Ohja het stratenboekquote:Op donderdag 23 september 2010 21:23 schreef Flurry het volgende:
Daarvoor had je niet eens een routeplanner, maar gewoon een kaart
Niets aan toe te voegen.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:21 schreef Biogarde het volgende:
Toen hadden mensen nog stratenkennis en algehele oriëntatie en gingen niet in een hoekje zitten huilen als ze het niet konden vinden.
Nu blijven en houden ze zich zo dom dat ze spontaan 80 gaan rijden waar je 120 mag. En ze staan nooit in de file. Nee, want je bent de veroorzaker van die file domme zaadspons.
Net zoals kinderen die nu met rekenmachines werken op school en niet meer kunnen hoofdrekenen.
kaartlezen is leukquote:Op donderdag 23 september 2010 21:23 schreef porsche1 het volgende:
Ja, moeder altijd met de kaart.En vader dan boos worden.
Ik heb nog stratenboeken.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:24 schreef Astasha het volgende:
Ik had een honderdduizend-stratenboek.
quote:Op donderdag 23 september 2010 21:33 schreef 08gnoT. het volgende:
Tomtom is voor mensen die geen kaart kunnen lezen. Borden en wegenkaart ftw
Ja want jezelf bij wegwerkzaamheden de verkeerde kant op laten sturen door een stuk electronica is inderdaad veel makkelijker dan een bord lezen waar je toch heen kijkt.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:40 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Waarom zou je het jezelf moeilijker maken dan nodig is? Overigens zit in mijn auto het navigatiesysteem ingebouwd.
Zo doe ik het dus ook....gewoon kladje maken met de belangrijkste punten maar dan ga je inderdaad op het laatste stuk in de stad dwalen, voor dat deel lijkt me een navigatiesysteem wel handig want op de snelweg verdwaal je niet zomaar of je moet met je ogen dicht rijden.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:39 schreef ibaneX het volgende:
Soberso kijk ik altijd vantevoren wat de route is op maps. Eventueel steekwoorden op een kladje. Het laatste stukje bebouwde kom is meestal klote, en maar zoeken naar die straat. Daarvoor gebruik ik tomtom meestal.
Ja, vooral als vader boos werd.quote:
En waar staat u nu....ja dat weet ik niet want de TomTom doet het niet meer.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:46 schreef DrDarwin het volgende:
Vakantiegangers die in blinde paniek de ANWB geen bellen als ze op de autoroute du soleil ineens geen informatie van hun navigatiesysteem meer krijgen en dan niet meer weten welke kant ze op moeten.....
Je zou ze ......
Navigatie is een verdomd handig hulpmiddel. Zelf kijken blijft natuurlijk ook belangrijk.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:43 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ja want jezelf bij wegwerkzaamheden de verkeerde kant op laten sturen door een stuk electronica is inderdaad veel makkelijker dan een bord lezen waar je toch heen kijkt.
Verdomd handig voor de laatste paar straatjes, voor de rest van de reis is het beter om op plaatsen/knooppunten te rijden zodat je ook nog wat weet als je tomtom eens niet meer werkt.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:52 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Navigatie is een verdomd handig hulpmiddel. Zelf kijken blijft natuurlijk ook belangrijk.
Met paard en wagen?quote:Op donderdag 23 september 2010 21:43 schreef longinus het volgende:
in 200 met palmtop op mijn psion en een losse Garmin GPS12 erbij door Europa gescheurd, ging prima, steden zelf was weer een programma apart, maar ik reed als een ingezetene door Rome naar het hotel
Of bedoel je verder terug ?
Vrouwen kunnnen in ieder geval niet met een vaginatiesysteem omgaan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:44 schreef veuvje het volgende:
Ik denk daar nog wel eens over na inderdaad hoe was het toen, ook met mobieltjes enzo.
Maar kaart lezen en stratenboeken heel ouderwets, maar ook wel weer leuk!
Alleen ja dan krijg je natuurlijk de eeuwen oude discussie wie zijn er beter in kaartlezen...mannen of vrouwen?
Nu zet je gewoon je navigatie ding aan en geen gezeik meer over wie er kaart zou moeten lezen......nostalgie
dat zal welquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:24 schreef ACT-F het volgende:
Navigatiesysteem is leuk, maar mijn oriëntatiegevoel werkt vaak beter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |