abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86646758
Ik geloof best dat sommige mensen door een stofje in de hersenen drukker zijn dan normaal, maar tegenwoordig lijkt het wel of overal een excuus voor gevonden moet worden om bepaald gedrag of prestaties goed te praten. Pietje is druk dus heeft hij ADHD en kan hij er niks aan doen, of hij is dyslectisch, of dyscalculisch, of dyspractisch (ja het bestaat echt) en kan dus minder goed leren en moet daarom meer tijd krijgen voor een proefwerk. Als we zo iedereen gaan bestuderen zal iedereen wel heel veel gebreken hebben en kan op niemand kritiek geuit worden voor bepaald gedrag of slechte prestaties.

quote:
Op maandag 20 september 2010 13:33 schreef Vreemde_Vogel het volgende:

[..]

Wist je dat ritalin eigenlijk speed is waar mensen met adhd juist rustig van worden i.t.t. tot 'normale' kinderen? Klopt, het komt voor dat er misbruik van de diagnoses gemaakt wordt maar reflecteer dat niet op iedereen.
Speed geven aan jonge kinderen om ze rustig te krijgen... klinkt toch niet echt iets wat je graag bij je kinderen wilt doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 20-09-2010 19:21:42 ]
pi_86646772
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:07 schreef notagain het volgende:

docu zie op
Hoeveel procent? En waaruit blijkt dat?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86646828
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:08 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik geloof best dat sommige mensen door een stofje in de hersenen drukker zijn dan normaal, maar tegenwoordig lijkt het wel of overal een excuus voor gevonden moet worden om bepaald gedrag of prestaties goed te praten. Pietje is druk dus heeft hij ADHD en kan hij er niks aan doen, of hij is dyslectisch, of dyscalculisch, of dyspractisch (ja het bestaat echt) en kan dus minder goed leren en moet daarom meer tijd krijgen voor een proefwerk. Als we zo iedereen gaan bestuderen zal iedereen wel heel veel gebreken hebben en kan op niemand kritiek geuit worden voor bepaald gedrag of slechte prestaties.
[..]

Speed geven aan jonge kinderen om ze rustig te krijgt... klinkt toch niet echt iets wat je graag bij je kinderen wilt doen.
Jij denkt dat bij een diagnose iemand met ADHD enkel aan het kenmerk 'druk' hoeft te voldoen en dan al bestempeld wordt met die stoornis?
  Admin maandag 20 september 2010 @ 19:11:13 #54
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86646862
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:07 schreef notagain het volgende:

[..]

docu zie op
Heeft iemand in dit topic de docu wel gezien?
Want ik ben er nog steeds redelijk verbijsterd over.
De macht van de industrie.
Artsen die met het grootste gemak medicatie voorschrijven.
"ja ik heb het met m'n dochter meegeslikt, bij mij werkt het wel" Hopla, eigen recept en ADHD
De man die mede verantwoordelijk was voor de DSMIV die er enorme spijt van had.
Leerkrachten die op de stoel van de arts gaan zitten.
Ouders die min of meer gedwongen worden hun kind drugs te geven.
Ik vond het nogal wat.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_86646970
http://rondom10.ncrv.nl/ncrvgemist/elk-kind-etiket

Ook een goede aflevering van Rondom 10 over dit onderwerp.
Openingszin : Mag je als kind nog wel apart zijn ?? Zeer terechte vraag imo ;)
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Admin maandag 20 september 2010 @ 19:13:43 #56
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86646978
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jij denkt dat bij een diagnose iemand met ADHD enkel aan het kenmerk 'druk' hoeft te voldoen en dan al bestempeld wordt met die stoornis?
Dochter werd door psychiater na een vragenformulier en 2 gesprekken als ADD bestemepld en ze kreeg me een hoeveelheid ritalin voorgeschreven waar je akelig van wordt.
Bijwerking: een constant verhoogde hartslag van 240 waar niemand zich zorgen over maakte.

Oh, needless to say dat de diagnose ook nog eens fout was..
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_86647037
quote:

[..]

Volgens de docu komt het daar wel bijna op neer :s)
pi_86647212
Iemand 'de depressie epidemie' van Trudy Dehue gelezen? Zoals de meeste psychiatrische stoornissen die zijn opgenomen in de DSM gaat het bij ADHD om een combinatie van gedragskenmerken, die het label krijgen van een stoornis. Dat hier steeds vaker naar wordt gekeken alsof het een ziekte betreft, die effectief kan worden bestreden met medicatie is wel opvallend. Er zijn zoveel variaties waarbij medicatie lang niet altijd werkt. Sommige kinderen zijn gewoon druk.

Volgens mij is het zo dat gedrag dat afwijkt van de maatschappelijk gestelde norm (en wellicht de chemische samenstelling in de hersenen die hier bij hoort, maar hersenonderzoek blijft omstreden) steeds sneller als problematisch wordt beschouwd. De samenleving wordt steeds intoleranter ten opzichte van afwijkend gedag, bijvoorbeeld omdat dit geld of tijd kost.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_86647245
quote:

[..]

Je moest eens weten hoeveel er onterecht aan de medicatie zitten omdat ze "anders"zijn
Kijk die aflevering van Rondom 10 maar eens .
Waarom hebben wij (bij een soortgelijke bevolkingssamenstelling) 5x méér kinderen die bij de hulpverlening lopen t.o.v. landen om ons heen als Duitsland, Belgie, Denemarken etc ?

Klopt geen reet van :N
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86647248
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:13 schreef Stokstaart het volgende:

Openingszin : Mag je als kind mens nog wel apart zijn ?? Zeer terechte vraag imo ;)
^O^
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_86647297
ADHD is een fictieve ziekte, bedacht door de farmaceutische industrie om rijk te worden van speed aan kinderen verkopen.
pi_86647320
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:14 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Volgens de docu komt het daar wel bijna op neer :s)
Bij mijn broertje was dat iig zeer zeker niet zo...en als dat wel gebeurt, vind ik dat ook slecht. Maar dat neemt niet weg dat ADHD wel een echte stoornis is waarbij je moet voldoen aan meerdere kenmerken wil je het hebben. Dat er vaak te snel een diagnose wordt gedaan betekent niet dat ieder persoon met ADHD gewoon een druk kind is en verder niet.
pi_86647351
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:20 schreef Salvad0R het volgende:
ADHD is een fictieve ziekte, bedacht door de farmaceutische industrie om rijk te worden van speed aan kinderen verkopen.
Ja, waarom gebruiken ze eigenlijk die DSM nog? :Z
pi_86647408
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:13 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dochter werd door psychiater na een vragenformulier en 2 gesprekken als ADD bestemepld en ze kreeg me een hoeveelheid ritalin voorgeschreven waar je akelig van wordt.
Bijwerking: een constant verhoogde hartslag van 240 waar niemand zich zorgen over maakte.

Oh, needless to say dat de diagnose ook nog eens fout was..
Wat was het dan uiteindelijk? Mijn broertje heeft ADD en ook behoorlijk wat problemen, maar hij hoefde geen ritalin alleen als hij dat zou willen. Beter van niet, aangezien hij sowieso al niet goed reageert op bepaalde drugs en ritalin dus best heftig is. Maar hij rookt wel, dat werkt ook enigszins rustgevend.
pi_86647494
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:13 schreef Stokstaart het volgende:

Openingszin : Mag je als kind nog wel apart zijn ?? Zeer terechte vraag imo ;)
Er is een verschil tussen apart zijn en een stoornis hebben die je leven dusdanig negatief beinvloed. Bij dat eerste lijkt me niet dat je als ouder je kind naar een psychiater gaat sturen. Tuurlijk kan je wel een karakter hebben dat dingen gemeen heeft met iemand die ADHD heeft, maar dat zijn dan slechts enkele kenmerken en lang niet genoeg voor een stoornis.
pi_86647500
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bij mijn broertje was dat iig zeer zeker niet zo...en als dat wel gebeurt, vind ik dat ook slecht. Maar dat neemt niet weg dat ADHD wel een echte stoornis is waarbij je moet voldoen aan meerdere kenmerken wil je het hebben. Dat er vaak te snel een diagnose wordt gedaan betekent niet dat ieder persoon met ADHD gewoon een druk kind is en verder niet.
Ik zeg ook niet dat het in alle gevallen onzin is en er in echte gevallen niks aan gedaan moet worden, maar dat voor afwijkend gedrag en afwijkende prestaties toch al gauw naar een bijpassend labeltje wordt gezocht.
pi_86647521
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:20 schreef Salvad0R het volgende:
Idd net zo'n fabeltje als antidepressiva . 90% is helemaal niet gebaat bij dergelijke medicatie, maar het is het eerste waar men naar grijpt :N
Groetjes, Ezio.
  Admin maandag 20 september 2010 @ 19:27:26 #68
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86647617
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, waarom gebruiken ze eigenlijk die DSM nog? :Z
Als ze die nou es idd niet gebruikten..

pi_86647679
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:27 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dan was communicatie tussen hulpverleners (in de breedste zin van het woord) bijna onmogelijk ;)
pi_86647681
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen apart zijn en een stoornis hebben die je leven dusdanig negatief beinvloed. Bij dat eerste lijkt me niet dat je als ouder je kind naar een psychiater gaat sturen. Tuurlijk kan je wel een karakter hebben dat dingen gemeen heeft met iemand die ADHD heeft, maar dat zijn dan slechts enkele kenmerken en lang niet genoeg voor een stoornis.
Ach schei toch uit zeg !
Ga eens in op de vraag waarom wij hier (5x) meer "zieke" kinderen hebben dan de landen om ons heen?
Nederland is gek geworden !
Groetjes, Ezio.
pi_86647709
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:27 schreef yvonne het volgende:
Daar wordt de samenleving ongetwijfeld een stuk beter van. :')
pi_86647752
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:25 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Idd net zo'n fabeltje als antidepressiva . 90% is helemaal niet gebaat bij dergelijke medicatie, maar het is het eerste waar men naar grijpt :N
Mwah, dat zijn nogal stellige woorden. Anti-depressiva kunnen - als er adequate hulp geboden wordt - i.c.m. therapie bijvoorbeeld wel degelijk nuttig zijn.
  Admin maandag 20 september 2010 @ 19:32:32 #73
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86647877
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat was het dan uiteindelijk? Mijn broertje heeft ADD en ook behoorlijk wat problemen, maar hij hoefde geen ritalin alleen als hij dat zou willen. Beter van niet, aangezien hij sowieso al niet goed reageert op bepaalde drugs en ritalin dus best heftig is. Maar hij rookt wel, dat werkt ook enigszins rustgevend.
Zie m'n klikbare sig :)

Admin maandag 20 september 2010 @ 19:33:53 #74
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86647961
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:28 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dan was communicatie tussen hulpverleners (in de breedste zin van het woord) bijna onmogelijk ;)
Dan moet men afgaan op eigen observatie, kennis etc ja, dat is schrikken..
DSMIV is voor namelijk voor de industrie hè, dat daar even duidelijkheid over is.

Admin maandag 20 september 2010 @ 19:34:40 #75
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86648005
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:11 schreef yvonne het volgende:

[..]

Heeft iemand in dit topic de docu wel gezien?
Want ik ben er nog steeds redelijk verbijsterd over.
De macht van de industrie.
Artsen die met het grootste gemak medicatie voorschrijven.
"ja ik heb het met m'n dochter meegeslikt, bij mij werkt het wel" Hopla, eigen recept en ADHD
De man die mede verantwoordelijk was voor de DSMIV die er enorme spijt van had.
Leerkrachten die op de stoel van de arts gaan zitten.
Ouders die min of meer gedwongen worden hun kind drugs te geven.

Ik vond het nogal wat.
Iemand gezien?

pi_86648572
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dan moet men afgaan op eigen observatie, kennis etc ja, dat is schrikken..
DSMIV is voor namelijk voor de industrie hè, dat daar even duidelijkheid over is.
Dat er excessen bestaan rondom de DSM betekent niet dat deze van geen enkele waarde is voor hulpverlening natuurlijk.

Daarnaast vind ik dat strawberry hier wel erg onaardig wordt aangesproken; heel veel mensen hebben wel baat bij een diagnose en bijbehorende medicatie. Dat is totaal iets anders dan een verschuivende maatschappelijke opinie ten opzichte van afwijkend gedrag.
pi_86651572
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zullen best mensen zijn waarvoor dat idd geldt, maar er zijn tegenwoordig ook een hoop kinderen die net als kinderen 30 jaar geleden, gewoon een beetje wild zijn.
Vroeger echter, vonden leerkrachten dat niet echt een probleem, net zoals het acceptabel was dat jongentjes cowboy en indiaantje speelden, en pief, paf, poef de ander zogenaamd doodschoten met een tak die als geweer dienst deed.
Tegenwoordig mogen jongentjes niet meer pief, paf, poef met een tak een vriendje in een spelletje op 2 meter afstand "doodschieten" want dat maakt dat ze agressief en onhandelbaar en een potentiele seriemoordenaar zijn.
Het liefst heeft men jongentjes die braaf zitten te borduren.
Daar begint het tegenwoordig idd wel een beetje op te lijken. Ik word zo nu en dan ook vreemd aangekeken door andere ouders omdat ik de kinderen op straat laat spelen en dan bedoel ik niet om de hoek van het huis maar ze mogen van mij ook zelfstandig naar het speeltuintje zoveel meter verderop. Ik ken ouders die wonen nb. tegen dat speeltuintje aan en de kinderen mogen niet zelfstandig de tuin uit om in het speeltuintje te spelen, daar moet dan 1 van de ouders bij zijn... :')

Laatst kwam er een ouder naar mij toe die ging vertellen dat mijn jongste wel helemaal daar en daar was geweest... Ja en, hij is toch weer thuis gekomen? Hij schijnt de weg te kennen dus. Alsof ze water zag branden _O-

quote:
En dat geklim in bomen is ook al zo lastig, stel toch dat het kind eruit valt....
Daar leert een kind van, als ze uit een boom sodemieteren hebben ze pijn en zorgen ze ervoor dat ze zich de volgende keer beter vasthouden. Als ze tegenwoordig uit zo'n kindvriendelijk speeltoestel donderen met allerlei rubberen tegels en andere dingen die geen pijn doen leren ze daar geen barst van, nee dan vinden ze het alleen maar leuk om te vallen.

quote:
Het grootste probleem is de laatste 15 jaar vooral dat kinderen niet meer kunnen en mogen spelen, het is geen wonder dat ze energie overhebben, de etensporties zijn de afgelopen jaren toegenomen en het energieverbruik is alleen maar afgenomen.
De gemiddelde 7-jarige ligt niet meer om 19.30 helemaal uitgeput in bed.
Hier is 19:30 opblijven... Meestal trekken ze het niet langer dan 19:00.
  maandag 20 september 2010 @ 21:53:16 #78
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_86654816
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:19 schreef Compatibel het volgende:
Iemand 'de depressie epidemie' van Trudy Dehue gelezen? Zoals de meeste psychiatrische stoornissen die zijn opgenomen in de DSM gaat het bij ADHD om een combinatie van gedragskenmerken, die het label krijgen van een stoornis. Dat hier steeds vaker naar wordt gekeken alsof het een ziekte betreft, die effectief kan worden bestreden met medicatie is wel opvallend. Er zijn zoveel variaties waarbij medicatie lang niet altijd werkt. Sommige kinderen zijn gewoon druk.

Volgens mij is het zo dat gedrag dat afwijkt van de maatschappelijk gestelde norm (en wellicht de chemische samenstelling in de hersenen die hier bij hoort, maar hersenonderzoek blijft omstreden) steeds sneller als problematisch wordt beschouwd. De samenleving wordt steeds intoleranter ten opzichte van afwijkend gedag, bijvoorbeeld omdat dit geld of tijd kost.
+10 voor inzicht
---------------------------
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:28 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ach schei toch uit zeg !
Ga eens in op de vraag waarom wij hier (5x) meer "zieke" kinderen hebben dan de landen om ons heen?
Nederland is gek geworden !
Er lopen dan ook meer gekken rond dan er zijn opgesloten...

Anyway; Nederland is een controle-maatschappij met ontiegelijk veel regeltjes, voorschriften en vooral heel veel domme en luie mensen.
(Zowel ouders en artsen als mensen die daar dan weer kritiek op hebben.)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_86656078
Ik heb zembla vanmiddag gekeken.Maar wat was dat nou met die familie allemaal aan de rittalin.
Sorry hoor ik geloof niet dat 6 mensen uit 1 gezin adhd hebben.
En dan die moeder met ja ze stuiterde door de keuken en toen dacht ik ja ze heeft adhd.
Mijn kind stuitert ook wel eens door de kamer dan is ze gewoon druk.
  Admin maandag 20 september 2010 @ 22:21:17 #80
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86656366
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:15 schreef shomila het volgende:
Ik heb zembla vanmiddag gekeken.Maar wat was dat nou met die familie allemaal aan de rittalin.
En dan die moeder met ja ze stuiterde door de keuken en toen dacht ik ja ze heeft adhd.
Ja, dat zeg ik, maar blijkbaar heeft niemand de uitzending gezien.

pi_86656538
Zo'n nieuwe rage, net zoals destijds de Ziekte van Asperger ofzo. Door er 'n term op te plakken moeten we het allemaal maar normaal vinden. :{
pi_86656684
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik, maar blijkbaar heeft niemand de uitzending gezien.
En vond jij die dokter ook zo een enge man.
Die wilde iedereen maar aan de rittalin, kreeg rillingen van die vent.
  Admin maandag 20 september 2010 @ 22:30:58 #83
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86656908
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:27 schreef shomila het volgende:

[..]

En vond jij die dokter ook zo een enge man.
Die wilde iedereen maar aan de rittalin, kreeg rillingen van die vent.
Die gaf een heel gezin zonder enig onderzoek ritalin, ongelooflijk.

pi_86657074
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:30 schreef yvonne het volgende:

[..]

De fabrikant van Ritalin zorgt vast goed voor de mensen die het voorschrijven. Zo gaat dat met alle medicijnen. Als je met 'n griepje naar de dokter gaat, dan schrijven ze ook 'n hele rits paardenmiddelen voor, terwijl het met rust en veel thee/water drinken ook best op te lossen is.
  maandag 20 september 2010 @ 22:34:02 #85
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86657094
Verdiend goed hoor sick people
Snollebolt
  maandag 20 september 2010 @ 22:35:06 #86
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86657150
Hm even terzijde de meeste mensen die hierin meegaan vinden het wel fijn dat iemand hen aan het handje meeneemt.
Vroeger had men daar de dominee voor...tegenwoordig dus hulpverleners
:r
Snollebolt
  Admin maandag 20 september 2010 @ 23:10:36 #87
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86658746
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:35 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Hm even terzijde de meeste mensen die hierin meegaan vinden het wel fijn dat iemand hen aan het handje meeneemt.
Vroeger had men daar de dominee voor...tegenwoordig dus hulpverleners
:r
Dat is zo oud als de mensheid, alles overlaten aan een ander...

maandag 20 september 2010 @ 23:14:43 #88
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86658935
Is iets een nieuwe rage als het al jaaaaaaaaaaaaren speelt?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_86659213
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:30 schreef yvonne het volgende:

[..]

En dan ook lekker die nieuwe pillen aansmeren, een win-win situatie in de woorden van de arts _O-

En de arts die ook de ouders aanbeveelt een pilletje te proberen als ze zelf ook klachten hebben, de moeder die het gebruikt als ze moe is en dan zegt de zoon dat de oma er toen ook aan is begonnen :') (allemaal rond 14 minuten in de uitzending).

Ik dacht dat ritalin een zwaar middel is die alleen op voorschrift van een arts gebruikt dient te worden, maar deze arts promoot zelfs het delen met familieleden :N
pi_86659929
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:21 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En dan ook lekker die nieuwe pillen aansmeren, een win-win situatie in de woorden van de arts _O-

En de arts die ook de ouders aanbeveelt een pilletje te proberen als ze zelf ook klachten hebben, de moeder die het gebruikt als ze moe is en dan zegt de zoon dat de oma er toen ook aan is begonnen :') (allemaal rond 14 minuten in de uitzending).

Ik dacht dat ritalin een zwaar middel is die alleen op voorschrift van een arts gebruikt dient te worden, maar deze arts promoot zelfs het delen met familieleden :N
Was de bedoeling van ritalin niet dat ADHD patiënten rustiger worden maar moeders gebruikt het als ze moe is...
pi_86660365
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:24 schreef Halcon het volgende:
Zo'n nieuwe rage, net zoals destijds de Ziekte van Asperger ofzo. Door er 'n term op te plakken moeten we het allemaal maar normaal vinden. :{
Het ergste vind ik eigenlijk nog dat je iemand eigenlijk stigmatiseert! Er wordt een label opgeplakt en vervolgens kan men daarachter zich verschuilen en al het ongewenste gedrag afdoen met 'ik kan er niks aan doen'. Je duwt mensen zo de slachtofferrol in dat je zo steeds meer mensen krijgt die ook niet meer werken. Ik betwijfel weleens of je alle 'aandoeningen' maar moet benoemen.
pi_86660389
ik heb adhd en nu krijg ik gratis drugs die ik legaal kan slikken en me een streepje voor op mijn medestudenten geeft.

jullie zijn gewoon jaloers :(
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 21 september 2010 @ 00:04:06 #93
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86660463
Ok stel je voor middeleeuwen.
Geen Freud niks.
Geen psychosocialezielenknijpers.......

Alles wat men een hokje geeft = betekend naam...betekend een proefschrift van iemand die dus wilde slagen, geld wilde verdienen ten koste van anderen.
Alles is bullshit
als de mens geen taal had gehad wat dan?

Wat ik hiermee wil zeggen is, elk mens is uniek.
De een is rustig een ander is druk, weer een ander is mega druk...so what?
We zijn uniek en stuk voor stuk heel bijzondere levende wezens!

Ik vermoed wat ik zo zag...
dat het vaak wel aan de ouders ligt, sorry ouders wil je niet in je hart en ziel hakken. Maar opvoeden is niet niks.
Daar moet je echt wel voor doen en over nadenken nml.
:{ Sorry hoor.
Snollebolt
pi_86660497
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:04 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ok stel je voor middeleeuwen.
Geen Freud niks.
Geen psychosocialezielenknijpers.......

Alles wat men een hokje geeft = betekend naam...betekend een proefschrift van iemand die dus wilde slagen, geld wilde verdienen ten koste van anderen.
Alles is bullshit
als de mens geen taal had gehad wat dan?

Wat ik hiermee wil zeggen is, elk mens is uniek.
De een is rustig een ander is druk, weer een ander is mega druk...so what?
We zijn uniek en stuk voor stuk heel bijzondere levende wezens!

Ik vermoed wat ik zo zag...
dat het vaak wel aan de ouders ligt, sorry ouders wil je niet in je hart en ziel hakken. Maar opvoeden is niet niks.
Daar moet je echt wel voor doen en over nadenken nml.
:{ Sorry hoor.
stel je voor dat je je punten gewoon evenredig over de zinnen zou verdelen..
In de middeleeuwen werden mensen met een psychische afwijking gewoon op de brandstapel gezet overigens, het is maar wat je prefereert.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 21 september 2010 @ 00:05:39 #95
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86660512
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:05 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

stel je voor dat je je punten gewoon evenredig over de zinnen zou verdelen..
Lieverd wat snap je niet dan?
Snollebolt
pi_86660533
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar begint het tegenwoordig idd wel een beetje op te lijken. Ik word zo nu en dan ook vreemd aangekeken door andere ouders omdat ik de kinderen op straat laat spelen en dan bedoel ik niet om de hoek van het huis maar ze mogen van mij ook zelfstandig naar het speeltuintje zoveel meter verderop. Ik ken ouders die wonen nb. tegen dat speeltuintje aan en de kinderen mogen niet zelfstandig de tuin uit om in het speeltuintje te spelen, daar moet dan 1 van de ouders bij zijn... :')

Laatst kwam er een ouder naar mij toe die ging vertellen dat mijn jongste wel helemaal daar en daar was geweest... Ja en, hij is toch weer thuis gekomen? Hij schijnt de weg te kennen dus. Alsof ze water zag branden _O-
[..]

Daar leert een kind van, als ze uit een boom sodemieteren hebben ze pijn en zorgen ze ervoor dat ze zich de volgende keer beter vasthouden. Als ze tegenwoordig uit zo'n kindvriendelijk speeltoestel donderen met allerlei rubberen tegels en andere dingen die geen pijn doen leren ze daar geen barst van, nee dan vinden ze het alleen maar leuk om te vallen.
[..]

Hier is 19:30 opblijven... Meestal trekken ze het niet langer dan 19:00.
Eigenlijk best vreemd, want je toch denken dat ouders ook gewoon kind zijn geweest en vrolijk buiten speelden. Vroeger, en dan heb ik niet eens over heel lang geleden, speelden gewoon iedereen in een boom en er was altijd wel iemand met een schaafwond. Wat zou er toch gebeurd zijn dat de ouders, die dat vroeger ook waarschijnlijk deden, gehersenspoeld zijn met het idee dat je een kind moet overbeschermen.

quote:
Op maandag 20 september 2010 22:15 schreef shomila het volgende:
Dat was me ook opgevallen. Vooral die moeder die het gebruikte als pepmiddel en het aan oma aanbeviel. :') Net als dat ouders zowat door de school gedwongen werden om hun kind die troep te geven. Ik geloof best dat een klein deel van de bevolking ADHD heeft en sommige ook gebaad zijn met medicijnen, maar je kunt een kind niet dwingen om Ritalin te nemen zodat hij/zij een zombie wordt en het voor de juf lekker rustig is. :(
signatuurloos
pi_86660562
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:05 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Lieverd wat snap je niet dan?
eigenlijk gewoon je hele stukje :D
  dinsdag 21 september 2010 @ 00:07:34 #98
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86660582
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:07 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

eigenlijk gewoon je hele stukje :D
En waardoor laat jij je nu weer verblinden dan schat?
Snollebolt
pi_86660614
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:07 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

En waardoor laat jij je nu weer verblinden dan schat?
Ik denk de hoeveelheid dtfouten. Ik heb namelijk adhd dus raak vrij snel afgeleid.
  dinsdag 21 september 2010 @ 00:09:57 #100
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86660662
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:08 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik denk de hoeveelheid dtfouten. Ik heb namelijk adhd dus raak vrij snel afgeleid.
Dan is dat jouw probleem ik maak me er niet druk om nml.
Dus als jij je daar druk om wilt maken...be my guest!
Of grow up...
dt!
Tss het zou me wat zeg..dt daar beoordeel jij mensen op?
Wat zegt dit over jou liefje....?
;)
Snollebolt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')