abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 september 2010 @ 21:56:58 #1
120235 skippy22
Potente kangoeroe
  zondag 19 september 2010 @ 22:01:58 #3
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86617447
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:59 schreef AchJa het volgende:
Nee, die zijn Russisch...
Ohja :')
  zondag 19 september 2010 @ 22:02:11 #4
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86617466
Maar ik bedoel ook de link met de mivd e.d
pi_86617567
quote:
Op zondag 19 september 2010 22:02 schreef skippy22 het volgende:
Maar ik bedoel ook de link met de mivd e.d
Als we dat hadden, zouden er maar weinig mensen iets van weten en nog minder mensen er iets over willen zeggen.
pi_86617646
Nee, die doen "speciale verkenningen", lumb verkenners kan je meer vergelijken met een uitgestegen vorm van de BVE dacht ik.

Er staat volgens mij op DDP een heel erg tof artikel over.

En de MIVD zal vast wel zoiets feestelijks hebben, alleen voor zover ik weet doet het KCT het speciale verkenningen voor de KL.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  zondag 19 september 2010 @ 22:06:14 #7
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86617743
quote:
Op zondag 19 september 2010 22:04 schreef Vronsky het volgende:
Nee, die doen "speciale verkenningen", lumb verkenners kan je meer vergelijken met een uitgestegen vorm van de BVE dacht ik.

Er staat volgens mij op DDP een heel erg tof artikel over.
bve ddp :?
pi_86617955
Brigade Verkennings eskadron

en:

http://dutchdefencepress.com/

Zijn dit niet de LUMB verkenners?
http://www.dutchdefencepress.com/?p=2080
  zondag 19 september 2010 @ 22:19:29 #10
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86618459
Pathfinders
  zondag 19 september 2010 @ 22:19:54 #11
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86618478
Toch :?
  zondag 19 september 2010 @ 22:27:38 #12
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_86618880
Nee pathfinders zijn de lui die LZ's (landing zones voorverkennen en markeren).
Ik ben verder niet bekend met lmb verkenners, maar als een organiek bataljon lijkt mij dat daar gewoon een verkenningspeloton bij zit.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_86620402
quote:
Op zondag 19 september 2010 22:27 schreef Rave_NL het volgende:
Nee pathfinders zijn de lui die LZ's (landing zones voorverkennen en markeren).
Ik ben verder niet bekend met lmb verkenners, maar als een organiek bataljon lijkt mij dat daar gewoon een verkenningspeloton bij zit.
Klopt elke bat (11/12 en 13) heeft een eigen verk pel en de brigade heeft dus de pathfinders :).
Bah !
pi_86789780
Het 42 verkenningsesquadron van de luchtmobiele zat in uruzgan, voornamelijk een terreinwagen met 4 man, waaronder de groepcommandant, ze zaten meestal een dag of 5 in de voorlinie, waarna ze terugkeerden naar kamp holland.
  vrijdag 24 september 2010 @ 19:01:00 #15
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_86800145
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 14:42 schreef Clan het volgende:
Het 42 verkenningsesquadron van de luchtmobiele zat in uruzgan, voornamelijk een terreinwagen met 4 man, waaronder de groepcommandant, ze zaten meestal een dag of 5 in de voorlinie, waarna ze terugkeerden naar kamp holland.
:? come again... :?
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
pi_86821180
quote:
:')
Bah !
  zaterdag 25 september 2010 @ 20:17:02 #17
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_86839236
o god hier gaan we weer :P
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_86842267
Ik ga nog geen eens de moeite doen om aan te geven wat er daar fout is. :')
pi_86870703
quote:
:')
Drivehome kwam, drivehome zag, drivehome sprak typte
pi_86900963
ik heb even een algemene vraag voor de kenners hier.

Ik lees nou overal over dat LMB gedoe( lucht mobiele brigade boys) en op de YouTube filmpjes zie je allemaal hoe geweldig ze zijn en hun opleiding maar ff voor de leken onder ons

zijn die gasten nou wel of geen elite zoals die mariniers en commandos want overal lees je dat die
rode baret wat betekend en dat ze para zijn
terwijl als ik google en navraag doe de echte elite de
paratroopers zijn die een paarse? baret (engelsen)hebben en een ander logo
en dat hele LMB gewone infanteristen zijn die alleen snel verplaats worden en verder niks met het elite gedoe van doen hebben.

graag reacties van mensen zoals RAVE/LEO/SINE en gasten vd MP die hier mi meer van weten dan menigeen.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_86901398
http://www.defensie.nl/landmacht/eenheden/korps_commandotroepen/

of

http://www.defensie.nl/la(...)uchtmobiele_brigade/

quote:
Het Korps Commandotroepen (KCT) is de speciale eenheid van de Koninklijke Landmacht. De commando’s van het KCT voeren speciale operaties (specops) uit ter ondersteuning van crisisbeheersing en verdedigingstaken.
quote:
11 Luchtmobiele Brigade '7 december' (11 LMB) bestaat uit 11 Infanteriebataljon (Air Assault) Garde Grenadiers en Jagers, 12 Infanteriebataljon (Air Assault) Regiment Van Heutsz en 13 Infanteriebataljon (Air Assault) Regiment Stoottroepen Prins Bernhard, en de bijbehorende gevechtssteun en logistieke eenheden. De Luchtmobiele Brigade is de enige brigade met een eigen luchtverdedigings- en bevoorradingscompagnie.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_86903005
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:53 schreef rubje het volgende:

Ik lees nou overal over dat LMB gedoe( lucht mobiele brigade boys) en op de YouTube filmpjes zie je allemaal hoe geweldig ze zijn en hun opleiding maar ff voor de leken onder ons

zijn die gasten nou wel of geen elite zoals die mariniers en commandos want overal lees je dat die
en dat hele LMB gewone infanteristen zijn die alleen snel verplaats worden en verder niks met het elite gedoe van doen hebben.

graag reacties van mensen zoals RAVE/LEO/SINE en gasten vd MP die hier mi meer van weten dan menigeen.
Nja, ze hebben wel para ploegen, maar er zit een verschil tussen airborn en air assault.
Let wel op: Ze zijn bij de LUMB erg goed in wat te ze doen, maar je hebt nogal veel jochies die denken dat het SOF zijn.

Een echte airborn brigade is bijvoorbeeld dit:
http://en.wikipedia.org/wiki/173rd_Airborne

(Zijn geen "elite", alhoewel ze heel waarschijnlijk gezamelijk meer actie hebben gezien dan de gemiddelde militair op deze aardkloot :') )
pi_86967261
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:53 schreef rubje het volgende:

De luchtmobiele is eigenlijk gewoon de vervanging van de Cavelerie, vnml begonnen in de VS, wie Apocalypse Now kent, ziet het logo van de huzaren op de schouder, een paardenkop, met een diagonale streep. Gezien Grenadiers van voor de tweede oorlog het 'Keurkorps' was van defensie zijn ze hoogstwaarschijnlijk ook toegevoegd om haar 'meerwaarde' te geven. Alleen Commando's en Mariniers zijn 'elite' Grenadiers en Jagers zijn 'Garde', vanwege haar verdiensten tijdens de 'vele oorlogen' in het verleden ( Oproer van Brussel, Tiendaagse veldtocht, citadel van Antwerpen etc)
pi_86969095
quote:
Op woensdag 29 september 2010 00:52 schreef Clan het volgende:

[..]

De luchtmobiele is eigenlijk gewoon de vervanging van de Cavelerie, vnml begonnen in de VS, wie Apocalypse Now kent, ziet het logo van de huzaren op de schouder, een paardenkop, met een diagonale streep. Gezien Grenadiers van voor de tweede oorlog het 'Keurkorps' was van defensie zijn ze hoogstwaarschijnlijk ook toegevoegd om haar 'meerwaarde' te geven. Alleen Commando's en Mariniers zijn 'elite' Grenadiers en Jagers zijn 'Garde', vanwege haar verdiensten tijdens de 'vele oorlogen' in het verleden ( Oproer van Brussel, Tiendaagse veldtocht, citadel van Antwerpen etc)
.. :')

Even een correctie: Maar je zit te denken aan de 1st Cavalry Division, die zijn de afgelopen honderd jaar meerdere keren van taak veranderd.
Nu is het gewoon een zogeheten "Heavy Armoured Division" , ja er is ook een combat aviation brigade, maar naar mijn weten is dat meer zodat ze al hun eigen dingen hebben en zelfstandig kunnen vechten.

En ja, toen der tijd deed het inderdaad gedeeltelijk Air Assault (Nu nog, maar het is zeker geen primaire taak), maar dat was eerder omdat het veel makkelijker is mensen met helikopters rond te brengen in de jungle dan te lopen of een tank te gebruiken.
Maar het is zeker geen vervanger voor de cavalerie.

Dus ga alsjeblieft eens opzoeken waar de fuck je het over hebt voordat je weer van die bullshit gaat verspreiden. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Vronsky op 29-09-2010 08:19:02 ]
  woensdag 29 september 2010 @ 10:37:40 #25
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_86972307
quote:
Op woensdag 29 september 2010 00:52 schreef Clan het volgende:

[..]

De luchtmobiele is eigenlijk gewoon de vervanging van de Cavelerie.
Nee. Iets met tanks. Air Assault is gewoon een nieuwe variant van het concept infanterist. Paarden als aanvalseenheid zijn tijdens of vlak voor de Tweede Wereldoorlog vervangen door tanks en dergelijke, afhankelijk van over welk land je het hebt.

Dit is overigens de huidige Order of Battle van de 1st Cavalry Division:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:1st_US_Cavalry_Div.png

Je ziet dat elk BCT een geheel op zichzelf opererende eenheid is die opgemaakt uit tanks, IFV's met infanteristen en artillerie en dat er nog een Air Cav Brigade aan vastgeplakt is. Die afzonderlijke BCT's en ACB's zijn nog het meest vergelijkbaar met onze 13de, 43ste en 11de brigades.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')