Het is heel simpel in mijn ogen.quote:@Olle; Het is niet zo dat je pas moet tippen bij 6 personen, vanaf +/- 6 personen is het in de prijs verrekend en staat dat op de bon. Zit je qua personen daaronder, dan hoor je gewoon fooi te geven ipv 'stoer' weg te lopen. Je moest echt eens weten wat voor hongerloontje ze krijgen... en met de huidige koers eet je dan nog steeds erg voordelig.
als ik kijk naar een schaftkeet als de penny's die zat helemaal vol met klanten, als iedereen een aardige fooi geeft, dan stijgt het loon per medewerker al aanzienlijk volgens mijquote:Op donderdag 12 mei 2011 22:38 schreef JK het volgende:
Je kan ook tippen zonder de tax. Al doe ik het altijd over de tax heen.
Als je 70 dollar kwijt bent, en je bent tevreden, dan geef je 14 dollar fooi.. dat is geen 20 dollar, want dan zou je 28,5% tippen, dan ben je een generous tipper.
600 dollar tippen valt wel mee, dat is wel over 30 dagen.. kijk ook eens hoe goedkoop je eigenlijk eet? En je hebt gewoon free refills bij bijv. koffie en frisdrank. Nederland is veel duurder.
Hier een voorbeeldje, lees en huiver hoe laag die lonen zijn en waarom tips echt nodig voor ze zijn om rond te komen en hun kinderen bijv. te kunnen laten eten:
Companies and Industries for Waiter/Waitress Jobs
Popular Employers Hourly Rate
Applebee's Neighborhood Grill and Bar $3.22 - $6.79
Olive Garden Restaurants $3.71 - $8.08
Pizza Hut, Inc. $3.30 - $4.85
Waffle House, Inc. $2.83 - $3.65
Chili's $3.00 - $8.12
Popular Industries Hourly Rate
Restaurant(s) $3.79 - $7.17
Food Service $3.72 - $7.00
Bar / Restaurant / Nightclub $3.79 - $7.17
Fast Food Restaurant(s) $3.82 - $6.73
Restaurant, Cafe, or Deli $3.82 - $6.73
Even een dagje (8u) bij Wafflehouse werken, kom je thuis met 22 - 29 dollar. Wooptidoo!!!
Als je als Nederlander dan ook nog eens niet gaat tippen, vind je gek dat men aan moonlighting
moet doen om rond te komen...
Ik hoop dat dit bovenstaande je een beetje helpt inzien voor je volgende vakantie
nice. ga je met de plane naar miami?quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:43 schreef Vinno het volgende:
Nog 1,5 maand wachtenDan ga ik ook met mijn vriendinnetje lekker weg!
We gaan in de volgende route afleggen:
01-07 - 02-07 LAX Hotelletje
02-07 - 03-07 San Simeon
03-07 - 06-07 San Fransisco (Iemand nog tips voor 4th july vieren??????)
06-07 - 08-07 Yosemite/Fresno
08-07 - 10-07 Las Vegas
10-07 - 12-07 Los Angeles
13-07 - 22-07 Miami (Geen auto meer, gewoon chillen)
Wij hebben een Pontiac G6 gehuurd.
Tja, of jij moet nog andere manieren weten om in 1 dag ruim 4400 km af te leggen?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:26 schreef polariteit het volgende:
[..]
nice. ga je met de plane naar miami?
Weet niet meer van welke site, ik zocht geloof ik op 'waiter wages' ofzo... maar ik heb ook een Nederlandse vriendin daar wonen die o.a. in de horeca heeft gezeten, dus ik weet net even wat meer dan de gemiddelde toerist.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:35 schreef Olle. het volgende:
[..]
als ik kijk naar een schaftkeet als de penny's die zat helemaal vol met klanten, als iedereen een aardige fooi geeft, dan stijgt het loon per medewerker al aanzienlijk volgens mij
De Penny's begint al met ontbijt, heeft lunch en je kunt er ook nog eens dineren.
ik heb soms ontbijt nodig gehad, en vervolgens ook nog een diner. Dan ben ik dus al 28 dollar kwijt aan tip op een dag.
Ik vind het gewoon veel geld. En als je ziet dat een tafeltje tijdens een lunch ongeveer 30 minuten bezet is. En er zijn 30 tafeltjes (misschien nog wel meer) vol, dan kunnen de tips als je 14 dollar gebruikt in zijn totaliteit hoog oplopen.
Misschien ben ik er ook wel te nuchter voor hoor .
De lonen liggen daar wellicht laag, waar haal je deze overzichten vandaan?
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:26 schreef polariteit het volgende:
[..]
nice. ga je met de plane naar miami?
Zie net dat wij de 4e juli bij de grandcanyon zijn. iemand enig idee of er daar dan iets aan gedaan wordt? vuurwerk oid?
Haha, plane inderdaadquote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:09 schreef Marky_Mark01 het volgende:
[..]
Tja, of jij moet nog andere manieren weten om in 1 dag ruim 4400 km af te leggen?
We hebben in principe geen auto gehuurd in Miami.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:43 schreef nelisb het volgende:
Ik zou zeker wel een auto nemen in Miami. Er zijn best Afstanden tussen de leuke dingen.
Hoever zit je van het strand?
9 dagen strand is lang in Miami.
Kan everglades doen, kan de keys ook aanraden.
Maar daar is een ander topic voor.
Goed punt inderdaad om ook rekening mee te houden!quote:Op maandag 16 mei 2011 11:42 schreef JK het volgende:
Oeps, Vinno dan idd, niet polariteit.
Mocht je echt op SoBe verblijven, dan zit je met een auto wel met de parkeerkosten, iets van 20-30 dollar per dag. Soms misschien zelfs meer. Zelf verblijf ik altijd zo rond Bal Harbour/Surfside.
Dat is 15-20 min. rijden van SoBe af. Parkeren gratis.
Zoals ik al eerder zei: Als het om geld gaat, willen Nederlanders zich niet zo aanpassen aan een andere cultuur. De andere cultuur verwacht hogere fooi, maar de Nederlander zegt:quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:38 schreef Olle. het volgende:
Maar goed misschien kijk ik ook wel verkeerd
Ik heb er totaal geen verstand van.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:19 schreef polariteit het volgende:
Even een vraagje, hopelijk weten jullie het: Tijdens onze vorige trip naar LA (dec 09 / jan 10) is er een groen kaartje met stempel in ons paspoort geniet. Op de achterkant hiervan staat dat je dit in moet leveren zodra je het land verlaat. Dit is helaas niet gebeurd toendertijd.
Nu staat er op de achterkant van dit kaartje ook dat een toekomstige aankomst in de VS vertraging op kan leveren. Wat kan ik nu verwachten? Kan ik het kaartje beter gewoon weggooien, of laten zitten?
Ik zou het sowieso niet laten zitten. Dat had ik namelijk wel gedaan en dat kon de uiteraard zeer vriendelijke man van de douane niet zo waarderen. Na een preek van deze kerel werd ik doorgestuurd naar een kantoortje waar ik wederom als een soort terrorist werd ondervraagd. Ik kwam er met een waarschuwing van af, maar volgens mij kun je er ook een flinke boete voor krijgen. Op zich snap ik het best, want als je dat groene kaartje niet inlevert ben je "officieel" nog illegaal in de VS, de manier waarop ze je behandelen beviel mij minder. Het is immers de taak van de luchtvaartmaatschappij om dat kaartje in te nemen bij het boarden van de vlucht waarmee je de VS verlaat.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:19 schreef polariteit het volgende:
Even een vraagje, hopelijk weten jullie het: Tijdens onze vorige trip naar LA (dec 09 / jan 10) is er een groen kaartje met stempel in ons paspoort geniet. Op de achterkant hiervan staat dat je dit in moet leveren zodra je het land verlaat. Dit is helaas niet gebeurd toendertijd.
Nu staat er op de achterkant van dit kaartje ook dat een toekomstige aankomst in de VS vertraging op kan leveren. Wat kan ik nu verwachten? Kan ik het kaartje beter gewoon weggooien, of laten zitten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |