? Black label is al een van de goedkoopstequote:Op donderdag 23 september 2010 12:12 schreef DRA het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of er ook goedkope whisky te krijgen is. Ik drink eigenlijk voornamelijk black label maar dat spul is behoorlijk duur. Is er niet zoiets als euroshopper merk of zo? Met wijn en bier is dat er wel.
Red label is nog iets goedkoper volgens mij.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:12 schreef DRA het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of er ook goedkope whisky te krijgen is. Ik drink eigenlijk voornamelijk black label maar dat spul is behoorlijk duur. Is er niet zoiets als euroshopper merk of zo? Met wijn en bier is dat er wel.
Mixen is verboden met goede whiskey.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:21 schreef ElectricEye het volgende:
White Lion is het Gall&Gall huismerk en is relatief te doen. Qua smaak dus.
Ik heb het in huis voor die eieren die mijn single malts (in kristallen karaffen natuurlijk) zien en dan wel een 'cola-whisky' willen! Smaakbarbaren in kwestie hebben toch niet door dat ik in de keuken dan een scheut van die White Lion in hun cola plemp.
Prutser! Da's hun budgetlijn!quote:Op donderdag 23 september 2010 12:18 schreef KlappernootatWork het volgende:
[ afbeelding ]
stelletje amateurs.
Goede whiskey bestaat nietquote:Op donderdag 23 september 2010 12:23 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Mixen is verboden met goede whiskey.
Er is een bankje in de hel gereserveerd voor mensen die een goede whiskey verspillen.
Ja natuurlijk is er dat.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:12 schreef DRA het volgende:
Ik drink sowieso geen whiskey!quote:Op donderdag 23 september 2010 12:23 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Er is een bankje in de hel gereserveerd voor mensen die een goede whiskey verspillen.
Dank je. Ik gebruik het vooral om in slaap te komen. 4-5 dubbele whisky is daarbij erg goed en lekker. Meestal heb ik daarvoor al wat andere dingen gedronken dus dan proef je het verschil tussen goed en slecht toch al niet meer zo veel.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:21 schreef ElectricEye het volgende:
Ik heb het in huis voor die eieren die mijn single malts (in kristallen karaffen natuurlijk) zien en dan wel een 'cola-whisky' willen! Smaakbarbaren in kwestie hebben toch niet door dat ik in de keuken dan een scheut van die White Lion in hun cola plemp.
quote:Op donderdag 23 september 2010 12:27 schreef DRA het volgende:
[..]
Dank je. Ik gebruik het vooral om in slaap te komen. 4-5 dubbele whisky is daarbij erg goed en lekker. Meestal heb ik daarvoor al wat andere dingen gedronken dus dan proef je het verschil tussen goed en slecht toch al niet meer zo veel.
Dat klopt... is heel redelijk te drinken voor die prijsklasse. Glen Talloch ook wel.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:21 schreef ElectricEye het volgende:
Elke avond?quote:Op donderdag 23 september 2010 12:27 schreef DRA het volgende:
[..]
Dank je. Ik gebruik het vooral om in slaap te komen. 4-5 dubbele whisky is daarbij erg goed en lekker. Meestal heb ik daarvoor al wat andere dingen gedronken dus dan proef je het verschil tussen goed en slecht toch al niet meer zo veel.
Whiskyquote:Op donderdag 23 september 2010 12:25 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Goede whiskey bestaat niet![]()
Whisky
O ja, die heb ik ook wel eens, da's waar ook. Ruim onder de 2 tientjes per liter, dat is goed te doen.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:29 schreef Flurry het volgende:
[..]
Dat klopt... is heel redelijk te drinken voor die prijsklasse. Glen Talloch ook wel.
Vat 69 is een constant van smaak wisselende blend. Daar zit gewoon in wat voor handen is. Een niet op smaak gecontroleerde blend van afvaldestillaat, meer is het niet!quote:Op donderdag 23 september 2010 12:33 schreef Flurry het volgende:
Oh en blijf weg van Vat 69, da's echt het smerigste dat ik ooit heb gehad op whisky gebied.
Wat ik zeg. Voor jouw soort is er de cheapass wodka.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:27 schreef DRA het volgende:
[..]
Beste budget whisky, period. En Johnnie Walker is stront.quote:
Oje, de friet/patat discussie nu ook al in het drankenhoekjequote:Op donderdag 23 september 2010 12:25 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Whisky
Nee lamstraal. Whisky komt uit Schotland, whiskey uit Ierland. in Schotland distilleren ze 2 keer, in Ierland drie keer.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:45 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Oje, de friet/patat discussie nu ook al in het drankenhoekje
quote:Op donderdag 23 september 2010 12:45 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Oje, de friet/patat discussie nu ook al in het drankenhoekje
Het probleem is niet zozeer Ierland, daar zijn er een paar die het wel in de vingers hebben.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:47 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nee lamstraal. Whisky komt uit Schotland, whiskey uit Ierland. in Schotland distilleren ze 2 keer, in Ierland drie keer.
Klopt, maar ik wilde even aangeven dat er wel een wezenlijk verschil tussen de twee zit. In tegenstelling tot patat en friet.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:50 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Het probleem is niet zozeer Ierland, daar zijn er een paar die het wel in de vingers hebben.
Maar whiskey is ook uit de V.S (whisky is ook Canada btw) en daar wordt me een bagger geproduceerd, daar kan geen welwillende Ier meer tegenop.
welnee. In Schotland drogen ze het basismateriaal nog boven turfvuurtjes. In Ierland drogen ze het op de houten vloer.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:47 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nee lamstraal. Whisky komt uit Schotland, whiskey uit Ierland. in Schotland distilleren ze 2 keer, in Ierland drie keer.
Akkoord, ik zat niet helemaal goed. Maar er is wel een wezenlijk verschil tussen whisky en whiskey.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:56 schreef DoctorB het volgende:
[..]
welnee. In Schotland drogen ze het basismateriaal nog boven turfvuurtjes. In Ierland drogen ze het op de houten vloer.
Ohja, en friet natuurlijk.
Want patat is gewoon een synoniem voor aardappel.
ík haal ze altijd door elkaar.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:59 schreef padlarf het volgende:
[..]
Akkoord, ik zat niet helemaal goed. Maar er is wel een wezenlijk verschil tussen whisky en whiskey.
Dat straalt het ook wel uit ja.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:05 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
LekkerEn niet te duur..
Jij eet de fles ook op?quote:Op donderdag 23 september 2010 13:06 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Dat straalt het ook wel uit ja.
Dat is dan weer onzin.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:06 schreef Deetch het volgende:
Als je peut wilt drinken moet je peut kopen (als in terpentine). Whisky is duur omdat het een kwaliteitsproduct is dat lang moet liggen etc etc. Goedkopere whisky dan black label is er al bijn niet.
Ik neem aan dat je bij nalezen beseft dat je nu een hele domme opmerking hebt gemaakt, of niet?quote:
Als er op staat dat het 'old whiskey' is, dan gaan er wat alarmbelletjes rinkelen iddquote:Op donderdag 23 september 2010 13:09 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je bij nalezen beseft dat je nu een hele domme opmerking hebt gemaakt, of niet?
Hint: uitstraling etiket =/ smaak!
Tuurlijk, maar het etiket straalt die vermeende klasse niet uit, dus straalt het de lage prijs uit. En dat bedoelde ik.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:15 schreef padlarf het volgende:
[..]
Als er op staat dat het 'old whiskey' is, dan gaan er wat alarmbelletjes rinkelen idd
Ja ik was gewoon om nogal veel bier te drinken. Nu drink ik hooguit nog maar een pilsje of 5 misschien 10 en ik slaap een stuk beter. Alleen mijn portemonnee vindt het niet zo fijn.quote:
Elke avond 'hooguit 5 tot 10 bier' of 4 tot 5 dubbele whisky's.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:29 schreef DRA het volgende:
[..]
Ja ik was gewoon om nogal veel bier te drinken. Nu drink ik hooguit nog maar een pilsje of 5 misschien 10 en ik slaap een stuk beter. Alleen mijn portemonnee vindt het niet zo fijn.
En wat vinden ze bij de AA van je slaapmuts(je)???quote:Op donderdag 23 september 2010 12:27 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik weet dat ik veel drink, maar ik werk eraan. Vroeger was het vaak een kratje per dag. Dat haal ik nu alleen nog maar in het weekend. Dankzij het feit dat ik weet dat ik 's avonds dus die 4 a 5 dubbele whisky's drink kom ik overdag niet verder dat een biertje of 5, hooguit 10.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Elke avond 'hooguit 5 tot 10 bier' of 4 tot 5 dubbele whisky's.
Ga hulp zoeken man.
AA?quote:Op donderdag 23 september 2010 15:37 schreef Joe-Momma het volgende:
[..]
En wat vinden ze bij de AA van je slaapmuts(je)???
Mag dat van de groepsleider?
ben het ermee eens!quote:Op donderdag 23 september 2010 15:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Elke avond 'hooguit 5 tot 10 bier' of 4 tot 5 dubbele whisky's.
Ga hulp zoeken man.
quote:Op donderdag 23 september 2010 15:44 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik weet dat ik veel drink, maar ik werk eraan. Vroeger was het vaak een kratje per dag. Dat haal ik nu alleen nog maar in het weekend. Dankzij het feit dat ik weet dat ik 's avonds dus die 4 a 5 dubbele whisky's drink kom ik overdag niet verder dat een biertje of 5, hooguit 10.
http://www.alcoholisme.org/hulp.htmquote:De alcohol vaarwel zeggen is iets dat gewoonlijk niet geleidelijk kan gebeuren; je zult in één keer volledig moeten stoppen met drinken. Hoe eerder er hulp wordt ingeroepen, des te gemakkelijker dit is. Is er sprake van een redelijk vroeg stadium van alcoholisme, dan kan thuis worden afgekickt. Daarbij kunnen soms gedurende korte tijd medicijnen worden voorgeschreven om de psychische bijwerkingen van de onthouding te verminderen. Het gaat dan gewoonlijk om zogenoemde anxiolytica (geneesmiddelen die angstgevoelens verminderen), zoals benzodiazepinen.
Lijkt me allemaal wat overdreven. Ik weet dat ik veel drink, maar ben nog altijd een gezelligheidsdrinker. Wellicht iets te gezellig geef ik toe.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:47 schreef flying-dutchman het volgende:
[..]
[..]
http://www.alcoholisme.org/hulp.htm
dat heeft niets meer met gezelligheid te maken. of bestaat jou gezelligheid uit onder een tap vastgebonden te zitten.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:44 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik weet dat ik veel drink, maar ik werk eraan. Vroeger was het vaak een kratje per dag. Dat haal ik nu alleen nog maar in het weekend. Dankzij het feit dat ik weet dat ik 's avonds dus die 4 a 5 dubbele whisky's drink kom ik overdag niet verder dat een biertje of 5, hooguit 10.
En het is altijd zo onwijs gezellig als je in je eentje tv zit te kijkenquote:Op donderdag 23 september 2010 15:51 schreef DRA het volgende:
[..]
Lijkt me allemaal wat overdreven. Ik weet dat ik veel drink, maar ben nog altijd een gezelligheidsdrinker. Wellicht iets te gezellig geef ik toe.
nee joh, alle DRA topics zijn van ongekende kwaliteit en er is niets, ik herhaal, niets van verzonnenquote:
Hoe komt iedereen daar toch bij, Black label is niet eens zo ontzettend goedkoop. Het overbekende Red Label of Famous Grouse is al goedkoper.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:53 schreef heiden6 het volgende:
Black label is toch juist een van de goedkoopste whiskeys?
Ik gooi mijn single-malt door de koffiequote:Op donderdag 23 september 2010 12:23 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet helemaal iedereen weet daat Jonny de walkert niet zo goedkoop is als een euroshopper (vergelijkbare kwaliteits) whisky?quote:Op donderdag 23 september 2010 23:04 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Hoe komt iedereen daar toch bij, Black label is niet eens zo ontzettend goedkoop. Het overbekende Red Label of Famous Grouse is al goedkoper.
Wat een schattig flesje!quote:Op donderdag 23 september 2010 12:18 schreef KlappernootatWork het volgende:
[ afbeelding ]
stelletje amateurs.
Ik snap dat het niet de duurste is, maar waarom komt iedereen erbij dat dit goedkope whiskys zijn? Er zijn lijkt mij genoeg varianten onder de 10 euro, en daar vraagt de ts naar, juist niet naar lekkere merkjes.quote:Op vrijdag 24 september 2010 01:43 schreef CrashO het volgende:
Jim Beam vind ik wel goed te hachelen als Slobber WhiskEy (Bourbon)
Kost bij de supermarkt-slijter hier 17 euro voor een Liter.
Wil je nog cheaperr, dan kan je ook nog aan de Vat69, laatst een fles van opgepikt voor 13 euro voor een Liter(Vind ik beter te zuipen dan Glenntaloch en Johnny Walker . Alleen het blijft goedkope troep
![]()
)
*Ik ziet net dat deze al aangedragen is eerder in het topic
Als ik het zo lees is TS het beste af met een flesje gedenatureerde alcohol van de etos ofzoquote:Op vrijdag 24 september 2010 09:58 schreef Apekoek het volgende:
Ik snap dat het niet de duurste is, maar waarom komt iedereen erbij dat dit goedkope whiskys zijn? Er zijn lijkt mij genoeg varianten onder de 10 euro, en daar vraagt de ts naar, juist niet naar lekkere merkjes.
Johnny Walker Red label is euroshopperkwaliteitquote:Op donderdag 23 september 2010 23:36 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet helemaal iedereen weet daat Jonny de walkert niet zo goedkoop is als een euroshopper (vergelijkbare kwaliteits) whisky?
Whisky is nu net een product waar ik niet al teveel concessies wens te doen. Liever eens in de week een goed glas dan 10 keer per week bocht.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:29 schreef gers het volgende:
de duitse lidl/aldi heeft whisky voor 5 euro per 0,75 ltr , het is alleen niet te zuipen
johquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:34 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Whisky is nu net een product waar ik niet al teveel concessies wens te doen. Liever eens in de week een goed glas dan 10 keer per week bocht.
Er zijn blijkbaar mensen genoeg die daar anders over denk, zie TS, hoewel die niet helemaal serieus te nemen valt.quote:
Ik denk dat dat vooral aan de allochtone medemens te danken is. Bijv. Hindoestanen zuipen whisky alsof het water is maar veel verder dan een dimple of chivas komen ze niet. (Behalve als ze echt willen patsen en ze blue label in hun 7-up gooien.)quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef DoctorB het volgende:
Heel Nederland denkt er anders over. In de hele wereld is er een trend gaande dat er steeds meer dure whisky gedronken wordt, alleen in Nederland stijgt vooral de verkoop van het goedkopere / midden segment.
Dat is misschien wel zo, maar er is zeker wel een voor vrijwel iedereen waarneembaar verschil tussen een fles van 20 euro en een fles van 40 euro.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef DoctorB het volgende:
Nederlanders kijken naar prijs/kwaliteit verhouding. 100 euro voor een fles theekleurige drank die in feite hetzelfde smaakt als eentje van 40 euro... daar hoef je bij de gemiddelde Nederlander niet mee aan te komen.
Natuurlijk...alles wat uit Ierland komt, is slecht spul volgens jou?quote:Op donderdag 23 september 2010 12:25 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Whisky
White Lion van de Gall&Gall?quote:Op donderdag 23 september 2010 12:12 schreef DRA het volgende:
verschil ja. Maar is dat verschil ook 20 euro waard?quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:14 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat is misschien wel zo, maar er is zeker wel een voor vrijwel iedereen waarneembaar verschil tussen een fles van 20 euro en een fles van 40 euro.
Zonder electriciteit of gasquote:Op vrijdag 24 september 2010 15:36 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
Red Label is ook wel te zuipen.
Misschien moet TS zijn definitie van goedkoop geven..
Zoek maar eens op zijn paprika topic, dat was echt zijn beste werk tot nu toe als ik eerlijk ben.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zonder electriciteit of gas
Zo te lezen is gratis nog niet goedkoop genoeg voor TS![]()
Zelden zo'n loser meegemaakt
Ik heb net ff zijn posthistorie doorzocht en de search gebruikt, maar kan niks vinden.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:47 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zoek maar eens op zijn paprika topic, dat was echt zijn beste werk tot nu toe als ik eerlijk ben.
Ik ook niet...ben wel nieuwsgierig geworden... Fruityloop, heb jij een link dan?quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb net ff zijn posthistorie doorzocht en de search gebruikt, maar kan niks vinden.
Ik zei niet dat er niets goedkopers was.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:04 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Hoe komt iedereen daar toch bij, Black label is niet eens zo ontzettend goedkoop. Het overbekende Red Label of Famous Grouse is al goedkoper.
Kan hem even niet meer vinden, dat topic is toen ook gesloten door een modje geloof ik.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:23 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ik ook niet...ben wel nieuwsgierig geworden... Fruityloop, heb jij een link dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:33 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Kan hem even niet meer vinden, dat topic is toen ook gesloten door een modje geloof ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zowel voor het vinden van de samenvatting als het verhaal v/d samenvatting- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
Volgens mij was jij er toen ook bij, of niet?quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:41 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Zowel voor het vinden van de samenvatting als het verhaal v/d samenvatting
Zou je je geld niet gebruiken om je rekening bij NUON te betalen zodat je weer stroom hebt, in plaats van jezelf kapot te zuipen?quote:Op donderdag 23 september 2010 12:12 schreef DRA het volgende:
Die Blue Hangar is goddelijk en helaas bijna op hierquote:Op donderdag 23 september 2010 21:04 schreef remixd het volgende:
Ik heb deze
[ afbeelding ]
eens mogen proeven op een proeverij van mijn oude werk. (Wijnhandel/slijterij)
ooooh die was lekker zeg
als goedkope blended whisky vind ik teachers altijd wel lekker weg te drinken:
[ afbeelding ]
Als hij deze week bij de Mitra groot inkoopt is hij de komende tijd voor ¤65 in de week klaarquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:43 schreef fruityloop het volgende:
Met een beetje cola van de aldi erbij zal het vastwel te drinken zijn voor DRA.
Daar heb ik laatst een fles Canadese whisky van het merk MacBundy gekocht voor een euro of zes. Wat een bocht was dat! Al was het nog niet zo erg als een fles Aquavit die ze daar ook hadden.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Rij even naar Duitsland, scheelt echt veel per fles.
Duurquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:02 schreef chufi het volgende:
Momenteel als aanbieding 2lt. Ballantines voor 31 E bij de Vomar bij mij om de hoek
en toch hè... ik ken 't niet, maar is dit dan niet het ideale spul om mee te mixen of is het zelfs daar te goor voor?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 03:09 schreef CrashO het volgende:
[..]
Duur![]()
Deze week bij de Mitra, 1.5Liter van die Highland bird meuk, voor 15,99
Heb je dus 3 Liter voor ongeveer hetzelfde geld![]()
Ik heb geen idee, goedkoopste meuk die ik ooit gehad heb was Glenn Taloch, en dat vond ik al niet te zuipenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:20 schreef Flurry het volgende:
[..]
en toch hè... ik ken 't niet, maar is dit dan niet het ideale spul om mee te mixen of is het zelfs daar te goor voor?
quote:Dat je troep koopt heeft niets te maken met de lagere drankprijzen in Duitsland.Op dinsdag 19 oktober 2010 00:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Daar heb ik laatst een fles Canadese whisky van het merk MacBundy gekocht voor een euro of zes. Wat een bocht was dat! Al was het nog niet zo erg als een fles Aquavit die ze daar ook hadden.
quote:Mwah, ik heb wel eens Vat69 door de cola gegooid, maar dat verpestte de colaOp vrijdag 22 oktober 2010 12:16 schreef scarfac3 het volgende:
Voor het mixen van whisky met cola maakt het naar mijn mening niet zoveel uit welke ik neem.
quote:Ik puurOp vrijdag 22 oktober 2010 21:28 schreef Flurry het volgende:
[..]
Mwah, ik heb wel eens Vat69 door de cola gegooid, maar dat verpestte de cola
quote:Ik vind Grants op zich nog wel gaan.Op vrijdag 22 oktober 2010 12:16 schreef scarfac3 het volgende:
neem je een blend dan zou ik geen goedkope whisky kopen.
quote:DIe's idd. wel goed te drinken.Ik vind The Black Grouse erg lekker om puur te drinken, lekker een smokey nasmaak.
quote:Ooit een keer een fles gekregen van m'n broer als cadeauIk heb laatst Blue Label geproeft en dat is echt meesterlijk, heeeeel zacht en een heeerlijke na smaak die blijft hangen en lekker blijft. niet te vergelijken, maar veel teduur.
quote:Die vind ik dan weer niet zo.Maar het licht erook aan wat je lekker vind, ik Jack Daniels ook lekker om puur te drinken, die heeft een beetje een krachtige smaak.
quote:TS vraagt dan ook niet om malt maar om blend. Daarnaast bezuining je per definitie al niet op _goede_ malt, anders was hij niet goed in the first place. Your argument is invalid.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:40 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Op een goede malt moet je niet bezuinigen, punt
quote:Whatever....blend koop je niet, tenzij voor een irish whisky of voor eenOp vrijdag 22 oktober 2010 22:52 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
TS vraagt dan ook niet om malt maar om blend. Daarnaast bezuining je per definitie al niet op _goede_ malt, anders was hij niet goed in the first place. Your argument is invalid.
quote:Ik vind een JW green of gold label anders best goed te pruimen op z'n tijd. True, met een malt is de prijs/kwaliteit verhouding een stuk beter, maar dat wil niet zeggen dat het een en al troep is in (premium) blend-land.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:01 schreef Quinn_Dexter het volgende:
[..]
Whatever....blend koop je niet, tenzij voor een irish whisky of voor eencola.........
quote:no pun assumedOp vrijdag 22 oktober 2010 23:03 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik vind een JW green of gold label anders best goed te pruimen op z'n tijd. True, met een malt is de prijs/kwaliteit verhouding een stuk beter, maar dat wil niet zeggen dat het een en al troep is in (premium) blend-land.
Mensen die huilen dat alleen single malts lekker zijn en de rest verrot is hebben duidelijk niet veel kaas (no pun intended) van whisky gegeten. Fabeltjes.
quote:Het punt is dat als je eenmaal veel malts geprobeerd hebt je ook die malts weer terug gaat proeven in een premium blend, inclusief al die eigenschappen en smaakjes die die malts bijzonder maken. Dus ja, qua prijs/kwaliteit verhouding niet optimaal, maar een goede blend is soms best interessantOp vrijdag 22 oktober 2010 23:11 schreef Quinn_Dexter het volgende:
[..]
no pun assumed
Maar een JW Green moet toch nog 35 euro kosten en een gold label bijna 50....voor dat soort bedragen kies ik dan toch liever een malt, en dan hoef ik niet eens te huilen
quote:met andere woorden, een gegeven blend niet in de mond kijken, maar verder gewoon voor een malt naar keuze gaanOp vrijdag 22 oktober 2010 23:13 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het punt is dat als je eenmaal veel malts geprobeerd hebt je ook die malts weer terug gaat proeven in een premium blend, inclusief al die eigenschappen en smaakjes die die malts bijzonder maken. Dus ja, qua prijs/kwaliteit verhouding niet optimaal, maar een goede blend is soms best interessantZo kun je duidelijk port ellen in JW blue label terugvinden, bijvoorbeeld
quote:De fles zit er inderdaad goedkoop uit, maar het is best een goede whiskey voor de prijs. Beter dan beroemdere Ieren als Jamenson of de standaard Bushmills (Blackbush vind ik wel beter). Paddy is zacht, weinig uitgesproken maar heeft niet zo'n goedkope scherpe alcoholsmaak.Op donderdag 23 september 2010 13:09 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je bij nalezen beseft dat je nu een hele domme opmerking hebt gemaakt, of niet?
Hint: uitstraling etiket =/ smaak!
quote:Vind eigenlijk de meeste ierse whiskey naar lijm smaken, en scherp, 4 roses vind ik dan weer ondrinkbaar bochtOp zaterdag 23 oktober 2010 10:53 schreef Gimmick het volgende:
[..]
De fles zit er inderdaad goedkoop uit, maar het is best een goede whiskey voor de prijs. Beter dan beroemdere Ieren als Jamenson of de standaard Bushmills (Blackbush vind ik wel beter). Paddy is zacht, weinig uitgesproken maar heeft niet zo'n goedkope scherpe alcoholsmaak.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind eigenlijk de meeste ierse whiskey naar lijm smaken, en scherp, 4 roses vind ik dan weer ondrinkbaar bocht
quote:Klopt, in dezelfde prijsklasse beviel andere drank een stuk beterOp vrijdag 22 oktober 2010 13:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat je troep koopt heeft niets te maken met de lagere drankprijzen in Duitsland.
quote:Ik vind persoonlijk Tullamore Dew ook wel prima te drinkenOp zaterdag 23 oktober 2010 10:53 schreef Gimmick het volgende:
[..]
De fles zit er inderdaad goedkoop uit, maar het is best een goede whiskey voor de prijs. Beter dan beroemdere Ieren als Jamenson of de standaard Bushmills (Blackbush vind ik wel beter). Paddy is zacht, weinig uitgesproken maar heeft niet zo'n goedkope scherpe alcoholsmaak.
[ afbeelding ]
quote:we hebben een winnaar. Dat is echt de grootste bocht die onder de naam Whisky verkocht wordtOp zondag 24 oktober 2010 21:00 schreef jeloen het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mekhong_whiskey
is maar 2-3 eur per fles(0.5 L)
drinkt me pa altijd op vakantie
Whiskey all the way! Een goede Bourbon, i.e. Makers Mark, daar kan niks tegen op verdomme. Geen rokerige Schotse crap Scotch niet!quote:Op donderdag 23 september 2010 12:48 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Het is whisky (whiskey is doorgaans meuk) en het is patat (friet is een Brabantse taalkundige verbastering van het Franse woord 'frites').
lol watquote:Op zondag 28 juli 2013 17:17 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Whiskey all the way! Een goede Bourbon,
Dat jij bourbon lekkerder vindt moet jij weten, maar met whiskey heeft het relatief weinig te makenquote:
Bourbon = Whiskey knuppelquote:Op zondag 28 juli 2013 17:52 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat jij bourbon lekkerder vindt moet jij weten, maar met whiskey heeft het relatief weinig te maken
Jij zegt dat het relatief weinig met Whiskey te maken heeft. Bourbon IS Whiskey.quote:
Nee. Maar waarom ga ik in godsnaam in discussie met iemand die denkt dat Schotse whisky per definitie rokerig is?quote:Op zondag 28 juli 2013 17:58 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jij zegt dat het relatief weinig met Whiskey te maken heeft. Bourbon IS Whiskey.
Dat weet ik toch niet?quote:Op zondag 28 juli 2013 17:59 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nee. Maar waarom ga ik in godsnaam in discussie met iemand die denkt dat Schotse whisky er definitie rokerig is?
Ok, het meest zinnige wat ik nu kan doen is toch mijn excuses maken voor mijn onaardige posts en je alle bourbon van de wereld toe te wensenquote:Op zondag 28 juli 2013 18:01 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dat weet ik toch niet?![]()
De meeste Scotches worden in ieder geval met turf gestookt, dus wat dat betreft spreek ik de waarheid dat veel Scotches rokerig zijn. En voor mijn smaak te rokerig, hence why I like Bourbon.
Ik weet dat er ook Scotches met helder, bergrivier water gemaakt worden die minder rokerig zijn. Maar ja. Die rokerigheid is toch een intrinsieke eigenschap van veel Scotches en Scotch als een concept. Dat is wat veel mensen er lekker aan vinden. Vandaar ook mensen die sigaren roken met Scotch er bij lekker vinden.quote:Op zondag 28 juli 2013 18:03 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ok, het meest zinnige wat ik nu kan doen is toch mijn excuses maken voor mijn onaardige posts en je alle bourbon van de wereld toe te wensen
Misschien toch maar eens proberen dan. Makers Mark zei je?quote:Op zondag 28 juli 2013 18:06 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik weet dat er ook Scotches met helder, bergrivier water gemaakt worden die minder rokerig zijn. Maar ja. Die rokerigheid is toch een intrinsieke eigenschap van veel Scotches en Scotch als een concept. Dat is wat veel mensen er lekker aan vinden. Vandaar ook mensen die sigaren roken met Scotch er bij lekker vinden.
Maar smaken verschillen. Ik vind de zoete Bourbon met de vanille achtige geur/smaak lekkerder.
Jack Daniels vind ik dan weer smerige troep. Maar dat is ook geen Bourbon maar Sour Mash Tennessee whiskey.
Oh. Ik herinnerde me al niet onlangs nog een dergelijk topic gepost te hebbenquote:
Ja, Maker's Mark. Een ambachtelijk gemaakte Kentucky Straight Bourbon. Gaat soepel door je keel, heeft een lekker aroma, en heeft geen vervelende nagellak bijsmaak zoals dat bocht van Jack Daniels (Black Labelquote:Op zondag 28 juli 2013 18:13 schreef padlarf het volgende:
[..]
Misschien toch maar eens proberen dan. Makers Mark zei je?
Ik moet helaas zo weg, anders had ik je wat uitgebreider advies kunnen geven. (Kan nog steeds hoor, maar niet nuquote:Op zondag 28 juli 2013 18:20 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, Maker's Mark. Een ambachtelijk gemaakte Kentucky Straight Bourbon. Gaat soepel door je keel, heeft een lekker aroma, en heeft geen vervelende nagellak bijsmaak zoals dat bocht van Jack Daniels (Black Label)
Haha, en misschien moet ik Scotch een kans geven. Jij iets aan te raden nu je mijn voorkeur kent?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |