Het is heel simpel in mijn ogen.quote:@Olle; Het is niet zo dat je pas moet tippen bij 6 personen, vanaf +/- 6 personen is het in de prijs verrekend en staat dat op de bon. Zit je qua personen daaronder, dan hoor je gewoon fooi te geven ipv 'stoer' weg te lopen. Je moest echt eens weten wat voor hongerloontje ze krijgen... en met de huidige koers eet je dan nog steeds erg voordelig.
als ik kijk naar een schaftkeet als de penny's die zat helemaal vol met klanten, als iedereen een aardige fooi geeft, dan stijgt het loon per medewerker al aanzienlijk volgens mijquote:Op donderdag 12 mei 2011 22:38 schreef JK het volgende:
Je kan ook tippen zonder de tax. Al doe ik het altijd over de tax heen.
Als je 70 dollar kwijt bent, en je bent tevreden, dan geef je 14 dollar fooi.. dat is geen 20 dollar, want dan zou je 28,5% tippen, dan ben je een generous tipper.
600 dollar tippen valt wel mee, dat is wel over 30 dagen.. kijk ook eens hoe goedkoop je eigenlijk eet? En je hebt gewoon free refills bij bijv. koffie en frisdrank. Nederland is veel duurder.
Hier een voorbeeldje, lees en huiver hoe laag die lonen zijn en waarom tips echt nodig voor ze zijn om rond te komen en hun kinderen bijv. te kunnen laten eten:
Companies and Industries for Waiter/Waitress Jobs
Popular Employers Hourly Rate
Applebee's Neighborhood Grill and Bar $3.22 - $6.79
Olive Garden Restaurants $3.71 - $8.08
Pizza Hut, Inc. $3.30 - $4.85
Waffle House, Inc. $2.83 - $3.65
Chili's $3.00 - $8.12
Popular Industries Hourly Rate
Restaurant(s) $3.79 - $7.17
Food Service $3.72 - $7.00
Bar / Restaurant / Nightclub $3.79 - $7.17
Fast Food Restaurant(s) $3.82 - $6.73
Restaurant, Cafe, or Deli $3.82 - $6.73
Even een dagje (8u) bij Wafflehouse werken, kom je thuis met 22 - 29 dollar. Wooptidoo!!!
Als je als Nederlander dan ook nog eens niet gaat tippen, vind je gek dat men aan moonlighting
moet doen om rond te komen...
Ik hoop dat dit bovenstaande je een beetje helpt inzien voor je volgende vakantie
nice. ga je met de plane naar miami?quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:43 schreef Vinno het volgende:
Nog 1,5 maand wachtenDan ga ik ook met mijn vriendinnetje lekker weg!
We gaan in de volgende route afleggen:
01-07 - 02-07 LAX Hotelletje
02-07 - 03-07 San Simeon
03-07 - 06-07 San Fransisco (Iemand nog tips voor 4th july vieren??????)
06-07 - 08-07 Yosemite/Fresno
08-07 - 10-07 Las Vegas
10-07 - 12-07 Los Angeles
13-07 - 22-07 Miami (Geen auto meer, gewoon chillen)
Wij hebben een Pontiac G6 gehuurd.
Tja, of jij moet nog andere manieren weten om in 1 dag ruim 4400 km af te leggen?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:26 schreef polariteit het volgende:
[..]
nice. ga je met de plane naar miami?
Weet niet meer van welke site, ik zocht geloof ik op 'waiter wages' ofzo... maar ik heb ook een Nederlandse vriendin daar wonen die o.a. in de horeca heeft gezeten, dus ik weet net even wat meer dan de gemiddelde toerist.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:35 schreef Olle. het volgende:
[..]
als ik kijk naar een schaftkeet als de penny's die zat helemaal vol met klanten, als iedereen een aardige fooi geeft, dan stijgt het loon per medewerker al aanzienlijk volgens mij
De Penny's begint al met ontbijt, heeft lunch en je kunt er ook nog eens dineren.
ik heb soms ontbijt nodig gehad, en vervolgens ook nog een diner. Dan ben ik dus al 28 dollar kwijt aan tip op een dag.
Ik vind het gewoon veel geld. En als je ziet dat een tafeltje tijdens een lunch ongeveer 30 minuten bezet is. En er zijn 30 tafeltjes (misschien nog wel meer) vol, dan kunnen de tips als je 14 dollar gebruikt in zijn totaliteit hoog oplopen.
Misschien ben ik er ook wel te nuchter voor hoor .
De lonen liggen daar wellicht laag, waar haal je deze overzichten vandaan?
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:26 schreef polariteit het volgende:
[..]
nice. ga je met de plane naar miami?
Zie net dat wij de 4e juli bij de grandcanyon zijn. iemand enig idee of er daar dan iets aan gedaan wordt? vuurwerk oid?
Haha, plane inderdaadquote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:09 schreef Marky_Mark01 het volgende:
[..]
Tja, of jij moet nog andere manieren weten om in 1 dag ruim 4400 km af te leggen?
We hebben in principe geen auto gehuurd in Miami.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:43 schreef nelisb het volgende:
Ik zou zeker wel een auto nemen in Miami. Er zijn best Afstanden tussen de leuke dingen.
Hoever zit je van het strand?
9 dagen strand is lang in Miami.
Kan everglades doen, kan de keys ook aanraden.
Maar daar is een ander topic voor.
Goed punt inderdaad om ook rekening mee te houden!quote:Op maandag 16 mei 2011 11:42 schreef JK het volgende:
Oeps, Vinno dan idd, niet polariteit.
Mocht je echt op SoBe verblijven, dan zit je met een auto wel met de parkeerkosten, iets van 20-30 dollar per dag. Soms misschien zelfs meer. Zelf verblijf ik altijd zo rond Bal Harbour/Surfside.
Dat is 15-20 min. rijden van SoBe af. Parkeren gratis.
Zoals ik al eerder zei: Als het om geld gaat, willen Nederlanders zich niet zo aanpassen aan een andere cultuur. De andere cultuur verwacht hogere fooi, maar de Nederlander zegt:quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:38 schreef Olle. het volgende:
Maar goed misschien kijk ik ook wel verkeerd
Ik heb er totaal geen verstand van.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:19 schreef polariteit het volgende:
Even een vraagje, hopelijk weten jullie het: Tijdens onze vorige trip naar LA (dec 09 / jan 10) is er een groen kaartje met stempel in ons paspoort geniet. Op de achterkant hiervan staat dat je dit in moet leveren zodra je het land verlaat. Dit is helaas niet gebeurd toendertijd.
Nu staat er op de achterkant van dit kaartje ook dat een toekomstige aankomst in de VS vertraging op kan leveren. Wat kan ik nu verwachten? Kan ik het kaartje beter gewoon weggooien, of laten zitten?
Ik zou het sowieso niet laten zitten. Dat had ik namelijk wel gedaan en dat kon de uiteraard zeer vriendelijke man van de douane niet zo waarderen. Na een preek van deze kerel werd ik doorgestuurd naar een kantoortje waar ik wederom als een soort terrorist werd ondervraagd. Ik kwam er met een waarschuwing van af, maar volgens mij kun je er ook een flinke boete voor krijgen. Op zich snap ik het best, want als je dat groene kaartje niet inlevert ben je "officieel" nog illegaal in de VS, de manier waarop ze je behandelen beviel mij minder. Het is immers de taak van de luchtvaartmaatschappij om dat kaartje in te nemen bij het boarden van de vlucht waarmee je de VS verlaat.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:19 schreef polariteit het volgende:
Even een vraagje, hopelijk weten jullie het: Tijdens onze vorige trip naar LA (dec 09 / jan 10) is er een groen kaartje met stempel in ons paspoort geniet. Op de achterkant hiervan staat dat je dit in moet leveren zodra je het land verlaat. Dit is helaas niet gebeurd toendertijd.
Nu staat er op de achterkant van dit kaartje ook dat een toekomstige aankomst in de VS vertraging op kan leveren. Wat kan ik nu verwachten? Kan ik het kaartje beter gewoon weggooien, of laten zitten?
mja als je tegen ongeveer 50 graden kunt is het te doenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:20 schreef Maja het volgende:
Ik ga begin augustus 13 dagen naar Californië. Helaas kan een maat van mij niet langer.
Vliegen op Las Vegas, dan Grand Canyon, Los Angeles, daarna richting San Francisco. En ik hoop dat we dan nog tijd hebben voor uitstapje naar Yosemite.
Klopt het dat Death Valley te warm is in augustus of valt dat mee...?
Juli 2010 waren ze er in elk geval mee bezig om de I94 af te schaffen. Toen was het nog afhankelijk van welk vliegveld je entry point in de VS was, of je het formulier wel of niet in moest vullen. Op sommige plaatsen was het systeem al aangepast, op andere nog niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:56 schreef JK het volgende:
Polariteit, het zou kunnen dat je nu geen i94 formulier meer krijgt, laatste keer dat ik in Amerika was, was in juni 2010... wordt dus écht weer tijd dat ik ga, veelste lang geleden alweer.
Dat bericht in jouw link is van 14 juli... maargoed, ik herinner me nog dat ESTA werd ingevoerd en ze dat ook zeiden, maar heb toen nog wel met i94 moeten reizen.
Dat is juist de 'charme' van Death Valley. Die enorme hitte....ik vond het wel indrukwekkend, ook in augustus. Het was 's avonds ruim boven de 40 graden en het zwembad verkoelde ook voor geen meter. Als je van Las Vegas naar Death Valley rijdt is een kleine omweg via Red Rock Canyon (http://en.wikipedia.org/w(...)al_Conservation_Area) leuk.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:20 schreef Maja het volgende:
Ik ga begin augustus 13 dagen naar Californië. Helaas kan een maat van mij niet langer.
Vliegen op Las Vegas, dan Grand Canyon, Los Angeles, daarna richting San Francisco. En ik hoop dat we dan nog tijd hebben voor uitstapje naar Yosemite.
Wij hebben in september ook nog 42 graden gehad, maar moet zeggen dat daar wel een droge hitte is. Dus met goed insmeren vond ik het eigenlijk best wel meevallenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:20 schreef Maja het volgende:
Ik las al ergens, volgens mij op de site van de NPS, dat er aangereden werd om de eerste 10 mijl na de ingang aan de westzijde aangeraden wordt de airco zelfs uit te laten...quote:Voor wat betreft airco, let wel even op de temperatuur van je motor. De airco moet z'n temperatuur ook kwijt kunnen, de nieuwere auto's hebben er geen last meer van en kunnen wel aanblijven, maar let gewoon goed op de motor temp. Raak voor de grap eens de zijruit van de auto aan onder het rijden door Death Valley.Dan merk je wel dat het buiten best warm is.
Ben ik ook benieuwd naar; ons hotel is namelijk midden downtown dus ik ontkom er niet aan om die cablecars te kruisenquote:Hoe zit het eigenlijk met de verkeersregels en cablecars in SF, niet dat je veel routes meer hebt, maar ik ga met de auto die stad in (ja, lekker slim).. als ik met Streetview kijk, zie ik de auto's ook over de 'trambaan' rijden.. hoe zit het met voorrang etc. of als je een tram achter je hebt rijden?
Ik kan dit niet duidelijk vinden op Google.
Ik wil in death valley foto's maken van de sterrenhemel, dat schijnt daar goed te kunnen, en daar kan ik dus geen kunstlicht (zoals straatverlichting) bij gebruiken.quote:@polariteit: hoe bedoel je totale duisternis bij Furnace creek? Ik kan me herinneren dat de paden naar de kamers/huisjes verlicht waren in ieder geval.
Haha, alsof ze weten waar het precies erg heet is voor je airco. Ligt ook gewoon aan de auto hoor.. ennuh nee, dat is toch allemaal eigen verantwoordelijkheid?quote:Op maandag 23 mei 2011 09:32 schreef staticdata het volgende:
Staan in Death Valley ook borden waar wordt aangegeven wanneer je je airco uit "moet" zetten.
Wij hebben ook een dodge charger uitgekozenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:00 schreef polariteit het volgende:
zo, onze auto is ook geboekt bij Dollar. op 19-6 pikken we hem op op LAX.
We hebben een fullsize auto gekozen, dodge charger. Nu hoop ik dat we die krijgen
Kans is natuurlijk dat die niet meer beschikbaar is, dus dan moeten we wat anders kiezen. iemand hier die hier recent zijn auto gehaald heeft die enig idee heeft wat voor adnere keuzes dollar op LAX heeft in deze klassse?
voor een klein bedrag meer hadden wij de Ford Explorer.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:00 schreef polariteit het volgende:
zo, onze auto is ook geboekt bij Dollar. op 19-6 pikken we hem op op LAX.
We hebben een fullsize auto gekozen, dodge charger. Nu hoop ik dat we die krijgen
Kans is natuurlijk dat die niet meer beschikbaar is, dus dan moeten we wat anders kiezen. iemand hier die hier recent zijn auto gehaald heeft die enig idee heeft wat voor adnere keuzes dollar op LAX heeft in deze klassse?
Ah dat zou gaaf zijn!quote:Ohja, US1 landslide probleem zou per half juni verholpen moeten zijn...
Wij hadden ook een Chevy Impala. Erg fijne, ruime auto en slurpte ook geen benzine.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:05 schreef JK het volgende:
Ik vind een Impala geen hele mooie auto, het is een grote nette fullsize bak, maar ik zou m'n nek er niet voor verdraaien als ie langs kwam rijden. Maar we hadden 2 Impala's in 2008 in Florida. Ik had de luxe, met spoiler en sunroof, baas boven baas he. Maar het grote voordeel wat gewoon die kofferbak. In de Avenger bijv. moet je echt proppen, maar dat is dan ook een midsize.
Als ik een auto uitzoek kijk je natuurlijk altijd naar de looks, maar belangrijker vind ik:
- Afstandsbediening aan de sleutelhanger (voor te zoeken op parkeerplek waar je auto staat), fullsize auto's zullen deze meestal wel hebben, midsize, economy en compact heb ik ze met én zonder gezien.
- Volle tank (goed opletten voor je weg rijd, dit gaat soms fout)
- Grootte en gemak (klappen de 'beugels' van de deksel niet in je koffers bijv.) van de kofferbak
En eigenlijk moet je nog kijken waar het reservewiel zit, zou maar zo kunnen dat die mist.. en dan sta je daar in Death Valley met een lekke band, geen gsm-signaal en nog een paar liter drinken.
Liefste wil ik nog eens rijden in een Ford Mustang en Chevrolet Camaro, maar dat zijn 'fun' cars en totaal niet praktisch met kofferruimte.
Dit is een goede tip! Is idd wel handig om even te checkenquote:En eigenlijk moet je nog kijken waar het reservewiel zit, zou maar zo kunnen dat die mist.. en dan sta je daar in Death Valley met een lekke band, geen gsm-signaal en nog een paar liter drinken.
En nog giga duur ookquote:Liefste wil ik nog eens rijden in een Ford Mustang en Chevrolet Camaro, maar dat zijn 'fun' cars en totaal niet praktisch met kofferruimte.
Brr, wat een hok!quote:Daar wil je toch niet dood in gevonden worden?
Met hoeveel personen ben jij?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:05 schreef JK het volgende:
Ik vind een Impala geen hele mooie auto, het is een grote nette fullsize bak, maar ik zou m'n nek er niet voor verdraaien als ie langs kwam rijden. Maar we hadden 2 Impala's in 2008 in Florida. Ik had de luxe, met spoiler en sunroof, baas boven baas he. Maar het grote voordeel wat gewoon die kofferbak. In de Avenger bijv. moet je echt proppen, maar dat is dan ook een midsize.
Als ik een auto uitzoek kijk je natuurlijk altijd naar de looks, maar belangrijker vind ik:
- Afstandsbediening aan de sleutelhanger (voor te zoeken op parkeerplek waar je auto staat), fullsize auto's zullen deze meestal wel hebben, midsize, economy en compact heb ik ze met én zonder gezien.
- Volle tank (goed opletten voor je weg rijd, dit gaat soms fout)
- Grootte en gemak (klappen de 'beugels' van de deksel niet in je koffers bijv.) van de kofferbak
En eigenlijk moet je nog kijken waar het reservewiel zit, zou maar zo kunnen dat die mist.. en dan sta je daar in Death Valley met een lekke band, geen gsm-signaal en nog een paar liter drinken.
Liefste wil ik nog eens rijden in een Ford Mustang en Chevrolet Camaro, maar dat zijn 'fun' cars en totaal niet praktisch met kofferruimte.
Ja, hebben wij ook gedaan. Alles zelf geboekt, kan erg veel in de prijs schelen en daarnaast is het ook erg leuk om je route zelf uit te stippelen, zelf je hotels of motels te kiezen etc! Met behulp van www.tripadvisor.com, www.allesamerika.com (forum, echt aan te bevelen), www.airbnb.com, www.priceline.com (hiervoor moet je je even heel goed inlezen als je dit zou willen proberen) en voor vliegtickets bijvoorbeeld www.expedia.nl of .de kom je al heel ver!quote:Op zondag 29 mei 2011 03:42 schreef GroenerDanGras het volgende:
Wil willen einde van het jaar een paar dagen NY bezoeken en dan een rondreis door het westen maken, iemand hier ervaring mee? Alles zelf geboekt?
Hahaha, inderdaad. Zelf ook ervaring mee.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:18 schreef polariteit het volgende:
Wat betreft dat forum: inderdaad een aanrader met heel veel info. Alleen je moet niet aankomen met iets wat niet zo standaard is, want dan word je gek aangekeken en verklaren ze je voor gek
Ja klopt, en sommigen geven antwoord alsof je een enorm domme vraag stelt , en vergeten dan even dat zij dit jaar hun 40 jarig jubileum qua reizen door de USA makenquote:Op zondag 29 mei 2011 12:28 schreef Marky_Mark01 het volgende:
[..]
Hahaha, inderdaad. Zelf ook ervaring mee.
Als je in Las Vegas wilt eindigen moet je behoorlijk om rijden om alles te zien. Dan zou het m.i. het volgende worden.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:28 schreef EddyAlbena het volgende:
Volgend jaar rond maat ga ik met een vriend een soort roadtrip doen in dit gebied.
LA, Vegas en San Fran. We zijn echter niet van plan allemaal steden tussendoor te bezoeken. Die steden dus en daartussen gewoon rijden en overnachten in motels. We zouden wel graag de locals ontmoeten in leuke bars etc.
Mijn vraag voor nu is hopelijk simpel:
In welke volgorde is het het meest praktisch de steden aan te doen als we de volgende sights willen zien:
- Yosemite
- Death Valley
- Mojave Air & Space Port
- Grand Canyon
En wat valt er op de route die hier het mooiste voor is nog meer te zien (om even langs te gaan, een omweg is geen probleem)?
Een voorwaarde: we willen eindigen in Vegas (en de 'driehoek' hoeft niet per se vol te worden gemaakt, dus beginnen in de ene stad, eindigen in de andere).
Het voordeel van eindigen in LA is daarnaast dat je dan een rechtstreekse terugvlucht kan pakken. Vanuit Las Vegas vliegt (bij mijn weten) niets rechtstreeks op Nederland.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:13 schreef EddyAlbena het volgende:
Dat laatste is op zich ook wel mogelijk. LA blijven we niet te lang (misschien een volle dag, hooguit twee), dus dat kunnen we dan zien als de 'terugweg'.
Helicopter tour van een ong. half uur schijnt het geld wel waard te zijn he? Foto's maken heeft zeker weinig zin vanuit zo'n ding?
Klopt idd, maar een overstap (buiten de US) vind ik ook geen probleem.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Het voordeel van eindigen in LA is daarnaast dat je dan een rechtstreekse terugvlucht kan pakken. Vanuit Las Vegas vliegt (bij mijn weten) niets rechtstreeks op Nederland.
Het kan wel hoor. Ik heb een helikoptervlucht gemaakt boven New York, zat gelukkig aan het raam en heb mooie foto's kunnen maken. Maar ja, het een en ander is ook wel afhankelijk van de weersomstandigheden.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:13 schreef EddyAlbena het volgende:
Dat laatste is op zich ook wel mogelijk. LA blijven we niet te lang (misschien een volle dag, hooguit twee), dus dat kunnen we dan zien als de 'terugweg'.
Helicopter tour van een ong. half uur schijnt het geld wel waard te zijn he? Foto's maken heeft zeker weinig zin vanuit zo'n ding?
Wij doen praktisch hetzelfde, maar dan in Juni/Juli aanstaande.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:28 schreef EddyAlbena het volgende:
Volgend jaar rond maat ga ik met een vriend een soort roadtrip doen in dit gebied.
LA, Vegas en San Fran. We zijn echter niet van plan allemaal steden tussendoor te bezoeken. Die steden dus en daartussen gewoon rijden en overnachten in motels. We zouden wel graag de locals ontmoeten in leuke bars etc.
Mijn vraag voor nu is hopelijk simpel:
In welke volgorde is het het meest praktisch de steden aan te doen als we de volgende sights willen zien:
- Yosemite
- Death Valley
- Mojave Air & Space Port
- Grand Canyon
En wat valt er op de route die hier het mooiste voor is nog meer te zien (om even langs te gaan, een omweg is geen probleem)?
Een voorwaarde: we willen eindigen in Vegas (en de 'driehoek' hoeft niet per se vol te worden gemaakt, dus beginnen in de ene stad, eindigen in de andere).
Efficiënt is je route inderdaad niet te noemen.quote:Op maandag 30 mei 2011 21:22 schreef JK het volgende:
Ik ga het helemaal vreemd doen;
San Francisco (4dgn) -> Yosemite (2dgn) -> San Francisco (1 dag) -> Via Monterey en de US1 naar Santa Maria (2dgn) -> Los Angeles (3dgn) -> San Diego (1 dag) -> Las Vegas (5 a 6 dgn, de 6e dag is vroeg in de ochtend vertrekken) -> NL
Ik had beter in LA of San Diego kunnen starten, maar de gratis vliegtickets had ik alweer veelste vroeg besteld zonder eerst een reisplan te maken.Kost me dus een paar uur extra reizen.. ach, kan mij het schelen. Het is vakantie. En ik kan het nu nog wel omgooien door na Yosemite naar Las Vegas te gaan en dan LA en San Diego, maar dan mis ik dus de US1.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Miendientje op 30-05-2011 23:03:26 ]
Waarom niet sf, montery, santa maria, la, san diego, vegas, yosemite, sf? Efficienter, me dunktquote:Op maandag 30 mei 2011 21:22 schreef JK het volgende:
Ik ga het helemaal vreemd doen;
San Francisco (4dgn) -> Yosemite (2dgn) -> San Francisco (1 dag) -> Via Monterey en de US1 naar Santa Maria (2dgn) -> Los Angeles (3dgn) -> San Diego (1 dag) -> Las Vegas (5 a 6 dgn, de 6e dag is vroeg in de ochtend vertrekken) -> NL
Ik had beter in LA of San Diego kunnen starten, maar de gratis vliegtickets had ik alweer veelste vroeg besteld zonder eerst een reisplan te maken.Kost me dus een paar uur extra reizen.. ach, kan mij het schelen. Het is vakantie. En ik kan het nu nog wel omgooien door na Yosemite naar Las Vegas te gaan en dan LA en San Diego, maar dan mis ik dus de US1.
Oh, Las Vegas was het exitpoint, oepsquote:Op maandag 30 mei 2011 22:38 schreef JK het volgende:
Mooi verslag Miendientje!
New York had er van mij ook wel bij gemogen
@detulp050; Dat is zeker efficienter, maar entry & exitpoint in Amerika waren al vastgelegd,
Tsja. Wij zijn net terug (nog geen twee weken) en vonden Los Angeles wel aardig, maar het is geen New York, Parijs of London.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 06:57 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik hoor graag wat meningen over LA, heb het eerder dit jaar overgeslagen en het lijkt er op dat ik dat nu misschien wel weer ga doen, puur omdat het niet heel praktisch is voor mij en ik veel negatieve verhalen hoor.
LA is alleen Hollywood en Beverly Hills waar je ff langs moet, verder attractieparken en het strand, maar daar heb ik weinig mee. Zijn er hier mensen die LA wel helemaal geweldig vonden, en zo ja, om welke redenen?
Ik heb inmiddels gemerkt dat je niet altijd af moet gaan op wat je leest, zo vinden de meesten Washington DC maar niks. Ik vond het echt geweldig daar.
Dus, ik ben benieuwd.
Los Angeles heeft een bepaalde cultuur. Als je gek bent van films en Amerikaanse series, dan is het bezoek aan de studios misschien juist een hoogtepunt van een reis. In heel Los Angeles zijn honderden plekken te vinden die te maken hebben met film en televisie, van studios waar series worden opgenomen tot veel gebruikte plekken voor opnames. Venice Beach, Muscle Beach, etc. Dan is er inderdaad Beverly Hills, waar je naast huizen van filmsterren ook met regelmaat filmsterren (en televisiesterren) zelf kan waarnemen. (En als je wat geld hebt ook in dezelfde restaurants eten voor lunch).quote:Op dinsdag 31 mei 2011 06:57 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik hoor graag wat meningen over LA, heb het eerder dit jaar overgeslagen en het lijkt er op dat ik dat nu misschien wel weer ga doen, puur omdat het niet heel praktisch is voor mij en ik veel negatieve verhalen hoor.
LA is alleen Hollywood en Beverly Hills waar je ff langs moet, verder attractieparken en het strand, maar daar heb ik weinig mee. Zijn er hier mensen die LA wel helemaal geweldig vonden, en zo ja, om welke redenen?
Ik heb inmiddels gemerkt dat je niet altijd af moet gaan op wat je leest, zo vinden de meesten Washington DC maar niks. Ik vond het echt geweldig daar.
Dus, ik ben benieuwd.
de stranden (niet alleen long beacht, maar ook hermosa, newport etc.) zijn de rijkdom van Amerika. Wij hebben overnacht in hermosa en zijn wezen stapen in een toko genaamd sharky's ofzo. Zeer mooie avond gehad! Het is gewoon de luxe en rijkdom waar je van kun genieten.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:05 schreef nelisb het volgende:
Wat is er leuk aan Long Beach?
Vrienden van mij wilden daar ook graag heen vorig jaar.
Aan de hand van een kaart kun je je daarin lelijk vergissen inderdaad.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 07:30 schreef polariteit het volgende:
-erg veel rondwandelen. Zo dachten wij aan de hand van de kaart wel van Hollywood naar La Brea te kunnen wandelen. Niet dus, gigantisch ver
Nog geen honkbal wedstrijd gedaan? Angels spelen nabij Disney, en Dodgers spelen nabij Griffith park. Toch leuk om een keer mee te maken.quote:Nu staan sowieso dit op het programma:
-Disney
-Warner Bros tour
-Mulholland rive
-Venice / Santa monica
-Griffith park / observatorium
Goed idee! Ik ga gelijk even uitzoeken of ze spelen als wij er zijnquote:Nog geen honkbal wedstrijd gedaan? Angels spelen nabij Disney, en Dodgers spelen nabij Griffith park. Toch leuk om een keer mee te maken
Ligt aan de afspraken die je maakt volgens mij met de huurmaatschappijquote:Op woensdag 1 juni 2011 11:00 schreef JK het volgende:
Als je dan toch meer wilt doen, van LA naar San Diego is een ruime 2 uur rijden.
En als je in San Diego bent, kan je nog naar Tijuana, Mexico. Mag alleen niet met een huur auto.
Heb je weer een extra stempel in je paspoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |