Previous episodes:quote:Call It whatever you like - stoner rock, desert rock, doom rock, just plain old rock and you come up with the best rock and roll created by the best bands currently busting their ass to bring you their sounds. This music is a blend of the best of 70's rock and roll with modern experimental riffs and beats. This is what makes 'stoner/doom rock' the best underground music scene since the 'Seattle' scene hit.
quote:Op maandag 20 september 2010 20:24 schreef Trashcanman het volgende:
Ik ben maar zo vrij geweest om een nieuwe te openen.
Nu maar hopen dat mr-cucumber niet al anderhalf uur aan een pracht-OP zit te sleutelen
Gast! al dat werk..quote:Op maandag 20 september 2010 20:24 schreef Trashcanman het volgende:
Ik ben maar zo vrij geweest om een nieuwe te openen.
Nu maar hopen dat mr-cucumber niet al anderhalf uur aan een pracht-OP zit te sleutelen
quote:Op woensdag 22 september 2010 13:04 schreef arucard het volgende:
http://www.metalsucks.net/2010/09/16/matt-pikes-top-ten-t-shirts/
Klinkt zeer goed inderdaad!quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:43 schreef trebremmit het volgende:
Weet niet of deze band al bekend is hier. Serpent Throne is Thin Lizzy meets Black Sabbath.
Instrumentale stoner, deze band rockt hard!
Tof, waarom moet dit nu alleen gelijk weer in zo'n uithoek worden gehouden?quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:52 schreef LowToneMoFo het volgende:
Gods of Groove fest. Een tof Stonerfeestje in Uden:
[ afbeelding ]
http://www.last.fm/festival/1662009+Gods+of+Groove
Ben benieuwd hoe die gaat worden, hopelijk gaat ie weer meer richting We live, weinig kans maar een mens mag hopen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:17 schreef Gehenna het volgende:
Nieuwe plaat van Electric Wizard - 'Black Mass' komt 1 nov. uit
Interessant, daar woon ik niet te ver van af. Alleen heb ik die dag volgens mij al iets.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:05 schreef On het volgende:
16 Oktober is er weer eens stoner/hippie in Elektra (sliedrecht)
[ afbeelding ]
Ben benieuwd naar die nieuwe Wizard overigens.
In 013 toch? Geniale shows geven zij altijd, met hun toegiften van een uur. 'Nog één nummertje'quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:36 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Heb zin in Colour Haze in februari!
Heb ze pas een keer live gezien, met My Sleeping Karma, die toen het na programma werden ipv het voorprogrammaquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:44 schreef On het volgende:
[..]
In 013 toch? Geniale shows geven zij altijd, met hun toegiften van een uur. 'Nog één nummertje'
Wist niet eens dat ze zouden komen. Vet.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:36 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Heb zin in Colour Haze in februari!
Mja, ik hoor het ook pas net van arucardquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:50 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Wist niet eens dat ze zouden komen. Vet.
Zaterdag in de 013, met Eagle Twin.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:04 schreef trebremmit het volgende:
Voor mensen die in de buurt van Groningen wonen.
Vrijdag speelt A Storm of Light in Simplon.
http://www.simplon.nl/com(...)unc,details/did,548/
Ben ik wel van planquote:Op maandag 4 oktober 2010 22:44 schreef trebremmit het volgende:
Eagle Twin vind ik niet echt boeiend, A Storm of Light is zeker de moeite waard. Ga je er nog naar toe, arucard?
Die is inderdaad goed, ja. De vorige heeft wel een betere coverquote:Op maandag 4 oktober 2010 22:44 schreef trebremmit het volgende:
Ik luister nu de nieuwe van Kylesa en die is goed zeg, mischien nog wel beter als hun vorige!
[ afbeelding ]
Idd ja, of een artiest als Roky Erickson zou ook tof zijn.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:33 schreef arucard het volgende:
Ja, ik hoop dat er binnenkort wat meer stoner / psychedelische bands bekend worden gemaakt![]()
Maar ik had al ergens gelezen dat Acid King waarschijnlijk weer komt, en met een nieuw album bezig zijn.
Roky Erickson? Zijn daar ook maar enige geruchten van dan? Dat zou wel enorm vet zijn.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:29 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Idd ja, of een artiest als Roky Erickson zou ook tof zijn.
Die treed trouwens 10 december in Antwerpen op
Voor RB, nee.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:36 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Roky Erickson? Zijn daar ook maar enige geruchten van dan? Dat zou wel enorm vet zijn.
Barbecue dan.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:39 schreef Darkestrah het volgende:
Beetje koud om te gaan picknicken, hè?
Jazeker! Wist alleen nog niet hoe duur het zou zijn.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:39 schreef trebremmit het volgende:
Was dit al bekend hier?
[ afbeelding ]
Vermoed dat ik hier wel bij aanwezig ben. Vorige keer Ufomammut moeten missen in Waterfront (lang lang geleden) en Eve vind ik wel een heel erg sterke plaat.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:39 schreef trebremmit het volgende:
Was dit al bekend hier?
[ afbeelding ]
Wist niet dat ze een nieuwe hadden, Hate Ashbury was erg goed.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:14 schreef Darkestrah het volgende:
[ afbeelding ]
Bongripper - Satan Worshipping Doom
quote:Here's an album that has been on heavy rotation for me lately - the incredible latest effort from Gozu called "Locust Season". This 9 track rager was recently released on Small Stone records, and if you aren't familiar with this band you can really just expect some innovative, rifftastic rock n roll with a heavy Queens of the Stone Age vibe. All in all this is just a really fun album with a dark edge. So listen, enjoy, and for god sake's....
Die volg ik niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:21 schreef bartrid het volgende:
Lekker plaatje ja. En met een songtitel als Jan-Michael Vincent is natuurlijk helemaal niks mis
Jaren 80 acteur die de hoofdrol in Airwolf speelde, ik moest er wel om lachen toen ik die titel zagquote:
Ah ok! Airwolf ken ik natuurlijk wel (heb afgelopen weekend nog geprobeerd een collega dood te vervelen door er steeds weer over te beginnen. Niet gelukt, hij loopt nog steeds rond), maar de namen van de acteurs onthou ik bijna nooit.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:16 schreef bartrid het volgende:
[..]
Jaren 80 acteur die de hoofdrol in Airwolf speelde, ik moest er wel om lachen toen ik die titel zag
http://en.wikipedia.org/wiki/Jan-Michael_Vincent
Dat die tune nog niet gecovered is verbaast me eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:27 schreef trebremmit het volgende:
Airwolf! Daar keek ik als tiener altijd naar, die naam was ik vergeten maar inderdaad een geinige songtitel.
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:27 schreef arucard het volgende:
Nieuwe namen Roadburn:
Liturgy
The Gates Of Slumber
Ramesses
Acid King
Wardruna
Candlemass (Epicus Doomicus Metallicus in its entirety with Johan Längqui)
quote:Brant BjorkOp dinsdag 19 oktober 2010 22:44 schreef Gehenna het volgende:
Brant Bjork @ roadburn 2010 is ook terug te kijken op:
http://www.roadburn.com/2(...)-2010-now-available/
en dat klinkt behoorlijk tof
quote:Morgen Amsterdam Dance Event in de Melkweg.Op woensdag 20 oktober 2010 23:14 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Morgen Jex Thoth in de 013
quote:Goed dat je het zegt! Ik was alweer vergeten dat het vandaag isOp woensdag 20 oktober 2010 23:14 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Morgen Jex Thoth in de 013
quote:Is het van deze bands onbekend op welke dag ze spelen, of spelen ze op donderdag? (Hoop het niet, want het komt me niet uitOp vrijdag 22 oktober 2010 11:03 schreef Jabberwocky het volgende:
Crippled Black Phoenix mocht er ook zijn.![]()
Overzichtje van bands + zaal en dag op Roadburn:
MAIN STAGE
Pentagram
Wovenhand
Soilent Green
Alcest
MIDI
Wardruna
Acid King
Circle
Blood Ceremony
The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble
GREEN ROOM
The Atomic Bitchwax
Count Raven
Winterfylleth
Ghost
Year Of No Light
BAT CAVE
Naam
Zoroaster
Quest For Fire
In Solitude
quote:Roadburn is elated to announce that Birmingham’s seminal post-punk / industrial behemoths, Godflesh, will perform their seminal debut full-length album, 1989’s Streetcleaner, in its entirety at the 2011 Roadburn Festival, Thursday, April 14th at the 013 venue in Tilburg, Holland. Not only will founding members Justin Broadrick and Benny Green play Streetcleaner in full and in track order, they will be playing the Tiny Tears EP, which was conceived as part of the overall Street Cleaner vision, in full as well.
Roadburn Festival regards Godflesh as one of the biggest influences on the burgeoning doom, sludge and drone scenes, alongside their Birmingham forebears Black Sabbath and New York’s unyielding instigators of aural punishment, Swans. The artistic resonance of Godflesh‘ Streetcleaner can be heard and felt throughout the entire festival and in many of the bands invited to perform. Its ability to create an all-encompassing yet devastatingly claustrophobic vision from minimalist means, it treated guitar textures that would later be siphoned off into Justin and Benny’s respective drone projects, Final and Vitriol, and its willingness to meet the abyss head-on are all elements whose fumes have pervaded Roadburn over many years.
It is a massive understatement to say that we’re beyond thrilled about having Godflesh headlining the Thursday Roadburn date with such a highly anticipated performance. We are still pinching ourselves that the fever dream of having such a coup for Roadburn has become a reality – it’s an absolute honour for us, and a testament to a band whose impact influence has spread so far, wide and deep.
quote:Zou goed kunnen dat ze rond Roadburn in een zaaltje in NL komen, want hier spelen ze morgen in Glasgow. Weinig exclusiefs aan....Op dinsdag 26 oktober 2010 12:05 schreef emokid het volgende:
Ik wacht wel tot Godflesh een zaaltje doen. Dacht ook lange tijd dat Swans het exclusief zou houden.
quote:Wat voor materiaal speelde Swans naast hun nieuwe album?Op maandag 25 oktober 2010 13:53 schreef bartrid het volgende:
Ik ben net terug van Supersonic waar ze de zaterdag headliner waren. Erg vet. Swans op zondag waren ook fantastich.
quote:Dezelfde setlist die ze ook op de Amerikaanse tour speelden:Op woensdag 27 oktober 2010 01:17 schreef Grand_Skye het volgende:
[..]
Wat voor materiaal speelde Swans naast hun nieuwe album?
Ben nu die 2 nieuwe Electric Wizard tracks aan het luisteren, klinkt erg goed!
quote:Wat voor Instrumental speelden ze tussen Jim en I Crawled? Duurt het lang of kort? Is het 'Untitled' van Children of God?Op woensdag 27 oktober 2010 08:00 schreef bartrid het volgende:
[..]
Dezelfde setlist die ze ook op de Amerikaanse tour speelden:
http://www.setlist.fm/set(...)lyn-ny-33d524c9.html
quote:Daar ben ik niet 100% zeker van maar dat zou heel goed kunnen.Op woensdag 27 oktober 2010 14:52 schreef emokid het volgende:
[..]
Wat voor Instrumental speelden ze tussen Jim en I Crawled? Duurt het lang of kort? Is het 'Untitled' van Children of God?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |