abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 september 2010 @ 19:55:09 #176
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86761991
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:49 schreef Burakius het volgende:

[..]

Evolutietheorie is niet correct.
Dan zal je eerst moeten bewijzen dat er een God is, nu staat evolutie voor op technisch knock out.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86762043
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:49 schreef Burakius het volgende:

Evolutietheorie is niet correct.
Leuk, zo'n convinient untruth.
pi_86762141
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:45 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dat de mens van een aap afstamt (of zelfde soort etc.) is wel degelijk in strijd met de Qur'an.
De mens stamt niet af van de aap - ook niet volgens de evolutietheorie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86762866
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De mens stamt niet af van de aap - ook niet volgens de evolutietheorie.
Er staat nog expliciet zelfde soort tussen haakjes. Maar goed de mens kan volgens de Qur'an niet onderhevig geweest zijn aan evolutie.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_86763038
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Answering Islam aanhalen om een punt te maken, is net zoiets als StormFront als bron gebruiken om de slechtheid van Joden aan te tonen.
Ik wil ook wel van een moslim-site wat informatie halen. Dan kunnen we inhoudelijk kijken wat er van klopt.

quote:
Comparing the Egyptian edition to the oldest available Quran, the Tashkent Quran, will show that there have been many human errors in the Tashkent Quran that has to be corrected when the Egyptian edition was made. The errors were obvious because the Quran has always been completely memorized and kept in its oral transmission to these days and can be verified against any written book. It is impossible to consider that God meant to preserve and protect the written books for example by Uthman (the Tashkent Quran), or any other human being for this matter when they are full of human errors.

The human errors in Uthman's copy of the Quran shows that the scribes were no more than human beings who made mistakes and their writings are not holy writings. Only the Quran, as God keeps it, is HOLY and intact and from it He will guarantee for us the accuracy of future copies of the Quran. It is of importance to mention that all these human errors in the early writings of the Quran did not change the message of the Quran and were easily detectable. After all, the Quran is a message, worship God alone, and not just another pretty book of literature.
Bron
Dus concreet: Wat wordt er bedoeld met een onveranderde quran? Is dat eeuwige quran in de hemel (die dus niet voor ons beschikbaar is) of is dat bijvoorbeeld de goedgekeurde versie uit Egypte van 1924?
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_86763052
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:12 schreef Burakius het volgende:

[..]

Er staat nog expliciet zelfde soort tussen haakjes. Maar goed de mens kan volgens de Qur'an niet onderhevig geweest zijn aan evolutie.
Ja, de Qur'an is waar, omdat er geen fouten in staan. Ja, maar de evolutietheorie dan? Nou, die is niet waar, want in de Qur'an staat dat 'ie niet waar is en in de Qur'an staan geen fouten, want de Qur'an heeft altijd gelijk, want in de Qur'an staan geen fouten. Dus staan er geen fouten in de Qur'an. Dat weten we nu wel, Burakius.
pi_86763180
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:02 schreef Molurus het volgende:
Zoals ik eerder al opmerkte is popcorn (mais) ook verre familie van de mens. :+
De mens hoort tot de familie van de hominidae. Mais niet, dus je uitspraak lijkt me niet te kloppen.
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
  donderdag 23 september 2010 @ 20:22:57 #183
pi_86763390
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:12 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dan klopt de koran niet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 23 september 2010 @ 20:24:58 #184
pi_86763481
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:18 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

De mens hoort tot de familie van de hominidae. Mais niet, dus je uitspraak lijkt me niet te kloppen.
Genetisch gezien bestaan er geen verschillende diersoorten dus mensen zijn paarden, walvissen en mais.
pi_86763508
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan klopt de koran niet.
Niet! De Koran heeft altijd gelijk, want er staan geen fouten in. En een boek waar geen fouten in staan, heeft altijd gelijk! :')
pi_86764215
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:46 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Zal ik je popcorn dan maar opeten?
_O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_86764483
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:18 schreef Dwerfion het volgende:
Wat ik bedoel is dat mensen en mais ergens een gemeenschappelijke voorouder hebben. ;)
pi_86764825
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat mensen en mais ergens een gemeenschappelijke voorouder hebben. ;)
Ja, dat was ook wel duidelijk. Even lekker mierenn**ken ;)
pi_86770101
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan klopt de koran niet.
Nee de evolutietheorie klopt niet.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_86770138
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:16 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Ja, de Qur'an is waar, omdat er geen fouten in staan. Ja, maar de evolutietheorie dan? Nou, die is niet waar, want in de Qur'an staat dat 'ie niet waar is en in de Qur'an staan geen fouten, want de Qur'an heeft altijd gelijk, want in de Qur'an staan geen fouten. Dus staan er geen fouten in de Qur'an. Dat weten we nu wel, Burakius.
Dat de evolutietheorie niet waar is leid ik niet af door wat er in de Qur'an staat. Dat is gewoon wat de moderne wetenschap mij toont, die is beschikbaar voor jou en voor mij. Dat jij en je josti band niet snappen dat ik het niet uit de Qur'an leid (deze conclusie) kan ik ook niets aan doen. Jullie lezen ook wat jullie willen.
pi_86770291
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:16 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Ik wil ook wel van een moslim-site wat informatie halen. Dan kunnen we inhoudelijk kijken wat er van klopt.
[..]

