Ik heb het niet over een 2e wereld land, maar over ontwikkelde landen als Japan, de VS en Frankrijk.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:39 schreef TomLievense het volgende:
[..]
In Boedapest heb je vier kaartjes nodig om 20 km met de trein te reizen. Dat is pas leuk.
Waarom zouden we niet gewoon allemaal met de chipkaart betalen in het openbaar vervoer. Gewoon een normale betaalkaart, handiger kan het toch niet.

Dan ken je mij nog niet. Ik was laatst mijn broekriem kwijt en bleek 'm om te hebben. De OV-chip is dus een ramp voor mij. Gelukkig is-ie hier nog niet ingevoerd. In Brabant kun je voor drie euro een dalurenkaart kopen. Gewoon met contant geld, bij de chauffeur, heel ouderwets. Heerlijk!quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zolang je het diner niet binnen krijgt door een verpleegster die zegt 'en daar komt het vliegtuigje', kun je prima onthouden dat je uit moet checken als je in hebt gecheckt.

Inderdaad, net als de Oyster kaart in Londen, ideaalquote:Op vrijdag 24 september 2010 15:39 schreef TomLievense het volgende:
[..]
In Boedapest heb je vier kaartjes nodig om 20 km met de trein te reizen. Dat is pas leuk.
Waarom zouden we niet gewoon allemaal met de chipkaart betalen in het openbaar vervoer. Gewoon een normale betaalkaart, handiger kan het toch niet.

Alle busmaatschappijen hebben andere kaartlezers dus welke nemen we?quote:Op maandag 27 september 2010 10:50 schreef Berings het volgende:
Partij die hun wortels in het communisme heeft jezus. Geef de linkse partijen overal maar de schuld van want ze stammen tenslotte allemaal van het communisme af!
Zo slecht is het communisme trouwens niet, alleen slecht uitgevoerd door mensen zoals Mao Zedong en Stalin. Uiteraard ga ik nu kapot gescholden worden voor linkse rakker of weet ik 't, wat ik niet ben. Maar valt me op dat links hier vierkant uitgekotst wordt zonder duidelijke reden.
Ik vind het een prima maatregel, alleen is er niet echt nagedacht over de kosten. Dit zouden ze kunnen verbeteren want als ze dat fixen lijkt het me best handig.

Die van Arriva en Veoliaquote:Op maandag 27 september 2010 11:05 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Alle busmaatschappijen hebben andere kaartlezers dus welke nemen we?
 Waardeloze kaartlezers, daar moet je hem een paar seconden tegenaan duwen. Dan werken die van Connexxion stukken beter.
 Waardeloze kaartlezers, daar moet je hem een paar seconden tegenaan duwen. Dan werken die van Connexxion stukken beter. 

Dat het mega veel geld kost om dat te doenquote:Op maandag 27 september 2010 14:43 schreef Appelknaller het volgende:
Wat is nou eigenlijk het probleem? Je monteert de chipdingen van de bussen in de bushalte. Hoeven geen nieuwe kastjes bijgemaakt te worden, dus het kan relatief goedkoop

Snel te friemelen .. bij een kort ritje hou je hem vast.. bij langere ritten heb je genoeg tijd om hem te pakkenquote:Op maandag 27 september 2010 15:13 schreef Picchia het volgende:
Ik vind het wel een goed idee. Hoef je ook niet zo onhandig en snel te friemelen met je portemonnee tijdens het rijden. Ze kunnen dit systeem beter zo snel mogelijk optimaliseren nu het nog in de invoerfase zit.
Aan de andere kant is het wel een beetje dubbel, aangezien je in trams en bussen die apparaten toch wel houdt voor de mensen die instappen.

Misschien in picchia een vrouw en moet deze kaart weer ergens in de uitpuilende handtas gevonden worden.quote:Op maandag 27 september 2010 16:21 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Snel te friemelen .. bij een kort ritje hou je hem vast.. bij langere ritten heb je genoeg tijd om hem te pakken

Wat een wantrouwen. Alsof de overheid het ook maar iets kan schelen dat ik de tram naar het Centraal Station pak. Problemen zijn er altijd met veranderingen als deze. Alles moet snel, verandering ook blijkbaarquote:Op maandag 27 september 2010 18:46 schreef kawotski het volgende:
Jullie als ov'ers een chipkaart, de automobilist het rekeningrijden.. Ze hebben maar 1 doel, totale controle over wat jij doet en waar je bent. Dat uitchecken zal ze een worst zijn in Den Haag.

Ah, dus het feit dat zo'n formulier door iemand verwerkt moet worden kost niets? Cool man, waar haal jij die gratis arbeidskrachten vandaag? Die wil ik ook wel!quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:36 schreef voice-over het volgende:
Het huidige beleid van restitutie - formuliertje invullen in geval van vergeten uit te checken - voldoet prima en kost niks.

Of chaos en gevaarlijke situaties (bejaarden en stoeprandjes). In de tram/metro/bus in Amsterdam gaat het altijd prima met het uitchecken op mensen die het vergeten naquote:Op woensdag 29 september 2010 20:23 schreef Staatshoofd het volgende:
Het zou wel de doorstroming verbeteren tijdens de spits, als iedereen gewoon op de halte zou uitchecken en niet zou moeten wachten in de tram bij het uitstappen ivm uitchecken.

Inderdaad, het zou zeker een hoop schelen.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:23 schreef Staatshoofd het volgende:
Het zou wel de doorstroming verbeteren tijdens de spits, als iedereen gewoon op de halte zou uitchecken en niet zou moeten wachten in de tram bij het uitstappen ivm uitchecken.

Nee de OV chipkaart is makkelijk. Kinderziektes je moeder. De strippenkaart kost geen hol, is hardstikke makkelijk (ook voor buitenlanders), en dat argument dat het ouderwets zou zijn ga ik niet eens op in.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:34 schreef Grumpey het volgende:
[..]
totale onzin, de strippenkaart heeft grote nadelen en is hopeloos ouderwets/duur/onbegrijpbaar, en de ov-chipkaart is op deze punten een perfect systeem. Alleen kinderziektes moet je gewoon adequaat oplossen.

In de bus zijn nooit retourtjes geweest, behalve als je heel snel weer terugging. Als je het over de trein hebt: een enkeltje met de OV-chipkaart is goedkoper dan een enkeltje uit de kaartautomaat. Twee enkeltjes met de OV-chipkaart kosten evenveel als een retourtje uit de kaartautomaat.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:32 schreef Desunoto het volgende:
Dat de borg omlaag kan, ben ik het wel mee eens. Want dat ís gewoon belachelijk hoog. En het systeem moet retourtjes kunnen herkennen. Omdat dit nu niet kan, reis je van A naar B met de prijs van een enkeltje en vervolgens weer van B naar A met weer een enkeltje.Ik heb de indruk dat ze het systeem dit echt wel kunnen late herkennen, maar dat ze het expres niet gedaan hebben om zo meer geld te ontvangen van de reizigers.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |