abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86792435
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:39 schreef TomLievense het volgende:

[..]

In Boedapest heb je vier kaartjes nodig om 20 km met de trein te reizen. Dat is pas leuk.

Waarom zouden we niet gewoon allemaal met de chipkaart betalen in het openbaar vervoer. Gewoon een normale betaalkaart, handiger kan het toch niet.
Ik heb het niet over een 2e wereld land, maar over ontwikkelde landen als Japan, de VS en Frankrijk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_86795644
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zolang je het diner niet binnen krijgt door een verpleegster die zegt 'en daar komt het vliegtuigje', kun je prima onthouden dat je uit moet checken als je in hebt gecheckt.
Dan ken je mij nog niet. Ik was laatst mijn broekriem kwijt en bleek 'm om te hebben. De OV-chip is dus een ramp voor mij. Gelukkig is-ie hier nog niet ingevoerd. In Brabant kun je voor drie euro een dalurenkaart kopen. Gewoon met contant geld, bij de chauffeur, heel ouderwets. Heerlijk!
  vrijdag 24 september 2010 @ 17:23:59 #78
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_86796292
Ik ga binnenkort werken bij een toeleverancier van het hele OV-Chipkaart gebeuren.

I can has subsidie???
pi_86877692
Is het sowieso niet handiger om de poortjes bij de halte te zetten? Anders staat iedereen bij het uitstappen te dringen bij dat apparaat, terwijl gewoon door een poortje lopen veel makkelijker is. Ik vind de OV chipkaart in de metro wel handig, maar in de bus of trein check ik meestal niet in of uit.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_86892703
Partij die hun wortels in het communisme heeft jezus. Geef de linkse partijen overal maar de schuld van want ze stammen tenslotte allemaal van het communisme af!

Zo slecht is het communisme trouwens niet, alleen slecht uitgevoerd door mensen zoals Mao Zedong en Stalin. Uiteraard ga ik nu kapot gescholden worden voor linkse rakker of weet ik 't, wat ik niet ben. Maar valt me op dat links hier vierkant uitgekotst wordt zonder duidelijke reden.

Ik vind het een prima maatregel, alleen is er niet echt nagedacht over de kosten. Dit zouden ze kunnen verbeteren want als ze dat fixen lijkt het me best handig.
die shit gaat te fur voor een nigger.
pi_86893063
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:39 schreef TomLievense het volgende:

[..]

In Boedapest heb je vier kaartjes nodig om 20 km met de trein te reizen. Dat is pas leuk.

Waarom zouden we niet gewoon allemaal met de chipkaart betalen in het openbaar vervoer. Gewoon een normale betaalkaart, handiger kan het toch niet.
Inderdaad, net als de Oyster kaart in Londen, ideaal ^O^

Alleen werkt het hier bij lange na niet zo goed als de Oyster Card ;(
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86893083
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:50 schreef Berings het volgende:
Partij die hun wortels in het communisme heeft jezus. Geef de linkse partijen overal maar de schuld van want ze stammen tenslotte allemaal van het communisme af!

Zo slecht is het communisme trouwens niet, alleen slecht uitgevoerd door mensen zoals Mao Zedong en Stalin. Uiteraard ga ik nu kapot gescholden worden voor linkse rakker of weet ik 't, wat ik niet ben. Maar valt me op dat links hier vierkant uitgekotst wordt zonder duidelijke reden.

Ik vind het een prima maatregel, alleen is er niet echt nagedacht over de kosten. Dit zouden ze kunnen verbeteren want als ze dat fixen lijkt het me best handig.
Alle busmaatschappijen hebben andere kaartlezers dus welke nemen we?
pi_86893150
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:05 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Alle busmaatschappijen hebben andere kaartlezers dus welke nemen we?
Die van Arriva en Veolia :r Waardeloze kaartlezers, daar moet je hem een paar seconden tegenaan duwen. Dan werken die van Connexxion stukken beter.

Overstappen gaat ook lang niet altijd goed tussen maatschappijen, als ik van Arriva -> Connexxion overstap binnen 35 minuten wordt er dan wel dan niet alsnog een instaptarief gerekend. Bij de strippenkaart kun je tenminste binnen 2-4 uur overstappen (afhankelijk van het aantal strippen).
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86900393
Wat is nou eigenlijk het probleem? Je monteert de chipdingen van de bussen in de bushalte. Hoeven geen nieuwe kastjes bijgemaakt te worden, dus het kan relatief goedkoop ^O^
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_86901185
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:43 schreef Appelknaller het volgende:
Wat is nou eigenlijk het probleem? Je monteert de chipdingen van de bussen in de bushalte. Hoeven geen nieuwe kastjes bijgemaakt te worden, dus het kan relatief goedkoop ^O^
Dat het mega veel geld kost om dat te doen
Dat ze worden vernield
Dat mensen het toch vergeten
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_86901806
Ik vind het wel een goed idee. Hoef je ook niet zo onhandig en snel te friemelen met je portemonnee tijdens het rijden. Ze kunnen dit systeem beter zo snel mogelijk optimaliseren nu het nog in de invoerfase zit.

Aan de andere kant is het wel een beetje dubbel, aangezien je in trams en bussen die apparaten toch wel houdt voor de mensen die instappen.
pi_86904676
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:13 schreef Picchia het volgende:
Ik vind het wel een goed idee. Hoef je ook niet zo onhandig en snel te friemelen met je portemonnee tijdens het rijden. Ze kunnen dit systeem beter zo snel mogelijk optimaliseren nu het nog in de invoerfase zit.

Aan de andere kant is het wel een beetje dubbel, aangezien je in trams en bussen die apparaten toch wel houdt voor de mensen die instappen.
Snel te friemelen .. bij een kort ritje hou je hem vast.. bij langere ritten heb je genoeg tijd om hem te pakken :')
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_86904761
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:21 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Snel te friemelen .. bij een kort ritje hou je hem vast.. bij langere ritten heb je genoeg tijd om hem te pakken :')
Misschien in picchia een vrouw en moet deze kaart weer ergens in de uitpuilende handtas gevonden worden. :P
  maandag 27 september 2010 @ 16:32:01 #89
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_86905173
Dat vind ik wel het nadeel. Niet tijdig aan denken om die kaart uit mn broekzak vol met sleutels en dergelijke te vissen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_86905290
Die hele ov-chipkaart was al een slecht idee, vooral met de huidige dramatische uitvoering. Het is nog veel erger dat er daarbij ook nog geprofiteerd wordt van de gebruiker (reizen is ook bij uitchecken duurder)
Whatever...
pi_86910836
Jullie als ov'ers een chipkaart, de automobilist het rekeningrijden.. Ze hebben maar 1 doel, totale controle over wat jij doet en waar je bent. Dat uitchecken zal ze een worst zijn in Den Haag.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_86973736
Verandering kost tijd. Achteraf zijn mensen blij.
Ik vind de chipkaart een verademing. Nooit meer gekut met losse strippen die er nog zijn of dat je ergens weer een strippenkaart moet kopen, of na een regenbui dat je strippenkaart lekker gammel wordt .

Die palen lijken me wel een goed idee, ik zie in de tram vaak genoeg dat mensen het vergeten. In Amstelveen hebben ze die palen bij de metro ook op het perron staan dus waarom kan het bij de trams niet.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_86973803
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:46 schreef kawotski het volgende:
Jullie als ov'ers een chipkaart, de automobilist het rekeningrijden.. Ze hebben maar 1 doel, totale controle over wat jij doet en waar je bent. Dat uitchecken zal ze een worst zijn in Den Haag.
Wat een wantrouwen. Alsof de overheid het ook maar iets kan schelen dat ik de tram naar het Centraal Station pak. Problemen zijn er altijd met veranderingen als deze. Alles moet snel, verandering ook blijkbaar
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_86990330
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:36 schreef voice-over het volgende:

Het huidige beleid van restitutie - formuliertje invullen in geval van vergeten uit te checken - voldoet prima en kost niks.
Ah, dus het feit dat zo'n formulier door iemand verwerkt moet worden kost niets? Cool man, waar haal jij die gratis arbeidskrachten vandaag? Die wil ik ook wel!
pi_86994902
Het zou wel de doorstroming verbeteren tijdens de spits, als iedereen gewoon op de halte zou uitchecken en niet zou moeten wachten in de tram bij het uitstappen ivm uitchecken.
pi_86995138
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:23 schreef Staatshoofd het volgende:
Het zou wel de doorstroming verbeteren tijdens de spits, als iedereen gewoon op de halte zou uitchecken en niet zou moeten wachten in de tram bij het uitstappen ivm uitchecken.
Of chaos en gevaarlijke situaties (bejaarden en stoeprandjes). In de tram/metro/bus in Amsterdam gaat het altijd prima met het uitchecken op mensen die het vergeten na
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_86995170
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:23 schreef Staatshoofd het volgende:
Het zou wel de doorstroming verbeteren tijdens de spits, als iedereen gewoon op de halte zou uitchecken en niet zou moeten wachten in de tram bij het uitstappen ivm uitchecken.
Inderdaad, het zou zeker een hoop schelen.

Uitcheckpalen bij de haltes heeft trouwens nog een ander voordeel; er zijn genoeg mensen die voorin de bus inchecken, gelijk doorlopen naar achteren en direct uitchecken en vervolgens nog de hele route meerijden. Dit soort praktijken zou hiermee verleden tijd zijn.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:31:06 #98
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_86995315
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:34 schreef Grumpey het volgende:

[..]

totale onzin, de strippenkaart heeft grote nadelen en is hopeloos ouderwets/duur/onbegrijpbaar, en de ov-chipkaart is op deze punten een perfect systeem. Alleen kinderziektes moet je gewoon adequaat oplossen.
Nee de OV chipkaart is makkelijk. Kinderziektes je moeder. De strippenkaart kost geen hol, is hardstikke makkelijk (ook voor buitenlanders), en dat argument dat het ouderwets zou zijn ga ik niet eens op in.
pi_86996052
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:32 schreef Desunoto het volgende:


Dat de borg omlaag kan, ben ik het wel mee eens. Want dat ís gewoon belachelijk hoog. En het systeem moet retourtjes kunnen herkennen. Omdat dit nu niet kan, reis je van A naar B met de prijs van een enkeltje en vervolgens weer van B naar A met weer een enkeltje. :|W Ik heb de indruk dat ze het systeem dit echt wel kunnen late herkennen, maar dat ze het expres niet gedaan hebben om zo meer geld te ontvangen van de reizigers.
In de bus zijn nooit retourtjes geweest, behalve als je heel snel weer terugging. Als je het over de trein hebt: een enkeltje met de OV-chipkaart is goedkoper dan een enkeltje uit de kaartautomaat. Twee enkeltjes met de OV-chipkaart kosten evenveel als een retourtje uit de kaartautomaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')