NIMBYquote:Op dinsdag 21 september 2010 12:19 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Respect voor je sociale kennis en kunde hoor, maar ik zit niet te wachten op een school (of school met een klas) in mijn buurt met kinderen die zijn opgevoed in die cultuur. En beveiliging omdat ze anders echt niet blijven zitten daar, danwel opgehaald worden door hun ouders.
Zo zullen zij het opvatten, cultuur opdringen. Naar school moeten, werken voor je geld, dat hoort bij ónze cultuur. En dat willen wij hen opdringen (want vrijwillig doen ze het niet) zodat ze functioneren in onze samenleving. Ik geloof niet dat die types (let wel, ik spreek over hen die voldoen aan het stereotype dat hier geschetst wordt) daar zin in hebben. Sterker nog, ik vind het een beetje Happy-Pink-Pony-Rainbow om te denken dat ze zich wel zullen gedragen als we de kinderen dwingen om naar school te gaan, iets dat in hun hoofd helemaal niet relevant is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wie heeft het over cultuur opdringen? En hoezo zit je niet op een oplossing te wachten, voor een probleem dat je in je hoofd al tien keer zo groot gemaakt hebt met beveiliging en shit?
Jij zou jouw kinderen wél zonder zorgen naar diezelfde school sturen?quote:
In die ongevraagde input schuilt het antwoord op de vraag waarom de pogingen van al die goedwillenden om de trotse, vrije Roma aan de leiband te leggen, maar niet willen slagenquote:Op dinsdag 21 september 2010 12:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je antwoord ging nogal verloren in een muur van ongevraagde input.
Juist!quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:31 schreef Scrutinizer het volgende:
In scholing en opvoeding ligt m.i. wel de oplossing en daar zullen nog generaties over heengaan. Kinderen die nu opgroeien zonder onderwijs staan dermate onder invloed van hun ongeschoolde en starre omgeving waarin ze niets anders leren dan wat hun voorouders deden en dachten.
Ik vrees een toekomst waarin een soort algemeen denken ontstaat dat Friezen, zoals ik, dusdanig stug en onvriendelijk zijn dat je ze maar beter niet in leidinggevende functies kan aannemen. Voor het humanistische gedachtengoed waarin iedereen als individu beschouwd wordt, lijkt in Nederland steeds minder plaats te zijn.
Meisjequote:Op dinsdag 21 september 2010 12:28 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Zo zullen zij het opvatten, cultuur opdringen. Naar school moeten, werken voor je geld, dat hoort bij ónze cultuur. En dat willen wij hen opdringen (want vrijwillig doen ze het niet) zodat ze functioneren in onze samenleving. Ik geloof niet dat die types (let wel, ik spreek over hen die voldoen aan het stereotype dat hier geschetst wordt) daar zin in hebben. Sterker nog, ik vind het een beetje Happy-Pink-Pony-Rainbow om te denken dat ze zich wel zullen gedragen als we de kinderen dwingen om naar school te gaan, iets dat in hun hoofd helemaal niet relevant is.
Een recht is wat anders dan een plicht. Hier is het een plicht, en ik denk niet dat onze vrienden dat zo zien.quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:30 schreef Copycat het volgende:
Uhm scholing is opgenomen in de universele rechten van de mens, van het kind zelfs geloof ik. Heeft dus niks met de Nederlandse cultuur an sich te maken.
Weer bij voorbaat al die beren opwerpen, het is bijna een kunst.
Als het gaat om een school waar toevallig wat roma kinderen op zitten (al lijkt me die kans klein, roma kinderen zie ik dan nog eerder naar een openbare school gaan?) dan maakt dat voor mij eigenlijk weinig verschil. Hij zit nu ook tussen de 'criminele marokkaantjes'quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:29 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Jij zou jouw kinderen wél zonder zorgen naar diezelfde school sturen?
Maar goed dat ik niet in de regering zit danquote:Op dinsdag 21 september 2010 12:36 schreef Copycat het volgende:
In de eerste plaats is het toch echt een recht voor élk kind. Om toekomstperspectief te bieden. En nee, dat gaat ook zonder beren niet van de ene op de andere dag. Maar om het bij voorbaat al als mislukt af te doen, vind ik te makkelijk, te negatief, te destructief.
De starre omgeving van de Roma, of de starre omgeving van ons "boeren", zoals de Roma ons plachten te noemenquote:Op dinsdag 21 september 2010 12:31 schreef Scrutinizer het volgende:
In scholing en opvoeding ligt m.i. wel de oplossing en daar zullen nog generaties over heengaan. Kinderen die nu opgroeien zonder onderwijs staan dermate onder invloed van hun ongeschoolde en starre omgeving dat ze niets anders leren dan wat hun voorouders deden en dachten.
Ik ken 3 mensen die op een internaat hebben gezeten en dat zijn gewoon hardwerkende mensen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:49 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Een internaat!![]()
De mensen die ik ken die naar een internaat zijn gestuurd zijn stuk voor stuk dik crimineel geworden
Maar het recht op scholing is in NL een plicht, en als je je kind daaraan onttrekt dan ben je strafbaar....quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:36 schreef Copycat het volgende:
In de eerste plaats is het toch echt een recht voor élk kind. Om toekomstperspectief te bieden. En nee, dat gaat ook zonder beren niet van de ene op de andere dag. Maar om het bij voorbaat al als mislukt af te doen, vind ik te makkelijk, te negatief, te destructief.
Ligt waarschijnlijk een beetje aan het internaat.... vroeger gingen er nog wel eens kinderen naar een veredelde kostschool, en die kinderen waren daar over het algemeen in een keurige omgeving.quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:48 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik ken 3 mensen die op een internaat hebben gezeten en dat zijn gewoon hardwerkende mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |