Zijn de eerste letters van mijn namenquote:Op zaterdag 25 september 2010 18:32 schreef Vanyel het volgende:
Rewimo een vrouw![]()
Je online naam is ook heul mannelijk!
Nou 'k vind iets van met een D begint nou niet bepaald lief klinken ofzo.quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:44 schreef trui het volgende:
wat een vreemde opmerking, een D is toch geen uitgesproken harde klank? een T vind ik bijvoorbeeld harder. maar los daarvan, alleen een beginletter is voor mij te betekenisloos om zo bij voorbaat af te wijzen.
Mijn vriend heeft één naam, vrij kort, de meeste mensen denken zelfs dat het een afkorting is. Hij krijgt heel vaak een glazige blik terug als hij zijn naam bij een instantie vermeldt, alsof ze zitten te wachten op meer. Je kunt aan dat soort situaties duidelijk merken dat het hebben van één naam eerder de uitzondering op de regel is. De meeste mensen geven hun kind meerdere namen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:59 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik snap het Piet Jan we noemen hem Kees écht niet hoor. Onze jongens hebben wel twee namen, Anders was het helemaal zo kaal (korte voornaam én achternaam) ook een wat internationalere, wellicht ooit handig. En verder hormonen.
Daardoor wilde ik ook enge gedichtjes op de kaart, en sommige dingen helemaal niet ( je hebt twee kleine handjes.... ja, misschien heeft mijn kind wel 5 handen, of geeneen, en dan hè, wat dan!!! *paniek*) ik snap Buum wel als hij zegt dat ie kinderen leuk vind, maar mij zwanger niet.
Jij heet eigenlijk Djeen?quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:59 schreef Sjeen het volgende:
Och, mijn naam begint ook met een D, maar ik vind 'm niet hard klinken :-P
quote:Op zondag 26 september 2010 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind de hardere klanken trouwens juist mooi want krachtig. Als ik Tamara met bijvoorbeeld Dana vergelijk gaat mijn voorkeur naar Dana uit.
Oh wacht, ik kan natuurlijk gewoon Tana met Dana vergelijken, want dat is ook een naam. De vrouw van Gordon Ramsay heet zo.
Je hebt mequote:
Re weet ikquote:Op zaterdag 25 september 2010 18:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zijn de eerste letters van mijn namen
Ik heet R enée W innifred en dan heb ik nog een achternaam die met M o begint dusquote:Op zondag 26 september 2010 12:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Re weet ik
Wi=wil???
Mo= van je achternaam?
Ik vind Tamara wel heel mooiquote:Op zondag 26 september 2010 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik Tamara met bijvoorbeeld Dana vergelijk gaat mijn voorkeur naar Dana uit.
Ik vind Tamara ook geweldig.quote:
Sinds 't programma tienermoeders op sbs6 met een Tamara in de serie, knap ik totaal op die naam af.quote:
ja, Tamara is wel leuk.. Haar naam daarentegen.quote:
dat zou voor mij dan "esmageau" wordenquote:Op zondag 26 september 2010 13:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heet R enée W innifred en dan heb ik nog een achternaam die met M o begint dus
ik ken een meisje dat serieus zo heet! Liëla geloof ik, maar toch!quote:Op maandag 27 september 2010 18:33 schreef Lishe het volgende:
Liella . Tja. Caasveen is wel supercool! Haha!
klinkt wel mooiquote:Op maandag 27 september 2010 18:20 schreef lily het volgende:
[..]
dat zou voor mij dan "esmageau" worden
Voor mij Irvadi & voor vriend Hajabaquote:Op maandag 27 september 2010 18:20 schreef lily het volgende:
[..]
dat zou voor mij dan "esmageau" worden
Jeyden zou ik dan toch met een a willen.quote:Op maandag 27 september 2010 18:47 schreef Basboussa het volgende:
Ik zou denk denk ik toch voor Jeyden gaan, Jeysen, of Tommee.
Ik zou niet weten wat er bij Weylyn past, maar ik zou uit jouw lijstje voor Kim of Jethro gaan.quote:Op maandag 27 september 2010 18:43 schreef h0neybunnY het volgende:
Ben in verwachting van mijn tweede kindje, maar mijn vriend en ik komen er niet uit welke naam we ons kindje willen geven.
Onze zoon heet Weylyn (spreek uit als Way-len). En we willen dat het daar bij past. Hebben jullie ideeen?
Zelf vind ik voor een meisje deze namen leuk:
Abby (Abbeagail)
Kim
Luna
Sophie
Voor een jongen:
Jayden
Jayson
Jethro
Tommy
Slaan. Of chanteren.quote:Op maandag 27 september 2010 20:02 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Jeyden zou ik dan toch met een a willen.
Maar ja, m'n vriend moet het er ook mee eens zijn.
Hoe zijn jullie het eens geworden met jullie partner?
De eerste keer vond ik de naam en was hij het er vrij vlot mee eens. (Veel herhalen helpt.)quote:Op maandag 27 september 2010 20:02 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Jeyden zou ik dan toch met een a willen.
Maar ja, m'n vriend moet het er ook mee eens zijn.
Hoe zijn jullie het eens geworden met jullie partner?
hier andersomquote:Op maandag 27 september 2010 20:04 schreef cattie het volgende:
[..]
De eerste keer vond ik de naam en was hij het er vrij vlot mee eens. (Veel herhalen helpt.)
De tweede keer vond hij de naam en was ik het er vrij vlot mee eens.
Mooi verdeelt dus.
Vibo!quote:Op maandag 27 september 2010 20:08 schreef Vicky het volgende:
als ik mijn naam afkort wordt het ViBo
en met getrouwdenaam ViFraBo
Gurbe? WTF?quote:Op maandag 27 september 2010 20:09 schreef Vlindur het volgende:
Oh en ik kwam gewoon met namen aandraven en alles wat hij leuk vind afkraken![]()
![]()
(Gurbe)
Hij riep soms ja en die schreef ik dan op, en uiteindelijk kom je er wel uit
Viboquote:Op maandag 27 september 2010 20:08 schreef Vicky het volgende:
als ik mijn naam afkort wordt het ViBo
quote:Op maandag 27 september 2010 18:47 schreef Basboussa het volgende:
Ik zou denk denk ik toch voor Jeyden gaan, Jeysen, of Tommee.
quote:Op maandag 27 september 2010 20:08 schreef Vicky het volgende:als ik mijn naam afkort wordt het ViBo
Gomaza, had zomaar in Dragon Ball Z gekunt.quote:Op maandag 27 september 2010 20:44 schreef Cantare het volgende:
Ik Heklamagezaman Gomaza en Elise Elmaclaza
Dat klinkt Grieksquote:
quote:Op maandag 27 september 2010 20:45 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Gomaza, had zomaar in Dragon Ball Z gekunt.
Dat is handig!quote:Op maandag 27 september 2010 20:04 schreef cattie het volgende:
[..]
De eerste keer vond ik de naam en was hij het er vrij vlot mee eens. (Veel herhalen helpt.)
De tweede keer vond hij de naam en was ik het er vrij vlot mee eens.
Mooi verdeelt dus.
Ik kraak ook alles af wat hij zegtquote:Op maandag 27 september 2010 20:09 schreef Vlindur het volgende:
Oh en ik kwam gewoon met namen aandraven en alles wat hij leuk vind afkraken![]()
![]()
(Gurbe)
Hij riep soms ja en die schreef ik dan op, en uiteindelijk kom je er wel uit
nee idd, klinkt een of andere formule.quote:Op maandag 27 september 2010 21:06 schreef trui het volgende:
[..]
bekt ook niet echt lekker he. dan liever oempaloempa hoor!
Gevonden op de site babybites.quote:Op maandag 27 september 2010 21:07 schreef trui het volgende:
[..]
hoe kom je nou precies bij die naam? is het een bestaande naam?
Maar moet er een y in zitten?*quote:Op maandag 27 september 2010 21:08 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Ik kraak ook alles af wat hij zegt. Tenzij het echt leuk is.
Een Y zou wel leuk zijnquote:Op maandag 27 september 2010 21:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar moet er een y in zitten?*
Fay
Caytlyn
Marylyn
Lyn
Josylyn
Joyce
Evelyne
Joy
En voor een jongen kan ik niks 'bedenken'. Sorry, ben meer van de standaard namen.
Mark? Vind ik errug leuk bij Lottequote:Op maandag 27 september 2010 21:25 schreef mrien het volgende:
Niet mijn soort namen h0neybunnY, ik heb dan ook niet zoveel inspiratie voor je
Ik heb vannacht gewoon wakker gelegen omdat we nog geen naam hebben..drama
Gisteravond al hele namenboek weer doorgekeken, wel paar suggesties overgehouden, maar niet heel veel.
Nog maar even verder rondzoeken dus
Dat kanquote:Op maandag 27 september 2010 21:25 schreef mrien het volgende:
Niet mijn soort namen h0neybunnY, ik heb dan ook niet zoveel inspiratie voor je
Ik heb vannacht gewoon wakker gelegen omdat we nog geen naam hebben..drama
Gisteravond al hele namenboek weer doorgekeken, wel paar suggesties overgehouden, maar niet heel veel.
Nog maar even verder rondzoeken dus
Wij zijn gezegend met een hele serie collega's met leuke namenquote:Op maandag 27 september 2010 21:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mark? Vind ik errug leuk bij Lotte
Nog een week of 10-15, dus nog wel even gelukkigquote:Op maandag 27 september 2010 21:31 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Dat kan, ieder z'n ding he
.
Hoe lang moet je nog ongeveer?
Heb je ook helemaal niets dat je leuk lijkt?
Hebben we al gedaanquote:Op maandag 27 september 2010 21:45 schreef h0neybunnY het volgende:
Gelukkig heb je nog even en twee opties.
Misschien een boek met babynamen doorbladeren, alles wat je leuk vindt opschrijven en dan bespreken met je partner?
Kan je ook lijstjes maken met "vinden we allebei leuk", "twijfelen we nog over", enz..
En dan week later of zo weer bekijken.
O zoquote:Op maandag 27 september 2010 21:46 schreef mrien het volgende:
[..]
Hebben we al gedaandaar is dit dus nog van over
Nadeel van leuke namen in de directe omgeving (collega's/vrienden)
Ik ben Elal (El-Al) of Elalvuquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |