![141li55.jpg]()
Meh, daarstraks deze game eens opgestart. Dit is in 1920 China, de VS en mijn GB zijn daarin de grootste en sterkste landen ter wereld, zij hebben allebei ongeveer 2500 brigades klaar staan en ik ongeveer 1700. Daarnaast heb ik een vloot van zo'n 2000 schepen. Mijn enige nadeel is dat ik over de hele wereld verspreid zit, zij alleen in hun oorspronkelijke territoria.
Het wilde dus voorkomen dat de VS mij de oorlog verklaarde, omdat zij graag hun stukje Alaska terug wilden. Na mobilisatie, hadden ze 4000 brigades, wat inhield dat ik volledig in de pan werd gehakt. Ik stond namelijk maar met ongeveer 200 brigades daar klaar. Het enige wat ik terug kon doen was hun volledige Oost-kust afsluiten, maar het westen was nog grotendeels vrij. Dat hielp dus niet echt.
Daarna verklaarde China mij de oorlog, een containment war. Dat hadden ze in de 120 jaar hier voor nog nooit gedaan, ze voerden eigenlijk nooit oorlog. Ook zij hadden na mobilisatie ongeveer 4000 brigades. In Zuid-Oost Azië stonden wel wat meer brigades klaar, stuk of 300 gok ik. Het grootste deel van m'n vloot, om China mee af te sluiten, lag echter voor de Oost-kust van de VS. Probleem dus!
Nu heb ik echter nog niet er bij gezegd dat mijn bondgenoten mij kwamen helpen. Dat hielp helaas geen reet. China had binnen een mum van tijd het oorspronkelijke Thailand, Birma, Vietnam en al die landjes veroverd. Op dat moment was het tijd om de VS hun zin te geven, zij kregen hun geliefde Alaska. Ten koste van enorm veel van mijn brigades helaas. Dat leidde er toe dat er nog maar 1 oorlog aan de gang was voor mij, helaas wel eentje die vooral voor China heel goed liep.
Het beëindigen van de oorlog met de VS leidde er toe dat mijn halve vloot weer beschikbaar was. Die werden dus naar Azië gedirigeerd, samen met een vloot van transportschepen. Die hadden aan boord 55 brigades, waarvan 30 tankbrigades ongeveer. Met deze vloot was de afsluiting van China een eitje, wat dus inhield dat er een landing plaats kon gaan vinden.
Helaas crashte op dat moment Victoria.. En had ik geen zin om dit nog een keer te gaan doen..