mja als je tegen ongeveer 50 graden kunt is het te doenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:20 schreef Maja het volgende:
Ik ga begin augustus 13 dagen naar Californië. Helaas kan een maat van mij niet langer.
Vliegen op Las Vegas, dan Grand Canyon, Los Angeles, daarna richting San Francisco. En ik hoop dat we dan nog tijd hebben voor uitstapje naar Yosemite.
Klopt het dat Death Valley te warm is in augustus of valt dat mee...?
Juli 2010 waren ze er in elk geval mee bezig om de I94 af te schaffen. Toen was het nog afhankelijk van welk vliegveld je entry point in de VS was, of je het formulier wel of niet in moest vullen. Op sommige plaatsen was het systeem al aangepast, op andere nog niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:56 schreef JK het volgende:
Polariteit, het zou kunnen dat je nu geen i94 formulier meer krijgt, laatste keer dat ik in Amerika was, was in juni 2010... wordt dus écht weer tijd dat ik ga, veelste lang geleden alweer.
Dat bericht in jouw link is van 14 juli... maargoed, ik herinner me nog dat ESTA werd ingevoerd en ze dat ook zeiden, maar heb toen nog wel met i94 moeten reizen.
Dat is juist de 'charme' van Death Valley. Die enorme hitte....ik vond het wel indrukwekkend, ook in augustus. Het was 's avonds ruim boven de 40 graden en het zwembad verkoelde ook voor geen meter. Als je van Las Vegas naar Death Valley rijdt is een kleine omweg via Red Rock Canyon (http://en.wikipedia.org/w(...)al_Conservation_Area) leuk.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:20 schreef Maja het volgende:
Ik ga begin augustus 13 dagen naar Californië. Helaas kan een maat van mij niet langer.
Vliegen op Las Vegas, dan Grand Canyon, Los Angeles, daarna richting San Francisco. En ik hoop dat we dan nog tijd hebben voor uitstapje naar Yosemite.
Wij hebben in september ook nog 42 graden gehad, maar moet zeggen dat daar wel een droge hitte is. Dus met goed insmeren vond ik het eigenlijk best wel meevallenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:20 schreef Maja het volgende:
Ik las al ergens, volgens mij op de site van de NPS, dat er aangereden werd om de eerste 10 mijl na de ingang aan de westzijde aangeraden wordt de airco zelfs uit te laten...quote:Voor wat betreft airco, let wel even op de temperatuur van je motor. De airco moet z'n temperatuur ook kwijt kunnen, de nieuwere auto's hebben er geen last meer van en kunnen wel aanblijven, maar let gewoon goed op de motor temp. Raak voor de grap eens de zijruit van de auto aan onder het rijden door Death Valley.Dan merk je wel dat het buiten best warm is.
Ben ik ook benieuwd naar; ons hotel is namelijk midden downtown dus ik ontkom er niet aan om die cablecars te kruisenquote:Hoe zit het eigenlijk met de verkeersregels en cablecars in SF, niet dat je veel routes meer hebt, maar ik ga met de auto die stad in (ja, lekker slim).. als ik met Streetview kijk, zie ik de auto's ook over de 'trambaan' rijden.. hoe zit het met voorrang etc. of als je een tram achter je hebt rijden?
Ik kan dit niet duidelijk vinden op Google.
Ik wil in death valley foto's maken van de sterrenhemel, dat schijnt daar goed te kunnen, en daar kan ik dus geen kunstlicht (zoals straatverlichting) bij gebruiken.quote:@polariteit: hoe bedoel je totale duisternis bij Furnace creek? Ik kan me herinneren dat de paden naar de kamers/huisjes verlicht waren in ieder geval.
Haha, alsof ze weten waar het precies erg heet is voor je airco. Ligt ook gewoon aan de auto hoor.. ennuh nee, dat is toch allemaal eigen verantwoordelijkheid?quote:Op maandag 23 mei 2011 09:32 schreef staticdata het volgende:
Staan in Death Valley ook borden waar wordt aangegeven wanneer je je airco uit "moet" zetten.
Wij hebben ook een dodge charger uitgekozenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:00 schreef polariteit het volgende:
zo, onze auto is ook geboekt bij Dollar. op 19-6 pikken we hem op op LAX.
We hebben een fullsize auto gekozen, dodge charger. Nu hoop ik dat we die krijgen
Kans is natuurlijk dat die niet meer beschikbaar is, dus dan moeten we wat anders kiezen. iemand hier die hier recent zijn auto gehaald heeft die enig idee heeft wat voor adnere keuzes dollar op LAX heeft in deze klassse?
voor een klein bedrag meer hadden wij de Ford Explorer.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:00 schreef polariteit het volgende:
zo, onze auto is ook geboekt bij Dollar. op 19-6 pikken we hem op op LAX.
We hebben een fullsize auto gekozen, dodge charger. Nu hoop ik dat we die krijgen
Kans is natuurlijk dat die niet meer beschikbaar is, dus dan moeten we wat anders kiezen. iemand hier die hier recent zijn auto gehaald heeft die enig idee heeft wat voor adnere keuzes dollar op LAX heeft in deze klassse?
Ah dat zou gaaf zijn!quote:Ohja, US1 landslide probleem zou per half juni verholpen moeten zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |