Rippingtons | woensdag 22 september 2010 @ 20:29 |
Ik heb gisteren mijn Ford Focus uit 2000 naar de kwikfit gebracht voor de jaarlijkse APK keuring. Word ik vandaag gebeld dat ik een kostenpost heb van 875 euro. - 2 nieuwe voorbanden (bij beide banden komt het ijzerdraad/staaldraad naar buiten) - Uitlijnen - Nieuwe dimlicht-unit aan de linkerzijde - 2 nieuwe draagassen - APK keuring Kloppen deze (hoge) kosten? | |
Gunner | woensdag 22 september 2010 @ 20:30 |
Hebben ze dit al uitgevoerd of is het alleen een prijsopgave? | |
pl4kkie | woensdag 22 september 2010 @ 20:30 |
Heb je niet gezegd bel me eerst ff als er wat moet gebeuren? Want anders gaan ze er van alles aan doen wat mss wel helemaal niet gedaan is maar wel in rekening gebracht. Misselijke auto bedrijven ![]() | |
CantFazeMe | woensdag 22 september 2010 @ 20:31 |
Lijkt mij wel. Voorbanden zijn sowieso prijzig en de draagassen. Dan moet je de manuren er ook nog bij rekenen. Dus ik kan het me wel bij voorstellen dat het richting die prijs is. De rest is niet zo duur. | |
OxygeneFRL | woensdag 22 september 2010 @ 20:31 |
quote:Ja dat klopt. Ik heb je auto gezien en alle punten waren echt aan vervanging toe. Ik neem aan dat je ze eerst hebt uitgelachen en toen je auto heb opgehaald en om vervolgens naar een echte garage te gaan ipv een stagebedrijf? | |
Rippingtons | woensdag 22 september 2010 @ 20:31 |
Ze hebben nog niks gedaan. Ze wilden mij alleen informeren wat er aan de hand is en wat de kosten zijn. | |
OxygeneFRL | woensdag 22 september 2010 @ 20:32 |
quote:Mooi. 30 euro betalen en weg daar. KwikShit staat erom bekend om posten erbij te verzinnen omdat de auto eigenaren en geen klap verstand van hebben. | |
pl4kkie | woensdag 22 september 2010 @ 20:33 |
quote:Kzou eerst maar is gaan kijken bij je auto en ze laten aanwijzen dat het er daadwerkelijk zit. | |
Salatrel | woensdag 22 september 2010 @ 20:33 |
daarom laat ik APK nooit door kwikfit doen ![]() ![]() | |
Rippingtons | woensdag 22 september 2010 @ 20:37 |
quote:Ik heb over het algemeen goede ervaringen bij zowel de Kwikfit en de Speedy. Het ligt er ook maar net aan welke plaats je zit. En ja, ik ook hoor verschillende verhalen. Mijn vriendin die had vorig jaar bij de Kwikfit 750 euro kosten aan een Ford Fiesta uit 1996, maar dat was echt niet de moeite meer waard. | |
Rippingtons | woensdag 22 september 2010 @ 20:41 |
Mijn stiefbroertje heeft ook bij de Kwikfit gewerkt, maar daar werkte vooral veel jong en ongeschoold personeel. En dan tref je het helaas wat minder aan. | |
pl4kkie | woensdag 22 september 2010 @ 20:42 |
quote:Ieder heeft zo zijn eigen ervaring natuurlijk. Ik heb me eigen auto vandaag ook weg gebracht voor apk naar een andere garage waarbij ik normaal zit omdat die een vriend van me flink genaaid hebben. Hij ging voor een grote beurt en ze belden hem van je radiator is lek. Je moet 4 nieuwe banden. Je remmen zijn slecht. Je handrem is kapot( daardoor moesten ze zijn remleidingen door knippen om erbij tekomen). Hij kon ff 1000 euro aftikken. Terwijl er nooit vocht onder z'n auto lag etc. Ben er maar gelijk weg gegaan want ze gaan mij dat niet flikken. Waar ik vandaag heen ben gegaan hebk duidelijk gezegd alleen APK en verder nix. Anders bellen jullie maar als het dringend is en met de apk temaken heeft. | |
#ANONIEM | woensdag 22 september 2010 @ 20:48 |
Kwikfit en APK gaat niet samen. Ik had volgens KF een afkeur op een aantal zaken. O.a. zou het profiel op de banden te ondiep zijn. Dat werd gedemonstreerd door het uiterste randje van het profiel tegen de wang van de band te meten. Je moet echter het midden van de band meten en daar zat nog 4 mm op. Verder hadden ze ongevraagd wat onderdelen van mijn auto gesloopt, zogenaamd omdat ze anders niet konden laten zien dat de rubbers waren vergaan en de lagers waren versleten. Ik ben daarna nooit meer naar Kwikfit geweest. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2010 20:48:32 ] | |
garnage-patrick | woensdag 22 september 2010 @ 21:04 |
quote:achterbanden zijn vaak minder duur hoor ![]() Kwikfit moet je (zeker als je geen verstand van auto's hebt) ver wegblijven, en als je wel wat verstand van auto's hebt blijf je er zowiezo weg. Je hoort vaak dramaverhalen bij de kwikfit, zoals een van de posts boven (dat ze spullen moeten wegslopen?) ik kan niet begrijpen dat mensen dat toelaten / geen actie tegen ondernemen... | |
Sounddragon | woensdag 22 september 2010 @ 21:06 |
Draag ASSEN ?? serieus ? ![]() SPOILER | |
CantFazeMe | woensdag 22 september 2010 @ 21:19 |
quote:Uhm, je vriend is dan akkoord gegaan met de prijs, ze mogen volgens mij niet zomaar onderhand gaan vervangen zonder de eigenaar te informeren... | |
kalejapie | donderdag 23 september 2010 @ 06:36 |
Wat zijn de precieze afkeur punten op die auto? vooral die draagarmen voor ben ik wel benieuwd naar | |
kalejapie | donderdag 23 september 2010 @ 06:42 |
quote:(Breedte van de band - 50mm ) x 0.75 dat is de breedte waarover je mag meten aan de band voor de apk en uiteraard alleen in de hoofdgroeven . oja die breedte moet je natuurlijk wel netjes verdelen over de twee helften | |
TommyGun | donderdag 23 september 2010 @ 08:24 |
Dat ijzerdraad/staaldraad zie je er zelf niet uitsteken?... | |
Alicey | donderdag 23 september 2010 @ 09:18 |
quote:Lijkt me wel. Draagarmen zijn alleen al tegen de helft aan onderdelen. Dan moeten ze er vervolgens nog opgezet worden. [ Bericht 0% gewijzigd door Alicey op 23-09-2010 09:20:32 (whehe ik neem het gewoon over :')) ] | |
PerryVogelbekdier | donderdag 23 september 2010 @ 09:26 |
- 2 nieuwe voorbanden (bij beide banden komt het ijzerdraad/staaldraad naar buiten) - Uitlijnen - Nieuwe dimlicht-unit aan de linkerzijde - 2 nieuwe draagassen - APK keuring 2 banden; ligt aan het merk, maar varieert tussen de 50 en 150 euro per stuk Uitlijnen; tussen 40 en 65 euro is normaal - koplamp kost bij artaparts 109 euro mits electrisch verstelbaar - 2 nieuwe draagarmen kosten bij artaparts 69 euro per stuk - apk; 25 euries --- totaal maximaal; 300 + 65 + 109 + 69 + 69 + 25 = 637 euro maximaal zonder werkuur.. Redelijk goede banden kun je wel voor 150 a 200 euro hebben, uitlijnen voor minder dan 65 lukt bij een fatsoenlijk bedrijf ook nog wel, 2 draagarmen monteren kost de kop ook niet, en die koplamp kunnen ze dan meteen ff meenemen.. Al met al; ga naar een fatsoenlijk bedrijf waar je niet genaaid wordt met alles ![]() 1 goed ding hebk wel over voor kwikfit; ze hebben eens voor 15 euro 1,5 uur aan een auto staan te kutten waar ze de uitlaat uiteindelijk hebben losgesneden, en daarna de nieuwe ff fatsoenlijk met een klem hebben vastgemaakt.. Dat was daarintegen dan weer niet duur ![]() | |
Wokkel | donderdag 23 september 2010 @ 09:30 |
Vorige week was er nog een undercover reportage van BBC Watchdog waaruit bleek dat elke onderzochte KwikFit in de UK de boel belazerde. Als je die uitzending hebt gezien weet je waarom je nooit, maar dan ook nooit meer naar de KwikFit moet gaan. | |
Sounddragon | donderdag 23 september 2010 @ 11:39 |
quote:Fusee's aan bonken waarschijnlijk, en die kun je niet bij elke auto los van de draagarm vervangen, of ze kunnen/willen het niet ![]() | |
Clupea | donderdag 23 september 2010 @ 11:40 |
quote:Exact mijn ervaring (kwikfit Amsterdam Oost). Fiesta Diesel voor APK a 25 euro: afgekeurd doordat een van de autogordels 'beschadigd' zou zijn. Wat bleek, er zat een pluisje op. Wel adviseerden ze een preventieve vervanging van de uitlaat -want het metaal werd wat dun- en nieuwe schokdempers achter - zonder duidelijke reden. Later bij een collega garage met APK a 75 euro alsnog goedgekeurd, zonder reparaties. Voor mij nooit meer Kwikfit. | |
1299 | donderdag 23 september 2010 @ 16:49 |
Er was een keer een prachtig verhaal hier meen ik van iemand die naar de quickfit ging om zijn schokbreker te vervangen. Vervolgens ging hij naar een ander fileaal voor een apk keuring, daar wisten ze te melden dat de schokbreker vervangen moesten worden. Ja prima hoor, vervang maar, toen hij de rekening gepresenteerd kreeg liet hij de garantiebon van een week terug zien ![]() Bijna goed, gevonden: quote:bron: Vraag het de kwik fitter! | |
#ANONIEM | donderdag 23 september 2010 @ 17:20 |
quote:Okay dat wist ik niet. Maar in ieder geval niet in het uiterste randje op de overgang naar de wang, zoals ze wel deden bij KF. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2010 17:21:41 ] | |
fespo | donderdag 23 september 2010 @ 17:22 |
kwikfit ![]() al een paar keer gratis geholpen. vorige week nog een prop laten schieten in de band, helemaal gratis. ![]() | |
CantFazeMe | donderdag 23 september 2010 @ 17:31 |
quote:Waar zijn de arbeidskosten? | |
vannelle | donderdag 23 september 2010 @ 17:47 |
quote:Ik moest lachen, mooi verhaal! ![]() | |
kalejapie | donderdag 23 september 2010 @ 20:50 |
quote:Die hebben vast wat aan je verdiend vorige keer ![]() ![]() En aanbidden van kwikfit , common hoe diep kun je zinken ![]() | |
PerryVogelbekdier | donderdag 23 september 2010 @ 21:56 |
quote:Lees wat erbij staat; zonder arbeidsloon Hoe lang zijn ze met die zut bezig? Geen fucking 3 uur a 60 euro.. waardoor je op zo'n achterlijk bedrag komt. Ga naar een universeel bedrijf en je betaald stukken minder voor alles, dus dan kom je honderden euro's goedkoper uit ![]() | |
CantFazeMe | donderdag 23 september 2010 @ 21:57 |
quote:Mwa... zou er niet te snel op gaan rekenen. ![]() | |
PerryVogelbekdier | donderdag 23 september 2010 @ 22:01 |
Prijzen die ik hier over het algemeen weet; 125 euro voor 2 fatsoenlijke bandjes 40 euro uitlijnen 109 euro (uiterste voor die koplamp) 2x 69 euro (draagarmen) 80 euro arbeid 25 euro apk ![]() --- totaal; 517 euro Scheelt nogal met OP.. Als TS een beetje handig is, doet ie het zelf ff.. Scheelt toch nog aardig wat arbeidskosten.. | |
CantFazeMe | donderdag 23 september 2010 @ 22:02 |
Daar heb je ook uiteraard gelijk in. Ik verdedig kwikfit niet hoor, maar gaat om het idee. Ik vind het soms best moeilijk om een goede garage te vinden die o.a. eerlijk is en dat zijn er niet veel.. | |
ooge | donderdag 23 september 2010 @ 22:06 |
mensen die denken dat auto rijden niks kost en geen onderhoud aan hun auto willen plegen. | |
PerryVogelbekdier | donderdag 23 september 2010 @ 22:14 |
quote:Dat is ook lastig.. Maar als je die ene net gevonden hebt, dan ben je ook blij. Gelukkig hebk een fijne garage die niet flauw is met ff wat extra werk, en normale prijzen hanteert.. Tevens erg eerlijk over zaken, en als er iets raars op de rekening staat, wordt het ook zonder problemen opgelost. Ik kom er al 8 jaar, en daarnaast ook al 4 klanten er binnen gebracht, dus wederzijds vertrouwen zeg maar. Maar het is klote om een goede en vooral eerlijke garage te vinden tegenwoordig. Overal wordt je genaaid bij het leven. Als je dat niet wil, moet je echt proberen te leren zelf te gaan schroeven. Scheelt je erg veel geld, en extreem veel gereedschap heb je niet nodig voor de basis dingen. Maargoed, dan moet je wel plaats hebben etc (ik doe het gewoon op straat) | |
Fer | donderdag 23 september 2010 @ 23:17 |
Het zou me niks verbazen als er niet zoveel mis is met deze auto Het komt soms voor dat je het carcas van de band zit zitten in een groef in het rubber, dat wordt vaak genoeg goed gekeurd. uitlijnen nergens voor nodig, tenzij je last hebt van scheef trekken of extreme oneven bandslijtage. Aangezien je eerder last krijgt van scheuren zal dit wel niet. Koplamp? is ie echt stuk, of kan ie niet meer gesteld worden? Wellicht stellen met stukjes rubber ergens tussen drukken of parkers. Draagarm zelf kan niet stuk, wellicht droge rubbers, is slecht voor de wegligging maar niet echt afkeur. Of een stukke kogel, maar die kan los vervangen worden. | |
kalejapie | donderdag 23 september 2010 @ 23:25 |
quote:Canvas door het rubber goedgekeurd ? Wat een prutsers , (dit staat helemaal los van het kwikfit verhaal wat ik nu ga zeggen ), er is een verschil tussen overbodige dingen zogenaamd afkeuren wat geen afkeur had mogen zijn en dingen goedkeuren wat gevaar kan opleveren , en canvas dat zichtbaar is ook al is het door het rubber zichtbaar is gewoon gevaarlijk ![]() Sorrie dat ik het zeggen maar je hebt er echt geen bal verstand van als ik je verhaal zo lees draagarm vervangen voor droge rubbers?? vaak kun je de fuséekogel los vervangen maar dat is lang niet bij alle auto's ....en die rubbers die je bedoelt kan de vulcanisatie van losraken en is geen afkeur mits er ijzer op ijzer is of 1mm echte speling heeft ![]() TS: wat voor auto gaat het om? (dit vraag ik ivm de "aangetoonde " gebreken die geconstateerd waren ) Edit: aangezien ik nu zie dat het om een ford focus gaat ,fuséekogels zijn geen zwakke punten bij dit model , draagarmrubbers daaraan tegen wil de vulcanisatie wel eens loslaten (achterste rubbers) van de draagarmen voor , als ik me niet vergis zit er een bolle kraag aan beide kanten dus lijkt het me sterk dat de draagarmen contact maken met het subframe , als je bij het remmen en of stevig optrekken, of over drempels rijdt geen gebonk of schurend bijgeluid hoort of het gevoel hebt dat de auto een beeje scheef trekt durfik wel met zekerheid te zeggen dat het geen afkeur voor de apk mag zijn ,wat je kunt doen is om te vragen of je het met eigen ogen mag zien ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door kalejapie op 23-09-2010 23:44:02 ] | |
Mikkie | vrijdag 24 september 2010 @ 12:08 |
Kwikfit ![]() | |
pl4kkie | vrijdag 24 september 2010 @ 17:54 |
Net terug bij de garage waar ik me auto moes laten keuren gisteren. Der was een mistlamp voor vervangen( dat wis ik want he glas was kapot) en een stukje remleiding. Daar zat een scheur is of iets. Ben in totaal 200 euries kwijt. Vindt dat wel netjes ![]() | |
oshiro | zaterdag 25 september 2010 @ 01:00 |
Assen a 150 euro/stuk, banden a 100 euro/stuk als je een niet te goedkoop bandje hebt, als een complete koplampunit vervangen gaat worden blijft dat ook absoluut niet onder de 100 euro. Dan je keuring en je arbeidsloon nog... Kan best kloppen dus. Maar of het terecht is dat het vervangen wordt... tsja ![]() | |
2cv | zaterdag 25 september 2010 @ 01:33 |
quote:Draagassen ![]() In het algemeen: APK is onzin. Het is wettelijk verplicht, maar stelt weinig voor. Als je banden bijvoorbeeld afgesleten zijn tot de minimum profieldiepte dan denken veel mensen dat ze daar nog prima een jaar mee kunnen rijden want 'de auto is goedgekeurd'. Ze zijn echter te achterlijk/zuinig om te beseffen dat banden tijdens het rijden slijten en dat een week later de banden al niet meer aan de minimale eisen voldoen (voor alle duidelijkheid: ook al staat je auto niet in een garage om APK gekeurd te worden, dan moet hij nog aan de APK eisen + nog andere eisen voldoen!). De KwikFit probeert vanalles te repareren om geld binnen te slepen, andere garages proberen zo min mogelijk af te keuren om de klant tevreden te houden. Wat heb je dan liever ? Een paar centen extra uitgeven of in een onveilige (vertaling: potentieel levensgevaarlijke auto) rondrijden ? | |
oshiro | zaterdag 25 september 2010 @ 01:36 |
quote:Daarom geven ze toch ook altijd een vervangadvies op, voor onderdelen die binnen een jaar versleten kunnen zijn ![]() | |
2cv | zaterdag 25 september 2010 @ 03:16 |
Dikke kans dat ik het dan al (laat) vervangen. | |
TheOneAndOnly | zaterdag 25 september 2010 @ 08:46 |
ik heb eens een nieuwe band gehaald bij de kwikfit... kreeg een klapband op de snelweg, bad helemaal naar de gort, bij ons een paar straten verderop zat een kwikfit, ik denk ga daar effe heen, effe snel nieuw bandje, zo een zelfde als er op lag maar dan nieuw kostte 90 euro, nou doe dan maar, dan ben ik er vanaf... pirelli p5000 was dat meen ik paar weken later lekke band aan andere kant, thuiskomertje erop, naar huis gereden, band in auto van de zaak gegooid en maandags naar bandenboer, zelfde band als bij kwikfit was daar 60 euro... voor mij ook geen kwikfit meer.... paar maanden geleden beurtje gedaan aan auto maar met olie ga ik niet lopen kloten, dus hier in de buurt zit een euromaster, afspraak gemaakt, olie en oliefilter vervangen duurt een uur, dus ik denk ik wacht wel dan... zetten ze blokken op de brug om de auto op te zetten onder de zijskirts!!!! kunnen die monteurs dat helemaal niks??? gelukkig geen schade maar dus ook nooit meer euromaster.... | |
1299 | zaterdag 25 september 2010 @ 09:41 |
quote:Als jij voor 80 euro twee draagarmen kan vervangen dan mag jij dat voortaan doen hoor ![]() | |
davidov2009 | zaterdag 25 september 2010 @ 10:16 |
quote:Je zou in de APK eigenlijk een hogere eis aan de profieldiepte moeten stellen omdat je weet dat het nog een jaar mee moet. Draagarmen kapot/doorgeroest is wel vrij zeldzaam overigens. De lijst van klusjes (met uitzondering van de koplamp dan) is nou niet iets wat je makkelijk thuis kan doen, je moet sowieso al een paar krikken hebben voor de banden en draagarmen (en dat kost ook weer geld), en voor uitlijnen en omleggen van banden hebben ze in de garage speciale apparatuur, als je dat zelf gaat doen ben je 10x zo lang bezig. En als het, zoals kalejapie vermoed, alleen om de rubbers gaat, dan kan je het sowieso niet zelf doen, die moeten eromheen geperst worden maar spaart je de kosten van een nieuwe draagarm. Iig niet naar de Kwikfit, dat is wel duidelijk ![]() | |
Mikkie | zaterdag 25 september 2010 @ 16:59 |
quote:Maar de één rijdt meer dan de ander, dus die vlieger gaat ook niet op. APK is nou eenmaal een momentopname en om zaken enigszins te ondervangen hebben ze de aandachtspunten uitgevonden zoals die op het formulier aangestreept kunnen worden ![]() | |
Devz | zaterdag 25 september 2010 @ 17:34 |
Vorige maand APK + kleine beurt (Peugeot uit 2002) laten uitvoeren bij de Kwikfit. Halverwege de middag werd ik opgebeld, er moest van alles vervangen en gerepareerd worden. Totale kosten: ruim 1500 euro! Verkoper aan de telefoon gevraagd op welke van die punten de auto dan ook daadwerkelijk afgekeurd zou worden, want 1500 euro dat vind ik wel erg veel geld. Daar draaide hij steeds omheen en hij werd zelfs steeds brutaler door meerdere keren te stellen dat ik veiligheid niet belangrijk vond, onverantwoordelijk was etc. etc. Uiteindelijk bijna ruzie met die vent gekregen aan de telefoon en gezegd dat ik er nog over na zou denken en contact op zou nemen met mijn besluit of ik het wel of niet laat repareren. Daarna in de auto gestapt en naar dat betreffende filiaal gereden. Daar diezelfde gast nogmaals face-to-face gevraagd wat er nou eigenlijk gerepareerd moest worden om de auto in ieder geval APK goedgekeurd te krijgen. Hij kwam met een lijstje dat al een stuk korter was dan al die punten (+/- 750 euro) aan de telefoon (veel onderdelen waren 'volgens het boekje' ongeveer aan vervanging toe, maar vertoonden nog geen gebreken of tekenen van slijtage dus dat was eigenlijk toch meer advies dan directe noodzaak). Ook daar zaten nog een aantal dubieuze punten tussen, dus gezegd dat ik eerst een herkeuring wil laten doen bij een ander station voordat ik iets laat repareren. Hij geeft daarop aan nogmaals te gaan overleggen met de chef werkplaats van dat filiaal en plotseling 'na een hevige discussie' was alles toch akkoord, enkel het lampje boven de kentekenplaat achter moest vervangen worden. Totale kosten buiten de APK 20 euro in plaats van ruim 1500 euro. Neemt niet weg dat er dit jaar wel wat onderhoud aan de auto gepleegd moet worden. Maar echt lang niet voor 1500 euro en bovendien was die man aan de telefoon ronduit onbeschofd. Dat was mijn eerste en laatste bezoek aan de Kwikfit. | |
Turquaz52 | zaterdag 25 september 2010 @ 17:39 |
quote:En dat wou ik nou net zeggen ![]() Ook koplamp en bandjes op zetten er bij ![]() | |
tjoptjop | zaterdag 25 september 2010 @ 21:31 |
quote:Dat topic weet ik nog, geweldig ![]() | |
2cv | zondag 26 september 2010 @ 19:10 |
quote:Wat een schande dat de KwikFit niet het allergoedkoopste is ! Wat een ongeloofelijk gore oplichters ! Hoe durven ze zomaar hun eigen prijzen te bepalen en daardoor ¤30,- duurder te zijn dan de concurrent ! ![]() quote:Bokken op de brug om olie te verversen ![]() | |
2cv | zondag 26 september 2010 @ 19:11 |
quote:Banden uitlijnen ![]() | |
densmee | zondag 26 september 2010 @ 19:31 |
quote:nee natuurlijk niet ![]() wel de ophanging | |
FCZwolleZuid | zondag 26 september 2010 @ 19:40 |
Daarom onafhankelijk keuringsstation. Kost 2 tientjes meer maar ze laten wel zien wat er kapot is. Zelf ook geen goed verhaal over kwitshit. Ze gaven vorig jaar een keer mijn auto terug zonder mijn wielbouten vast te draaien. Toen ik een schopje tegen de band gaf vielen er 2 bouten uit. Reparatie (balanceren) wel gratis gekregen maar ik kom er nooit meer. | |
pl4kkie | zondag 26 september 2010 @ 19:41 |
quote:Hoe kan je in godsnaam vergeten je wielbouten vast tedraaien. Ben je dan gewoon stom bezig of wat. Echt slecht van z'n bedrijf als dat gebeurd ![]() | |
FCZwolleZuid | zondag 26 september 2010 @ 19:46 |
quote:Geen idee. Ik zei nog alles weer goed? Ja zei de monteur maar je moet binnenkort wel een keer langs komen voor dit en dat (dingen die ik zelf kan ![]() | |
2cv | zondag 26 september 2010 @ 20:48 |
quote:Wielophanging uitlijnen bij het vervangen van een wiel/band ? quote:Een wiel balanceren omdat het gedemonteerd is geweest ![]() | |
Sounddragon | zondag 26 september 2010 @ 20:55 |
quote:wielophanging uitlijnen ipv de stuurinrichting ?? | |
densmee | zondag 26 september 2010 @ 20:58 |
quote:mijn oom zijn transporter is ook wel eens een wiel afgelopen een paar km nadat hij bij de dealer wegreed. dus terug laten brengen door een lepelwagen. gerepareerd bij de dealer rijd weer weg 5 km later thuis gekeken of hij nog alle wielmoeren had, miste er weer 3. hij terug naar de garage, bleek dat iemand de moment sleutel terug had gedraaid naar 5nm ![]() twee weken later krijgt hij wel een rekening van de dealer voor 8 wielmoeren ![]() | |
2cv | zondag 26 september 2010 @ 21:06 |
quote:Wat ik bedoel dat er nog steeds stomme runderen zijn die denken dat als je een wiel van de auto af schroeft dat het spul dan meteen uitgelijnd moeten worden. | |
Sounddragon | zondag 26 september 2010 @ 21:06 |
quote:Een momentsleutel hóór je ook elke keer na gebruik te ontspannen, anders gaat hij kracht verliezen. De monteur die hem gebruikt om mee te werken en de ingestelde voorspanning niet controleert is- en blijft de prutser ![]() | |
Sounddragon | zondag 26 september 2010 @ 21:10 |
quote:75% van de autobezitters weet niet eens het verschil tussen balanceren en uitlijnen, laat staan wat het nut ervan is ![]() Overigens kan het wel degelijk dat je last van onbalans krijgt nadat je wiel eraf is geweest, maar dat is alleen in heel bijzondere gevallen, en dan is het ook niet weer weg te krijgen met het balanceren van alleen de wielen. | |
2cv | zondag 26 september 2010 @ 21:26 |
quote:Als je onbalans veroorzaakt bij het demonteren van je wielen gebruik je waarschijnlijk een snijbrander of een betonschaar ofzo. | |
Sounddragon | zondag 26 september 2010 @ 21:32 |
quote: Neuh, onbalans kan ook in je schijven of aandrijfassen zitten, dan balanceer je het wiel onder de auto, zodat je alle draaiende delen meeneemt. Dit kom tegenwoordig nog zelden voor, maar vroeger wel, m.n. Fiat stond daarom bekend ![]() Het kan zijn dat als je een wiel dan een kwart- of halve slag verdraait met terugzetten, dat je dus onbalans hebt bij wat oudere auto's; Fiat heeft een heel tijdje een pennetje icm een gaatje in de velg gehanteerd als oplossing, dan kon het wiel er altijd maar op één manier op ![]() | |
2cv | zondag 26 september 2010 @ 23:34 |
Goed punt, heb ik niet aan gedacht. Overigens heeft mijn BX dat systeem met de pennetjes op de achterwielnaven ook, maar bij dat hok heb ik nooit de wielen gemonteerd laten balanceren. | |
kalejapie | zondag 26 september 2010 @ 23:46 |
Klopt noemen ze finish-balanceren met die ouderwetse spinner xD | |
Turquaz52 | maandag 27 september 2010 @ 13:39 |
Mijn achteras tikt best wel wat.. Ik denk dat er een paar bouten niet zo strak zijn aangedraaid, met uitlijnen kunnen ze hem toch wel vaster draaien of niet ![]() | |
daNpy | maandag 27 september 2010 @ 14:21 |
quote:Kromme velg omdat hij onder de auto uitviel ![]() | |
Turquaz52 | maandag 27 september 2010 @ 14:53 |
tja.. daf he? | |
daNpy | maandag 27 september 2010 @ 15:52 |
Goed lezen TurQ zoiets gebeurt niet bij mijn auto ![]() | |
2cv | maandag 27 september 2010 @ 20:56 |
quote:Wat is er los geweest dan ? | |
Turquaz52 | dinsdag 28 september 2010 @ 13:00 |
quote:Mijn complete achter as met diff en naven + remmen.. (komt van onder een 325i vandaan).. | |
PerryVogelbekdier | dinsdag 28 september 2010 @ 13:31 |
Heb je dat zelf gedaan? Zo ja; ff er onder liggen en vastdraaien dan.. Zo nee; teruggaan naar degene die dat gedaan heeft, en vast laten zetten.. | |
Turquaz52 | dinsdag 28 september 2010 @ 14:31 |
quote:Zelf gedaan maar geen zin om er wat aan te doen, laat het direct goed doen door de uitlijner ![]() | |
PerryVogelbekdier | dinsdag 28 september 2010 @ 14:41 |
mag ik je dan vragen waarom je zo'n ongelofelijke kutvraag stelt? ![]() Je weet zelf toch wel of dat wel/niet vast te schroeven is ![]() Wat een lamzak ben je toch he ![]() | |
2cv | dinsdag 28 september 2010 @ 14:55 |
quote:Ik denk dat je je bedenkt zodra je achteras er onderuit valt op het moment dat jij met 80km/u door een bocht raast. | |
Turquaz52 | dinsdag 28 september 2010 @ 15:04 |
quote: ![]() ![]() Maar dit is sinds een maandje ofzo.. | |
PerryVogelbekdier | dinsdag 28 september 2010 @ 15:15 |
Zie de reactie van 2cv.. Kzou het toch ook ff controleren.. Voor hetzelfde geld gebeurd er iets met je | |
Turquaz52 | dinsdag 28 september 2010 @ 15:29 |
ja op de snelweg gaat ie ook serieus als een slang.. zo links rechts links rechts, als ik 140 rij lijkt het alsof ie elk moment om zijn as heen wilt spinnen ![]() | |
2cv | dinsdag 28 september 2010 @ 15:38 |
quote:Blijf jij in het zuiden van Nederland ? Dan blijf ik in het noorden. Het midden van Nederland vind ik dan wel een mooie bufferzone. Mocht ik naar Frankrijk moeten dan rijd ik wel via Duitsland. | |
Turquaz52 | dinsdag 28 september 2010 @ 15:46 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
2cv | dinsdag 28 september 2010 @ 16:28 |
quote:Nee, ik heb mijn leven lief. Ik zit er namelijk niet op te wachten dat ik geramd word door een onbestuurbare BMW omdat daar de achteras onder vandaan gesodemieterd is. | |
rollator_GSI | dinsdag 28 september 2010 @ 19:19 |
-doe maar niet- [ Bericht 95% gewijzigd door Sounddragon op 28-09-2010 20:16:19 ] | |
Turquaz52 | woensdag 29 september 2010 @ 13:19 |
quote:Waarom rij je dan in godsnaam een 2CV of een BX? ![]() | |
OxygeneFRL | woensdag 29 september 2010 @ 13:27 |
quote:Omdat die degelijker in elkaar zitten dan dat bouwmodel van jou? | |
Turquaz52 | woensdag 29 september 2010 @ 14:07 |
quote:Wat reed jij ook alweer? Miesjoebiesie? | |
OxygeneFRL | woensdag 29 september 2010 @ 14:13 |
quote:Nee. Mijn as zit niet los ![]() | |
Ferry_76 | woensdag 29 september 2010 @ 14:14 |
Kwikfit... ![]() Ooit één keer geweest met de auto van m'n ouders omdat ze een aanbieding hadden: Olie verversen inclusief filter en gratis fles zonnebrandolie voor 49 gulden. M'n moeder meldt zich bij de balie en een medewerker rijdt de auto van buiten waar het zeiknat was naar binnen op een gladde betonnen vloer: "Zo mevrouw, die remmen zijn niet best meer". Vervolgens op een schokbrekertestbank: "Die moeten ook eigelijk wel vervangen worden. " Even de banden inspecteren (Nog steeds zonder dat erom gevraagd was.): "De banden moeten ook vervangen worden". Toch jammer dat ik er ook bij was.. Dat ging dus mooi allemaal niet door! De olie vervangen, 49 gulden afgerekend bij de kassa en vervolgens werd er een fles zonnebrandolie op de balie geflikkerd mer de opmerking erbij: "Zo, waar kunnen we het allemaal van doen!" Nou niet van ons geld in ieder geval, stelletje oplichters! ![]() Later maar even naar de Euromaster gereden (Waar ik mijn auto liet doen) waar bleek dat de banden nog wel mee konden wettelijk gezien maar aangezien er een lange vakantie met caravan voor de deur stond hebben we voor de zekerheid toch maar twee voorbanden laten wisselen. Was nog goedkoper ook dan bij de Kwikfit. De rest van de auto bleek in prima staat overigens. | |
Turquaz52 | woensdag 29 september 2010 @ 14:54 |
quote:De jouwe zit vast maar wat ben je er mee opgeschoten? Nog even gammeler bak die je compenseert met dat ding genaamd 'spoilert'. | |
Sounddragon | woensdag 29 september 2010 @ 14:56 |
Kunnen de heren Turq en Oxy hun persoonlijke vete niet FF via PM uitkibbelen ?? ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 29 september 2010 @ 15:15 |
Liever niet ![]() Hoef geen PM verkeer met hem ![]() | |
Bloemkool | woensdag 29 september 2010 @ 15:23 |
quote:Gewoon je gezond verstand gebruiken. Zijn je banden kaal, dan laat je er nieuwe op zetten. Daar heb je geen dealer of kwikfit voor nodig om dat te zien. Je kunt ook altijd verschillende offertes opvragen zodat je weet of je teveel of te weinig betaald. En inderdaad, liever wat meer betalen en met een veilige auto op weg dan iemand overhoop rijden omdat je sjeez niet goed functioneert. | |
2cv | woensdag 29 september 2010 @ 16:52 |
Onder 'kaal' versta ik in dit geval 'geen profiel'. Als je het zo ver laat komen mag wat mij betreft je rijbewijs ingenomen worden. | |
adventure55 | vrijdag 14 september 2012 @ 12:43 |
Ik was bij de kwikfit voor apk, lekker goedkoop, 19,95. Werd op een aantal punten afgekeurd wat minimaal ¤600,- aan reparatie zou zijn werd mij verteld. Niet gedaan en naar een andere garage gereden. Deze heeft de punten in orde gemaakt voor ¤200,-!! Volgende dag weer terug voor herkeuring en werd goedgekeurd. Voor de herkeuring moest wel weer ¤19,95 betaald worden. Ik sprak de medewerker van KF aan op het enorme verschil in reparatiekosten. Als antwoord kreeg ik dat er ook dingen op stonden die geadviseerd(o.a. uitlijnen) werden en dat zij met nieuwe onderdelen werken. Wel een heel groot verschil en voor een apk voor een auto van 12 jaar oud en dan zit je ook niet te wachten op adviesreparaties. Dit hadden ze trouwens niet vermeld, ze deden voorkomen dat het echt noodzakelijke reparaties waren. Nooit meer kwikfit voor apk dus! | |
OxygeneFRL | vrijdag 14 september 2012 @ 12:56 |
Hoe ben je in hemelsnaam bij dit topic gekomen uit 2010 | |
kovenant | vrijdag 14 september 2012 @ 13:12 |
whoa bijna 2 jaars bump ![]() | |
MrKikker | vrijdag 14 september 2012 @ 13:15 |
there's your problem. verder inderdaad mooie bump! ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 14 september 2012 @ 13:17 |
Verhaaltje over KwikFit:
| |
fespo | vrijdag 14 september 2012 @ 13:51 |
![]() bij mij is 2x mijn band gratis geplakt ![]() | |
T42 | vrijdag 14 september 2012 @ 14:22 |
ik ga altijd naar keurings station die alleen uitlaten en banden doen. en daar krijg ik voor 35 euro netjes te zien wat er aan moet gebeuren. mag onder de keuring gemwoon mee kijken. bij afkeur heb ik 4 weken om het te fiksen zodat ik een gratis herkeuring heb. verder zijn ze bij de ATU ook niet zo handig soms... multiriem stuk en versleten, vervangen ze alleen de riem... 20km later is de spanrol stuk... | |
NoBody122 | zaterdag 15 september 2012 @ 02:09 |
Leuk, maar was al in dit topic gepost. | |
Mano_ | zaterdag 15 september 2012 @ 02:15 |
Hier hebben we een tijd geleden een 406 voor 19,95 laten keuren bij KF. APK-gerelateerde reparaties zouden op 950 euro komen. Dat was onderandere voor voorbanden, schijven en blokken voor, brandstofleiding en een remverdeler. M'n pa is technisch aardig onderlegd en trok het raport in twijfel. Hij ging naar een andere garage voor een herkeuring: met twee vingers in de neus goedgekeurd. Er was een stukje flexibele brandstofleiding die lichtelijk droog was, die heeft de garage gratis vervangen omdat 'ie het tegen kwam en het een kleine moeite is om gelijk te vervangen. Nooit meer Kwik Fit dus. | |
Rainesz | zaterdag 15 september 2012 @ 11:56 |
In een ver verleden waar ik nog een eskrot reed, en ik na te lang had gewacht me remmen te vervangen. Moest ik wel naar de quikshit. Het begon al lekker, ik zeg tegen de monteur dat ik geen remblokjes meer had die werkten. Dus de auto remde totaal niet met voetrem, monteur lachte dat valt vast wel mee. Dus monteurtje rijdt hem vol goede moed de brug op, zonder eerst ook maar te checken of de remmen wel of amper werkte. Dus toen monteurtje wou remmen schrok hij want geen remmen. Rolde hij zo met mijn ultra sportief verlaagde auto met idem sneeuwschuiverpro tegen eind van de brug aan. resultaat lak beschadiging en kleine barst. Monteurtje stapt vrolijk uit..."hij remt echt niet' Kerel dat zei ik net toch buiten!! Is toen nog rechtszaak geworden over het vergoeden. ![]() Anieway moest die dag 490¤ neerleggen voor 2 remschijfjes merk onbekend en 2 sets remblokken. Belachelijk duur. Nee toen gezworen nooit meer langs dat oplichters bv te gaan. | |
Marco001 | zaterdag 15 september 2012 @ 15:55 |
Tja, ATU is niet voor niks zo'n beetje het duitse broertje.. | |
Gummiebeer | zaterdag 15 september 2012 @ 16:16 |
Ik snap nooit dat men naar een KF gaat voor apk. Voor banden (aanbiedingen) en remmerij kan je er nog heen gaan, mocht het niet anders kunnen. Maar... Ooit kwam ik eens met m'n Rena 25 bij de KF voor 2 voorbanden. En ik ga er altijd bijstaan, even kijken wat ze doen. Op een gegeven moment loopt zo'n stageloper aan de wielen te trekken, koevoet tussen as en wiel, en maar breken. Pats! Zo de hele torsiestang ertussen weg! En ik kwam alleen maar voor 2 nieuwe voorbanden. ![]() Sindsdien nooit meer KF. Hun werkwijze staat mij niet aan. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 15 september 2012 @ 17:04 |
Sounddragon | zondag 16 september 2012 @ 00:38 |
Gewoon, googelen, want meneer is ontevreden, en dan vind je iets, maak je er speciaal een account voor aan, en dan spui je je gal, zoiets.. ![]() | |
OxygeneFRL | zondag 16 september 2012 @ 08:47 |
Als ik een nieuwe accu, banden of uitlaat moet hebben ga ik erheen. Maar voor een APK of iets dergelijks waarbij je je auto achterlaat zou ik er nooit heengaan. Dan krijg je altijd verhalen van: dit moet vervangen worden en dat. Als je alleen zegt ik wil 4 nieuwe banden doen ze dat..klaar. | |
RemcoDelft | zondag 16 september 2012 @ 10:05 |
En als je een Volkswagen Transporter hebt waar ze geen passende banden voor hebben, draaien ze er gewoon andere banden op. Sta je na een paar km met een platte band, en blijken alle velgen beschadigd te zijn... Jammer dat vrijwel de hele autobranche een oplichters-imago heeft, waardoor het vrijwel onmogelijk is als consument om te beoordelen welke garage goed en eerlijk is. | |
OxygeneFRL | zondag 16 september 2012 @ 11:40 |
Sorry hoor maar als jij weet welke banden er nu op zitten en je ziet op de rekening/overleg dat er niet passende banden opkomen..gaat er dan geen lichtje branden? | |
RemcoDelft | zondag 16 september 2012 @ 11:42 |
Hoeveel mensen denk jij dat het ook maar iets kan schelen wat voor banden er onder hun busje zitten? | |
SosuaCafe | zondag 16 september 2012 @ 11:42 |
Kwik-fit is altijd duurkoop. Standaard het "nieuwe tandarts" syndroom. | |
OxygeneFRL | zondag 16 september 2012 @ 11:51 |
Jij niet in ieder geval blijkbaar. Ze hadden er net zo goed 2e hands banden op kunnen gooien dus en je nieuwe kunnen afrekenen. Had je toch niets geboeit | |
Curiosity | zondag 16 september 2012 @ 12:00 |
Als wij voor een apk moeten en we zien dat de banden aan vervanging toe zijn, gaan we altijd naar Euromaster. Goede service en je betaalt alleen voor de banden en niet voor arbeidskosten. | |
daNpy | zondag 16 september 2012 @ 12:27 |
| |
Curiosity | zondag 16 september 2012 @ 12:31 |
Dat is jouw ervaring. | |
daNpy | zondag 16 september 2012 @ 12:33 |
Nee hoor, ik ga niet naar dat soort bedrijven ![]() Maar 1+1 is 2. | |
Curiosity | zondag 16 september 2012 @ 12:35 |
![]() | |
jitzzzze | zondag 16 september 2012 @ 12:55 |
Alleen mensen die toch al levensmoe waren denk ik ![]() | |
gebrokenglas | maandag 17 september 2012 @ 11:09 |
Ben 1x naar de kwikfit geweest vanwege acute problemen met de remmerij, en omdat de Kwikfit een van de dichtsbijzijnde garages was. Op zich is de boel netjes gerepareerd, maar toch ga ik er niet liever niet meer heen. Vanwege, wat hier ook al genoemd werd, vanwege die niet al te slimme stagiaires die daar rondlopen enzo... | |
gebrokenglas | maandag 17 september 2012 @ 11:10 |
Ja raar altijd.... Het belangrijkste onderdeel van een auto, de banden, het enige contact met de weg, daar wordt zoveel mogelijk op bezuinigd. Net als met audio vaak: peperdure versterkers en spelers worden er na weken van onderzoek aangeschaft, en dan 'ohja er moeten ook nog luidsprekers bij, nou doe dat setje maar'. | |
RemcoDelft | maandag 17 september 2012 @ 11:14 |
Het gaat niet zo zeer om bezuinigen, ik doelde er op dat de meeste mensen echt de maat van hun banden niet uit hun hoofd kennen. En als je naar een specialist gaat zou je dat ook niet hoeven weten... |