abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86878198
Het vorige deel: SLANK #1184 Waar Swietje een topic gesloten heeft :|

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 26 september 2010 @ 21:56:55 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_86878230
Appelfiguur :P
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 26 september 2010 @ 21:57:51 #3
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86878282
ik hou ook niet zo van appels, gewoon zo..saai fruit. Ergens in zijn ze wel lekker!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_86878314
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:57 schreef AKnynke het volgende:
ik hou ook niet zo van appels, gewoon zo..saai fruit. Ergens in zijn ze wel lekker!
dat :)
Ja doei.
  zondag 26 september 2010 @ 21:58:35 #5
236335 neen
schone schijn
pi_86878324
Appels :~

Elstars deze week ook in de bonus :Y
Weekmenus/opletten op wat je koopt moet ik ook beter doen, volgens mij gaat me dat heul wat schelen, als ik er beter over nadenk.
het lijkt niet wat het is
pi_86878343
Appelfappen :')
pi_86878389
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:56 schreef Tinkepink het volgende:
Appelfiguur :P
*Meldt*
Vandaag nog een erg lekkere elstar op, je proeft wel dat ze nu verser zijn :)
  zondag 26 september 2010 @ 21:59:50 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86878424
Appelflauwte.

Zo, weer thuis. En ik denk dat ik zo m'n nest in ga. Morgen 3 sollicitanten voor m'n afdeling :+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86878457
Appelmoes _O_

En en en Appelsap O+ O+ O+
M;n moeder heeft van appels in de tuin appelsap laten maken, super lekker, en niet al te zoet (want veeeel minder suiker :Y ) zo lekker!
Beauty is in the eye of the beholder..
pi_86878482
Mijn favo appels liggen sinds vorige week weer bij de Lidl: Golden delicious :9~ oké doei! :s)
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
pi_86878524
oei, ik moet nog een boek uit gaan lezen.. en beginnen :')!
Ja doei.
pi_86878570
Ik doe in principe maar 1x per week boodschappen, en dan koop ik genoeg om ongeveer 5 dagen te kunnen koken. Werkt wel goed voor mij, minder verleiding om snoep/zooi te kopen maar kan nog wel elke dag kiezen wat ik wil gaan eten. Bepaal het op zondagavond (dan staan de nieuwe folders online) en koop het op maandag. Denk dat het komende week broccoli/kipovenschotel, gado-gado, spruitjes en zoetzure vis en spinazie gaat worden :). Als ik dinsdag tijd heb om te koken, met mn huidige rooster heb ik 10 min om te koken en eten en dan snel richting trein voor sport, anders wordt dinsdag weer waardeloos :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 26 september 2010 @ 22:02:04 #13
331 Merel
Be here now.
pi_86878585
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:00 schreef Merel- het volgende:
Appelmoes _O_

M;n moeder heeft van appels in de tuin appelsap laten maken, super lekker, en niet al te zoet (want veeeel minder suiker :Y ) zo lekker!
Goh, hoi.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 26 september 2010 @ 22:02:08 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86878589
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zou ook weer weekmenu's moeten maken, maar ik ben eigenlijk zelden een aantal aangesloten dagen achter elkaar thuis tijdens etenstijd, tegenwoordig. Of ik eet plotseling juist niet alleen.
Juist dan zijn weekmenu's handig, toch? ;). Nu stuur ik Nachtwacht elke dag naar de AH, maar dat blijft 'ie ook niet doen als 'ie zelf werkt, dus dan moeten we wel even beter gaan plannen :P.

En fijn van de appels! *O*.

Ik ben op dit moment mijn financiën in kaart aan het brengen. Als ik even precies weet wat er binnen komt en wat eruit gaat, weet ik ook wat er overblijft voor eten, sparen, vakantie. Sowieso denk ik dat ik wel wat kan besparen op eten, bijv door minder naar de AH te gaan en door weekmenu's te maken :').
Niet meer actief op Fok!
pi_86878648
ik zou sowieso minder naar de AH en meer naar de LIDL enzo gaan, voor groente en zulks. En de rest wat ze daar niet hebben wel desnoods bij de AH halen.. los van of je 't geld hebt moet je je afvragen of je onnodig het dubbele wilt betalen :X
Ja doei.
  zondag 26 september 2010 @ 22:02:58 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86878650
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:02 schreef Merel het volgende:

[..]

Goh, hoi.
Ik dacht al: huh, waarom quote je jezelf? :? :').
Niet meer actief op Fok!
pi_86878678
:') deze TT trekt vreemden aan :o
Ja doei.
  zondag 26 september 2010 @ 22:03:54 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_86878720
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:00 schreef Merel- het volgende:
Appelmoes _O_

Wie ben jij?
pi_86878736
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:02 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou sowieso minder naar de AH en meer naar de LIDL enzo gaan, voor groente en zulks. En de rest wat ze daar niet hebben wel desnoods bij de AH halen.. los van of je 't geld hebt moet je je afvragen of je onnodig het dubbele wilt betalen :X
Is Lidl echt zoveel goedkoper dan Euroshopper? De moeite waard om een uur om te fietsen?
  zondag 26 september 2010 @ 22:04:28 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86878753
Ja, ik ga eens kijken waar hier een Lidl zit.
Hoe zit het ook alweer met die markt met de teiltjes? Waar en wanneer ook alweer? :@. Want daar wil ik ook wel eens kijken vd week.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 26 september 2010 @ 22:04:31 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86878757
Ik doe niet aan weekmenu's. We doen op maandag boodschappen voor t/m woe of do en dan op woe of do weer voor t/m maandag. En meestal loopt dat gelijk op met de houdbaarheidsdatum van vlees en groente.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86878778
Ik mis Albert Heijn. ;(

TVP...
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 26 september 2010 @ 22:05:22 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_86878824
Wij doen 2 - 3 x per week boodschappen. Zaterdag, dinsdag en soms donderdag ook nog.
pi_86878868
Oh en ik moet beter gaan plannen met eten, het gebeurt echt te vaak dat ik hongerig boodschappen doe en met teveel shit thuiskom dat ik in een vreetbui opeet. En dat is te zien aan mn bolle kop, en mn rode jurkje dat niet mooi meer zit, en mn mooiste jeans die flinke deuken achterlaat in mn muffinbuik...
pi_86878887
Appelbeignets :9
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_86878911
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:02 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Juist dan zijn weekmenu's handig, toch? ;). Nu stuur ik Nachtwacht elke dag naar de AH, maar dat blijft 'ie ook niet doen als 'ie zelf werkt, dus dan moeten we wel even beter gaan plannen :P.

En fijn van de appels! *O*.

Ik ben op dit moment mijn financiën in kaart aan het brengen. Als ik even precies weet wat er binnen komt en wat eruit gaat, weet ik ook wat er overblijft voor eten, sparen, vakantie. Sowieso denk ik dat ik wel wat kan besparen op eten, bijv door minder naar de AH te gaan en door weekmenu's te maken :').
Eigenlijk moet ik het ook gewoon weer doen ja. Misschien dat ik dinsdag tijd heb om voor een paar dagen eten te halen.

Trouwens, even om raad vragen. Woensdag is voor mij een heel drukke dag: ik vertrek 's ochtends om half 7, geef een aantal lessen, volg een aantal vergaderingen, spring in de bus en ga direct door naar m'n werk, waar ik om 6 uur begin. 's Avonds ben ik dan half 10 thuis. Hoe doe ik dit met het avondeten?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 26 september 2010 @ 22:07:06 #27
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86878959
En ik wil nog wat kwijt, maar de enige methode die ik kan bedenken is minder eten. Maar ja.

:{
pi_86878962
* motorbloempje is een weekmenu/weekboodschappen-jehova O+

quote:
Op zondag 26 september 2010 22:04 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Is Lidl echt zoveel goedkoper dan Euroshopper? De moeite waard om een uur om te fietsen?
uur omfietsen wellicht niet, maar groente en vlees zijn echt vele malen beter en goedkoper :)
wij fietsen er wel voor om :@ maar geen uur :+
Ja doei.
  zondag 26 september 2010 @ 22:07:17 #29
236335 neen
schone schijn
pi_86878972
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:02 schreef motorbloempje het volgende:
Aldi moet ik maar doen :') is nog dichterbij ook. Alleen dan krijg je nooit het nutteloos fijne gevoel dat je hebt bespaart na het kopen van een bonussanbieding.
Lidl is dubbel zo ver weg als ah voor mij en Aldi de helft dichterbij dan de ah :o

En Chico, gado gado. Daar hoort saté bij ja? Gs je dat ook maken? :~
  zondag 26 september 2010 @ 22:07:37 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_86879001
Ik ga een slapen. Schijnt figuurtechnisch erg ^O^ tezijn.

En Merel-met-streepje: mijn opmerking kwam misschien een beetje onaardig over, was niet zo bedoeld maar ben wel verbaasd waar je ineens vandaan kwam
pi_86879112
Volgens mij is Merel-met-een-streepje hier wel vaker geweest, toch? :o
Ja doei.
  zondag 26 september 2010 @ 22:10:28 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86879206
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik wil nog wat kwijt, maar de enige methode die ik kan bedenken is minder eten. Maar ja.

Ik las het eerste en wilde zeggen: m'n pm-box staat open!

:P.

Lidl is hier niet echt dichtbij. Ik denk dat ik woensdag of zaterdag even daarnaartoe ga en dan pen en papier mee en opschrijven wat ik nodig zou kunnen hebben van de Lidl, prijs erbij noteren :'). Kan ik goed vergelijken met de AH en bedenken of het zinvol is voor mij om naar de Lidl te gaan. Naar de Aldi ga ik liever niet :@.
Niet meer actief op Fok!
pi_86879238
Appelcider. :9

:@

Of nog beter: calvados!
pi_86879247
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:07 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje is een weekmenu/weekboodschappen-jehova O+
[..]

uur omfietsen wellicht niet, maar groente en vlees zijn echt vele malen beter en goedkoper :)
wij fietsen er wel voor om :@ maar geen uur :+
Van vlees viel het me de vorige keer juist tegen, ik wilde gehakt en dat was duur. Duurder dan de kiloknallers iig :@. Mijn dichtstbijzijnde supermarkt zit op een kwartier ofzo, en de lidl zit ergens in het centrum, de reistijd is misschien zelfs wel meer dan een uur extra :P dus dan weet ik graag of ik niet onnodig omrij. Leef nu op ongeveer 15 euro per week denk ik? (incl alles dat je in een supermarkt koopt)

quote:
Op zondag 26 september 2010 22:07 schreef neen het volgende:

[..]

Aldi moet ik maar doen :') is nog dichterbij ook. Alleen dan krijg je nooit het nutteloos fijne gevoel dat je hebt bespaart na het kopen van een bonussanbieding.
Lidl is dubbel zo ver weg als ah voor mij en Aldi de helft dichterbij dan de ah :o

En Chico, gado gado. Daar hoort saté bij ja? Gs je dat ook make? :~
Ik maak dr gehaktballetjes en satesaus (aanmaken met water) bij, dat telt zeker niet? :@ Heb jij een goed recept voor echte saté?
pi_86879289
15 euro in de week is zeer netjes, is dat voor 5 of 7 dagen? :)
Ja doei.
  zondag 26 september 2010 @ 22:12:12 #36
331 Merel
Be here now.
pi_86879337
Zal ik voor de duidelijkheid imago maar weer uit de kast halen dan? :P
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_86879380
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:11 schreef motorbloempje het volgende:
15 euro in de week is zeer netjes, is dat voor 5 of 7 dagen? :)
Verschilt. Meestal 5, soms 7. En mn kasten staan nu bomvol met houdbaar spul, en mn vriezer kan ook niet voller :P.

Edit: enige nadeel van 1x per week boodschappen, ik doe het op een avond en dan is het brood steeds uitverkocht dus ik heb nog 4 sneetjes ofzo }:|. En morgen zal het ook wel weer uitverkocht zijn.
  zondag 26 september 2010 @ 22:12:46 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86879384
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oh en ik moet beter gaan plannen met eten, het gebeurt echt te vaak dat ik hongerig boodschappen doe en met teveel shit thuiskom dat ik in een vreetbui opeet. En dat is te zien aan mn bolle kop, en mn rode jurkje dat niet mooi meer zit, en mn mooiste jeans die flinke deuken achterlaat in mn muffinbuik...
Meer lunchen dan!

Ik lunch dus op school en ik heb dus geen honger als ik thuis kom. Ik ga meestal ook pas om 19 uur koken ofzo. Eerst fokken :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_86879387
Pindakaas, santen met water, beetje sojasaus en sambal :9
pi_86879468
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Meer lunchen dan!

Ik lunch dus op school en ik heb dus geen honger als ik thuis kom. Ik ga meestal ook pas om 19 uur koken ofzo. Eerst fokken :P.
Dat werkt bij mij dus echt niet, om 5 uur heb ik echt alweer honger. Maar goed, daar zijn tussendoortjes voor uitgevonden. :Y)
  zondag 26 september 2010 @ 22:14:27 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86879499
15 euro in de week! :o. Dat geef ik per 2 dagen uit :@.
Niet meer actief op Fok!
pi_86879503
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Merel het volgende:
Zal ik voor de duidelijkheid imago maar weer uit de kast halen dan? :P
}:|

quote:
Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Verschilt. Meestal 5, soms 7. En mn kasten staan nu bomvol met houdbaar spul, en mn vriezer kan ook niet voller :P.
een goede voorraad scheelt ook echt heel veel, goed bezig _O_

Wij doen meestal tussen de 40 en 50 inmiddels, met z'n tweeën voor 7 dagen.
Iets luxer gaan leven de laatste maanden, maar zolang alles gezond en home-made is vind ik 't helemaal niet erg :@
Ja doei.
  zondag 26 september 2010 @ 22:15:19 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86879562
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:04 schreef Viking84 het volgende:
Hoe zit het ook alweer met die markt met de teiltjes? Waar en wanneer ook alweer? :@. Want daar wil ik ook wel eens kijken vd week.
Niet meer actief op Fok!
pi_86879585
Hoi.

Hou persoonlijk meer van peren. /zeur

Maria en DaD zijn both beauties O+ Maar ik heb het idee dat dat voor wel iedereen hier geldt? Zelfs de mannen zijn leuk. :P
Dat wilde ik nog even zeggen.
pi_86879590
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Meer lunchen dan!

Ik eet al 4 boterhammen op mn werk, 2x fruit en als ik echt trek heb sultana of evergreen.
8 boterhammen per dag lijkt ook zoveel!
pi_86879601
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:02 schreef Merel het volgende:

[..]

Goh, hoi.
Hellooo :W

quote:
Op zondag 26 september 2010 22:03 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wie ben jij?
Merel :9

quote:
Op zondag 26 september 2010 22:09 schreef motorbloempje het volgende:
Volgens mij is Merel-met-een-streepje hier wel vaker geweest, toch? :o
Ja, klopt, en af en toe eens lurken :D
  zondag 26 september 2010 @ 22:16:33 #47
236335 neen
schone schijn
pi_86879656
Voor saté babi wel, van moeders echt lekker. Ik zal hem eens opzoeken/vragen als ik hem kwijt ben :')

Drie kwartier extra reizen om een paar euro te besparen zou ik dus never nooit doen :@ 10 minuutjes fietsen misschien :')
pi_86879663
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dé Haagsche Markt

http://www.dehaagsemarkt.nl/
Ja doei.
pi_86879718
Over appels en oogst: Ik heb zaterdag appels geplukt bij een zelfplukboerderij :D . En ook een paar peren.
Van de appels heb ik vandaag een heerlijke taart gebakken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_86879730
:W

[ Bericht 95% gewijzigd door Ewelina op 27-09-2010 13:02:15 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 26 september 2010 @ 22:21:09 #51
236335 neen
schone schijn
pi_86879975
Oh Calimero trouwens! Die is ook een partij goed bezig! Goede tijd weer hoor, netjes zeg ^O^
pi_86880009
Ja hoi, terug van vermoeiend hot-naar-her-weekend. De lijstjes zijn niet ok en mijn buik is er opgeblazen van!

Wat betreft het niet mooi vinden van je eigen hoofd of het dik vinden van je eigen lichaam. Ik zou zo graag eens mijzelf willen bekijken door de ogen van anderen, bijvoorbeeld mijn moeder of vriendje, die vinden mij zelfs mooi als ik 's ochtends met dikke ogen en warrig haar opsta.

En als ik de foto's van bv Maria zie, dan denk ik alleen maar: wat een prachtig meisje, mooi haar, mooie ogen! O+ en zo ook met XM: een slanke elegante dame. Ik wou dat jullie jezelf zo konden zien! Geldt ook voor DaD! :)
pi_86880026
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:14 schreef Viking84 het volgende:
15 euro in de week! :o. Dat geef ik per 2 dagen uit :@.
Zou ook 20 kunnen zijn, maar niet meer dan dat iig. Ik heb de allereerste week dat ik hier woonde mega-boodschappen gedaan dus daardoor heb ik nu wel zo'n beetje alles aan niet-vers spul. En heb keuze uit C1000 en AH, die zitten naast elkaar, dus kan uit 2 folders de goede aanbiedingen spitten. Dat scheelt ook wel gok ik zo.

Komende week kip in de bonus, eindelijk weer een keer kip eten O+. Ik ga denk ik 2kg kip halen, genoeg voor de komende weken :P.
pi_86880113
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:21 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Zou ook 20 kunnen zijn, maar niet meer dan dat iig. Ik heb de allereerste week dat ik hier woonde mega-boodschappen gedaan dus daardoor heb ik nu wel zo'n beetje alles aan niet-vers spul. En heb keuze uit C1000 en AH, die zitten naast elkaar, dus kan uit 2 folders de goede aanbiedingen spitten. Dat scheelt ook wel gok ik zo.

Komende week kip in de bonus, eindelijk weer een keer kip eten O+. Ik ga denk ik 2kg kip halen, genoeg voor de komende weken :P.
WAAAT??? 20 euro per week kwijt aan eten?
Dat lukt me alleen als ik de 4 dagen bij anderen eet :P
pi_86880241
foutje :P
pi_86880382

Laptop heeft kuren -O-
Mezelf aan het quoten terwijl het allemaal niet de bedoeling is.. :{w

Anyways, vroeger at ik altijd beschuit met appelmoes als ik ziek was. Vreemde combi, maar zo fijn als je maag helemaal overstuur is en je toch echt wat moet eten, maar eigenlijk niks kan verdragen, behalve dat dus!
  zondag 26 september 2010 @ 22:26:58 #57
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86880415
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:21 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Goeie! Ik dus ook :P. En dan wil ik even iets spannends doen met kipfilet! *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_86880484
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Goeie! Ik dus ook :P. En dan wil ik even iets spannends doen met kipfilet! *O*.
doe ainsley's fajita's :9
Ja doei.
  zondag 26 september 2010 @ 22:28:51 #59
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86880563
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

doe ainsley's fajita's :9
Goeie! Best spannend maar niet zodanig culinair dat het afschrikt :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 26 september 2010 @ 22:30:17 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86880663
Recept? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_86880748
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:30 schreef Viking84 het volgende:
Haha, ja, idd, recept, het klinkt goed :D
pi_86880902
Hoi!

Leuke dag gehad hier. Lijstje:

O: 2x brood (kaas & zonnebloemspread)
T: mochi cakeje
L: 2.5 boterham met avocado
T: appel, 2 wijntjes
S: 1 uur lopen (4x 15 minuten flink doorstappen, beter dan niets he :'))
D: gebakken kip met wat sla en een paar frietjes, tzatziki
T: halve banaan en 5 blokes choco.

Ben blij!

[ Bericht 11% gewijzigd door Perruche op 26-09-2010 22:53:06 ]
pi_86880980
Fajitas :9~

Wij (vriendje en ik) geven gemiddeld 41 euro per week uit samen, voor alles, dus ook douche/wasmiddel/tandpasta. Ik koop meestal wel duurdere dingen (je bent yup of niet he :') ) en ik haal graag dingen bij de bioboer, vooral vlees. Van euroknallers heb ik echt een afkeer :@.
pi_86881034
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:30 schreef Viking84 het volgende:
Mexicaans

ik heb 'm zelf inmiddels naar eigen smaak aangepast en eet er ook guacamole en chilisaus bij :9 maar dit is om te beginnen het basisrecept :+
Ja doei.
pi_86881060
oh, en welterusten! :W
Ja doei.
pi_86881082
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:35 schreef Perruche het volgende:
Fajitas :9~

Wij (vriendje en ik) geven gemiddeld 41 euro per week uit samen, voor alles, dus ook douche/wasmiddel/tandpasta. Ik koop meestal wel duurdere dingen (je bent yup of niet he :') ) en ik haal graag dingen bij de bioboer, vooral vlees. Van euroknallers heb ik echt een afkeer :@.
Dat kan ik makkelijk in m;n eentje uitgeven, in een week, als ik mn favo-boodschappen lijstje wil inslaan.
Fruit is zo duur ;(
pi_86881150
Tpch nog berichtje van mij!
Meneer en ik zijn deze maand 250 euro kwijt aan boodschappen, maar we hebben wel eens maanden van 120 gehad. Dus ik vraag me af waar het afgelopen maand mis is gegaan.
En wij zijn beste eters, dus gewoon 6 momenten op een dag incl de T's. En ik heb praktisch altijd verse groentes etc. Dus wat het verschil tussen 250 en 120 is .. dunno!
Nu echt slapen! :W
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
pi_86881174
ljstje;

T; handje rozijnen
O: havermout, banaan, lijnzaad + koffie met melk
T: cakebeslag :9
T: verse ananas
L: 2 sneeën zelfgebakken volkoren/speltbrood met 1 gebakken ei + geraspte kaas, 1 met tartex + koffie met melk
T: 2 plakken appelkaneelcake + shortbread koekje + koffie met melk
D: pompoencurry met naan
T: lammetjespap met warme aardbeien :9

morgen maar een balansdagje doen denk ik :')
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_86881302
50euro in m'n eentje per week :o
Maar ik eet dan ook heel veel (vlees en vis).

Net lijstje Perruche! ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 26 september 2010 @ 22:43:04 #70
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86881395
Ik geef tot nu toe nog redelijk veel uit, omdat ik er steeds achter kom dat ik allemaal basisdingen (kruiden e.d.) niet heb :') dus dat wordt vanzelf minder, hoop ik oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_86881401
Ik gok dat ik nu voor 7 dagen ongeveer 30 euro uitgeef. Toen ik er nog meer op lette zat ik op ongeveer 15 euro voor 5 dagen dus het kan nog wel goedkoper maar ik vind het wel prima zo eigenlijk. Het supermarktaanbod hier valt nogal tegen dus alles komt bij de ah vandaan, wat op zich prima is maar ik mis de groente van de lidl wel!
Er is wel een aldi, maar dat is toch echt heel anders dan lidl ;(
  zondag 26 september 2010 @ 22:43:58 #72
331 Merel
Be here now.
pi_86881435
Ik eet meestal ook erg goedkoop. Maar ik heb het voordeel dat ik gratis lunch op werk (of nouja, fiscale bijtelling op m'n loon, maar daar merk je niks van) en daar ook m'n fruit eet. Ontbijt is yoghurt met de goedkoopste muesli (want zonder loze toevoegingen) en avondeten is meestal zonder vlees of met simpel vlees zoals kip en gehakt. Alleen eet ik regelmatig buiten de deur, dus dat tikt dan wel weer aan!
  zondag 26 september 2010 @ 22:45:21 #73
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86881492
Ik zit allemaal recepten en leuke restaurantjes op te zoeken hier in de buurt, dus ik ga maar eens slapen :').
Niet meer actief op Fok!
  zondag 26 september 2010 @ 22:46:09 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86881527
Op mijn werk hebben ze dus echt heerlijk broodbeleg. Van dat flinterdunne vlees :9~. Maar volgens mij heb ik dat al een paar keer gezegd :').

Anyway: welterusten :W. Om 7:15 gaat de wekker.
Niet meer actief op Fok!
pi_86881564
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:43 schreef Blurred86 het volgende:
Ik gok dat ik nu voor 7 dagen ongeveer 30 euro uitgeef. Toen ik er nog meer op lette zat ik op ongeveer 15 euro voor 5 dagen dus het kan nog wel goedkoper maar ik vind het wel prima zo eigenlijk. Het supermarktaanbod hier valt nogal tegen dus alles komt bij de ah vandaan, wat op zich prima is maar ik mis de groente van de lidl wel!
Er is wel een aldi, maar dat is toch echt heel anders dan lidl ;(
Heeft de Lidl echt goede groente enzo dan? :o
Dacht altijd dat dat niet echt goede kwaliteit was..
pi_86881571
Zie dat ik foto's heb gemist, jammer ;(

Wat betreft de uitgaven-per-week, ik vind dat iedereen het heel netjes doet! Ik ben nu sinds een paar maanden boodschappen aan het bijhouden, om meer inzicht te krijgen in ons uitgavenpatroon. Afgelopen maand hebben wij met z'n tweeën zo'n ¤600 uitgegeven :@

(maar dat is dan wel inclusief schoonmaakmiddelen, wasmiddelen, dierenvoer, cosmetica, overige persoonlijke verzorgingsspullen en een paar keer eten bestellen).

Doel voor deze maand (ik reken van de 23ste t/m de 22e de maand erop) is ¤400. Als we dat redden, gaan we daarna weer zuiniger proberen.
  zondag 26 september 2010 @ 22:47:50 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86881618
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:46 schreef Merel- het volgende:

[..]

Heeft de Lidl echt goede groente enzo dan? :o
Dacht altijd dat dat niet echt goede kwaliteit was..
Ga maar even naar Lidl.nl, daar staat het groente en fruit door gerenommeerde bronnen (consumentenbond, kassa etc) als beste is getest in de afgelopen jaren.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 26 september 2010 @ 22:49:32 #78
236335 neen
schone schijn
pi_86881699
15 euro per week aan koffie op school ook wel :')
pi_86881701
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ga maar even naar Lidl.nl, daar staat het groente en fruit door gerenommeerde bronnen (consumentenbond, kassa etc) als beste is getest in de afgelopen jaren.
Oke.. Dan zal ik er binnenkort toch maar even langs gaan en even rondkijken!
Niet heel ver van me vandaan zit er dacht ik nog 1, of die moet inmiddels weg zijn.. ik kom er nooit, dus ik heb geen idee :9
pi_86881708
ja de groente in de lidl is echt super O+ goedkoop, veel keus en mooier/lekkerder dan in de AH vind ik!
  zondag 26 september 2010 @ 22:50:56 #81
331 Merel
Be here now.
pi_86881773
Nou bij mijn Lidl zit er soms ook echt prut tussen hoor :{ Zal wel schelen per vestiging.
pi_86881801
Onze Lidl heeft idd ook vaak mooi spul wat groente & fruit betreft :Y
pi_86881845
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:49 schreef neen het volgende:
15 euro per week aan koffie op school ook wel :')
Elke dag een heavenly hazel? ;)
pi_86881900
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:52 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

He, dat is van DE of niet?
pi_86881905
Hm, zou kunnen ja I guess.. de twee vestigingen waar ik regelmatig kwam waren iig gewoon altijd goed!
  zondag 26 september 2010 @ 22:53:57 #86
236335 neen
schone schijn
pi_86881937
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:52 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Kon dat maar, gewoon vieze machinekoffie. Op windesheim haalde ik vaak een dubbele Douwe bij het DE café maar eerst wisten ze niet eens de naam bij het product :o
pi_86882004
Ik zou ook zo graag willen dat de bio-industrie werd afgeschaft. Ik vind het zo barbaars, zo zonder enige vorm van beschaving, ik snap er niks van dat dat mag. En dat varkens vaak geslacht worden in Spanje of Italie en dus op en in elkaar zo'n idioot lange reis moeten ondergaan, is toch ook te zot voor woorden.
http://www.varkensinnood.nl/roar_transportcontrole.htm

Vlees moet gewoon duurder. Sinds mijn jeugd is alles zo'n beetje verdubbeld in prijs op zijn minst, behalve vlees. Ik ben helemaal geen vegetarier, als een beest een goed leven heeft gehad dan wil ik daarvan graag eten.

Maar wat mij betreft gaan dit soort misstanden snel tot de verleden tijd behoren. En het argument dat er dan bio-industrieboeren failliet gaan? I couldn't care less, wat mij betreft zijn het dierenmishandelaars. En het zal heus wel iets ingewikkelder liggen dan ik hier stel, maar ook dat maakt niet uit: hoe ingewikkeld het ook is, je kan hier met goed fatsoen niet mee doorgaan.

Alleen al van het woord kiloknaller word ik misselijk.
pi_86882010
Voor de mensen die niet goed op foto's staan, op youtube staan allerlei instructies. Ik ben zo fotogeniek als een baksteen, maar met die tips hebben we toch leuke bruidsfoto's gekregen :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_86882020
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:37 schreef Merel- het volgende:

[..]

Dat kan ik makkelijk in m;n eentje uitgeven, in een week, als ik mn favo-boodschappen lijstje wil inslaan.
Fruit is zo duur ;(
Ik kan het ook, maar ik doe het niet ;)

quote:
Op zondag 26 september 2010 22:41 schreef V1z0R het volgende:
50euro in m'n eentje per week :o
Maar ik eet dan ook heel veel (vlees en vis).

Net lijstje Perruche! ^O^
thanks!

Vroeger gaf ik ook meer uit aan eten, maar ik heb een beetje andere voorkeuren nu, probeer minder weg te gooien en ook gewoon minder te eten. Koop bijna geen snacks meer of voorverpakte/bewerkte artikelen, dat scheelt ook veel. Maar ik denk dat als ik weer aan het werk ga dat het dan minder word, minder tijd om uitgebreid te koken en m'n eigen dingen te maken enzo...
pi_86882026
Windesheim :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_86882111
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:55 schreef conleche het volgende:
Ik zou ook zo graag willen dat de bio-industrie werd afgeschaft. Ik vind het zo barbaars, zo zonder enige vorm van beschaving, ik snap er niks van dat dat mag. En dat varkens vaak geslacht worden in Spanje of Italie en dus op en in elkaar zo'n idioot lange reis moeten ondergaan is toch ook te zot voor woorden.

Vlees moet gewoon duurder. Sinds mijn jeugd is alles zo'n beetje verdubbeld in prijs op zijn minst, behalve vlees. Ik ben helemaal geen vegetarier, als een beest een goed leven heeft gehad dan wil ik daarvan graag eten.

Maar wat mij betreft gaan dit soort misstanden snel tot de verleden tijd behoren. En het argument dat er dan bio-industrieboeren failliet gaan? I couldn't care less, wat mij betreft zijn het dierenmishandelaars. En het zal heus wel iets ingewikkelder liggen dan ik hier stel, maar ook dat maakt niet uit: hoe ingewikkeld het ook is, je kan hier met goed fatsoen niet mee doorgaan.

mjaah, het mooie zou een soort gulden middenweg. Beest wat een goed leven heeft gehad en een aai over zijn bolletje krijgt voor hij afgemaakt wordt. En dat 't vlees niet friggin duur is.

Maar da's mijn bescheiden mening :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_86882117
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:55 schreef conleche het volgende:
Ik zou ook zo graag willen dat de bio-industrie werd afgeschaft. Ik vind het zo barbaars, zo zonder enige vorm van beschaving, ik snap er niks van dat dat mag. En dat varkens vaak geslacht worden in Spanje of Italie en dus op en in elkaar zo'n idioot lange reis moeten ondergaan is toch ook te zot voor woorden.

Amen to that. Ik begin het vriendje nu zo ver te krijgen dat hij het niet erg vindt als ik meer geld uitgeef aan minder, maar beter vlees. Nu eten we dus alleen biologische of vrije uitloop eieren, vegetarische kaas en bio-vlees. Veel mensen zeggen van "maaah da's zo duur", maar als je 2x per week "eerlijk" vlees eet is dat net zo duur als 5x een boomstammetje of schnitzel.
  zondag 26 september 2010 @ 22:58:08 #93
236335 neen
schone schijn
pi_86882136
Oh, ooit bij oprah zag ik een aflevering over de bio industrie nav een documentaire. Idd rare shit wat je ziet :{

Ik zou minder vlees moeten eten en hetzelfde er aan uit moeten geven. Eieren zijn wel goed bij mij want die importeer ik regelmatig van het Friese platte land.
pi_86882156
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:46 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zie dat ik foto's heb gemist, jammer ;(

Wat betreft de uitgaven-per-week, ik vind dat iedereen het heel netjes doet! Ik ben nu sinds een paar maanden boodschappen aan het bijhouden, om meer inzicht te krijgen in ons uitgavenpatroon. Afgelopen maand hebben wij met z'n tweeën zo'n ¤600 uitgegeven :@

(maar dat is dan wel inclusief schoonmaakmiddelen, wasmiddelen, dierenvoer, cosmetica, overige persoonlijke verzorgingsspullen en een paar keer eten bestellen).

Doel voor deze maand (ik reken van de 23ste t/m de 22e de maand erop) is ¤400. Als we dat redden, gaan we daarna weer zuiniger proberen.
Minder eten afhalen zou sowieso al flink moeten schelen :Y
pi_86882173
Ik heb trouwens een tijd lang geen koffie meer gedronken en toen ik het laatst had vond ik het viesssss :o echt raar ik was vroeger helemaal verzot op koffie...
pi_86882215
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:57 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

mjaah, het mooie zou een soort gulden middenweg. Beest wat een goed leven heeft gehad en een aai over zijn bolletje krijgt voor hij afgemaakt wordt. En dat 't vlees niet friggin duur is.

Maar da's mijn bescheiden mening :)
Het is wel duurder om een biologisch biggetje op te laten groeien dan eentje van de bio-industrie, dat geld moet ergens vandaan komen, maar goed, van mij mag dat ook best gesubsidieerd worden hoor.
  zondag 26 september 2010 @ 22:59:54 #97
236335 neen
schone schijn
pi_86882224
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:55 schreef V1z0R het volgende:
Windesheim :')
Idd :')
pi_86882230
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:58 schreef neen het volgende:
Oh, ooit bij oprah zag ik een aflevering over de bio industrie nav een documentaire. Idd rare shit wat je ziet :{
Who, ik hoop (en denk) wel dat het in Amerika er erger aantoe gaat dan hier. Maar misschien heb ik het helemaal mis?

@Coco: 600 euro? :o da's veel...!! Ik ben benieuwd wat jij allemaal eet :+
pi_86882273
Ik heb voor mezelf een limiet gesteld van 35 euro per week maar ik zie dat dat nog best veel is? Ik zit er trouwens best vaak boven. En zoals vandaag ging ik een chocomelk halen bij de Starbucks want ik stond te bevriezen (smoesjes he) en toen ook een bakkie fruit, ja toch weer 6 euro. Ik ben echt wel een big spender moet ik helaas toegeven :@
pi_86882404
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:00 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb voor mezelf een limiet gesteld van 35 euro per week maar ik zie dat dat nog best veel is? Ik zit er trouwens best vaak boven. En zoals vandaag ging ik een chocomelk halen bij de Starbucks want ik stond te bevriezen (smoesjes he) en toen ook een bakkie fruit, ja toch weer 6 euro. Ik ben echt wel een big spender moet ik helaas toegeven :@
met dat soort dingen gaat het snel :P

Maar lekker doen als je het kan betalen toch? Zodra ik weer salaris heb gaat dat ook op aan onbenulligheden, lekker de lokale economie supporten en genieten. Heerlijk! Maar goed ik vind 35 euro een heel netjes bedrag :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')