Alles is niet zwart en wit, zoals in de belevingswereld van de gemiddelde PVV-stemmer, omdat het in stand houden van de democratie zwaarder weegt dan fascisten er tegen aan te laten schoppen.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat niet alles zwart/wit is zoals in de belevingswereld van veel PVV-stemmers.
Dat mag je vinden. Misschien moet je er nog een tandje dieper over nadenken dan.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Alles is niet zwart en wit, zoals in de belevingswereld van de gemiddelde PVV-stemmer, omdat het in stand houden van de democratie zwaarder weegt dan fascisten er tegen aan te laten schoppen.
Ik vind dit erg onsamenhangend.
Welke zou dat dan moeten zijn, en waarom?quote:Op woensdag 29 september 2010 11:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jouw favoriete boek is zeker van een zekere Griekse filosoof?
Maar moslims worden helemaal niet beledigd, ze voelen zich beledigd. Maar daar kan je in juridische termen never nooit rekening mee houden. Het is hun perceptie dat ze beledigd worden. Ze trekken zich persoonlijk dingen aan die buiten hun zelf liggen. Dat is niet het probleem van degene die zaken aan de orde stelt. Zo vind ik Mohammed een perverse pedofiel die kleine meisjes van 10 jaar heeft verkracht. Ik heb alle recht om dat te zeggen. Niet dat ik dat daadwerkelijk doe want waarom zou je mensen nodeloos kwetsen? Maar het grondwettelijk recht om dat te zeggen, vind ik van onschatbare waarde.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bij discriminatie gaat het erom dat mensen gelijk worden behandeld. In welke zin worden PVV-stemmers dan precies anders behandeld. Wordt deze groep bepaalde zaken ontzegd? Neen. Op dit moment geldt dat overigens ook voor moslims. Daar komt alleen verandering als Wilders zijn complete partijpogramma tot uitvoer mag brengen.
Het beledigen van PVV-stemmers en moslims valt onder de vrijheid van meningsuiting.
Politeia.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke zou dat dan moeten zijn, en waarom?
Je mist het punt. Het is namelijk niet bezwaarlijk dat moslims worden beledigd. Daar valt niemand over. En niemand houdt je tegen als jij roept dat Mohammed een pedo was. Want inderdaad, als een moslim zich dan beledigd voelt dan is dat zijn probleem. Ik vind het onnodig kwetsend en persoonlijk kan ik mij niet druk maken om een profeet uit de 7e eeuw, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:30 schreef voice-over het volgende:
[..]
Maar moslims worden helemaal niet beledigd, ze voelen zich beledigd. Maar daar kan je in juridische termen never nooit rekening mee houden. Het is hun perceptie dat ze beledigd worden. Ze trekken zich persoonlijk dingen aan die buiten hun zelf liggen. Dat is niet het probleem van degene die zaken aan de orde stelt. Zo vind ik Mohammed een perverse pedofiel die kleine meisjes van 10 jaar heeft verkracht. Ik heb alle recht om dat te zeggen. Niet dat ik dat daadwerkelijk doe want waarom zou je mensen nodeloos kwetsen? Maar het grondwettelijk recht om dat te zeggen, vind ik van onschatbare waarde.
Dus:
Als ik tegen een moslim zeg dat de islam achterlijk is, mag dat volgens de wet.
Als ik tegen diezelfde moslim zeg dat hij achterlijk is, is dat onfatsoenlijk maar is wettelijk ook toegestaan.
Pas als ik zeg dat alle moslims achterlijk zijn, dan is dat discriminerend.
Hoe zit het volgens jou wanneer je zegt dat er geen gematigde Islam is (en dus geen gematigde moslims, aangezien die geloven in de Islam) en tevens zegt dat de Islam een achterlijke cultuur is? Feitelijk zeg je dan dat alle moslims achterlijk zijn, toch?quote:Op woensdag 29 september 2010 11:30 schreef voice-over het volgende:
Als ik tegen diezelfde moslim zeg dat hij achterlijk is, is dat onfatsoenlijk maar is wettelijk ook toegestaan.
Natuurlijk zijn dat discriminerende punten van het partijprogramma maar het doel heiligt de middelen om eens orde op zaken te stellen in dit diep gezonken land. En dat vind ik veel belangrijker. Pas als de linkse rotzooi door de nieuwe rechtse bezems is schoongeveegd, kunnen we weer eens voorzichtig denken aan de rechten van de moslims.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
Discriminatie komt pas om de hoek kijken in het partijprogramma van Wilders. Als moslims niet langer de koran mogen lezen of geen moskeeen meer mogen bouwen, dan is er sprake van discriminatie. Immers, moslims worden dan anders behandeld vanwege hun religie.
Of als je, zoals Gregorius Nekschot, satirische tekeningetjes maakt.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
Discriminatie komt pas om de hoek kijken in het partijprogramma van Wilders. Als moslims niet langer de koran mogen lezen of geen moskeeen meer mogen bouwen, dan is er sprake van discriminatie. Immers, moslims worden dan anders behandeld vanwege hun religie.
De beste man is niet vervolgd. En terecht overigens.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Of als je, zoals Gregorius Nekschot, satirische tekeningetjes maakt.
Het is niet voor de rechter gebracht, maar hij is uiteraard wel vervolgd. Lekkere actie van het OM, nu de rechter de onzin niet heeft kunnen corrigeren, laten ze dit mooi boven de markt hangen, waardoor er zeker sprake zal zijn van zelfcensuur. Doel bereikt.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De beste man is niet vervolgd. En terecht overigens.
Dat Nekschot niet veroordeeld is heeft niets te maken met het oordeel van het parket dat de cartoons en teksten strafbaar zijn. Hij is wel vervolgd, uiteraard.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De beste man is niet vervolgd. En terecht overigens.
Hij is aangeklaagd door het OM. Maar goed, ik vind dat dan ook niet terecht. Wat mij betreft heeft een cartoonist de vrijheid om op van alles op papier te zetten. Overigens beweer ik ook niet dat de rechterlijke macht onfeilbaar is. Ik stel alleen dat een platte belediging in theorie geen discriminatie is. Maatregelen wel.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat Nekschot niet veroordeeld is heeft niets te maken met het oordeel van het parket dat de cartoons en teksten strafbaar zijn. Hij is wel vervolgd, uiteraard.
Ja, dat is het wel. Deze zaak getuigt die stelling.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij is aangeklaagd door het OM. Maar goed, ik vind dat dan ook niet terecht. Wat mij betreft heeft een cartoonist de vrijheid om op van alles op papier te zetten. Overigens beweer ik ook niet dat de rechterlijke macht onfeilbaar is. Ik stel alleen dat een platte belediging in theorie geen discriminatie is. Maatregelen wel.
Goed, ik heb de zaak niet tot zijn einde gevolgd. Zag laatst een keer een krantenkop voorbijkomen waarin stond dat Nekschot niet wordt vervolgd. Maar goed, ik vind ook niet dat Nekschot moet worden vervolgd. Ik prijs dan ook niet alle facetten van onze staat.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ja, dat is het wel. Deze zaak getuigt die stelling.
De teksten en tekeningen ZIJN strafbaar geacht. Op grond van een klacht van een burger bij een discriminatiemeldpunt is Nekschot door het Openbaar Ministerie vervolgd en zijn zijn tekeningen als strafbaar geduid.
Was het de boekentip van de week van SBS6 of zo? Of zat het in een belspelletje? Vertel nou gewoon even wat je bedoelt.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Misschien moet je het eens lezen.
Plato's kijk op de staatsinrichting was niet erg democratisch, hij gaf de voorkeur aan het aanstellen van een groep wijzen die alles wel even voor het gepeupel zouden bepalen omdat zij daartoe beter geequipeerd zouden zijn. Dat klinkt leuk, maar is een recept voor ellende. Heeft ook veel als inspiratie gediend voor allerlei voorhoedegroepen die de zaken wel even radicaal anders en beter zouden gaan doen.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Was het de boekentip van de week van SBS6 of zo? Of zat het in een belspelletje? Vertel nou gewoon even wat je bedoelt.
In theorie was het best een aardig idee, mits ook de selectiecriteria worden gehandhaafd en iedereen zich bewust is van zijn rol in de samenleving. Als leek moet je ook niet de pretentie hebben een leider of wachter te zijn.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Plato's kijk op de staatsinrichting was niet erg democratisch, hij gaf de voorkeur aan het aanstellen van een groep wijzen die alles wel even voor het gepeupel zouden bepalen omdat zij daartoe beter geequipeerd zouden zijn. Dat klinkt leuk, maar is een recept voor ellende. Heeft ook veel als inspiratie gediend voor allerlei voorhoedegroepen die de zaken wel even radicaal anders en beter zouden gaan doen.
Je hebt het boek dus niet gelezen. Plato was in ieder geval voorstander van het ordenen van je gedachten, iets wat in PVV-kringen nogal moeilijk ligt. Vandaar ook dat ze om de haverklap hier hun standaardriedeltjes er vaak volledig offtopic tussendoor gooien omdat het nou eenmaal onbeheersbaar opborrelt uit die chaos in hun hoofd.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Plato's kijk op de staatsinrichting was niet erg democratisch, hij gaf de voorkeur aan het aanstellen van een groep wijzen die alles wel even voor het gepeupel zouden bepalen omdat zij daartoe beter geequipeerd zouden zijn. Dat klinkt leuk, maar is een recept voor ellende. Heeft ook veel als inspiratie gediend voor allerlei voorhoedegroepen die de zaken wel even radicaal anders en beter zouden gaan doen.
Whatever hoor. Plato heeft zich in al zijn oneindige wijsheid niet gerealiseerd dat mensen die door kennis en vaardigheden 'verheven' zouden zijn boven het gepeupel, de belangen van dat gepeupel ook het beste dienen. Iets waar ook jij geregeld last van hebt...quote:Op woensdag 29 september 2010 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je hebt het boek dus niet gelezen. Plato was in ieder geval voorstander van het ordenen van je gedachten, iets wat in PVV-kringen nogal moeilijk ligt. Vandaar ook dat ze om de haverklap hier hun standaardriedeltjes er vaak volledig offtopic tussendoor gooien omdat het nou eenmaal onbeheersbaar opborrelt uit die chaos in hun hoofd.
Ook jij mist weer totaal het punt en komt met iets wat toevallig opborrelt in de veronderstelling dat het terzake zou doen.
wow...jij als rechtse bal weet het wel goed te verwoorden he?quote:Op woensdag 29 september 2010 11:30 schreef voice-over het volgende:
[..]
Maar moslims worden helemaal niet beledigd, ze voelen zich beledigd. Maar daar kan je in juridische termen never nooit rekening mee houden. Het is hun perceptie dat ze beledigd worden. Ze trekken zich persoonlijk dingen aan die buiten hun zelf liggen. Dat is niet het probleem van degene die zaken aan de orde stelt. Zo vind ik Mohammed een perverse pedofiel die kleine meisjes van 10 jaar heeft verkracht. Ik heb alle recht om dat te zeggen. Niet dat ik dat daadwerkelijk doe want waarom zou je mensen nodeloos kwetsen? Maar het grondwettelijk recht om dat te zeggen, vind ik van onschatbare waarde.
Dus:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |