Door dat programma vond ik hem opeens een leuk en stoer joch. Terwijl ik dacht dat het zo'n verwaand verwijfd type zou zijn. Helemaal verkeerd ingeschat.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:39 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik vind het een altijd leuk programma, maar ik vergeet heel vaak dat het komt.
Ja, dat weet ik. Ik zeg ook niet dat ze Roma is. Heb je het topic in NWS gelezen?quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is SHE Roemeens en niet Roma.
Een beetje Roma, pakt in dat geval, uiteindelijk zijn boeltje op en verdwijnt naar het volgende land, zij zijn vrij en houden zich aan hun eigen wetten, niet aan de jouwequote:Op dinsdag 21 september 2010 11:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ouders die weigeren hun kinderen naar school te sturen dienen uit de ouderlijke macht te worden gezet. Dan moet zo'n kind maar naar een pleeggezin of een internaat.
Er mag van mij best verandering in komen, maar het kan natuurlijk ook gewoon een kind zijn dat hier op vakantie is met papa en mama en in het land van herkomst braaf naar school gaat.... hoewel die kans klein is als ze hier staat te bedelen of een straatkrant verkoopt, maar niet ieder kind wat onder schooltijd losloopt ontduikt de regels.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien moet daar dan eens verandering in komen? Je weet immers waar de Roma zich bevinden en dus kun je ook die kinderen opsporen en naar school sturen. Desnoods met schoolbussen.
Opvoeden gebeurt op diverse niveaus.
Naar de basisschool. Gewoon, van voren af aan. Je moet ergens beginnen toch?quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:52 schreef MeraViglioSa het volgende:
Goed, en naar wat voor school stuur je ze dan? Toch zeker als ze 10 jaar of ouder zijn, denk je dat ze braaf in de schoolbanken stil gaan zitten, of dat ze de stof begrijpen, of sociaal om kunnen gaan met andere kinderen?
Dus eigenlijk los je met het verplicht naar school sturen van de kinderen het hele probleem in één keer op?quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Een beetje Roma, pakt in dat geval, uiteindelijk zijn boeltje op en verdwijnt naar het volgende land, zij zijn vrij en houden zich aan hun eigen wetten, niet aan de jouwe(Dat heeft ook wel wat trouwens en ik begrijp het zelfs, hetgeen u niet dient te verwarren met acceptatie, want mijn normen en waarden zijn dat ze van mij spullen afblijven, dus als je dat niet doet, donder dan uit mijn buurt)
De vraag was en is: waar stuur je ze dan naartoe.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:53 schreef Jian het volgende:
Ha ha ha, echte Roma gaan echt geen procedure volgen om hier brave burgers in een doorzonwoning te worden, degenen die dat wel willen, bied ze gerust de mogelijkheid, inclusief een gecontroleerd verblijf tijdens de lopende procedure![]()
Het probleem van veel mensen, in dit soort kwesties is, dat zij veelal redeneren vanuit hun eigen cultuur en daarbij horende normen en waarden. De kunst is om je enigszins te verdiepen in de cultuur van anderen en zaken te bezien vanuit hun standpunten en normen en waarden en daar zeker niet je ogen voor te sluitenDie kennis en het eventueel daaruit voortvloeiende begrip dienen overigens niet verward te worden met acceptatie!
Maar pappa en mamma werken allebei bij het IND. Dus!quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:56 schreef remlof het volgende:
Voor zover ik weet is SHE Roemeens en niet Roma.
Aan de andere kant is het wel de vraag waar ze zelf willen zijn?quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:04 schreef Noek het volgende:
Met daarbij de opmerking dat ik wel geloof dat ze weet waarover ze lult en dat Roemenië ze dus zo weer terugstuurt naar niks. Dat is dus niet echt een oplossing lijkt me zo.
Als je druk genoeg uitoefent, ja...... en nee, het probleem keert gewoon weer terug natuurlijk, dat wel. Maar ik zei het al, al die mensen die denken dat je echte Zigeuners kunt onderwerpen aan jouw normen en waarden, succes gewenstquote:Op dinsdag 21 september 2010 12:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus eigenlijk los je met het verplicht naar school sturen van de kinderen het hele probleem in één keer op?
Dat kan natuurlijk niet op een gewone basisschool. Daar zouden dan speciale basisscholen voor opgericht moeten worden, en waarschijnlijk zou daar zeer strenge controle en wellicht zelfs beveiliging voor moeten komen. Is toch zeker in deze tijd niet haalbaar, me dunkt.quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Naar de basisschool. Gewoon, van voren af aan. Je moet ergens beginnen toch?
Buurten die er geen zin in hebben, vind ik geen criteria. Die zien in gemeenschap alles als het grote kwaad dat de buurt binnensijpelt.quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:09 schreef MeraViglioSa het volgende:
Dat kan natuurlijk niet op een gewone basisschool. Daar zouden dan speciale basisscholen voor opgericht moeten worden, en waarschijnlijk zou daar zeer strenge controle en wellicht zelfs beveiliging voor moeten komen. Is toch zeker in deze tijd niet haalbaar, me dunkt.
Komt hoogstwaarschijnlijk nog bij dat geen enkele buurt zo'n school wil hebben. En dan?
quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:10 schreef Copycat het volgende:
And when a child is born into this world
It has no concept of the tone of skin it's living in
Het antwoord staat er al, maar goed om het nog eens simpel te stellen; Als ze een nationaliteit en een paspoort hebben naar het land van herkomst en anders (dat zijn er echt niet zo veel) volg de procedure ter verkrijging van een nationaliteit, zo niet terug naar het land waar ze vandaan gekomen zijn en wedden dat je dan uiteindelijk weer in Roemenië uitkomtquote:Op dinsdag 21 september 2010 12:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
De vraag was en is: waar stuur je ze dan naartoe.
Omdat anders de tafels en stoelen binnen een dag zijn weggehaaldquote:
Mooi!quote:
Ja, als het alleen om de mensen gaat die overlast bezorgen wel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:52 schreef Noek het volgende:
Naar ik meen stuurt Roemenië ze weer terug naar hun niemandsland want die zit er ook niet op te wachten.
Zoiets meen ik te hebben gelezen in het NWS (nieuws en achtergronden, Heksie) topic van nog niet zo lang geleden. Spuitje was enorm voor, dat weet ik nog.
Respect voor je sociale kennis en kunde hoor, maar ik zit niet te wachten op een school (of school met een klas) in mijn buurt met kinderen die zijn opgevoed in die cultuur. En beveiliging omdat ze anders echt niet blijven zitten daar, danwel opgehaald worden door hun ouders.quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Buurten die er geen zin in hebben, vind ik geen criteria. Die zien in gemeenschap alles als het grote kwaad dat de buurt binnensijpelt.
Je kunt toch speciale klassen inrichten. Juist integratie is een groot goed, dat creëer je niet met aparte scholen. Juist niet. En extra beveiliging omdat?
Je antwoord ging nogal verloren in een muur van ongevraagde input.quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:14 schreef Jian het volgende:
Het antwoord staat er al, maar goed om het nog eens simpel te stellen; Als ze een nationaliteit en een paspoort hebben naar het land van herkomst en anders (dat zijn er echt niet zo veel) volg de procedure ter verkrijging van een nationaliteit, zo niet terug naar het land waar ze vandaan gekomen zijn en wedden dat je dan uiteindelijk weer in Roemenië uitkomt
Wie heeft het over cultuur opdringen? En hoezo zit je niet op een oplossing te wachten, voor een probleem dat je in je hoofd al tien keer zo groot gemaakt hebt met beveiliging en shit?quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:19 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Respect voor je sociale kennis en kunde hoor, maar ik zit niet te wachten op een school (of school met een klas) met kinderen die zijn opgevoed in die cultuur. En beveiliging omdat ze anders echt niet blijven zitten daar, danwel opgehaald worden door hun ouders.
Het is een lastig probleem, ben blij dat ik niet de aangewezene ben om het op te lossen want je eigen cultuur opdringen aan mensen die juist zich juist éxtra onderscheiden en vooral afzetten daartegen lijkt me een onmogelijke opgave.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |