abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109594153
Zoek de verschillen met de vorige, nu in 1922:

M'n infamy staat nu op 458 trouwens :P
pi_109597075
LOL bijna heel china.

waar kan ik mijn infamy zien?
pi_109598137
Oh, je merkt vanzelf wel hoeveel infamy je hebt. :P

Maar in het diplomatie-schermpje kun je jezelf aanklikken. Daar zit in je overzichtje een rood vlaggetje met een getalletje erachter. Dat getalletje is je infamy, normaal zul je daar ergens tussen 20 en 30 van mogen hebben volgens mij.
pi_109607012
Als je teveel infamy hebt krijg je containment wars. Dan wil de vijand dat je je leger en marine kleiner maakt en voor 5 jaar lang een deel van je belasting aan hen geeft. Nooit aan toegeven dus. Die oorlogen heb ik nu 6 keer tegen Frankrijk gehad en iedere keer afgesloten met een white peace, dus een vrede zonder toezeggingen.

Wanneer je veel landen wilt veroveren, is dat het handigst om te doen, net nadat je zo'n containment war hebt afgesloten. Degene waar je dan net tegen hebt gevochten, zal je niet opnieuw de oorlog verklaren, omdat dat ten koste gaat van enorm veel prestige. Je kunt dus zeg maar vrij je gang gaan. Zo heb ik iedere keer een extra aantal landen kunnen veroveren, zonder veel tegenstand.

Het volgende doel in deze game is om Perzië en Irak te veroveren, zodat ik een mooie doorgang krijg in Azië. Wordt wel moeilijk, hoewel het Ottomaanse Rijk niet zo sterk is. Alleen zal Frankrijk me dan weer de oorlog gaan verklaren, dus ik moet nog even m'n leger wat versterken, richting de 800 brigades ongeveer. Zit nu op 700, verdeeld over ongeveer 40 legers. Eerst maar met de onrust in eigen land afrekenen, want er zijn zo'n 11 miljoen mensen die graag van de UK een communistisch land willen maken, waar ik dus absoluut geen zin in heb :P

Binnenkort trouwens maar eens een keer met de VS proberen om heel Noord- en Zuid-Amerika te pakken te krijgen, lijkt me een mooie uitdaging!
pi_109607344
Ik kan het mishebben, maar gaf een hoge infamy niet ook meer revolt risk?
pi_109607685
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:27 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik kan het mishebben, maar gaf een hoge infamy niet ook meer revolt risk?
Geen idee. Communisten heb ik wel vaker gezien in het lijstje met opstandelingen, ook als ik een hele lage infamy had. Geen idee trouwens hoe ik ze in moet dammen, belastingen staan al vrij laag, 30% en ik kan geen hervormingen door voeren. De militancy staat trouwens op iets van 3, dus redelijk laag. Daarnaast daalt die ook iedere maand.
pi_110138280
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:44 schreef Niek92 het volgende:
Wel jammer dat de game maar door gaat tot 1935, had liever nog veel langer door kunnen spelen!
Die manier is gevonden. Ik heb het startjaar veranderd naar 1801 en eindjaar naar 1999, dus bijna 200 jaar om te spelen. Kijken of het nu een keer gaat lukken om de wereld te bezitten! Eerst maar eens proefspelen met China.
pi_118587120
OK ik weet dat er lang niet in dit topic is gereageerd maar ik heb toch een vraag. Ik speel nu met nederland en heb belgie al veroverd. Dit ging goed, maar ineens verklaard Frankrijk mij de oorlog(Engeland had het ook al gedaan in indie en toen kon ik een tijdje geen troepen meer trainen dat is inmiddels over) Alleen nu wil ik dus graag wat meer troepen kunnen trainen, hoe doe je dit? Ik snap best wel hoe je er bij krijgt maar dat gaat maar om 1 of 2 misschien 3 per provincie, hoe zorg je dat dit meer wordt?
pi_118588993
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:09 schreef jellysammy het volgende:
OK ik weet dat er lang niet in dit topic is gereageerd maar ik heb toch een vraag. Ik speel nu met nederland en heb belgie al veroverd. Dit ging goed, maar ineens verklaard Frankrijk mij de oorlog(Engeland had het ook al gedaan in indie en toen kon ik een tijdje geen troepen meer trainen dat is inmiddels over) Alleen nu wil ik dus graag wat meer troepen kunnen trainen, hoe doe je dit? Ik snap best wel hoe je er bij krijgt maar dat gaat maar om 1 of 2 misschien 3 per provincie, hoe zorg je dat dit meer wordt?
Wachten, tot dat er meer mensen in de provincie wonen die als soldaat geactiveerd kunnen worden. Wat je zou kunnen doen om dat te stimuleren, is focus points op bepaalde provincies te zetten, waarbij de focus ligt op soldaten. Verder kan ik zo niet echt iets bedenken. Ik neem aan dat je je bevolking al gemobiliseerd hebt? Die zijn alleen wel enorm slecht, maar alles beter dan niets.

Ik speel het zo af en toe nog wel eens trouwens :)
pi_118591572
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:51 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Wachten, tot dat er meer mensen in de provincie wonen die als soldaat geactiveerd kunnen worden. Wat je zou kunnen doen om dat te stimuleren, is focus points op bepaalde provincies te zetten, waarbij de focus ligt op soldaten. Verder kan ik zo niet echt iets bedenken. Ik neem aan dat je je bevolking al gemobiliseerd hebt? Die zijn alleen wel enorm slecht, maar alles beter dan niets.

Ik speel het zo af en toe nog wel eens trouwens :)
Gemobiliseerd? wat houdt dat in? Bedankt voor je antwoord trouwens!
pi_118591975
Mobiliseren houdt in dat je je bevolking oproept voor het leger, in geval van oorlog. Zij worden dan ontheven van hun normale taken om te gaan vechten voor het vaderland. Alleen burgers mobiliseren in geval van nood, aangezien het een vrij zware wissel trekt op je economie.

Als je rechtsboven op het Military schermpje kijkt, zie je daar 4 dingen staan. Linksboven is het aantal brigades dat je op dit moment hebt, rechtsboven staat het aantal schepen in je vloot. Linksonder is het aantal brigades dat je kunt mobiliseren. Het kan zijn dat daar 0 staat, dan heb je pech en kun je geen brigades mobiliseren. Hoe verder je komt, hoe meer brigades er te mobiliseren zijn.
pi_118592237
OK bedankt dan gaan we eens kijken hoe we ons gaan verdedigen tegen Frankrijk. Ik ga hoe dan ook proberen zo snel mogelijk vrede te sluiten mocht het ongunstig uit gaan pakken. Ik heb geen zin om Java bijvoorbeeld te verliezen nu ik daar net wat sterker begin te worden. Ik ben Suriname al kwijt geraakt aan die stomme frambozen en wil niet nog meer van mijn koloniale macht af geven.
pi_118609449
Uiteindelijk heb ik de oorlog tegen Frankrijk verloren. Door dat mijn mensen waren gemobiliseerd heb ik het wel kunnen verlengen. Ik ben toen maar gestopt en ben beginnen spelen met Pruisen daarmee heb ik een succesvolle oorlog tegen Denemarken en een oorlog tegen Hannover die laatste vereiste wat timing wilde ik niet ook in oorlog komen met engeland(allie van Hannover) deze was namelijk in oorlog met Rusland en Nederland(allie van Rusland) en nog wat landen. Hannover is uiteindelijk flink in gebied terug gedrongen en onder mijn sphere of influence. Nadeel bij Denemarken is dat er een onverwachte vrede werd gesloten door mijn allie die ook onder mijn sphere is. Dus niets ergs.
pi_119312291
Ik heb nu met Nederland heel midden afrika, bijna heel asia behalve China en India. Midden-Oosten heb ik nu ook. 21 mil inwoners, 15 mil op de bank, groeit met 5k per dag.. Tanks, vliegtuigen kan ik al bouwen.. _O_

Best een tof spel :D
pi_119525635
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:41 schreef Doublepain het volgende:
Ik heb nu met Nederland heel midden afrika, bijna heel asia behalve China en India. Midden-Oosten heb ik nu ook. 21 mil inwoners, 15 mil op de bank, groeit met 5k per dag.. Tanks, vliegtuigen kan ik al bouwen.. _O_

Best een tof spel :D
Ik zie je post nu pas, maar zou je daar eens een screen van willen posten, ben best benieuwd!

Zelf onlangs een nieuwe game gestart met Groot Brittannië en dat is voor mij toch het leukste land om mee te spelen. Helaas wel een foutje gemaakt, door in Canada niet verder te koloniseren, waardoor de VS dat stuk en verder naar het noorden hebben gepakt. Ik was te druk in Zuid-Oost Azie met oorlogen voeren, waardoor dat vrijwel geheel in m'n bezit kwam.

Nadat ik Persia veroverd had en de containmentwars met Frankrijk en Rusland met een vrede had afgesloten, in een keer de oorlog verklaard aan het complete Midden-Oosten, die dus allemaal tegelijk in mijn bezit kwamen! Verder kan ik nu koloniseren in Afrika, wat mij uiteindelijk waarschijnlijk heel Zuid-, West- en Midden-Afrika gaat opleveren. Alleen een gedeelte Noord- en heel Oost-Afrika is voor Frankrijk.

Met het koloniseren was ik op een gegeven moment een heel eind, tot dat m'n computer crashte en ik even geen zin meer had. Binnenkort maar weer een keer oppakken dus!
pi_119528867
Doet me denken aan Hearts of Iron. Heb me daar ook altijd zo goed mee vermaakt :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2012 11:27:06 ]
pi_119532283
Daar faalde ik hard mee, stuk vager dan Victoria II heb ik het idee. Jij doet het wel goed trouwens, maar hoe heb je in vredesnaam in Nazi-Duitsland er onder gekregen?
pi_119532435
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:24 schreef Niek92 het volgende:
Daar faalde ik hard mee, stuk vager dan Victoria II heb ik het idee. Jij doet het wel goed trouwens, maar hoe heb je in vredesnaam in Nazi-Duitsland er onder gekregen?
Lang verhaal, ik heb het ooit wel min of meer beschreven hoe je met Nederland de wereld kan veroveren, kijk hier maar eens
pi_119545981
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:05 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Ik zie je post nu pas, maar zou je daar eens een screen van willen posten, ben best benieuwd!

Zelf onlangs een nieuwe game gestart met Groot Brittannië en dat is voor mij toch het leukste land om mee te spelen. Helaas wel een foutje gemaakt, door in Canada niet verder te koloniseren, waardoor de VS dat stuk en verder naar het noorden hebben gepakt. Ik was te druk in Zuid-Oost Azie met oorlogen voeren, waardoor dat vrijwel geheel in m'n bezit kwam.

Nadat ik Persia veroverd had en de containmentwars met Frankrijk en Rusland met een vrede had afgesloten, in een keer de oorlog verklaard aan het complete Midden-Oosten, die dus allemaal tegelijk in mijn bezit kwamen! Verder kan ik nu koloniseren in Afrika, wat mij uiteindelijk waarschijnlijk heel Zuid-, West- en Midden-Afrika gaat opleveren. Alleen een gedeelte Noord- en heel Oost-Afrika is voor Frankrijk.

Met het koloniseren was ik op een gegeven moment een heel eind, tot dat m'n computer crashte en ik even geen zin meer had. Binnenkort maar weer een keer oppakken dus!
Ik zal straks eens kijken, ik kan nu niet meer verder. Heb een te hoge infamy en alle landen verklaren ineens oorlog met me waarbij ik best kansloos ben
pi_119550185
pi_119553473
Vet! Eigenlijk nog nooit gezien dat Frankrijk maar een zo klein deel van Afrika in handen krijgt, bij mij hebben ze altijd ongeveer half Afrika gekoloniseerd. Verder weinig verrassingen, behalve dat de VS nog redelijk klein zijn gebleven.

In mijn game met Groot Brittannië kan ik geen Artillery units meer maken, omdat er schijnbaar niet genoeg liquor beschikbaar is. Fabrieken bij bouwen helpt niet. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
pi_119959393
Ik speel nu met sicilië het gaat heel goed. Heb Tunesië geannexeerd en het enige probleem daar is dat er wat rebellen in opstand willen komen. Verder draait er al een fabriek, een cement fabriek. Het is bijna geen draaien te noemen hij wordt door de staat gesubsidieerd en maakt eigenlijk niets omdat coal schaars is op de wereld markt. Ik laat deze fabriek wel draaien omdat ik niet te veel rusteloosheid wil. In het zuiden van mijn land(sicilian sicily's) ben ik bezig met de bouw van een liquor destillery(sorry voor mijn spelling). In Campania staat die slechte cementfabriek en staat de bouw van een furniture factory gebouwd. Een capitalist wil ook een liquor destillery in het gebied waar nog niets gepland staat bouwen dat stimuleer ik natuurlijk. Over een dag of 300 is die liquor fabriek klaar en dan kan ik dus stoppen met de cement fabriek te subsidieren, ik ben benieuwd hoelang die het op eigen benen uithoudt.
pi_120001388
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:15 schreef Niek92 het volgende:
Vet! Eigenlijk nog nooit gezien dat Frankrijk maar een zo klein deel van Afrika in handen krijgt, bij mij hebben ze altijd ongeveer half Afrika gekoloniseerd. Verder weinig verrassingen, behalve dat de VS nog redelijk klein zijn gebleven.

In mijn game met Groot Brittannië kan ik geen Artillery units meer maken, omdat er schijnbaar niet genoeg liquor beschikbaar is. Fabrieken bij bouwen helpt niet. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Importeren die handel.
pi_120004528
Dat ik dit nu pas zie. :o
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
pi_120017769
Wow, dit is moeilijk. :{
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:42:40 #126
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_120031081
Africa lijkt heel leuk maar eigenlijk kun je beter daar wegblijven. behalve de zuidpunt. er is gewoon niet zoveel wat interresant is daarzo
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_120039069
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:42 schreef BurnaBoy het volgende:
Africa lijkt heel leuk maar eigenlijk kun je beter daar wegblijven. behalve de zuidpunt. er is gewoon niet zoveel wat interresant is daarzo
Het wordt een stuk interessanter zodra je de gekoloniseerde delen provincies laat worden. Dan groeien ze als kool en kun je er enorm veel brigades vandaan halen.

In het begin heb je er niet veel aan inderdaad, behalve dat het leuk is om je land zo groot zien te worden.
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:14:05 #128
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_120039640
Als ik het nog speel ben ik eigenlijk of alleen binnen europa aan het rotzooien. Belgie annexeren enzo :D of het groot duits rijk vormen oid. Of ik ben in india of de zuidpunt van afrika bezig, dan is het veel interresanter in het eerdere stuk van het spel.
^inteel²
&nbsp
pi_120040017
Ik vind Groot Brittannië het leukst om mee te spelen, veel mogelijkheden om de wereld te veroveren. Europa laat ik dan meestal links liggen, hoewel het misschien wel een keer leuk is om eerst België te annexeren en van daaruit Frankrijk en Duitsland aan te vallen met een paar honderd brigades. Dit weekend misschien maar eens proberen :P
pi_120163609

Meh, daarstraks deze game eens opgestart. Dit is in 1920 China, de VS en mijn GB zijn daarin de grootste en sterkste landen ter wereld, zij hebben allebei ongeveer 2500 brigades klaar staan en ik ongeveer 1700. Daarnaast heb ik een vloot van zo'n 2000 schepen. Mijn enige nadeel is dat ik over de hele wereld verspreid zit, zij alleen in hun oorspronkelijke territoria.

Het wilde dus voorkomen dat de VS mij de oorlog verklaarde, omdat zij graag hun stukje Alaska terug wilden. Na mobilisatie, hadden ze 4000 brigades, wat inhield dat ik volledig in de pan werd gehakt. Ik stond namelijk maar met ongeveer 200 brigades daar klaar. Het enige wat ik terug kon doen was hun volledige Oost-kust afsluiten, maar het westen was nog grotendeels vrij. Dat hielp dus niet echt.

Daarna verklaarde China mij de oorlog, een containment war. Dat hadden ze in de 120 jaar hier voor nog nooit gedaan, ze voerden eigenlijk nooit oorlog. Ook zij hadden na mobilisatie ongeveer 4000 brigades. In Zuid-Oost Azië stonden wel wat meer brigades klaar, stuk of 300 gok ik. Het grootste deel van m'n vloot, om China mee af te sluiten, lag echter voor de Oost-kust van de VS. Probleem dus!

Nu heb ik echter nog niet er bij gezegd dat mijn bondgenoten mij kwamen helpen. Dat hielp helaas geen reet. China had binnen een mum van tijd het oorspronkelijke Thailand, Birma, Vietnam en al die landjes veroverd. Op dat moment was het tijd om de VS hun zin te geven, zij kregen hun geliefde Alaska. Ten koste van enorm veel van mijn brigades helaas. Dat leidde er toe dat er nog maar 1 oorlog aan de gang was voor mij, helaas wel eentje die vooral voor China heel goed liep.

Het beëindigen van de oorlog met de VS leidde er toe dat mijn halve vloot weer beschikbaar was. Die werden dus naar Azië gedirigeerd, samen met een vloot van transportschepen. Die hadden aan boord 55 brigades, waarvan 30 tankbrigades ongeveer. Met deze vloot was de afsluiting van China een eitje, wat dus inhield dat er een landing plaats kon gaan vinden.

Helaas crashte op dat moment Victoria.. En had ik geen zin om dit nog een keer te gaan doen..
  dinsdag 11 december 2012 @ 01:57:33 #131
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_120178316
Saven is inderdaad nog steeds verstandig
^inteel²
&nbsp
pi_120188648
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet eens een enorme ramp vond, ik was me op dat moment aan het voorbereiden op een oorlog met Nederland, om zo Portugal over te kunnen nemen. Portugal zit namelijk in de invloedssfeer van Nederland, dus dat zou oorlog opleveren. Nu kan ik die brigades die daar voor klaar stonden, mooi gebruiken tegen China en de VS. Daarnaast nog even gauw een hele lading Cruisers of Dreadnoughts bij bouwen, om zo beide landen tegelijk af te kunnen sluiten.

Voornamelijk Cruisers waarschijnlijk, die kosten me nog maar 64 dagen om te bouwen en aangezien ik een heel aantal plekken heb waar ze gebouwd kunnen worden, zal dat wel een snelle uitbreiding van de vloot betekenen.

Helaas gaat dat er voorlopig nog niet van komen, te druk met school ;(
pi_122561171
Ik ben weer met deze game begonnen en ik ben maar begonnen met de zieke man van Europa jaja het Ottomaanse rijk. Ik speel met AHD erbij en het ging redelijk de industrie wat op gang geholpen dat gaat nog niet helemaal vlekkeloos maar hij is er wel. Alle cores van Egypte ingenomen en ben daarbij een klein deel verloren aan mijn toenmalige bondgenoot Rusland die in de 1e van de 2 oorlogen in een jaar tijd de vrede sloot en bij de 2e oorlog besloot mij niet te steunen. Ik had al een paar keer gelezen dat Rusland alles op alles zou stellen een oorlog te beginnen dus ik begon me er op voor te bereiden. Ik had de oorlog aan Perzië verklaart en met mijn bondgenoten trok ik ten strijde. Het ging goed ik heb wat wargoals toegevoegd maar toen besloot Rusland dat ik genoeg tijd had gehad om de defensie een beetje op te krikken en verklaarde mij de oorlog. Ondertussen is mijn al 10 jaar lang trouwe bondgenoot de Noord Duitse Federatie geworden(waar ik pas achter kwam toen ze besloten mij te helpen). Samen met hem en nog wat bondgenoten ga ik proberen de Russen de baas te kunnen millitair gezien loop ik ongeveer 10 punten achter op Rusland dus ik hoop dat mijn bevolking mobiliseren voldoende gaat zijn om samen mat alle andere landen die in de oorlog betrokken zijn de Russen en hun bondgenoten te verslaan. Klein nadeel is wel dat ik in de haast de meest gunstige vrede met Perzië heb gesloten hierdoor is de grens die ik met Rusland heb alleen maar uitgebreid niet zo'n slimme zet achter af. Ik kan nog wat soldaten trainen en zoals ik al zei de bevolking mobiliseren. Victoria mihi est!(de overwinning is aan mij). Klein dingetje is wel dat de zieke man van Europa in die 10 jaar aardig aan het genezen was.
pi_122945947
De oorlog met Rusland is toch verloren, alleen Rusland viel nog wel te handelen maar 3 dagen nadat de eerste strijd met Rusland was gevoerd verklaarde Oostenrijk-Hongarije mij 2 obtainment wars kon ik niet handelen een vluchtige vrede met Rusland koste me al de helft van mijn leger en binnen een paar dagen was heel mijn Leger verzwolgen door die van Oostenrijk-Hongarije mijn economie stortte in en ik zag er geen lol meer in. Nu ben ik bezig met Frankrijk en ik heb al 2 obtainment wars met Engeland gehad die ik toch telkens tot een wite peace heb kunnen vechten(wel knap vindt ik omdat Engeland in de eerste oorlog bijna het dubbele aan militaire punten dan ik met al mijn bondgenoten. De 2e was iets eerlijker. In de eerste oorlog ging ik eigenlijk te enthousiast door met wargoals toe voegen waardoor mijn infamy nu ergens vanachter in de 50 ligt. Geen enkel land wil dus nog een alliantie met mij(allen als ze in mijn SOI zitten)
pi_122951361
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:31 schreef jellysammy het volgende:
De oorlog met Rusland is toch verloren, alleen Rusland viel nog wel te handelen maar 3 dagen nadat de eerste strijd met Rusland was gevoerd verklaarde Oostenrijk-Hongarije mij 2 obtainment wars kon ik niet handelen een vluchtige vrede met Rusland koste me al de helft van mijn leger en binnen een paar dagen was heel mijn Leger verzwolgen door die van Oostenrijk-Hongarije mijn economie stortte in en ik zag er geen lol meer in. Nu ben ik bezig met Frankrijk en ik heb al 2 obtainment wars met Engeland gehad die ik toch telkens tot een wite peace heb kunnen vechten(wel knap vindt ik omdat Engeland in de eerste oorlog bijna het dubbele aan militaire punten dan ik met al mijn bondgenoten. De 2e was iets eerlijker. In de eerste oorlog ging ik eigenlijk te enthousiast door met wargoals toe voegen waardoor mijn infamy nu ergens vanachter in de 50 ligt. Geen enkel land wil dus nog een alliantie met mij(allen als ze in mijn SOI zitten)
Ik probeer oorlogen met de machtige landen te vermijden. Kost je vaak je leger en je land.
pi_123002000
ikzelf heb geen een van deze oorlogen verklaard. Nu met Frankrijk verklaard Engeland mij steeds de oorlog en ik ga niet akkoord met een vrede die me waarschijnlijk mijn GP status kost, of me toch in elk geval heel wat lager laat komen dan ik nu sta(op plaats 2). Het is trouwens wel zo dat mijn militaire punten zo schommelen tussen de 2e plaats(net onder China) en de 6e/7e/8e plaats, weet iemand hoe dit komt?
pi_136574331
Zijn er nog mensen druk met Victoria 2? ;)
pi_136579552
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:57 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Zijn er nog mensen druk met Victoria 2? ;)
Ik speel het af en toe nog, maar niet heel vaak meer. Gaat zo ongelofelijk veel tijd in zitten en die heb ik helaas niet..

Desondanks nog steeds wel leuk om af en toe een middagje te spelen. Heb nu bijvoorbeeld een game met Nederland. België is geannexeerd, evenals Saudi-Arabie, de VAE, Oman, Jemen, een gedeelte van Egypte, het noordelijke deel van Brazilië (dat onder Suriname ligt), en wat stukjes rondom Indië. Aardige uitbreiding gehad dus, maar het had natuurlijk veel meer kunnen zijn, als de bevolking wat harder had gegroeid.

De overige zaken in het land zijn gelukkig wel op orde, sta qua militaire punten in de top 3 en met alles in de top 8. Een gevestigde Great Power dus ;) Als de bevolking nog wat harder doorgroeit moet het wel goed komen met de verdere doorgroei van het land.
pi_136593918
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:33 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Ik speel het af en toe nog, maar niet heel vaak meer. Gaat zo ongelofelijk veel tijd in zitten en die heb ik helaas niet..

Desondanks nog steeds wel leuk om af en toe een middagje te spelen. Heb nu bijvoorbeeld een game met Nederland. België is geannexeerd, evenals Saudi-Arabie, de VAE, Oman, Jemen, een gedeelte van Egypte, het noordelijke deel van Brazilië (dat onder Suriname ligt), en wat stukjes rondom Indië. Aardige uitbreiding gehad dus, maar het had natuurlijk veel meer kunnen zijn, als de bevolking wat harder had gegroeid.

De overige zaken in het land zijn gelukkig wel op orde, sta qua militaire punten in de top 3 en met alles in de top 8. Een gevestigde Great Power dus ;) Als de bevolking nog wat harder doorgroeit moet het wel goed komen met de verdere doorgroei van het land.
Goed bezig inderdaad. Misschien weet jij dat, kan je pas vanaf 1870 koloniseren of ook eerder? Zag namelijk dat Frankrijk al rond 1860 een paar eilandjes in de Stille oceaan gekoloniseerd had.
pi_136597554
Veel eerder al volgens mij. Ik dacht dat dat te maken heeft met onderzoek.

Ik heb een aantal dingen aangepast in het spel trouwens, kan nu van 1800 tot 1999 spelen en de onderzoeken komen vrij per 10 jaar. Eerste generatie onderzoek dus in 1800, tweede in 1810 enzovoort. Speelt veel leuker zo vind ik.
pi_136597997
Hier trouwens veel/meer info over alle games van Paradox, waaronder ook Vicky 2.

GAM / Paradox Interactive #8 Voor de glorie van Shan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')