abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86758632
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:19 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nogal een essentiele kwestie en zo te zien zijn de Christelijke heren het niet met elkaar eens. Ik pak de popcorn wel even terwijl ik geniet van mijn onveranderde Qur'an.
Dit is natuurlijk onzin. Dit boek is geclaimd geinspireerd. Het maakt geen deel uit van de bijbel, noch zal het dat ooit doen.

Je andere post heb ik nagecheckt en het lijkt er op dat je gelijk hebt. Ik heb wel een vraag voor je, waar komt de tesbih vandaan? Waarom zien we dit zowel bij rooms katholicisme als islam?
pi_86758637
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:36 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Nee, maar ik denk wel dat de islamitische heren het niet met elkaar eens zijn, net zoals de "christelijke heren het niet met elkaar eens zijn" - aldus Burakius. Als hij zijn popcorn wil pakken, pak ik de mijne.
Ja goed, maar hij had het nadrukkelijk over de Koran. Dat er interpretatie-verschillen zijn al dan niet op het gebied van hadiths bijv. is voor eenieder duidelijk en ik geloof ook niet dat Burakius dat niet ziet.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 23 september 2010 @ 18:39:22 #153
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86758662
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:36 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Nee, maar ik denk wel dat de islamitische heren het niet met elkaar eens zijn, net zoals de "christelijke heren het niet met elkaar eens zijn" - aldus Burakius. Als hij zijn popcorn wil pakken, pak ik de mijne.
En de atheïst gaat spaghetti maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86758679
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus Burrakius is een leugenaar. Hij ziet een tegenstrijdigheid die hij gebruikt om de waarheid van de koran te bewijzen.
Hij is een leugenaar omdat hij een andere mening heeft dan mij?
Allah Al Watan Al Malik
pi_86758745
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus Burrakius is een leugenaar. Hij ziet een tegenstrijdigheid die hij gebruikt om de waarheid van de koran te bewijzen.
En NumberSeven is dezelfde mening toegedaan... feit is: de Koran is, voor zover ik kan ontdekken, inhoudelijk helemaal niet strijdig met evolutie. (Tot zover de moslims die het met elkaar eens zijn trouwens.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_86758767
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:38 schreef Mutant01 het volgende:

Ja goed, maar hij had het nadrukkelijk over de Koran. Dat er interpretatie-verschillen zijn al dan niet op het gebied van hadiths bijv. is voor eenieder duidelijk en ik geloof ook niet dat Burakius dat niet ziet.
Juist. Dat er verschillende stromingen binnen de islam zijn doet er niet toe, maar dat er verschillende stromingen binnen het christendom zijn is een bewijs dat het christendom niet deugt?

Als dat niet het punt was dat Burakius probeerde te maken, dan weet ik niet wat het punt dan wel was.
  donderdag 23 september 2010 @ 18:44:39 #157
pi_86758853
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij is een leugenaar omdat hij een andere mening heeft dan mij?
Of jij bent de leugenaar, praat maar met hem.

* Papierversnipperaar draait gehaktballetjes.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_86758966
Overigens is dit extreem interessant leesvoer:

http://www.evolutietheorie.ugent.be/node/240

Wel een grote lap tekst, maar wat mij betreft een HEEL mooi overzicht van de diverse standpunten van moslims ten aanzien van de evolutietheorie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86758987
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:28 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie niet hoe de evolutietheorie strijdig is met de Koran, immers de Koran gaat niet in detail in op het ontstaan van de mensheid en de evolutie die daarmee gepaard is gegaan.
Deze citaten kloppen niet?

http://skepticsannotatedbible.com/quran/contra/man.html
pi_86759075
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:48 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Deze citaten kloppen niet?

http://skepticsannotatedbible.com/quran/contra/man.html
Hoe zijn die citaten precies strijdig met evolutie? Je kunt daaruit, als je dat zou willen, lezen dat Allah het evolutieproces in gang heeft gezet en zodoende mensen en dieren heeft geschapen. (Niet dat ik dat minder grote onzin zou vinden.)

Maar goed, ik ben dus eigenlijk nog helemaal geen duidelijk falsificeerbare uitspraken in de Koran tegengekomen. Wetenschappelijk gezien is dat boekje lucht.
pi_86759461
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:19 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nogal een essentiele kwestie en zo te zien zijn de Christelijke heren het niet met elkaar eens. Ik pak de popcorn wel even terwijl ik geniet van mijn onveranderde Qur'an.
Zo essentieel is dit niet, het Groot Johannes Evangelie verandert het Johannes evangelie ook niet, het geeft er alleen commentaar en toelichtingen en, vaak zeer aanzienlijke, uitbreidingen op.

In hoeverre deze woorden werkelijk van Jezus afkomstig zouden kunnen zijn is een interessant discussiepunt, maar als dit niet zo zou zijn betekent dat natuurlijk niet dat andere nieuwe openbaringen daardoor geloofwaardiger worden.

Maar eet smakelijk, en verheug je in het onveranderlijk aan zichzelf gelijkblijvende, en aan de popcorn :)
pi_86759539
Zoals ik eerder al opmerkte is popcorn (mais) ook verre familie van de mens. :+
pi_86759845
Ik weet niet wat vermakelijker is, discussies tussen gelovigen onderling of tussen gelovigen en nietgelovigen. :P.
pi_86759881
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:09 schreef Modus het volgende:
Ik weet niet wat vermakelijker is, discussies tussen gelovigen onderling of tussen gelovigen en nietgelovigen. :P.
Discussies tussen niet-gelovigen onderling zijn ook leuk :)
pi_86760570
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:10 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Discussies tussen niet-gelovigen onderling zijn ook leuk :)
Maar die gaan over het algemeen niet over atheisme. 8-) Dan is er eenvoudig niks om over te praten.
pi_86760797
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar die gaan over het algemeen niet over atheisme. 8-) Dan is er eenvoudig niks om over te praten.
Ja, maar atheïsten kunnen ook over andere dingen discussiëren, alleen doen ze dat dan niet als atheïsten, want dat is geen voertuiging.

Gaan we weer op de Papierversnipperiaanse toer :P
  donderdag 23 september 2010 @ 19:42:20 #167
pi_86761357
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:31 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Ja, maar atheïsten kunnen ook over andere dingen discussiëren, alleen doen ze dat dan niet als atheïsten, want dat is geen overtuiging.

Gaan we weer op de Papierversnipperiaanse toer :P
Zonder gelovigen zijn er ook geen atheïsten, het is hun eigen schuld :P
pi_86761531
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:28 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie niet hoe de evolutietheorie strijdig is met de Koran, immers de Koran gaat niet in detail in op het ontstaan van de mensheid en de evolutie die daarmee gepaard is gegaan.
Dat de mens van een aap afstamt (of zelfde soort etc.) is wel degelijk in strijd met de Qur'an.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_86761555
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:02 schreef Molurus het volgende:
Zoals ik eerder al opmerkte is popcorn (mais) ook verre familie van de mens. :+
Kannibaal :P
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_86761571
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:45 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dat de mens van een aap afstamt (of zelfde soort etc.) is wel degelijk in strijd met de Qur'an.
Zal ik je popcorn dan maar opeten?
  donderdag 23 september 2010 @ 19:47:41 #171
pi_86761613
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:45 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dan is de koran niet correct.
pi_86761687
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin. Dit boek is geclaimd geinspireerd. Het maakt geen deel uit van de bijbel, noch zal het dat ooit doen.

Je andere post heb ik nagecheckt en het lijkt er op dat je gelijk hebt. Ik heb wel een vraag voor je, waar komt de tesbih vandaan? Waarom zien we dit zowel bij rooms katholicisme als islam?
De tesbih is iets wat niet gebruikt wordt door alle Moslims. Voor zover ik het weet is het echt iets Aziatisch (Turks-Pakistaans etc.). Ga naar je lokale Moskee en tel de bolletjes die er op zitten of aan :P. Het zullen er precies 99 zijn. De tesbih maakt geen onderdeel uit van het geloof (Islam). Het is slechts een hulpmiddel die we gebruiken bij [i] zikir [/b] . Dus Allah eren als het ware. De mensen gebruiken het om 33 keer SubhanAllah , 33 keer Alhamdullillah en 33 keer Allahu Akbar te zeggen.
pi_86761695
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan is de koran niet correct.
Evolutietheorie is niet correct.
pi_86761707
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:46 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Zal ik je popcorn dan maar opeten?
Lust je zoete popcorn.
pi_86761764
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:47 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens is dit extreem interessant leesvoer:

http://www.evolutietheorie.ugent.be/node/240

Wel een grote lap tekst, maar wat mij betreft een HEEL mooi overzicht van de diverse standpunten van moslims ten aanzien van de evolutietheorie.
Inderdaad interessant. Ik zal het eens een keer doorlezen. Verder misschien ook interessant voor jou is om youtube vids op te zoeken van Hassanain Rajabali (hij is Shiitisch, maar dat maakt niet uit natuurlijk). Ik heb zelfs mail contact met hem gehad! Aardige kerel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')