Bron
Dus concreet: Wat wordt er bedoeld met een onveranderde quran? Is dat eeuwige quran in de hemel (die dus niet voor ons beschikbaar is) of is dat bijvoorbeeld de goedgekeurde versie uit Egypte van 1924?
De Qur'an is altijd hetzelfde gebleven. Het enige wat hz. Uthman heeft gedaan is "hareket" erbij gedaan. Als je verstand heb van Hebreeuws weet je wat dit is. Zoals je weet is de Qur'an in Quraish dialect. Om die te waarborgen (opdat andere Arabieren niet volgens hun eigen dialect woorden zouden uitspreken) heeft hz. Uthman dus hareket erbij gezet. Dit heeft niets maar dan ook niets aan de inhoud of betekenis veranderd. Just the same book maar nu verzekerd in Quraish dialect. Dus dit voegt juist nóg meer toe hoe erg origineel de Qur'an is.

Maar goed andere kant van het medaillon is:

Dat wij praten over leestekens en dat bij de Bijbel we het hebben over gehele scripturen die er gewoon niet zijn, gekopieerd van kopieën en er gewoon hele hoofdstukken jaarlijks er uit of toegevoegd worden.
pi_86770620
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:28 schreef Burakius het volgende:
Dat de evolutietheorie niet waar is leid ik niet af door wat er in de Qur'an staat. Dat is gewoon wat de moderne wetenschap mij toont, die is beschikbaar voor jou en voor mij.
Dat moet je toch even uitleggen hoor, zo ongeveer elke bioloog ter wereld is dit totaal niet met je eens namelijk.
pi_86770816
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:28 schreef Burakius het volgende:

Dat de evolutietheorie niet waar is leid ik niet af door wat er in de Qur'an staat. Dat jij en je josti band niet snappen dat ik het niet uit de Qur'an leid (deze conclusie) kan ik ook niets aan doen. Jullie lezen ook wat jullie willen.
Nee, dat doen we niet. Het enige argument wat je tot nu toe gebruikte is dit:

quote:
Maar goed de mens kan volgens de Qur'an niet onderhevig geweest zijn aan evolutie.
Vandaar dat ik dacht dat je de evolutietheorie slechts afwees omdat die niet strookt met de Qur'an. Bovendien is het natuurlijk nogal verdacht dat je de meeste wetenschappelijke theorieën aanvaardt, maar nét alléén die éne die niet strookt met de Qur'an niet. Dat lokt sceptische reacties uit. Maar als je afwijzen van de evolutietheorie losstaan van je andere overtuigingen, shall we move on, then?

quote:
Dat is gewoon wat de moderne wetenschap mij toont, die is beschikbaar voor jou en voor mij.
Dan ben ik benieuwd waarom je het beter denkt te weten dan de hele academische wereld van de afgelopen 150 jaar.
pi_86770877
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:31 schreef Burakius het volgende:

En er gewoon hele hoofdstukken (van de Bijbel) jaarlijks er uit of toegevoegd worden.
Wat? :o
pi_86771162
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:31 schreef Burakius het volgende:
Dat wij praten over leestekens en dat bij de Bijbel we het hebben over gehele scripturen die er gewoon niet zijn, gekopieerd van kopieën en er gewoon hele hoofdstukken jaarlijks er uit of toegevoegd worden.
Je begrijpt hopelijk dat dit echt de grootst mogelijke onzin is, he?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_86771215
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:38 schreef Molurus het volgende:
zo ongeveer elke bioloog ter wereld is dit totaal niet met je eens namelijk.
Net zoals ongeveer elke historicus het niet eens is met jou m.b.t. de historische Jezus?

Sorry, wil niet die discussie weer starten maar ik moest er gelijk aan denken. ;)
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_86771348
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:50 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Net zoals ongeveer elke historicus het niet eens is met jou m.b.t. de historische Jezus?

Sorry, wil niet die discussie weer starten maar ik moest er gelijk aan denken. ;)
Laten we het erop houden dat er voor de evolutietheorie heel veel meer bewijs is. ;)
pi_86771452
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Laten we het erop houden dat er voor de evolutietheorie heel veel meer bewijs is. ;)
Rare vergelijking. Beide zaken zijn gewoon meer dan voldoende bewezen/ aannemelijk gemaakt.
pi_86772705
pi_86772792
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat moet je toch even uitleggen hoor, zo ongeveer elke bioloog ter wereld is dit totaal niet met je eens namelijk.
:') Dus niet. Er zijn vet veel biologen die de evolutietheorie afwijzen. Die worden alleen de mond gesnoerd al jarenlang. Er zijn genoeg bewijzen van ontslagen professors omdat ze de evolutietheorie niet geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')