quote:Zaterdag 7 februari 2004 - Na zo'n beetje de hele dag gevuld te hebben met de warme, fuzzy klanken van sludge, doom en stoner platen en een respectabele hoeveelheid alcohol tot me te hebben genomen, begin ik me af te vragen of er op het forum genoeg animo zou zijn voor een centrale topicreeks voor de betere heavy rock muziek. Voor elk genre met een beetje aanhang is immers tegenwoordig zo'n thuisbasis, waar liefhebbers van de betreffende muzieksoort ervaringen delen, elkaar op de hoogte houden van recente ontwikkelingen en net ontdekte juweeltjes tippen. Het omvangrijke muzikale legioen dat ik voor het gemak maar even samenvat in de wat omstreden term 'stoner rock' verdient volgens mij ook zoiets. Maar zou het een succes kunnen zijn? Ik weet het niet, maak nou maar gewoon aan en dan zien we wel of het wat wordt. Ook al wordt het nooit een populaire reeks als Metalheads Unite of Hiphop Central, het zal er zijn als mensen het nodig hebben.
quote:Call It whatever you like - stoner rock, desert rock, doom rock, just plain old rock and you come up with the best rock and roll created by the best bands currently busting their ass to bring you their sounds. This music is a blend of the best of 70's rock and roll with modern experimental riffs and beats. This is what makes 'stoner/doom rock' the best underground music scene since the 'Seattle' scene hit.
Baby Woodrose blew her mind!quote:Op zondag 14 maart 2004 19:17 schreef nipeng het volgende:
[afbeelding]
Dit is een mevrouw bij een benzinepomp; aldus mijn vrouw.
En hadden ze ook nog het lef om merchandising aan te bieden na afloop van het optreden?quote:Op zondag 14 maart 2004 22:44 schreef B1tchwax het volgende:
Eerste bandje (Los Nooches ofzo) was echt lachwekkend. De gitarist kwam er na een nummer achter dat zijn gitaar niet helemaal lekker gestemd was en nam een paar minuten de tijd om zijn gitaar te gaan stemmen. Hij had immers nieuwe snaren voor dit concert gekochtVolgens mij was deze knakker goed stoned, want hij verloor een paar keer zijn plectrum tijdens het spelen.
Ja! haha, er hing maar een BW shirt, maar meerdere van hen. Niet echt mijn ding -> Drums, gitaar en een soort antiek synthesizer. Klonk een beetje een dimensionaal hierdoor. Sun Dail had gecancelled, en dit kwam een beetje over als haast vervanger.quote:Op zondag 14 maart 2004 23:57 schreef Summoner het volgende:
[..]
En hadden ze ook nog het lef om merchandising aan te bieden na afloop van het optreden?
Leuke package!quote:Op maandag 15 maart 2004 03:04 schreef GrooveRock het volgende:
17 juni Orange Goblin + Grand Magus + Witchcraft
Wat is Shellac voor een band?quote:En effe helemaal uit de stoner, maar wel heel cool. 30 mrt speelt Shellac in de melkweg, de dag ervoor in vera. Dat is echt te cool!
Stoner is nooit dood geweest. ..quote:Op maandag 15 maart 2004 03:04 schreef GrooveRock het volgende:
J
En het goede nieuws uit programmeurs land: Stoner leeft weer, en er gaat weer meer geprogrammeerd worden in Nederland. Goed voorbeeld is Orange Goblin die vorige tour niet eens in NL langs kwamen.
Del Desiertoquote:Tour waarvan ik weet dat ze gaan komen:
Comming to Holland: Orcestra Del Desierto, The Hidden Hand, Place of Skulls, Pelican, ELectric Wizard, Rammesses, Lowrider and maybe more...
Je hebt ze nooit opgemerkt.quote:ps. ik vindt het echt supercool om eindelijk wat meer liefhebbers te vinden, want ze zijn er al zo weinigStoner ROCKS!
In de platenzaak staat het bij de noise. Tussen bands als The big black en Slint. Wat ik echt grote klasse vond is dat bij hun vinyl (LP) release van ik dacht at action park in een vrij luxe box er een totaal blanco CD bij zat met het album. Gewoon voor de extra en om te laten zien hoeveel gaarder CDs zijn...quote:Op maandag 15 maart 2004 04:24 schreef Summoner het volgende:
Wat is Shellac voor een band?
Misschien naar Utreg. Ik kijk wel. Eerst die laatste van OG een beluisterenquote:Op maandag 15 maart 2004 03:04 schreef GrooveRock het volgende:
20 juni Orange Goblin + Grand Magus + Witchcraft - Tivoli de Helling, Utrecht
En het goede nieuws uit programmeurs land: Stoner leeft weer, en er gaat weer meer geprogrammeerd worden in Nederland. Goed voorbeeld is Orange Goblin die vorige tour niet eens in NL langs kwamen.
quote:Op maandag 15 maart 2004 07:50 schreef TimoBasso het volgende:
Dan zit je wat te zappen op een vroege ochtend.. en dan hoor je opeens de vocals van John Carcia.. in een stom club "rock/pop" liedje.. Dan denkje ook waar gaat het met de wereld naar heen
The Crystal method - born to slow.. Shit goddamn,ik ben er echt ziek van
quote:Former KYUSS vocalist John Garcia won the "Best Single" award at the "DanceStar USA - The American Dance Music Awards" on Tuesday (March 9) for his work on THE CRYSTAL METHOD`s track "Born Too Slow", which the current UNIDA frontman co-wrote and recorded with the California duo for their latest CD, "Legion of Boom". Garcia and THE CRYSTAL METHOD also performed the song (photo) live at the awards show, which was held at the Bayfront Park Amphitheater in downtown Miami. THE CRYSTAL METHOD took home a total of three prizes at the "Dance Music Awards": "Best Album" ("Legion of Boom"), "Best Single" ("Born Too Slow") and "Best Act".
blabbermouth.net
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |