Ach.. het feit dat een Boeing van aluminium een gebouw met stalen zijgevel invliegt zonder dat er vertraging plaatst vindt en er delen van het vliegtuig tijdens impact afbreken en naar beneden vallen is sowieso een raar verhaal. Hij gaat naar binnen alsof het gebouw van pudding is.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:38 schreef Oblivion het volgende:
Ik weet al wat ik raar vind...
Je hebt WTC1 en 2 Stalen gebouwen, aluminium vliegtuigen, jullie (even voor het gemak) zeggen dat het mogelijk is dat aluminium door staal heen gaat met zo'n hoge snelheid.
Dan heb je het pentagon.... Limestone facings...
En daar gaat dan alleen de romp in?![]()
http://iangoddard.com/pentagon.htm
Deze meneer zegt ook dat de explosie "buiten" het gebouw plaats vond, niet aan de binnen kant...
Als je tijd wilt nemen het mij in Jip en Janneke taal uit te leggen, graag.
Want?quote:Op donderdag 23 september 2010 11:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ach.. het feit dat een Boeing van aluminium een gebouw met stalen zijgevel invliegt zonder dat er vertraging plaatst vindt en er delen van het vliegtuig tijdens impact afbreken en naar beneden vallen is sowieso een raar verhaal.
Humor me...quote:
Volgens mij was de gevel van de Twin Towers niet "van staal", er zaten stalen balken in, maar ook glas.quote:
http://www.skybrary.aero/index.php/Wake_Vortex_Turbulencequote:Vortices usually persist for between one and three minutes, with survival often greatest at low level in calm or very light wind conditions and at higher altitudes in thinner air. Once formed, vortices descend until they decay (or reach the ground). Decay is occurs much more quickly at low level in windy conditions over land because of the greater variation in both components of wind velocity which are induced by frictional effects of terrain.
Daar kan ik je nog volgen...quote:Op donderdag 23 september 2010 11:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens mij was de gevel van de Twin Towers niet "van staal", er zaten stalen balken in, maar ook glas.
Daar kon sowieso iets naar binnen vliegen. Dat een volgetankt vliegtuig (waarbij de meeste brandstof in de vleugels zit) in zijn geheel een gebouw met een zeer open structuur ([insert zon door wtc foto]) invliegt zonder dat er al te grote delen direct afbreken aan de zijde van impact, verbaast me niet zoveel.
Ook niet omdat je kan zien op verschillende foto's en filmpjes dat er van alles aan de andere kant het gebouw uitkomt.
Hier niet, immers bij het pentagon zijn ze afgebroken... (de vleugels die vol zaten)quote:Een volgetankt vliegtuig is een enorme massa, die stop je niet zo heel even, daar beschadig je je stalen of betonnen gevel best 'makkelijk' mee.
Omdat de structuur van het Pentagon compleet anders was. De Twin Towers hadden bijvoorbeeld een dragende gevel en kern en ertussen stond niks dragends. Het Pentagon is opgebouwd met dragende betonnen wanden haaks op de gevels. Het vliegtuig kwam hier volgens mij ook veel minder ver het gebouw in bij de Twin Towers.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:56 schreef Oblivion het volgende:
Daar kan ik je nog volgen...
[..]
Hier niet, immers bij het pentagon zijn ze afgebroken... (de vleugels die vol zaten)
Glas? Kijk nou eens goed... Meer staal dan glas... zo te zien.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens mij was de gevel van de Twin Towers niet "van staal", er zaten stalen balken in, maar ook glas.
Daar kon sowieso iets naar binnen vliegen. Dat een volgetankt vliegtuig (waarbij de meeste brandstof in de vleugels zit) in zijn geheel een gebouw met een zeer open structuur ([insert zon door wtc foto]) invliegt zonder dat er al te grote delen direct afbreken aan de zijde van impact, verbaast me niet zoveel.
Ook niet omdat je kan zien op verschillende foto's en filmpjes dat er van alles aan de andere kant het gebouw uitkomt.
Een volgetankt vliegtuig is een enorme massa, die stop je niet zo heel even, daar beschadig je je stalen of betonnen gevel best 'makkelijk' mee.
Staal? Kijk nou eens goed... Meer glas dan staal... zo te zien.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
Glas? Kijk nou eens goed... Meer staal dan glas... zo te zien.
[ afbeelding ]
Dat is een leuke foto die keer op keer naar voren wordt gehaald, maar kijk eens boven je. Glas?quote:Op donderdag 23 september 2010 12:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Staal? Kijk nou eens goed... Meer glas dan staal... zo te zien.
[ afbeelding ]
Dat ben ik even op gaan zoeken, en dat klopt.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oh, en waar ook rekening mee gehouden moet worden is dat de staalconstructie in de gevel van de Twin Towers met name bedoeld was het gebouw overeind te houden. De primaire belasting was dus op de lengteas van de stalen balken. De vliegtuigen belasten die balken haaks op die richting.
Volgens mij wel. De kolommen in de gevel van de Twin Towers werden door de vliegtuigen opeens haaks belast op de richting waarop ze berekend waren, dat vindt staal niet zo enorm leuk.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hier dan even de dikte van zo'n stalen zijgevel deel. Vliegtuig gaat daar dus als een warm mes door de boter, doorheen. Mwah... ik vind het onwaarschijnlijk. Die vleugels hadden daar volgens mij nooit doorheen kunnen komen.
[ afbeelding ]
Van een auto is meestal nog wel iets herkenbaars over, van de vliegtuigen van 9/11 nauwelijks, op wat relatief kleine onderdelen als motoren na.quote:Kijk eens naar hoe een auto er uit ziet als ie een flinke boom met 150 km/ph raakt.
yeap maar oompa is vandaag van plan weer eens echt te werken op haar werk. Wordt dus vanavond denk ikquote:Op donderdag 23 september 2010 10:37 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik zie dat oompa ook weer van de party is, zullen we gaan onderzoeken?
Op die foto van jou zie je anders ook dat minstens de helft van de gevels niet van staal was.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat is een leuke foto die keer op keer naar voren wordt gehaald, maar kijk eens boven je. Glas?
Mooie afstand ook.... die foto van jou, waardoor het gewoon optisch bedrog is en het gebouw nagenoeg van glas lijkt.
Leuk geprobeerd
Ohjaquote:
De motor... ook zo'n verhaal ja.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens mij wel. De kolommen in de gevel van de Twin Towers werden door de vliegtuigen opeens haaks belast op de richting waarop ze berekend waren, dat vindt staal niet zo enorm leuk.
[..]
Van een auto is meestal nog wel iets herkenbaars over, van de vliegtuigen van 9/11 nauwelijks, op wat relatief kleine onderdelen als motoren na.
Okay.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Omdat de structuur van het Pentagon compleet anders was. De Twin Towers hadden bijvoorbeeld een dragende gevel en kern en ertussen stond niks dragends. Het Pentagon is opgebouwd met dragende betonnen wanden haaks op de gevels. Het vliegtuig kwam hier volgens mij ook veel minder ver het gebouw in bij de Twin Towers.
Is ook goed!quote:Op donderdag 23 september 2010 12:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
yeap maar oompa is vandaag van plan weer eens echt te werken op haar werk. Wordt dus vanavond denk ik
quote:Vanaf het moment dat de instorting van de Twin Towers serieus werd bestudeerd, is er verwondering geweest over het feit dat de kolosale kernkolommen met hun dwarsconstructies, die het grootste deel uitmaakten van de dragende structuur van de TwinTowers, gelijktijdig met de razensnelle instorting van de vloeren konden verdwijnen alsof ze ter plekke waren opgelost. Deze verwondering betreft ook het gebrek aan aandacht voor het verdwijnen van deze constructies in de officiële rapportages.
Kan ik niet zo snel beoordelen.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:15 schreef Oblivion het volgende:
Okay.
Minder ver?
Hmm, even opzoeken...![]()
Dus dit verhaal is bogus?
http://www.waarheid911.nl/blueprints.html
Deze wel?quote:Op donderdag 23 september 2010 12:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Kan ik niet zo snel beoordelen.
Ja, want volgens mij gaat de maker voorbij aan het feit dat op die "trusses" (vakwerken) nog een betonnen vloer(tje) lag die precies de functie vervulde die hij mist, de koppeling van kern en gevel. Beton kan juist weer uitstekend tegen druk, dus op die manier had de vloer de windbelasting op de gevel op kunnen vangen.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:28 schreef Oblivion het volgende:
Deze wel?
http://911research.wtc7.n(...)ed-about-trusses.htm
er zijn ook minder herkenbare onderdelen gevonden hoor die zijn alleen niet zo interessant.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De motor... ook zo'n verhaal ja.![]()
Verder nog: paspoorten van de kapers, bandana's van de kapers (), reddingsvesten op het dak van het Bankers Trust gebouw, een vliegtuigwiel een aantal straten verderop. Allemaal heel toevallig sterk herkenbare onderdelen, terwijl er voor de rest amper onderdelen werden aangetroffen.
topquote:
maar er staat dat er helemaal geen trusses waren....quote:Op donderdag 23 september 2010 12:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, want volgens mij gaat de maker voorbij aan het feit dat op die "trusses" (vakwerken) nog een betonnen vloer(tje) lag die precies de functie vervulde die hij mist, de koppeling van kern en gevel. Beton kan juist weer uitstekend tegen druk, dus op die manier had de vloer de windbelasting op de gevel op kunnen vangen.
quote:Op donderdag 23 september 2010 12:57 schreef Oblivion het volgende:
Ffrrroet, terug naar het pentagon, de inslag, hoe diep was die nou?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Blijf de richting van het vliegtuig vreemd vinden...)
kan niet vinden hoe dik de ringen zijn en de lucht ertussen...
Omdat "men" daar geen antwoorden op hebben....quote:Op donderdag 23 september 2010 12:48 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens Shanksville is natuurlijk sws een vreemde zaak, toch?
Waarom wordt het neerstorten van vlucht 93 eigenlijk altijd min of meer vergeten?
Dat zou nog een out blast kunnen zijn...quote:Op donderdag 23 september 2010 12:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[ http://physics911.ca/modules/myalbum/photos/24.jpg&t=1]afbeelding ]
Ook wel een klein gaatje voor een Boeing.
Aluminium dat door 3 ringen heen dendert? Nah...quote:Op donderdag 23 september 2010 13:00 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dat zou nog een out blast kunnen zijn...
Energie die een kant op moest?
Ik weet het ook niet...quote:Op donderdag 23 september 2010 13:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Aluminium dat door 3 ringen heen dendert? Nah...
Waardoor ben jij overtuigd van het feit dat het paspoort van de kapers legitiem is? Hoe weet jij zo zeker dat foto's van die motor en dat wiel van het vliegtuig legitiem zijn?quote:Op donderdag 23 september 2010 12:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
er zijn ook minder herkenbare onderdelen gevonden hoor die zijn alleen niet zo interessant.
Een stukje beton
nog een stukje beton
een iets groter stukje beton
wat kleinere stukjes beton
een stukje aluminium
een groter stukje aluminium
een kleiner stukje aluminium
etc
Dat klopt sowieso niet:quote:Op donderdag 23 september 2010 12:58 schreef Oblivion het volgende:
maar er staat dat er helemaal geen trusses waren....
dat zeg ik ook niet. Jij claimt alleen dat er alleen herkenbare zaken zijn gevonden. natuurlijk is dat niet zo, dat zie je op elke foto. Die items zijn alleen niet interessant genoeg om in het nieuws te komen. Wie weet zijn er nog 20 paspoorten gevonden, waarom zou iemand berichten daarover? Daarom lijkt het alsof alleen herkenbare zaken gevonden zijn, die zijn de enige interessante om over te berichten.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waardoor ben jij overtuigd van het feit dat het paspoort van de kapers legitiem is? Hoe weet jij zo zeker dat foto's van die motor en dat wiel van het vliegtuig legitiem zijn?
Ik zeg dat dit juist onderdeel kan zijn van de leugen.... onderdeel van de major cover-up.
Deze foto vind ik ZEER verdacht. De koptelefoon van de piloot en het straatnaam bordje liggen bij de motor... om te laten zien: "Hey people, look what we've found at Murray's street!!! What do you mean, no plane hit the towers?".quote:Op donderdag 23 september 2010 13:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
dat zeg ik ook niet. Jij claimt alleen dat er alleen herkenbare zaken zijn gevonden. natuurlijk is dat niet zo, dat zie je op elke foto. Die items zijn alleen niet interessant genoeg om in het nieuws te komen. Wie weet zijn er nog 20 paspoorten gevonden, waarom zou iemand berichten daarover? Daarom lijkt het alsof alleen herkenbare zaken gevonden zijn, die zijn de enige interessante om over te berichten.
Dan heb ik het niet begrepen en jij ook niet...quote:Op donderdag 23 september 2010 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat klopt sowieso niet:
[ afbeelding ]
Die site betwist dat de vakwerkliggers de enige verbinding waren tussen de kern en de gevel. Zij zeggen dat er meer stalen liggers in de vloeren zaten, maar dat NIST in hun rapport alleen rekening heeft gehouden met de vakwerkliggers en niet met dat extra staal.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:32 schreef Oblivion het volgende:
Dan heb ik het niet begrepen en jij ook niet...
Hoe lees jij dat nou?
http://911research.wtc7.n(...)ed-about-trusses.htm
Jij bent toch een bouwkundig iemand?
Dus jij blijft zeggen dat de gevel het enige was wat dragend was?quote:Op donderdag 23 september 2010 13:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die site betwist dat de vakwerkliggers de enige verbinding waren tussen de kern en de gevel. Zij zeggen dat er meer stalen liggers in de vloeren zaten, maar dat NIST in hun rapport alleen rekening heeft gehouden met de vakwerkliggers en niet met dat extra staal.
Overigens gebruiken ze foto's om hun standpunt te ondersteunen die allemaal uit de basis van het gebouw lijken te komen, dus zeg maar de eerste 10 verdiepingen. Ik kan me voorstellen dat daar inderdaad extra staal in de vloeren zat, ook omdat de gevelkolommen op de begane grond 'versmalden' en de gevel meer open werd (meer glas, minder staal).
Dat ze de gevel van de WTC torens met een niet ondersteunde brug vergelijken vind ik niet helemaal terecht, juist door de opbouw van de gevel (met 2 verdiepinghoge kolommen die ook nog onderling een verdieping verspringen, zie de foto die ik eerder postte) krijg je een redelijk sterke 'buis' die zichzelf overeind houdt.
Nou ja, je kan het in ieder geval beter lezen dan ik...quote:Overigens ben ik inderdaad bouwkundig onderlegd, maar dan met Nederlandse kennis van met name laagbouw. Een autoriteit op het gebied van Amerikaanse staalskelethoogbouw uit de jaren '70 ben ik dus zeker niet..
Nee, dat blijf ik helemaal niet zeggen, want dat heb ik nog nooit gezegd.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:51 schreef Oblivion het volgende:
Dus jij blijft zeggen dat de gevel het enige was wat dragend was?
Het helpt waarschijnlijk wel ja.quote:Nou ja, je kan het in ieder geval beter lezen dan ik...
Even terug...quote:Op donderdag 23 september 2010 11:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oh, en waar ook rekening mee gehouden moet worden is dat de staalconstructie in de gevel van de Twin Towers met name bedoeld was het gebouw overeind te houden. De primaire belasting was dus op de lengteas van de stalen balken. De vliegtuigen belasten die balken haaks op die richting.
Die kern balken, hadden die niet een heel gedeelte overeind moeten blijven staan?quote:Op donderdag 23 september 2010 13:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, dat blijf ik helemaal niet zeggen, want dat heb ik nog nooit gezegd..
De gevel, kern en vloer waren allemaal dragend. De gevel en kern droegen samen de vakwerken die de vloer weer droegen. En die vloeren droegen weer de mensen, bureau's enz.
De gevel en kern samen waren een soort buis-in-buis constructie, die beiden in principe al draagkrachtig genoeg waren om zichzelf omhoog te houden.
Een 'standaard' hoogbouwtoren in Amerika heeft allemaal kolommen op de vloeren zelf die samen de vloer dragen (met de kern). De vliesgevel wordt vervolgens aan die vloer gehangen en is niet dragend.
Het gebruiken van de gevel als draagconstructie was in die tijd voor zo'n gebouw naar verluid redelijk revolutionair.
Uhuh...quote:Het helpt waarschijnlijk wel ja..
Nee, dat betekent juist wél dragend.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:11 schreef Oblivion het volgende:
Even terug...
Dat betekend niet dragend?
Dat had gekund, maar die zat wel met die vloeren verbonden en dus met de gevel, het was een samengesteld geheel. Ik vermoed dat de vakwerken in de vloer tijdens het instorten de kern mee hebben getrokken in hun val.quote:Die kern balken, hadden die niet een heel gedeelte overeind moeten blijven staan?
hm, die foto herken ik. Ik kan me herinneren dat er een foto werd gepost van een rond gat, waarbij dan de suggestieve opmerking gemaakt werd in de richting van "en hier zou een boeing in moeten passen? Die opmerking kwam terug op zon beetje elke conspiracy site.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[ http://physics911.ca/modules/myalbum/photos/24.jpg&t=1]afbeelding ]
Ook wel een klein gaatje voor een Boeing.
LOLLERLOLEINZZZTWWSEI! !!!1111quote:Op donderdag 23 september 2010 14:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, dat betekent juist wél dragend.
[ afbeelding ]
(zie mijn p4intskillzors!!!!111)
Ja, daar zit ik een beetje mee... (komt ze weer die zeikerd..quote:De vloer werd belast door meubels en mensen, de vakwerken onder de vloeren droegen de kracht af naar de gevel en de kern die de krachten weer naar de fundering afdroegen.
De gevel en kern waren (voornamelijk) bedoeld om alle last verticaal af te dragen. En opeens komt er een blauwe pijl die haaks op de rode pijlen een enorme kracht op het geheel uitoefent, iets waar de constructie niet op berekend is.
[..]
Dat had gekund, maar die zat wel met die vloeren verbonden en dus met de gevel, het was een samengesteld geheel. Ik vermoed dat de vakwerken in de vloer tijdens het instorten de kern mee hebben getrokken in hun val.
Indirect wel, de massa van het gedeelte gebouw boven de impact hielp natuurlijk mee bij het instorten. Zoals ik het zie werden de vloeren te zwaar belast waardoor de gevel- en kernkolommen weer te zwaar belast werden. Dus in mijn paint de rode pijlen werden opeens allemaal veel dikker en begonnen allerlei onderdelen van de kern en de gevelstructuur het te begeven.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:32 schreef Oblivion het volgende:
Ja, daar zit ik een beetje mee... (komt ze weer die zeikerd..)
Jij liet net een plaatje zien waar je zo mooi door de toren heen kon kijken...
Hoe kan het dat kleinere balken (de vloer dus) zo'n dikke kern meenemen?
Komt dat door de hoogte van het gebouw?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |