abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86737121
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:05 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ik zat te denken aan 4...
Ze hadden in absolute staat van gereedheid moeten zijn.
de moeite waard om daar eens naar te kijken idd, wordt wel morgen though :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86737133
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
Overigens kun je op jouw foto goed zien dat de vortex enige seconden later ontstaat. De explosie en rook zou dan zeker enig teken van een aanwezige vortex moeten laten zien.
daar heb je denk ik wel gelijk in (alhoewel de tijdsafstand moeilijk in te schatten is vanwege de horizontaalheid). Echter de cirkels, waar het goed te zien is, liggen ook ongeveer 60-70 meter onder het vliegtuig, ik denk niet dat dat te zien zou moeten zijn geweest omdat dat al een heel stuk buiten beeld en rookformatie ligt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86737138
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:27 schreef Maron het volgende:
Er zijn stoffen die (nog) heter zijn dan een Sambal-Bij..
Daar smelt je zelfs nog een basaltblok mee doormidden.. :( http://whatreallyhappened(...)e.htm?q=thermite.htm
(maar jha, volgens insiders is zelfs dàt zelfs nog niet heet genoeg om iets lulligs als staal te doen smelten)
niet alleen zijn er plaatjes in dat artikel bewezen gephotohopt, ook kregen de mythbusters niet eens een auto doormidden m.b.v. thermite. Het is een nogal overrated goedje.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86737146
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:25 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dus je mening / visie er op geplakt?
Overal waar ik google staat gewoon dat het zakt (zonder vermelding van hoogte o.i.d.)

Ijle lucht in ijle lucht heeft nog steeds dezelfde massa als de ijle lucht.
De lucht is hoger misschien ijler, maar dat geld ook voor de lucht waaruit de " tornado" bestaat. Dat kan dus geen verklaring zijn waarom het daar opeens wel zakt, maar lager niet.

claim je overigens met je laatste vraag dat het alleen gebeurt wanneer vliegtuigen recht vliegen (het zakken), anders begrijp ik de relevantie van de vraag niet echt?
Nou, dus niet overal. De eerste de beste quote van je vermeldde het wel. Geen zin verder om er op dit tijdstip nog over door te gaan.

Met mijn laatste vraag bedoelde ik dat jij waarschijnlijk wilde showen dat die vortex lager hangt dan het vliegtuig, maar dat is nogal logisch als ie stijgt. Kijk maar wat filmpjes over hoe zo'n vortex zich gedraagt. Dan vervalt meteen je non-argument dat ie al tot onde niveau van rook/explosie gezakt zou kunnen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2010 02:34:04 ]
pi_86737148
quote:
Het eindresultaat zijn twee worstvormige draaikolken die in tegengestelde richting wervelen, met hun as parallel met de bewegingsrichting van het vliegtuig. Die wervels zijn opmerkelijk stabiel, en achter een groot verkeersvliegtuig zijn ze bovendien voldoende krachtig om een sportvliegtuigje om te flippen.
Leerling-piloten wordt ingestampt om altijd twee minuten tussen te laten eer ze dezelfde start- of landingsbaan gebruiken als een verkeersvliegtuig. Jumbo’s moeten in de lucht ten minste zes kilometer achter elkaar blijven. Ondanks die maatregelen gebeuren er nog af en toe ongelukken als een vliegtuig toch nog getroffen wordt door zo’n wervel.
Dus er zou een vortex te zien moeten zijn...

Bron: http://www.technopolis.be(...)=260&PHPSESSID=3a4cb

Maar oompa, bedoel je dat de rook omhoog stijgt en de vortex daarom niet te zien zou zijn?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86737150
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:27 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

de moeite waard om daar eens naar te kijken idd, wordt wel morgen though :P
huh?

Er zijn minstens 4 vliegtuigen van de radar afgegaan...
Wat moeten we opzoeken dan?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86737153
Gloeiende, het is alweer half 3... :{
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86737162
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:36 schreef Oblivion het volgende:
Gloeiende, het is alweer half 3... :{
ja, kut he! Wekker gaat over een paar uur alweer. Wordt geen pretje vandaag. Terusten :)
pi_86737164
Geen thermite voor nodig..;)
pi_86737165
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:33 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nou, dus niet overal. De eerste de beste quote van je vermeldde het wel. Geen zin verder om er op dit tijdstip nog over door te gaan.

Met mijn laatste vraag bedoelde ik dat jij waarschijnlijk wilde showen dat die vortex lager hangt dan het vliegtuig, maar dat is nogal logisch als ie stijgt. Kijk maar wat filmpjes over hoe zo'n vortex zich gedraagt. Dan vervalt meteen je non-argument dat ie al tot onde niveau van rook/explosie gezakt zou kunnen zijn.
ah ok, geen idee, gewoon een mooie foto. Maar het vliegtuig hangt recht dus het is waarschijnlijk tijdens de vlucht.

Niet overal zeg je, maar zelfs in de quote staat enkel dat het zakt op hoogte. Op de wikipedia pagina gaat het eerst over de effecten op landingsbanen dus het lijkt mij logisch dat het over " boven 0 gaat" zeker omdat op alle andere sites de toevoeging hoogte nergens gedaan is. Jouw interpretatie van een cruiing-hoogte vind ik nergens bevestigd, noch is er een logische reden waarom het alleen dan zou moeten gelden. Ik denk dus dat jouw interpretatie van het woord verkeerd is.
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:34 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Dus er zou een vortex te zien moeten zijn...

Bron: http://www.technopolis.be(...)=260&PHPSESSID=3a4cb

Maar oompa, bedoel je dat de rook omhoog stijgt en de vortex daarom niet te zien zou zijn?
Nee die vortexen zakken naar beneden met een bepaalde snelheid (staat in mn post). Ik bedoel dus niet dat de rook omhoog stijgt, ik bedoel dat de vortex naar beneden zakt.
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:35 schreef Oblivion het volgende:

[..]

huh?

Er zijn minstens 4 vliegtuigen van de radar afgegaan...
Wat moeten we opzoeken dan?
Wat de gegeven verklaring is, waarom die wel of niet aannemelijk is etc.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86737172
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:41 schreef oompaloompa het volgende:


Nee die vortexen zakken naar beneden met een bepaalde snelheid (staat in mn post). Ik bedoel dus niet dat de rook omhoog stijgt, ik bedoel dat de vortex naar beneden zakt.

Ik bedoel anders, vortex zakt, rook van gebouw gaat naar boven....
Dat zou kunnen, maar heb net zitten kijken, de rook gaat naar de zijkant en wordt niet rond gedraaid...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86737183
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:41 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

ah ok, geen idee, gewoon een mooie foto. Maar het vliegtuig hangt recht dus het is waarschijnlijk tijdens de vlucht.

Niet overal zeg je, maar zelfs in de quote staat enkel dat het zakt op hoogte. Op de wikipedia pagina gaat het eerst over de effecten op landingsbanen dus het lijkt mij logisch dat het over " boven 0 gaat" zeker omdat op alle andere sites de toevoeging hoogte nergens gedaan is. Jouw interpretatie van een cruiing-hoogte vind ik nergens bevestigd, noch is er een logische reden waarom het alleen dan zou moeten gelden. Ik denk dus dat jouw interpretatie van het woord verkeerd is.
[..]

Nee die vortexen zakken naar beneden met een bepaalde snelheid (staat in mn post). Ik bedoel dus niet dat de rook omhoog stijgt, ik bedoel dat de vortex naar beneden zakt.
[..]

Wat de gegeven verklaring is, waarom die wel of niet aannemelijk is etc.
Ik denk dat ik het bij het rechte eind heb. Kijk maar wat op youtube en zoek op "wake vortex". Die Vortex daalt maar wordt ook groter, dit heeft echter tijd nodig.

Edit: Die quote van jou heeft het echt over de kruishoogte. Kan niet anders. Die 600 meter grens zou anders niet relevant zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2010 02:47:04 ]
pi_86737199
Maar...maar, het zou best kunnen door de impact dat die hele vortex weg geblazen wordt...
Zou dat kunnen?

Dat de impact dus van hardere wind is dan de vortex....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86737204
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:42 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ik bedoel anders, vortex zakt, rook van gebouw gaat naar boven....
Dat zou kunnen, maar heb net zitten kijken, de rook gaat naar de zijkant en wordt niet rond gedraaid...
Nee, want er is helemaal geen vortex van een vliegtuig ;)
pi_86737213
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, want er is helemaal geen vortex van een vliegtuig ;)
Zo zie jij dat ja... :P
Maar daar ben ik niet van overtuigd!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86737214
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:48 schreef Oblivion het volgende:
Maar...maar, het zou best kunnen door de impact dat die hele vortex weg geblazen wordt...
Zou dat kunnen?

Dat de impact dus van hardere wind is dan de vortex....
Nee, kijk maar naar het filmpje dat ik eerder poste. Daar zie je ook explosies en vortexen.
pi_86737215
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:42 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ik bedoel anders, vortex zakt, rook van gebouw gaat naar boven....
Dat zou kunnen, maar heb net zitten kijken, de rook gaat naar de zijkant en wordt niet rond gedraaid...
aangezien het 90 tot 150 meter per minuut zakt, denk ik ook niet dat je het had moeten zien. Het plaatje van de boing en het filmpje lijken ook te impliceren dat het pas na bepaalde tijd ontstaat (weet ik niet zeker). Dan zou je zeker niets hoeven te zien. Met de snelheden die aangegeven zijn, zou je (nette vinger berekening) na tien seconden onder de algemene stofwolk zitten.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86737217
Fuck... nu ga ik echt ff mijn ogen sluiten :P
pi_86737223
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:51 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, kijk maar naar het filmpje dat ik eerder poste. Daar zie je ook explosies en vortexen.
Excuus, niet gezien...

Nu wel, maar daar gaan we morgen over verder bomen! Teruste allemaal!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86737228
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:51 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

aangezien het 90 tot 150 meter per minuut zakt, denk ik ook niet dat je het had moeten zien. Het plaatje van de boing en het filmpje lijken ook te impliceren dat het pas na bepaalde tijd ontstaat (weet ik niet zeker). Dan zou je zeker niets hoeven te zien. Met de snelheden die aangegeven zijn, zou je (nette vinger berekening) na tien seconden onder de algemene stofwolk zitten.
At altitude... at altitude.

En dan nog 90 per minuut zou zijn... hoeveel per seconde? Vergeer ook niet dat ie uitbreidt...ook naar boven. De krul wordt groter.
pi_86737229
(Sorry dat ik me er mee bemoei hoor), maar ik vind het nà al die jaren nog steeds ongelofelijk en onbegrijpelijk dat die gigantische bouwwerken zo 'perfect' in elkaar gezakt zijn..(daar ging het toch over..? ) (Occams "Lazor":)?
pi_86739628
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:56 schreef Maron het volgende:
(Sorry dat ik me er mee bemoei hoor), maar ik vind het nà al die jaren nog steeds ongelofelijk en onbegrijpelijk dat die gigantische bouwwerken zo 'perfect' in elkaar gezakt zijn..(daar ging het toch over..? ) (Occams "Lazor":)?
Gezien de massa van hetgeen wat in begon te storten (het gedeelte van het gebouw wat boven de impacts zaten, geldt zowel voor WTC1&2 met het vliegtuig als voor WTC7 aan de achterzijde door puin van WTC1) is dat helemaal niet zo verwonderlijk.
Je ziet op verschillende beelden de top van één van de torens ook kantelen tijdens het instorten. Maar al met al lag het zwaartepunt van het instortende deel ongeveer op het hart van de toren.
Later in de instorting zie je dat de hele toren als het ware open splijt, de gevel wordt zeg maar naar buiten geduwd.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86739694
En nog twee puntjes:
• een vortex kan natuurlijk aanwezig zijn zonder dat je 'm ziet. Daarom worden sommige piloten er nog steeds door verrast.

• nog even over de stalen kolommen: op de foto die op de eerste (of tweede) pagina van dit topic staat zie je delen van de gevel naar binnen gevouwen. Mijn vraag is dan aan degenen die in controlled demolition geloven: als je een gebouw van binnenuit opblaast, hoe kan het dan dat het eruit ziet alsof het van buitenaf is opgeblazen? M.a.w.: als het van binnenuit opgeblazen zou zijn, zou volgens mij de gevel naar buiten gevouwen moeten zijn, niet naar binnen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86739721
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:56 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

At altitude... at altitude.

En dan nog 90 per minuut zou zijn... hoeveel per seconde? Vergeer ook niet dat ie uitbreidt...ook naar boven. De krul wordt groter.
jokkebrok, op geen enkele andere website staat "at altitude" erbij, de enige website waar het er wel bij staat is er een waar men eerst sprak over de effecten op de grond, verder ken ik iig totaal geen reden waarom het in lagere lucht niet zou zakken. De conclusie dat het overal zakt lijkt me dus de meest logiche.

Over het breder worden heb je wel gelijk, eens kijken hoe snel dat gaat.

overigens zijn de vortexes voornamelijk groot wanneer de flaps gebruikt worden blijkbaar. De vortex zal dus sowieso minder impressive zijn geweest als die op de plaatjes / youtube.
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:56 schreef Maron het volgende:
(Sorry dat ik me er mee bemoei hoor), maar ik vind het nà al die jaren nog steeds ongelofelijk en onbegrijpelijk dat die gigantische bouwwerken zo 'perfect' in elkaar gezakt zijn..(daar ging het toch over..? ) (Occams "Lazor":)?
occams lazor was voornamelijk een woordgrap righting Judy Wood die een theorie heeft dat er lazers vanuit de ruimte op het wtc geschote zijn, ze noemt ze zelfs star wars beams. Als het haar niet haar carriere had gekost (alhoewel dat ook bediscussieerbaar is) had ik gedacht dat het een ultieme trol was :P

Volgens mij is er ook niemand hier die haar theorie enige overweging geeft, maar verbeter me if Im wrong.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86739754
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En nog twee puntjes:
• een vortex kan natuurlijk aanwezig zijn zonder dat je 'm ziet. Daarom worden sommige piloten er nog steeds door verrast.
Daarom is de vraag of de vortex de rook bereikt zou hebben of niet :)
quote:
• nog even over de stalen kolommen: op de foto die op de eerste (of tweede) pagina van dit topic staat zie je delen van de gevel naar binnen gevouwen. Mijn vraag is dan aan degenen die in controlled demolition geloven: als je een gebouw van binnenuit opblaast, hoe kan het dan dat het eruit ziet alsof het van buitenaf is opgeblazen? M.a.w.: als het van binnenuit opgeblazen zou zijn, zou volgens mij de gevel naar buiten gevouwen moeten zijn, niet naar binnen.
goed punt!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 23 september 2010 @ 09:57:37 #126
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86740282
The truth was in here.
pi_86740434
Zo is er nog één, WTC7 stort in met (volgens mij) het glas intact, waarvan Mark Loiseaux zegt dat daarmee dus geconcludeerd kan worden dat het geen controlled demolition was, want om een gebouw van die grootte op te blazen heb je explosieven nodig die zoveel luchtdruk veroorzaken dat ál het glas er uit was geblazen. Dat zou je dan moeten kunnen zien op de beelden.
Maar goed, schijnbaar wordt (of werd) Loiseaux door veel 'truthers' terzijde geschoven als zijnde een marionet van het grootkapitaal ofzo.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86740555
quote:
Bij het eerste filmpje zie je duidelijk de groene plastic bescherming op de begane grond naar buiten bollen en bij het tweede filmpje hebben ze op de lagen waar de explosies plaatsvinden het glas verwijderd en zwarte schermen opgehangen tegen rondvliegend puin.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 23 september 2010 @ 10:14:44 #129
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86740847
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Bij het eerste filmpje zie je duidelijk de groene plastic bescherming op de begane grond naar buiten bollen en bij het tweede filmpje hebben ze op de lagen waar de explosies plaatsvinden het glas verwijderd en zwarte schermen opgehangen tegen rondvliegend puin.
Dan zouden we moeten weten wat een implosie precies doet..
Het zorgt er voor naar mijn idee dat de brokstokken naar binnen toe gaan vallen, luchtdruk heb je altijd, er zal altijd wel iets naar buiten gaan vliegen? Beetje een dubbelzijdig verhaal inderdaad :{

Er komt vast wel iemand met voldoende natuurkundige kennis voorbij die zich aan een uitspraak hierover gaat wagen.
The truth was in here.
pi_86741030
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En nog twee puntjes:
• een vortex kan natuurlijk aanwezig zijn zonder dat je 'm ziet. Daarom worden sommige piloten er nog steeds door verrast.
Ja, maar dan heb je de rook die van de explosie afkwam...
Daar kan je toch niet omheen?
quote:
• nog even over de stalen kolommen: op de foto die op de eerste (of tweede) pagina van dit topic staat zie je delen van de gevel naar binnen gevouwen. Mijn vraag is dan aan degenen die in controlled demolition geloven: als je een gebouw van binnenuit opblaast, hoe kan het dan dat het eruit ziet alsof het van buitenaf is opgeblazen? M.a.w.: als het van binnenuit opgeblazen zou zijn, zou volgens mij de gevel naar buiten gevouwen moeten zijn, niet naar binnen.
Fair enough!

Dus wat betekend dit bij het pentagon:



Je ziet duidelijk dat de kolommen naar buiten staan.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86741140
Waarom moeten zoveel 9/11 truth discussies over de technische punten van de aanslagen gaan? Zulke vergezochte dingen als dat er geen vliegtuigen zouden zijn geweest enzo?

Het kan ook prima een inside job zijn geweest mét vliegtuigen, toch?
pi_86741169
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:14 schreef Bastard het volgende:
Dan zouden we moeten weten wat een implosie precies doet..
Het zorgt er voor naar mijn idee dat de brokstokken naar binnen toe gaan vallen, luchtdruk heb je altijd, er zal altijd wel iets naar buiten gaan vliegen? Beetje een dubbelzijdig verhaal inderdaad :{

Er komt vast wel iemand met voldoende natuurkundige kennis voorbij die zich aan een uitspraak hierover gaat wagen.
Volgens mij gaat 'implosie' in dit geval er meer over dat het gebouw ongeveer op zijn voetafdruk instort. Er worden nog steeds explosieven bij gebruikt die veel luchtdruk genereren, dat zie je aan de plastic zeilen in het eerste filmpje.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86741182
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zo is er nog één, WTC7 stort in met (volgens mij) het glas intact, waarvan Mark Loiseaux zegt dat daarmee dus geconcludeerd kan worden dat het geen controlled demolition was, want om een gebouw van die grootte op te blazen heb je explosieven nodig die zoveel luchtdruk veroorzaken dat ál het glas er uit was geblazen. Dat zou je dan moeten kunnen zien op de beelden.
Maar goed, schijnbaar wordt (of werd) Loiseaux door veel 'truthers' terzijde geschoven als zijnde een marionet van het grootkapitaal ofzo.
Hoezo kan het niet een gedeelte zijn?

*proest een van de opmerkingen onder dit filmpje:

quote:
OMG controlled demolition teams have been doing it all wrong. All they need to do in the future is knock out a few beams and start a couple of smalls fires and watch the entire building fall on itself.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86741207
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:20 schreef Oblivion het volgende:

[..]


Ja, maar dan heb je de rook die van de explosie afkwam...
Daar kan je toch niet omheen?
[..]

Het verschil weer is dat de vliegtuigen in je eerdere filmpjes door rook/vuur heenvlogen die er al was voordat het vliegtuig er doorheen vloog, en bij wtc kwam het vliegtuig eerst, en ontstond de explosie en de rook daarna pas.
pi_86741285
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:27 schreef SamEnMoos het volgende:

[..]

Het verschil weer is dat de vliegtuigen in je eerdere filmpjes door rook/vuur heenvlogen die er al was voordat het vliegtuig er doorheen vloog, en bij wtc kwam het vliegtuig eerst, en ontstond de explosie en de rook daarna pas.
De vortex hoort er dan achteraan te komen...
Toch?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86741383
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:20 schreef Oblivion het volgende:
Dus wat betekend dit bij het pentagon:

[ afbeelding ]

Je ziet duidelijk dat de kolommen naar buiten staan.
Dat zijn volgens mij geen kolommen, maar is gevelbekleding (limestone = kalkzandsteen). Kalkzandsteen wordt wel gebruik als dragend element in de bouw, maar dan in een wand, niet in een kolom. In het Pentagon werd het gebruikt als gevelbekleding:
quote:
To minimize steel, concrete ramps were built rather than installing elevators.[21][22] Indiana limestone was used for the building's facade.[23]
Bron.
Gevelbekleding is als materiaal minder sterk dan een dragende gevel, in het Pentagon was de explosie na de impact van het vliegtuig blijkbaar genoeg om de gevelbekleding naar buiten te 'blazen'. In WTC 1 & 2 was de gevel heel anders van opbouw en bovendien dragend.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86741416
Gevel blijft gevel.
En naar buiten blijft naar buiten... :P
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86741429
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:26 schreef Oblivion het volgende:
*proest een van de opmerkingen onder dit filmpje:
[..]


Die opmerking heeft volgens mij Jokkebrok bijna letterlijk gekopieerd en vertaald naar het Nederlands in het vorige topic :').
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86741440
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:35 schreef Oblivion het volgende:
Gevel blijft gevel.
Neen. Een dragende gevel in een staalskelet van hoogbouw is compleet iets anders dan een niet dragende gevel in een betonnen skelet van laagbouw.
Dat kalkzandsteen in het Pentagon was alleen de schil, niet dragend en dus relatief zwak.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86741470
quote:
Op donderdag 23 september 2010 02:41 schreef oompaloompa het volgende:


Wat de gegeven verklaring is, waarom die wel of niet aannemelijk is etc.
Ik zie dat oompa ook weer van de party is, zullen we gaan onderzoeken?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86741490
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Neen. Een dragende gevel in een staalskelet van hoogbouw is compleet iets anders dan een niet dragende gevel in een betonnen skelet van laagbouw.
Dat kalkzandsteen in het Pentagon was alleen de schil, niet dragend en dus relatief zwak.
Dus die zou eigenlijk veel harder naar binnen gevouwen moeten worden? :o
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 23 september 2010 @ 10:43:55 #142
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_86741619
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:38 schreef oompaloompa het volgende:
occams lazor was voornamelijk een woordgrap righting Judy Wood die een theorie heeft dat er lazers vanuit de ruimte op het wtc geschote zijn, ze noemt ze zelfs star wars beams. Als het haar niet haar carriere had gekost (alhoewel dat ook bediscussieerbaar is) had ik gedacht dat het een ultieme trol was :P

Volgens mij is er ook niemand hier die haar theorie enige overweging geeft, maar verbeter me if Im wrong.
You're wrong :D!

quote:
Op zondag 23 mei 2010 17:33 schreef francorex het volgende:
Nu we het hebben over de nukes-theorie...

Het is misschien beter voor de discussie om het neutraler te houden en te spreken over exotische wapens/explosieven.

