Wauw aan deze kortzichtige reactie van jou kun je wel zien dat je, je huiswerk hebt gedaan...quote:Op maandag 20 september 2010 09:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
Waarom een middenweg? Dat is het hele punt van geloof nou juist. Er is geen middenweg. Er is het woord van God, gebracht door een of meerdere profeten en als je je daar niet naar schikt zul je lijden. God ziet alles, altijd en aanbid je hem niet dan ben je zacht gezegd fucked.
Nogmaals; het is echt walgelijk.
Kortzichtig, omdat er ook mensen rondlopen die eigenlijk niet meer geloven maar uit traditie/angst toch nog volhouden gelovig te zijn?quote:Op maandag 20 september 2010 09:44 schreef Veritas-1 het volgende:
[..]
Wauw aan deze kortzichtige reactie van jou kun je wel zien dat je, je huiswerk hebt gedaan...
Nee, dat ben ik niet. Ik ben niet eens gelovig, sterker nog, ik kan wel een emmer vol van de gemiddelde religie. Maar ik ben in mijn jeugd altijd wel goed op de hoogte gebracht van verschillende religies, en respecteer een ieder ook in zijn/haar geloof. Maar laat mij vooral met rust in mijn eigenlijk geloof, het geloof in mijn gezin, mijn familie, en mijn vrienden en kennissen. Want daar moet je het van hebben als het erop aankomt.quote:Op maandag 20 september 2010 09:32 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ne, hoor. Ik doe alleen een constatering. Het gaat hier over gelovig opvoeden met een niet-gelovige partner. Daar ga jij volledig aan voorbij en je begint over een oplossing binnen een religieus kader. Dopen is alleen een issue bij christenen, daar los je de problemen van een niet-christen niet mee op.
Of er iets mis is met een gelovige opvoeding is nou juist de issue van TS maar jij neemt al als vanzelfsprekend dat daar niets mis mee is. Sorry jongen, of je het nou leuk vindt of niet, je bent hartstikke geïndoctrineerd.
Is dat niet iets wat je al moet weten voor de zwangerschap?quote:Op maandag 20 september 2010 09:31 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ja, dat bedacht ik me ook nadat ik het gepost had.
Gelukkig zijn we er ook nog niet uit, vind ik dan weer.
Eerst maar eens zwanger worden, dan kijken we wel verder vind ik. Heb geen behoefte om me daar nu al druk over te gaan maken.
Want iedereen die niet aan die onzin doet zal wel niet serieus zijn?quote:Op maandag 20 september 2010 09:36 schreef avotar het volgende:
als je een serieus advies hierover wil hebben, moet je niet op Fok zijn.
Op het moment dat je geloof in je TT stopt, krijg alleen maar mensen die roepen wat een onzin geloof is en hoe het zo ontzettend uit de tijd is.
Wat ik probeer te zeggen is dat er meer kerken zijn dan alleen katholiek of gereformeerd. En "zeker zelf gelovig?" wat een vooroordeel weer.quote:Op maandag 20 september 2010 09:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
Kortzichtig, omdat er ook mensen rondlopen die eigenlijk niet meer geloven maar uit traditie/angst toch nog volhouden gelovig te zijn?De materie is verwerpelijk en zeer naargeestig, stamt uit een tijd waarin men er nog van overtuigd was dat de aarde plat was. En daarnaar moet je zelfs in 2010 nog je leven inrichten?
Alsje-fucking-blieft zeg, zeker zelf gelovig?
Ook naar homofielen toe? Of is dat meer een 'predik een boodschap van hoop en liefde om ze te bekeren en het "juiste" pad te volgen'?quote:Op maandag 20 september 2010 09:41 schreef iwulff het volgende:
[..]
Predik een boodschap van hoop en liefde?
Mmmm... de wereld is echter geen vredige plek waar iedereen in liefde en harmonie met elkaar leeft. Religie zal daar geen verandering in brengen, dat heeft de geschiedenis al reeds bewezen. De wetenschap heeft de wereld veel meer te bieden, mensen kunnen daarmee over hun eigen lot beschikken. Juist het geloof in het onverklaarbare maakt de geest ontvankelijk voor het trekken van ongefundeerde conclusies. De wetenschap beweert niet alles te weten, maar datgene dat we menen te weten is in ieder geval gefundeerd op bewijs en iedereen staat het vrij de inzichten te verleggen volgens de wetenschappelijke methode. De open discussie die het mogelijk maakt een getrouw beeld van de realiteit te krijgen is imho oneindig veel aantrekkelijker dan het volgen van een dogma waar deze mogelijkheden er niet zijn.quote:Op maandag 20 september 2010 09:41 schreef iwulff het volgende:
[..]
Heb je vijanden lief? Help de wezen en de weduwen? Predik een boodschap van hoop en liefde? Dat de uitvoer door de kerk in het verleden totaal onchristelijk was betekend nog niet dat dit de boodschap was van Jezus. Het Christelijke geloof, gaat als eerste om genade en liefde, en daarna pas over het oordeel van God. Maar goed ik ga offtopic.
Weet je wel wat het precies inhoud? Heb je de evangelieverslagen gelezen? De meeste mensen hier op FOK weten niet waar ze het over hebben wat betreft het Christelijke geloof... de meeste mensen die Christelijke zeggen te zijn weten dat niet eens.quote:Op maandag 20 september 2010 09:50 schreef D. het volgende:
[..]
Want iedereen die niet aan die onzin doet zal wel niet serieus zijn?
Nee, want met iedereen die het direct als onzin bestempeld, kun je toch geen fatsoenlijke discussie hebben die het niveau "ik vind het stom" overstijgt.quote:Op maandag 20 september 2010 09:50 schreef D. het volgende:
[..]
Want iedereen die niet aan die onzin doet zal wel niet serieus zijn?
Mag hij dat van het geloof, of van zichzelf?quote:Op maandag 20 september 2010 09:33 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Hij is niet Christelijken hij mag wel met ongelovigen omgaan en ermee trouwen
Tertium non daturquote:Op maandag 20 september 2010 09:53 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Mag hij dat van het geloof, of van zichzelf?
Hij praktiseert en heeft sex voor het huwelijk ?
Moslim meisjes worden vermoord als ze seks hebben voor het huwelijk (eerwraak), en de mannen mogen er op los neuken
Lekker hypocriet
Ik ben Christelijk opgevoed, ben zelfs een tijd misdinaar geweest.quote:Op maandag 20 september 2010 09:52 schreef iwulff het volgende:
[..]
Weet je wel wat het precies inhoud? Heb je de evangelieverslagen gelezen? De meeste mensen hier op FOK weten niet waar ze het over hebben wat betreft het Christelijke geloof... de meeste mensen die Christelijke zeggen te zijn weten dat niet eens.
Hypocrisie is menselijk.... maar waar lees jij dat het gaat over een moslim?quote:
Van misbruik zou ik al spreken als mij in mijn jeugd door een dergelijke dwaas dit soort onzin aangepraat was. En ja, ik ga hier met name uit van deze twee kerken. Er zullen ongetwijfeld ook nog andere kerken zijn die er een beetje hun eigen verhaaltje van gemaakt hebben, net zoals er in Amerika sekten zijn die voortborduren op de bijbel en daarbij hun eigen leider/oprichter aandragen als de nieuwe messias.quote:Op maandag 20 september 2010 09:51 schreef Veritas-1 het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat er meer kerken zijn dan alleen katholiek of gereformeerd. En "zeker zelf gelovig?" wat een vooroordeel weer.
Alsje-fucking-blieft zeg, misbruikt door een pastoor?
Er zijn niet meer geloven dan Christelijk en Molsim?quote:Op maandag 20 september 2010 09:53 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Moslim meisjes worden vermoord als ze seks hebben voor het huwelijk (eerwraak), en de mannen mogen er op los neuken
Lekker hypocriet
Heel goed dat je ervoor gekozen hebt om voor jezelf te denken, ik ken veel mensen die enorm met een soortgelijke keuze geworsteld hebben.quote:Op maandag 20 september 2010 09:56 schreef snakelady het volgende:
Ik ben Christelijk opgevoed, ben zelfs een tijd misdinaar geweest.
In die tijd ben ik ook gaan twijfelen en in mijn tienerjaren vond ik steeds meer zaken waar ik het niet mee eens was.
Vandaar dat ik het geloof de rug heb toegekeerd en voor mezelf ben gaan denken.
Als ik ooit kinderen krijg zal ik ze zeker iets meegeven over de geschiedenis van de religies en waarom er mensen zijn die een religie aanhangen. Maar ik zal ze voornamelijk voorhouden dat er niet zoiets bestaat als een god of een bovennatuurlijke wereld waar ongrijpbare wezens het voor het zeggen hebben. Ik onderken wel de spirituele aard van de mens en de zoektocht naar de zingeving van het leven. Ieder mens geeft daar op zijn eigen wijze invulling aan.quote:Overigens heb ik geen hekel aan gelovige, ieder moet dat voor zich weten, maar ik zal onze kinderen van ieder geloof iets meegeven en dan kunnen ze in hun volwassen leven zelf beslissen of ze er iets mee doen ja of nee.
Ik denk dat TS het dan ook niet moet hebben van een discussie over geloof goed, geloof fout maar van ervaringen van mensen die opgegroeid zijn met 1gelovige ouder of die zelf kinderen opvoeden in deze situatie.quote:Op maandag 20 september 2010 09:52 schreef avotar het volgende:
[..]
Nee, want met iedereen die het direct als onzin bestempeld, kun je toch geen fatsoenlijke discussie hebben die het niveau "ik vind het stom" overstijgt.
Hij mag het van het geloofquote:Op maandag 20 september 2010 09:53 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Lekker hypocriet
Ik ben 'officieel' katholiek (dus doopsel, communie en vormsel gehad), maar ik heb ook een gezond verstand.quote:Op maandag 20 september 2010 09:52 schreef avotar het volgende:
[..]
Nee, want met iedereen die het direct als onzin bestempeld, kun je toch geen fatsoenlijke discussie hebben die het niveau "ik vind het stom" overstijgt.
Elk puntje telt.quote:Op maandag 20 september 2010 09:53 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Lekker hypocriet
Maar is hij nu Jedi of nietquote:
Hebben ze dit nog wel op weten te lossen of gingen ze uit elkaar?quote:Op maandag 20 september 2010 10:03 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ik denk dat TS het dan ook niet moet hebben van een discussie over geloof goed, geloof fout maar van ervaringen van mensen die opgegroeid zijn met 1gelovige ouder of die zelf kinderen opvoeden in deze situatie.
De paar voorbeelden die ik ken van gemengd gelovige gezinnen waren niet best. Veel ruzies en zich "niet begrepen voelen" van beide partijen.
ONZ is een paar deuren verderopquote:Op maandag 20 september 2010 09:59 schreef NotYou het volgende:
[..]
FOKKERS! LEES DE BERICHTEN VAN DEZE MAN GOED, HIJ IS EEN WIJZE MAN VAN GELOOF, HIJ BEGRIJPT DE WARE LEER VAN JEZUS EN DRAAGT DEZE UIT! LATEN WIJ VOOR HEM KNIELEN EN ONS DOOR HEM LATEN ONDERWIJZEN.
GOD = LIEFDE
JEZUS = LIEFDE
![]()
![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |