abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109594153
Zoek de verschillen met de vorige, nu in 1922:

M'n infamy staat nu op 458 trouwens :P
pi_109597075
LOL bijna heel china.

waar kan ik mijn infamy zien?
pi_109598137
Oh, je merkt vanzelf wel hoeveel infamy je hebt. :P

Maar in het diplomatie-schermpje kun je jezelf aanklikken. Daar zit in je overzichtje een rood vlaggetje met een getalletje erachter. Dat getalletje is je infamy, normaal zul je daar ergens tussen 20 en 30 van mogen hebben volgens mij.
pi_109607012
Als je teveel infamy hebt krijg je containment wars. Dan wil de vijand dat je je leger en marine kleiner maakt en voor 5 jaar lang een deel van je belasting aan hen geeft. Nooit aan toegeven dus. Die oorlogen heb ik nu 6 keer tegen Frankrijk gehad en iedere keer afgesloten met een white peace, dus een vrede zonder toezeggingen.

Wanneer je veel landen wilt veroveren, is dat het handigst om te doen, net nadat je zo'n containment war hebt afgesloten. Degene waar je dan net tegen hebt gevochten, zal je niet opnieuw de oorlog verklaren, omdat dat ten koste gaat van enorm veel prestige. Je kunt dus zeg maar vrij je gang gaan. Zo heb ik iedere keer een extra aantal landen kunnen veroveren, zonder veel tegenstand.

Het volgende doel in deze game is om Perzië en Irak te veroveren, zodat ik een mooie doorgang krijg in Azië. Wordt wel moeilijk, hoewel het Ottomaanse Rijk niet zo sterk is. Alleen zal Frankrijk me dan weer de oorlog gaan verklaren, dus ik moet nog even m'n leger wat versterken, richting de 800 brigades ongeveer. Zit nu op 700, verdeeld over ongeveer 40 legers. Eerst maar met de onrust in eigen land afrekenen, want er zijn zo'n 11 miljoen mensen die graag van de UK een communistisch land willen maken, waar ik dus absoluut geen zin in heb :P

Binnenkort trouwens maar eens een keer met de VS proberen om heel Noord- en Zuid-Amerika te pakken te krijgen, lijkt me een mooie uitdaging!
pi_109607344
Ik kan het mishebben, maar gaf een hoge infamy niet ook meer revolt risk?
pi_109607685
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:27 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik kan het mishebben, maar gaf een hoge infamy niet ook meer revolt risk?
Geen idee. Communisten heb ik wel vaker gezien in het lijstje met opstandelingen, ook als ik een hele lage infamy had. Geen idee trouwens hoe ik ze in moet dammen, belastingen staan al vrij laag, 30% en ik kan geen hervormingen door voeren. De militancy staat trouwens op iets van 3, dus redelijk laag. Daarnaast daalt die ook iedere maand.
pi_110138280
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:44 schreef Niek92 het volgende:
Wel jammer dat de game maar door gaat tot 1935, had liever nog veel langer door kunnen spelen!
Die manier is gevonden. Ik heb het startjaar veranderd naar 1801 en eindjaar naar 1999, dus bijna 200 jaar om te spelen. Kijken of het nu een keer gaat lukken om de wereld te bezitten! Eerst maar eens proefspelen met China.
pi_118587120
OK ik weet dat er lang niet in dit topic is gereageerd maar ik heb toch een vraag. Ik speel nu met nederland en heb belgie al veroverd. Dit ging goed, maar ineens verklaard Frankrijk mij de oorlog(Engeland had het ook al gedaan in indie en toen kon ik een tijdje geen troepen meer trainen dat is inmiddels over) Alleen nu wil ik dus graag wat meer troepen kunnen trainen, hoe doe je dit? Ik snap best wel hoe je er bij krijgt maar dat gaat maar om 1 of 2 misschien 3 per provincie, hoe zorg je dat dit meer wordt?
pi_118588993
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:09 schreef jellysammy het volgende:
OK ik weet dat er lang niet in dit topic is gereageerd maar ik heb toch een vraag. Ik speel nu met nederland en heb belgie al veroverd. Dit ging goed, maar ineens verklaard Frankrijk mij de oorlog(Engeland had het ook al gedaan in indie en toen kon ik een tijdje geen troepen meer trainen dat is inmiddels over) Alleen nu wil ik dus graag wat meer troepen kunnen trainen, hoe doe je dit? Ik snap best wel hoe je er bij krijgt maar dat gaat maar om 1 of 2 misschien 3 per provincie, hoe zorg je dat dit meer wordt?
Wachten, tot dat er meer mensen in de provincie wonen die als soldaat geactiveerd kunnen worden. Wat je zou kunnen doen om dat te stimuleren, is focus points op bepaalde provincies te zetten, waarbij de focus ligt op soldaten. Verder kan ik zo niet echt iets bedenken. Ik neem aan dat je je bevolking al gemobiliseerd hebt? Die zijn alleen wel enorm slecht, maar alles beter dan niets.

Ik speel het zo af en toe nog wel eens trouwens :)
pi_118591572
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:51 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Wachten, tot dat er meer mensen in de provincie wonen die als soldaat geactiveerd kunnen worden. Wat je zou kunnen doen om dat te stimuleren, is focus points op bepaalde provincies te zetten, waarbij de focus ligt op soldaten. Verder kan ik zo niet echt iets bedenken. Ik neem aan dat je je bevolking al gemobiliseerd hebt? Die zijn alleen wel enorm slecht, maar alles beter dan niets.

Ik speel het zo af en toe nog wel eens trouwens :)
Gemobiliseerd? wat houdt dat in? Bedankt voor je antwoord trouwens!
pi_118591975
Mobiliseren houdt in dat je je bevolking oproept voor het leger, in geval van oorlog. Zij worden dan ontheven van hun normale taken om te gaan vechten voor het vaderland. Alleen burgers mobiliseren in geval van nood, aangezien het een vrij zware wissel trekt op je economie.

Als je rechtsboven op het Military schermpje kijkt, zie je daar 4 dingen staan. Linksboven is het aantal brigades dat je op dit moment hebt, rechtsboven staat het aantal schepen in je vloot. Linksonder is het aantal brigades dat je kunt mobiliseren. Het kan zijn dat daar 0 staat, dan heb je pech en kun je geen brigades mobiliseren. Hoe verder je komt, hoe meer brigades er te mobiliseren zijn.
pi_118592237
OK bedankt dan gaan we eens kijken hoe we ons gaan verdedigen tegen Frankrijk. Ik ga hoe dan ook proberen zo snel mogelijk vrede te sluiten mocht het ongunstig uit gaan pakken. Ik heb geen zin om Java bijvoorbeeld te verliezen nu ik daar net wat sterker begin te worden. Ik ben Suriname al kwijt geraakt aan die stomme frambozen en wil niet nog meer van mijn koloniale macht af geven.
pi_118609449
Uiteindelijk heb ik de oorlog tegen Frankrijk verloren. Door dat mijn mensen waren gemobiliseerd heb ik het wel kunnen verlengen. Ik ben toen maar gestopt en ben beginnen spelen met Pruisen daarmee heb ik een succesvolle oorlog tegen Denemarken en een oorlog tegen Hannover die laatste vereiste wat timing wilde ik niet ook in oorlog komen met engeland(allie van Hannover) deze was namelijk in oorlog met Rusland en Nederland(allie van Rusland) en nog wat landen. Hannover is uiteindelijk flink in gebied terug gedrongen en onder mijn sphere of influence. Nadeel bij Denemarken is dat er een onverwachte vrede werd gesloten door mijn allie die ook onder mijn sphere is. Dus niets ergs.
pi_119312291
Ik heb nu met Nederland heel midden afrika, bijna heel asia behalve China en India. Midden-Oosten heb ik nu ook. 21 mil inwoners, 15 mil op de bank, groeit met 5k per dag.. Tanks, vliegtuigen kan ik al bouwen.. _O_

Best een tof spel :D
pi_119525635
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:41 schreef Doublepain het volgende:
Ik heb nu met Nederland heel midden afrika, bijna heel asia behalve China en India. Midden-Oosten heb ik nu ook. 21 mil inwoners, 15 mil op de bank, groeit met 5k per dag.. Tanks, vliegtuigen kan ik al bouwen.. _O_

Best een tof spel :D
Ik zie je post nu pas, maar zou je daar eens een screen van willen posten, ben best benieuwd!

Zelf onlangs een nieuwe game gestart met Groot Brittannië en dat is voor mij toch het leukste land om mee te spelen. Helaas wel een foutje gemaakt, door in Canada niet verder te koloniseren, waardoor de VS dat stuk en verder naar het noorden hebben gepakt. Ik was te druk in Zuid-Oost Azie met oorlogen voeren, waardoor dat vrijwel geheel in m'n bezit kwam.

Nadat ik Persia veroverd had en de containmentwars met Frankrijk en Rusland met een vrede had afgesloten, in een keer de oorlog verklaard aan het complete Midden-Oosten, die dus allemaal tegelijk in mijn bezit kwamen! Verder kan ik nu koloniseren in Afrika, wat mij uiteindelijk waarschijnlijk heel Zuid-, West- en Midden-Afrika gaat opleveren. Alleen een gedeelte Noord- en heel Oost-Afrika is voor Frankrijk.

Met het koloniseren was ik op een gegeven moment een heel eind, tot dat m'n computer crashte en ik even geen zin meer had. Binnenkort maar weer een keer oppakken dus!
pi_119528867
Doet me denken aan Hearts of Iron. Heb me daar ook altijd zo goed mee vermaakt :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2012 11:27:06 ]
pi_119532283
Daar faalde ik hard mee, stuk vager dan Victoria II heb ik het idee. Jij doet het wel goed trouwens, maar hoe heb je in vredesnaam in Nazi-Duitsland er onder gekregen?
pi_119532435
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:24 schreef Niek92 het volgende:
Daar faalde ik hard mee, stuk vager dan Victoria II heb ik het idee. Jij doet het wel goed trouwens, maar hoe heb je in vredesnaam in Nazi-Duitsland er onder gekregen?
Lang verhaal, ik heb het ooit wel min of meer beschreven hoe je met Nederland de wereld kan veroveren, kijk hier maar eens
pi_119545981
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:05 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Ik zie je post nu pas, maar zou je daar eens een screen van willen posten, ben best benieuwd!

Zelf onlangs een nieuwe game gestart met Groot Brittannië en dat is voor mij toch het leukste land om mee te spelen. Helaas wel een foutje gemaakt, door in Canada niet verder te koloniseren, waardoor de VS dat stuk en verder naar het noorden hebben gepakt. Ik was te druk in Zuid-Oost Azie met oorlogen voeren, waardoor dat vrijwel geheel in m'n bezit kwam.

Nadat ik Persia veroverd had en de containmentwars met Frankrijk en Rusland met een vrede had afgesloten, in een keer de oorlog verklaard aan het complete Midden-Oosten, die dus allemaal tegelijk in mijn bezit kwamen! Verder kan ik nu koloniseren in Afrika, wat mij uiteindelijk waarschijnlijk heel Zuid-, West- en Midden-Afrika gaat opleveren. Alleen een gedeelte Noord- en heel Oost-Afrika is voor Frankrijk.

Met het koloniseren was ik op een gegeven moment een heel eind, tot dat m'n computer crashte en ik even geen zin meer had. Binnenkort maar weer een keer oppakken dus!
Ik zal straks eens kijken, ik kan nu niet meer verder. Heb een te hoge infamy en alle landen verklaren ineens oorlog met me waarbij ik best kansloos ben
pi_119550185
pi_119553473
Vet! Eigenlijk nog nooit gezien dat Frankrijk maar een zo klein deel van Afrika in handen krijgt, bij mij hebben ze altijd ongeveer half Afrika gekoloniseerd. Verder weinig verrassingen, behalve dat de VS nog redelijk klein zijn gebleven.

In mijn game met Groot Brittannië kan ik geen Artillery units meer maken, omdat er schijnbaar niet genoeg liquor beschikbaar is. Fabrieken bij bouwen helpt niet. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
pi_119959393
Ik speel nu met sicilië het gaat heel goed. Heb Tunesië geannexeerd en het enige probleem daar is dat er wat rebellen in opstand willen komen. Verder draait er al een fabriek, een cement fabriek. Het is bijna geen draaien te noemen hij wordt door de staat gesubsidieerd en maakt eigenlijk niets omdat coal schaars is op de wereld markt. Ik laat deze fabriek wel draaien omdat ik niet te veel rusteloosheid wil. In het zuiden van mijn land(sicilian sicily's) ben ik bezig met de bouw van een liquor destillery(sorry voor mijn spelling). In Campania staat die slechte cementfabriek en staat de bouw van een furniture factory gebouwd. Een capitalist wil ook een liquor destillery in het gebied waar nog niets gepland staat bouwen dat stimuleer ik natuurlijk. Over een dag of 300 is die liquor fabriek klaar en dan kan ik dus stoppen met de cement fabriek te subsidieren, ik ben benieuwd hoelang die het op eigen benen uithoudt.
pi_120001388
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:15 schreef Niek92 het volgende:
Vet! Eigenlijk nog nooit gezien dat Frankrijk maar een zo klein deel van Afrika in handen krijgt, bij mij hebben ze altijd ongeveer half Afrika gekoloniseerd. Verder weinig verrassingen, behalve dat de VS nog redelijk klein zijn gebleven.

In mijn game met Groot Brittannië kan ik geen Artillery units meer maken, omdat er schijnbaar niet genoeg liquor beschikbaar is. Fabrieken bij bouwen helpt niet. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Importeren die handel.
pi_120004528
Dat ik dit nu pas zie. :o
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
pi_120017769
Wow, dit is moeilijk. :{
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')