En dan is het heel interessanst de uiteenzetting van Jodi Wood te plaatsen.

http://video.google.com/videoplay?docid=3932150728705348373#
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_86741658
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:38 schreef Oblivion het volgende:
Dus die zou eigenlijk veel harder naar binnen gevouwen moeten worden? :o
Ja, wat ook gebeurt is waar het vliegtuig het gebouw binnen vloog.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86741740
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja, wat ook gebeurt is waar het vliegtuig het gebouw binnen vloog.
Dat stukje wat je ziet, daar moet een vleugel zijn in gegaan...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86741860
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:48 schreef Oblivion het volgende:

Dat stukje wat je ziet, daar moet een vleugel zijn in gegaan...
Als je goed kijkt, zie je de kalkzandsteen gevelbekleding aan de verdiepingsvloer hangen, aan de onderkant zit het nergens vast. Daar is dan blijkbaar de vliegtuigvleugel door de bekleding gesneden.
[1]vleugel snijdt bekleding aan onderkant los bij impact
[2] vliegtuig ontploft in gebouw
[3] gevelbekleding wordt iets naar buiten geduwd
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86742567
Okay plausibel, maar dan komt het volgende....
Is wel erg laag hè?



Zo laag dat ik denk, waar over het gras heeft het vliegtuig zijn mark gelaten?
Aangezien de onderste gedeelte van de gevelbekleding, kolom what ever....kaduuk is.



Als leek zijnde....ik vind het maar raar...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86742692
Blijft er ook nog een andere vraag staan, waarom zeggen de officials dat de data van het vliegtuig uitwijst (blackbox etc etc) langs een bepaalde weg heeft gevlogen en dat dus helemaal niet waar is en ook niet kan?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86742722
Hm, als je die twee foto's zo bij elkaar ziet en het grote gat in het gebouw op de bovenste foto ziet, dan zouden de kalkzandsteen geveldelen op de onderste foto ook nog wel eens die van een verdieping hoger (tussen 1e en 2e verdieping) zijn geweest, rechts van het impactgat is immers het hele gebouw ingestort.
(disclaimer: speculatie gebaseerd op deze twee foto's).
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86743106
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:38 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

jokkebrok, op geen enkele andere website staat "at altitude" erbij, de enige website waar het er wel bij staat is er een waar men eerst sprak over de effecten op de grond, verder ken ik iig totaal geen reden waarom het in lagere lucht niet zou zakken. De conclusie dat het overal zakt lijkt me dus de meest logiche.

Over het breder worden heb je wel gelijk, eens kijken hoe snel dat gaat.

overigens zijn de vortexes voornamelijk groot wanneer de flaps gebruikt worden blijkbaar. De vortex zal dus sowieso minder impressive zijn geweest als die op de plaatjes / youtube.

Rondom vliegtuigen bestaat een no-go-zone van 5 bij 5 mijl en 1000 voet (300 meter) hoog. Dat is natuurlijk niet voor niets. Op grotere hoogten zijn die regels niet meer zo strak.

Het vliegtuig die het WTC raakte was sterk aan het dalen, dat is te zien op diverse filmpjes. Bij dalen worden de flaps natuurlijk gewoon gebruikt en dus zijn die vortexen sterk aanwezig.

quote:
Laag bij de grond kan de zogturbulentie niet wegzakken. Op grotere hoogten doet de zogturbulentie dit wel. Het zakt dan met een snelheid van 90 tot 150 meter per minuut. Het blijft dan hangen op een hoogte die 150 tot 270 meter lager is dan de hoogte waarop het vliegtuig heeft gevlogen.
http://www.nederlandseluc(...)zogturbulentie-5693/
quote:
De minimale afstanden en tijden gelden indien:

* een vliegtuig op dezelfde hoogte of minder dan 300 meter lager vliegt dan zijn voorganger
* beide vliegtuigen dezelfde start- of landingsbaan of start- of landingsbanen gebruiken die minder dan 760 meter van elkaar liggen
* een vliegtuig het pad van een ander vliegtuig kruist
* twee kruisende startbanen worden gebruikt
* twee startbanen worden gebruikt die verder dan 760 meter uit elkaar liggen, maar waarbij de banen van de vliegtuigen elkaar toch kruisen.

De piloot moet dan ook ver achter, en op of boven het pad van het voorgaande vliegtuig vliegen. De piloot is er voor verantwoordelijk dat hij voldoende afstand houdt. Hij moet er voor zorgen dat hij niet inloopt op het voorgaande vliegtuig. De piloot moet daarbij bedacht zijn op onverwachtte bewegingen. Hoewel enige turbulentie bij de landing niet ongewoon is, moet een piloot de landing onmiddellijk afbreken en een doorstart maken als hij denkt in zogturbulentie terecht te zijn gekomen.

http://www.nederlandseluc(...)zogturbulentie-5693/
quote:
'Vortices' kunnen in het algemeen op drie manieren uitsterven:

a. na relatief lange tijd t.g.v. visceuze wrijving van de luchtmassa; dit proces kan versneld
worden door atmosferische turbulentie; deze turbulentie kan zelfs zo sterk zijn dat het
systematische snelheids-patroon van de 'vortices' zodanig wordt verstoord dat zij
relatief snel opgaan in omringende atmosfeer;
b. in zeer rustige atmosfeer en buiten het grondeffect tg.v. zg. sinusoïdale oscillaties
waarbij linker en rechter *vortices' in lengte richting op regelmatige afstanden samen
komen en onderbroken worden;
c. t.g.v. z.g. 'core bursting' waarbij de kern van de 'vortices' plotseling verwijdt.
De exacte levensduur van de 'vortices' is afhankelijk van een groot aantal factoren
waardoor het vooralsnog niet mogelijk is deze voor de gegeven omstandigheden te
voorspellen. De separatieminima zijn uitgegroeid uit de praktijkervaring met bepaalde
separaties, theoretische studies en experimenten op beperkte schaal.
quote:
Omdat zogturbulentie niet zichtbaar is kunnen de aanwezigheid en locatie niet met grote
precisie worden vastgesteld; als gevolg hiervan moeten verkeersleiders en vliegers een
duidelijk inzicht hebben in mogelijke situaties waar gevaar bestaat voor het binnenvliegen
van een gebied met zogturbulentie.
quote:
6.4 Verkeer in tegengestelde richting
Indien een HEAVY luchtvaartuig een 'low-pass' of 'missed approach' maakt en een ander
luchtvaartuig stijgt op in tegengestelde richting dan dienen de volgende separatie minima te
worden gehanteerd afhankelijk van de categorie van het startende luchtvaartuig:
a. MEDIUM : 2 minuten
b. LIGHT : 3 minuten
N.B. zie ook figuur 5.
http://www.avianoord.nl/backpage/upload/File/Zogturbulentie.pdf

Hier zie je een test met een Boeing die over rook heen vliegt. Zoals je kunt zien duurt het vrij lang.. niet goed te zien hoe lang, want er is geknipt (waarschijnlijk omdat het lang duurt), voor de vortex de rook bereikt.

Kortom, ik vind het nog niet uitgesloten dat er geen enkel effect van die vortex op de rook / explosie zichtbaar had moeten zijn.

Sterker nog, ik denk zelf dat je op de impact beelden van Naudet, zeker enige aanwezigheid van turbulentie had moeten zien. De lucht blijft namelijk nog wel even een tijdje ronddraaien als een vliegtuig met 800 km per uur een gebouw in crasht.
pi_86743222
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Die opmerking heeft volgens mij Jokkebrok bijna letterlijk gekopieerd en vertaald naar het Nederlands in het vorige topic :').
Nou nee... :{

Die conclusie kun je zelf ook trekken. Bovendien heb ik dat filmpje helemaal niet gezien. Niet zo trollen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')