abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86731877
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:21 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Welvaart, vrijheid, gelijkheid, hygiëne, onderwijs, wetenschap, gezondheidszorg om maar wat dingen te noemen.

Het Westen en zeker het Christendom zijn niet perfect, maar vele malen beter dan alle armoede, onderdrukking, oorlog, onwetendheid enzovoorts in de meeste Islamitische landen.

Ik neem bijvoorbeeld aan dat jou ouders uit een van die landen komen, tenzij je een bekeerling bent. Maar dat geeft al aan dat zij ook dachten dat het Westen beter was dan hun oude land, ondanks alle Islam daar.
Je haalt nu 2 zaken door elkaar, wat heeft islam met welvaart te maken? De mensen die een moeilijk leven hebben krijgen het op de dag des oordeels makkelijker vanwege alle beproevingen die zij hebben doorstaan. Dus ik weet niet waar je naar toe wilt met deze vergelijking, ik prefereer een armoedig leven met een sterk imaan (geloof) dan een rijk leven met een zwak geloof. Materie zal allemaal vergaan en je neemt niets mee het graf in behalve jouw daden.
pi_86731906
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

Maar goed waarom zou je iets als leidraad nemen wat fouten bezit. Dit kan niet het Goddelijk plan zijn. Sorry maar dan is er iets ergs mis met je objectieve waarneming van de wereld.
Mag ik hieruit concluderen dat volgens jou de koran foutloos en objectief waar is?
The view from nowhere.
pi_86731956
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat je dat niet vergeet en met name die lezing(en) van Dawkins over evolutie eens goed bestudeert. Niet zozeer omdat ik denk dat die je zullen overtuigen, maar meer zodat we wellicht wat meer inhoudelijk kunnen praten over de evolutietheorie.
Idd. nogmaals excuses dat het allemaal zo op zich laat wachten. :@
pi_86732404
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Mag ik hieruit concluderen dat volgens jou de koran foutloos en objectief waar is?
De Qur'an is zeker foutloos. In al mijn jaren ben ik slechts wonderen tegengekomen en geen één fout. Het is niet mogelijk dat een analfabete man midden in de woestijn deze dingen kon opschrijven of weten.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_86732443
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:35 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Wie zegt dat jouw koran geen fouten bevat?
Als het Johannes evangelie waar is zit de koran er helemaal naast.
De Bijbel heeft contradicties met zichzelf. De Qur'an niet. Maar je hebt gelijk: Of de Qur'an is waarheid of de "huidige Bijbel". En ik weet wel welke ik kies: de foutloze. En dat is de Qur'an. Maar goed ga eens in op mijn posts.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  woensdag 22 september 2010 @ 22:52:15 #81
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86732542
Toch kan de koran alleen waar zijn als God bestaat. En daar is geen enkele aanwijzing voor.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86732610
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Toch kan de koran alleen waar zijn als God bestaat. En daar is geen enkele aanwijzing voor.
Het is waarheid tot het tegendeel is bewezen. Maar goed de Universum zichzelve is een mooi bewijs. In de micro en de macro. Deze schilderij heeft een Meester!
  woensdag 22 september 2010 @ 22:55:49 #83
pi_86732691
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:53 schreef Burakius het volgende:

[..]

Het is waarheid tot het tegendeel is bewezen.
Nee.
quote:
Maar goed de Universum zichzelve is een mooi bewijs. In de micro en de macro. Deze schilderij heeft een Meester!
Het universum is alleen een bewijs van zichzelf.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_86732835
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Het universum is alleen een bewijs van zichzelf.
Nee.

Het universum is een bewijs van een maker. Het universum creeërt zichzelf namelijk niet.
  woensdag 22 september 2010 @ 23:01:03 #85
pi_86732930
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:59 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nee.

Het universum is een bewijs van een maker. Het universum creeërt zichzelf namelijk niet.
Dat is de vraag. Het is geen bewijs voor een God.
pi_86732951
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:59 schreef Burakius het volgende:
Nee.

Want wij weten uit ervaring dat universa door scheppers worden gemaakt? Het lijkt me dat we maar 1 sample hebben en dat we daarvan niet precies weten hoe die is ontstaan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 22 september 2010 @ 23:02:00 #87
pi_86732979
Ik zou de koran naar Nature sturen voor peer-review.
pi_86733062
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:50 schreef Burakius het volgende:

[..]

De Bijbel heeft contradicties met zichzelf. De Qur'an niet. Maar je hebt gelijk: Of de Qur'an is waarheid of de "huidige Bijbel". En ik weet wel welke ik kies: de foutloze. En dat is de Qur'an. Maar goed ga eens in op mijn posts.
Goed, ik zal ingaan op je post.

Je stelt zonder enig bewijs dat de koran foutloos is, hoewel deze volledig in strijd is met een ooggetuigenverslag van een van de meest intieme leerlingen van Jezus.

De andere evangeliën zijn hier op ondergeschikte punten misschien ook wel een klein beetje mee in strijd, absoluut niet te vergelijken met de volledig andere positie die de koran inneemt, en de brieven van Paulus zijn hier misschien wel helemaal in geen enkel opzicht mee in strijd, wat hem des te geloofwaardiger maakt.
pi_86733327
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:53 schreef Burakius het volgende:

[..]

Maar goed de Universum zichzelve is een mooi bewijs. In de micro en de macro. Deze schilderij heeft een Meester!
Dat is het standaard argument waarom Allah bestaat.

quote:
De Qur'an is zeker foutloos. In al mijn jaren ben ik slechts wonderen tegengekomen en geen één fout. Het is niet mogelijk dat een analfabete man midden in de woestijn deze dingen kon opschrijven of weten.
Dat is het standaard argument waarom Mohammed een authentieke profeet is.

Tesamen is het de onderbouwing van de sjahada, de islamitische geloofsgetuigenis, een van de vijf zuilen van de islam: "Ik getuig dat er geen godheid is dan God, ik getuig dat Mohammed Gods boodschapper is."

In alle islamische landen waar ik geweest ben, herhaalt men voordurend deze argumentatie. Christenen geloven niet in het gegeven Godsbewijs, noch dat Mohammed een profeet was. Daarover zou dit topic over kunnen gaan. Ook atheisten kunnen hieraan deelnemen omdat zij het eveneens niet in deze uitgangspunten geloven.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 23-09-2010 16:44:40 ]
The view from nowhere.
pi_86733484
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zou de koran naar Nature sturen voor peer-review.
_O-.
pi_86733670
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:03 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Goed, ik zal ingaan op je post.

Je stelt zonder enig bewijs dat de koran foutloos is, hoewel deze volledig in strijd is met een ooggetuigenverslag van een van de meest intieme leerlingen van Jezus.

De andere evangeliën zijn hier op ondergeschikte punten misschien ook wel een klein beetje mee in strijd, absoluut niet te vergelijken met de volledig andere positie die de koran inneemt, en de brieven van Paulus zijn hier misschien wel helemaal in geen enkel opzicht mee in strijd, wat hem des te geloofwaardiger maakt.
GAat nog steeds om de reactie op je Qur'an verzen en de reactie die ik daar op heb gegeven. Het andere is voor mij al een discussie die gestopt is. Je erkent de fouten van de Bijbel. De Qur'an bevat geen fouten. Je kunt gewoon een Qur'an kopen en de dingen waar je vragen over hebt (vanwege epic fail vertaling en geen tefsir) aan een lokale imam of hier op internet.

Maar goed, waar zijn de originele scripturen van de zogehete Bijbel?
pi_86733685
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:50 schreef Burakius het volgende:

[..]

Als het heilige boek geen tegenstrijdigheden bevat (wat overigens door een simpele Google search al tegengesproken wordt), waarom zijn er dan zoveel stromingen binnen de Islam?
pi_86733727
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:19 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Als het heilige boek geen tegenstrijdigheden bevat (wat overigens door een simpele Google search al tegengesproken wordt), waarom zijn er dan zoveel stromingen binnen de Islam?
Er zijn maar twee stromingen in de Islam: Shia en Sunni. Misschien doel jij op de vier rechtsscholen binnen het Soennisme, wat niets te maken heeft met stroming. Alle vier worden namelijk als correct beschouwd. Verder is de scheiding Shia en Sunni van politiek aard. Er bestaat geen verschil in opvatting over Allah of de profeet (vzmh).

Verder kan je alles googlen. Hell, je kan googlen dat de aarde plat is :')
pi_86733806
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:19 schreef Burakius het volgende:

[..]

GAat nog steeds om de reactie op je Qur'an verzen en de reactie die ik daar op heb gegeven. Het andere is voor mij al een discussie die gestopt is. Je erkent de fouten van de Bijbel. De Qur'an bevat geen fouten. Je kunt gewoon een Qur'an kopen en de dingen waar je vragen over hebt (vanwege epic fail vertaling en geen tefsir) aan een lokale imam of hier op internet.

Welke fouten in de Bijbel heb je het eigenlijk over? En heb je de Bijbel wel eens gelezen?
pi_86733816
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:19 schreef Burakius het volgende:

Zou je dan wellicht eens een falsificeerbare claim in de Koran kunnen noemen die op wat voor manier dan ook opmerkelijk zou zijn voor de tijd waarin die is geschreven? Dat zou wellicht interessant zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_86733940
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:22 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Welke fouten in de Bijbel heb je het eigenlijk over? En heb je de Bijbel wel eens gelezen?
Ik heb zelf 2 Bijbels en ja ik heb het gelezen. Ik heb al extensief over de Bijbel geschreven in andere topics. Die posts kostten me uren! (letterlijk) en er was geen reactie (niet van David niet van Kleinduimpie of enig andere Christen). Ik ga dat niet weer doen. Als je wilt helpen: probeer mijn posts op te zoeken , want ik ga dat niet doen.
pi_86733978
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:20 schreef Burakius het volgende:

[..]

Er zijn maar twee stromingen in de Islam: Shia en Sunni.

Dat is niet wat ik gelezen heb.

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Stromingen_in_de_islam

quote:
Misschien doel jij op de vier rechtsscholen binnen het Soennisme, wat niets te maken heeft met stroming. Alle vier worden namelijk als correct beschouwd. Verder is de scheiding Shia en Sunni van politiek aard. Er bestaat geen verschil in opvatting over Allah of de profeet (vzmh).

Verder kan je alles googlen. Hell, je kan googlen dat de aarde plat is :')
Maar er worden genoeg voorbeelden gegeven uit de Koran. Of geloof jij dat de Koran foutloos is omdat in de Koran staat die foutloos is? Dat is een beetje een cirkelredenering.

Een voorbeeld: http://carm.org/contradictions-quran
pi_86733999
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zou je dan wellicht eens een falsificeerbare claim in de Koran kunnen noemen die op wat voor manier dan ook opmerkelijk zou zijn voor de tijd waarin die is geschreven? Dat zou wellicht interessant zijn.
Zou het niet omgekeerd moeten zijn? Jij toont mij dingen die niet stroken met de realiteit en ik reageer daar op?
pi_86734008
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:24 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik heb zelf 2 Bijbels en ja ik heb het gelezen. Ik heb al extensief over de Bijbel geschreven in andere topics. Die posts kostten me uren! (letterlijk) en er was geen reactie (niet van David niet van Kleinduimpie of enig andere Christen). Ik ga dat niet weer doen. Als je wilt helpen: probeer mijn posts op te zoeken , want ik ga dat niet doen.
Ok, maar niet nu.
pi_86734073
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:25 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik gelezen heb.

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Stromingen_in_de_islam
[..]

Maar er worden genoeg voorbeelden gegeven uit de Koran. Of geloof jij dat de Koran foutloos is omdat in de Koran staat die foutloos is? Dat is een beetje een cirkelredenering.
Ja er zijn nog een paar weirdo's : alevieten, druzen etc. Maar die kun je zien als syncretische stromingen. Oftewel ze zijn niet Islamitisch te noemen, op slechts een gedeelte na. Die zijn ook miniem btw.

De Qur'an is foutloos. En ik stel , zoals Islamitische wetenschappers, dit graag op de proef.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')