Dit had dan ook niet zozeer betrekking op jouw specifieke situatie als wel op geloof in het algemeen.quote:Op maandag 20 september 2010 09:26 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Hij is geadopteerd en zijn pleeggezin is niet gelovig net als zijn pleegfamilie. Hij heeft enkele vrienden die ook gelovig zijn. En ik en mijn familie zijn dan niet gelovig dus het is niet dat ze geboren worden in een steng gelovig gemeenschap
Is dit, deze hatelijke, zacht gezegd zwaar gedateerde nonsens werkelijk iets waarmee jij je kinderen wil grootbrengen TS?quote:Op maandag 20 september 2010 09:29 schreef iwulff het volgende:
Ik ben zelf Christen en dit onderwerp is natuurlijk heel lastig, maar eigenlijk word je als Christen geleerd (vanuit de Bijbel) om geen relatie aan te gaan met een niet Christen. De bekende woorden..'ongelijk span', kun je lezen in 2 Korintiërs 14-18:
Loop niet in een en hetzelfde span met ongelovigen. Wat is de verwantschap tussen gerechtigheid en wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis te maken? Waarin lijken Christus en Beliar op elkaar? Wat hebben een gelovige en een ongelovige gemeen? Wat heeft de tempel van God met afgoden te maken? Wijzelf zijn de tempel van de levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal bij hen wonen en in hun midden verkeren, ik zal hun God zijn en zij mijn volk. Daarom zegt de Heer: Ga weg bij de ongelovigen, zonder je van hen af en raak niets aan dat onrein is. Dan zal ik jullie aannemen en jullie vader zijn, en jullie mijn zonen en dochters - zegt de almachtige Heer.’
Voor hem kan het dus ook heel moeilijk zijn, ik weet niet hoe Christelijk hij leeft. Veel nemen het niet zo nauw met bepaalde leefregels, waaronder dat je geen seks voor je huwelijk moet hebben. Maar het lijkt me zeer moeilijk dit onderwerp. Wat dus eigenlijk de groote vraag is, wat voor Christen is hij? Is hij een Christen die puur de Bijbel volgt of maakt hem bepaalde dingen minder uit dan anderen?
Ja, dat bedacht ik me ook nadat ik het gepost had.quote:Op maandag 20 september 2010 09:18 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Maar dat wordt een stuk moeilijker te regelen als je ze al meteen laat dopen... Moeten ze zich eerst weer uitschrijven bij iets waar ze dan zelf niet voor hebben gekozen.
Ik zou mijn kinderen dus persoonlijk nooit laten dopen, omdat ik vind dat ze zelf de keuze mogen maken, en je bij dopen er gelijk een stempeltje op drukt.
Ne, hoor. Ik doe alleen een constatering. Het gaat hier over gelovig opvoeden met een niet-gelovige partner. Daar ga jij volledig aan voorbij en je begint over een oplossing binnen een religieus kader. Dopen is alleen een issue bij christenen, daar los je de problemen van een niet-christen niet mee op.quote:Op maandag 20 september 2010 09:27 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Sorry? Heb ik je tenen net iets te hard geraakt? Er is niets mis met een gelovige opvoeding, maar je kind mag pas beloftes aan een kerkelijke institutie doen als hij daar zelf volwassen genoeg voor is, dat is wat ik zei... maar goed, blijkbaar was het raak voor jou...
Grappig dat aangenomen wordt dat hij een Christen isquote:Op maandag 20 september 2010 09:29 schreef iwulff het volgende:
Ik ben zelf Christen en dit onderwerp is natuurlijk heel lastig, maar eigenlijk word je als Christen geleerd (vanuit de Bijbel) om geen relatie aan te gaan met een niet Christen. De bekende woorden..'ongelijk span', kun je lezen in 2 Korintiërs 14-18:
Loop niet in een en hetzelfde span met ongelovigen. Wat is de verwantschap tussen gerechtigheid en wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis te maken? Waarin lijken Christus en Beliar op elkaar? Wat hebben een gelovige en een ongelovige gemeen? Wat heeft de tempel van God met afgoden te maken? Wijzelf zijn de tempel van de levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal bij hen wonen en in hun midden verkeren, ik zal hun God zijn en zij mijn volk. Daarom zegt de Heer: Ga weg bij de ongelovigen, zonder je van hen af en raak niets aan dat onrein is. Dan zal ik jullie aannemen en jullie vader zijn, en jullie mijn zonen en dochters - zegt de almachtige Heer.’
Voor hem kan het dus ook heel moeilijk zijn, ik weet niet hoe Christelijk hij leeft. Veel nemen het niet zo nauw met bepaalde leefregels, waaronder dat je geen seks voor je huwelijk moet hebben. Maar het lijkt me zeer moeilijk dit onderwerp. Wat dus eigenlijk de groote vraag is, wat voor Christen is hij? Is hij een Christen die puur de Bijbel volgt of maakt hem bepaalde dingen minder uit dan anderen?
Rustig maar, ik snap je punt wel maar ik gaf aan wat de Bijbel verteld dus vandaar. Ik bedoel dus niet letterlijk dat je met Bijbel quotes moet komen, ik probeer daar mee te zeggen dat het er niet in staat.quote:Op maandag 20 september 2010 09:30 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Oh god. Ik ben niet gelovig. Ja, in mijn hart, en voor mijn naasten en geliefden. Ik heb geen institutie nodig om een goed mens te zijn, en ook geen loze en lege beloftes aan een vereniging van medegelovigen... en ik kan dus ook niet quoten uit een boek dat zo veranderlijk is als de ontwikkeling in de wereld, dus aan een boek dat blijkbaar evolueert, terwijl het leert dat evolutie van de mens er niet was, want wij zijn geschapen door één of andere klapjoker?
Ik ga niet citeren uit een bijbel, ik weet welke dopen ik heb meegemaakt, en de crap die daarbij wordt verkondigd...
Oh god, het is een allochtoon/moslim?quote:Op maandag 20 september 2010 09:32 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Grappig dat aangenomen wordt dat hij een Christen isdat is hij niet
Hij heeft wel seks voor het huwelijk, wat eigenlijk niet mag (volgens mij in geen enkel geloof), maar voor de rest volgt hij wel het geloof en vind alles daarin belangrijk
Hij is niet Christelijkquote:Op maandag 20 september 2010 09:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
Is dit, deze hatelijke, zacht gezegd zwaar gedateerde nonsens werkelijk iets waarmee jij je kinderen wil grootbrengen TS?
Lol, gezien de reacties dacht ik dat...quote:Op maandag 20 september 2010 09:32 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Hij heeft wel seks voor het huwelijk, wat eigenlijk niet mag (volgens mij in geen enkel geloof), maar voor de rest volgt hij wel het geloof en vind alles daarin belangrijk
Een geadopteerde moslim, hoe vaak zie je dat?quote:Op maandag 20 september 2010 09:33 schreef NotYou het volgende:
[..]
Oh god, het is een allochtoon/moslim?
psssttt, een Jehovah's Getuigen is eigenlijk een Christen. Alleen worden ze niet als zodanig beschouwd omdat ze het niet eens zijn met de kerkleer.quote:Op maandag 20 september 2010 09:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een geadopteerde moslim, hoe vaak zie je dat?
Misschien een Jehova getuige?
Het maakt niet uit welke religie hij volgt, jij bent niet religieus en hij is dat wel, dat is een groot probleem. Religie doet rare dingen met het menselijk verstand, net als verlieft zijn overigens... Denk heel goed na over de mogelijke consequenties, argumenten afzwakken met gedachten als... het zal wel loslopen... vergeet het maar, religie is een ernstig misverstand dat heel diep genesteld is in de psyche.... daar moet je je kinderen ver vandaan houden. Als je dat verzaakt ben je in mijn zienswijze gewoon een slechte moederquote:Op maandag 20 september 2010 09:32 schreef Kloontje88 het volgende:
Geadopteerde moslim? Gebeurt vaker dan je zou denken.quote:Op maandag 20 september 2010 09:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een geadopteerde moslim, hoe vaak zie je dat?
Misschien een Jehova getuige?
Ja dat klopt, ik heb ook forums gevonden die weer geloof alleen maar positief vonden. Dus had gehoopt hier een beetje een middenweg te kunnen vinden, en daarnaast ben ik zelf bekend op fok (dit is zoals je ziet een kloon) dus ik dacht laat ik het hier proberen.quote:Op maandag 20 september 2010 09:36 schreef avotar het volgende:
als je een serieus advies hierover wil hebben, moet je niet op Fok zijn.
Op het moment dat je geloof in je TT stopt, krijg alleen maar mensen die roepen wat een onzin geloof is en hoe het zo ontzettend uit de tijd is.
Fixedquote:Op maandag 20 september 2010 09:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het maakt niet uit welke religie hij volgt, jij bent niet religieus en hij is dat wel, dat is een grote uitdaging. Religie doet rare dingen met het menselijk verstand, net als verlieft zijn overigens... Denk heel goed na over de mogelijke consequenties, argumenten afzwakken met gedachten als... het zal wel loslopen... vergeet het maar, religie is een ernstig misverstand dat heel diep genesteld is in de psyche.... daar moet je je kinderen ver vandaan houden. Als je dat verzaakt ben je in mijn zienswijze gewoon een slechte moeder
Jedi?quote:
Een aantal van ons geven toch behoorlijk middenweg adviesquote:Op maandag 20 september 2010 09:38 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Ja dat klopt, ik heb ook forums gevonden die weer geloof alleen maar positief vonden. Dus had gehoopt hier een beetje een middenweg te kunnen vinden, en daarnaast ben ik zelf bekend op fok (dit is zoals je ziet een kloon) dus ik dacht laat ik het hier proberen.
Mijn posts zijn anders zeer serieus.quote:Op maandag 20 september 2010 09:36 schreef avotar het volgende:
als je een serieus advies hierover wil hebben, moet je niet op Fok zijn.
Op het moment dat je geloof in je TT stopt, krijg alleen maar mensen die roepen wat een onzin geloof is en hoe het zo ontzettend uit de tijd is.
Heb je vijanden lief? Help de wezen en de weduwen? Predik een boodschap van hoop en liefde? Dat de uitvoer door de kerk in het verleden totaal onchristelijk was betekend nog niet dat dit de boodschap was van Jezus. Het Christelijke geloof, gaat als eerste om genade en liefde, en daarna pas over het oordeel van God. Maar goed ik ga offtopic.quote:Op maandag 20 september 2010 09:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het maakt niet uit welke religie hij volgt, jij bent niet religieus en hij is dat wel, dat is een groot probleem. Religie doet rare dingen met het menselijk verstand, net als verlieft zijn overigens... Denk heel goed na over de mogelijke consequenties, argumenten afzwakken met gedachten als... het zal wel loslopen... vergeet het maar, religie is een ernstig misverstand dat heel diep genesteld is in de psyche.... daar moet je je kinderen ver vandaan houden. Als je dat verzaakt ben je in mijn zienswijze gewoon een slechte moeder
Mmm.... de gelovigen bekeren tot 'the dark side', dat is inderdaad een uitdagingquote:
Waarom een middenweg? Dat is het hele punt van geloof nou juist. Er is geen middenweg. Er is het woord van God, gebracht door een of meerdere profeten en als je je daar niet naar schikt zul je lijden. God ziet alles, altijd en aanbid je hem niet dan ben je zacht gezegd fucked.quote:Op maandag 20 september 2010 09:38 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Ja dat klopt, ik heb ook forums gevonden die weer geloof alleen maar positief vonden. Dus had gehoopt hier een beetje een middenweg te kunnen vinden, en daarnaast ben ik zelf bekend op fok (dit is zoals je ziet een kloon) dus ik dacht laat ik het hier proberen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |