abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86782071
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:50 schreef Berjan1986 het volgende:

[..]

Dat doen veel Christenen ook met de Bijbel hoor, Geestelijk geïnspireerd noemt men dat.
Ik vind het een verschil of het heilige boek het van zichzelf zegt, of dat de gelovigen het beweren. De Bijbel claimt niet van zichzelf een wonder van God te zijn.
pi_86782143
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:08 schreef NumberSeven het volgende:
Ik zie zowat alleen maar deze smiley; :')

:')
We kunnen, op basis van de argumenten die tot nu toe zijn genoemd, ons nu eenmaal niet aan de indruk onttrekken dat Burakius en jij wanhopig op zoek zijn naar bewijzen om je al lang van tevoren vastgestelde conclusie (de evolutietheorie klopt niet) achteraf mee te ondersteunen, omdat dat je als moslim beter uitkomt.

What's next? Ga je misschien Kent Hovind citeren?
pi_86782304
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:28 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nee de evolutietheorie klopt niet.
De ontwikkeling van het leven wordt verklaard door Darwin’s evolutieleer. Aan de evolutieleer liggen drie overwegingen ten grondslag:

1. Ervaringen met de rassenverdeling van planten en dieren, door kruising en selectie op de gewenste eigenschappen. Denk aan de grote variatie aan honden die er tegenwoordig zijn.

2. De onheilspellende leer van Maltus. De bevolkingsgroei is exponentieel en zal onvermijdelijk worden begrensd. Een deel van de bevolking zal niet overleven, of men nu omkomt door strijdt, ziekte of hongersnood. Dit vormt een natuurlijk selectiemechanisme, dat de rol van de mens in het mechanisme van rassenveredeling vervangt. Met de ontdekking van het DNA wordt het mechanisme nader verklaart.

3. De geologie maakt duidelijk dat de aarde al heel lang bestaat en de ontwikkeling van het leven een lange geschiedenis kent. De geologische tijd gaat miljarden jaren terug. Het leven heeft de tijd heeft gehad om zich te vormen.

Hoewel de reconstructie van de ontwikkeling van het leven moeilijk is, is de reële werking van natuurlijke selectie tegenwoordig een goed onderbouwd ‘feit’. Denk aan de voortdurende strijdt tegen resistentie van bacteriën en virussen voor bestaande geneesmiddelen. Dit mechanisme is de bewegingswet van de evolutieleer van Darwin.

Wat klopt er niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 24-09-2010 11:26:34 ]
The view from nowhere.
pi_86782492
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:16 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

We kunnen, op basis van de argumenten die tot nu toe zijn genoemd, ons nu eenmaal niet aan de indruk onttrekken dat Burakius en jij wanhopig op zoek zijn naar bewijzen om je al lang van tevoren vastgestelde conclusie (de evolutietheorie klopt niet) achteraf mee te ondersteunen, omdat dat je als moslim beter uitkomt.

What's next? Ga je misschien Kent Hovind citeren?
Wanhopig nog wel :'). Dat wuif ik met hoon gelach weg. Zo uit den hoogte reageer je, terwijl je zelf ook maar 0 inbreng hebt en telkens dezelfde lariekoek herhaalt.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_86782517
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

Evolutietheorie vind ik dan ook een theorie die niet klopt. Dus hoe kan het dan iets neerhalen uit de Qur'an?
Vooral omdat het niet strookt met je religieuze gedachtengoed, omdat de mens die kroon op de schepping moet blijven. En dat probeer je vervolgens krampachtig te onderbouwen met claims dat er "allemaal biologen zijn die de theorie ook afwijzen" en dergelijke. Geef maar es een lijst van serieuze academici die degelijke, wetenschappelijke argumenten hebben.

Claims over wetenschap in de Koran aanhalen zijn dan zinloos, omdat de Koran voor jou van tevoren kennelijk al dicteert welke wetenschap je aannemelijk vindt en wat niet. Dat dat vervolgens in de Koran is terug te vinden lijkt me dan geen enorme verrassing.
pi_86782532
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:44 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Natuurlijk staat daar tegenover dat die kleine onregelmatigheden in de Koran relatief een groter probleem zijn dan grotere problemen in de Bijbel, aangezien de Koran zelf een soort van "goddelijke perfectie" claimt.
Maar die zijn er dus niet. Er zijn geen onregelmatigheden :). En (vele)Christenen claimen dat wel hoor. Ik heb zelf mogen meemaken hoe men in discussie verviel. De ene Christen noemde uiteindelijk de andere ongelovig etc. Was bijzonder leuk.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_86782591
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:27 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Vooral omdat het niet strookt met je religieuze gedachtengoed, omdat de mens die kroon op de schepping moet blijven. En dat probeer je vervolgens krampachtig te onderbouwen met claims dat er "allemaal biologen zijn die de theorie ook afwijzen" en dergelijke. Geef maar es een lijst van serieuze academici die degelijke, wetenschappelijke argumenten hebben.

Claims over wetenschap in de Koran aanhalen zijn dan zinloos, omdat de Koran voor jou van tevoren kennelijk al dicteert welke wetenschap je aannemelijk vindt en wat niet. Dat dat vervolgens in de Koran is terug te vinden lijkt me dan geen enorme verrassing.
ah kom op. Jij weet zelf ook wel, en dit zal je moeten toegeven, dat 99% van diegenen die in de "evolutietheorie" "gelooft" er ook daadwerkelijk NIETS over weet :).

Tevens typ ik hier een paar namen:

Michael Denton
Philip E. Johnson
Norman Macbeth
Michael J. Behe
Richard Milton
Dean L.Overman
Duane T Gish
Dr. Lee Spencer
Charles B. Texton
Walter L. Bradley
Roger L. Olsen
W.R. Biro
pi_86782658
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 00:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is ook niet erg wetenschappelijk. Als je kan aantonen dat de evolutietheorie niet klopt krijg je de Nobelprijs.
Als ik dat zou aantonen wordt ik waarschijnlijk gedood door een mysterieuze organisatie voordat het het daglicht bereikt.
pi_86782674
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:26 schreef Burakius het volgende:

[..]

Wanhopig nog wel :'). Dat wuif ik met hoon gelach weg. Zo uit den hoogte reageer je, terwijl je zelf ook maar 0 inbreng hebt en telkens dezelfde lariekoek herhaalt.
Eh, ja :')

Wat klopt er nu precies niet aan de evolutietheorie, Burakius?

quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:31 schreef Burakius het volgende:

Als ik dat zou aantonen wordt ik waarschijnlijk gedood door een mysterieuze organisatie voordat het het daglicht bereikt.
Kunnen we deze discussie niet beter verplaatsen naar TRU? :')

quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:27 schreef Haushofer het volgende:

Vooral omdat het niet strookt met je religieuze gedachtengoed, omdat de mens die kroon op de schepping moet blijven. En dat probeer je vervolgens krampachtig te onderbouwen.
Nee, dat mag je niet zeggen, dat wuift Burakius met hoongelach weg, want het staat vol-lé-dig los van elkaar :') How convenient :')
pi_86782900
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:29 schreef Burakius het volgende:

[..]

ah kom op. Jij weet zelf ook wel, en dit zal je moeten toegeven, dat 99% van diegenen die in de "evolutietheorie" "gelooft" er ook daadwerkelijk NIETS over weet :).

Ik weet niet precies wat je hier mee bedoelt, maar dit is een situatie die voor zoveel wetenschap geldt. Heel veel mensen geloven dat Newton's zwaartekrachtwetten gelden of die van Einstein, maar er zijn bar weinig mensen die het ook daadwerkelijk begrijpen. Dus wat je probeert te zeggen is me niet duidelijk.

quote:
Michael Denton
Philip E. Johnson
Norman Macbeth
Michael J. Behe
Richard Milton
Dean L.Overman
Duane T Gish
Dr. Lee Spencer
Charles B. Texton
Walter L. Bradley
Roger L. Olsen
W.R. Biro
Je maakt geen indruk met een lijstje met namen. Om er bv eentje uit te lichten: Richard Milton is een journalist, geen wetenschapper, met claims als

quote:
* Cold fusion is a real phenomenon. Furthermore, the standard solar model is flawed, and the sun may in fact be powered by a cold fusion process.
* Alternative medical concepts, such as bioenergy, homeopathy and iridology are scientifically valid.
* Paranormal phenomena, such as psychokinesis and remote viewing are real.
* There is evidence for the luminiferous ether, but it is ignored because it contradicts the theory of relativity.
Vind je dit nu bijvoorbeeld echt een geloofwaardig persoon, om plemp je gewoon een lijst met namen neer? Meer is niet altijd beter :)
pi_86783935
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:27 schreef Burakius het volgende:

[..]

Maar die zijn er dus niet. Er zijn geen onregelmatigheden :).
Misschien niet. Ik zal het niet zelf kunnen beoordelen zonder eerst Arabisch te leren en dan zijn er toch zaken waar ik mijn tijd liever aan verspil.

Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken, dat het idee dat er met de Koran niets mis is, vaak vooraf gaat aan de de beoordeling ervan.

Op die manier kun je van de Odyssee naar alle waarschijnlijkheid ook wel aantonen dat er geen fouten in staan. Als je maar lang genoeg doorgaat met interpreteren wat er wel bedoeld zal zijn, blijft er altijd wel een mogelijkheid over waarvan nog niet bewezen kan worden dat het strijdig is met de werkelijkheid.
quote:
En (vele)Christenen claimen dat wel hoor. Ik heb zelf mogen meemaken hoe men in discussie verviel. De ene Christen noemde uiteindelijk de andere ongelovig etc. Was bijzonder leuk.
Christenen zijn niet de Bijbel.
pi_86785234
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:21 schreef deelnemer het volgende:

[..]

3. De geologie maakt duidelijk dat de aarde al heel lang bestaat en de ontwikkeling van het leven een lange geschiedenis kent. De geologische tijd gaat miljarden jaren terug. Het leven heeft de tijd heeft gehad om zich te vormen.

Wat klopt er niet?
Het feit dat de geologische kolom niet op langzame door erosie bewogen afzettingen wijst maar op snel gevormde vochtige afzetting door vloed stromingen.

Op de middelbare school vond ik de langzame - erosie verklaring al zo vreemd. Het vloedmodel heeft daar een beter antwoord op gegeven.

Overigens wordt dit meer en meer herkend. Men wil alleen niet zo ver gaan als een wereldwijde vloed, maar erkent plaatselijke vloeden. Anders is er een serieus probleem natuurlijk. Maar zo'n beetje alle fossielen etc. zijn in vloedafzettingen gevonden en wijzen op snelle begraving in nat sediment en niet langzaam begraven door erosie en vervolgens gefossiliseerd. Wat begraaft honderden dinosaurussen tegelijk in massagraven in nat sediment? Moeten aardige vloeden zijn geweest.
pi_86785270
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:27 schreef Burakius het volgende:

[..]

Maar die zijn er dus niet. Er zijn geen onregelmatigheden :).
Nou plaats ik voor zeker de derde keer deze link: http://skepticsannotatedbible.com/quran/contra/by_name.html

Kun je dan nu eindelijk wel reageren en deze onregelmatigheden verklaren?
pi_86785313
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:26 schreef Burakius het volgende:

[..]

Idd. wat hij doet is constant kritiek leveren op mijn manier van redeneren en posten, en allerlei flauwe grappen gevolgd door deze; :') Maar inhoudelijk zeer weinig inbreng.
pi_86785541
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:45 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Idd. wat hij doet is constant kritiek leveren op mijn manier van redeneren en posten, en allerlei flauwe grappen gevolgd door deze; :') Maar inhoudelijk zeer weinig inbreng.
Dat komt omdat ik tot nu toe nergens inhoudelijk op kan reageren. Dus vraag ik het nog maar een keer: wat is er volgens jou nu precies mis met de evolutietheorie?
pi_86785690
Enfin, discussie met dogmatici blijkt weer uitermate nutteloos, want alles dat hun dogma's bedreigt wordt systematisch ontkend of genegeerd.
pi_86785752
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:55 schreef Boekenwurm het volgende:
Enfin, discussie met dogmatici blijkt weer uitermate nutteloos, want alles dat hun dogma's bedreigt wordt systematisch ontkend of genegeerd.
Maar ik zie dat bij ongelovigen precies hetzelfde. Beetje hautaine houding dit, terwijl je je er zelf waarschijnlijk net zo schuldig aan maakt.
pi_86785918
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Maar ik zie dat bij ongelovigen precies hetzelfde. Beetje hautaine houding dit, terwijl je je er zelf waarschijnlijk net zo schuldig aan maakt.
Nee, de claims van "wetenschappers" als Wells en Stein zijn beargumenteerd weerlegd. Dat die weerlegging vervolgens wordt afgedaan als "ja, die biologen kunnen wel zeggen dat ze ongelijk hebben maar het is één grote kliek van wetenschappers die in een complot tegen God zitten", daar kunnen we natuurlijk weinig aan doen. Zoiets valt niet te weerleggen, want hoe meer argumenten je noemt, hoe meer dat als bewijs zal worden gezien van dit "complot tegen de creationisten".
pi_86786036
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik ben niet ongelovig, althans, ik ben agnost. Maar ook wetenschappelijk opgeleid dus ik heb weinig geduld voor dogmatici.
pi_86786652
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:05 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Ik ben niet ongelovig, althans, ik ben agnost. Maar ook wetenschappelijk opgeleid dus ik heb weinig geduld voor dogmatici.
Toch minstens 3 posts ;)
pi_86787096
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het feit dat de geologische kolom niet op langzame door erosie bewogen afzettingen wijst maar op snel gevormde vochtige afzetting door vloed stromingen.

Op de middelbare school vond ik de langzame - erosie verklaring al zo vreemd. Het vloedmodel heeft daar een beter antwoord op gegeven.

Overigens wordt dit meer en meer herkend. Men wil alleen niet zo ver gaan als een wereldwijde vloed, maar erkent plaatselijke vloeden. Anders is er een serieus probleem natuurlijk. Maar zo'n beetje alle fossielen etc. zijn in vloedafzettingen gevonden en wijzen op snelle begraving in nat sediment en niet langzaam begraven door erosie en vervolgens gefossiliseerd. Wat begraaft honderden dinosaurussen tegelijk in massagraven in nat sediment? Moeten aardige vloeden zijn geweest.
Op vrij algemene gronden is het MI evident dat 6000 jaar onmogelijk is.

De aardkorst bestaat uit een aantal losse platen die, door de stroming van het gesteente in de het inwendige van de aarde, ten opzichte van elkaar bewegen. Hier botsen de platen tegen elkaar aan, schuiven onder elkaar door en formeren gebergten, daar wijken ze uiteen en vormen ze kloven, aangevuld door stollend vloeibaar gesteente uit de aarde. De bergen verweren door blootstelling aan de eroderende werking van water en wind. Het gruis sorteert zich op de weg naar beneden en vormt zandstranden aan de kusten en kleilagen in het diepere water. De atomaire bouwstenen circuleren in deze geologische kringlopen van de ene samengestelde vorm in de andere (door fysische en chemische processen). Uit de restanten van het vergane leven vormen zich aardlagen van steenkool (boom en planten resten) en kalk (skeletten van zeediertjes). Kalklagen, die ooit in zee zijn ontstaan, kan men op de top van de Mount Everest aantreffen. Dat vereist meer tijd dan 6000 jaar

Een vloedmodel raakt in de problemen als je het hele verhaal wilt begrijpen. Bergformaties? Heb je eens een opgefrommelde steenmassa gezien (zoals in Anduze in Zuid-Frankrijk)? disconformiteiten (een "tijdsgat" in de opeenvolging van gesteentelagen)? http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaus_Steno

[ Bericht 3% gewijzigd door deelnemer op 24-09-2010 13:54:38 ]
The view from nowhere.
pi_86788718
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Op vrij algemene gronden is het MI evident dat 6000 jaar onmogelijk is.
Ik zet zelf geen leeftijd op de aarde. Maar dat het leven op aarde geleidelijk ontstaan is in miljoenen jaren, verwerp ik.

quote:
De aardkorst bestaat uit een aantal losse platen die, door de stroming van het gesteente in de het inwendige van de aarde, ten opzichte van elkaar bewegen. Hier botsen de platen tegen elkaar aan, schuiven onder elkaar door en formeren gebergten, daar wijken ze uiteen en vormen ze kloven, aangevuld door stollend vloeibaar gesteente uit de aarde. De bergen verweren door blootstelling aan de eroderende werking van water en wind. Het gruis sorteert zich op de weg naar beneden en vormt zandstranden aan de kusten en kleilagen in het diepere water. De atomaire bouwstenen circuleren in deze geologische kringlopen van de ene samengestelde vorm in de andere (door fysische en chemische processen). Uit de restanten van het vergane leven vormen zich aardlagen van steenkool (boom en planten resten) en kalk (skeletten van zeediertjes). Kalklagen, die ooit in zee zijn ontstaan, kan men op de top van de Mount Everest aantreffen. Dat vereist meer tijd dan 6000 jaar
Het is juist die kalklaag die weer een indicatie is dat ooit de aarde volledig onder water heeft gestaan. Het is niet dat die kalk in de zee beneden gevormd is en vervolgens stap voor stap 10.000 kilometer de lucht in is geduwd, (zou erosie het dan ook niet verwijderd hebben? daarbij wordt een kalklaag gevormd in relatief ondiepe wateren, in een diepe zee vervalt het materiaal terwijl het zinkt), maar die berg stond op een gegeven moment onder water of is in korte tijd gevormd aan het einde van de vloed, en maakte wederom een verschil tussen land en zee. Het is ook geen toeval dat juist op het land overal marine afzetting te vinden is.

quote:
Een vloedmodel raakt in de problemen als je het hele verhaal wilt begrijpen. Bergformaties? Heb je eens een opgefrommelde steenmassa gezien (zoals in Anduze in Zuid-Frankrijk)? disconformiteiten (een "tijdsgat" in de opeenvolging van gesteentelagen)? http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaus_Steno
Ja, heel vel van gezien. Ook steenlagen die met elkaar vermengd zijn waar ze elkaar raken, of pilaren uit 1 laag die dwars door meerdere lagen boven hem steekt. Die strata zijn in rap tempo weggelegd en waren nat. Daardoor zijn er allerlei vervormingen en mengsels mogelijk geweest, een hard stuk steen verbrijzelt immers. Je hoeft niet zo ver te gaan als dat het steen hard was, toen door hitte verzacht is en verfrommeld en weer omhoog is gegaan en verhard, er zijn niet eens sporen van hitte. Nee, het waren natte lagen marine sediment die door aardbevingen etc. vervormd zijn. Aan het einde van de vloed zijn grote canyons gevormd door wegspoelend water, evenals vele andere bijzondere rotsformaties zoals bogen en tunnelgalerijen. De hele aarde wijst op vloedcatastrofe, geen langzame miljoenenjaren durende processen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 24-09-2010 15:05:24 ]
pi_86789876
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 14:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik zet zelf geen leeftijd op de aarde. Maar dat het leven op aarde geleidelijk ontstaan is in miljoenen jaren, verwerp ik.
Dus dat betekent dat er de laatste, pak 'm beek, 10.000 jaar volgens jou dus wel sprake is van evolutionaire processen? Verwerp je alleen 'de miljoenen jaren'? Of evolueert er nu ook helemaal niets?

quote:
Het is juist die kalklaag die weer een indicatie is dat ooit de aarde volledig onder water heeft gestaan.
En waar kwam dat water dan wel vandaan?
pi_86790377
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 14:44 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Dus dat betekent dat er de laatste, pak 'm beek, 10.000 jaar volgens jou dus wel sprake is van evolutionaire processen? Verwerp je alleen 'de miljoenen jaren'? Of evolueert er nu ook helemaal niets?
Er zijn vanaf het begin van de creatie geen nieuwe diersoorten bij-geevolueerd. Wat niet wil zeggen dat alles statisch is. Zoals er verschillende mensenrassen zijn, zijn er ook variaties in planten en dieren (bijv. katachtigen). Al naar gelang de omgeving en andere factoren veranderen organismen, zonder daadwerkelijk in iets fundamenteel anders te veranderen.

Zie het zo: op een piano kun je allerlei melodietjes spelen, maar je kan er geen gitaarmuziek op maken. Zodoende kan een mens/dier/plant veranderen, maar wordt nooit een werkelijk ander organisme. De genen ontbreken en worden ook niet aangemaakt.

quote:
En waar kwam dat water dan wel vandaan?
De bijbel spreekt van ondergrondse waterreservoirs. Wellicht is de aardkorst toen opengescheurd en platentectoniek is toen in gang gezet. En later kwam daar regen bij.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ali_Kannibali op 24-09-2010 15:01:32 ]
pi_86790620
Volume van Polar Earth's Ice Caps

De totale hoeveelheid water is 33.000.000 km3
het oppervlak van de aarde is 4л x r2 (straal r = 6000 km) = 450.000.000 km2

delen geeft je de water hoogte als je al het water gelijk verdeelt = 0.073 km = 73 meter.

Daarmee zet je niet de hele boel onder water [ 0.073 << 8.848 (everest) ]

[ Bericht 23% gewijzigd door deelnemer op 24-09-2010 15:21:12 ]
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')