abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:20:46 #126
497 Maja
Ja denk!?!
pi_97069537
Ik ga begin augustus 13 dagen naar Californië. Helaas kan een maat van mij niet langer.

Vliegen op Las Vegas, dan Grand Canyon, Los Angeles, daarna richting San Francisco. En ik hoop dat we dan nog tijd hebben voor uitstapje naar Yosemite.

Klopt het dat Death Valley te warm is in augustus of valt dat mee...?
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:50:47 #127
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_97070623
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:20 schreef Maja het volgende:
Ik ga begin augustus 13 dagen naar Californië. Helaas kan een maat van mij niet langer.

Vliegen op Las Vegas, dan Grand Canyon, Los Angeles, daarna richting San Francisco. En ik hoop dat we dan nog tijd hebben voor uitstapje naar Yosemite.

mja als je tegen ongeveer 50 graden kunt is het te doen :)
gewoon goed drinken en op de wegen blijven!

als je airco hebt in de auto zie ik geen probleem.

have fun!
A man's got to do what a man's got to do
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:56:31 #128
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_97081142
Polariteit, het zou kunnen dat je nu geen i94 formulier meer krijgt, laatste keer dat ik in Amerika was, was in juni 2010... wordt dus écht weer tijd dat ik ga, veelste lang geleden alweer. :)
Dat bericht in jouw link is van 14 juli... maargoed, ik herinner me nog dat ESTA werd ingevoerd en ze dat ook zeiden, maar heb toen nog wel met i94 moeten reizen.

Death Valley is in augustus 's nachts niet zo warm :+

Voor wat betreft airco, let wel even op de temperatuur van je motor. De airco moet z'n temperatuur ook kwijt kunnen, de nieuwere auto's hebben er geen last meer van en kunnen wel aanblijven, maar let gewoon goed op de motor temp. Raak voor de grap eens de zijruit van de auto aan onder het rijden door Death Valley. :) Dan merk je wel dat het buiten best warm is.

Verder idd goed drinken, neem gerust een tray waterflesjes mee in je auto, als je pech hebt, ben je blij als je voldoende vloeistof bij je hebt. Was er vorig jaar nog geen local uit Pahrump die van de geasfalteerde weg af ging en de weg kwijt raakte en maar één flesje water bij haar had? Ging maar net goed. Houd er ook rekening mee dat radio en gsm signalen op sommige stukken echt niet aanwezig zijn. Ze waarschuwen ook nog vaak om niet te stoppen voor mensen met pech, willen nog wel eens schurken zijn. :+
Neem in elk geval dus een cd mee of een mp3 speler die je kan aansluiten op de radio, of je moet natuurlijk zelf liedjes zingen..maar je bent echt in 'the middle of fucking nowhere'.
pi_97084366
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:56 schreef JK het volgende:
Polariteit, het zou kunnen dat je nu geen i94 formulier meer krijgt, laatste keer dat ik in Amerika was, was in juni 2010... wordt dus écht weer tijd dat ik ga, veelste lang geleden alweer. :)
Dat bericht in jouw link is van 14 juli... maargoed, ik herinner me nog dat ESTA werd ingevoerd en ze dat ook zeiden, maar heb toen nog wel met i94 moeten reizen.

Juli 2010 waren ze er in elk geval mee bezig om de I94 af te schaffen. Toen was het nog afhankelijk van welk vliegveld je entry point in de VS was, of je het formulier wel of niet in moest vullen. Op sommige plaatsen was het systeem al aangepast, op andere nog niet.
Aangezien we ondertussen bijna een jaar verder zijn lijkt het me toch dat de i94 nu helemaal afgeschaft is.
pi_97090294
quote:

Dat is juist de 'charme' van Death Valley. Die enorme hitte....ik vond het wel indrukwekkend, ook in augustus. Het was 's avonds ruim boven de 40 graden en het zwembad verkoelde ook voor geen meter. Als je van Las Vegas naar Death Valley rijdt is een kleine omweg via Red Rock Canyon (http://en.wikipedia.org/w(...)al_Conservation_Area) leuk.
pi_97095996
quote:

Wij hebben in september ook nog 42 graden gehad, maar moet zeggen dat daar wel een droge hitte is. Dus met goed insmeren vond ik het eigenlijk best wel meevallen :D.

Ook LA 42 graden gehad, dat is dan weer minder omdat je dan de vervuiling goed merkt.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:17:12 #132
4259 JK
pi_97120595
Hoe zit het eigenlijk met de verkeersregels en cablecars in SF, niet dat je veel routes meer hebt, maar ik ga met de auto die stad in (ja, lekker slim).. als ik met Streetview kijk, zie ik de auto's ook over de 'trambaan' rijden.. hoe zit het met voorrang etc. of als je een tram achter je hebt rijden?
Ik kan dit niet duidelijk vinden op Google.

In principe gooi ik de auto neer in de parkeergarage van het hotel en zal ik de meeste dagen wel lopen naar van alles, of eventueel een cablecar pakken. Parkeren is gratis in het 'hotel' waar ik verblijf (Columbus Motor Inn), dus dat scheelt me weer een shitload aan dollars. Parkeren in SF is gewoon erg prijzig.
pi_97189189
@Maja: te warm ligt puur aan jezelf... waar kan je zelf tegen? Wij gaan begin jullie naar Death valley om er 1 nacht te overnachten, ben erg benieuwd hoe vaak we uit de auto komen overdag :D

Wij doen het eigenlijk vooral om het een keer mee te maken, lijkt me wel bizar...

Iemand trouwens die kan vertellen of het 's nachts bij furnace creek totale duisternis is?

quote:
Voor wat betreft airco, let wel even op de temperatuur van je motor. De airco moet z'n temperatuur ook kwijt kunnen, de nieuwere auto's hebben er geen last meer van en kunnen wel aanblijven, maar let gewoon goed op de motor temp. Raak voor de grap eens de zijruit van de auto aan onder het rijden door Death Valley. :) Dan merk je wel dat het buiten best warm is.
Ik las al ergens, volgens mij op de site van de NPS, dat er aangereden werd om de eerste 10 mijl na de ingang aan de westzijde aangeraden wordt de airco zelfs uit te laten...

quote:
Hoe zit het eigenlijk met de verkeersregels en cablecars in SF, niet dat je veel routes meer hebt, maar ik ga met de auto die stad in (ja, lekker slim).. als ik met Streetview kijk, zie ik de auto's ook over de 'trambaan' rijden.. hoe zit het met voorrang etc. of als je een tram achter je hebt rijden?
Ik kan dit niet duidelijk vinden op Google.
Ben ik ook benieuwd naar; ons hotel is namelijk midden downtown dus ik ontkom er niet aan om die cablecars te kruisen :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_97189211
Staan in Death Valley ook borden waar wordt aangegeven wanneer je je airco uit "moet" zetten.
pi_97191994
Ik heb de airco constant aangelaten in Death Valley. Wel goed de warmte meter van de motor in de gaten houden en de auto zoop daardoor benzine....maar hij heeft het erg goed gehouden.

Volgens mij hebben de cable cars in SF voorrang. Wij zijn SF ingereden en om het hoekje van ons hostel geparkeerd. Auto is daar 3 dagen blijven staan...rijden in SF lijkt me vreselijk. En het openbaar vervoer is mede door de cable cars prima.

@polariteit: hoe bedoel je totale duisternis bij Furnace creek? Ik kan me herinneren dat de paden naar de kamers/huisjes verlicht waren in ieder geval.
pi_97196943
quote:
@polariteit: hoe bedoel je totale duisternis bij Furnace creek? Ik kan me herinneren dat de paden naar de kamers/huisjes verlicht waren in ieder geval.
Ik wil in death valley foto's maken van de sterrenhemel, dat schijnt daar goed te kunnen, en daar kan ik dus geen kunstlicht (zoals straatverlichting) bij gebruiken.

Maar zo te lezen zal ik dan furnace creek uit moeten dan :)
  maandag 23 mei 2011 @ 21:05:36 #137
4259 JK
pi_97220298
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 09:32 schreef staticdata het volgende:
Staan in Death Valley ook borden waar wordt aangegeven wanneer je je airco uit "moet" zetten.
Haha, alsof ze weten waar het precies erg heet is voor je airco. Ligt ook gewoon aan de auto hoor.. ennuh nee, dat is toch allemaal eigen verantwoordelijkheid?

Cablecars voorrang... ja leuk als er dan eentje achter je rijd, en je moet remmen. :P
Ik zal ff ergens anders navragen waar de echte experts zitten, niet lullig bedoelt, maar ik wil het wel echt zeker weten, het schijnt al een k*tstad te zijn om in te rijden en na +/- 20u reizen (van deur tot landing op SFO) wil ik wel weten hoe ik met m'n brakke kop moet reageren daar. :)
pi_97220516
Hoelang blijf je in SF?

Ik kom op zaterdag aan en ga maandag weg.
Neem een taxi naar m'n hotel bij Union square. Daar kan ik als het goed is ook m'n auto ophalen op maandag.
Geen gedoe met de auto in SF.
  maandag 23 mei 2011 @ 22:34:16 #139
4259 JK
pi_97226562
Ik kom op maandag daar, dan ga ik vrijdag weg en ben ik er zondag nog even voor een dagje.
Tussendoor ben ik ook nog even de stad uit.. maar het meeste zal ik denk ik gaan lopen.
pi_97226685
Okay.
Gratis parkeren bij je hotel?
Bij mijn hotel was het 40 USD per dag. Als je een week daar bent ben je tussen de 200-300 USD kwijt.
Maar goed als je die auto nodig hebt is het niet anders.
  maandag 23 mei 2011 @ 23:04:15 #141
4259 JK
pi_97228617
Gratis parkeren ja, anders had ik het niet gedaan. :)
Zit op 5 min. loopafstand van Fishermans Wharf.
pi_97228938
Beter! Goed geregeld.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:38:07 #143
4259 JK
pi_97267959
Wel uitgezocht hoor, hotel met gratis parkeren en dicht bij Fisherman's Wharf...
Uiteindelijk werd het dus Columbus Motor Inn op Columbus Ave. Geen superluxe iets ofzo, maar ik slaap er toch alleen maar.. en de auto gratis kwijt, nog speciaal gevraagd of ze wel per kamer een parkeerplaats hebben en dat werd door ze bevestigd.

En laatste dagje SF zit ik op Broadway, bij Royal Palace Motor Inn, in Chinatown. Ook gratis parkeren en ook weer een auto per kamer. Redelijk in de buurt van de Transamerican Pyramid. Zou je daar veilig Chinees kunnen eten? Hier in Nederland heb ik wel eens 3 dagen regelmatig op het toilet gezeten. :+
pi_97379477
zo, onze auto is ook geboekt bij Dollar. op 19-6 pikken we hem op op LAX.

We hebben een fullsize auto gekozen, dodge charger. Nu hoop ik dat we die krijgen :D

Kans is natuurlijk dat die niet meer beschikbaar is, dus dan moeten we wat anders kiezen. iemand hier die hier recent zijn auto gehaald heeft die enig idee heeft wat voor adnere keuzes dollar op LAX heeft in deze klassse?
  vrijdag 27 mei 2011 @ 13:14:37 #145
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_97379921
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:00 schreef polariteit het volgende:

We hebben een fullsize auto gekozen, dodge charger. Nu hoop ik dat we die krijgen :D

Kans is natuurlijk dat die niet meer beschikbaar is, dus dan moeten we wat anders kiezen. iemand hier die hier recent zijn auto gehaald heeft die enig idee heeft wat voor adnere keuzes dollar op LAX heeft in deze klassse?
Wij hebben ook een dodge charger uitgekozen :D
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  vrijdag 27 mei 2011 @ 13:16:38 #146
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_97380008
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:00 schreef polariteit het volgende:

voor een klein bedrag meer hadden wij de Ford Explorer.
handig ivm de koffers.
Wij waren dan wel met 3 personen..

voor 2 is deze prima geschikt lijkt me
A man's got to do what a man's got to do
pi_97380420
Ford explorer heb ik ook aan zitten denken, maar ik vind sedans net iets toffer dan suv's :P

en idd wat je zegt: voor 2 is een fullsize sedan groot zat.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 13:51:36 #148
4259 JK
pi_97381410
Ik heb ook een Dodge Charger gekozen. Maar als ik een Chevy Impala zie staan, ga ik wellicht daarvoor. De kofferruimte daarvan is HUGE, kan geen Charger tegen op. Wel eens m'n broer voor de gein achter in de Impala gegooid, denk dat er wel 3 man in die kofferbak kunnen.

Dollar kan dus ook zo'n Impala er tussen hebben staan... andere types in fullsize kan ik me even niet herinneren (zijn denk ik 4 of 5 modellen), maar Chargers staan er vaak vrij veel hoor. Fijne auto, die Charger. Boven het handschoenenvakje zit een apart boxje waar je een blikje in kan leggen om te koelen (via de airco).

Vorige keer Vegas begon ik in een Dodge Avenger (burgerlijke Charger variant), maar stuur trilde op de snelweg vrij hard (wielen niet gebalanceerd denk ik), dus ik terug en kreeg een mooie Charger mee voor 0,00 extra incl. weer een volle tank brandstof, terwijl de ander al wat liters had verslonden. :)

Ohja, US1 landslide probleem zou per half juni verholpen moeten zijn...
pi_97381580
Chevy impala is ook een gave auto inderdaad :D

quote:
Ohja, US1 landslide probleem zou per half juni verholpen moeten zijn...
Ah dat zou gaaf zijn!
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:05:59 #150
4259 JK
pi_97381906
Ik vind een Impala geen hele mooie auto, het is een grote nette fullsize bak, maar ik zou m'n nek er niet voor verdraaien als ie langs kwam rijden. Maar we hadden 2 Impala's in 2008 in Florida. Ik had de luxe, met spoiler en sunroof, baas boven baas he. Maar het grote voordeel wat gewoon die kofferbak. In de Avenger bijv. moet je echt proppen, maar dat is dan ook een midsize.

Als ik een auto uitzoek kijk je natuurlijk altijd naar de looks, maar belangrijker vind ik:

- Afstandsbediening aan de sleutelhanger (voor te zoeken op parkeerplek waar je auto staat), fullsize auto's zullen deze meestal wel hebben, midsize, economy en compact heb ik ze met én zonder gezien.
- Volle tank (goed opletten voor je weg rijd, dit gaat soms fout)
- Grootte en gemak (klappen de 'beugels' van de deksel niet in je koffers bijv.) van de kofferbak

En eigenlijk moet je nog kijken waar het reservewiel zit, zou maar zo kunnen dat die mist.. en dan sta je daar in Death Valley met een lekke band, geen gsm-signaal en nog een paar liter drinken. ;)

Liefste wil ik nog eens rijden in een Ford Mustang en Chevrolet Camaro, maar dat zijn 'fun' cars en totaal niet praktisch met kofferruimte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')