Dit is natuurlijk onzin. Dit boek is geclaimd geinspireerd. Het maakt geen deel uit van de bijbel, noch zal het dat ooit doen.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:19 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nogal een essentiele kwestie en zo te zien zijn de Christelijke heren het niet met elkaar eens. Ik pak de popcorn wel even terwijl ik geniet van mijn onveranderde Qur'an.
Ja goed, maar hij had het nadrukkelijk over de Koran. Dat er interpretatie-verschillen zijn al dan niet op het gebied van hadiths bijv. is voor eenieder duidelijk en ik geloof ook niet dat Burakius dat niet ziet.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:36 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk wel dat de islamitische heren het niet met elkaar eens zijn, net zoals de "christelijke heren het niet met elkaar eens zijn" - aldus Burakius. Als hij zijn popcorn wil pakken, pak ik de mijne.
En de atheïst gaat spaghetti maken.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:36 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk wel dat de islamitische heren het niet met elkaar eens zijn, net zoals de "christelijke heren het niet met elkaar eens zijn" - aldus Burakius. Als hij zijn popcorn wil pakken, pak ik de mijne.
Hij is een leugenaar omdat hij een andere mening heeft dan mij?quote:Op donderdag 23 september 2010 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus Burrakius is een leugenaar. Hij ziet een tegenstrijdigheid die hij gebruikt om de waarheid van de koran te bewijzen.
En NumberSeven is dezelfde mening toegedaan... feit is: de Koran is, voor zover ik kan ontdekken, inhoudelijk helemaal niet strijdig met evolutie. (Tot zover de moslims die het met elkaar eens zijn trouwens.)quote:Op donderdag 23 september 2010 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus Burrakius is een leugenaar. Hij ziet een tegenstrijdigheid die hij gebruikt om de waarheid van de koran te bewijzen.
Juist. Dat er verschillende stromingen binnen de islam zijn doet er niet toe, maar dat er verschillende stromingen binnen het christendom zijn is een bewijs dat het christendom niet deugt?quote:Op donderdag 23 september 2010 18:38 schreef Mutant01 het volgende:
Ja goed, maar hij had het nadrukkelijk over de Koran. Dat er interpretatie-verschillen zijn al dan niet op het gebied van hadiths bijv. is voor eenieder duidelijk en ik geloof ook niet dat Burakius dat niet ziet.
Of jij bent de leugenaar, praat maar met hem.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij is een leugenaar omdat hij een andere mening heeft dan mij?
Deze citaten kloppen niet?quote:Op donderdag 23 september 2010 18:28 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie niet hoe de evolutietheorie strijdig is met de Koran, immers de Koran gaat niet in detail in op het ontstaan van de mensheid en de evolutie die daarmee gepaard is gegaan.
Hoe zijn die citaten precies strijdig met evolutie? Je kunt daaruit, als je dat zou willen, lezen dat Allah het evolutieproces in gang heeft gezet en zodoende mensen en dieren heeft geschapen. (Niet dat ik dat minder grote onzin zou vinden.)quote:Op donderdag 23 september 2010 18:48 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Deze citaten kloppen niet?
http://skepticsannotatedbible.com/quran/contra/man.html
Zo essentieel is dit niet, het Groot Johannes Evangelie verandert het Johannes evangelie ook niet, het geeft er alleen commentaar en toelichtingen en, vaak zeer aanzienlijke, uitbreidingen op.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:19 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nogal een essentiele kwestie en zo te zien zijn de Christelijke heren het niet met elkaar eens. Ik pak de popcorn wel even terwijl ik geniet van mijn onveranderde Qur'an.
Discussies tussen niet-gelovigen onderling zijn ook leukquote:Op donderdag 23 september 2010 19:09 schreef Modus het volgende:
Ik weet niet wat vermakelijker is, discussies tussen gelovigen onderling of tussen gelovigen en nietgelovigen..
Maar die gaan over het algemeen niet over atheisme.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:10 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Discussies tussen niet-gelovigen onderling zijn ook leuk![]()
Ja, maar atheïsten kunnen ook over andere dingen discussiëren, alleen doen ze dat dan niet als atheïsten, want dat is geen voertuiging.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Maar die gaan over het algemeen niet over atheisme.Dan is er eenvoudig niks om over te praten.
Zonder gelovigen zijn er ook geen atheïsten, het is hun eigen schuldquote:Op donderdag 23 september 2010 19:31 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Ja, maar atheïsten kunnen ook over andere dingen discussiëren, alleen doen ze dat dan niet als atheïsten, want dat is geen overtuiging.
Gaan we weer op de Papierversnipperiaanse toer
Dat de mens van een aap afstamt (of zelfde soort etc.) is wel degelijk in strijd met de Qur'an.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:28 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie niet hoe de evolutietheorie strijdig is met de Koran, immers de Koran gaat niet in detail in op het ontstaan van de mensheid en de evolutie die daarmee gepaard is gegaan.
Kannibaalquote:Op donderdag 23 september 2010 19:02 schreef Molurus het volgende:
Zoals ik eerder al opmerkte is popcorn (mais) ook verre familie van de mens.
Zal ik je popcorn dan maar opeten?quote:Op donderdag 23 september 2010 19:45 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dat de mens van een aap afstamt (of zelfde soort etc.) is wel degelijk in strijd met de Qur'an.
Dan is de koran niet correct.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:45 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dat de mens van een aap afstamt (of zelfde soort etc.) is wel degelijk in strijd met de Qur'an.
De tesbih is iets wat niet gebruikt wordt door alle Moslims. Voor zover ik het weet is het echt iets Aziatisch (Turks-Pakistaans etc.). Ga naar je lokale Moskee en tel de bolletjes die er op zitten of aanquote:Op donderdag 23 september 2010 18:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin. Dit boek is geclaimd geinspireerd. Het maakt geen deel uit van de bijbel, noch zal het dat ooit doen.
Je andere post heb ik nagecheckt en het lijkt er op dat je gelijk hebt. Ik heb wel een vraag voor je, waar komt de tesbih vandaan? Waarom zien we dit zowel bij rooms katholicisme als islam?
Evolutietheorie is niet correct.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan is de koran niet correct.
Lust je zoete popcorn.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:46 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Zal ik je popcorn dan maar opeten?
Inderdaad interessant. Ik zal het eens een keer doorlezen. Verder misschien ook interessant voor jou is om youtube vids op te zoeken van Hassanain Rajabali (hij is Shiitisch, maar dat maakt niet uit natuurlijk). Ik heb zelfs mail contact met hem gehad! Aardige kerel.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:47 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens is dit extreem interessant leesvoer:
http://www.evolutietheorie.ugent.be/node/240
Wel een grote lap tekst, maar wat mij betreft een HEEL mooi overzicht van de diverse standpunten van moslims ten aanzien van de evolutietheorie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |