datquote:Op zondag 26 september 2010 21:57 schreef AKnynke het volgende:
ik hou ook niet zo van appels, gewoon zo..saai fruit. Ergens in zijn ze wel lekker!
Goh, hoi.quote:Op zondag 26 september 2010 22:00 schreef Merel- het volgende:
Appelmoes![]()
En en en Appelsap![]()
![]()
![]()
M;n moeder heeft van appels in de tuin appelsap laten maken, super lekker, en niet al te zoet (want veeeel minder suiker) zo lekker!
Juist dan zijn weekmenu's handig, toch?quote:Op zondag 26 september 2010 21:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zou ook weer weekmenu's moeten maken, maar ik ben eigenlijk zelden een aantal aangesloten dagen achter elkaar thuis tijdens etenstijd, tegenwoordig. Of ik eet plotseling juist niet alleen.
Wie ben jij?quote:Op zondag 26 september 2010 22:00 schreef Merel- het volgende:
Appelmoes![]()
En en en Appelsap![]()
![]()
![]()
M;n moeder heeft van appels in de tuin appelsap laten maken, super lekker, en niet al te zoet (want veeeel minder suiker) zo lekker!
Is Lidl echt zoveel goedkoper dan Euroshopper? De moeite waard om een uur om te fietsen?quote:Op zondag 26 september 2010 22:02 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou sowieso minder naar de AH en meer naar de LIDL enzo gaan, voor groente en zulks. En de rest wat ze daar niet hebben wel desnoods bij de AH halen.. los van of je 't geld hebt moet je je afvragen of je onnodig het dubbele wilt betalen
Eigenlijk moet ik het ook gewoon weer doen ja. Misschien dat ik dinsdag tijd heb om voor een paar dagen eten te halen.quote:Op zondag 26 september 2010 22:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Juist dan zijn weekmenu's handig, toch?. Nu stuur ik Nachtwacht elke dag naar de AH, maar dat blijft 'ie ook niet doen als 'ie zelf werkt, dus dan moeten we wel even beter gaan plannen
.
En fijn van de appels!.
Ik ben op dit moment mijn financiën in kaart aan het brengen. Als ik even precies weet wat er binnen komt en wat eruit gaat, weet ik ook wat er overblijft voor eten, sparen, vakantie. Sowieso denk ik dat ik wel wat kan besparen op eten, bijv door minder naar de AH te gaan en door weekmenu's te maken.
uur omfietsen wellicht niet, maar groente en vlees zijn echt vele malen beter en goedkoperquote:Op zondag 26 september 2010 22:04 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Is Lidl echt zoveel goedkoper dan Euroshopper? De moeite waard om een uur om te fietsen?
Aldi moet ik maar doenquote:Op zondag 26 september 2010 22:02 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou sowieso minder naar de AH en meer naar de LIDL enzo gaan, voor groente en zulks. En de rest wat ze daar niet hebben wel desnoods bij de AH halen.. los van of je 't geld hebt moet je je afvragen of je onnodig het dubbele wilt betalen
Ik las het eerste en wilde zeggen: m'n pm-box staat open!quote:Op zondag 26 september 2010 22:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik wil nog wat kwijt, maar de enige methode die ik kan bedenken is minder eten. Maar ja.
Van vlees viel het me de vorige keer juist tegen, ik wilde gehakt en dat was duur. Duurder dan de kiloknallers iigquote:Op zondag 26 september 2010 22:07 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje is een weekmenu/weekboodschappen-jehova
[..]
uur omfietsen wellicht niet, maar groente en vlees zijn echt vele malen beter en goedkoper
wij fietsen er wel voor ommaar geen uur
Ik maak dr gehaktballetjes en satesaus (aanmaken met water) bij, dat telt zeker niet?quote:Op zondag 26 september 2010 22:07 schreef neen het volgende:
[..]
Aldi moet ik maar doenis nog dichterbij ook. Alleen dan krijg je nooit het nutteloos fijne gevoel dat je hebt bespaart na het kopen van een bonussanbieding.
Lidl is dubbel zo ver weg als ah voor mij en Aldi de helft dichterbij dan de ah
En Chico, gado gado. Daar hoort saté bij ja? Gs je dat ook make?
Verschilt. Meestal 5, soms 7. En mn kasten staan nu bomvol met houdbaar spul, en mn vriezer kan ook niet vollerquote:Op zondag 26 september 2010 22:11 schreef motorbloempje het volgende:
15 euro in de week is zeer netjes, is dat voor 5 of 7 dagen?
Meer lunchen dan!quote:Op zondag 26 september 2010 22:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oh en ik moet beter gaan plannen met eten, het gebeurt echt te vaak dat ik hongerig boodschappen doe en met teveel shit thuiskom dat ik in een vreetbui opeet. En dat is te zien aan mn bolle kop, en mn rode jurkje dat niet mooi meer zit, en mn mooiste jeans die flinke deuken achterlaat in mn muffinbuik...
Dat werkt bij mij dus echt niet, om 5 uur heb ik echt alweer honger. Maar goed, daar zijn tussendoortjes voor uitgevonden.quote:Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Meer lunchen dan!
Ik lunch dus op school en ik heb dus geen honger als ik thuis kom. Ik ga meestal ook pas om 19 uur koken ofzo. Eerst fokken.
quote:Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Merel het volgende:
Zal ik voor de duidelijkheid imago maar weer uit de kast halen dan?
een goede voorraad scheelt ook echt heel veel, goed bezigquote:Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Verschilt. Meestal 5, soms 7. En mn kasten staan nu bomvol met houdbaar spul, en mn vriezer kan ook niet voller.
quote:Op zondag 26 september 2010 22:04 schreef Viking84 het volgende:
Hoe zit het ook alweer met die markt met de teiltjes? Waar en wanneer ook alweer?. Want daar wil ik ook wel eens kijken vd week.
Ik eet al 4 boterhammen op mn werk, 2x fruit en als ik echt trek heb sultana of evergreen.quote:Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Meer lunchen dan!
Ik lunch dus op school en ik heb dus geen honger als ik thuis kom. Ik ga meestal ook pas om 19 uur koken ofzo. Eerst fokken.
Helloooquote:
Merelquote:
Ja, klopt, en af en toe eens lurkenquote:Op zondag 26 september 2010 22:09 schreef motorbloempje het volgende:
Volgens mij is Merel-met-een-streepje hier wel vaker geweest, toch?
Zou ook 20 kunnen zijn, maar niet meer dan dat iig. Ik heb de allereerste week dat ik hier woonde mega-boodschappen gedaan dus daardoor heb ik nu wel zo'n beetje alles aan niet-vers spul. En heb keuze uit C1000 en AH, die zitten naast elkaar, dus kan uit 2 folders de goede aanbiedingen spitten. Dat scheelt ook wel gok ik zo.quote:Op zondag 26 september 2010 22:14 schreef Viking84 het volgende:
15 euro in de week!. Dat geef ik per 2 dagen uit
.
WAAAT??? 20 euro per week kwijt aan eten?quote:Op zondag 26 september 2010 22:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Zou ook 20 kunnen zijn, maar niet meer dan dat iig. Ik heb de allereerste week dat ik hier woonde mega-boodschappen gedaan dus daardoor heb ik nu wel zo'n beetje alles aan niet-vers spul. En heb keuze uit C1000 en AH, die zitten naast elkaar, dus kan uit 2 folders de goede aanbiedingen spitten. Dat scheelt ook wel gok ik zo.
Komende week kip in de bonus, eindelijk weer een keer kip eten. Ik ga denk ik 2kg kip halen, genoeg voor de komende weken
.
Goeie! Ik dus ookquote:Op zondag 26 september 2010 22:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Zou ook 20 kunnen zijn, maar niet meer dan dat iig. Ik heb de allereerste week dat ik hier woonde mega-boodschappen gedaan dus daardoor heb ik nu wel zo'n beetje alles aan niet-vers spul. En heb keuze uit C1000 en AH, die zitten naast elkaar, dus kan uit 2 folders de goede aanbiedingen spitten. Dat scheelt ook wel gok ik zo.
Komende week kip in de bonus, eindelijk weer een keer kip eten. Ik ga denk ik 2kg kip halen, genoeg voor de komende weken
.
doe ainsley's fajita'squote:Op zondag 26 september 2010 22:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Goeie! Ik dus ook. En dan wil ik even iets spannends doen met kipfilet!
.
Goeie! Best spannend maar niet zodanig culinair dat het afschriktquote:
Mexicaansquote:
Dat kan ik makkelijk in m;n eentje uitgeven, in een week, als ik mn favo-boodschappen lijstje wil inslaan.quote:Op zondag 26 september 2010 22:35 schreef Perruche het volgende:
Fajitas
Wij (vriendje en ik) geven gemiddeld 41 euro per week uit samen, voor alles, dus ook douche/wasmiddel/tandpasta. Ik koop meestal wel duurdere dingen (je bent yup of niet he) en ik haal graag dingen bij de bioboer, vooral vlees. Van euroknallers heb ik echt een afkeer
.
Heeft de Lidl echt goede groente enzo dan?quote:Op zondag 26 september 2010 22:43 schreef Blurred86 het volgende:
Ik gok dat ik nu voor 7 dagen ongeveer 30 euro uitgeef. Toen ik er nog meer op lette zat ik op ongeveer 15 euro voor 5 dagen dus het kan nog wel goedkoper maar ik vind het wel prima zo eigenlijk. Het supermarktaanbod hier valt nogal tegen dus alles komt bij de ah vandaan, wat op zich prima is maar ik mis de groente van de lidl wel!
Er is wel een aldi, maar dat is toch echt heel anders dan lidl
Ga maar even naar Lidl.nl, daar staat het groente en fruit door gerenommeerde bronnen (consumentenbond, kassa etc) als beste is getest in de afgelopen jaren.quote:Op zondag 26 september 2010 22:46 schreef Merel- het volgende:
[..]
Heeft de Lidl echt goede groente enzo dan?
Dacht altijd dat dat niet echt goede kwaliteit was..
Oke.. Dan zal ik er binnenkort toch maar even langs gaan en even rondkijken!quote:Op zondag 26 september 2010 22:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ga maar even naar Lidl.nl, daar staat het groente en fruit door gerenommeerde bronnen (consumentenbond, kassa etc) als beste is getest in de afgelopen jaren.
Elke dag een heavenly hazel?quote:Op zondag 26 september 2010 22:49 schreef neen het volgende:
15 euro per week aan koffie op school ook wel
Kon dat maar, gewoon vieze machinekoffie. Op windesheim haalde ik vaak een dubbele Douwe bij het DE café maar eerst wisten ze niet eens de naam bij het productquote:
Ik kan het ook, maar ik doe het nietquote:Op zondag 26 september 2010 22:37 schreef Merel- het volgende:
[..]
Dat kan ik makkelijk in m;n eentje uitgeven, in een week, als ik mn favo-boodschappen lijstje wil inslaan.
Fruit is zo duur
thanks!quote:Op zondag 26 september 2010 22:41 schreef V1z0R het volgende:
50euro in m'n eentje per week![]()
Maar ik eet dan ook heel veel (vlees en vis).
Net lijstje Perruche!
mjaah, het mooie zou een soort gulden middenweg. Beest wat een goed leven heeft gehad en een aai over zijn bolletje krijgt voor hij afgemaakt wordt. En dat 't vlees niet friggin duur is.quote:Op zondag 26 september 2010 22:55 schreef conleche het volgende:
Ik zou ook zo graag willen dat de bio-industrie werd afgeschaft. Ik vind het zo barbaars, zo zonder enige vorm van beschaving, ik snap er niks van dat dat mag. En dat varkens vaak geslacht worden in Spanje of Italie en dus op en in elkaar zo'n idioot lange reis moeten ondergaan is toch ook te zot voor woorden.
http://www.varkensinnood.nl/roar_transportcontrole.htm
Vlees moet gewoon duurder. Sinds mijn jeugd is alles zo'n beetje verdubbeld in prijs op zijn minst, behalve vlees. Ik ben helemaal geen vegetarier, als een beest een goed leven heeft gehad dan wil ik daarvan graag eten.
Maar wat mij betreft gaan dit soort misstanden snel tot de verleden tijd behoren. En het argument dat er dan bio-industrieboeren failliet gaan? I couldn't care less, wat mij betreft zijn het dierenmishandelaars. En het zal heus wel iets ingewikkelder liggen dan ik hier stel, maar ook dat maakt niet uit: hoe ingewikkeld het ook is, je kan hier met goed fatsoen niet mee doorgaan.
Alleen al van het woord kiloknaller word ik misselijk.
Amen to that. Ik begin het vriendje nu zo ver te krijgen dat hij het niet erg vindt als ik meer geld uitgeef aan minder, maar beter vlees. Nu eten we dus alleen biologische of vrije uitloop eieren, vegetarische kaas en bio-vlees. Veel mensen zeggen van "maaah da's zo duur", maar als je 2x per week "eerlijk" vlees eet is dat net zo duur als 5x een boomstammetje of schnitzel.quote:Op zondag 26 september 2010 22:55 schreef conleche het volgende:
Ik zou ook zo graag willen dat de bio-industrie werd afgeschaft. Ik vind het zo barbaars, zo zonder enige vorm van beschaving, ik snap er niks van dat dat mag. En dat varkens vaak geslacht worden in Spanje of Italie en dus op en in elkaar zo'n idioot lange reis moeten ondergaan is toch ook te zot voor woorden.
Vlees moet gewoon duurder. Sinds mijn jeugd is alles zo'n beetje verdubbeld in prijs op zijn minst, behalve vlees. Ik ben helemaal geen vegetarier, als een beest een goed leven heeft gehad dan wil ik daarvan graag eten.
Maar wat mij betreft gaan dit soort misstanden snel tot de verleden tijd behoren. En het argument dat er dan bio-industrieboeren failliet gaan? I couldn't care less, wat mij betreft zijn het dierenmishandelaars. En het zal heus wel iets ingewikkelder liggen dan ik hier stel, maar ook dat maakt niet uit: hoe ingewikkeld het ook is, je kan hier met goed fatsoen niet mee doorgaan.
Alleen al van het woord kiloknaller word ik misselijk.
Minder eten afhalen zou sowieso al flink moeten schelenquote:Op zondag 26 september 2010 22:46 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zie dat ik foto's heb gemist, jammer![]()
Wat betreft de uitgaven-per-week, ik vind dat iedereen het heel netjes doet! Ik ben nu sinds een paar maanden boodschappen aan het bijhouden, om meer inzicht te krijgen in ons uitgavenpatroon. Afgelopen maand hebben wij met z'n tweeën zo'n ¤600 uitgegeven![]()
(maar dat is dan wel inclusief schoonmaakmiddelen, wasmiddelen, dierenvoer, cosmetica, overige persoonlijke verzorgingsspullen en een paar keer eten bestellen).
Doel voor deze maand (ik reken van de 23ste t/m de 22e de maand erop) is ¤400. Als we dat redden, gaan we daarna weer zuiniger proberen.
Het is wel duurder om een biologisch biggetje op te laten groeien dan eentje van de bio-industrie, dat geld moet ergens vandaan komen, maar goed, van mij mag dat ook best gesubsidieerd worden hoor.quote:Op zondag 26 september 2010 22:57 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
mjaah, het mooie zou een soort gulden middenweg. Beest wat een goed leven heeft gehad en een aai over zijn bolletje krijgt voor hij afgemaakt wordt. En dat 't vlees niet friggin duur is.
Maar da's mijn bescheiden mening
Who, ik hoop (en denk) wel dat het in Amerika er erger aantoe gaat dan hier. Maar misschien heb ik het helemaal mis?quote:Op zondag 26 september 2010 22:58 schreef neen het volgende:
Oh, ooit bij oprah zag ik een aflevering over de bio industrie nav een documentaire. Idd rare shit wat je ziet
met dat soort dingen gaat het snelquote:Op zondag 26 september 2010 23:00 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb voor mezelf een limiet gesteld van 35 euro per week maar ik zie dat dat nog best veel is? Ik zit er trouwens best vaak boven. En zoals vandaag ging ik een chocomelk halen bij de Starbucks want ik stond te bevriezen (smoesjes he) en toen ook een bakkie fruit, ja toch weer 6 euro. Ik ben echt wel een big spender moet ik helaas toegeven
http://www.foodincmovie.com/quote:Op zondag 26 september 2010 22:59 schreef Perruche het volgende:
[..]
Who, ik hoop (en denk) wel dat het in Amerika er erger aantoe gaat dan hier. Maar misschien heb ik het helemaal mis?
@Coco: 600 euro?da's veel...!! Ik ben benieuwd wat jij allemaal eet
M'n moeder geeft me steeds als tip: pin aan het begin van de week een bedrag wat je maximaal wil uitgeven die week, bijvoorbeeld 30 euro, en zorg ervoor dat je daarvan rondkomt, gewoon NIET extra pinnen, zo inkopen doen dat je ervan rondkomt.quote:Op zondag 26 september 2010 23:00 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb voor mezelf een limiet gesteld van 35 euro per week maar ik zie dat dat nog best veel is? Ik zit er trouwens best vaak boven. En zoals vandaag ging ik een chocomelk halen bij de Starbucks want ik stond te bevriezen (smoesjes he) en toen ook een bakkie fruit, ja toch weer 6 euro. Ik ben echt wel een big spender moet ik helaas toegeven
Nou, ik vond het zelf ook wel erg veel. Maar ik dacht dat die ¤400 (mijn streven) best zuinig was. Maar als ik de bedragen hier zie, is dat eerder nog steeds aan de hoge kant.quote:Op zondag 26 september 2010 22:59 schreef Perruche het volgende:
Denk dat wij vooral van het makkelijk & luxe zijn. Waarom aardappelen schillen als je ze ook zo kunt kopen? Waarom je vlees in reepjes snijden als je het al in reepjes kunt kopen?quote:Op zondag 26 september 2010 22:59 schreef Perruche het volgende:
Oma'squote:Op zondag 26 september 2010 23:05 schreef V1z0R het volgende:
Heb gelukkig opa en oma op rijafstand met een eigen moestuin
Heerlijk die verse tuinbonen
ik zag het, toch dankjewelquote:Op zondag 26 september 2010 23:13 schreef neen het volgende:
Oh perruche, het is alleen een link naar de site over de documentaire. De documentaire zelf moet je ergens anders vandaan toveren.
Niet eten werkt nietquote:Op zondag 26 september 2010 23:12 schreef SolnaStockholm het volgende:
Hoi, ik ben nieuw hier! Ik wil ZO graag nog een paar kilootjes kwijt he, maar heb niet het idee dat ik het overleef met minder eten (dan wordt ik flauw). Ja ok, iets minder zou geen kwaad kunnen, ik schep ook gewoon steeds iets te veel op. Maar meer sporten gaat ook niet (doe ik al 4 á 5 keer per week minstens uur, meestal anderhalf). Wat dan? Meer opties zijn er volgens mij niet eens. O en ik weeg qua BMI nét onder overgewicht. Beetje ten einde raad. Het enige wat werkt is weinig eten (toen ik ziek was, was ik zo 5 kilo kwijt), maar dat sluipt er langzaam bij als ik weer normaal ben.
Help?
O én dit is vast vaker voorbij gekomen, maar wat doen jullie als je mind echt set is op eten? Dat je alleen nog maar aan eten kan denken tot je ook echt iets eet?
Trustequote:Op zondag 26 september 2010 23:15 schreef Perruche het volgende:
[..]
ik zag het, toch dankjewel
truste allen
Nee niet eten gaat ook niet, ben veelste geobsedeerd door eten.quote:Op zondag 26 september 2010 23:17 schreef Merel- het volgende:
[..]
Niet eten werkt niet
Misschien eventjes, en ook heel snel, maar op lange termijn werkt het alleen maar averechts!
Je kan beter verstandige keuzes maken, fruit ipv koekjes, volkoren in plaats van wit, 6 eetmomenten op een dag en dan niet overeten, in plaats van op 3 momenten meer eten om maar genoeg te hebben voor de dag!
En water, veel water
En natuurlijk sporten, sport je bij een sportschool? Ga dan eens trainen met een hartslagmeter, als je zorgt dat je binnen een bepaalde hartslag blijft, gaat je lichaam als het ware op 'vetverbrandingsmodus'.
Kan je makkelijk berekenen door:
Maximale hartslag te berekenen, dat is: 220-leeftijd. In mijn geval 220-20=200
En dan moet je tussen de 60-70% daarvan blijven. Dus in mijn geval tussen 120-140.
Zit je eronder, dan doe je te weinig, zit je erboven, dan verbrand je eiwitten enzo, dus geen vet
Wandelen kun je gaan doen, is makkelijk dan op hartslag komen. Met zwemmen kan het ook.quote:Op zondag 26 september 2010 23:23 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Nee niet eten gaat ook niet, ben veelste geobsedeerd door eten.
Het moeilijke is, dat ik al veel water drink (geen frisdranken), allergisch ben voor driekwart van het fruit, maar dan voor crackers ga ipv koekjes ed. Dus voor mijn gevoel maak ik al verstandige keuzes.
Sporten doe ik 3x in de week in teamverband, volleybal, op een redelijk niveau waarbij ik het goed volhou anderhalf uur lang en daarna moe ben. Zwemmen is 1x per week een uurtje, waarbij ik schoolslag afwissel met borstcrawl. En hardlopen doe ik dan eens of twee keer per week, waarbij ik wel echt stuk ga aangezien ik het gewoon niet goed kan, maar dan train ik ook niet op een maximale hartslag (op sportschool wel eens uitgetest, zit rond de 150/160, dat is dan net iets te hoog, maar krijg m ook niet lager.
Anders kunnen Nederlandse varkens geen serranoham worden ofzo. Geloof ik. Of parmaham.quote:Op zondag 26 september 2010 22:55 schreef conleche het volgende:
Ik zou ook zo graag willen dat de bio-industrie werd afgeschaft. Ik vind het zo barbaars, zo zonder enige vorm van beschaving, ik snap er niks van dat dat mag. En dat varkens vaak geslacht worden in Spanje of Italie en dus op en in elkaar zo'n idioot lange reis moeten ondergaan, is toch ook te zot voor woorden.
Eens enzo. Je proeft het ook. Als je gaat kijken wat het doel is van diervoeders: zoveel mogelijk opbrengst (lichaamsgewicht dier) per euro diervoeder. Niet waardoor krijg je lekkerder vlees of gezonder vlees, maar puur gewicht (waterbindend vleesquote:Vlees moet gewoon duurder. Sinds mijn jeugd is alles zo'n beetje verdubbeld in prijs op zijn minst, behalve vlees. Ik ben helemaal geen vegetarier, als een beest een goed leven heeft gehad dan wil ik daarvan graag eten.
Waarom dat? Ben geen voorstander van melk ofzo, maar snap de combi ook niet.quote:
Zie steeds meer bio-boeren in de buurt, dus dat scheelt al. Tegen die praktijken heb je ook een keurmerk voor boeren. Worden gecontroleerd eens in de maand ofzo.quote:Op zondag 26 september 2010 23:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Anders kunnen Nederlandse varkens geen serranoham worden ofzo. Geloof ik. Of parmaham.
[..]
Eens enzo. Je proeft het ook. Als je gaat kijken wat het doel is van diervoeders: zoveel mogelijk opbrengst (lichaamsgewicht dier) per euro diervoeder. Niet waardoor krijg je lekkerder vlees of gezonder vlees, maar puur gewicht (waterbindend vlees).
Doe mij die beesten van Sigme maar op m'n bord.
disclaimer: als ik foute dingen heb gezegd over diervoeders of parmahammen, correct me
Zal kijken of ik het kan vinden, maar blijkt dus dat wanneer je melk drinkt bij vettig eten, je minder vet opneemt.quote:Op maandag 27 september 2010 00:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom dat? Ben geen voorstander van melk ofzo, maar snap de combi ook niet.
Was volgens mij een keer op tv ja, maar dr zitten ook weer vetten in melk dus die krijg je er weer extra bij, zal volgens mij niet zo veel schelen.quote:Op maandag 27 september 2010 00:13 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Zal kijken of ik het kan vinden, maar blijkt dus dat wanneer je melk drinkt bij vettig eten, je minder vet opneemt.
Het kon er nu wel even af ja, maar ik merk ook dat ik het moeilijk vind om voor college ofzo al vooruit te denken van: wat heb ik nodig aan brood voor lunch e.d. Ik ben eigenlijk altijd onderweg, en dan is het zo makkelijk ergens wat te kopen.quote:Op zondag 26 september 2010 23:03 schreef Perruche het volgende:
[..]
met dat soort dingen gaat het snel![]()
Maar lekker doen als je het kan betalen toch? Zodra ik weer salaris heb gaat dat ook op aan onbenulligheden, lekker de lokale economie supporten en genieten. Heerlijk! Maar goed ik vind 35 euro een heel netjes bedrag
Wat is er aan de hand?quote:Op maandag 27 september 2010 03:03 schreef loveli het volgende:
i juist might be the biggest fool alive
Dat over dat waterbindende vlees klopt als een zwerende vinger (quote:Op zondag 26 september 2010 23:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Anders kunnen Nederlandse varkens geen serranoham worden ofzo. Geloof ik. Of parmaham.
[..]
Eens enzo. Je proeft het ook. Als je gaat kijken wat het doel is van diervoeders: zoveel mogelijk opbrengst (lichaamsgewicht dier) per euro diervoeder. Niet waardoor krijg je lekkerder vlees of gezonder vlees, maar puur gewicht (waterbindend vlees).
Doe mij die beesten van Sigme maar op m'n bord.
disclaimer: als ik foute dingen heb gezegd over diervoeders of parmahammen, correct me
Welkomquote:Op zondag 26 september 2010 23:12 schreef SolnaStockholm het volgende:
Hoi, ik ben nieuw hier! Ik wil ZO graag nog een paar kilootjes kwijt he, maar heb niet het idee dat ik het overleef met minder eten (dan wordt ik flauw). Ja ok, iets minder zou geen kwaad kunnen, ik schep ook gewoon steeds iets te veel op. Maar meer sporten gaat ook niet (doe ik al 4 á 5 keer per week minstens uur, meestal anderhalf). Wat dan? Meer opties zijn er volgens mij niet eens. O en ik weeg qua BMI nét onder overgewicht. Beetje ten einde raad. Het enige wat werkt is weinig eten (toen ik ziek was, was ik zo 5 kilo kwijt), maar dat sluipt er langzaam bij als ik weer normaal ben.
Help?
O én dit is vast vaker voorbij gekomen, maar wat doen jullie als je mind echt set is op eten? Dat je alleen nog maar aan eten kan denken tot je ook echt iets eet?
Hallo, die middenweg is er. Die ligt bij je in de supermarkt, als je een beetje behoorlijke supermarkt hebt. Jumbo heeft vrij veel, AH was bezig dacht ik.quote:Op zondag 26 september 2010 22:57 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
mjaah, het mooie zou een soort gulden middenweg. Beest wat een goed leven heeft gehad en een aai over zijn bolletje krijgt voor hij afgemaakt wordt. En dat 't vlees niet friggin duur is.
Maar da's mijn bescheiden mening
Totale overzicht wie verkoopt wat: http://beterleven.dierenbescherming.nl/aanbiedersquote:Beter Leven kenmerk
Het Beter Leven kenmerk is van de Dierenbescherming en toont één tot drie sterren, afhankelijk van de verbetering van het dierenwelzijn. Wat een ster precies betekent, hangt af van de diersoort waarvan het vlees afkomstig is, maar algemeen geldt: één ster staat op vleesproducten die een belangrijke stap in de goede richting doen. Twee sterren staan op producten die beter scoren op gebied van dierenwelzijn, maar nog niet zo goed als biologische producten. Drie sterren staan op biologische producten.
De Dierenbescherming wil met het Beter Leven kenmerk diervriendelijke producten ondersteunen. Het diervriendelijkste vlees is vaak ook het duurst. De Dierenbescherming streeft daarom naar tussensegmenten: vleesproducten waarvan het niveau van dierenwelzijn tussen dat van de gangbare en de biologische veehouderij in ligt, met een prijs die maar iets hoger ligt dan de gangbare producten.
Beter Leven 1 ster:
* Varkensvlees van Jumbo Supermarkt, onder de naam Jumbo Bewust. Dit vlees is afkomstig van varkens die gehouden zijn in een 'strooisel'-stal. Hierin hebben de dieren meer ruimte en strooisel (zaagsel). Dit strooisel biedt het nodige ligcomfort en wroetgelegenheid. De strooiselstal is niet alleen goed voor het welzijn van de varkens, maar is ook beter voor het milieu. Daarom heeft het houden van varkens in strooiselstallen ook het Milieukeurmerk.
* Blank kalfsvlees, te koop bij diverse supermarkten. Deze kalveren krijgen (ten opzichte van gangbare kalveren) meer ruwvoer binnen en daardoor meer ijzer. Deze kalveren kunnen daarnaast gelijktijdig eten en drinken, en er zijn afspraken over kortere transporttijden. Gangbaar rosé kalfsvlees is qua dierenwelzijn iets beter dan het blanke kalfsvlees met het Beter Leven kenmerk, omdat de dieren onbeperkt toegang tot ruwvoer hebben.
* De ‘Volwaardkip’. Te koop bij enkele supermarkten. De normen voor dierenwelzijn zijn bijna even hoog als die van scharrelkip. De kippen zijn van een langzamer groeiend en actiever ras dan de gangbare kippen. De kuikens krijgen veertig procent meer ruimte. De kippen hebben toegang tot een overdekte uitloop.
* Scharrelrundvlees Albert Heijn. Deze runderen lopen het grootste deel van het jaar buiten in de wei, en kalfjes mogen 6 maanden bij hun moeder zogen. De dieren worden niet onthoornd, gecoupeerd of gebrandmerkt, maar wel gecastreerd, en het transport naar het slachthuis duurt minder dan 2 uur.
* Scharrelkip van Albert Heijn. Deze kippen hebben meer ruimte, daglicht en een natuurlijk dag- en nachtritme en ze groeien langzamer. Ze krijgen dagelijks gestrooid graan en er zin strobalen. Transport naar het slachthuis duurt minder dan 3 uur. De scharrelkippen worden bedwelmd voor de slacht.
Beter Leven 2 sterren:
* Maïs-Scharrelkip van Kemper. Deze kippen hebben een vrije uitloop naar de buitenlucht.
* Scharrelvarkensvlees van Albert Heijn. De zeugen leven het hele jaar buiten, met schuilmogelijkheid. De mannelijke biggen worden niet gecastreerd. Er is een groepsstal met stro en overdekte uitloop en transport naar het slachthuis duurt meestal minder dan 4 uur.
Beter Leven 3 sterren:
* Logo Beter LevenDe meeste sterren staan op biologische producten die ook het EKO-keurmerk dragen, en op de Label Rouge kip
quote:Op maandag 27 september 2010 03:03 schreef loveli het volgende:
i juist might be the biggest fool alive
?? Probeer het wel hoor.quote:Op zondag 26 september 2010 21:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Echt te weinig Masca...
Probeer jezelf een eetwijze aan te leren
O:
T;s
L:
T's
D:
Hoe raar je dag dan ook is.... je kan het namelijk inplannen... het is voor iedereen luiheid, laksheid om kutlijstjes te hebben
quote:Op maandag 27 september 2010 07:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
geuren waar al-qaida patent op zou willen aanvragen.
Wat fijn als dat kan!quote:Op maandag 27 september 2010 08:05 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Ik ga zo lekker lopend naar school.
Dit heb ik toen van mijn mevroi gekregen en dit was hel op aarde. Sowieso waanzinnig onpraktisch, aangezien ik geen soep mee naar het werk kan nemen, laat staan iets kan opwarmen hier. Dus dan blijft 't bij alleen de salade.quote:Voorbeeld dagmenu
Ontbijt
OF: Portie Biogarde yoghurt
OF: (half) volle kwark (ca 250 gram)
OF: Omelet van 2 eieren met ham
OF: Bolletje mozzarella met tomaat
OF: Avocado met vinaigrette of garnalen
Koffie, thee, water, bouillon
Tussendoor
Koffie of thee zonder suiker, water of bouillon
Lunch
EN Ruime portie soep van groentenpuree
(1/2 l water + 1 bouillontablet + 500 g groente koken en pureren)
EN Portie (ca.50-100 g) kip, vlees, vis, ei, kaas of noten
Salade met dressing van olie, azijn, mosterd en peper en zout
Tussendoor
Koffie, thee, water of kopje bouillon
Avondmaaltijd
Soep ( kip, vlees, vis) en extra groente
Ruime portie (100-150 g) mager vlees of (vette) vis, kip, kaas, ei
* Ruime portie (200-300 g) gekookte-, geroerbakte groente
* Salade met dressing van olie, azijn, mosterd, peper/zout
Avond Koffie of thee, water
Fase 1: Geen suikers, zoetstoffen (dus geen light frisdrank), taart, cake, koek, snoep, zoet broodbeleg, brood, fruit, aardappelen, rijst en pasta’s
quote:Op zondag 26 september 2010 21:13 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Nou, ik zou die cake even halen..
Mensen!!!! Doe nou even normaal!!
Knynke, Mo, Maria, GB, soms Loveli, Lau, Cali en nog veel meer hebben mooie lijstjes die al ingebakken zitten, dat werkt.
Nou de laatste keer dat ik jou zag, was daar nog niets van te zien anders!quote:Op zondag 26 september 2010 22:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oh en ik moet beter gaan plannen met eten, het gebeurt echt te vaak dat ik hongerig boodschappen doe en met teveel shit thuiskom dat ik in een vreetbui opeet. En dat is te zien aan mn bolle kop, en mn rode jurkje dat niet mooi meer zit, en mn mooiste jeans die flinke deuken achterlaat in mn muffinbuik...
ik eet nu dus 6 boterhammen per dag (excl ontbijt) en als ik meer sport eet ik er gerust 8quote:Op zondag 26 september 2010 22:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik eet al 4 boterhammen op mn werk, 2x fruit en als ik echt trek heb sultana of evergreen.
8 boterhammen per dag lijkt ook zoveel!
quote:Op zondag 26 september 2010 22:21 schreef neen het volgende:
Oh Calimero trouwens! Die is ook een partij goed bezig! Goede tijd weer hoor, netjes zeg
Ik kan me hier -helaas voor mijn portemonnee- helemaal bij aansluitenquote:Op zondag 26 september 2010 23:00 schreef shinydiscoball het volgende:
Dat is niet waar hoor. Hoe hoger je hartslag, hoe intensiever je sport, hoe meer je verbrandt. ook aan vet.quote:Op zondag 26 september 2010 23:17 schreef Merel- het volgende:
[..]
Niet eten werkt niet
Misschien eventjes, en ook heel snel, maar op lange termijn werkt het alleen maar averechts!
Je kan beter verstandige keuzes maken, fruit ipv koekjes, volkoren in plaats van wit, 6 eetmomenten op een dag en dan niet overeten, in plaats van op 3 momenten meer eten om maar genoeg te hebben voor de dag!
En water, veel water
En natuurlijk sporten, sport je bij een sportschool? Ga dan eens trainen met een hartslagmeter, als je zorgt dat je binnen een bepaalde hartslag blijft, gaat je lichaam als het ware op 'vetverbrandingsmodus'.
Kan je makkelijk berekenen door:
Maximale hartslag te berekenen, dat is: 220-leeftijd. In mijn geval 220-20=200
En dan moet je tussen de 60-70% daarvan blijven. Dus in mijn geval tussen 120-140.
Zit je eronder, dan doe je te weinig, zit je erboven, dan verbrand je eiwitten enzo, dus geen vet
Doe datquote:Op maandag 27 september 2010 07:51 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen.
Ik eet weinig vlees en als ik vlees eet, is het goedkoop vlees. Ik wil er best wat meer aan uitgeven
. Zal vanavond ofzo die lap tekst van sigme eens lezen.
jeetje wat goed, in de miezer zelfs!quote:Op maandag 27 september 2010 09:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Doe dat.
En wandel-ze, ik hoop dat het daar niet zo stevig miezert als hier..
Ondanks de miezer hier wel 12 km gelopen, waarvan 10km hard en 2 km wandelen (liefste kreeg kramp).
Zeilweekend!quote:Op maandag 27 september 2010 09:32 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik heb een mega PF gedaan zojuist.
Speaking of PF, waar is die eigenlijk?
Volgens mij gold dat alleen voor magere melkproducten...quote:Op maandag 27 september 2010 00:13 schreef V1z0R het volgende:
Zal kijken of ik het kan vinden, maar blijkt dus dat wanneer je melk drinkt bij vettig eten, je minder vet opneemt.
Heb je eigenlijk al lijstjes gepost? Want als je echt zo goed eet en zo veel sport als je zegt lijkt me dat je niet zo'n hoog gewicht /vetpercentage kan hebben. Het zijn geen spieren? Die zijn zwaarder dan vet.quote:Op maandag 27 september 2010 00:20 schreef SolnaStockholm het volgende:
Koolhydraten eet ik dan wel weer veel, misschien minder aardappel eten bij het avondeten.
hop hop, weg van fok!quote:Op maandag 27 september 2010 09:57 schreef AKnynke het volgende:
Ik werk vanuit huis vanmorgen. Er was vanmorgen een of andere verplichte workshop over 'gender relations' op het werk, maar dat was in het Zweeds...ik ben er met een smoesje onderuit gekomen. Maar, dat thuis werken is best lastig....Veel te veel afleiding!
quote:Op maandag 27 september 2010 10:05 schreef Viking84 het volgende:
Ik had wel erg veel nakijkfouten gemaakt, zo bleek vanochtend, dus ik vertrouw het niet helemaal. Mogelijk hebben ze zitten verbeteren tijdens het nakijken. Volgende keer gemaakte toets kopiëren en lln kopietje geven.
Ook altijd je toetsen bij je houden! Leraren weten niet half hoe simpel het is om ze te jattenquote:Op maandag 27 september 2010 10:15 schreef Viking84 het volgende:
Ja slinks hè. Ik weet het niet zeker hoor, want ik heb het niet gezien. Iig ga ik geen toetsen meer nakijken tijdens de les. Dan heb ik m'n hoofd er niet goed bij.
Hm ok nou gister:quote:Op maandag 27 september 2010 09:56 schreef Perruche het volgende:
Heb je eigenlijk al lijstjes gepost? Want als je echt zo goed eet en zo veel sport als je zegt lijkt me dat je niet zo'n hoog gewicht /vetpercentage kan hebben. Het zijn geen spieren? Die zijn zwaarder dan vet.
Volgens mij is dat best wel weinig. Je komt nauwelijks aan je calorieën. Daarnaast zijn cornflakes en toastjes nou niet echt voedzaam. Eet je wel volkoren brood?quote:Op maandag 27 september 2010 10:29 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Hm ok nou gister:
O: cornflakes met melk
L: 2 boterhammen met philedelphia
T: 2 toastjes philedelphia
A: halve courgette, 2 tomaten, aardappeltjes en zweedse balletjes
T: kwark
Eerste tussendoortje is weggevallen doordat ik nogal uit had geslapen.
Vandaag:
L: kwark
A: wat de pot schaft, aardappelen, groente, vlees waarvan ik de aardappelen hopelijk laat staan
T: yoghurt
tussendoor drink ik eigenlijk vooral water, en soms ja wel een koek of crackers of fruit.
zoals perruche ook al zegt, volgens mij is dit veel te weinig. Probeer eens de calorien uit te rekenen? Ik schat dat dit nog geen 1200 kcal is...quote:Op maandag 27 september 2010 10:29 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Hm ok nou gister:
L: 2 boterhammen met philedelphia
T: 2 toastjes philedelphia
A: halve courgette, 2 tomaten, aardappeltjes en zweedse balletjes
T: kwark
Eerste tussendoortje is weggevallen doordat ik nogal uit had geslapen.
Vandaag:
L: kwark
A: wat de pot schaft, aardappelen, groente, vlees waarvan ik de aardappelen hopelijk laat staan
T: yoghurt
tussendoor drink ik eigenlijk vooral water, en soms ja wel een koek of crackers of fruit.
Ik vind ontbijtkoek en time out Verschrikkelijk Slecht. Pak dan gewoon fruit of groente die je wel kan eten. Of een gekookt eitje. Of wat kwark. Want in al die voorverpakte dingen zit gewoon vet.quote:Op maandag 27 september 2010 10:40 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ja misschien klopt dat wel inderdaad. Het is alleen moeilijk aangezien ik én veel allergie heb voor eten (vroeger als ik honger had pakte ik gewoon een zak wortels, maar dat gaat tegenwoordig niet meer goed) en voor de rest een verschrikkelijke eter ben.
Ik ga tegen mama zeggen dat ze muesli moet kopen, en dan maar met naturel yoghurt oid. Verder kan ik tussendoor nog een time-out koek of ontbijtkoek meenemen.
En ik denk idd dat veel van mijn gewicht spier is, maar op mijn buik en dijen zit ook heel wat vetDus het is een combinatie.
Lijkt me ook zoiets inderdaad.quote:Op maandag 27 september 2010 10:35 schreef AKnynke het volgende:
[..]
zoals perruche ook al zegt, volgens mij is dit veel te weinig. Probeer eens de calorien uit te rekenen? Ik schat dat dit nog geen 1200 kcal is...
Ik vind dat dieet te mager. Je eet eigenlijk een hoop eiwit, maar je moet ook (goede) vetten hebben.quote:Op maandag 27 september 2010 09:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dit heb ik toen van mijn mevroi gekregen en dit was hel op aarde. Sowieso waanzinnig onpraktisch, aangezien ik geen soep mee naar het werk kan nemen, laat staan iets kan opwarmen hier. Dus dan blijft 't bij alleen de salade.
Eens even nadenken wat ik aan zou kunnen passen dat het 'do-able' wordt.
en het kan alleen maar beter wordenquote:Op maandag 27 september 2010 09:19 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Neen
![]()
Nu weet ik weer waarom je beter van tevoren wél kunt trainen: ik heb een spierpijn in mijn bovenbenen! Niet normaal! en mijn linkervoet doet aan de onder/zijkant heel erg pijn en zonder schoenen aan kan ik niet zo goed lopen![]()
Maar het was wel mijn beste 10 km ooit(oh, en enige
)
Hulde.quote:Op maandag 27 september 2010 10:44 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ik vind dat dieet te mager. Je eet eigenlijk een hoop eiwit, maar je moet ook (goede) vetten hebben.
tussendoortjes:
Nootjes,
roomkaas en komkommer.
bij je tussendoortjes een halve komkommer mee, tomaat
Bekertje huttenkase light (lidl)
ham/kipfilet/rookvlees
bifi
Als Lunch:
omelet van te voren maken en meenemen
Soep in een thermoskan gooien
of maak eiersalade en neem dat mee
Avondeten:
kip met sambal
kip met een beetje pesto
zelfgemaakte hamburger (zonder broodje)
Lust je vis? Zalm/makreel etc.
Dat voelt goed he! Ik ben de laatste tijd wel echt aan het bijhouden waar ik alles aan uitgeef, werkt wel want ik word met m'n neus op de feiten gedruktquote:Op maandag 27 september 2010 09:25 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ik kan me hier -helaas voor mijn portemonnee- helemaal bij aansluiten![]()
ik koop echt om de dag ongeveer voor 8-14 euro per keer![]()
En ook wel vaak een koffietje hier of een broodje daar.
Misschien maar weer eens beter erop gaan letten..
Ik heb wel de afgelopen week veel te vaak boodschappen gedaan en allemaal groente in de bonus gekocht, dus nu ben ik al 3 dagen bezig om dat op te eten en dat duurt nog wel 3 dagen. Das dan wel weer fijn
Mo heeft ze op d'r server. Ik heb ze wel maar kan ze niet uploaden...quote:Op maandag 27 september 2010 10:53 schreef _aurum_ het volgende:
oh en ik heb vanmorgen lesje 10 gedaan van EvyHet was koud, maar het ging echt lekker
![]()
Heeft iemand misschien de volledige lessen? Want mijn lesje 11 is stuk, hij doet het niet helemaal....
Klinkt raar inderdaad, maar het werkt wel! Eet zelf op sportdagen 3x zoveel als jij op dit moment en blijf vet verliezen.quote:Op maandag 27 september 2010 10:52 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ok ik zal mijn best doen dan meer te eten, maar dat voelt nogal tegenstrijdig (meer eten om minder te gaan wegen uiteindelijk).
Wat vinden jullie van Sonja Bakker/Atkins oid?
onzinquote:Op maandag 27 september 2010 10:52 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ok ik zal mijn best doen dan meer te eten, maar dat voelt nogal tegenstrijdig (meer eten om minder te gaan wegen uiteindelijk).
Niet weer!quote:Op maandag 27 september 2010 07:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
De vorige keer vond ik het lowcarbgebeuren echt een hel omdat ik alleen maar aan koekjes en brood kon denken, dus ik twijfel nog.
Van Sonja Bakker zou ik denk ik een Afrikaans hongerbuikje krijgen, het is echt weinig. en je kunt zelf de producten zien die ze gebruikt, best veel dingen als koek enzo tussendoor. Het werkt wel, ik heb een aantal familieleden die het hebben gedaan. Maar dan gaan ze weer normale porties eten en dan zit het er zo weer aan + 3 kilo. Voor mij in ieder geval niet haalbaar als levensstijl, ik moey gewoon veel eten hebben.quote:Op maandag 27 september 2010 10:52 schreef SolnaStockholm het volgende:
als je weet dat t niet bij je past, waarom zou je t dan in godsnaam gaan doen?quote:Op maandag 27 september 2010 07:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja vooral pasta en brood in mijn geval. Aardappelen ben ik niet zo kapot van en rijst kan ik prima zonder. Maar ik keek echt de koekjes zowat uit de trommel op het werk.
heb je een linkje?quote:Op maandag 27 september 2010 10:54 schreef Perruche het volgende:
[..]
Mo heeft ze op d'r server. Ik heb ze wel maar kan ze niet uploaden...
Mmm, goed bezig! mag ik mee eten en drinken?quote:Op maandag 27 september 2010 11:10 schreef neen het volgende:
Thuis, koffie, eitje koken, heerlijk zo rustig aan doen
Doen. Helpt. Echt!quote:Op maandag 27 september 2010 11:08 schreef kwakz0r het volgende:
oh hai, ben niet bijgelezen overigens.
Ik update wel als ik normaal kan doen en denken, daar twijfel ik op het moment behoorlijk aan.quote:
quote:Op maandag 27 september 2010 11:13 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik update wel als ik normaal kan doen en denken, daar twijfel ik op het moment behoorlijk aan.
6 boterhammen per dag is geen lowcarb.quote:Op maandag 27 september 2010 11:25 schreef V1z0R het volgende:
Zit in vergelijking met de rest hier, op een low-carb niveau. Maar dan werk ik vaak nog wel 6 boterhammen naar binnen en af en toe aardappelen. Ik eet eigenlijk alles wat ik lekker vind, maar let wat meer op de heul slechte dingen zoals Pizza en chips. Die koop ik gewoon 1x in de maand in een week dat ik veel heb gesport.
Weet dat het niet echt low-carb is maar ik eet eigenlijk nooit aardappelen of pasta. Koolhydraten die ik binnen krijg komen dan ook voornamelijk uit volkorenbrood. Dus in vergelijking met de meesten hier wel low-carbquote:Op maandag 27 september 2010 11:30 schreef conleche het volgende:
[..]
6 boterhammen per dag is geen lowcarb.Maakt verder niet uit hoor, maar als je geen pizza en chips eet doe je nog geen low carb.
XM, waar ben jij mee bezig? Je bent net een paar weken wel aardig goed aan het eten. Je komt toch niet aan? Geef het wat tijd! Low carb was duidelijk niks voor jou, dus waarom jezelf kwellen?
Laat gewoon de snelle koolhydraten staan; neem als je trek krijgt geen koekje, maar gewoon nog een boterham. Of een bakje kwark. Ja, dat is wel (iets) meer kcal. dan een koekje, maar je bent daarna weer verzadigd voor een paar uur en dat kan je van 1 koekje niet zeggen. Dan wil je na een minuut er nog 1 en zo verder.
WB, Progje!!![]()
Ik ben gezond verklaard kwakquote:
Maar dan heb je ook minder gesport dan normaal, omdat je in afwachting van resultaat was en niet mocht sporten eigenlijk. Misschien iets minderen op de koolhydraten maar zeker niet geheel uitsluiten!quote:Op maandag 27 september 2010 11:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik ben gezond verklaard kwak. Geen vernauwingen, nada.
Zit aan lowcarb te denken omdat ik volgens mij aan 't groeien ben, ik de laatste periode heel veel last van opgeblazen gevoel, misselijkheid en onwelriekende geuruitstoting heb.
En Duvel hoeft niet mee te doen van mij hoor, die mag van mij gerust aardappeltjes, rijst en pasta eten.
Hmmmm, maar mocht je dat gaan doen, hè, stap dan alsjeblieft niet weer over op die maaltijdsalades en dergelijke. Gewoon 500 gram groente en een groot stuk vlees of vis. En dan overdag wat meer eten ofzo?quote:Op maandag 27 september 2010 11:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik ben gezond verklaard kwak. Geen vernauwingen, nada.
Zit aan lowcarb te denken omdat ik volgens mij aan 't groeien ben, ik de laatste periode heel veel last van opgeblazen gevoel, misselijkheid en onwelriekende geuruitstoting heb.
En Duvel hoeft niet mee te doen van mij hoor, die mag van mij gerust aardappeltjes, rijst en pasta eten.
Oh spannenddd! Ik duimquote:Op maandag 27 september 2010 11:59 schreef motorbloempje het volgende:
duim voor me! geweldige baan kans!!
hoor het binnenkort!
Verstandig! Een zeilpak is heel relaxed jaquote:Op maandag 27 september 2010 11:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ja het was geweldig
Nee ging op all stars!! Wil nu wel heeel graag een zeilpak!!
quote:Op maandag 27 september 2010 11:59 schreef motorbloempje het volgende:
hoor het binnenkort!
quote:Op maandag 27 september 2010 11:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ja het was geweldig
Vertel! Wat is het voor job?!quote:Op maandag 27 september 2010 11:59 schreef motorbloempje het volgende:
hoor het binnenkort!
My eyes!!!!quote:
zeilen is echt geweldig!quote:Op maandag 27 september 2010 11:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ja het was geweldig
Zo, dat is dikbetaald inderdaadquote:Op maandag 27 september 2010 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
tijdelijke huurincasso functie, 24 uur, 2400 op basis van 36! als ik m krijg ga ik zorgen dat ze me houden!
Inderdaadquote:Op maandag 27 september 2010 12:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Zo, dat is dikbetaald inderdaad.
Ik moest nog aan je denken, er wou iemand mee met de streekbus, maar hij zat in een rolstoel maar de apparatuur was weg. Dus werd hij er door 2 mensen ingetild, best relax. Maar toen was ik benieuwd of jij ook zo een licht model had of echt een hele zware.quote:Op maandag 27 september 2010 12:00 schreef Swietje het volgende:
[..]
Verstandig! Een zeilpak is heel relaxed ja![]()
Ik mag komend weekend weer lekker zeilen
QFT!quote:Op maandag 27 september 2010 12:06 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik las ergens dat XM 74 weegt? Bij de bruiloft vond ik je iig heel mooi slank! En ja ik heb je ook in andere kleding gezien!
Je moet dat sowieso niet vergelijken met mij (61 kg) want ik ken mensen die er voller uitzien en meer wegen en andersom.
En ook niet met DaD want 54 kilo is bizar weinig. Bij mij zou er echt geen 7 kilo af kunnen hoor!
13 kilo er af, dus 61 net als ik lijkt mij ook niet gezond. Ik heb weinig lichaam en veel arm/been en lichaam weegt natuurlijk meer dan een arm.
Vergelijken is echt heel erg zinloos, jij hebt zwaardere spieren omdat je RPMt, van DaD weet ik niet of ze sport doet? Als ik nu weer spinning ga doen weeg ik zo 66, maar word ik wel strakker en niet dikker. Spieren ftw!!!!
Werk gerelateerd?quote:Op maandag 27 september 2010 12:21 schreef _Calimero_ het volgende:
Weet er hier iemand nog een leuke,simpele manier om een groep van 7 meiden met elkaar en met mij eigenlijk vooral kennis te laten maken? Iets waardoor je een klein beetje van jezelf laat zien, maar niet te persoonlijk is (het moet wel veilig blijven voelen)
misschien iets outdoor survival achtig iets? of een gps route?quote:Op maandag 27 september 2010 12:21 schreef _Calimero_ het volgende:
Weet er hier iemand nog een leuke,simpele manier om een groep van 7 meiden met elkaar en met mij eigenlijk vooral kennis te laten maken? Iets waardoor je een klein beetje van jezelf laat zien, maar niet te persoonlijk is (het moet wel veilig blijven voelen)
je eet niet low carb, je neemt gewoon andere bronnen als carbs.quote:Op maandag 27 september 2010 11:43 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Weet dat het niet echt low-carb is maar ik eet eigenlijk nooit aardappelen of pasta. Koolhydraten die ik binnen krijg komen dan ook voornamelijk uit volkorenbrood. Dus in vergelijking met de meesten hier wel low-carb
Aankomend weekend waarschijnlijk nieuwe kleren kopen! Moet me eigenlijk een beetje inhouden maar ben op 't buikje na erg tevreden.
ja, werk gerelateerd en in een gymzaal, liefst zonder van het hele gebouw ofzo gebruik te makenquote:
Hoe oud zijn de mensen..?quote:Op maandag 27 september 2010 12:30 schreef _Calimero_ het volgende:
ik zit te denken om in een kring te zitten, en dan moet iedereen zijn naam + bijnaam met dezelfde letter als voornaam zeggen (dus handige Harry), plus de voorgangers die al geweest zijn herhalen en dan 1 of 2 zinnen mag je iets over jezelf vertellen..
Je hebt PMquote:Op maandag 27 september 2010 12:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Swietje op wat voor boot ga je zeilen?
Thnx!quote:Op maandag 27 september 2010 12:14 schreef kwakz0r het volgende:
@ XM: misschien ben je wel wat opgeblazen omdat je veel uit de koektrommel gesnoept hebt. suikers en weinig vezels en te veel ongezond vet zorgen voor nare darmgeluiden en geuren en opgeblazen gevoel. gezond volkorenspul en een beetje aardappel of zilvervliesrijst zorgt daar niet voor. en niet-sporten helpt ook mee om je klachten te veroorzaken.
je moet weer lekker gezond gaan eten, maar je zegt zelf dat low-carb één grote verzoeking is om suiker. punt is: als je low carb doet en smokkelt met ongezonde troep, dan eet je een combi van veel vet en eiwit én ongezonde suikers. en dát is (ook als je gezond verklaard bent, waarvoor, helemaal gemist met ziek en druk zijn) bijzonder slecht voor je vaten en de weegschaal.
kortom: probeer nou weer terug te gaan naar je dagmenu's van toen we zo trots op je waren: voldoende en gezond.
Dat moesten wij ook bij drama.quote:Op maandag 27 september 2010 12:30 schreef _Calimero_ het volgende:
ik zit te denken om in een kring te zitten, en dan moet iedereen zijn naam + bijnaam met dezelfde letter als voornaam zeggen (dus handige Harry), plus de voorgangers die al geweest zijn herhalen en dan 1 of 2 zinnen mag je iets over jezelf vertellen..
Ik vind ze niet mooi, maar je hebt nog 29 paar dat ik misschien wel leuk vindquote:Op maandag 27 september 2010 12:38 schreef Swietje het volgende:
Ik heb zulke hakken als Loveli liet zien hoorAlleen dan met spijkerstof blauw
En de stress van de afgelopen weken zal ook niet echt geholpen hebben. Geef je darmen wat tijd om weer in een ritme te komen, nu omgooien zou ook averechts kunnen werken.quote:Op maandag 27 september 2010 12:14 schreef kwakz0r het volgende:
@ XM: misschien ben je wel wat opgeblazen omdat je veel uit de koektrommel gesnoept hebt. suikers en weinig vezels en te veel ongezond vet zorgen voor nare darmgeluiden en geuren en opgeblazen gevoel. gezond volkorenspul en een beetje aardappel of zilvervliesrijst zorgt daar niet voor. en niet-sporten helpt ook mee om je klachten te veroorzaken.
je moet weer lekker gezond gaan eten, maar je zegt zelf dat low-carb één grote verzoeking is om suiker. punt is: als je low carb doet en smokkelt met ongezonde troep, dan eet je een combi van veel vet en eiwit én ongezonde suikers. en dát is (ook als je gezond verklaard bent, waarvoor, helemaal gemist met ziek en druk zijn) bijzonder slecht voor je vaten en de weegschaal.
kortom: probeer nou weer terug te gaan naar je dagmenu's van toen we zo trots op je waren: voldoende en gezond.
Wat Kwak zegt is heel erg waar: dat opgeblazen gevoel krijg je niet van gezonde KH's, maar van ongezonde. Dus schrap die dan. En je hebt toen je zo netjes at minder gesport dan normaal, dus plan de campagne: eet je nette lijstjes, zondig niet met koekjesmeuk en ga weer sporten. En hou dat op zijn minst een maand vol. Kijk dan wat er gebeurt.quote:Op maandag 27 september 2010 12:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Thnx!Ik wil ook gewoon voldoende blijven eten heur, maar wil af van die klachten en eigenlijk nog van een paar kilo. En met mijn huidige lijstjes (O: kwark, T; fruit, L: 2-3 boterhammen, T: fruit, D: normaal) blijf ik 'hangen'. Val er niet mee af. Leuk om stabiel te blijven, maar ik ben gewoon nog niet happy met wat ik in de spiegel zie.
Eerste prio is af van het opgeblazen gevoel en aanverwante zakenen als ik dan ook nog wat gewicht kwijtraak, is dat mooi meegenomen.
Ze staan mij gewoon goed, puhquote:Op maandag 27 september 2010 12:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik vind ze niet mooi, maar je hebt nog 29 paar dat ik misschien wel leuk vind
Okéééééé danquote:Op maandag 27 september 2010 12:52 schreef conleche het volgende:
[..]
Wat Kwak zegt is heel erg waar: dat opgeblazen gevoel krijg je niet van gezonde KH's, maar van ongezonde. Dus schrap die dan. En je hebt toen je zo netjes at minder gesport dan normaal, dus plan de campagne: eet je nette lijstjes, zondig niet met koekjesmeuk en ga weer sporten. En hou dat op zijn minst een maand vol. Kijk dan wat er gebeurt.
Juffertje ongeduld.
Zit jij te fokken tijdens de les???quote:Op maandag 27 september 2010 12:51 schreef Viking84 het volgende:
Hongerrr, over 10 mins pauze, gelukkig! En dan nog 1 uurtje een makkelijke klas.
Tx, is even niet nodig geloof ik. Dosis gezond verstand staat bovenaan verlanglijstje denk ikquote:Op maandag 27 september 2010 13:16 schreef Ewelina het volgende:
Lovelimijn pm staat open als je wil.
Lijkt me idd erg lastig!quote:Op maandag 27 september 2010 13:04 schreef AKnynke het volgende:
oi, net m'n huidige baas en de begeleider van m'n scriptie gevraagd om een aanbevelingsbrief. Geen probleem, maar schrijf hem eerst maar zelf, en dan doe ik daarna de aanpassingen...
Dat wordt nogal een opgave..
Heb wel eens een tussenuurquote:Op maandag 27 september 2010 13:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Zit jij te fokken tijdens de les???
Daarnet had ik een tussenuur en nu fok ik tijdens de les jaquote:
Leuk mo! Hopelijk word je aangenomen. Maar is huurincasso niet net zo onethisch als verkoop?quote:Op maandag 27 september 2010 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
tijdelijke huurincasso functie, 24 uur, 2400 op basis van 36! als ik m krijg ga ik zorgen dat ze me houden!
Raar is dat he! heb je een voorbeeldbrief?quote:Op maandag 27 september 2010 13:04 schreef AKnynke het volgende:
oi, net m'n huidige baas en de begeleider van m'n scriptie gevraagd om een aanbevelingsbrief. Geen probleem, maar schrijf hem eerst maar zelf, en dan doe ik daarna de aanpassingen...
Dat wordt nogal een opgave..
Nee, zeker niet.... is gewoon het controleren of mensen de huur wel betalen, kort gezegd.quote:Op maandag 27 september 2010 14:27 schreef Perruche het volgende:
Hoiterug van de kapper, nu even lunchen.
[..]
Leuk mo! Hopelijk word je aangenomen. Maar is huurincasso niet net zo onethisch als verkoop?als ik de praktijken zie die bij mijn oude werkgever toegepast werden...
[..]
dat. en als het kan samen tot een oplossing komen als de huurders onverwacht in de problemen zijn gekomen en laten zien dat ze het iets boeit. Ik ben een zeer schappelijke huurincasseerder, zolanng je je best maar doetquote:Op maandag 27 september 2010 14:28 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nee, zeker niet.... is gewoon het controleren of mensen de huur wel betalen, kort gezegd.
Wat voor software? Ik kom zelf oorspronkelijk uit die hoek, namelijk.quote:Op maandag 27 september 2010 11:43 schreef Perruche het volgende:
WBp PF! ws het leuk?
XM, eens met de rest, je had heul mooie lijstjes en dan nu weer lowcarb? je moet goed voor jezelf zorgen en lekker eten en niet snacken.
Telefonisch solligesprek ging goed, door naar de "volgende ronde", oftewel een sales simulation (nee geen UPC maar B2B software) maar ik weet niet of ik dit wel wil
Dat dus. (Ik doe een deel van de taken van huurincasso)quote:Op maandag 27 september 2010 14:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat. en als het kan samen tot een oplossing komen als de huurders onverwacht in de problemen zijn gekomen en laten zien dat ze het iets boeit. Ik ben een zeer schappelijke huurincasseerder, zolanng je je best maar doet
Spannend! En inderdaad goed betaaldquote:Op maandag 27 september 2010 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zit in die hoek. Leuk!quote:Op maandag 27 september 2010 14:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wat voor software? Ik kom zelf oorspronkelijk uit die hoek, namelijk.
Welke hoek zit jij dan precies? Ik kom inderdaad uit de B2B software-kant. Bij ons (mijn vorige werkgever althans) ging het om Enterprise content management/document & workflowmanagement. Dat soort oplossingen.quote:
Doe ik in principe ook niet, hoorquote:Op maandag 27 september 2010 14:03 schreef Tinkepink het volgende:
Hoi! Dat van dat Fokken tijdens de les vroeg ik me ook al af Vik! Volgens mij deed je dat laatst ook al. Kan niet he?Edit: tijdens tussenuren natuurlijk wel, ik las je reactie te laat.
En loveli: mijn pm staat open. Met en zonder reactie van mijn kant.
Hoeveel lesuren heb jij nu eigenlijk (bij 1 fte)? Kan dat ook enorm verschillen per blok (overuren/onderuren)?quote:Op maandag 27 september 2010 14:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Doe ik in principe ook niet, hoor. Het was nu alleen even heel saai met toetsmakende leerlingen
.
De lessen zitten er weer op. Nu tot half 6 even een Powerpoint maken en wat leuke afwisselingsopdrachten zoeken.
Ok, dan is het goed, wel lief zijn voor zequote:Op maandag 27 september 2010 14:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat. en als het kan samen tot een oplossing komen als de huurders onverwacht in de problemen zijn gekomen en laten zien dat ze het iets boeit. Ik ben een zeer schappelijke huurincasseerder, zolanng je je best maar doet
PMquote:Op maandag 27 september 2010 14:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wat voor software? Ik kom zelf oorspronkelijk uit die hoek, namelijk.
Dat!!!quote:Op maandag 27 september 2010 14:54 schreef Viking84 het volgende:
Goed dat je het even uitlegt, MoBlo, want ik had ook van die duistere ideeën bij 'huurincasso' (mensen dwíngen te betalen, ook al kunnen ze dan niet meer voor hun kinderen zorgen enzo).
quote:Op maandag 27 september 2010 12:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Okéééééé dan. Ik kreeg ook al een protestmail van Duvel, dus vooruit dan maar
.
\quote:Op maandag 27 september 2010 14:53 schreef Viking84 het volgende:
24 uur bij 1FTE en ik heb er 20 (maar ben 28 uren op school). En nee, dit is een stabiel aantal uren (elke klas krijgt immers 4 uren Nederlands). Het kan in de toekomst wel voorkomen dat ik overuren maak in de vorm van zaterdagsessies en avondsessies.
Hoezo?.
Op zn minst opmerkelijkquote:Op maandag 27 september 2010 15:22 schreef AKnynke het volgende:
hoe gek is het dat je ex-vriendje met je msn't, terwijl hij op z'n huwelijksreis is?
die lag in het zwembad. Ik heb hem maar verteld haar de groetjes te doen...quote:Op maandag 27 september 2010 15:24 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Op zn minst opmerkelijk
Zolang zn kersverse vrouw maar op de hoogte is is het ok lijkt me...
Als het weer is om in het zwembad te liggen, is het al raar om te gaan MSN'en. Laat staan wanneer je op huwelijksreis bent!quote:Op maandag 27 september 2010 15:26 schreef AKnynke het volgende:
[..]
die lag in het zwembad. Ik heb hem maar verteld haar de groetjes te doen...
quote:Op maandag 27 september 2010 15:32 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Als het weer is om in het zwembad te liggen, is het al raar om te gaan MSN'en. Laat staan wanneer je op huwelijksreis bent!
Ben nog nooit op huwelijksreis geweest, dus wat weet ik
Overdag volvreten in de broodjes gyros en souvlaki's en 's avonds lamme Engelse meiden versieren?quote:Op maandag 27 september 2010 15:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
't Is nét een normale vakantie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |