abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86878198
Het vorige deel: SLANK #1184 Waar Swietje een topic gesloten heeft :|

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 26 september 2010 @ 21:56:55 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_86878230
Appelfiguur :P
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 26 september 2010 @ 21:57:51 #3
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86878282
ik hou ook niet zo van appels, gewoon zo..saai fruit. Ergens in zijn ze wel lekker!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_86878314
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:57 schreef AKnynke het volgende:
ik hou ook niet zo van appels, gewoon zo..saai fruit. Ergens in zijn ze wel lekker!
dat :)
Ja doei.
  zondag 26 september 2010 @ 21:58:35 #5
236335 neen
schone schijn
pi_86878324
Appels :~

Elstars deze week ook in de bonus :Y
Weekmenus/opletten op wat je koopt moet ik ook beter doen, volgens mij gaat me dat heul wat schelen, als ik er beter over nadenk.
het lijkt niet wat het is
pi_86878343
Appelfappen :')
pi_86878389
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:56 schreef Tinkepink het volgende:
Appelfiguur :P
*Meldt*
Vandaag nog een erg lekkere elstar op, je proeft wel dat ze nu verser zijn :)
  zondag 26 september 2010 @ 21:59:50 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86878424
Appelflauwte.

Zo, weer thuis. En ik denk dat ik zo m'n nest in ga. Morgen 3 sollicitanten voor m'n afdeling :+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86878457
Appelmoes _O_

En en en Appelsap O+ O+ O+
M;n moeder heeft van appels in de tuin appelsap laten maken, super lekker, en niet al te zoet (want veeeel minder suiker :Y ) zo lekker!
Beauty is in the eye of the beholder..
pi_86878482
Mijn favo appels liggen sinds vorige week weer bij de Lidl: Golden delicious :9~ oké doei! :s)
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
pi_86878524
oei, ik moet nog een boek uit gaan lezen.. en beginnen :')!
Ja doei.
pi_86878570
Ik doe in principe maar 1x per week boodschappen, en dan koop ik genoeg om ongeveer 5 dagen te kunnen koken. Werkt wel goed voor mij, minder verleiding om snoep/zooi te kopen maar kan nog wel elke dag kiezen wat ik wil gaan eten. Bepaal het op zondagavond (dan staan de nieuwe folders online) en koop het op maandag. Denk dat het komende week broccoli/kipovenschotel, gado-gado, spruitjes en zoetzure vis en spinazie gaat worden :). Als ik dinsdag tijd heb om te koken, met mn huidige rooster heb ik 10 min om te koken en eten en dan snel richting trein voor sport, anders wordt dinsdag weer waardeloos :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 26 september 2010 @ 22:02:04 #13
331 Merel
Be here now.
pi_86878585
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:00 schreef Merel- het volgende:
Appelmoes _O_

M;n moeder heeft van appels in de tuin appelsap laten maken, super lekker, en niet al te zoet (want veeeel minder suiker :Y ) zo lekker!
Goh, hoi.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 26 september 2010 @ 22:02:08 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86878589
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zou ook weer weekmenu's moeten maken, maar ik ben eigenlijk zelden een aantal aangesloten dagen achter elkaar thuis tijdens etenstijd, tegenwoordig. Of ik eet plotseling juist niet alleen.
Juist dan zijn weekmenu's handig, toch? ;). Nu stuur ik Nachtwacht elke dag naar de AH, maar dat blijft 'ie ook niet doen als 'ie zelf werkt, dus dan moeten we wel even beter gaan plannen :P.

En fijn van de appels! *O*.

Ik ben op dit moment mijn financiën in kaart aan het brengen. Als ik even precies weet wat er binnen komt en wat eruit gaat, weet ik ook wat er overblijft voor eten, sparen, vakantie. Sowieso denk ik dat ik wel wat kan besparen op eten, bijv door minder naar de AH te gaan en door weekmenu's te maken :').
Niet meer actief op Fok!
pi_86878648
ik zou sowieso minder naar de AH en meer naar de LIDL enzo gaan, voor groente en zulks. En de rest wat ze daar niet hebben wel desnoods bij de AH halen.. los van of je 't geld hebt moet je je afvragen of je onnodig het dubbele wilt betalen :X
Ja doei.
  zondag 26 september 2010 @ 22:02:58 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86878650
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:02 schreef Merel het volgende:

[..]

Goh, hoi.
Ik dacht al: huh, waarom quote je jezelf? :? :').
Niet meer actief op Fok!
pi_86878678
:') deze TT trekt vreemden aan :o
Ja doei.
  zondag 26 september 2010 @ 22:03:54 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_86878720
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:00 schreef Merel- het volgende:
Appelmoes _O_

Wie ben jij?
pi_86878736
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:02 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou sowieso minder naar de AH en meer naar de LIDL enzo gaan, voor groente en zulks. En de rest wat ze daar niet hebben wel desnoods bij de AH halen.. los van of je 't geld hebt moet je je afvragen of je onnodig het dubbele wilt betalen :X
Is Lidl echt zoveel goedkoper dan Euroshopper? De moeite waard om een uur om te fietsen?
  zondag 26 september 2010 @ 22:04:28 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86878753
Ja, ik ga eens kijken waar hier een Lidl zit.
Hoe zit het ook alweer met die markt met de teiltjes? Waar en wanneer ook alweer? :@. Want daar wil ik ook wel eens kijken vd week.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 26 september 2010 @ 22:04:31 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86878757
Ik doe niet aan weekmenu's. We doen op maandag boodschappen voor t/m woe of do en dan op woe of do weer voor t/m maandag. En meestal loopt dat gelijk op met de houdbaarheidsdatum van vlees en groente.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86878778
Ik mis Albert Heijn. ;(

TVP...
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 26 september 2010 @ 22:05:22 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_86878824
Wij doen 2 - 3 x per week boodschappen. Zaterdag, dinsdag en soms donderdag ook nog.
pi_86878868
Oh en ik moet beter gaan plannen met eten, het gebeurt echt te vaak dat ik hongerig boodschappen doe en met teveel shit thuiskom dat ik in een vreetbui opeet. En dat is te zien aan mn bolle kop, en mn rode jurkje dat niet mooi meer zit, en mn mooiste jeans die flinke deuken achterlaat in mn muffinbuik...
pi_86878887
Appelbeignets :9
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_86878911
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:02 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Juist dan zijn weekmenu's handig, toch? ;). Nu stuur ik Nachtwacht elke dag naar de AH, maar dat blijft 'ie ook niet doen als 'ie zelf werkt, dus dan moeten we wel even beter gaan plannen :P.

En fijn van de appels! *O*.

Ik ben op dit moment mijn financiën in kaart aan het brengen. Als ik even precies weet wat er binnen komt en wat eruit gaat, weet ik ook wat er overblijft voor eten, sparen, vakantie. Sowieso denk ik dat ik wel wat kan besparen op eten, bijv door minder naar de AH te gaan en door weekmenu's te maken :').
Eigenlijk moet ik het ook gewoon weer doen ja. Misschien dat ik dinsdag tijd heb om voor een paar dagen eten te halen.

Trouwens, even om raad vragen. Woensdag is voor mij een heel drukke dag: ik vertrek 's ochtends om half 7, geef een aantal lessen, volg een aantal vergaderingen, spring in de bus en ga direct door naar m'n werk, waar ik om 6 uur begin. 's Avonds ben ik dan half 10 thuis. Hoe doe ik dit met het avondeten?
  zondag 26 september 2010 @ 22:07:06 #27
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86878959
En ik wil nog wat kwijt, maar de enige methode die ik kan bedenken is minder eten. Maar ja.

:{
pi_86878962
* motorbloempje is een weekmenu/weekboodschappen-jehova O+

quote:
Op zondag 26 september 2010 22:04 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Is Lidl echt zoveel goedkoper dan Euroshopper? De moeite waard om een uur om te fietsen?
uur omfietsen wellicht niet, maar groente en vlees zijn echt vele malen beter en goedkoper :)
wij fietsen er wel voor om :@ maar geen uur :+
Ja doei.
  zondag 26 september 2010 @ 22:07:17 #29
236335 neen
schone schijn
pi_86878972
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:02 schreef motorbloempje het volgende:
Aldi moet ik maar doen :') is nog dichterbij ook. Alleen dan krijg je nooit het nutteloos fijne gevoel dat je hebt bespaart na het kopen van een bonussanbieding.
Lidl is dubbel zo ver weg als ah voor mij en Aldi de helft dichterbij dan de ah :o

En Chico, gado gado. Daar hoort saté bij ja? Gs je dat ook maken? :~
  zondag 26 september 2010 @ 22:07:37 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_86879001
Ik ga een slapen. Schijnt figuurtechnisch erg ^O^ tezijn.

En Merel-met-streepje: mijn opmerking kwam misschien een beetje onaardig over, was niet zo bedoeld maar ben wel verbaasd waar je ineens vandaan kwam
pi_86879112
Volgens mij is Merel-met-een-streepje hier wel vaker geweest, toch? :o
Ja doei.
  zondag 26 september 2010 @ 22:10:28 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86879206
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik wil nog wat kwijt, maar de enige methode die ik kan bedenken is minder eten. Maar ja.

Ik las het eerste en wilde zeggen: m'n pm-box staat open!

:P.

Lidl is hier niet echt dichtbij. Ik denk dat ik woensdag of zaterdag even daarnaartoe ga en dan pen en papier mee en opschrijven wat ik nodig zou kunnen hebben van de Lidl, prijs erbij noteren :'). Kan ik goed vergelijken met de AH en bedenken of het zinvol is voor mij om naar de Lidl te gaan. Naar de Aldi ga ik liever niet :@.
Niet meer actief op Fok!
pi_86879238
Appelcider. :9

:@

Of nog beter: calvados!
pi_86879247
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:07 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje is een weekmenu/weekboodschappen-jehova O+
[..]

uur omfietsen wellicht niet, maar groente en vlees zijn echt vele malen beter en goedkoper :)
wij fietsen er wel voor om :@ maar geen uur :+
Van vlees viel het me de vorige keer juist tegen, ik wilde gehakt en dat was duur. Duurder dan de kiloknallers iig :@. Mijn dichtstbijzijnde supermarkt zit op een kwartier ofzo, en de lidl zit ergens in het centrum, de reistijd is misschien zelfs wel meer dan een uur extra :P dus dan weet ik graag of ik niet onnodig omrij. Leef nu op ongeveer 15 euro per week denk ik? (incl alles dat je in een supermarkt koopt)

quote:
Op zondag 26 september 2010 22:07 schreef neen het volgende:

[..]

Aldi moet ik maar doen :') is nog dichterbij ook. Alleen dan krijg je nooit het nutteloos fijne gevoel dat je hebt bespaart na het kopen van een bonussanbieding.
Lidl is dubbel zo ver weg als ah voor mij en Aldi de helft dichterbij dan de ah :o

En Chico, gado gado. Daar hoort saté bij ja? Gs je dat ook make? :~
Ik maak dr gehaktballetjes en satesaus (aanmaken met water) bij, dat telt zeker niet? :@ Heb jij een goed recept voor echte saté?
pi_86879289
15 euro in de week is zeer netjes, is dat voor 5 of 7 dagen? :)
Ja doei.
  zondag 26 september 2010 @ 22:12:12 #36
331 Merel
Be here now.
pi_86879337
Zal ik voor de duidelijkheid imago maar weer uit de kast halen dan? :P
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_86879380
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:11 schreef motorbloempje het volgende:
15 euro in de week is zeer netjes, is dat voor 5 of 7 dagen? :)
Verschilt. Meestal 5, soms 7. En mn kasten staan nu bomvol met houdbaar spul, en mn vriezer kan ook niet voller :P.

Edit: enige nadeel van 1x per week boodschappen, ik doe het op een avond en dan is het brood steeds uitverkocht dus ik heb nog 4 sneetjes ofzo }:|. En morgen zal het ook wel weer uitverkocht zijn.
  zondag 26 september 2010 @ 22:12:46 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86879384
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oh en ik moet beter gaan plannen met eten, het gebeurt echt te vaak dat ik hongerig boodschappen doe en met teveel shit thuiskom dat ik in een vreetbui opeet. En dat is te zien aan mn bolle kop, en mn rode jurkje dat niet mooi meer zit, en mn mooiste jeans die flinke deuken achterlaat in mn muffinbuik...
Meer lunchen dan!

Ik lunch dus op school en ik heb dus geen honger als ik thuis kom. Ik ga meestal ook pas om 19 uur koken ofzo. Eerst fokken :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_86879387
Pindakaas, santen met water, beetje sojasaus en sambal :9
pi_86879468
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Meer lunchen dan!

Ik lunch dus op school en ik heb dus geen honger als ik thuis kom. Ik ga meestal ook pas om 19 uur koken ofzo. Eerst fokken :P.
Dat werkt bij mij dus echt niet, om 5 uur heb ik echt alweer honger. Maar goed, daar zijn tussendoortjes voor uitgevonden. :Y)
  zondag 26 september 2010 @ 22:14:27 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86879499
15 euro in de week! :o. Dat geef ik per 2 dagen uit :@.
Niet meer actief op Fok!
pi_86879503
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Merel het volgende:
Zal ik voor de duidelijkheid imago maar weer uit de kast halen dan? :P
}:|

quote:
Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Verschilt. Meestal 5, soms 7. En mn kasten staan nu bomvol met houdbaar spul, en mn vriezer kan ook niet voller :P.
een goede voorraad scheelt ook echt heel veel, goed bezig _O_

Wij doen meestal tussen de 40 en 50 inmiddels, met z'n tweeën voor 7 dagen.
Iets luxer gaan leven de laatste maanden, maar zolang alles gezond en home-made is vind ik 't helemaal niet erg :@
Ja doei.
  zondag 26 september 2010 @ 22:15:19 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86879562
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:04 schreef Viking84 het volgende:
Hoe zit het ook alweer met die markt met de teiltjes? Waar en wanneer ook alweer? :@. Want daar wil ik ook wel eens kijken vd week.
Niet meer actief op Fok!
pi_86879585
Hoi.

Hou persoonlijk meer van peren. /zeur

Maria en DaD zijn both beauties O+ Maar ik heb het idee dat dat voor wel iedereen hier geldt? Zelfs de mannen zijn leuk. :P
Dat wilde ik nog even zeggen.
pi_86879590
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Meer lunchen dan!

Ik eet al 4 boterhammen op mn werk, 2x fruit en als ik echt trek heb sultana of evergreen.
8 boterhammen per dag lijkt ook zoveel!
pi_86879601
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:02 schreef Merel het volgende:

[..]

Goh, hoi.
Hellooo :W

quote:
Op zondag 26 september 2010 22:03 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wie ben jij?
Merel :9

quote:
Op zondag 26 september 2010 22:09 schreef motorbloempje het volgende:
Volgens mij is Merel-met-een-streepje hier wel vaker geweest, toch? :o
Ja, klopt, en af en toe eens lurken :D
  zondag 26 september 2010 @ 22:16:33 #47
236335 neen
schone schijn
pi_86879656
Voor saté babi wel, van moeders echt lekker. Ik zal hem eens opzoeken/vragen als ik hem kwijt ben :')

Drie kwartier extra reizen om een paar euro te besparen zou ik dus never nooit doen :@ 10 minuutjes fietsen misschien :')
pi_86879663
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dé Haagsche Markt

http://www.dehaagsemarkt.nl/
Ja doei.
pi_86879718
Over appels en oogst: Ik heb zaterdag appels geplukt bij een zelfplukboerderij :D . En ook een paar peren.
Van de appels heb ik vandaag een heerlijke taart gebakken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_86879730
:W

[ Bericht 95% gewijzigd door Ewelina op 27-09-2010 13:02:15 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 26 september 2010 @ 22:21:09 #51
236335 neen
schone schijn
pi_86879975
Oh Calimero trouwens! Die is ook een partij goed bezig! Goede tijd weer hoor, netjes zeg ^O^
pi_86880009
Ja hoi, terug van vermoeiend hot-naar-her-weekend. De lijstjes zijn niet ok en mijn buik is er opgeblazen van!

Wat betreft het niet mooi vinden van je eigen hoofd of het dik vinden van je eigen lichaam. Ik zou zo graag eens mijzelf willen bekijken door de ogen van anderen, bijvoorbeeld mijn moeder of vriendje, die vinden mij zelfs mooi als ik 's ochtends met dikke ogen en warrig haar opsta.

En als ik de foto's van bv Maria zie, dan denk ik alleen maar: wat een prachtig meisje, mooi haar, mooie ogen! O+ en zo ook met XM: een slanke elegante dame. Ik wou dat jullie jezelf zo konden zien! Geldt ook voor DaD! :)
pi_86880026
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:14 schreef Viking84 het volgende:
15 euro in de week! :o. Dat geef ik per 2 dagen uit :@.
Zou ook 20 kunnen zijn, maar niet meer dan dat iig. Ik heb de allereerste week dat ik hier woonde mega-boodschappen gedaan dus daardoor heb ik nu wel zo'n beetje alles aan niet-vers spul. En heb keuze uit C1000 en AH, die zitten naast elkaar, dus kan uit 2 folders de goede aanbiedingen spitten. Dat scheelt ook wel gok ik zo.

Komende week kip in de bonus, eindelijk weer een keer kip eten O+. Ik ga denk ik 2kg kip halen, genoeg voor de komende weken :P.
pi_86880113
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:21 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Zou ook 20 kunnen zijn, maar niet meer dan dat iig. Ik heb de allereerste week dat ik hier woonde mega-boodschappen gedaan dus daardoor heb ik nu wel zo'n beetje alles aan niet-vers spul. En heb keuze uit C1000 en AH, die zitten naast elkaar, dus kan uit 2 folders de goede aanbiedingen spitten. Dat scheelt ook wel gok ik zo.

Komende week kip in de bonus, eindelijk weer een keer kip eten O+. Ik ga denk ik 2kg kip halen, genoeg voor de komende weken :P.
WAAAT??? 20 euro per week kwijt aan eten?
Dat lukt me alleen als ik de 4 dagen bij anderen eet :P
pi_86880241
foutje :P
pi_86880382

Laptop heeft kuren -O-
Mezelf aan het quoten terwijl het allemaal niet de bedoeling is.. :{w

Anyways, vroeger at ik altijd beschuit met appelmoes als ik ziek was. Vreemde combi, maar zo fijn als je maag helemaal overstuur is en je toch echt wat moet eten, maar eigenlijk niks kan verdragen, behalve dat dus!
  zondag 26 september 2010 @ 22:26:58 #57
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86880415
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:21 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Goeie! Ik dus ook :P. En dan wil ik even iets spannends doen met kipfilet! *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_86880484
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Goeie! Ik dus ook :P. En dan wil ik even iets spannends doen met kipfilet! *O*.
doe ainsley's fajita's :9
Ja doei.
  zondag 26 september 2010 @ 22:28:51 #59
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86880563
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

doe ainsley's fajita's :9
Goeie! Best spannend maar niet zodanig culinair dat het afschrikt :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 26 september 2010 @ 22:30:17 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86880663
Recept? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_86880748
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:30 schreef Viking84 het volgende:
Haha, ja, idd, recept, het klinkt goed :D
pi_86880902
Hoi!

Leuke dag gehad hier. Lijstje:

O: 2x brood (kaas & zonnebloemspread)
T: mochi cakeje
L: 2.5 boterham met avocado
T: appel, 2 wijntjes
S: 1 uur lopen (4x 15 minuten flink doorstappen, beter dan niets he :'))
D: gebakken kip met wat sla en een paar frietjes, tzatziki
T: halve banaan en 5 blokes choco.

Ben blij!

[ Bericht 11% gewijzigd door Perruche op 26-09-2010 22:53:06 ]
pi_86880980
Fajitas :9~

Wij (vriendje en ik) geven gemiddeld 41 euro per week uit samen, voor alles, dus ook douche/wasmiddel/tandpasta. Ik koop meestal wel duurdere dingen (je bent yup of niet he :') ) en ik haal graag dingen bij de bioboer, vooral vlees. Van euroknallers heb ik echt een afkeer :@.
pi_86881034
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:30 schreef Viking84 het volgende:
Mexicaans

ik heb 'm zelf inmiddels naar eigen smaak aangepast en eet er ook guacamole en chilisaus bij :9 maar dit is om te beginnen het basisrecept :+
Ja doei.
pi_86881060
oh, en welterusten! :W
Ja doei.
pi_86881082
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:35 schreef Perruche het volgende:
Fajitas :9~

Wij (vriendje en ik) geven gemiddeld 41 euro per week uit samen, voor alles, dus ook douche/wasmiddel/tandpasta. Ik koop meestal wel duurdere dingen (je bent yup of niet he :') ) en ik haal graag dingen bij de bioboer, vooral vlees. Van euroknallers heb ik echt een afkeer :@.
Dat kan ik makkelijk in m;n eentje uitgeven, in een week, als ik mn favo-boodschappen lijstje wil inslaan.
Fruit is zo duur ;(
pi_86881150
Tpch nog berichtje van mij!
Meneer en ik zijn deze maand 250 euro kwijt aan boodschappen, maar we hebben wel eens maanden van 120 gehad. Dus ik vraag me af waar het afgelopen maand mis is gegaan.
En wij zijn beste eters, dus gewoon 6 momenten op een dag incl de T's. En ik heb praktisch altijd verse groentes etc. Dus wat het verschil tussen 250 en 120 is .. dunno!
Nu echt slapen! :W
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
pi_86881174
ljstje;

T; handje rozijnen
O: havermout, banaan, lijnzaad + koffie met melk
T: cakebeslag :9
T: verse ananas
L: 2 sneeën zelfgebakken volkoren/speltbrood met 1 gebakken ei + geraspte kaas, 1 met tartex + koffie met melk
T: 2 plakken appelkaneelcake + shortbread koekje + koffie met melk
D: pompoencurry met naan
T: lammetjespap met warme aardbeien :9

morgen maar een balansdagje doen denk ik :')
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_86881302
50euro in m'n eentje per week :o
Maar ik eet dan ook heel veel (vlees en vis).

Net lijstje Perruche! ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 26 september 2010 @ 22:43:04 #70
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86881395
Ik geef tot nu toe nog redelijk veel uit, omdat ik er steeds achter kom dat ik allemaal basisdingen (kruiden e.d.) niet heb :') dus dat wordt vanzelf minder, hoop ik oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_86881401
Ik gok dat ik nu voor 7 dagen ongeveer 30 euro uitgeef. Toen ik er nog meer op lette zat ik op ongeveer 15 euro voor 5 dagen dus het kan nog wel goedkoper maar ik vind het wel prima zo eigenlijk. Het supermarktaanbod hier valt nogal tegen dus alles komt bij de ah vandaan, wat op zich prima is maar ik mis de groente van de lidl wel!
Er is wel een aldi, maar dat is toch echt heel anders dan lidl ;(
  zondag 26 september 2010 @ 22:43:58 #72
331 Merel
Be here now.
pi_86881435
Ik eet meestal ook erg goedkoop. Maar ik heb het voordeel dat ik gratis lunch op werk (of nouja, fiscale bijtelling op m'n loon, maar daar merk je niks van) en daar ook m'n fruit eet. Ontbijt is yoghurt met de goedkoopste muesli (want zonder loze toevoegingen) en avondeten is meestal zonder vlees of met simpel vlees zoals kip en gehakt. Alleen eet ik regelmatig buiten de deur, dus dat tikt dan wel weer aan!
  zondag 26 september 2010 @ 22:45:21 #73
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86881492
Ik zit allemaal recepten en leuke restaurantjes op te zoeken hier in de buurt, dus ik ga maar eens slapen :').
Niet meer actief op Fok!
  zondag 26 september 2010 @ 22:46:09 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86881527
Op mijn werk hebben ze dus echt heerlijk broodbeleg. Van dat flinterdunne vlees :9~. Maar volgens mij heb ik dat al een paar keer gezegd :').

Anyway: welterusten :W. Om 7:15 gaat de wekker.
Niet meer actief op Fok!
pi_86881564
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:43 schreef Blurred86 het volgende:
Ik gok dat ik nu voor 7 dagen ongeveer 30 euro uitgeef. Toen ik er nog meer op lette zat ik op ongeveer 15 euro voor 5 dagen dus het kan nog wel goedkoper maar ik vind het wel prima zo eigenlijk. Het supermarktaanbod hier valt nogal tegen dus alles komt bij de ah vandaan, wat op zich prima is maar ik mis de groente van de lidl wel!
Er is wel een aldi, maar dat is toch echt heel anders dan lidl ;(
Heeft de Lidl echt goede groente enzo dan? :o
Dacht altijd dat dat niet echt goede kwaliteit was..
pi_86881571
Zie dat ik foto's heb gemist, jammer ;(

Wat betreft de uitgaven-per-week, ik vind dat iedereen het heel netjes doet! Ik ben nu sinds een paar maanden boodschappen aan het bijhouden, om meer inzicht te krijgen in ons uitgavenpatroon. Afgelopen maand hebben wij met z'n tweeën zo'n ¤600 uitgegeven :@

(maar dat is dan wel inclusief schoonmaakmiddelen, wasmiddelen, dierenvoer, cosmetica, overige persoonlijke verzorgingsspullen en een paar keer eten bestellen).

Doel voor deze maand (ik reken van de 23ste t/m de 22e de maand erop) is ¤400. Als we dat redden, gaan we daarna weer zuiniger proberen.
  zondag 26 september 2010 @ 22:47:50 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86881618
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:46 schreef Merel- het volgende:

[..]

Heeft de Lidl echt goede groente enzo dan? :o
Dacht altijd dat dat niet echt goede kwaliteit was..
Ga maar even naar Lidl.nl, daar staat het groente en fruit door gerenommeerde bronnen (consumentenbond, kassa etc) als beste is getest in de afgelopen jaren.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 26 september 2010 @ 22:49:32 #78
236335 neen
schone schijn
pi_86881699
15 euro per week aan koffie op school ook wel :')
pi_86881701
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ga maar even naar Lidl.nl, daar staat het groente en fruit door gerenommeerde bronnen (consumentenbond, kassa etc) als beste is getest in de afgelopen jaren.
Oke.. Dan zal ik er binnenkort toch maar even langs gaan en even rondkijken!
Niet heel ver van me vandaan zit er dacht ik nog 1, of die moet inmiddels weg zijn.. ik kom er nooit, dus ik heb geen idee :9
pi_86881708
ja de groente in de lidl is echt super O+ goedkoop, veel keus en mooier/lekkerder dan in de AH vind ik!
  zondag 26 september 2010 @ 22:50:56 #81
331 Merel
Be here now.
pi_86881773
Nou bij mijn Lidl zit er soms ook echt prut tussen hoor :{ Zal wel schelen per vestiging.
pi_86881801
Onze Lidl heeft idd ook vaak mooi spul wat groente & fruit betreft :Y
pi_86881845
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:49 schreef neen het volgende:
15 euro per week aan koffie op school ook wel :')
Elke dag een heavenly hazel? ;)
pi_86881900
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:52 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

He, dat is van DE of niet?
pi_86881905
Hm, zou kunnen ja I guess.. de twee vestigingen waar ik regelmatig kwam waren iig gewoon altijd goed!
  zondag 26 september 2010 @ 22:53:57 #86
236335 neen
schone schijn
pi_86881937
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:52 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Kon dat maar, gewoon vieze machinekoffie. Op windesheim haalde ik vaak een dubbele Douwe bij het DE café maar eerst wisten ze niet eens de naam bij het product :o
pi_86882004
Ik zou ook zo graag willen dat de bio-industrie werd afgeschaft. Ik vind het zo barbaars, zo zonder enige vorm van beschaving, ik snap er niks van dat dat mag. En dat varkens vaak geslacht worden in Spanje of Italie en dus op en in elkaar zo'n idioot lange reis moeten ondergaan, is toch ook te zot voor woorden.
http://www.varkensinnood.nl/roar_transportcontrole.htm

Vlees moet gewoon duurder. Sinds mijn jeugd is alles zo'n beetje verdubbeld in prijs op zijn minst, behalve vlees. Ik ben helemaal geen vegetarier, als een beest een goed leven heeft gehad dan wil ik daarvan graag eten.

Maar wat mij betreft gaan dit soort misstanden snel tot de verleden tijd behoren. En het argument dat er dan bio-industrieboeren failliet gaan? I couldn't care less, wat mij betreft zijn het dierenmishandelaars. En het zal heus wel iets ingewikkelder liggen dan ik hier stel, maar ook dat maakt niet uit: hoe ingewikkeld het ook is, je kan hier met goed fatsoen niet mee doorgaan.

Alleen al van het woord kiloknaller word ik misselijk.
pi_86882010
Voor de mensen die niet goed op foto's staan, op youtube staan allerlei instructies. Ik ben zo fotogeniek als een baksteen, maar met die tips hebben we toch leuke bruidsfoto's gekregen :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_86882020
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:37 schreef Merel- het volgende:

[..]

Dat kan ik makkelijk in m;n eentje uitgeven, in een week, als ik mn favo-boodschappen lijstje wil inslaan.
Fruit is zo duur ;(
Ik kan het ook, maar ik doe het niet ;)

quote:
Op zondag 26 september 2010 22:41 schreef V1z0R het volgende:
50euro in m'n eentje per week :o
Maar ik eet dan ook heel veel (vlees en vis).

Net lijstje Perruche! ^O^
thanks!

Vroeger gaf ik ook meer uit aan eten, maar ik heb een beetje andere voorkeuren nu, probeer minder weg te gooien en ook gewoon minder te eten. Koop bijna geen snacks meer of voorverpakte/bewerkte artikelen, dat scheelt ook veel. Maar ik denk dat als ik weer aan het werk ga dat het dan minder word, minder tijd om uitgebreid te koken en m'n eigen dingen te maken enzo...
pi_86882026
Windesheim :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_86882111
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:55 schreef conleche het volgende:
Ik zou ook zo graag willen dat de bio-industrie werd afgeschaft. Ik vind het zo barbaars, zo zonder enige vorm van beschaving, ik snap er niks van dat dat mag. En dat varkens vaak geslacht worden in Spanje of Italie en dus op en in elkaar zo'n idioot lange reis moeten ondergaan is toch ook te zot voor woorden.

Vlees moet gewoon duurder. Sinds mijn jeugd is alles zo'n beetje verdubbeld in prijs op zijn minst, behalve vlees. Ik ben helemaal geen vegetarier, als een beest een goed leven heeft gehad dan wil ik daarvan graag eten.

Maar wat mij betreft gaan dit soort misstanden snel tot de verleden tijd behoren. En het argument dat er dan bio-industrieboeren failliet gaan? I couldn't care less, wat mij betreft zijn het dierenmishandelaars. En het zal heus wel iets ingewikkelder liggen dan ik hier stel, maar ook dat maakt niet uit: hoe ingewikkeld het ook is, je kan hier met goed fatsoen niet mee doorgaan.

mjaah, het mooie zou een soort gulden middenweg. Beest wat een goed leven heeft gehad en een aai over zijn bolletje krijgt voor hij afgemaakt wordt. En dat 't vlees niet friggin duur is.

Maar da's mijn bescheiden mening :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_86882117
quote:
Ik zou ook zo graag willen dat de bio-industrie werd afgeschaft. Ik vind het zo barbaars, zo zonder enige vorm van beschaving, ik snap er niks van dat dat mag. En dat varkens vaak geslacht worden in Spanje of Italie en dus op en in elkaar zo'n idioot lange reis moeten ondergaan is toch ook te zot voor woorden.

Amen to that. Ik begin het vriendje nu zo ver te krijgen dat hij het niet erg vindt als ik meer geld uitgeef aan minder, maar beter vlees. Nu eten we dus alleen biologische of vrije uitloop eieren, vegetarische kaas en bio-vlees. Veel mensen zeggen van "maaah da's zo duur", maar als je 2x per week "eerlijk" vlees eet is dat net zo duur als 5x een boomstammetje of schnitzel.
  zondag 26 september 2010 @ 22:58:08 #93
236335 neen
schone schijn
pi_86882136
Oh, ooit bij oprah zag ik een aflevering over de bio industrie nav een documentaire. Idd rare shit wat je ziet :{

Ik zou minder vlees moeten eten en hetzelfde er aan uit moeten geven. Eieren zijn wel goed bij mij want die importeer ik regelmatig van het Friese platte land.
pi_86882156
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:46 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zie dat ik foto's heb gemist, jammer ;(

Wat betreft de uitgaven-per-week, ik vind dat iedereen het heel netjes doet! Ik ben nu sinds een paar maanden boodschappen aan het bijhouden, om meer inzicht te krijgen in ons uitgavenpatroon. Afgelopen maand hebben wij met z'n tweeën zo'n ¤600 uitgegeven :@

(maar dat is dan wel inclusief schoonmaakmiddelen, wasmiddelen, dierenvoer, cosmetica, overige persoonlijke verzorgingsspullen en een paar keer eten bestellen).

Doel voor deze maand (ik reken van de 23ste t/m de 22e de maand erop) is ¤400. Als we dat redden, gaan we daarna weer zuiniger proberen.
Minder eten afhalen zou sowieso al flink moeten schelen :Y
pi_86882173
Ik heb trouwens een tijd lang geen koffie meer gedronken en toen ik het laatst had vond ik het viesssss :o echt raar ik was vroeger helemaal verzot op koffie...
pi_86882215
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:57 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

mjaah, het mooie zou een soort gulden middenweg. Beest wat een goed leven heeft gehad en een aai over zijn bolletje krijgt voor hij afgemaakt wordt. En dat 't vlees niet friggin duur is.

Het is wel duurder om een biologisch biggetje op te laten groeien dan eentje van de bio-industrie, dat geld moet ergens vandaan komen, maar goed, van mij mag dat ook best gesubsidieerd worden hoor.
  zondag 26 september 2010 @ 22:59:54 #97
236335 neen
schone schijn
pi_86882224
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:55 schreef V1z0R het volgende:
Windesheim :')
Idd :')
pi_86882230
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:58 schreef neen het volgende:
Oh, ooit bij oprah zag ik een aflevering over de bio industrie nav een documentaire. Idd rare shit wat je ziet :{
Who, ik hoop (en denk) wel dat het in Amerika er erger aantoe gaat dan hier. Maar misschien heb ik het helemaal mis?

@Coco: 600 euro? :o da's veel...!! Ik ben benieuwd wat jij allemaal eet :+
pi_86882273
Ik heb voor mezelf een limiet gesteld van 35 euro per week maar ik zie dat dat nog best veel is? Ik zit er trouwens best vaak boven. En zoals vandaag ging ik een chocomelk halen bij de Starbucks want ik stond te bevriezen (smoesjes he) en toen ook een bakkie fruit, ja toch weer 6 euro. Ik ben echt wel een big spender moet ik helaas toegeven :@
pi_86882404
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:00 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb voor mezelf een limiet gesteld van 35 euro per week maar ik zie dat dat nog best veel is? Ik zit er trouwens best vaak boven. En zoals vandaag ging ik een chocomelk halen bij de Starbucks want ik stond te bevriezen (smoesjes he) en toen ook een bakkie fruit, ja toch weer 6 euro. Ik ben echt wel een big spender moet ik helaas toegeven :@
met dat soort dingen gaat het snel :P

Maar lekker doen als je het kan betalen toch? Zodra ik weer salaris heb gaat dat ook op aan onbenulligheden, lekker de lokale economie supporten en genieten. Heerlijk! Maar goed ik vind 35 euro een heel netjes bedrag :Y
  zondag 26 september 2010 @ 23:03:50 #101
236335 neen
schone schijn
pi_86882451
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:59 schreef Perruche het volgende:

[..]

Who, ik hoop (en denk) wel dat het in Amerika er erger aantoe gaat dan hier. Maar misschien heb ik het helemaal mis?

http://www.foodincmovie.com/
Echt ook iets met een levende koe met een gat in de zijkant en dan kunnen ze binnen zien hoe het in de/een ( :? ) maag komt. "voelt hij niks van" dat zal, zag er niet echt fijn uit.
pi_86882455
quote:
M'n moeder geeft me steeds als tip: pin aan het begin van de week een bedrag wat je maximaal wil uitgeven die week, bijvoorbeeld 30 euro, en zorg ervoor dat je daarvan rondkomt, gewoon NIET extra pinnen, zo inkopen doen dat je ervan rondkomt.
Maar als ik dan uiteindelijk bij de kassa sta, met al dat contante geld, ga ik uit gewoonte toch weer pinnen, zo stom :') Dus dat heb ik maar afgeschaft, want contact geld gaat ook zo makkelijk naar andere dingen (eventjes snel koffie doen in de stad, extra tijdschriftje, en meer onzinnige dingen :{ )
pi_86882493
quote:

Nou, ik vond het zelf ook wel erg veel. Maar ik dacht dat die ¤400 (mijn streven) best zuinig was. Maar als ik de bedragen hier zie, is dat eerder nog steeds aan de hoge kant.

Aurum: bestellen doen we nu zo'n 2-3 keer per maand. Scheelt inderdaad een hoop als we dat al niet meer doen.
pi_86882546
Heb gelukkig opa en oma op rijafstand met een eigen moestuin :D
Heerlijk die verse tuinbonen :9~
pi_86882723
quote:
Denk dat wij vooral van het makkelijk & luxe zijn. Waarom aardappelen schillen als je ze ook zo kunt kopen? Waarom je vlees in reepjes snijden als je het al in reepjes kunt kopen?

Vlees (en ander spul) is trouwens wel altijd biologisch, dus ook meteen weer duurder.

Ow, en we (lees: mijn man :P) organiseren regelmatig (lees: wekelijks) BBQ's. Soms vergeten we het geld dan terug te vragen aan de andere mensen, daar gaat dan ook veel geld aan 'verloren'.
pi_86882768
Ik paste trouwens een Esprit broek maar 38 van iets van 3 jaar geleden nog gewoon. Dat was wel even fijn! toch niet zo vet geworden als dat ik altijd denk.

Coco, koop je veel voorverpakte dingen ofzo? Of duur wasmiddel e.d., of alles bij de AH? Ah je typte het al, je houdt gewoon van lekker & makkelijk. Wel goed dat je alles biologisch koopt :) Voor sommige dingen ben ik wel een krent hoor, koop gewoon Kruidvat of Euroshopper wcpapier/wasmiddel/etc. Merk het verschil toch niet :')

@ neen: thanks voor de link, ik ga hem bookmarken en 1 dezer dagen eens kijken :y

Nu tandjespoetsen en richting bed!
pi_86882794
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:05 schreef V1z0R het volgende:
Heb gelukkig opa en oma op rijafstand met een eigen moestuin :D
Heerlijk die verse tuinbonen :9~
Oma's O+

Ging vroeger altijd met mijn ouders naar Texel, in een huisje, en die mensen waarvan dat huisje was hadden een ENORME moestuin en eigen kippen enzo. Wat echt lekker was altijd is Postelein. Spinazie achtig, wat trouwens ook echt super lekker is O+ O+
pi_86882906
Hoi, ik ben nieuw hier! Ik wil ZO graag nog een paar kilootjes kwijt he, maar heb niet het idee dat ik het overleef met minder eten (dan wordt ik flauw). Ja ok, iets minder zou geen kwaad kunnen, ik schep ook gewoon steeds iets te veel op. Maar meer sporten gaat ook niet (doe ik al 4 á 5 keer per week minstens uur, meestal anderhalf). Wat dan? Meer opties zijn er volgens mij niet eens. O en ik weeg qua BMI nét onder overgewicht. Beetje ten einde raad. Het enige wat werkt is weinig eten (toen ik ziek was, was ik zo 5 kilo kwijt), maar dat sluipt er langzaam bij als ik weer normaal ben.

Help?

O én dit is vast vaker voorbij gekomen, maar wat doen jullie als je mind echt set is op eten? Dat je alleen nog maar aan eten kan denken tot je ook echt iets eet?
pi_86882967
Bespaartip: bessen plukken en daar siroop en limonade van maken! :9
Lijkt best op grenadine...
  zondag 26 september 2010 @ 23:13:51 #110
236335 neen
schone schijn
pi_86882988
Oh perruche, het is alleen een link naar de site over de documentaire. De documentaire zelf moet je ergens anders vandaan toveren.
pi_86883083
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:13 schreef neen het volgende:
Oh perruche, het is alleen een link naar de site over de documentaire. De documentaire zelf moet je ergens anders vandaan toveren.
ik zag het, toch dankjewel ;)

truste allen :W
pi_86883178
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:12 schreef SolnaStockholm het volgende:
Hoi, ik ben nieuw hier! Ik wil ZO graag nog een paar kilootjes kwijt he, maar heb niet het idee dat ik het overleef met minder eten (dan wordt ik flauw). Ja ok, iets minder zou geen kwaad kunnen, ik schep ook gewoon steeds iets te veel op. Maar meer sporten gaat ook niet (doe ik al 4 á 5 keer per week minstens uur, meestal anderhalf). Wat dan? Meer opties zijn er volgens mij niet eens. O en ik weeg qua BMI nét onder overgewicht. Beetje ten einde raad. Het enige wat werkt is weinig eten (toen ik ziek was, was ik zo 5 kilo kwijt), maar dat sluipt er langzaam bij als ik weer normaal ben.

Help?

O én dit is vast vaker voorbij gekomen, maar wat doen jullie als je mind echt set is op eten? Dat je alleen nog maar aan eten kan denken tot je ook echt iets eet?
Niet eten werkt niet ;)
Misschien eventjes, en ook heel snel, maar op lange termijn werkt het alleen maar averechts!
Je kan beter verstandige keuzes maken, fruit ipv koekjes, volkoren in plaats van wit, 6 eetmomenten op een dag en dan niet overeten, in plaats van op 3 momenten meer eten om maar genoeg te hebben voor de dag!
En water, veel water :)
En natuurlijk sporten, sport je bij een sportschool? Ga dan eens trainen met een hartslagmeter, als je zorgt dat je binnen een bepaalde hartslag blijft, gaat je lichaam als het ware op 'vetverbrandingsmodus'.

Kan je makkelijk berekenen door:
Maximale hartslag te berekenen, dat is: 220-leeftijd. In mijn geval 220-20=200
En dan moet je tussen de 60-70% daarvan blijven. Dus in mijn geval tussen 120-140.

Zit je eronder, dan doe je te weinig, zit je erboven, dan verbrand je eiwitten enzo, dus geen vet ;)
pi_86883182
Ik ben ook naar bed, slaap lekker allemaal :*
pi_86883247
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:15 schreef Perruche het volgende:

[..]

ik zag het, toch dankjewel ;)

truste allen :W
Truste :*
pi_86883266
Trusten!
pi_86883460
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:17 schreef Merel- het volgende:

[..]

Niet eten werkt niet ;)
Misschien eventjes, en ook heel snel, maar op lange termijn werkt het alleen maar averechts!
Je kan beter verstandige keuzes maken, fruit ipv koekjes, volkoren in plaats van wit, 6 eetmomenten op een dag en dan niet overeten, in plaats van op 3 momenten meer eten om maar genoeg te hebben voor de dag!
En natuurlijk sporten, sport je bij een sportschool? Ga dan eens trainen met een hartslagmeter, als je zorgt dat je binnen een bepaalde hartslag blijft, gaat je lichaam als het ware op 'vetverbrandingsmodus'.

En dan moet je tussen de 60-70% daarvan blijven. Dus in mijn geval tussen 120-140.

Zit je eronder, dan doe je te weinig, zit je erboven, dan verbrand je eiwitten enzo, dus geen vet ;)
Nee niet eten gaat ook niet, ben veelste geobsedeerd door eten.

Het moeilijke is, dat ik al veel water drink (geen frisdranken), allergisch ben voor driekwart van het fruit, maar dan voor crackers ga ipv koekjes ed. Dus voor mijn gevoel maak ik al verstandige keuzes.

Sporten doe ik 3x in de week in teamverband, volleybal, op een redelijk niveau waarbij ik het goed volhou anderhalf uur lang en daarna moe ben. Zwemmen is 1x per week een uurtje, waarbij ik schoolslag afwissel met borstcrawl. En hardlopen doe ik dan eens of twee keer per week, waarbij ik wel echt stuk ga aangezien ik het gewoon niet goed kan, maar dan train ik ook niet op een maximale hartslag (op sportschool wel eens uitgetest, zit rond de 150/160, dat is dan net iets te hoog, maar krijg m ook niet lager.
pi_86884861
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:23 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Nee niet eten gaat ook niet, ben veelste geobsedeerd door eten.

Het moeilijke is, dat ik al veel water drink (geen frisdranken), allergisch ben voor driekwart van het fruit, maar dan voor crackers ga ipv koekjes ed. Dus voor mijn gevoel maak ik al verstandige keuzes.

Sporten doe ik 3x in de week in teamverband, volleybal, op een redelijk niveau waarbij ik het goed volhou anderhalf uur lang en daarna moe ben. Zwemmen is 1x per week een uurtje, waarbij ik schoolslag afwissel met borstcrawl. En hardlopen doe ik dan eens of twee keer per week, waarbij ik wel echt stuk ga aangezien ik het gewoon niet goed kan, maar dan train ik ook niet op een maximale hartslag (op sportschool wel eens uitgetest, zit rond de 150/160, dat is dan net iets te hoog, maar krijg m ook niet lager.
Wandelen kun je gaan doen, is makkelijk dan op hartslag komen. Met zwemmen kan het ook.
Veel eten en dan vooral weinig slechte koolhydraten.
Glas melk bij vettig eten.
  Vis een optie? zondag 26 september 2010 @ 23:59:26 #118
70532 loveli
N
pi_86885027
quote:
Ik zou ook zo graag willen dat de bio-industrie werd afgeschaft. Ik vind het zo barbaars, zo zonder enige vorm van beschaving, ik snap er niks van dat dat mag. En dat varkens vaak geslacht worden in Spanje of Italie en dus op en in elkaar zo'n idioot lange reis moeten ondergaan, is toch ook te zot voor woorden.
Anders kunnen Nederlandse varkens geen serranoham worden ofzo. Geloof ik. Of parmaham.
quote:
Eens enzo. Je proeft het ook. Als je gaat kijken wat het doel is van diervoeders: zoveel mogelijk opbrengst (lichaamsgewicht dier) per euro diervoeder. Niet waardoor krijg je lekkerder vlees of gezonder vlees, maar puur gewicht (waterbindend vlees :Y) ).

Doe mij die beesten van Sigme maar op m'n bord.

disclaimer: als ik foute dingen heb gezegd over diervoeders of parmahammen, correct me
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 27 september 2010 @ 00:03:41 #119
70532 loveli
N
pi_86885209
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:55 schreef V1z0R het volgende:
Glas melk bij vettig eten.
Waarom dat? Ben geen voorstander van melk ofzo, maar snap de combi ook niet.
crap in = crap out
pi_86885439
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Anders kunnen Nederlandse varkens geen serranoham worden ofzo. Geloof ik. Of parmaham.
[..]

Eens enzo. Je proeft het ook. Als je gaat kijken wat het doel is van diervoeders: zoveel mogelijk opbrengst (lichaamsgewicht dier) per euro diervoeder. Niet waardoor krijg je lekkerder vlees of gezonder vlees, maar puur gewicht (waterbindend vlees :Y) ).

disclaimer: als ik foute dingen heb gezegd over diervoeders of parmahammen, correct me
Zie steeds meer bio-boeren in de buurt, dus dat scheelt al. Tegen die praktijken heb je ook een keurmerk voor boeren. Worden gecontroleerd eens in de maand ofzo.

Sommige mensen zouden bij het zien van het slachten ook zeggen dat het wat 'ruig' gaat, maar gebeurt verdoofd. Ruimen van dieren daarentegen :(
pi_86885650
quote:
Op maandag 27 september 2010 00:03 schreef loveli het volgende:

[..]

Waarom dat? Ben geen voorstander van melk ofzo, maar snap de combi ook niet.
Zal kijken of ik het kan vinden, maar blijkt dus dat wanneer je melk drinkt bij vettig eten, je minder vet opneemt.
pi_86885874
quote:
Op maandag 27 september 2010 00:13 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zal kijken of ik het kan vinden, maar blijkt dus dat wanneer je melk drinkt bij vettig eten, je minder vet opneemt.
Was volgens mij een keer op tv ja, maar dr zitten ook weer vetten in melk dus die krijg je er weer extra bij, zal volgens mij niet zo veel schelen.

Koolhydraten eet ik dan wel weer veel, misschien minder aardappel eten bij het avondeten.
pi_86887036
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:03 schreef Perruche het volgende:

[..]

met dat soort dingen gaat het snel :P

Maar lekker doen als je het kan betalen toch? Zodra ik weer salaris heb gaat dat ook op aan onbenulligheden, lekker de lokale economie supporten en genieten. Heerlijk! Maar goed ik vind 35 euro een heel netjes bedrag :Y
Het kon er nu wel even af ja, maar ik merk ook dat ik het moeilijk vind om voor college ofzo al vooruit te denken van: wat heb ik nodig aan brood voor lunch e.d. Ik ben eigenlijk altijd onderweg, en dan is het zo makkelijk ergens wat te kopen.

Loveli: ik zou heel veel andere dingen kopen met dat gepinde geld, maar idd dus geen boodschappen :')

Slaap lekker iedereen!
pi_86887094
Hoi SolnaStockholm, welkom en succes :)
  Vis een optie? maandag 27 september 2010 @ 03:03:22 #125
70532 loveli
N
pi_86888591
i juist might be the biggest fool alive :')
crap in = crap out
pi_86888700
quote:
Op maandag 27 september 2010 03:03 schreef loveli het volgende:
Wat is er aan de hand? :*
  Vis een optie? maandag 27 september 2010 @ 03:34:05 #127
70532 loveli
N
pi_86888728
misschien wel niks, daarom de :')

mug, olifant ofzo
misschien ook wel wat, maar dat zien we dan wel
crap in = crap out
pi_86888890
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:59 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

Dat over dat waterbindende vlees klopt als een zwerende vinger ( :P )

Dat is ook iets waar mijn moeder steevast over klaagt in Nederland dat er zoveel vocht loskomt als je het vlees gaat bakken....
pi_86888934
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:12 schreef SolnaStockholm het volgende:

Help?

Welkom :).

Ik eet een blik sperziebonen leeg. Of capucijners.
En staar je niet blind op dat fruit; als je genoeg groente eet is fruit nergens voor nodig.
Zorg voor een eetplan met genoeg voedingsstoffen, en als je hongerig van aard bent, zorg dat er zo min mogelijk suiker in zit. En werk vreetbuien weg met een blik sperziebonen of 3 stronken witlof (persoonlijk doe ik er dan wel een schepje mayo door).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_86888962
Goedemorgen :W
Welkom solma!
Sigme, goede tip voor vreterij. Of afleiding natuurlijk! Rondje lopen, sociaal doen (opeens hou je je in, vreemd genoeg), winkelen voor mijn part!
What up loveli?
pi_86888964
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:57 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Hallo, die middenweg is er. Die ligt bij je in de supermarkt, als je een beetje behoorlijke supermarkt hebt. Jumbo heeft vrij veel, AH was bezig dacht ik.

Van dat beter-leven-vlees.

Wel diervriendelijk, niet biologisch.
quote:
Beter Leven kenmerk

Het Beter Leven kenmerk is van de Dierenbescherming en toont één tot drie sterren, afhankelijk van de verbetering van het dierenwelzijn. Wat een ster precies betekent, hangt af van de diersoort waarvan het vlees afkomstig is, maar algemeen geldt: één ster staat op vleesproducten die een belangrijke stap in de goede richting doen. Twee sterren staan op producten die beter scoren op gebied van dierenwelzijn, maar nog niet zo goed als biologische producten. Drie sterren staan op biologische producten.

De Dierenbescherming wil met het Beter Leven kenmerk diervriendelijke producten ondersteunen. Het diervriendelijkste vlees is vaak ook het duurst. De Dierenbescherming streeft daarom naar tussensegmenten: vleesproducten waarvan het niveau van dierenwelzijn tussen dat van de gangbare en de biologische veehouderij in ligt, met een prijs die maar iets hoger ligt dan de gangbare producten.
Beter Leven 1 ster:

* Varkensvlees van Jumbo Supermarkt, onder de naam Jumbo Bewust. Dit vlees is afkomstig van varkens die gehouden zijn in een 'strooisel'-stal. Hierin hebben de dieren meer ruimte en strooisel (zaagsel). Dit strooisel biedt het nodige ligcomfort en wroetgelegenheid. De strooiselstal is niet alleen goed voor het welzijn van de varkens, maar is ook beter voor het milieu. Daarom heeft het houden van varkens in strooiselstallen ook het Milieukeurmerk.
* Blank kalfsvlees, te koop bij diverse supermarkten. Deze kalveren krijgen (ten opzichte van gangbare kalveren) meer ruwvoer binnen en daardoor meer ijzer. Deze kalveren kunnen daarnaast gelijktijdig eten en drinken, en er zijn afspraken over kortere transporttijden. Gangbaar rosé kalfsvlees is qua dierenwelzijn iets beter dan het blanke kalfsvlees met het Beter Leven kenmerk, omdat de dieren onbeperkt toegang tot ruwvoer hebben.
* De ‘Volwaardkip’. Te koop bij enkele supermarkten. De normen voor dierenwelzijn zijn bijna even hoog als die van scharrelkip. De kippen zijn van een langzamer groeiend en actiever ras dan de gangbare kippen. De kuikens krijgen veertig procent meer ruimte. De kippen hebben toegang tot een overdekte uitloop.
* Scharrelrundvlees Albert Heijn. Deze runderen lopen het grootste deel van het jaar buiten in de wei, en kalfjes mogen 6 maanden bij hun moeder zogen. De dieren worden niet onthoornd, gecoupeerd of gebrandmerkt, maar wel gecastreerd, en het transport naar het slachthuis duurt minder dan 2 uur.
* Scharrelkip van Albert Heijn. Deze kippen hebben meer ruimte, daglicht en een natuurlijk dag- en nachtritme en ze groeien langzamer. Ze krijgen dagelijks gestrooid graan en er zin strobalen. Transport naar het slachthuis duurt minder dan 3 uur. De scharrelkippen worden bedwelmd voor de slacht.

Beter Leven 2 sterren:

* Maïs-Scharrelkip van Kemper. Deze kippen hebben een vrije uitloop naar de buitenlucht.
* Scharrelvarkensvlees van Albert Heijn. De zeugen leven het hele jaar buiten, met schuilmogelijkheid. De mannelijke biggen worden niet gecastreerd. Er is een groepsstal met stro en overdekte uitloop en transport naar het slachthuis duurt meestal minder dan 4 uur.

Beter Leven 3 sterren:

* Logo Beter LevenDe meeste sterren staan op biologische producten die ook het EKO-keurmerk dragen, en op de Label Rouge kip
Totale overzicht wie verkoopt wat: http://beterleven.dierenbescherming.nl/aanbieders

Kost wat mee maar niet heel veel meer, en het is precies wat de boeren nodig hebben; genoeg marge om hun beesten te voorzien van een normaal leven.

Vanaf nu dat kopen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_86888981
Oh, ik ben overtuigd O+ !
pi_86889020
goedemorgen!
Ja doei.
  maandag 27 september 2010 @ 07:45:45 #134
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86889177
Mogge! Welkom nieuweling!

Geen zin :{.

Ik overweeg ernstig om weer eens een poging te gaan doen om de carbs gedurende 2 weken ernstig te reduceren. Ik heb constant zin in lekkere dingen, heb een opgeblazen buik en produceer geuren waar al-qaida patent op zou willen aanvragen :'). De vorige keer vond ik het lowcarbgebeuren echt een hel omdat ik alleen maar aan koekjes en brood kon denken, dus ik twijfel nog :{.
pi_86889184
weet precies wat je bedoelt, maar ik mis mijn pasta en dingen als naanbrood dan gewoon écht te erg.... terwijl ik tegelijk ook weet dat 't goed is :o
Ja doei.
  maandag 27 september 2010 @ 07:49:10 #136
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86889200
Ja vooral pasta en brood in mijn geval. Aardappelen ben ik niet zo kapot van en rijst kan ik prima zonder. Maar ik keek echt de koekjes zowat uit de trommel op het werk.
  maandag 27 september 2010 @ 07:51:18 #137
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86889215
Goeiemorgen :W.

Ik eet weinig vlees en als ik vlees eet, is het goedkoop vlees :@. Ik wil er best wat meer aan uitgeven :Y. Zal vanavond ofzo die lap tekst van sigme eens lezen.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 27 september 2010 @ 07:51:36 #138
331 Merel
Be here now.
pi_86889218
quote:
Op maandag 27 september 2010 03:03 schreef loveli het volgende:
:o :?
  maandag 27 september 2010 @ 07:52:49 #139
236335 neen
schone schijn
pi_86889227
Een uur later in de trein kunnen *O*
pi_86889260
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Echt te weinig Masca...
Probeer jezelf een eetwijze aan te leren
O:
T;s
L:
T's
D:

Hoe raar je dag dan ook is.... je kan het namelijk inplannen... het is voor iedereen luiheid, laksheid om kutlijstjes te hebben
?? Probeer het wel hoor.
Normaal zijn mijn lijstjes ook zo. met als tussendoortjes dan fruit. Vandaag dus meer eten. Hoe kan het dan dat mijn BMI dan 24 en ik 2 kilo onder mijn maximaal gezond gewicht zit? Komt dat dan doordat mijn lichaam alles meteen opslaat en niet verbrand?

In de planning:
O: Muesli met yoghurt
T: Appel
T: v broodje ham
L: 2 v broodjes ham / filet americain
T: Appel
D: Denk sperciebonen met uitjes en ham, tartaar, gebakken aardappelen
T: 2 schorles

Jullie commentaar helpt me echt, top daarvoor
pi_86889277
Zo.... 'wakker'..

O: 500 gram vruchtenkwark (mager)
T: banaan
L: 4 boterhammen
T: appel
S: Evy 14
D: ravioli met een grana padano-saus met broccoli en bloemkool
Ja doei.
  maandag 27 september 2010 @ 08:05:03 #142
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86889313
quote:
Op maandag 27 september 2010 07:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
geuren waar al-qaida patent op zou willen aanvragen :').
:').

Ik ga zo lekker lopend naar school *O*.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 27 september 2010 @ 08:12:27 #143
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86889373
goeiemorgen...

Lijstje:
O: yoghurt met pruimen, banaan en muesli
T: banaan
L: restje stoofpot met 2 witte boterhammen
T: nog even bedenken
D: pasta carbonara met pancetta, broccoli
T: blokje chocola.

Tevreden met m'n planning, nu zien hoe de uitvoering wordt.
pi_86889392
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

:').

Ik ga zo lekker lopend naar school *O*.
Wat fijn als dat kan!
Heb net gefietst, best fris nu, moet maar eens een sjaal zoeken :) .
pi_86889563
Wij kijken vaak Keuringsdienst van Waarde. Over waarom je in ons land wat veel melk en vlees eet/drinkt je bijna nooit koeien in de wei ziet staan (melkkoeien wel eens dan). En dat vleeskoeien zo genetisch gemanipuleerd zijn dat ze er niet meer uit zien omdat ze maximaal vleesopbrengst moeten hebben. En, dat veel vlees al een paar jaar in een vriezer in Engeland heeft gelegen voordat het wordt verkocht. "Vers" vlees is ontdooit vlees, niet een paar dagen of weken geleden geslacht vlees.
Toen ik dat zag ben ik op biologisch vlees overgegaan. Kan die uitzending helaas niet meer terugvinden nu.
Wel interessante uitzendingen zijn:

Lekker, aan elkeer geplakte schnitzel:
http://tvblik.nl/keuringsdienst-van-waarde/plakvlees

Hamburgers zitten vol met kip:
http://tvblik.nl/keuringsdienst-van-waarde/hamburger

Vetsin zit ook overal in.
http://tvblik.nl/keuringsdienst-van-waarde/e120
pi_86890032
Hm, ik ga proberen deze week de aardappels tijdens het avondeten te laten staan. Hoop dat dat werkt!
  maandag 27 september 2010 @ 09:11:18 #147
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86890236
quote:
Voorbeeld dagmenu

Ontbijt
OF: Portie Biogarde yoghurt
OF: (half) volle kwark (ca 250 gram)
OF: Omelet van 2 eieren met ham
OF: Bolletje mozzarella met tomaat
OF: Avocado met vinaigrette of garnalen

Koffie, thee, water, bouillon

Tussendoor
Koffie of thee zonder suiker, water of bouillon

Lunch
EN Ruime portie soep van groentenpuree
(1/2 l water + 1 bouillontablet + 500 g groente koken en pureren)
EN Portie (ca.50-100 g) kip, vlees, vis, ei, kaas of noten
Salade met dressing van olie, azijn, mosterd en peper en zout

Tussendoor
Koffie, thee, water of kopje bouillon

Avondmaaltijd
Soep ( kip, vlees, vis) en extra groente
Ruime portie (100-150 g) mager vlees of (vette) vis, kip, kaas, ei
* Ruime portie (200-300 g) gekookte-, geroerbakte groente
* Salade met dressing van olie, azijn, mosterd, peper/zout

Avond Koffie of thee, water

Fase 1: Geen suikers, zoetstoffen (dus geen light frisdrank), taart, cake, koek, snoep, zoet broodbeleg, brood, fruit, aardappelen, rijst en pasta’s
Dit heb ik toen van mijn mevroi gekregen en dit was hel op aarde. Sowieso waanzinnig onpraktisch, aangezien ik geen soep mee naar het werk kan nemen, laat staan iets kan opwarmen hier. Dus dan blijft 't bij alleen de salade.

Eens even nadenken wat ik aan zou kunnen passen dat het 'do-able' wordt.
  maandag 27 september 2010 @ 09:12:04 #148
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_86890246
Ik heb alle foto's gemist :o :'(

quote:
Op zondag 26 september 2010 21:13 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Nou, ik zou die cake even halen..

Mensen!!!! Doe nou even normaal!!

Knynke, Mo, Maria, GB, soms Loveli, Lau, Cali en nog veel meer hebben mooie lijstjes die al ingebakken zitten, dat werkt.

O+ Ik had mij niet in dit rijtje verwacht, nog wel opgesomd door de uberqueen van gezond eten, Uniek 8-)
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  maandag 27 september 2010 @ 09:14:03 #149
277802 _Calimero_
pi_86890284
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nou de laatste keer dat ik jou zag, was daar nog niets van te zien anders!
  maandag 27 september 2010 @ 09:17:12 #150
277802 _Calimero_
pi_86890352
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:15 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik eet al 4 boterhammen op mn werk, 2x fruit en als ik echt trek heb sultana of evergreen.
8 boterhammen per dag lijkt ook zoveel!
ik eet nu dus 6 boterhammen per dag (excl ontbijt) en als ik meer sport eet ik er gerust 8 :@
  maandag 27 september 2010 @ 09:19:46 #151
277802 _Calimero_
pi_86890420
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:21 schreef neen het volgende:
Oh Calimero trouwens! Die is ook een partij goed bezig! Goede tijd weer hoor, netjes zeg ^O^
O+ Neen O+

Nu weet ik weer waarom je beter van tevoren wél kunt trainen: ik heb een spierpijn in mijn bovenbenen! Niet normaal! en mijn linkervoet doet aan de onder/zijkant heel erg pijn en zonder schoenen aan kan ik niet zo goed lopen :X

Maar het was wel mijn beste 10 km ooit w/ (oh, en enige oO< )
  maandag 27 september 2010 @ 09:25:10 #152
277802 _Calimero_
pi_86890555
quote:
Ik kan me hier -helaas voor mijn portemonnee- helemaal bij aansluiten :{
ik koop echt om de dag ongeveer voor 8-14 euro per keer :o
En ook wel vaak een koffietje hier of een broodje daar.

Misschien maar weer eens beter erop gaan letten..

Ik heb wel de afgelopen week veel te vaak boodschappen gedaan en allemaal groente in de bonus gekocht, dus nu ben ik al 3 dagen bezig om dat op te eten en dat duurt nog wel 3 dagen. Das dan wel weer fijn :+
  maandag 27 september 2010 @ 09:29:04 #153
277802 _Calimero_
pi_86890652
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:17 schreef Merel- het volgende:

[..]

Niet eten werkt niet ;)

Dat is niet waar hoor. Hoe hoger je hartslag, hoe intensiever je sport, hoe meer je verbrandt. ook aan vet.
Het is zo dat het lichaam naarmate je intensiever gaat sporter, relatief gezien steeds meer KH gebruikt en minder op de vetverbranding leunt, maar absoluut gezien verbrand je nog altijd meer vetten met een uur hardlopen op hoge hartslag, dan op lage hartslag.

Zie mijn wedstrijd van gister: alleen tijdens de eindsprint van 500M was mijn hartslag zó hoog dat mijn lichaam ws volledig is overgegaan op kh verbranding, maar dan ben je tegelijkertijd zó intensief bezig dat je dat ook niet langer dan een minuut vol kunt houden. Zo lang het intensief is, maar je het wel kunt volhouden: vooral doen!

O en je verbrandt dus ook geen eiwitten, maar (meer) koolhydraten als je intensiever sport.
Ik weet niet hoe je bij die eiwitten komt?

er wordt wel gezegd, dat als je niet genoeg kh hebt gegeten en je gaat dan langdurig intensief sporter, dat je dan je 'spieren opeet' en je eiwitten verbrandt, je ruikt dan zo;n ammoniak geur...
pi_86890713
quote:
Op maandag 27 september 2010 07:51 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen :W.

Ik eet weinig vlees en als ik vlees eet, is het goedkoop vlees :@. Ik wil er best wat meer aan uitgeven :Y. Zal vanavond ofzo die lap tekst van sigme eens lezen.
Doe dat :*.

En wandel-ze, ik hoop dat het daar niet zo stevig miezert als hier..

Ondanks de miezer hier wel 12 km gelopen, waarvan 10km hard en 2 km wandelen (liefste kreeg kramp).
  maandag 27 september 2010 @ 09:32:05 #155
236335 neen
schone schijn
pi_86890734
Ik heb bami, brood, soep, eieren, cup à soup en koffie mee uit het noorden nu :')
Voor uitgaven op school is het wel handig dat mijn pinpas verrot is. Chipknip is nu bijna leeg en ik kan hem niet meer opladen.
  maandag 27 september 2010 @ 09:32:56 #156
277802 _Calimero_
pi_86890751
Ik heb een mega PF gedaan zojuist.
Speaking of PF, waar is die eigenlijk?
  maandag 27 september 2010 @ 09:33:36 #157
277802 _Calimero_
pi_86890766
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Doe dat :*.

En wandel-ze, ik hoop dat het daar niet zo stevig miezert als hier..

Ondanks de miezer hier wel 12 km gelopen, waarvan 10km hard en 2 km wandelen (liefste kreeg kramp).
jeetje wat goed, in de miezer zelfs!
Ik ga vanaf nu ook vaker lopen (ja echt!)
  maandag 27 september 2010 @ 09:36:23 #158
277802 _Calimero_
pi_86890824
lijstje gister:

O: 3x boterham (ei, kaas, paprika, tomaat)
T; 1 sneetje muesli noten brood
S: 10 km lopen
L: in de stad, salade geitenkaas met spekjes en vijgendressing :9~
D: pasta met rode pesto, spinazie, paprika en tomaat
T: 1 glas wijn, en kommetje vla gemengd met yoghurt

Vandaag:
O: 2x brood met avocado en kipfilet
T: muesli noten brood met kaas
L: 2x brood met omelet
T: 1x muesli notenbrood
D: laatste stuk quiche (broccoli geitenkaas)
pi_86890961
Goedemorgen. :)

Planning voor vandaag:
O: witlofsalade met ei
T: volkoren boterham met vegapaté
L: kliekje zuurkoolstamp
T: volkoren boterham met vegapaté
T: volle yoghurt
D: spruitjes :9
pi_86890971
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:32 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik heb een mega PF gedaan zojuist.
Speaking of PF, waar is die eigenlijk?
Zeilweekend!

Ik geef net als Chico per week 15-20 euro uit, maar eet wel 2-3x bij mijn ouders O-)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_86891028
Goedemorgen!

Net lijstje voor in 't weekend Cali!
PF was zeilen van het weekend toch? Of was ze nou naar Londen?
(Spuit11)

Tips van de bodybuilders werken trouwens :D Krijg eindelijk kont!

Lijstje voor vandaag:
O: 2 gekookte eieren, 2 kiwi's 1/2L melk
T: Cashews
L: 2 boterhammen met kipfilet, spinazie en tomaat, 1/2L melk
T: 2 gerookte palingen :9~
T: 2 boterhammen met kipfilet
D: Pittig rundergehakt met paprika en pitabroodjes
T: ?
  maandag 27 september 2010 @ 09:52:08 #162
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86891190
Ik heb ook spierpijn :').
Niet meer actief op Fok!
pi_86891292
Morning!

Cali respect voor je 10 kilometer!

quote:
Op maandag 27 september 2010 00:13 schreef V1z0R het volgende:
Volgens mij gold dat alleen voor magere melkproducten... :)

quote:
Op maandag 27 september 2010 00:20 schreef SolnaStockholm het volgende:
Koolhydraten eet ik dan wel weer veel, misschien minder aardappel eten bij het avondeten.
Heb je eigenlijk al lijstjes gepost? Want als je echt zo goed eet en zo veel sport als je zegt lijkt me dat je niet zo'n hoog gewicht /vetpercentage kan hebben. Het zijn geen spieren? Die zijn zwaarder dan vet.
  maandag 27 september 2010 @ 09:57:40 #164
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86891327
Ik werk vanuit huis vanmorgen. Er was vanmorgen een of andere verplichte workshop over 'gender relations' op het werk, maar dat was in het Zweeds...ik ben er met een smoesje onderuit gekomen. Maar, dat thuis werken is best lastig....Veel te veel afleiding!
pi_86891358
Vandaag productieve dag... nu voorbereiden, dan om 11:00 telefonisch solligesprek, vliegtuig tickets checken, naar de kapper, wat nette kledij kopen, oefenen voor m'n sollicitatie vrijdag, sollicitatiebrief schrijven (2x). Zien wat ik er allemaal van af krijg.
pi_86891397
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:57 schreef AKnynke het volgende:
Ik werk vanuit huis vanmorgen. Er was vanmorgen een of andere verplichte workshop over 'gender relations' op het werk, maar dat was in het Zweeds...ik ben er met een smoesje onderuit gekomen. Maar, dat thuis werken is best lastig....Veel te veel afleiding!
hop hop, weg van fok! >:) :*
  maandag 27 september 2010 @ 10:05:20 #167
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86891506
Ik had wel erg veel nakijkfouten gemaakt, zo bleek vanochtend, dus ik vertrouw het niet helemaal. Mogelijk hebben ze zitten verbeteren tijdens het nakijken. Volgende keer gemaakte toets kopiëren en lln kopietje geven.
Niet meer actief op Fok!
pi_86891654
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:05 schreef Viking84 het volgende:
Ik had wel erg veel nakijkfouten gemaakt, zo bleek vanochtend, dus ik vertrouw het niet helemaal. Mogelijk hebben ze zitten verbeteren tijdens het nakijken. Volgende keer gemaakte toets kopiëren en lln kopietje geven.
:o wat zijn ze slinks!!! Als ze dat echt hebben gedaan he. Dat durfde ik vroeger echt niet :')
  maandag 27 september 2010 @ 10:15:16 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86891733
Ja slinks hè :'). Ik weet het niet zeker hoor, want ik heb het niet gezien. Iig ga ik geen toetsen meer nakijken tijdens de les. Dan heb ik m'n hoofd er niet goed bij.
Niet meer actief op Fok!
pi_86892001
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:15 schreef Viking84 het volgende:
Ja slinks hè :'). Ik weet het niet zeker hoor, want ik heb het niet gezien. Iig ga ik geen toetsen meer nakijken tijdens de les. Dan heb ik m'n hoofd er niet goed bij.
Ook altijd je toetsen bij je houden! Leraren weten niet half hoe simpel het is om ze te jatten :P
  maandag 27 september 2010 @ 10:28:16 #171
236335 neen
schone schijn
pi_86892068
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:41 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Goedemorgen. :)

Wat is het koud zeg!
  maandag 27 september 2010 @ 10:28:25 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86892073
Ja collega legt ze in d'r kast en dan verdwijnt er wel eens wat. Ik heb ze altijd bij me in m'n map :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_86892105
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:56 schreef Perruche het volgende:
Heb je eigenlijk al lijstjes gepost? Want als je echt zo goed eet en zo veel sport als je zegt lijkt me dat je niet zo'n hoog gewicht /vetpercentage kan hebben. Het zijn geen spieren? Die zijn zwaarder dan vet.
Hm ok nou gister:
O: cornflakes met melk
L: 2 boterhammen met philedelphia
T: 2 toastjes philedelphia
A: halve courgette, 2 tomaten, aardappeltjes en zweedse balletjes
T: kwark

Eerste tussendoortje is weggevallen doordat ik nogal uit had geslapen.

Vandaag:
L: kwark
A: wat de pot schaft, aardappelen, groente, vlees waarvan ik de aardappelen hopelijk laat staan
T: yoghurt

tussendoor drink ik eigenlijk vooral water, en soms ja wel een koek of crackers of fruit.
pi_86892192
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:29 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Hm ok nou gister:

Vandaag:
A: wat de pot schaft, aardappelen, groente, vlees waarvan ik de aardappelen hopelijk laat staan

tussendoor drink ik eigenlijk vooral water, en soms ja wel een koek of crackers of fruit.
Volgens mij is dat best wel weinig. Je komt nauwelijks aan je calorieën. Daarnaast zijn cornflakes en toastjes nou niet echt voedzaam. Eet je wel volkoren brood?

Ik heb ook altijd het idee (terecht of niet), dat yoghurt of kwark met muesli gezonder is en langer vult dan melk + cornflakes. Probeer daarnaast gedurende de dag nog 2x iets tussendoor te nemen, groente (rauwe paprika, komkommer, wortel, radijs, wat dan ook).

En probeer regelmatig te eten, en dan kleine porties. Nu heb je echt superweinig de hele dag, behalve bij je avond eten... Kijk bijv. eens naar de lijstjes van vergeetmewelletje, die heeft (vind ik) erg gezond eten :Y
  maandag 27 september 2010 @ 10:35:00 #175
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86892241
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:29 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Hm ok nou gister:

Vandaag:

zoals perruche ook al zegt, volgens mij is dit veel te weinig. Probeer eens de calorien uit te rekenen? Ik schat dat dit nog geen 1200 kcal is...
pi_86892354
Solna als je nou eens zoiets probeert he...

O: havermout /brinta met banaan of muesli + yoghurt
T: wat groente
L: 3 volkorenboterhammen met mager beleg
T: stuk fruit
D: wat de pot schaft MET aardappelen
T: beetje yoghurt ofzo.

En je kan ook wisselen, salade voor de lunch en boterhammen tussendoor, eet ik het. Omeletje voor het ontbijt. Maar van minder eten ga je niet dunner worden :N :)
Dit alles op min of meer vaste tijdstippen. En dan sporten erbij.
pi_86892418
Ja misschien klopt dat wel inderdaad. Het is alleen moeilijk aangezien ik én veel allergie heb voor eten (vroeger als ik honger had pakte ik gewoon een zak wortels, maar dat gaat tegenwoordig niet meer goed) en voor de rest een verschrikkelijke eter ben.

Ik ga tegen mama zeggen dat ze muesli moet kopen, en dan maar met naturel yoghurt oid. Verder kan ik tussendoor nog een time-out koek of ontbijtkoek meenemen.

En ik denk idd dat veel van mijn gewicht spier is, maar op mijn buik en dijen zit ook heel wat vet :{ Dus het is een combinatie.
pi_86892469
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:40 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ja misschien klopt dat wel inderdaad. Het is alleen moeilijk aangezien ik én veel allergie heb voor eten (vroeger als ik honger had pakte ik gewoon een zak wortels, maar dat gaat tegenwoordig niet meer goed) en voor de rest een verschrikkelijke eter ben.

Ik ga tegen mama zeggen dat ze muesli moet kopen, en dan maar met naturel yoghurt oid. Verder kan ik tussendoor nog een time-out koek of ontbijtkoek meenemen.

En ik denk idd dat veel van mijn gewicht spier is, maar op mijn buik en dijen zit ook heel wat vet :{ Dus het is een combinatie.
Ik vind ontbijtkoek en time out Verschrikkelijk Slecht. Pak dan gewoon fruit of groente die je wel kan eten. Of een gekookt eitje. Of wat kwark. Want in al die voorverpakte dingen zit gewoon vet.

oh en voor muesli: gewoon de goedkoopste zonder toevoegingen.
Hoe oud ben je eigenlijk?

Nou ik ga me nog even een kwartiertje voorbereiden anders word het helemaal niets met dat gesprek :')
pi_86892503
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:35 schreef AKnynke het volgende:

[..]

zoals perruche ook al zegt, volgens mij is dit veel te weinig. Probeer eens de calorien uit te rekenen? Ik schat dat dit nog geen 1200 kcal is...
Lijkt me ook zoiets inderdaad.
Als je dan nagaat dat ze fanatiek sport, is het echt belachelijk weinig!

Gemiddelde onderhoud voor vrouw ~2000kcal.
Met haar sporten, en dus extra spiermassa zou het liggen rond ~2300kcal.

Dus op gewone dagen 1900kcal, sportdagen 2400kcal.
2x zoveel dus!
pi_86892545
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dit heb ik toen van mijn mevroi gekregen en dit was hel op aarde. Sowieso waanzinnig onpraktisch, aangezien ik geen soep mee naar het werk kan nemen, laat staan iets kan opwarmen hier. Dus dan blijft 't bij alleen de salade.

Eens even nadenken wat ik aan zou kunnen passen dat het 'do-able' wordt.
Ik vind dat dieet te mager. Je eet eigenlijk een hoop eiwit, maar je moet ook (goede) vetten hebben.

tussendoortjes:
Nootjes,
roomkaas en komkommer.
bij je tussendoortjes een halve komkommer mee, tomaat
Bekertje huttenkase light (lidl)
ham/kipfilet/rookvlees
bifi

Als Lunch:
omelet van te voren maken en meenemen
Soep in een thermoskan gooien
of maak eiersalade en neem dat mee

Avondeten:
kip met sambal
kip met een beetje pesto
zelfgemaakte hamburger (zonder broodje)
Lust je vis? Zalm/makreel etc.
pi_86892557
hoe oud ben je Solna?
Ja doei.
pi_86892575
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:19 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

O+ Neen O+

Nu weet ik weer waarom je beter van tevoren wél kunt trainen: ik heb een spierpijn in mijn bovenbenen! Niet normaal! en mijn linkervoet doet aan de onder/zijkant heel erg pijn en zonder schoenen aan kan ik niet zo goed lopen :X

Maar het was wel mijn beste 10 km ooit w/ (oh, en enige oO< )
en het kan alleen maar beter worden
pi_86892642
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
hoe oud ben je Solna?
20
pi_86892672
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:44 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ik vind dat dieet te mager. Je eet eigenlijk een hoop eiwit, maar je moet ook (goede) vetten hebben.

tussendoortjes:
Nootjes,
roomkaas en komkommer.
bij je tussendoortjes een halve komkommer mee, tomaat
Bekertje huttenkase light (lidl)
ham/kipfilet/rookvlees
bifi

Als Lunch:
omelet van te voren maken en meenemen
Soep in een thermoskan gooien
of maak eiersalade en neem dat mee

Avondeten:
kip met sambal
kip met een beetje pesto
zelfgemaakte hamburger (zonder broodje)
Lust je vis? Zalm/makreel etc.
Hulde.
pi_86892734
Ok ik zal mijn best doen dan meer te eten, maar dat voelt nogal tegenstrijdig (meer eten om minder te gaan wegen uiteindelijk).

Wat vinden jullie van Sonja Bakker/Atkins oid?
pi_86892793
oh en ik heb vanmorgen lesje 10 gedaan van Evy *O* Het was koud, maar het ging echt lekker w/

Heeft iemand misschien de volledige lessen? Want mijn lesje 11 is stuk, hij doet het niet helemaal....
pi_86892813
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:25 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Ik kan me hier -helaas voor mijn portemonnee- helemaal bij aansluiten :{
ik koop echt om de dag ongeveer voor 8-14 euro per keer :o
En ook wel vaak een koffietje hier of een broodje daar.

Misschien maar weer eens beter erop gaan letten..

Ik heb wel de afgelopen week veel te vaak boodschappen gedaan en allemaal groente in de bonus gekocht, dus nu ben ik al 3 dagen bezig om dat op te eten en dat duurt nog wel 3 dagen. Das dan wel weer fijn :+
Dat voelt goed he! Ik ben de laatste tijd wel echt aan het bijhouden waar ik alles aan uitgeef, werkt wel want ik word met m'n neus op de feiten gedrukt :)

Nu heb ik dus behalve ontbijt niks in huis dus zometeen voor college toch echt weer naar de appie to go en vanavond ben ik te laat terug voor mijn eigen supermarkt dus dat wordt dan ook AH to go. Shit.

Verder had ik je nog niet gefeliciteerd met je geweldige presentatie, ja in mijn hoofd wel. Maar supergoed gedaan natuurlijk w/
pi_86892816
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:53 schreef _aurum_ het volgende:
oh en ik heb vanmorgen lesje 10 gedaan van Evy *O* Het was koud, maar het ging echt lekker w/

Heeft iemand misschien de volledige lessen? Want mijn lesje 11 is stuk, hij doet het niet helemaal....
Mo heeft ze op d'r server. Ik heb ze wel maar kan ze niet uploaden...
pi_86892888
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:52 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ok ik zal mijn best doen dan meer te eten, maar dat voelt nogal tegenstrijdig (meer eten om minder te gaan wegen uiteindelijk).

Klinkt raar inderdaad, maar het werkt wel! Eet zelf op sportdagen 3x zoveel als jij op dit moment en blijf vet verliezen.

Werkt voor echt overgewicht goed, de eerste 2a3 maanden. Kunt er ook heel veel mee gaan afvallen, maar zeg maar toedeledokie naar je spieren dan!
pi_86892911
quote:

onzin :)

beter ontdek je zelf wat voor jouw lichaam goed is en bedenk een levensstijl die je vol kunt houden :)
Ja doei.
  maandag 27 september 2010 @ 10:59:53 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86892954
quote:
Op maandag 27 september 2010 07:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
De vorige keer vond ik het lowcarbgebeuren echt een hel omdat ik alleen maar aan koekjes en brood kon denken, dus ik twijfel nog :{.
Niet weer! :X
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86893003
quote:

Van Sonja Bakker zou ik denk ik een Afrikaans hongerbuikje krijgen, het is echt weinig. en je kunt zelf de producten zien die ze gebruikt, best veel dingen als koek enzo tussendoor. Het werkt wel, ik heb een aantal familieleden die het hebben gedaan. Maar dan gaan ze weer normale porties eten en dan zit het er zo weer aan + 3 kilo. Voor mij in ieder geval niet haalbaar als levensstijl, ik moey gewoon veel eten hebben.
Atkins weet ik niet zoveel van, weet wel dat er slankies zijn die veel baat hebben bij low carb.
pi_86893006
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niet weer! :X
:D
Ja doei.
pi_86893147
quote:
Op maandag 27 september 2010 07:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja vooral pasta en brood in mijn geval. Aardappelen ben ik niet zo kapot van en rijst kan ik prima zonder. Maar ik keek echt de koekjes zowat uit de trommel op het werk.
als je weet dat t niet bij je past, waarom zou je t dan in godsnaam gaan doen?

volgens mij ging het met jouw eten heel goed toen je een behoorlijk aantal boterhammen op een dag at. je voelde je goed, snoepte minder... toch?

waarom zou je lowcarb gaan doen omdat dat voor andere mensen zo goed werkt? en waarom wil je op dít moment afvallen, terwijl het veel belangrijker is dat je genoeg en gezond eet, en niet te veel de stress over je gezondheid van je afsnoept?

bovendien, als je vaatvernauwing hebt (wat de oorzaak daarvan ook is) zou ik je low-carb sowieso niet aanraden, je eet toch snel wat meer verzadigd vet... maar ook niet teveel suiker/snelle carbs, want die schijnen weer ontstekingsverhogend te werken: kortom: eet voldoende volkorenboterhammen met mager beleg... echt, dat werkt voor jou ook.
Kwak
pi_86893171
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:54 schreef Perruche het volgende:

[..]

Mo heeft ze op d'r server. Ik heb ze wel maar kan ze niet uploaden...
heb je een linkje?
pi_86893191
oh hai, ben niet bijgelezen overigens. voel me langzaam weer wat beter. straks naar de opleiding toe, en morgen weer voor de klas. twee uurtjes maar en daarna schoolbrede studiemiddag.

hoef verder weinig voor te bereiden: de rest van de week doe ik de lessen die ik de week ervoor al had voorbereid voor afgelopen week. nog even rustig bijkomen deze week...
Kwak
pi_86893198
low carb werkt alleen als je goed in de vetten zit.

low carb en low fat is gewoon niet te doen. Volgens mij heeft je lichaam minimaal 80 gram vet per dag nodig om je hormoonhuishouding goed draaiende te houden.
  maandag 27 september 2010 @ 11:10:28 #198
236335 neen
schone schijn
pi_86893232
Thuis, koffie, eitje koken, heerlijk zo rustig aan doen O+
  maandag 27 september 2010 @ 11:12:36 #199
277802 _Calimero_
pi_86893285
ik heb zelfs spierpijn in mijn rug :'( :D
  maandag 27 september 2010 @ 11:12:55 #200
277802 _Calimero_
pi_86893291
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:10 schreef neen het volgende:
Thuis, koffie, eitje koken, heerlijk zo rustig aan doen O+
Mmm, goed bezig! mag ik mee eten en drinken?
  maandag 27 september 2010 @ 11:13:21 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86893299
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:08 schreef kwakz0r het volgende:
oh hai, ben niet bijgelezen overigens.
Doen. Helpt. Echt! :)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Vis een optie? maandag 27 september 2010 @ 11:13:32 #202
70532 loveli
N
pi_86893306
quote:
Op maandag 27 september 2010 07:51 schreef Merel het volgende:

[..]

:o :?
Ik update wel als ik normaal kan doen en denken, daar twijfel ik op het moment behoorlijk aan.
crap in = crap out
pi_86893405
Goedemorgen iedereen!
Welkom nieuweling! :W

Loveli -O- :*
XM, ga niet dat gekke dieet doen joh! Je ging zo goed :) ^O^
pi_86893562
pff, fijn, net op het moment dat ik heb besloten hier weer actief mee te gaan posten en ook echt weer goed op te letten wat ik eet, word ik kotsmisselijk wakker :{
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  maandag 27 september 2010 @ 11:21:32 #205
277802 _Calimero_
pi_86893563
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik update wel als ik normaal kan doen en denken, daar twijfel ik op het moment behoorlijk aan.
:*
pi_86893594
Ik heb al voor een gesloten deur gestaan en een deadline compleet gemist. Geen goed begin van de dag.
pi_86893666
Zit in vergelijking met de rest hier, op een low-carb niveau. Maar dan werk ik vaak nog wel 6 boterhammen naar binnen en af en toe aardappelen. Ik eet eigenlijk alles wat ik lekker vind, maar let wat meer op de heul slechte dingen zoals Pizza en chips. Die koop ik gewoon 1x in de maand in een week dat ik veel heb gesport.
pi_86893860
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:25 schreef V1z0R het volgende:
Zit in vergelijking met de rest hier, op een low-carb niveau. Maar dan werk ik vaak nog wel 6 boterhammen naar binnen en af en toe aardappelen. Ik eet eigenlijk alles wat ik lekker vind, maar let wat meer op de heul slechte dingen zoals Pizza en chips. Die koop ik gewoon 1x in de maand in een week dat ik veel heb gesport.
6 boterhammen per dag is geen lowcarb. :) Maakt verder niet uit hoor, maar als je geen pizza en chips eet doe je nog geen low carb. ;)

XM, waar ben jij mee bezig? Je bent net een paar weken wel aardig goed aan het eten. Je komt toch niet aan? Geef het wat tijd! Low carb was duidelijk niks voor jou, dus waarom jezelf kwellen?

Laat gewoon de snelle koolhydraten staan; neem als je trek krijgt geen koekje, maar gewoon nog een boterham. Of een bakje kwark. Ja, dat is wel (iets) meer kcal. dan een koekje, maar je bent daarna weer verzadigd voor een paar uur en dat kan je van 1 koekje niet zeggen. Dan wil je na een minuut er nog 1 en zo verder.

WB, Progje!! :W
pi_86894145
Ik heb het zeilen overleefd :W!!!
pi_86894173
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Doen. Helpt. Echt! :)
:?
Kwak
pi_86894228
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:30 schreef conleche het volgende:

[..]

6 boterhammen per dag is geen lowcarb. :) Maakt verder niet uit hoor, maar als je geen pizza en chips eet doe je nog geen low carb. ;)

XM, waar ben jij mee bezig? Je bent net een paar weken wel aardig goed aan het eten. Je komt toch niet aan? Geef het wat tijd! Low carb was duidelijk niks voor jou, dus waarom jezelf kwellen?

Laat gewoon de snelle koolhydraten staan; neem als je trek krijgt geen koekje, maar gewoon nog een boterham. Of een bakje kwark. Ja, dat is wel (iets) meer kcal. dan een koekje, maar je bent daarna weer verzadigd voor een paar uur en dat kan je van 1 koekje niet zeggen. Dan wil je na een minuut er nog 1 en zo verder.

WB, Progje!! :W
Weet dat het niet echt low-carb is maar ik eet eigenlijk nooit aardappelen of pasta. Koolhydraten die ik binnen krijg komen dan ook voornamelijk uit volkorenbrood. Dus in vergelijking met de meesten hier wel low-carb :P

Aankomend weekend waarschijnlijk nieuwe kleren kopen! Moet me eigenlijk een beetje inhouden maar ben op 't buikje na erg tevreden.
pi_86894262
WBp PF! ws het leuk?

XM, eens met de rest, je had heul mooie lijstjes en dan nu weer lowcarb? je moet goed voor jezelf zorgen en lekker eten en niet snacken.

Telefonisch solligesprek ging goed, door naar de "volgende ronde", oftewel een sales simulation (nee geen UPC maar B2B software) maar ik weet niet of ik dit wel wil :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Perruche op 27-09-2010 11:49:02 ]
pi_86894340
Voors en tegens afwegen Perruche?

Welcome back P.f! Ging je op je hakken?
  maandag 27 september 2010 @ 11:48:41 #214
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86894413
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:?
Ik ben gezond verklaard kwak ;). Geen vernauwingen, nada.

Zit aan lowcarb te denken omdat ik volgens mij aan 't groeien ben, ik de laatste periode heel veel last van opgeblazen gevoel, misselijkheid en onwelriekende geuruitstoting heb :+.

En Duvel hoeft niet mee te doen van mij hoor, die mag van mij gerust aardappeltjes, rijst en pasta eten :).
pi_86894554
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Zit aan lowcarb te denken omdat ik volgens mij aan 't groeien ben, ik de laatste periode heel veel last van opgeblazen gevoel, misselijkheid en onwelriekende geuruitstoting heb :+.

En Duvel hoeft niet mee te doen van mij hoor, die mag van mij gerust aardappeltjes, rijst en pasta eten :).
Maar dan heb je ook minder gesport dan normaal, omdat je in afwachting van resultaat was en niet mocht sporten eigenlijk. Misschien iets minderen op de koolhydraten maar zeker niet geheel uitsluiten!
pi_86894605
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hmmmm, maar mocht je dat gaan doen, hè, stap dan alsjeblieft niet weer over op die maaltijdsalades en dergelijke. Gewoon 500 gram groente en een groot stuk vlees of vis. En dan overdag wat meer eten ofzo?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_86894763
duim voor me! geweldige baan kans!! *O*

hoor het binnenkort!
Ja doei.
pi_86894769
Ja het was geweldig :D
Nee ging op all stars!! Wil nu wel heeel graag een zeilpak!!
pi_86894778
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:59 schreef motorbloempje het volgende:

hoor het binnenkort!
Oh spannenddd! Ik duim :Y
pi_86894797
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Verstandig! Een zeilpak is heel relaxed ja :)
Ik mag komend weekend weer lekker zeilen O+
  Vis een optie? maandag 27 september 2010 @ 12:00:48 #221
70532 loveli
N
pi_86894803
quote:

hoor het binnenkort!
*O* Even teren op Mr Mo's zak was zo slecht nog niet!!
grapje he, ik duim
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 27 september 2010 @ 12:01:48 #222
70532 loveli
N
pi_86894834
quote:
crap in = crap out
  maandag 27 september 2010 @ 12:02:07 #223
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86894844
quote:

hoor het binnenkort!
Vertel! Wat is het voor job?!
  maandag 27 september 2010 @ 12:02:17 #224
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86894852
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:01 schreef loveli het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
My eyes!!!! :'(
pi_86894885
Mo *O*

En wb PF O+ Met wie ga je telkens zeilen eigenlijk? :P
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_86894904
quote:
zeilen is echt geweldig!
Waar ben je geweest?
pi_86894906
tijdelijke huurincasso functie, 24 uur, 2400 op basis van 36! als ik m krijg ga ik zorgen dat ze me houden!
Ja doei.
  maandag 27 september 2010 @ 12:04:48 #228
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86894919
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
tijdelijke huurincasso functie, 24 uur, 2400 op basis van 36! als ik m krijg ga ik zorgen dat ze me houden!
Zo, dat is dikbetaald inderdaad :o.
pi_86894955
pff voel me geloof ik iets beter...

Lijstje van vandaag dan maar:
O: niks lag misselijk @ bed
T: niks ....
L: gebakken ei + komkommer en tomaat salade
T: paar lepels 0% vet griekse yoghurt
D: tuinbonen + vlees wat ik zo ga uitzoeken @ bioslager
S: squash
pi_86894960
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:04 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Zo, dat is dikbetaald inderdaad :o.
Inderdaad :o
pi_86894962
Ik las ergens dat XM 74 weegt? Bij de bruiloft vond ik je iig heel mooi slank! En ja ik heb je ook in andere kleding gezien!

Je moet dat sowieso niet vergelijken met mij (61 kg) want ik ken mensen die er voller uitzien en meer wegen en andersom.

En ook niet met DaD want 54 kilo is bizar weinig. Bij mij zou er echt geen 7 kilo af kunnen hoor :{!

13 kilo er af, dus 61 net als ik lijkt mij ook niet gezond. Ik heb weinig lichaam en veel arm/been en lichaam weegt natuurlijk meer dan een arm.

Vergelijken is echt heel erg zinloos, jij hebt zwaardere spieren omdat je RPMt, van DaD weet ik niet of ze sport doet? Als ik nu weer spinning ga doen weeg ik zo 66, maar word ik wel strakker en niet dikker. Spieren ftw!!!!
pi_86895095
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:00 schreef Swietje het volgende:

[..]

Verstandig! Een zeilpak is heel relaxed ja :)
Ik mag komend weekend weer lekker zeilen O+
Ik moest nog aan je denken, er wou iemand mee met de streekbus, maar hij zat in een rolstoel maar de apparatuur was weg. Dus werd hij er door 2 mensen ingetild, best relax. Maar toen was ik benieuwd of jij ook zo een licht model had of echt een hele zware.

Sowieso wel aardige mensen in de bus, de bus in Friesland heeft 15 minuten op ons gewacht omdat de eerste bus laat was.
pi_86895132
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:06 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik las ergens dat XM 74 weegt? Bij de bruiloft vond ik je iig heel mooi slank! En ja ik heb je ook in andere kleding gezien!

Je moet dat sowieso niet vergelijken met mij (61 kg) want ik ken mensen die er voller uitzien en meer wegen en andersom.

En ook niet met DaD want 54 kilo is bizar weinig. Bij mij zou er echt geen 7 kilo af kunnen hoor :{!

13 kilo er af, dus 61 net als ik lijkt mij ook niet gezond. Ik heb weinig lichaam en veel arm/been en lichaam weegt natuurlijk meer dan een arm.

Vergelijken is echt heel erg zinloos, jij hebt zwaardere spieren omdat je RPMt, van DaD weet ik niet of ze sport doet? Als ik nu weer spinning ga doen weeg ik zo 66, maar word ik wel strakker en niet dikker. Spieren ftw!!!!
QFT!
pi_86895169
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:01 schreef loveli het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wansmaak :P
pi_86895197
Swietje op wat voor boot ga je zeilen?
pi_86895222
@ XM: misschien ben je wel wat opgeblazen omdat je veel uit de koektrommel gesnoept hebt. suikers en weinig vezels en te veel ongezond vet zorgen voor nare darmgeluiden en geuren en opgeblazen gevoel. gezond volkorenspul en een beetje aardappel of zilvervliesrijst zorgt daar niet voor. en niet-sporten helpt ook mee om je klachten te veroorzaken.

je moet weer lekker gezond gaan eten, maar je zegt zelf dat low-carb één grote verzoeking is om suiker. punt is: als je low carb doet en smokkelt met ongezonde troep, dan eet je een combi van veel vet en eiwit én ongezonde suikers. en dát is (ook als je gezond verklaard bent, waarvoor *O*, helemaal gemist met ziek en druk zijn) bijzonder slecht voor je vaten en de weegschaal.

kortom: probeer nou weer terug te gaan naar je dagmenu's van toen we zo trots op je waren: voldoende en gezond.
Kwak
  maandag 27 september 2010 @ 12:21:45 #237
277802 _Calimero_
pi_86895459
Weet er hier iemand nog een leuke,simpele manier om een groep van 7 meiden met elkaar en met mij eigenlijk vooral kennis te laten maken? Iets waardoor je een klein beetje van jezelf laat zien, maar niet te persoonlijk is (het moet wel veilig blijven voelen)
  Vis een optie? maandag 27 september 2010 @ 12:22:26 #238
70532 loveli
N
pi_86895486
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:21 schreef _Calimero_ het volgende:
Weet er hier iemand nog een leuke,simpele manier om een groep van 7 meiden met elkaar en met mij eigenlijk vooral kennis te laten maken? Iets waardoor je een klein beetje van jezelf laat zien, maar niet te persoonlijk is (het moet wel veilig blijven voelen)
Werk gerelateerd?
crap in = crap out
pi_86895535
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:21 schreef _Calimero_ het volgende:
misschien iets outdoor survival achtig iets? of een gps route?
pi_86895545
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:43 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Weet dat het niet echt low-carb is maar ik eet eigenlijk nooit aardappelen of pasta. Koolhydraten die ik binnen krijg komen dan ook voornamelijk uit volkorenbrood. Dus in vergelijking met de meesten hier wel low-carb :P

Aankomend weekend waarschijnlijk nieuwe kleren kopen! Moet me eigenlijk een beetje inhouden maar ben op 't buikje na erg tevreden.
je eet niet low carb, je neemt gewoon andere bronnen als carbs.
  maandag 27 september 2010 @ 12:29:13 #241
277802 _Calimero_
pi_86895698
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Werk gerelateerd?
ja, werk gerelateerd en in een gymzaal, liefst zonder van het hele gebouw ofzo gebruik te maken :)
  maandag 27 september 2010 @ 12:30:44 #242
277802 _Calimero_
pi_86895743
ik zit te denken om in een kring te zitten, en dan moet iedereen zijn naam + bijnaam met dezelfde letter als voornaam zeggen (dus handige Harry), plus de voorgangers die al geweest zijn herhalen en dan 1 of 2 zinnen mag je iets over jezelf vertellen..
  maandag 27 september 2010 @ 12:31:28 #243
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86895772
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:30 schreef _Calimero_ het volgende:
ik zit te denken om in een kring te zitten, en dan moet iedereen zijn naam + bijnaam met dezelfde letter als voornaam zeggen (dus handige Harry), plus de voorgangers die al geweest zijn herhalen en dan 1 of 2 zinnen mag je iets over jezelf vertellen..
Hoe oud zijn de mensen..?
pi_86895963
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Swietje op wat voor boot ga je zeilen?
Je hebt PM :)
  maandag 27 september 2010 @ 12:37:53 #245
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86895981
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:14 schreef kwakz0r het volgende:
@ XM: misschien ben je wel wat opgeblazen omdat je veel uit de koektrommel gesnoept hebt. suikers en weinig vezels en te veel ongezond vet zorgen voor nare darmgeluiden en geuren en opgeblazen gevoel. gezond volkorenspul en een beetje aardappel of zilvervliesrijst zorgt daar niet voor. en niet-sporten helpt ook mee om je klachten te veroorzaken.

je moet weer lekker gezond gaan eten, maar je zegt zelf dat low-carb één grote verzoeking is om suiker. punt is: als je low carb doet en smokkelt met ongezonde troep, dan eet je een combi van veel vet en eiwit én ongezonde suikers. en dát is (ook als je gezond verklaard bent, waarvoor *O*, helemaal gemist met ziek en druk zijn) bijzonder slecht voor je vaten en de weegschaal.

kortom: probeer nou weer terug te gaan naar je dagmenu's van toen we zo trots op je waren: voldoende en gezond.
Thnx! :) Ik wil ook gewoon voldoende blijven eten heur, maar wil af van die klachten en eigenlijk nog van een paar kilo. En met mijn huidige lijstjes (O: kwark, T; fruit, L: 2-3 boterhammen, T: fruit, D: normaal) blijf ik 'hangen'. Val er niet mee af. Leuk om stabiel te blijven, maar ik ben gewoon nog niet happy met wat ik in de spiegel zie.

Eerste prio is af van het opgeblazen gevoel en aanverwante zaken :+ en als ik dan ook nog wat gewicht kwijtraak, is dat mooi meegenomen.
pi_86896008
Ik heb zulke hakken als Loveli liet zien hoor :'( Alleen dan met spijkerstof blauw :{
  maandag 27 september 2010 @ 12:38:36 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86896011
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:30 schreef _Calimero_ het volgende:
Dat moesten wij ook bij drama.

En dan ook dat bijv nw dat je voor je naam zette demonstreren. Dus Razende Roeland kwam als een razende aangerend :').
Niet meer actief op Fok!
  maandag 27 september 2010 @ 12:39:33 #248
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86896046
Hm, ik bedenk me net dat het niet zo handig is om tussendoor toetsen te geven die 2 lesuren duren. De lessen zijn niet achter elkaar, dus kunnen ze tussen de lessen door antwoorden opzoeken :'(.
Niet meer actief op Fok!
pi_86896273
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:38 schreef Swietje het volgende:
Ik heb zulke hakken als Loveli liet zien hoor :'( Alleen dan met spijkerstof blauw :{
Ik vind ze niet mooi, maar je hebt nog 29 paar dat ik misschien wel leuk vind :P
  maandag 27 september 2010 @ 12:51:02 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86896423
Hongerrr, over 10 mins pauze, gelukkig! En dan nog 1 uurtje een makkelijke klas.
Niet meer actief op Fok!
pi_86896458
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:14 schreef kwakz0r het volgende:

En de stress van de afgelopen weken zal ook niet echt geholpen hebben. Geef je darmen wat tijd om weer in een ritme te komen, nu omgooien zou ook averechts kunnen werken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_86896473
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:37 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Thnx! :) Ik wil ook gewoon voldoende blijven eten heur, maar wil af van die klachten en eigenlijk nog van een paar kilo. En met mijn huidige lijstjes (O: kwark, T; fruit, L: 2-3 boterhammen, T: fruit, D: normaal) blijf ik 'hangen'. Val er niet mee af. Leuk om stabiel te blijven, maar ik ben gewoon nog niet happy met wat ik in de spiegel zie.

Eerste prio is af van het opgeblazen gevoel en aanverwante zaken :+ en als ik dan ook nog wat gewicht kwijtraak, is dat mooi meegenomen.
Wat Kwak zegt is heel erg waar: dat opgeblazen gevoel krijg je niet van gezonde KH's, maar van ongezonde. Dus schrap die dan. En je hebt toen je zo netjes at minder gesport dan normaal, dus plan de campagne: eet je nette lijstjes, zondig niet met koekjesmeuk en ga weer sporten. En hou dat op zijn minst een maand vol. Kijk dan wat er gebeurt.

Juffertje ongeduld. :*
pi_86896508
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik vind ze niet mooi, maar je hebt nog 29 paar dat ik misschien wel leuk vind :P
Ze staan mij gewoon goed, puh :6 Haha, nee, ik heb allerlei verschillende schoenen/hakken/laarzen dus er moet wel iets bij zitten wat je tof vind en zo niet, dan niet :P
  maandag 27 september 2010 @ 12:54:59 #254
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86896551
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:52 schreef conleche het volgende:

[..]

Wat Kwak zegt is heel erg waar: dat opgeblazen gevoel krijg je niet van gezonde KH's, maar van ongezonde. Dus schrap die dan. En je hebt toen je zo netjes at minder gesport dan normaal, dus plan de campagne: eet je nette lijstjes, zondig niet met koekjesmeuk en ga weer sporten. En hou dat op zijn minst een maand vol. Kijk dan wat er gebeurt.

Juffertje ongeduld. :*
Okéééééé dan :D. Ik kreeg ook al een protestmail van Duvel, dus vooruit dan maar :).

Plan: geen koekjes/snoep meer en misschien wel paar keer per week de broodlunch vervangen door een flinkse salade.
  maandag 27 september 2010 @ 12:55:31 #255
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86896564
Flinkse is een mix tussen flinke en fikse :') Denk ik :').
pi_86896742
loveli, -O- :* , PM staat altijd open mocht je er behoefte aan hebben.

DaD da's vervelend... Hopelijk verloopt de rest van de dag beter.

Cali, nog een welgemeend _O_ voor je 10 km!!

Mijn huid is de laatste tijd zo schoon, bijna geen puistjes of onregelmatigheden *O* . Maar waar dat nou aan ligt? Ik ben wel weer een paar weken wat consequenter met schoonmaken enzo, maar dat heb ik wel vaker gedaan. Toch iets in mijn eetpatroon? Maar ik zou niet weten wat :? .

Lijstje van gister:
O: magere kwark met muesli en een schepje vanillesuiker
S: 1uur20min. wandelen (7 km)
L: 2 geroosterde witte boterhammen, 1 met scrambled eggs van 2 eieren, 1 met choco-honing
T: stukjes appeltaartdeeg
D: uiensoep
T: stukje appeltaart met slagroom

Vandaag:
O: brinta
L: 2 boterhammen huzarensalade
T: yoghurtje
T: hele paprika
D: stoofvlees met aardappelen en rode kool
T: ?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_86896783
Wel zorgen dat je met die salade aan evenveel KH's komt he ;)
  maandag 27 september 2010 @ 13:04:42 #258
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86896831
oi, net m'n huidige baas en de begeleider van m'n scriptie gevraagd om een aanbevelingsbrief. Geen probleem, maar schrijf hem eerst maar zelf, en dan doe ik daarna de aanpassingen...

Dat wordt nogal een opgave..
  Vis een optie? maandag 27 september 2010 @ 13:09:42 #259
70532 loveli
N
pi_86896979
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:51 schreef Viking84 het volgende:
Hongerrr, over 10 mins pauze, gelukkig! En dan nog 1 uurtje een makkelijke klas.
Zit jij te fokken tijdens de les???
crap in = crap out
pi_86897064
P.f je inbox is vol ;(
pi_86897202
Loveli :* mijn pm staat open als je wil.
  Vis een optie? maandag 27 september 2010 @ 13:22:03 #262
70532 loveli
N
pi_86897379
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:16 schreef Ewelina het volgende:
Loveli :* mijn pm staat open als je wil.
Tx, is even niet nodig geloof ik. Dosis gezond verstand staat bovenaan verlanglijstje denk ik ;)
komt wel goed
crap in = crap out
pi_86897931
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:04 schreef AKnynke het volgende:
oi, net m'n huidige baas en de begeleider van m'n scriptie gevraagd om een aanbevelingsbrief. Geen probleem, maar schrijf hem eerst maar zelf, en dan doe ik daarna de aanpassingen...

Lijkt me idd erg lastig!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_86898208
PM box geleegd!
  maandag 27 september 2010 @ 13:50:06 #265
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86898354
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:09 schreef loveli het volgende:

[..]

Zit jij te fokken tijdens de les???
Heb wel eens een tussenuur ;).
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 27 september 2010 @ 13:51:31 #266
70532 loveli
N
pi_86898414
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Heb wel eens een tussenuur ;).
Dat was de vraag niet :{w
crap in = crap out
  maandag 27 september 2010 @ 13:53:24 #267
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86898480
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:51 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat was de vraag niet :{w
Daarnet had ik een tussenuur en nu fok ik tijdens de les ja :9. Lln hebben een toets.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 27 september 2010 @ 14:03:49 #268
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_86898854
Hoi! Dat van dat Fokken tijdens de les vroeg ik me ook al af Vik! Volgens mij deed je dat laatst ook al. Kan niet he? :N Edit: tijdens tussenuren natuurlijk wel, ik las je reactie te laat.

En loveli: mijn pm staat open. Met en zonder reactie van mijn kant.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tinkepink op 27-09-2010 14:19:09 ]
pi_86899551
Vanavond EINDELIJK kickboksen!!
pi_86899653
Hoi :W terug van de kapper, nu even lunchen.

quote:
Leuk mo! Hopelijk word je aangenomen. Maar is huurincasso niet net zo onethisch als verkoop? ;) als ik de praktijken zie die bij mijn oude werkgever toegepast werden... :')

quote:
Op maandag 27 september 2010 13:04 schreef AKnynke het volgende:

Raar is dat he! heb je een voorbeeldbrief?
pi_86899702
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:27 schreef Perruche het volgende:
Hoi :W terug van de kapper, nu even lunchen.
[..]

Leuk mo! Hopelijk word je aangenomen. Maar is huurincasso niet net zo onethisch als verkoop? ;) als ik de praktijken zie die bij mijn oude werkgever toegepast werden... :')
[..]

Nee, zeker niet.... is gewoon het controleren of mensen de huur wel betalen, kort gezegd.
pi_86899750
En oja, de miep van de belastingdienst heeft het weer verkeerd gedaan: na de brief dat ik 700 euro toeslag terug moest betalen, krijg ik het nu gestort :') Terwijl ik die toeslag allang ontvangen heb. Mag ik daar weer achteraan.
pi_86900166
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:28 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nee, zeker niet.... is gewoon het controleren of mensen de huur wel betalen, kort gezegd.
dat. en als het kan samen tot een oplossing komen als de huurders onverwacht in de problemen zijn gekomen en laten zien dat ze het iets boeit. Ik ben een zeer schappelijke huurincasseerder, zolanng je je best maar doet :)
Ja doei.
pi_86900259
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:43 schreef Perruche het volgende:
WBp PF! ws het leuk?

XM, eens met de rest, je had heul mooie lijstjes en dan nu weer lowcarb? je moet goed voor jezelf zorgen en lekker eten en niet snacken.

Telefonisch solligesprek ging goed, door naar de "volgende ronde", oftewel een sales simulation (nee geen UPC maar B2B software) maar ik weet niet of ik dit wel wil :')
Wat voor software? Ik kom zelf oorspronkelijk uit die hoek, namelijk.
pi_86900295
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat. en als het kan samen tot een oplossing komen als de huurders onverwacht in de problemen zijn gekomen en laten zien dat ze het iets boeit. Ik ben een zeer schappelijke huurincasseerder, zolanng je je best maar doet :)
Dat dus. (Ik doe een deel van de taken van huurincasso)
pi_86900305
quote:
Spannend! En inderdaad goed betaald :Y
  maandag 27 september 2010 @ 14:45:27 #277
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_86900531
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:40 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik zit in die hoek. Leuk!
pi_86900588
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:45 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik zit in die hoek. Leuk!
Welke hoek zit jij dan precies? Ik kom inderdaad uit de B2B software-kant. Bij ons (mijn vorige werkgever althans) ging het om Enterprise content management/document & workflowmanagement. Dat soort oplossingen.
  maandag 27 september 2010 @ 14:47:07 #279
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86900620
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:03 schreef Tinkepink het volgende:
Hoi! Dat van dat Fokken tijdens de les vroeg ik me ook al af Vik! Volgens mij deed je dat laatst ook al. Kan niet he? :N Edit: tijdens tussenuren natuurlijk wel, ik las je reactie te laat.

En loveli: mijn pm staat open. Met en zonder reactie van mijn kant.
Doe ik in principe ook niet, hoor ;). Het was nu alleen even heel saai met toetsmakende leerlingen O-) .

De lessen zitten er weer op. Nu tot half 6 even een Powerpoint maken en wat leuke afwisselingsopdrachten zoeken.
Niet meer actief op Fok!
pi_86900738
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Doe ik in principe ook niet, hoor ;). Het was nu alleen even heel saai met toetsmakende leerlingen O-) .

De lessen zitten er weer op. Nu tot half 6 even een Powerpoint maken en wat leuke afwisselingsopdrachten zoeken.
Hoeveel lesuren heb jij nu eigenlijk (bij 1 fte)? Kan dat ook enorm verschillen per blok (overuren/onderuren)?
pi_86900958
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ok, dan is het goed, wel lief zijn voor ze ;)

quote:
Op maandag 27 september 2010 14:40 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

PM :s)
  maandag 27 september 2010 @ 14:53:49 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86900970
24 uur bij 1FTE en ik heb er 20 (maar ben 28 uren op school). En nee, dit is een stabiel aantal uren (elke klas krijgt immers 4 uren Nederlands ;)). Het kan in de toekomst wel voorkomen dat ik overuren maak in de vorm van zaterdagsessies en avondsessies.

Hoezo? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_86900989
Ik ga zo lunch eten: bruine rijst en wok van paprika, paksoi en cashew met soyasaus :9
  maandag 27 september 2010 @ 14:54:48 #284
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86901018
Goed dat je het even uitlegt, MoBlo, want ik had ook van die duistere ideeën bij 'huurincasso' (mensen dwíngen te betalen, ook al kunnen ze dan niet meer voor hun kinderen zorgen enzo).
Niet meer actief op Fok!
pi_86901033
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:54 schreef Viking84 het volgende:
Goed dat je het even uitlegt, MoBlo, want ik had ook van die duistere ideeën bij 'huurincasso' (mensen dwíngen te betalen, ook al kunnen ze dan niet meer voor hun kinderen zorgen enzo).
Dat!!!
  maandag 27 september 2010 @ 15:01:31 #286
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86901336
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:54 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Okéééééé dan :D. Ik kreeg ook al een protestmail van Duvel, dus vooruit dan maar :).
*O*
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 27 september 2010 @ 15:03:03 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86901401
:W

Bijna een topic gemist alweer :') Maargoed, welkom aan de nieuwen, en mn lijstje komt morgen wel, heb nog geen planning. Tot zover een bak kwark en 2 boterhammen met guacamole op, de rest van de dag dus maar low-fat oO<

Oh, en ik hou van de mensen die biologisch / dier'vriendelijk' vlees kopen ipv de kiloknallers _O_
Ik eet zelf geen vlees maar mn vriend wel, dus dat is biologisch. En inderdaad, je hoeft echt niet elke dag vlees te eten dus dan is het per saldo niet eens duurder. Niet duurder dan de vleesvervangers in elk geval :X

Wij eten met zn tweeën voor ongeveer 160 euro in de maand, da's aardig goedkoop geloof ik. :Y)
pi_86901696
*O* en nog een sollicitatie!! yay :)
Ja doei.
pi_86901851
Een welgemeende 'woooohooo' voor moblo! :)

Zo te zien een boel mensen hier in de software-sector. *boks*

Zou trouwens niet weten hoe ik aan m'n dagelijkse kcal's kan komen zonder vlees en dan ook nog zorgen dat ik gevarieerd eet. Hoeft ook niet want O+ vlees O+
pi_86901904
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:53 schreef Viking84 het volgende:
24 uur bij 1FTE en ik heb er 20 (maar ben 28 uren op school). En nee, dit is een stabiel aantal uren (elke klas krijgt immers 4 uren Nederlands ;)). Het kan in de toekomst wel voorkomen dat ik overuren maak in de vorm van zaterdagsessies en avondsessies.

Hoezo? :).
\

Nieuwsgierig. Ik geef les op het hbo, was benieuwd in hoeverre dat overeenkomt (of juist niet).

Ik heb dit blok bijvoorbeeld 18 lesuren (één lesuur is 45 minuten)en zo'n 4 uur projectbegeleiding. En dit is een enorm druk blok (ik werk 1 fte). Dit blok draai ik, alles bij elkaar, veel overuren.

In het vierde blok bijvoorbeeld, heb ik 6 lesuren per werk (3 x 2 uur). :s) (Dan worden de overuren uit andere blokken gecompenseerd).

Was alleen even vergeten dat het op de middelbare school natuurlijk niet in blokken is verdeeld...
  maandag 27 september 2010 @ 15:22:05 #291
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86902162
hoe gek is het dat je ex-vriendje met je msn't, terwijl hij op z'n huwelijksreis is?

Oh, en MSN is alleen maar aan voor werk, zodat we kunnen communiceren over koffiepauzes enzo...
  maandag 27 september 2010 @ 15:24:57 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86902284
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:22 schreef AKnynke het volgende:
hoe gek is het dat je ex-vriendje met je msn't, terwijl hij op z'n huwelijksreis is?
Op zn minst opmerkelijk :D

Zolang zn kersverse vrouw maar op de hoogte is is het ok lijkt me...
pi_86902321
Hangt er ook een beetje van af waar je over praat _O- Voor hetzelfde geld is zijn vrouw lekker aan het lezen of een beetje ziek en zit hij een beetje op MSN te klooien.
  maandag 27 september 2010 @ 15:26:04 #294
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86902322
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:24 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Op zn minst opmerkelijk :D

Zolang zn kersverse vrouw maar op de hoogte is is het ok lijkt me...
die lag in het zwembad. Ik heb hem maar verteld haar de groetjes te doen... 8)7
pi_86902573
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:26 schreef AKnynke het volgende:

[..]

die lag in het zwembad. Ik heb hem maar verteld haar de groetjes te doen... 8)7
Als het weer is om in het zwembad te liggen, is het al raar om te gaan MSN'en. Laat staan wanneer je op huwelijksreis bent!

Ben nog nooit op huwelijksreis geweest, dus wat weet ik :')
  maandag 27 september 2010 @ 15:38:14 #296
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_86902793
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:32 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Als het weer is om in het zwembad te liggen, is het al raar om te gaan MSN'en. Laat staan wanneer je op huwelijksreis bent!

Ben nog nooit op huwelijksreis geweest, dus wat weet ik :')
:D 't Is nét een normale vakantie.
  maandag 27 september 2010 @ 15:41:45 #297
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86902943
Mèn, door de TT heb ik nu ook nog zin in appelflappen...

Zin in chocola had ik al :+
  maandag 27 september 2010 @ 15:47:15 #298
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_86903177
}:| Krijg de openhaard niet aan de praat }:|

Ik heb overigens iets raars: Vroeger stond ik neutraal tegenover maandagen. Tegenwoordig vind ik ze maar stom -O- 'Geen idee waarom. Vind de gemiddelde mens op maandag ook stom reageren. Maar waarschijnlijk doe ik gewoon zelf stom :')
pi_86903239
Maandagen vond ik ook altijd stom, maar nu opeens niet meer want op maandag heb ik vrij O+ Alleen nu verveel ik me want het is prutweer :')
pi_86903240
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

:D 't Is nét een normale vakantie.
Overdag volvreten in de broodjes gyros en souvlaki's en 's avonds lamme Engelse meiden versieren? :')
pi_86903274
En vol dan maar?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')