En jij bent?quote:Op zondag 26 september 2010 01:16 schreef tjoptjop het volgende:
Ben jij nu zo'n gewraakte zorgmanager?
Ik weet nog niet of ik zou willen ruilenquote:Op zondag 26 september 2010 01:09 schreef Papabear het volgende:
[..]
Tegen die condities lijkt het me een vrij redelijk salaris hoor. Natuurlijk is het een hoop geld, maar zou jij willen ruilen?
Het zijn juist de hoog opgeleiden die geen werkweken van +80 uur willen draaien volgens mij
Daarbij komt nog eens het feit dat het verdomde hard werken is, dus een welverdiend salaris![]()
Kort samengevat... Hij heeft een keurig salarisquote:Op zondag 26 september 2010 01:22 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik weet nog niet of ik zou willen ruilensowieso wel 6 weken dat hij m'n studie mag doen en ik even 5000 euro kan bijverdienen
!
Het zit er wel in dat als ik ooit carrière wil maken dat ik ook minimaal 60 uur in de week maak zónder zes weken vrij en zonder bijbehorend salaris (aan het begin dan).
Sorry, ik zie de relevantie niet.quote:Op zondag 26 september 2010 01:26 schreef Papabear het volgende:
[..]
.. JIj een dergelijke vraag stelt ?
Dat ligt niet aan mij, maar ik wil verder niet al teveel offtopic gaanquote:Op zondag 26 september 2010 01:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Sorry, ik zie de relevantie niet.
Ik heb ook nooit gezegd dat hij teveel verdient voor het werk dat hij doet, maar als ik bedenk dat ik straks afgestudeerd blij mag zijn met de helft is dat toch best vreemd.quote:Op zondag 26 september 2010 01:26 schreef Papabear het volgende:
[..]
Kort samengevat... Hij heeft een keurig salaris
Och, ook dan bouw je natuurlijk van alles op. Offshore is over het algemeen vreselijk zwaar werk, dus ik schrik niet van die beloningen, want die gasten verdienen het gewoon, ook al zouden ze niet verder zijn gekomen dan de lagere school.quote:Op zondag 26 september 2010 01:28 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gezegd dat hij teveel verdient voor het werk dat hij doet, maar als ik bedenk dat ik straks afgestudeerd blij mag zijn met de helft is dat toch best vreemd.
Ik vrees dat het wel aan jou ligtquote:Op zondag 26 september 2010 01:28 schreef Papabear het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan mij, maar ik wil verder niet al teveel offtopic gaan
Ik neem de schuld volledig op mequote:Op zondag 26 september 2010 01:36 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik vrees dat het wel aan jou ligt
Maar goed, ontopic maar weer.
Je zou niet eens kunnen ruilen... je hebt je groene boekje niet. Misschien is het moeilijk te begrijpen waarom maritiem werk veel verdiend, maar de hoeveelheid extra trainingen die eraan vast ziten (voor iedereen, ook de koks) zijn niet in een dag gedaan.quote:Op zondag 26 september 2010 01:22 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik weet nog niet of ik zou willen ruilensowieso wel 6 weken dat hij m'n studie mag doen en ik even 5000 euro kan bijverdienen
!
Het zit er wel in dat als ik ooit carrière wil maken dat ik ook minimaal 60 uur in de week maak zónder zes weken vrij en zonder bijbehorend salaris (aan het begin dan).
Ik vind het juist heel logisch dat je ook wordt gecompenseerd voor dit soort arbeidsomstandigheden.quote:Op zondag 26 september 2010 01:28 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gezegd dat hij teveel verdient voor het werk dat hij doet, maar als ik bedenk dat ik straks afgestudeerd blij mag zijn met de helft is dat toch best vreemd.
Hangt er een beetje vanaf hoe je het ziet, niet elk ziekenhuis heeft dezelfde organisatiestructuur. In mijn geval betekent het dat ik verantwoordelijk ben voor zo'n 70 vrouw personeel (35fte).quote:Op zondag 26 september 2010 01:16 schreef tjoptjop het volgende:
Ben jij nu zo'n gewraakte zorgmanager?
De condities gezien? Daar gaat niet iedereen voor -> vraag/aanbod -> relatief hoog salaris dus.quote:Op zondag 26 september 2010 00:52 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja uiteraard, maar kom op.. Meer dan 3k netto terwijl je nog geen 30 bent en ook niet hoogopgeleid.
Precies. Iemand die weken aan een stuk op 'n vissersboot zit verdient in die periode als ongeschoolde ook meer dan de doorsnee operationeel manager bij 'n financiele instelling.quote:Op zondag 26 september 2010 11:17 schreef junkiexp het volgende:
Als je op een booreiland gaat werken als krijg je ook een dergelijk loon door slechte condities en lang werktijden.
En terecht.quote:Op zondag 26 september 2010 11:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. Iemand die weken aan een stuk op 'n vissersboot zit verdient in die periode als ongeschoolde ook meer dan de doorsnee operationeel manager bij 'n financiele instelling.
Had het niet zo zeer over de kapitein.quote:Op zondag 26 september 2010 11:28 schreef junkiexp het volgende:
[..]
En terecht.
Iemand die de verantwoordelijkheid over 400 mensen heeft mag van mij ook veel verdienen.
Als je op kantoor zit en je doet werk wat iedereen kan 9-5 zal je nooit veel gaan verdienen.
Goed verdienen is een keuze
Nee, maar hij doet wel iets wat niet iedereen kan en moet daar goed in zijn.quote:Op zondag 26 september 2010 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onzin. Houd de leidinggevende ze in leven ofzo? Wordt zwaar overgewaardeerd, bovendien zit tussen die ene en 400 mensen weer andere lagen. Dus zeer betrekkelijk. Nog los van priveaansprakelijkheid, die al helemaal zeer betrekkelijk is. (lees praktisch niet of amper.
[..]!
Het geven van leiding is ook niet voor iedereen weggelegd en niet elke leidinggevende loopt de kantjes er vanaf. Generaliseren is je niet echt vreemd.quote:Op zondag 26 september 2010 12:51 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nee, maar hij doet wel iets wat niet iedereen kan en moet daar goed in zijn.
En hij kan niet de kantjes eraf lopen en van 9-5 werken.
Als je wilt kan je goed verdienen, en niet iedereen wil dat en is liever lui.
Prima toch, blijven de kansen voor mensen die het wel willen beter
Dit.quote:
Volgens mij begrijpen wel elkaar niet echt ?quote:Op zondag 26 september 2010 13:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het geven van leiding is ook niet voor iedereen weggelegd en niet elke leidinggevende loopt de kantjes er vanaf. Generaliseren is je niet echt vreemd.
Dus als je op de middelbare school havo of vwo doet moet je vragen of je misschien vmbo mag gaan doen om er vervolgens een MBO achteraan te doen waarin je niets kan met je intelligentie?quote:Op zondag 26 september 2010 13:25 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Dit.
De meeste doorgegroeide MBO-ers zijn nog beter af dan de gemiddelde HBO-er/WO-er:
- geen studieschuld
- hebben al die jaren kunnen sparen toen de HBO-er/WO-er nog achter de boeken zat
- hebben veel werkervaring en zitten op hetzelfde niveau als de HBO-er/WO-er
- verdienen meer dan de gemiddelde HBO-er/WO-er die net binnenkomt bij een bedrijf (en ze zullen echt niet zo gemakkelijk ingehaald worden op termijn)
Uiteraard is doorgroeien zoals ik hier schets niet voor iedereen weggelegd, maar ik ken genoeg praktijkvoorbeelden. Waarom zou je nog studeren vraag ik me soms af.
De praktijk bij ons heeft anders uitgewezen, dan heb ik het over een bedrijf van 3000 medewerkers en daarnaast nog eens 100-en partner bedrijven waarbij grof geld verdiend wordt door doorgegroeide MBO-ers. Ondertussen staan andere bedrijven te springen om dat soort mensen. Alleen de HBO-er/WO-er die uiteindelijk een hoge management functie gaat bekleden zal inderdaad de MBO-er inhalen wat salaris betreft, maar die stap maak je niet snel. Alle andere HBO-ers/WO-ers verdienen minder of hetzelfde tov de ervaren MBO-er.quote:Op zondag 26 september 2010 14:09 schreef Breathtaking het volgende:
En uiteindelijk is het toch wel het idee dat al doe je met je starters salaris onder voor een MBO'er met ervaring, je die achterstand toch snel in zou moeten halen en je eindigt met een veel hoger loon.
Een ervaren HBO-er verdient dan weer meer dan 'n ervaren MBO-er. Je vergelijkt 'n beetje appels met peren.quote:Op zondag 26 september 2010 14:29 schreef Monco10 het volgende:
[..]
De praktijk bij ons heeft anders uitgewezen, dan heb ik het over een bedrijf van 3000 medewerkers en daarnaast nog eens 100-en partner bedrijven waarbij grof geld verdiend wordt door doorgegroeide MBO-ers. Ondertussen staan andere bedrijven te springen om dat soort mensen. Alleen de HBO-er/WO-er die uiteindelijk een hoge management functie gaat bekleden zal inderdaad de MBO-er inhalen wat salaris betreft, maar die stap maak je niet snel. Alle andere HBO-ers/WO-ers verdienen minder of hetzelfde tov de ervaren MBO-er.
Op den duur is de voorsprong van de MBO'er weg, de ervaring. Dat is gewoon een kwestie van tijd.quote:Op zondag 26 september 2010 14:29 schreef Monco10 het volgende:
[..]
De praktijk bij ons heeft anders uitgewezen, dan heb ik het over een bedrijf van 3000 medewerkers en daarnaast nog eens 100-en partner bedrijven waarbij grof geld verdiend wordt door doorgegroeide MBO-ers. Ondertussen staan andere bedrijven te springen om dat soort mensen. Alleen de HBO-er/WO-er die uiteindelijk een hoge management functie gaat bekleden zal inderdaad de MBO-er inhalen wat salaris betreft, maar die stap maak je niet snel. Alle andere HBO-ers/WO-ers verdienen minder of hetzelfde tov de ervaren MBO-er.
klopt. ik moet nu een HBO gaan halen om hoger op te komen. Ik kwalificeer al elk niveau maar alleen het papiertje ontbreekt. De vele ervaringen die ik heb zijn dus nu minder waard dan een paar jaar schoolbanken.quote:Op zondag 26 september 2010 16:04 schreef draaier89 het volgende:
[..]
Op den duur is de voorsprong van de MBO'er weg, de ervaring. Dat is gewoon een kwestie van tijd.
Inderdaad erg onzinnig.quote:Op zondag 26 september 2010 16:09 schreef MrShiver het volgende:
[..]
klopt. ik moet nu een HBO gaan halen om hoger op te komen. Ik kwalificeer al elk niveau maar alleen het papiertje ontbreekt. De vele ervaringen die ik heb zijn dus nu minder waard dan een paar jaar schoolbanken.
Precies. Een ervaren en doorgegroeide MBO'er vergelijken met 'n net afgestudeerde HBO'er is appels met peren vergelijken.quote:Op zondag 26 september 2010 16:04 schreef draaier89 het volgende:
[..]
Op den duur is de voorsprong van de MBO'er weg, de ervaring. Dat is gewoon een kwestie van tijd.
Volgens de theorie misschien, in de praktijk werkt het heel anders en dat zijn niet een paar uitzonderingen.quote:Op zondag 26 september 2010 16:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. Een ervaren en doorgegroeide MBO'er vergelijken met 'n net afgestudeerde HBO'er is appels met peren vergelijken.
Een MBO'er met doorgroei en 15 jaar ervaring en 'n HBO'er met doorgroei en 15 jaar ervaring. Denk dat ik wel weet wie er over het algemeen elke maand het meeste salaris mag bijschrijven.
Knappe HBO'er die dat voor elkaar krijgt.quote:Op zondag 26 september 2010 18:30 schreef Monco10 het volgende:
Die MBO-er zit op hetzelfde niveau als de HBO-er en heeft dezelfde carrierekansen als de HBO-er. Ik heb het te vaak gezien.
Tenzij je chirurg of iets dergelijks wil worden
quote:Op zondag 26 september 2010 13:25 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Dit.
De meeste doorgegroeide MBO-ers zijn nog beter af dan de gemiddelde HBO-er/WO-er:
- geen studieschuld
- hebben al die jaren kunnen sparen toen de HBO-er/WO-er nog achter de boeken zat
- hebben veel werkervaring en zitten op hetzelfde niveau als de HBO-er/WO-er
- verdienen meer dan de gemiddelde HBO-er/WO-er die net binnenkomt bij een bedrijf (en ze zullen echt niet zo gemakkelijk ingehaald worden op termijn)
Dat denk ik niet, het is een feit. En ik ken er heel wat.quote:Op zondag 26 september 2010 20:36 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet? De gemiddelde MBO'er die hetzelfde niveau heeft als een WO'er, laat me niet lachen. Jij denkt dus serieus dat banen waarvoor normaliter universitair denkvermogen is vereist, ook uitgevoerd zou kunnen worden door de gemiddelde MBO'er?
Wel eens erover nagedacht dat die MBO-ers misschien wel gemakkelijk een HBO/WO studie hadden kunnen doen maar er gewoon geen zin in hadden?quote:Praktijkervaring is belangrijk, maar uiteindelijk zul je altijd een bepaalde intelligentie/kennis als basis moeten hebben.
Als dit jouw sterkste argumentatie is, dan ben ik bang dat je me niet zult overtuigen van je standpunt.quote:Op zondag 26 september 2010 20:47 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, het is een feit. En ik ken er heel wat.
quote:Op zondag 26 september 2010 21:12 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Als dit jouw sterkste argumentatie is, dan ben ik bang dat je me niet graag overtuigen van je standpunt.
Wat valt er te beargumenteren? Ik baseer mijn replies op ervaringen op de eigen werkvloer.quote:Op zondag 26 september 2010 21:12 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Als dit jouw sterkste argumentatie is, dan ben ik bang dat je me niet graag overtuigen van je standpunt.
Dat zijn jouw ervaringen, dat is niet hetzelfde als een feit. Roepen dat het een feit is, is ook niet hetzelfde. Mijn ervaringen en die van mijn vriendin zijn bijvoorbeeld heel anders. Ervaring speelt mee, maar opleiding is wel degelijk een factor. Zeker bij aannemen van nieuwe mensen. Intern speelt vooral functioneren en wat je laat zien aan kwaliteiten een rol. Terecht natuurlijk.quote:Op zondag 26 september 2010 22:30 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Wat valt er te beargumenteren? Ik baseer mijn replies op ervaringen op de eigen werkvloer.
En dan praat ik niet over het minste bedrijf, ik heb het dan nog niet eens gehad over de 100-en partner bedrijven waar we mee samenwerken.
Maar waarschijnlijk moet jij het echte bedrijfsleven nog gaan meemaken?
Tof salaris voor 26 uurquote:Op maandag 27 september 2010 10:21 schreef Spiegelei het volgende:
01: Bedrijfstak: notariaat
02: Functie: notarisklerk
03: Opleiding: VWO - klerkenopleiding
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week:26,25 (ik werk 70% van 37,5 urige werkweek)
06: Aantal vakantiedagen: 17,5 (25 bij fulltime)
07: 13e maand: nee, altijd tantieme gehad maar vanwege de crisis afgelopen jaar niets (ook geen recht op), zal dit jaar ook wel niets zijn
08: Bruto maand salaris: ongeveer 1650
09: Netto maand salaris: ongeveer 1330 (incl 95 reiskosten)
10: Overuren betaald: in principe niet => tijd voor tijd (maar bij heel veel overuren worden er wel uitzonderingen gemaakt)
11: Werkervaring: bijna 10 jaar
12: Goodies: ja mag altijd cursussen (van een dag) volgen, opleidingen die langer duren vinden ze meestal ook goed, daar krijg je voor een tentamen dan ook wel studiedagen voor.
Tevreden?: nee, dit is niet de baan die ik m'n hele leven wil doen, ik ben daarop ook minder gaan werken en bezig met een carrière switch (lees; volg opleiding in totaal ander vakgebied en hoop daar binnen een jaar of anderhalf jaar een baan in te kunnen vinden).
Vind je? hmm, nou ik ben er niet enthousiast over, maar dat kan ook komen doordat ik het werk gewoon niet meer wil doen.quote:
Zojuist salarisspecificatie binnengehad, even een update van nettobedrag:quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:20 schreef RubenK het volgende:
Vorige week begonnen bij nieuwe baan, dus ik dacht ik post even
01: Bedrijfstak: ICT (domain/co-location provider)
02: Functie: Developer
03: Opleiding: MBO Mediatechnologie
04: Leeftijd: 20
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2300 + reiskostenvergoeding
09: Netto maand salaris: (nog niet bekend)
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 3 jaar freelance/eigen projectjes + anderhalf jaar fulltime hiervoor
12: Goodies: Nog geen, maar ik heb eigenlijk alles zelf al (telefoon, laptop, mobiel internet, etc)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |