laat ik het dan even anders uitdrukken: de .30 van wapens als de Garand, 7.62 NATO van de FAL etc.quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:13 schreef Vortix het volgende:
Ja, maar dat is gewoon een heel ander patroon. Als een Nederlandse militair het over 7.62 heeft kan je er donder op tegen zeggen dat ie het over de NAVO standaard heeft. En dat patroon is afgeleid van de .30. Overigens is de diameter van de Russische 7.62 ook net een tikje anders.
Het wordt weer teruggedraaid als het goed is!quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sinds het de QCB is, is mijn vertrouwen in dat wapen tot een dieptepunt gedaald...
Laten we het hopen, want voorlopig zijn het alleen nog maar geruchten dat we teruggaan naar de M2HB.quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:27 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het wordt weer teruggedraaid als het goed is!
Theorie en praktijk in doorn en schietmoment op de lange baan van de harskamp.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laten we het hopen, want voorlopig zijn het alleen nog maar geruchten dat we teruggaan naar de M2HB.
Btw Rave, waar heb jij je .50 opleiding gehad?
Niet echt, m'n vader word momenteel onderzocht voor alvleesklierkanker, dus niet echt een leuke ochtend moet ik zeggen.quote:
Wat heftigquote:Op zondag 19 september 2010 11:39 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Niet echt, m'n vader word momenteel onderzocht voor alvleesklierkanker, dus niet echt een leuke ochtend moet ik zeggen.
Maar de zon straalt tenminste en ik heb net heerlijk ontbeten, dus dat is iets
HD2 kan ook ontzettende traagheidsaanvallen hebben.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:01 schreef Vronsky het volgende:
[..]
HTC Desire is erg leuk enzo, maar de EVO 4G is velen malen leuker.
Is eigenlijk een HD2 die op android draait en betere specs heeft (Zoals ondersteuning voor een 4G netwerk dat nog niet actief is hier in NL.)
(Zelf eigenaar van een HD2, dus een tip.. als je voor die EVO 4G gaat, houd er rekening mee dat het geen telefoon is voor mensen met kleine handen :p)
Heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal meevaltquote:Op zondag 19 september 2010 11:39 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Niet echt, m'n vader word momenteel onderzocht voor alvleesklierkanker, dus niet echt een leuke ochtend moet ik zeggen.
Maar de zon straalt tenminste en ik heb net heerlijk ontbeten, dus dat is iets
De AK schiet wel degelijk met 7,62, zij het wat korter (x39).quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:13 schreef Vortix het volgende:
Ja, maar dat is gewoon een heel ander patroon. Als een Nederlandse militair het over 7.62 heeft kan je er donder op tegen zeggen dat ie het over de NAVO standaard heeft. En dat patroon is afgeleid van de .30. Overigens is de diameter van de Russische 7.62 ook net een tikje anders, 7.92 om precies te zijn.
Dat is dus de grap. De 7.62x39 heet wel 7.62 maar is het niet.quote:Op zondag 19 september 2010 15:10 schreef Jimmie het volgende:
[..]
De AK schiet wel degelijk met 7,62, zij het wat korter (x39).
7,92 is van de Duitsers (WO2 en eerder).
Alles is ok?quote:
Nja, niet echt: Maar het is geen kankerquote:
Helemaal super!!!quote:Op zondag 19 september 2010 16:42 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Nja, niet echt: Maar het is geen kanker
Nee, gisteren, en het is maar een CT scan, duurt meestal niet zo lang? :Squote:Op zondag 19 september 2010 16:50 schreef Maitje het volgende:
@Vronksy
Is die vandaag getest? en meteen de uitslag?!![]()
Nou, het feit dat jullie na 1 dag meteen al de uitslag krijgen vind ik raar...quote:Op zondag 19 september 2010 16:56 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Nee, gisteren, en het is maar een CT scan, duurt meestal niet zo lang? :S
Bij NATO 7,62 staat weer 7,82 als bullet diameter. Wellicht is de loop wel netjes 7,62 zodat de kogel er echt doorheengeperst wordt (geen energie die kan ontsnappen). Maar zo diep heb ik er nooit naar gekekenquote:Op zondag 19 september 2010 15:17 schreef Vortix het volgende:
[..]
Dat is dus de grap. De 7.62x39 heet wel 7.62 maar is het niet.
Hallo mede Amersfoorterquote:Op zondag 19 september 2010 17:08 schreef Maitje het volgende:
Oke, nou ben blij voor jullie dat je de uitslag zo snel weet.
Zou willen dat het vaker voorkwam!!
Dorpsfeest was in hoogland.
Hoiquote:Op zondag 19 september 2010 17:24 schreef Jimmie het volgende:
Hallo mede Amersfoorter(al wonen alleen m'n ouders er nog)
Dat komt ook omdat wij anders meten dan de Amerikanen, van Wiki:quote:Op zondag 19 september 2010 17:24 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Bij NATO 7,62 staat weer 7,82 als bullet diameter. Wellicht is de loop wel netjes 7,62 zodat de kogel er echt doorheengeperst wordt (geen energie die kan ontsnappen). Maar zo diep heb ik er nooit naar gekeken![]()
quote:Kaliber
* Het kaliber van de kogel.
* Het kaliber van de loop gemeten over de trekken (groeven) - in Amerika.
* Het kaliber van de loop gemeten over de velden (de kleinste inwendige diameter) - in Europa.
Het resultaat is door deze drie manieren van meten verschillend (en dus niet om te rekenen) en dan nog eens uitgedrukt in millimeters of inches.
Het gevolg is dat militairen, sportschutters of jagers soms eenzelfde patroon gebruiken, doch met een verschillende kaliber aanduiding. Wat in militaire kringen een 5,56 mm patroon heet, is bij sportschutters bekend als .223 — maar 0,223 inch is 5,66 mm, niet 5,56.
Ik denk dat eea te maken heeft met het standaard hoogteverschil tussen de trekken en velden wat men hanteert. Onze 5.56 kogel is in werkelijkheid ook 5.70mmquote:Op zondag 19 september 2010 18:56 schreef Jimmie het volgende:
Apart, maar hoe meten de Russen dan om aan weer een ander getal te komen
Tering... emotionele dag zeg!!! Pfoe....quote:Op zondag 19 september 2010 20:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo, vandaag wat radicale dingen gedaan. Trouwringen af, mijn bijna ex-vrouw heeft onze foto's verscheurd, ik heb mijn spullen gesorteerd welke ik mee ga nemen. 2 vuilniszakken met kleding doneer ik aan de armen alhier, 2 koffers staan klaar voor vertrek. Beiden half gepakt.
Nu de scheiding nog rond maken, en het financieel allemaal afhandelen, and then? Heading up to my Fatherland!!!!
Pfff... Heftig..quote:Op zondag 19 september 2010 20:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo, vandaag wat radicale dingen gedaan. Trouwringen af, mijn bijna ex-vrouw heeft onze foto's verscheurd, ik heb mijn spullen gesorteerd welke ik mee ga nemen. 2 vuilniszakken met kleding doneer ik aan de armen alhier, 2 koffers staan klaar voor vertrek. Beiden half gepakt.
Nu de scheiding nog rond maken, en het financieel allemaal afhandelen, and then? Heading up to my Fatherland!!!!
Vanmorgen idd ff emo ja hahahahaquote:Op zondag 19 september 2010 20:07 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Tering... emotionele dag zeg!!! Pfoe.... [ afbeelding ]
Dank je Rave_NL, maar gaat allemaal goedkomenquote:Op zondag 19 september 2010 20:22 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Pfff... Heftig..
Succes nog de komende tijd.
Weer een zware dag dusquote:Op zondag 19 september 2010 20:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Alles sal reg komquote:Op zondag 19 september 2010 20:31 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Weer een zware dag dusNogmaals veel sterkte de komende tijd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |