datquote:Op zondag 26 september 2010 21:57 schreef AKnynke het volgende:
ik hou ook niet zo van appels, gewoon zo..saai fruit. Ergens in zijn ze wel lekker!
Goh, hoi.quote:Op zondag 26 september 2010 22:00 schreef Merel- het volgende:
Appelmoes![]()
En en en Appelsap![]()
![]()
![]()
M;n moeder heeft van appels in de tuin appelsap laten maken, super lekker, en niet al te zoet (want veeeel minder suiker) zo lekker!
Juist dan zijn weekmenu's handig, toch?quote:Op zondag 26 september 2010 21:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zou ook weer weekmenu's moeten maken, maar ik ben eigenlijk zelden een aantal aangesloten dagen achter elkaar thuis tijdens etenstijd, tegenwoordig. Of ik eet plotseling juist niet alleen.
Wie ben jij?quote:Op zondag 26 september 2010 22:00 schreef Merel- het volgende:
Appelmoes![]()
En en en Appelsap![]()
![]()
![]()
M;n moeder heeft van appels in de tuin appelsap laten maken, super lekker, en niet al te zoet (want veeeel minder suiker) zo lekker!
Is Lidl echt zoveel goedkoper dan Euroshopper? De moeite waard om een uur om te fietsen?quote:Op zondag 26 september 2010 22:02 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou sowieso minder naar de AH en meer naar de LIDL enzo gaan, voor groente en zulks. En de rest wat ze daar niet hebben wel desnoods bij de AH halen.. los van of je 't geld hebt moet je je afvragen of je onnodig het dubbele wilt betalen
Eigenlijk moet ik het ook gewoon weer doen ja. Misschien dat ik dinsdag tijd heb om voor een paar dagen eten te halen.quote:Op zondag 26 september 2010 22:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Juist dan zijn weekmenu's handig, toch?. Nu stuur ik Nachtwacht elke dag naar de AH, maar dat blijft 'ie ook niet doen als 'ie zelf werkt, dus dan moeten we wel even beter gaan plannen
.
En fijn van de appels!.
Ik ben op dit moment mijn financiën in kaart aan het brengen. Als ik even precies weet wat er binnen komt en wat eruit gaat, weet ik ook wat er overblijft voor eten, sparen, vakantie. Sowieso denk ik dat ik wel wat kan besparen op eten, bijv door minder naar de AH te gaan en door weekmenu's te maken.
uur omfietsen wellicht niet, maar groente en vlees zijn echt vele malen beter en goedkoperquote:Op zondag 26 september 2010 22:04 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Is Lidl echt zoveel goedkoper dan Euroshopper? De moeite waard om een uur om te fietsen?
Aldi moet ik maar doenquote:Op zondag 26 september 2010 22:02 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou sowieso minder naar de AH en meer naar de LIDL enzo gaan, voor groente en zulks. En de rest wat ze daar niet hebben wel desnoods bij de AH halen.. los van of je 't geld hebt moet je je afvragen of je onnodig het dubbele wilt betalen
Ik las het eerste en wilde zeggen: m'n pm-box staat open!quote:Op zondag 26 september 2010 22:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik wil nog wat kwijt, maar de enige methode die ik kan bedenken is minder eten. Maar ja.
Van vlees viel het me de vorige keer juist tegen, ik wilde gehakt en dat was duur. Duurder dan de kiloknallers iigquote:Op zondag 26 september 2010 22:07 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje is een weekmenu/weekboodschappen-jehova
[..]
uur omfietsen wellicht niet, maar groente en vlees zijn echt vele malen beter en goedkoper
wij fietsen er wel voor ommaar geen uur
Ik maak dr gehaktballetjes en satesaus (aanmaken met water) bij, dat telt zeker niet?quote:Op zondag 26 september 2010 22:07 schreef neen het volgende:
[..]
Aldi moet ik maar doenis nog dichterbij ook. Alleen dan krijg je nooit het nutteloos fijne gevoel dat je hebt bespaart na het kopen van een bonussanbieding.
Lidl is dubbel zo ver weg als ah voor mij en Aldi de helft dichterbij dan de ah
En Chico, gado gado. Daar hoort saté bij ja? Gs je dat ook make?
Verschilt. Meestal 5, soms 7. En mn kasten staan nu bomvol met houdbaar spul, en mn vriezer kan ook niet vollerquote:Op zondag 26 september 2010 22:11 schreef motorbloempje het volgende:
15 euro in de week is zeer netjes, is dat voor 5 of 7 dagen?
Meer lunchen dan!quote:Op zondag 26 september 2010 22:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oh en ik moet beter gaan plannen met eten, het gebeurt echt te vaak dat ik hongerig boodschappen doe en met teveel shit thuiskom dat ik in een vreetbui opeet. En dat is te zien aan mn bolle kop, en mn rode jurkje dat niet mooi meer zit, en mn mooiste jeans die flinke deuken achterlaat in mn muffinbuik...
Dat werkt bij mij dus echt niet, om 5 uur heb ik echt alweer honger. Maar goed, daar zijn tussendoortjes voor uitgevonden.quote:Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Meer lunchen dan!
Ik lunch dus op school en ik heb dus geen honger als ik thuis kom. Ik ga meestal ook pas om 19 uur koken ofzo. Eerst fokken.
quote:Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Merel het volgende:
Zal ik voor de duidelijkheid imago maar weer uit de kast halen dan?
een goede voorraad scheelt ook echt heel veel, goed bezigquote:Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Verschilt. Meestal 5, soms 7. En mn kasten staan nu bomvol met houdbaar spul, en mn vriezer kan ook niet voller.
quote:Op zondag 26 september 2010 22:04 schreef Viking84 het volgende:
Hoe zit het ook alweer met die markt met de teiltjes? Waar en wanneer ook alweer?. Want daar wil ik ook wel eens kijken vd week.
Ik eet al 4 boterhammen op mn werk, 2x fruit en als ik echt trek heb sultana of evergreen.quote:Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Meer lunchen dan!
Ik lunch dus op school en ik heb dus geen honger als ik thuis kom. Ik ga meestal ook pas om 19 uur koken ofzo. Eerst fokken.
Helloooquote:
Merelquote:
Ja, klopt, en af en toe eens lurkenquote:Op zondag 26 september 2010 22:09 schreef motorbloempje het volgende:
Volgens mij is Merel-met-een-streepje hier wel vaker geweest, toch?
Zou ook 20 kunnen zijn, maar niet meer dan dat iig. Ik heb de allereerste week dat ik hier woonde mega-boodschappen gedaan dus daardoor heb ik nu wel zo'n beetje alles aan niet-vers spul. En heb keuze uit C1000 en AH, die zitten naast elkaar, dus kan uit 2 folders de goede aanbiedingen spitten. Dat scheelt ook wel gok ik zo.quote:Op zondag 26 september 2010 22:14 schreef Viking84 het volgende:
15 euro in de week!. Dat geef ik per 2 dagen uit
.
WAAAT??? 20 euro per week kwijt aan eten?quote:Op zondag 26 september 2010 22:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Zou ook 20 kunnen zijn, maar niet meer dan dat iig. Ik heb de allereerste week dat ik hier woonde mega-boodschappen gedaan dus daardoor heb ik nu wel zo'n beetje alles aan niet-vers spul. En heb keuze uit C1000 en AH, die zitten naast elkaar, dus kan uit 2 folders de goede aanbiedingen spitten. Dat scheelt ook wel gok ik zo.
Komende week kip in de bonus, eindelijk weer een keer kip eten. Ik ga denk ik 2kg kip halen, genoeg voor de komende weken
.
Goeie! Ik dus ookquote:Op zondag 26 september 2010 22:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Zou ook 20 kunnen zijn, maar niet meer dan dat iig. Ik heb de allereerste week dat ik hier woonde mega-boodschappen gedaan dus daardoor heb ik nu wel zo'n beetje alles aan niet-vers spul. En heb keuze uit C1000 en AH, die zitten naast elkaar, dus kan uit 2 folders de goede aanbiedingen spitten. Dat scheelt ook wel gok ik zo.
Komende week kip in de bonus, eindelijk weer een keer kip eten. Ik ga denk ik 2kg kip halen, genoeg voor de komende weken
.
doe ainsley's fajita'squote:Op zondag 26 september 2010 22:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Goeie! Ik dus ook. En dan wil ik even iets spannends doen met kipfilet!
.
Goeie! Best spannend maar niet zodanig culinair dat het afschriktquote:
Mexicaansquote:
Dat kan ik makkelijk in m;n eentje uitgeven, in een week, als ik mn favo-boodschappen lijstje wil inslaan.quote:Op zondag 26 september 2010 22:35 schreef Perruche het volgende:
Fajitas
Wij (vriendje en ik) geven gemiddeld 41 euro per week uit samen, voor alles, dus ook douche/wasmiddel/tandpasta. Ik koop meestal wel duurdere dingen (je bent yup of niet he) en ik haal graag dingen bij de bioboer, vooral vlees. Van euroknallers heb ik echt een afkeer
.
Heeft de Lidl echt goede groente enzo dan?quote:Op zondag 26 september 2010 22:43 schreef Blurred86 het volgende:
Ik gok dat ik nu voor 7 dagen ongeveer 30 euro uitgeef. Toen ik er nog meer op lette zat ik op ongeveer 15 euro voor 5 dagen dus het kan nog wel goedkoper maar ik vind het wel prima zo eigenlijk. Het supermarktaanbod hier valt nogal tegen dus alles komt bij de ah vandaan, wat op zich prima is maar ik mis de groente van de lidl wel!
Er is wel een aldi, maar dat is toch echt heel anders dan lidl
Ga maar even naar Lidl.nl, daar staat het groente en fruit door gerenommeerde bronnen (consumentenbond, kassa etc) als beste is getest in de afgelopen jaren.quote:Op zondag 26 september 2010 22:46 schreef Merel- het volgende:
[..]
Heeft de Lidl echt goede groente enzo dan?
Dacht altijd dat dat niet echt goede kwaliteit was..
Oke.. Dan zal ik er binnenkort toch maar even langs gaan en even rondkijken!quote:Op zondag 26 september 2010 22:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ga maar even naar Lidl.nl, daar staat het groente en fruit door gerenommeerde bronnen (consumentenbond, kassa etc) als beste is getest in de afgelopen jaren.
Elke dag een heavenly hazel?quote:Op zondag 26 september 2010 22:49 schreef neen het volgende:
15 euro per week aan koffie op school ook wel
Kon dat maar, gewoon vieze machinekoffie. Op windesheim haalde ik vaak een dubbele Douwe bij het DE café maar eerst wisten ze niet eens de naam bij het productquote:
Ik kan het ook, maar ik doe het nietquote:Op zondag 26 september 2010 22:37 schreef Merel- het volgende:
[..]
Dat kan ik makkelijk in m;n eentje uitgeven, in een week, als ik mn favo-boodschappen lijstje wil inslaan.
Fruit is zo duur
thanks!quote:Op zondag 26 september 2010 22:41 schreef V1z0R het volgende:
50euro in m'n eentje per week![]()
Maar ik eet dan ook heel veel (vlees en vis).
Net lijstje Perruche!
mjaah, het mooie zou een soort gulden middenweg. Beest wat een goed leven heeft gehad en een aai over zijn bolletje krijgt voor hij afgemaakt wordt. En dat 't vlees niet friggin duur is.quote:Op zondag 26 september 2010 22:55 schreef conleche het volgende:
Ik zou ook zo graag willen dat de bio-industrie werd afgeschaft. Ik vind het zo barbaars, zo zonder enige vorm van beschaving, ik snap er niks van dat dat mag. En dat varkens vaak geslacht worden in Spanje of Italie en dus op en in elkaar zo'n idioot lange reis moeten ondergaan is toch ook te zot voor woorden.
http://www.varkensinnood.nl/roar_transportcontrole.htm
Vlees moet gewoon duurder. Sinds mijn jeugd is alles zo'n beetje verdubbeld in prijs op zijn minst, behalve vlees. Ik ben helemaal geen vegetarier, als een beest een goed leven heeft gehad dan wil ik daarvan graag eten.
Maar wat mij betreft gaan dit soort misstanden snel tot de verleden tijd behoren. En het argument dat er dan bio-industrieboeren failliet gaan? I couldn't care less, wat mij betreft zijn het dierenmishandelaars. En het zal heus wel iets ingewikkelder liggen dan ik hier stel, maar ook dat maakt niet uit: hoe ingewikkeld het ook is, je kan hier met goed fatsoen niet mee doorgaan.
Alleen al van het woord kiloknaller word ik misselijk.
Amen to that. Ik begin het vriendje nu zo ver te krijgen dat hij het niet erg vindt als ik meer geld uitgeef aan minder, maar beter vlees. Nu eten we dus alleen biologische of vrije uitloop eieren, vegetarische kaas en bio-vlees. Veel mensen zeggen van "maaah da's zo duur", maar als je 2x per week "eerlijk" vlees eet is dat net zo duur als 5x een boomstammetje of schnitzel.quote:Op zondag 26 september 2010 22:55 schreef conleche het volgende:
Ik zou ook zo graag willen dat de bio-industrie werd afgeschaft. Ik vind het zo barbaars, zo zonder enige vorm van beschaving, ik snap er niks van dat dat mag. En dat varkens vaak geslacht worden in Spanje of Italie en dus op en in elkaar zo'n idioot lange reis moeten ondergaan is toch ook te zot voor woorden.
http://www.varkensinnood.nl/roar_transportcontrole.htm
Vlees moet gewoon duurder. Sinds mijn jeugd is alles zo'n beetje verdubbeld in prijs op zijn minst, behalve vlees. Ik ben helemaal geen vegetarier, als een beest een goed leven heeft gehad dan wil ik daarvan graag eten.
Maar wat mij betreft gaan dit soort misstanden snel tot de verleden tijd behoren. En het argument dat er dan bio-industrieboeren failliet gaan? I couldn't care less, wat mij betreft zijn het dierenmishandelaars. En het zal heus wel iets ingewikkelder liggen dan ik hier stel, maar ook dat maakt niet uit: hoe ingewikkeld het ook is, je kan hier met goed fatsoen niet mee doorgaan.
Alleen al van het woord kiloknaller word ik misselijk.
Minder eten afhalen zou sowieso al flink moeten schelenquote:Op zondag 26 september 2010 22:46 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zie dat ik foto's heb gemist, jammer![]()
Wat betreft de uitgaven-per-week, ik vind dat iedereen het heel netjes doet! Ik ben nu sinds een paar maanden boodschappen aan het bijhouden, om meer inzicht te krijgen in ons uitgavenpatroon. Afgelopen maand hebben wij met z'n tweeën zo'n ¤600 uitgegeven![]()
(maar dat is dan wel inclusief schoonmaakmiddelen, wasmiddelen, dierenvoer, cosmetica, overige persoonlijke verzorgingsspullen en een paar keer eten bestellen).
Doel voor deze maand (ik reken van de 23ste t/m de 22e de maand erop) is ¤400. Als we dat redden, gaan we daarna weer zuiniger proberen.
Het is wel duurder om een biologisch biggetje op te laten groeien dan eentje van de bio-industrie, dat geld moet ergens vandaan komen, maar goed, van mij mag dat ook best gesubsidieerd worden hoor.quote:Op zondag 26 september 2010 22:57 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
mjaah, het mooie zou een soort gulden middenweg. Beest wat een goed leven heeft gehad en een aai over zijn bolletje krijgt voor hij afgemaakt wordt. En dat 't vlees niet friggin duur is.
Maar da's mijn bescheiden mening
Who, ik hoop (en denk) wel dat het in Amerika er erger aantoe gaat dan hier. Maar misschien heb ik het helemaal mis?quote:Op zondag 26 september 2010 22:58 schreef neen het volgende:
Oh, ooit bij oprah zag ik een aflevering over de bio industrie nav een documentaire. Idd rare shit wat je ziet
met dat soort dingen gaat het snelquote:Op zondag 26 september 2010 23:00 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb voor mezelf een limiet gesteld van 35 euro per week maar ik zie dat dat nog best veel is? Ik zit er trouwens best vaak boven. En zoals vandaag ging ik een chocomelk halen bij de Starbucks want ik stond te bevriezen (smoesjes he) en toen ook een bakkie fruit, ja toch weer 6 euro. Ik ben echt wel een big spender moet ik helaas toegeven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |