abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:53:59 #51
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86785635
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:34 schreef Grumpey het volgende:

[..]

totale onzin, de strippenkaart heeft grote nadelen en is hopeloos ouderwets/duur/onbegrijpbaar, en de ov-chipkaart is op deze punten een perfect systeem. Alleen kinderziektes moet je gewoon adequaat oplossen.
Ooit geprobeerd iemand mee te nemen op één chipkaart?

Ik vind die hele chipkaart een kutsysteem. Ik kan er prima mee werken, maar ik moet meer handelingen verrichten en het kost me meer geld. Tot dusver ben ik dus niet echt enthousiast.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:57:20 #52
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86785755
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat waren dan de nadelen van de strippenkaart?

Dat je even moest weten hoe het zone systeem werkt. Maar vaak stapte je als klant in en zei je tegen de chauffeur waar je naar toe moet en deze zet dan het aantal benodigde stempels.

Duur? In veel gevallen blijkt de OV chipkaart toch voor prijs verhogingen voor reizigers gezorgd te hebben. Zie ook mijn voorbeelden die ik hier heb neergezet.

Ouderwets? Never change a winnig team zegt men wel eens. Waarom maar alles willen veranderen als het er voor de klant niet beter mee wordt.

Kinderziektes, men is al 10 jaar bezig met die kaart, en om nu nog tegen zogenaamde kinderziektes aan te lopen is een eufemisme voor een falend systeem, waarbij sommige mensen die term van kinderziektes vrolijk van de TLS propaganda over nemen. ;)
Ok, daar gaan we:

Mensen die net over een zone-grens wonen betalen inmiddels al decennia structureel meer aan het openbaar vervoer dan mensen die midden in een zone wonen. Dat is een structurele oneerlijkheid, die we weliswaar jarenlang voor lief hebben genomen, maar nu achterhaald is.
Ten tweede is een bus die kleine gemeenten bedient vaak extra duur omdat hij meerdere zones doorloopt, terwijl het qua afstand wel meevalt. Hierdoor vallen mensen, die juist vaak de bus nemen omdat ze uit gemeentes komen waar niets anders is aan OV, extra duur uit. Dit was een groot probleem, en kan nu dus eerlijk worden opgelost.
Ten derde was dit een van de top 5 punten die toeristen het meest irriteerde als ze in nederland waren.
Ten vierde was er veel grijs-rijden (alle OV), waarbij mensen minder strippen stempelden dan ze reden. Veel mensen deden uit gewoonte gewoon 2 strippen voor elke reis die ze ondernamen. Dit is nuvrijwel totaal uitgebannen.
Ten vijfde zwartrijden (Metro's, trams zonder controle). Met het huidige digitale systeem is zwart rijden bemoeilijkt of vraagt meer moeite.
ten zesde: trajectdiversering is niet mogelijk in het oude systeem. Met een digitaal systeem kunnen onrendabele bussen duurder worden, en bussen die naast snelwegen rijden als alternatief voor spits goedkoper. Er kan beter op de klant worden ingespeeld.
ten zevende: strippenkaarten moest je steeds weer kopen, max was 45 strippen. Met het huidige systeem is automatisch opladen een optie als service voor de frequente klant zodat deze irritatie weg is.
ten achtste: het is een universeel systeem: overstappen van verschillende OV vormen zal eenvoudiger worden.

En dan heb ik het nog niet over kapote stempelmachines, verwassen strippenkaarten, frauduleuze buschauffeurs, namaak strippenkaarten etc.
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:59:21 #53
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86785823
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:53 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ooit geprobeerd iemand mee te nemen op één chipkaart?

Ik vind die hele chipkaart een kutsysteem. Ik kan er prima mee werken, maar ik moet meer handelingen verrichten en het kost me meer geld. Tot dusver ben ik dus niet echt enthousiast.
Het meenemen van iemand op een chipkaart zal inderdaad niet kunnen. Aan de andere kant is het geen cent duurder om een eigen chipkaart te regelen.
pi_86786306
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:57 schreef Grumpey het volgende:

Ok, daar gaan we:

Mensen die net over een zone-grens wonen betalen inmiddels al decennia structureel meer aan het openbaar vervoer dan mensen die midden in een zone wonen. Dat is een structurele oneerlijkheid, die we weliswaar jarenlang voor lief hebben genomen, maar nu achterhaald is.
Daar heb je gelijk in, maar we moeten wel realistisch zijn en vaak lagen de meeste zonegrenzen tussen dorpen in. Alleen in sommige echt grote steden bestaat de verdelingen van de stad uit meer dan 1 zone.
Ook nemen de meeste mensen niet de bus voor 1 halte om over 1 zone grans te reizen. (ik niet tenminste)

quote:
Ten tweede is een bus die kleine gemeenten bedient vaak extra duur omdat hij meerdere zones doorloopt, terwijl het qua afstand wel meevalt. Hierdoor vallen mensen, die juist vaak de bus nemen omdat ze uit gemeentes komen waar niets anders is aan OV, extra duur uit. Dit was een groot probleem, en kan nu dus eerlijk worden opgelost.
Dat is maar de vraag want je gaat per afgelegde kilometer betalen, en we weten ook dat veel bussen een toeristische route rijden.
quote:
Ten derde was dit een van de top 5 punten die toeristen het meest irriteerde als ze in nederland waren.
En een chipkaart moeten kopen niet wetende dat ze moeten uitchecken daar zullen ze blij van worden

quote:
Ten vierde was er veel grijs-rijden (alle OV), waarbij mensen minder strippen stempelden dan ze reden. Veel mensen deden uit gewoonte gewoon 2 strippen voor elke reis die ze ondernamen. Dit is nuvrijwel totaal uitgebannen.
Ow ja ik heb al genoeg verhalen gelezen dat mensen halverwege de reis al uitchecken

quote:
Ten vijfde zwartrijden (Metro's, trams zonder controle). Met het huidige digitale systeem is zwart rijden bemoeilijkt of vraagt meer moeite.
Zwart rijden wordt alleen bemoeilijkt met een compleet gesloten OV systeem en dat hebben we nog niet en ik zie het ook niet gebeuren dat alle bussen tram en of perron van tourniqettes voorzien worden.

quote:
ten zesde: trajectdiversering is niet mogelijk in het oude systeem. Met een digitaal systeem kunnen onrendabele bussen duurder worden, en bussen die naast snelwegen rijden als alternatief voor spits goedkoper. Er kan beter op de klant worden ingespeeld.
Zit de klant te wachten op een diversificatie van de tariefstructuur of een betrouwbaar OV sytsteem waarbij hij zo snel mogelijk van A naar B vervoerd wordt.

quote:
ten zevende: strippenkaarten moest je steeds weer kopen, max was 45 strippen. Met het huidige systeem is automatisch opladen een optie als service voor de frequente klant zodat deze irritatie weg is.
ten achtste: het is een universeel systeem: overstappen van verschillende OV vormen zal eenvoudiger worden.
Ow ow wat fijn we kunnen automagisch opwaarderen aanzetten. Op een strippenkaart kon je nog zien hoeveel saldo je had, nu moet je 14 dagen wachten voordat alles verwerkt is en je het thuis achter je PC kunt zien. Verder moet je nu veel meer handelingen als klant verrichten waarbij bij elke handeling een kasn op een fout is.
quote:
En dan heb ik het nog niet over kapote stempelmachines, verwassen strippenkaarten, frauduleuze buschauffeurs, namaak strippenkaarten etc.
Liever een kapotte stempelmachine waardoor ik weet dat ik zwart reis, dan dat ik door falend techniek weer achter mijn eigen geld aan moet gaan.
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:25:06 #55
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86789085
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar we moeten wel realistisch zijn en vaak lagen de meeste zonegrenzen tussen dorpen in. Alleen in sommige echt grote steden bestaat de verdelingen van de stad uit meer dan 1 zone.
Ook nemen de meeste mensen niet de bus voor 1 halte om over 1 zone grans te reizen. (ik niet tenminste)
[..]

Dat is maar de vraag want je gaat per afgelegde kilometer betalen, en we weten ook dat veel bussen een toeristische route rijden.
[..]

En een chipkaart moeten kopen niet wetende dat ze moeten uitchecken daar zullen ze blij van worden
[..]

Ow ja ik heb al genoeg verhalen gelezen dat mensen halverwege de reis al uitchecken
[..]

Zwart rijden wordt alleen bemoeilijkt met een compleet gesloten OV systeem en dat hebben we nog niet en ik zie het ook niet gebeuren dat alle bussen tram en of perron van tourniqettes voorzien worden.
[..]

Zit de klant te wachten op een diversificatie van de tariefstructuur of een betrouwbaar OV sytsteem waarbij hij zo snel mogelijk van A naar B vervoerd wordt.
[..]

Ow ow wat fijn we kunnen automagisch opwaarderen aanzetten. Op een strippenkaart kon je nog zien hoeveel saldo je had, nu moet je 14 dagen wachten voordat alles verwerkt is en je het thuis achter je PC kunt zien. Verder moet je nu veel meer handelingen als klant verrichten waarbij bij elke handeling een kasn op een fout is.
[..]

Liever een kapotte stempelmachine waardoor ik weet dat ik zwart reis, dan dat ik door falend techniek weer achter mijn eigen geld aan moet gaan.
Samengevat (want weer op elk punt reageren wordt een welles/nietes verhaaltje) denk ik dat het huidige OV-chipkaart systeem een vooruitgang is tov de strippenkaart, maar dat er veel kinderziektes zijn die zeker nog wel aangepakt moeten worden. En de ideeen van groenlinks om uit te checken op de perrons kan zowel het punt over grijs rijden als in het gebruiksgemak flink schelen, en is daarom zo'n slecht idee nog niet. Juist vanuit een service-oogpunt had ik wat meer bijstand verwacht van onze liberale/conservatieve medemens ;).
pi_86789632
Ik heb in veel landen, op drie verschillende continenten met het openbaar vervoer gereisd. In veel van die landen kun je met 1 pas reizen. Denk maar niet dat Nederland dat concept overneemt. Nee, ze moeten het wiel perse op nieuw uitvinden, met alle gevolgen van dien.

Stelletje rukkers.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_86790040
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 14:25 schreef Grumpey het volgende:

Samengevat (want weer op elk punt reageren wordt een welles/nietes verhaaltje) denk ik dat het huidige OV-chipkaart systeem een vooruitgang is tov de strippenkaart, maar dat er veel kinderziektes zijn die zeker nog wel aangepakt moeten worden. En de ideeen van groenlinks om uit te checken op de perrons kan zowel het punt over grijs rijden als in het gebruiksgemak flink schelen, en is daarom zo'n slecht idee nog niet. Juist vanuit een service-oogpunt had ik wat meer bijstand verwacht van onze liberale/conservatieve medemens ;).
Ik denk dat het systeem een vooruitgang had kunnen zijn. Maar om nu nog deze fouten als kinderziektes na 10 jaar van testen af te blijven doen is gewoon totaal niet meer realistisch in mijn optiek zou dat ding nu toch geen kinderziektes meer mogen hebben.

Ik zie ook wel wat om op de haltes ook nog palen neer te zetten, maar ik denk dat de vervoerders daar niets in gaan zien. Die hebben hun systeem al zo ingericht als ze het nu hebben. Als ik bij haltes kan inchecken kan ik toch de met een grote omweg rijdende bus nemen en betaal ik op die manier niet meer per afgelegde weg.

Verder zou de politiek een omgekeerd boete systeem moeten opleggen aan de vervoerders, dat wanneer je door falende systemen je geld terug moet vragen je eigen adminstratie kosten van en porto kosten van hun vergoed gaat krijgen. Eens kijken of dan de systemen nog zo vaak blijven falen.
pi_86790663
Komop, zo moeilijk is het niet om even je OV-chipkaart voor de lezer te houden als je uit stapt. Reizigers moeten daar zelf op letten, dat stukje eigen verantwoordelijkheid kunnen we toch wel vragen. Niet dat ik nou OV-chipkaart fan ben, de kaart biedt minder functionaliteit zodat de kaartdifferentiatie afgenomen is, maar dat in en uit-checken is nou juist iets dat prima werkt. Maar goed meneer Bonte zou meneer Bonte niet zijn als er weer een groot probleem van wordt gemaakt, zodat problemen die echt terzake doen links blijven liggen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:06:26 #59
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_86790768
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Komop, zo moeilijk is het niet om even je OV-chipkaart voor de lezer te houden als je uit stapt. Reizigers moeten daar zelf op letten, dat stukje eigen verantwoordelijkheid kunnen we toch wel vragen.
Vertel dat de klagende Nederlander. Ik vraag me soms echt af hoe dit gestresste volk het overleefd.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_86790925
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:14 schreef habbeflats het volgende:
voor ouderen is dat makkelijker gezegd dan gedaan, er zou een soort melding moeten komen dmv een geluidssignaal of iets met een lampje dat je bij de deur herinnert uit te checken, nu zie je misschien op 20% van de bussen een sticker zitten bij de deur, het probleem met het ov is dat ze vaak dingen half doen. pas alle bussen nou gewoon netjes aan dan zou het probleem er ook niet zo zijn
Zolang je het diner niet binnen krijgt door een verpleegster die zegt 'en daar komt het vliegtuigje', kun je prima onthouden dat je uit moet checken als je in hebt gecheckt. En als dat niet lukt verzinnen ze er zelf maar wat op, daar hoeft de politiek zich niet mee te bemoeien.
pi_86791068
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Komop, zo moeilijk is het niet om even je OV-chipkaart voor de lezer te houden als je uit stapt. Reizigers moeten daar zelf op letten, dat stukje eigen verantwoordelijkheid kunnen we toch wel vragen. Niet dat ik nou OV-chipkaart fan ben, de kaart biedt minder functionaliteit zodat de kaartdifferentiatie afgenomen is, maar dat in en uit-checken is nou juist iets dat prima werkt. Maar goed meneer Bonte zou meneer Bonte niet zijn als er weer een groot probleem van wordt gemaakt, zodat problemen die echt terzake doen links blijven liggen.
Gelukig dat er nog mensen wel tegen in gaan want vanuit het rechterzijde van het politieke spectrum hebben we nog helemaal geen kritiek gehoord op die kaart. Ook niet over de problemen die volgens jou dan wel weer ter zake doen. Maar ik zou zeggen stuur een mailjte naar BONTE over de zaken die jij nog niet vind kloppen deze persoon zal denk ik graag deze punten dan ook nog wel meenemen. ^O^
pi_86791187
Ik ga niet naar Bonte mailen, die man kunnen ze beter gelijk in de Maas flikkeren want die brengt Rotterdam echt alleen maar ellende.
pi_86791468
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zolang je het diner niet binnen krijgt door een verpleegster die zegt 'en daar komt het vliegtuigje', kun je prima onthouden dat je uit moet checken als je in hebt gecheckt. En als dat niet lukt verzinnen ze er zelf maar wat op, daar hoeft de politiek zich niet mee te bemoeien.
Kom op zeg er zijn bergen mensen die jaren gewend zijn geweest om alleen een kaartje te kopen en daarmee waren ze voor de hele dag klaar. Als de conducteur langs kwam toonden ze het kaartje en werd er ooit een gaatje geknipt en later een stempel gezet. Nu moeten ze afhankelijk van het trajcet wat ze willen reizen bij elke overstap opletten of ze niet moeten uitchecken en weer inchecken.

Mijn pa heeft het geprobeerd maar is er maar weer mee gestopt. Vooral nadat hij een flinke uitbrander van een controleur had gekregen. Hij zat in een trein van veolia en daar kun mag nog niet met je ov-chip in zitten, Terwijl wanneer hij een kaartje gekocht zou hebben voor de hele route veolia en de NS ook niet zouden weten welke route hij nu precies zou reizen.

Wanneer men gewoon op die kaart een reisproduct van A naar B zou kunnen zetten zou er voor de oude garde ook al een hele horde minder zijn.
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:23:00 #64
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86791515
Als je tijdens je rit al minstens tien keer "reist u met de ov-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken" gehoord hebt en het dan nog voor elkaar krijgt om niet uit te checken vraag je er om. Los daarvan zie ik ook niet waarom die mensen vervolgens een meter verder wel zouden uitchecken.
pi_86791587
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:11 schreef mlg het volgende:
Mensen vergeten iets, en dan is het de schuld van het systeem. Opgerot met die SP-mentaliteit. Als ik vergeet om mijn fietsverlichting aan te zetten, mogen we de kosten van de boete die de politie uitschrijft ook terugvorderen? Nee, je bent dan gewoon dom en je doet maar een brain training.

Wat is er nou zo moeilijk aan om jezelf even te herinneren dat we verdomme al een half jaar de OV chipkaart hebben?
Wat een rare vergelijking. Vergeten uit te checken is geen wettelijke overtreding.
pi_86791662
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:23 schreef Nobu het volgende:
Los daarvan zie ik ook niet waarom die mensen vervolgens een meter verder wel zouden uitchecken.
De hersenen van iedereen werken anders, en er zijn genoeg mensen die wanneer ze na een reis eenmaal thuis zitten pas denken verdorie ik ben vergeten uit te checken. Wanneer de bus fijn door gereden is kun je het later nog uitchecken helemaal op je buik schrijven. Nu kunnen die mensen nog even terug naar de halte.
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:27:20 #67
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86791691
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:23 schreef Nobu het volgende:
Als je tijdens je rit al minstens tien keer "reist u met de ov-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken" gehoord hebt en het dan nog voor elkaar krijgt om niet uit te checken vraag je er om. Los daarvan zie ik ook niet waarom die mensen vervolgens een meter verder wel zouden uitchecken.
Als ze aan de andere kant van de straat lopen, dan kunnen ze nog iets. Dat is het voorname verschil :)
Intelligent, but fucked up.
pi_86791702
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:59 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Het meenemen van iemand op een chipkaart zal inderdaad niet kunnen. Aan de andere kant is het geen cent duurder om een eigen chipkaart te regelen.
Behalve dan de aanschafprijs van minstens 7,50.
pi_86791759
Met steun van de overheid worden burgers een extra verplichting opgelegd. ...'met een boetesanctie
Dat was er vroeger nooit en zoals nu blijkt het is vooral goed voor de zakken van de vervoersbedrijven.
Burgers hebben niet gevraagd om deze ov-kaart. Het is hen maar opgedrongen onder het mom" .. het is goed voor u..
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:33:32 #70
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86791925
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De hersenen van iedereen werken anders, en er zijn genoeg mensen die wanneer ze na een reis eenmaal thuis zitten pas denken verdorie ik ben vergeten uit te checken. Wanneer de bus fijn door gereden is kun je het later nog uitchecken helemaal op je buik schrijven. Nu kunnen die mensen nog even terug naar de halte.
Nu ook. Terug lopen, uitchecken in de eerste de beste bus en weer weglopen.

Niet uitchecken leer je snel genoeg af als het consequenties heeft.
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:34:13 #71
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86791951
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 14:39 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb in veel landen, op drie verschillende continenten met het openbaar vervoer gereisd. In veel van die landen kun je met 1 pas reizen. Denk maar niet dat Nederland dat concept overneemt. Nee, ze moeten het wiel perse op nieuw uitvinden, met alle gevolgen van dien.

Stelletje rukkers.
Helemaal eens. Het is ook van de zotte dat we op dit punt 2e wereld landen voor moeten laten gaan in ontwikkeling en dat we zo'n grote groep mensen in nederland hebben die elke verandering probeer tegen te gaan of daar op gaat zeiken en klagen kom maar kom maar... :)
pi_86792134
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:33 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nu ook. Terug lopen, uitchecken in de eerste de beste bus en weer weglopen.

Niet uitchecken leer je snel genoeg af als het consequenties heeft.
Dat werkt niet. Hij ziet elke bus als een unieke reis en zal je voor de 2e maal inchecken. Dan naai je jezelf helemaal een oor aan. :')

Het systeem is net slim genoeg om te zien dat wanneer er minder als 35 minuten tussen een uitcheck en een volgende incheck actie zit dit als een overstap beschouwd kan worden. :P
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:39:29 #73
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_86792177
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 14:39 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb in veel landen, op drie verschillende continenten met het openbaar vervoer gereisd. In veel van die landen kun je met 1 pas reizen. Denk maar niet dat Nederland dat concept overneemt. Nee, ze moeten het wiel perse op nieuw uitvinden, met alle gevolgen van dien.

Stelletje rukkers.
In Boedapest heb je vier kaartjes nodig om 20 km met de trein te reizen. Dat is pas leuk.

Waarom zouden we niet gewoon allemaal met de chipkaart betalen in het openbaar vervoer. Gewoon een normale betaalkaart, handiger kan het toch niet.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_86792364
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:39 schreef TomLievense het volgende:

In Boedapest heb je vier kaartjes nodig om 20 km met de trein te reizen. Dat is pas leuk.

Wanneer je heden ten dage in nederlald het juiste trein traject uit zoekt kan het ook het geval zijn dat je zo vaak mag in en uitchecken. Vroeger kon je met 1 kaartje die reis maken. Waarbij de treinvervoerders nog steeds geen oplossing gepresenteerd hebben om het opstaptarief bij overstappen te regelen.

Juist door de privatisering, versplintering van vervoerders en het daardoor ontstane gezeur over hoe het geld verdeeld moest worden tussen de vervoerders heeft men voor de ov-chipkaart in de huidige vorm gekozen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:45:26 #75
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_86792419
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat werkt niet. Hij ziet elke bus als een unieke reis en zal je voor de 2e maal inchecken. Dan naai je jezelf helemaal een oor aan. :')

Het systeem is net slim genoeg om te zien dat wanneer er minder als 35 minuten tussen een uitcheck en een volgende incheck actie zit dit als een overstap beschouwd kan worden. :P
Ik schat het systeem te hoog in blijkbaar :')

Maar goed, dan nog zie ik niet in waarom er op elke halte een apparaat van tienduizenden euro's moet staan zodat een paar bejaarden geen formuliertje in hoeven te vullen.
pi_86792435
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:39 schreef TomLievense het volgende:

[..]

In Boedapest heb je vier kaartjes nodig om 20 km met de trein te reizen. Dat is pas leuk.

Waarom zouden we niet gewoon allemaal met de chipkaart betalen in het openbaar vervoer. Gewoon een normale betaalkaart, handiger kan het toch niet.
Ik heb het niet over een 2e wereld land, maar over ontwikkelde landen als Japan, de VS en Frankrijk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_86795644
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zolang je het diner niet binnen krijgt door een verpleegster die zegt 'en daar komt het vliegtuigje', kun je prima onthouden dat je uit moet checken als je in hebt gecheckt.
Dan ken je mij nog niet. Ik was laatst mijn broekriem kwijt en bleek 'm om te hebben. De OV-chip is dus een ramp voor mij. Gelukkig is-ie hier nog niet ingevoerd. In Brabant kun je voor drie euro een dalurenkaart kopen. Gewoon met contant geld, bij de chauffeur, heel ouderwets. Heerlijk!
  vrijdag 24 september 2010 @ 17:23:59 #78
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_86796292
Ik ga binnenkort werken bij een toeleverancier van het hele OV-Chipkaart gebeuren.

I can has subsidie???
pi_86877692
Is het sowieso niet handiger om de poortjes bij de halte te zetten? Anders staat iedereen bij het uitstappen te dringen bij dat apparaat, terwijl gewoon door een poortje lopen veel makkelijker is. Ik vind de OV chipkaart in de metro wel handig, maar in de bus of trein check ik meestal niet in of uit.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_86892703
Partij die hun wortels in het communisme heeft jezus. Geef de linkse partijen overal maar de schuld van want ze stammen tenslotte allemaal van het communisme af!

Zo slecht is het communisme trouwens niet, alleen slecht uitgevoerd door mensen zoals Mao Zedong en Stalin. Uiteraard ga ik nu kapot gescholden worden voor linkse rakker of weet ik 't, wat ik niet ben. Maar valt me op dat links hier vierkant uitgekotst wordt zonder duidelijke reden.

Ik vind het een prima maatregel, alleen is er niet echt nagedacht over de kosten. Dit zouden ze kunnen verbeteren want als ze dat fixen lijkt het me best handig.
die shit gaat te fur voor een nigger.
pi_86893063
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:39 schreef TomLievense het volgende:

[..]

In Boedapest heb je vier kaartjes nodig om 20 km met de trein te reizen. Dat is pas leuk.

Waarom zouden we niet gewoon allemaal met de chipkaart betalen in het openbaar vervoer. Gewoon een normale betaalkaart, handiger kan het toch niet.
Inderdaad, net als de Oyster kaart in Londen, ideaal ^O^

Alleen werkt het hier bij lange na niet zo goed als de Oyster Card ;(
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86893083
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:50 schreef Berings het volgende:
Partij die hun wortels in het communisme heeft jezus. Geef de linkse partijen overal maar de schuld van want ze stammen tenslotte allemaal van het communisme af!

Zo slecht is het communisme trouwens niet, alleen slecht uitgevoerd door mensen zoals Mao Zedong en Stalin. Uiteraard ga ik nu kapot gescholden worden voor linkse rakker of weet ik 't, wat ik niet ben. Maar valt me op dat links hier vierkant uitgekotst wordt zonder duidelijke reden.

Ik vind het een prima maatregel, alleen is er niet echt nagedacht over de kosten. Dit zouden ze kunnen verbeteren want als ze dat fixen lijkt het me best handig.
Alle busmaatschappijen hebben andere kaartlezers dus welke nemen we?
pi_86893150
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:05 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Alle busmaatschappijen hebben andere kaartlezers dus welke nemen we?
Die van Arriva en Veolia :r Waardeloze kaartlezers, daar moet je hem een paar seconden tegenaan duwen. Dan werken die van Connexxion stukken beter.

Overstappen gaat ook lang niet altijd goed tussen maatschappijen, als ik van Arriva -> Connexxion overstap binnen 35 minuten wordt er dan wel dan niet alsnog een instaptarief gerekend. Bij de strippenkaart kun je tenminste binnen 2-4 uur overstappen (afhankelijk van het aantal strippen).
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86900393
Wat is nou eigenlijk het probleem? Je monteert de chipdingen van de bussen in de bushalte. Hoeven geen nieuwe kastjes bijgemaakt te worden, dus het kan relatief goedkoop ^O^
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_86901185
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:43 schreef Appelknaller het volgende:
Wat is nou eigenlijk het probleem? Je monteert de chipdingen van de bussen in de bushalte. Hoeven geen nieuwe kastjes bijgemaakt te worden, dus het kan relatief goedkoop ^O^
Dat het mega veel geld kost om dat te doen
Dat ze worden vernield
Dat mensen het toch vergeten
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_86901806
Ik vind het wel een goed idee. Hoef je ook niet zo onhandig en snel te friemelen met je portemonnee tijdens het rijden. Ze kunnen dit systeem beter zo snel mogelijk optimaliseren nu het nog in de invoerfase zit.

Aan de andere kant is het wel een beetje dubbel, aangezien je in trams en bussen die apparaten toch wel houdt voor de mensen die instappen.
pi_86904676
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:13 schreef Picchia het volgende:
Ik vind het wel een goed idee. Hoef je ook niet zo onhandig en snel te friemelen met je portemonnee tijdens het rijden. Ze kunnen dit systeem beter zo snel mogelijk optimaliseren nu het nog in de invoerfase zit.

Aan de andere kant is het wel een beetje dubbel, aangezien je in trams en bussen die apparaten toch wel houdt voor de mensen die instappen.
Snel te friemelen .. bij een kort ritje hou je hem vast.. bij langere ritten heb je genoeg tijd om hem te pakken :')
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_86904761
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:21 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Snel te friemelen .. bij een kort ritje hou je hem vast.. bij langere ritten heb je genoeg tijd om hem te pakken :')
Misschien in picchia een vrouw en moet deze kaart weer ergens in de uitpuilende handtas gevonden worden. :P
  maandag 27 september 2010 @ 16:32:01 #89
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_86905173
Dat vind ik wel het nadeel. Niet tijdig aan denken om die kaart uit mn broekzak vol met sleutels en dergelijke te vissen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_86905290
Die hele ov-chipkaart was al een slecht idee, vooral met de huidige dramatische uitvoering. Het is nog veel erger dat er daarbij ook nog geprofiteerd wordt van de gebruiker (reizen is ook bij uitchecken duurder)
Whatever...
pi_86910836
Jullie als ov'ers een chipkaart, de automobilist het rekeningrijden.. Ze hebben maar 1 doel, totale controle over wat jij doet en waar je bent. Dat uitchecken zal ze een worst zijn in Den Haag.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_86973736
Verandering kost tijd. Achteraf zijn mensen blij.
Ik vind de chipkaart een verademing. Nooit meer gekut met losse strippen die er nog zijn of dat je ergens weer een strippenkaart moet kopen, of na een regenbui dat je strippenkaart lekker gammel wordt .

Die palen lijken me wel een goed idee, ik zie in de tram vaak genoeg dat mensen het vergeten. In Amstelveen hebben ze die palen bij de metro ook op het perron staan dus waarom kan het bij de trams niet.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_86973803
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:46 schreef kawotski het volgende:
Jullie als ov'ers een chipkaart, de automobilist het rekeningrijden.. Ze hebben maar 1 doel, totale controle over wat jij doet en waar je bent. Dat uitchecken zal ze een worst zijn in Den Haag.
Wat een wantrouwen. Alsof de overheid het ook maar iets kan schelen dat ik de tram naar het Centraal Station pak. Problemen zijn er altijd met veranderingen als deze. Alles moet snel, verandering ook blijkbaar
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_86990330
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:36 schreef voice-over het volgende:

Het huidige beleid van restitutie - formuliertje invullen in geval van vergeten uit te checken - voldoet prima en kost niks.
Ah, dus het feit dat zo'n formulier door iemand verwerkt moet worden kost niets? Cool man, waar haal jij die gratis arbeidskrachten vandaag? Die wil ik ook wel!
pi_86994902
Het zou wel de doorstroming verbeteren tijdens de spits, als iedereen gewoon op de halte zou uitchecken en niet zou moeten wachten in de tram bij het uitstappen ivm uitchecken.
pi_86995138
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:23 schreef Staatshoofd het volgende:
Het zou wel de doorstroming verbeteren tijdens de spits, als iedereen gewoon op de halte zou uitchecken en niet zou moeten wachten in de tram bij het uitstappen ivm uitchecken.
Of chaos en gevaarlijke situaties (bejaarden en stoeprandjes). In de tram/metro/bus in Amsterdam gaat het altijd prima met het uitchecken op mensen die het vergeten na
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_86995170
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:23 schreef Staatshoofd het volgende:
Het zou wel de doorstroming verbeteren tijdens de spits, als iedereen gewoon op de halte zou uitchecken en niet zou moeten wachten in de tram bij het uitstappen ivm uitchecken.
Inderdaad, het zou zeker een hoop schelen.

Uitcheckpalen bij de haltes heeft trouwens nog een ander voordeel; er zijn genoeg mensen die voorin de bus inchecken, gelijk doorlopen naar achteren en direct uitchecken en vervolgens nog de hele route meerijden. Dit soort praktijken zou hiermee verleden tijd zijn.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:31:06 #98
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_86995315
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:34 schreef Grumpey het volgende:

[..]

totale onzin, de strippenkaart heeft grote nadelen en is hopeloos ouderwets/duur/onbegrijpbaar, en de ov-chipkaart is op deze punten een perfect systeem. Alleen kinderziektes moet je gewoon adequaat oplossen.
Nee de OV chipkaart is makkelijk. Kinderziektes je moeder. De strippenkaart kost geen hol, is hardstikke makkelijk (ook voor buitenlanders), en dat argument dat het ouderwets zou zijn ga ik niet eens op in.
pi_86996052
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:32 schreef Desunoto het volgende:


Dat de borg omlaag kan, ben ik het wel mee eens. Want dat ís gewoon belachelijk hoog. En het systeem moet retourtjes kunnen herkennen. Omdat dit nu niet kan, reis je van A naar B met de prijs van een enkeltje en vervolgens weer van B naar A met weer een enkeltje. :|W Ik heb de indruk dat ze het systeem dit echt wel kunnen late herkennen, maar dat ze het expres niet gedaan hebben om zo meer geld te ontvangen van de reizigers.
In de bus zijn nooit retourtjes geweest, behalve als je heel snel weer terugging. Als je het over de trein hebt: een enkeltje met de OV-chipkaart is goedkoper dan een enkeltje uit de kaartautomaat. Twee enkeltjes met de OV-chipkaart kosten evenveel als een retourtje uit de kaartautomaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')