Dat Wilders zich richt op abstract idee klopt in technische zin natuurlijk wel. Echter, moslims voelen zich natuurlijk wel aangesproken. Je kunt het christendom ook niet beledigen zonder christenen in hun ziel te raken.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:38 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik denk dat de allochtone bevolking waar Wilders zich op richt (wat overigens niet waar is, hij richt zich puur op de abstracte idee van de politieke islam maar dat terzijde) mondig en rationeel genoeg is om Wilders' uitspraken te relativeren en/of in een begripvol kader te plaatsen. Ik durf bij deze de "gevolgen" (wat zijn deze concreet dan overigens?) te bagatelliseren en dat is een compliment voor de islamitische bevolking van Nederland...

O dus bevolkingsgroepen beledigen en zeggen dat ze achterlijk zijn is geen haat zaaien?quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beschuldig Wilders dan ook niet van haatzaaien.
[..]
Misschien wil hij wel dat de blanke Nederlanders naar de stembus rennen om op Wilders te stemmen, weet ik veel, ik kan niet in zijn hoofd kijken. Misschien heeft hij wel, net als Wilders een hekel aan moslims.quote:Klopt. Maar wie wil hij precies tegen wie opzetten?

Dit is me uit het hart gegrepen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:28 schreef teknomist het volgende:
[..]
Aanhangers? Nou sorry voor een miscalculatie, maar ik dacht dat het er 2 mio waren. Waarom worden verdedigers van Wilders altijd gelijk gezien als aanhangers van Wilders en/of PVV-stemmers? Ik heb nooit PVV gestemd en ik zal het ook nooit doen. Ik vind alleen de aversie tegen Wilders vaak disproportioneel, waarbij de werkelijke, alledaagse problemen in de oude wijken die vaak ten grondslag liggen van zijn succes worden genegeerd of gebagatelliseerd.

Als WIlders het geeft over de afwezigheid van de allochtonen als zijn utopia, denk ik dat hij wel verder gaat dan de politiekle Islam. En als hij alleen maar met drogredenen aankomt omtrent zaken die zgn. Islam inhoudelijk zijn, terwijl deze net zo goed te vinden zijn bij ander geloven of zelfs niet-religieuze doctrines, is de bewering dat hij zich puur op de politieke Islam zou richten, niets minder dan onzin.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:38 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik denk dat de allochtone bevolking waar Wilders zich op richt (wat overigens niet waar is, hij richt zich puur op de abstracte idee van de politieke islam maar dat terzijde)
Ik vind het sowieso zeer typisch dat je allochtonen en Islam generaliseert tot iets alsof het over hetzelfde gaat. Wilders maakt die fout. Het gros van zijn aanhang maakt die fout. Maar iemand die beweert dat er een verschil in in de woorden van Wilders, en vervolgens dezelfde fout maakt, kan ik maar moeilijk serieus nemen.quote:mondig en rationeel genoeg is om Wilders' uitspraken te relativeren en/of in een begripvol kader te plaatsen. Ik durf bij deze de "gevolgen" (wat zijn deze concreet dan overigens?) te bagatelliseren en dat is een compliment voor de islamitische bevolking van Nederland...
Ik denk niet dat je begrijpt wat haatzaaien is. Mensen wegzetten als inferieur is iets anders dan mensen dom noemen omdat ze voldoen aan maatschappelijke kenmerken die volgens hem domheid faciliteren. Wilders noemt moslims een gevaar omdat ze moslim zijn, en Ramdas zegt dan mensen stemmen op grond van non-kennis door het kijken van RTL, SBS, lezen van De Telegraaf, etc.. Het verschil is dat de kennis die Wilders heeft van de moslims, niet overeenkomt met de werkelijkheid. En de white trash waar Ramdas het over heeft, bewijzen in zijn ogen zijn gelijk door op Wilders te stemmen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:28 schreef Holograph het volgende:
[..]
Vind je dat jij nog mag beweren dat Wilders haat zaait, wanneer je je steun uitspreekt voor haat zaaiende stukken?
Heel eerlijk, vind je jezelf niet een klein beetje hypocriet?

Leg uit? Verder generaliseer je volgens mij nu zelf ook alle Hindoes zonder enige vorm van elaboratie? Sowieso zit je fout, aangezien Ramdas helemaal geen Hindoe is.quote:Op woensdag 22 september 2010 00:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ach voor een hindoe is het helemaal niet zo raar om zulke grote groepen weg te zetten.

Zegt een moslimquote:Op woensdag 22 september 2010 00:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ach voor een hindoe is het helemaal niet zo raar om zulke grote groepen weg te zetten.
 . En dat terwijl deze kerel geeneens Hindoeïstisch is.
. En dat terwijl deze kerel geeneens Hindoeïstisch is. 

Vraag ik me ook afquote:

Ik vind het absoluut geen haatzaaiend stuk, waar Wilders weldegelijk haat zaait. De schrijver roept niet op om tientallen miljoenen Flodders te deporteren uit Europa, zoals Wilders doet. De schrijver roept niet op om op basis van een geloof mensen rechten te ontnemen, zoals Wilders doet. De schrijver spreekt niet over de positieve werking van rassenrellen, zoals Wilders doet. Je vergelijking gaat compleet mank.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:28 schreef Holograph het volgende:
[..]
Vind je dat jij nog mag beweren dat Wilders haat zaait, wanneer je je steun uitspreekt voor haat zaaiende stukken?
Heel eerlijk, vind je jezelf niet een klein beetje hypocriet?

Ramdas is Hindoe, dat verklaart zijn voorliefde voor klassenscheiding, racisme en uitbuiting van de allerzwaksten van de samenleving.quote:

Mee eens!quote:Op woensdag 22 september 2010 06:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vind het absoluut geen haatzaaiend stuk, waar Wilders weldegelijk haat zaait. De schrijver roept niet op om tientallen miljoenen Flodders te deporteren uit Europa, zoals Wilders doet. De schrijver roept niet op om op basis van een geloof mensen rechten te ontnemen, zoals Wilders doet. De schrijver spreekt niet over de positieve werking van rassenrellen, zoals Wilders doet. Je vergelijking gaat compleet mank.
Dus ja, ik vind dat ik nog mag beweren dat Wilders haat zaait. Nee, ik vind mezelf niet hypocriet.

=Niet nodig=quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:23 schreef voice-over het volgende:
[..]
Jij bent een typische exponent van de Weg-Met-Ons-cultuur, gepropageerd door de linkse kerk. De blankman is slecht en de zwarte medemens is rein en heilig.

Jij zegt dat Hindoes per definitie zo zijn. Wanneer je niet snapt dat dat onzin is, ben je gewoon een hopeloos geval. Het is van een net zo mongolide niveau als dat van mensen die menen dat de Islam een totalitaire ideologie is en dat dat is waar de moslims in geloven. Klassescheiding is al helemaal onzin, aangezien de moslims in India dit net zo goed aanhouden. Het is ook niets van het Hindoeïsme, maar van India als land/regio.quote:Op woensdag 22 september 2010 07:59 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ramdas is Hindoe, dat verklaart zijn voorliefde voor klassenscheiding, racisme en uitbuiting van de allerzwaksten van de samenleving.

Dat er zoveel joden zijn vergast zeventig jaar geleden is niet iets van het nazisme, maar van Duitsland als land/regio.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:48 schreef Kenju het volgende:
[..]
Jij zegt dat Hindoes per definitie zo zijn. Wanneer je niet snapt dat dat onzin is, ben je gewoon een hopeloos geval. Het is van een net zo mongolide niveau als dat van mensen die menen dat de Islam een totalitaire ideologie is en dat dat is waar de moslims in geloven. Klassescheiding is al helemaal onzin, aangezien de moslims in India dit net zo goed aanhouden. Het is ook niets van het Hindoeïsme, maar van India als land/regio.
Mensen moeten trouwens ook eerlijk zijn, en kijken of het hier wel zoveel anders is. Worden de zwaksten hier niet uitgebuit? En gebeurt dat in 'Moslimland' ook niet? En is daar geen klasseverschil? Dat het in hun cultuur wat formeler is gesteld, tsja. Dat maakt het daar niet erger dan hier. Het is fout, maar tegelijkertijd heeft het ook een vorm van realisme in zich. Overigens is het kastensysteem het het handelen ernaar verboden in India.
Maar het is wel typisch randgroep-moslim om Hindoes zo weg te zetten. Zelf wordt er de meest idiote flauwekul over moslims geroepen, en ondertussen vertonen moslims dezelfde achterlijkheid naar anderen. Ze leren er niets van. En ze snappen niet dat ze in eenzelfde schuitje zitten met alle anderen die tot een groep horen die als allochtoon worden beschouwd. Maar het is ook vrij tpyisch vanuit het idee dat ze alleen kunnen geven om andere moslims. In een maatschappelijke kijk kunnen ze niet verder kijken dan hun Moslim-grenzen.
En Ramdas is geen Hindoe. Dat jij niet verder kan kijken dan zijn etniciteit, bewijst mijn gelijk.

Ik ben benieuwd naar het verband tussen het Hindoeïsme en de overige zaken. Of ben je zo conservatief (ala kritiekloos PVV-er of randgroepmoslim) dat een verdere elaboratie niet nodig is naar jouw idee?quote:Op woensdag 22 september 2010 07:59 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ramdas is Hindoe, dat verklaart zijn voorliefde voor klassenscheiding, racisme en uitbuiting van de allerzwaksten van de samenleving.
quote:
Volgens die wiki zou hij ook moslim kunnen zijn.quote:Op woensdag 22 september 2010 02:58 schreef Ratso het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anil_Ramdas
 Hindoestanen kunnen namelijk ook moslim zijn. Al zijn de meesten wel Hindoe. Maar het woord 'Hindoestaan' zegt niets over het geloof.
 Hindoestanen kunnen namelijk ook moslim zijn. Al zijn de meesten wel Hindoe. Maar het woord 'Hindoestaan' zegt niets over het geloof.Nav een verslag van zijn boek 'Het besluit van Mai' op scholieren.com (niet de beste bron, maar het is redelijk om aan te nemen dat er geen onzin in staat, zeker als het elders bevestigd wordt, met name door zichzelf) valt het volgende te citeren:quote:Ik word godsdienstcorrespondent, zoals de huidige hoofdredacteur het formuleerde. Pardon? Ik, een ongelovige hond?
quote:Anil Ramdas is 43, en is geboren in Suriname. Hij is Hindoe opgevoed, maar is niet religieus.

quote:Op woensdag 22 september 2010 06:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vind het absoluut geen haatzaaiend stuk, waar Wilders weldegelijk haat zaait. De schrijver roept niet op om tientallen miljoenen Flodders te deporteren uit Europa, zoals Wilders doet. De schrijver roept niet op om op basis van een geloof mensen rechten te ontnemen, zoals Wilders doet. De schrijver spreekt niet over de positieve werking van rassenrellen, zoals Wilders doet. Je vergelijking gaat compleet mank.
Dus ja, ik vind dat ik nog mag beweren dat Wilders haat zaait. Nee, ik vind mezelf niet hypocriet.

Je houdt er een eigen definitie op na.quote:Op woensdag 22 september 2010 06:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus ja, je bent vrij hypocriet bezig.quote:Haatspraak is taalgebruik dat erop gericht is een persoon of groep te vernederen, of aan te zetten tot discriminatie of geweld op grond van ras, geslacht, leeftijd, land van herkomst, godsdienst, seksuele voorkeur, handicap, taalvaardigheid, levensbeschouwing, politieke overtuiging, sociaal-economische klasse, beroep, uiterlijk en dergelijke. De term heeft betrekking op geschreven en gesproken tekst en op bepaalde gedragingen in het openbaar.

Als je het letterlijk op deze manier (het vetgedrukte deel) opvat, kun je helemaal niets kritisch meer zeggen zodra het opgevat kan worden als een belediging. Wat is dat de betere definitie?quote:Op woensdag 22 september 2010 16:12 schreef Holograph het volgende:
Dus ja, je bent vrij hypocriet bezig.

Ramdas, die man met racistische ideeën over blanken. Hij is zo gefrustreerd dat zijn God hem niet blank gemaakt heeft, dat alles wat blank is, het bij hem moet ontgelden. Een meelijkwekkende, van subsidies afhankelijke, profiteur.quote:

Ben jij hindoe dan?quote:Op woensdag 22 september 2010 07:59 schreef voice-over het volgende:
[..]

Dat gevoel heb ik ook...hij komt over als een zeer verbitterd mens.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:30 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ramdas, die man met racistische ideeën over blanken. Hij is zo gefrustreerd dat zijn God hem niet blank gemaakt heeft, dat alles wat blank is, het bij hem moet ontgelden.
Dat is onzin natuurlijk..een snelle blik op zijn wiki pagina vertelt je al dat de man wel degelijk veel bijgedragen heeft en intellectueel zeer begaafd is.quote:Een meelijkwekkende, van subsidies afhankelijke, profiteur.

Volgens mij omdat het zaaien van haar gewoon is toegestaan.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:20 schreef Xaobotnik het volgende:
Verschillende extremistische groeperingen zijn nooit veroordeelt tot het zaaien van haar. Waarom denk je dat dat zo is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:Op woensdag 22 september 2010 16:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Volgens mij omdat het zaaien van haar gewoon is toegestaan.
Gelukkig, want anders is het best lullig voor mijn oom.Een gemiddeld hoofd verliest 205 haren per dag, Bijna iedereen is zwaar in overtreding.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De reden dat extremistische organisaties hier nooit voor veroordeeld worden is omdat ze uit skinheads bestaan [quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |