abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86646758
Ik geloof best dat sommige mensen door een stofje in de hersenen drukker zijn dan normaal, maar tegenwoordig lijkt het wel of overal een excuus voor gevonden moet worden om bepaald gedrag of prestaties goed te praten. Pietje is druk dus heeft hij ADHD en kan hij er niks aan doen, of hij is dyslectisch, of dyscalculisch, of dyspractisch (ja het bestaat echt) en kan dus minder goed leren en moet daarom meer tijd krijgen voor een proefwerk. Als we zo iedereen gaan bestuderen zal iedereen wel heel veel gebreken hebben en kan op niemand kritiek geuit worden voor bepaald gedrag of slechte prestaties.

quote:
Op maandag 20 september 2010 13:33 schreef Vreemde_Vogel het volgende:

[..]

Wist je dat ritalin eigenlijk speed is waar mensen met adhd juist rustig van worden i.t.t. tot 'normale' kinderen? Klopt, het komt voor dat er misbruik van de diagnoses gemaakt wordt maar reflecteer dat niet op iedereen.
Speed geven aan jonge kinderen om ze rustig te krijgen... klinkt toch niet echt iets wat je graag bij je kinderen wilt doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 20-09-2010 19:21:42 ]
pi_86646772
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:07 schreef notagain het volgende:

docu zie op
Hoeveel procent? En waaruit blijkt dat?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86646828
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:08 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik geloof best dat sommige mensen door een stofje in de hersenen drukker zijn dan normaal, maar tegenwoordig lijkt het wel of overal een excuus voor gevonden moet worden om bepaald gedrag of prestaties goed te praten. Pietje is druk dus heeft hij ADHD en kan hij er niks aan doen, of hij is dyslectisch, of dyscalculisch, of dyspractisch (ja het bestaat echt) en kan dus minder goed leren en moet daarom meer tijd krijgen voor een proefwerk. Als we zo iedereen gaan bestuderen zal iedereen wel heel veel gebreken hebben en kan op niemand kritiek geuit worden voor bepaald gedrag of slechte prestaties.
[..]

Speed geven aan jonge kinderen om ze rustig te krijgt... klinkt toch niet echt iets wat je graag bij je kinderen wilt doen.
Jij denkt dat bij een diagnose iemand met ADHD enkel aan het kenmerk 'druk' hoeft te voldoen en dan al bestempeld wordt met die stoornis?
  Admin maandag 20 september 2010 @ 19:11:13 #54
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86646862
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:07 schreef notagain het volgende:

[..]

docu zie op
Heeft iemand in dit topic de docu wel gezien?
Want ik ben er nog steeds redelijk verbijsterd over.
De macht van de industrie.
Artsen die met het grootste gemak medicatie voorschrijven.
"ja ik heb het met m'n dochter meegeslikt, bij mij werkt het wel" Hopla, eigen recept en ADHD
De man die mede verantwoordelijk was voor de DSMIV die er enorme spijt van had.
Leerkrachten die op de stoel van de arts gaan zitten.
Ouders die min of meer gedwongen worden hun kind drugs te geven.
Ik vond het nogal wat.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_86646970
http://rondom10.ncrv.nl/ncrvgemist/elk-kind-etiket

Ook een goede aflevering van Rondom 10 over dit onderwerp.
Openingszin : Mag je als kind nog wel apart zijn ?? Zeer terechte vraag imo ;)
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Admin maandag 20 september 2010 @ 19:13:43 #56
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86646978
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jij denkt dat bij een diagnose iemand met ADHD enkel aan het kenmerk 'druk' hoeft te voldoen en dan al bestempeld wordt met die stoornis?
Dochter werd door psychiater na een vragenformulier en 2 gesprekken als ADD bestemepld en ze kreeg me een hoeveelheid ritalin voorgeschreven waar je akelig van wordt.
Bijwerking: een constant verhoogde hartslag van 240 waar niemand zich zorgen over maakte.

Oh, needless to say dat de diagnose ook nog eens fout was..
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_86647037
quote:

[..]

Volgens de docu komt het daar wel bijna op neer :s)
pi_86647212
Iemand 'de depressie epidemie' van Trudy Dehue gelezen? Zoals de meeste psychiatrische stoornissen die zijn opgenomen in de DSM gaat het bij ADHD om een combinatie van gedragskenmerken, die het label krijgen van een stoornis. Dat hier steeds vaker naar wordt gekeken alsof het een ziekte betreft, die effectief kan worden bestreden met medicatie is wel opvallend. Er zijn zoveel variaties waarbij medicatie lang niet altijd werkt. Sommige kinderen zijn gewoon druk.

Volgens mij is het zo dat gedrag dat afwijkt van de maatschappelijk gestelde norm (en wellicht de chemische samenstelling in de hersenen die hier bij hoort, maar hersenonderzoek blijft omstreden) steeds sneller als problematisch wordt beschouwd. De samenleving wordt steeds intoleranter ten opzichte van afwijkend gedag, bijvoorbeeld omdat dit geld of tijd kost.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_86647245
quote:

[..]

Je moest eens weten hoeveel er onterecht aan de medicatie zitten omdat ze "anders"zijn
Kijk die aflevering van Rondom 10 maar eens .
Waarom hebben wij (bij een soortgelijke bevolkingssamenstelling) 5x méér kinderen die bij de hulpverlening lopen t.o.v. landen om ons heen als Duitsland, Belgie, Denemarken etc ?

Klopt geen reet van :N
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86647248
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:13 schreef Stokstaart het volgende:

Openingszin : Mag je als kind mens nog wel apart zijn ?? Zeer terechte vraag imo ;)
^O^
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_86647297
ADHD is een fictieve ziekte, bedacht door de farmaceutische industrie om rijk te worden van speed aan kinderen verkopen.
pi_86647320
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:14 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Volgens de docu komt het daar wel bijna op neer :s)
Bij mijn broertje was dat iig zeer zeker niet zo...en als dat wel gebeurt, vind ik dat ook slecht. Maar dat neemt niet weg dat ADHD wel een echte stoornis is waarbij je moet voldoen aan meerdere kenmerken wil je het hebben. Dat er vaak te snel een diagnose wordt gedaan betekent niet dat ieder persoon met ADHD gewoon een druk kind is en verder niet.
pi_86647351
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:20 schreef Salvad0R het volgende:
ADHD is een fictieve ziekte, bedacht door de farmaceutische industrie om rijk te worden van speed aan kinderen verkopen.
Ja, waarom gebruiken ze eigenlijk die DSM nog? :Z
pi_86647408
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:13 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dochter werd door psychiater na een vragenformulier en 2 gesprekken als ADD bestemepld en ze kreeg me een hoeveelheid ritalin voorgeschreven waar je akelig van wordt.
Bijwerking: een constant verhoogde hartslag van 240 waar niemand zich zorgen over maakte.

Oh, needless to say dat de diagnose ook nog eens fout was..
Wat was het dan uiteindelijk? Mijn broertje heeft ADD en ook behoorlijk wat problemen, maar hij hoefde geen ritalin alleen als hij dat zou willen. Beter van niet, aangezien hij sowieso al niet goed reageert op bepaalde drugs en ritalin dus best heftig is. Maar hij rookt wel, dat werkt ook enigszins rustgevend.
pi_86647494
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:13 schreef Stokstaart het volgende:

Openingszin : Mag je als kind nog wel apart zijn ?? Zeer terechte vraag imo ;)
Er is een verschil tussen apart zijn en een stoornis hebben die je leven dusdanig negatief beinvloed. Bij dat eerste lijkt me niet dat je als ouder je kind naar een psychiater gaat sturen. Tuurlijk kan je wel een karakter hebben dat dingen gemeen heeft met iemand die ADHD heeft, maar dat zijn dan slechts enkele kenmerken en lang niet genoeg voor een stoornis.
pi_86647500
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bij mijn broertje was dat iig zeer zeker niet zo...en als dat wel gebeurt, vind ik dat ook slecht. Maar dat neemt niet weg dat ADHD wel een echte stoornis is waarbij je moet voldoen aan meerdere kenmerken wil je het hebben. Dat er vaak te snel een diagnose wordt gedaan betekent niet dat ieder persoon met ADHD gewoon een druk kind is en verder niet.
Ik zeg ook niet dat het in alle gevallen onzin is en er in echte gevallen niks aan gedaan moet worden, maar dat voor afwijkend gedrag en afwijkende prestaties toch al gauw naar een bijpassend labeltje wordt gezocht.
pi_86647521
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:20 schreef Salvad0R het volgende:
Idd net zo'n fabeltje als antidepressiva . 90% is helemaal niet gebaat bij dergelijke medicatie, maar het is het eerste waar men naar grijpt :N
Groetjes, Ezio.
  Admin maandag 20 september 2010 @ 19:27:26 #68
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86647617
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, waarom gebruiken ze eigenlijk die DSM nog? :Z
Als ze die nou es idd niet gebruikten..

pi_86647679
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:27 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dan was communicatie tussen hulpverleners (in de breedste zin van het woord) bijna onmogelijk ;)
pi_86647681
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen apart zijn en een stoornis hebben die je leven dusdanig negatief beinvloed. Bij dat eerste lijkt me niet dat je als ouder je kind naar een psychiater gaat sturen. Tuurlijk kan je wel een karakter hebben dat dingen gemeen heeft met iemand die ADHD heeft, maar dat zijn dan slechts enkele kenmerken en lang niet genoeg voor een stoornis.
Ach schei toch uit zeg !
Ga eens in op de vraag waarom wij hier (5x) meer "zieke" kinderen hebben dan de landen om ons heen?
Nederland is gek geworden !
Groetjes, Ezio.
pi_86647709
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:27 schreef yvonne het volgende:
Daar wordt de samenleving ongetwijfeld een stuk beter van. :')
pi_86647752
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:25 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Idd net zo'n fabeltje als antidepressiva . 90% is helemaal niet gebaat bij dergelijke medicatie, maar het is het eerste waar men naar grijpt :N
Mwah, dat zijn nogal stellige woorden. Anti-depressiva kunnen - als er adequate hulp geboden wordt - i.c.m. therapie bijvoorbeeld wel degelijk nuttig zijn.
  Admin maandag 20 september 2010 @ 19:32:32 #73
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86647877
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat was het dan uiteindelijk? Mijn broertje heeft ADD en ook behoorlijk wat problemen, maar hij hoefde geen ritalin alleen als hij dat zou willen. Beter van niet, aangezien hij sowieso al niet goed reageert op bepaalde drugs en ritalin dus best heftig is. Maar hij rookt wel, dat werkt ook enigszins rustgevend.
Zie m'n klikbare sig :)

Admin maandag 20 september 2010 @ 19:33:53 #74
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86647961
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:28 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dan was communicatie tussen hulpverleners (in de breedste zin van het woord) bijna onmogelijk ;)
Dan moet men afgaan op eigen observatie, kennis etc ja, dat is schrikken..
DSMIV is voor namelijk voor de industrie hè, dat daar even duidelijkheid over is.

Admin maandag 20 september 2010 @ 19:34:40 #75
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86648005
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:11 schreef yvonne het volgende:

[..]

Heeft iemand in dit topic de docu wel gezien?
Want ik ben er nog steeds redelijk verbijsterd over.
De macht van de industrie.
Artsen die met het grootste gemak medicatie voorschrijven.
"ja ik heb het met m'n dochter meegeslikt, bij mij werkt het wel" Hopla, eigen recept en ADHD
De man die mede verantwoordelijk was voor de DSMIV die er enorme spijt van had.
Leerkrachten die op de stoel van de arts gaan zitten.
Ouders die min of meer gedwongen worden hun kind drugs te geven.

Ik vond het nogal wat.
Iemand gezien?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')