abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86991925
Ik denk dat het antwoord simpel is: het overslaan naar de VS zal wel op commando van een of andere grote partij gebeuren...

Ik ben geen alu-hoedje maar ik denk dat grote selloffs wel degelijk geregisseerd zijn, al was het maar door 1 kleine partij en je krijgt een sneeuwbaleffect.
pi_86993108
Zolang Bernanke van dat groene wc-papier blijft drukken ........
  woensdag 29 september 2010 @ 20:56:15 #153
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_86996730
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:20 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik denk dat het antwoord simpel is: het overslaan naar de VS zal wel op commando van een of andere grote partij gebeuren...

Ik ben geen alu-hoedje maar ik denk dat grote selloffs wel degelijk geregisseerd zijn, al was het maar door 1 kleine partij en je krijgt een sneeuwbaleffect.
Grote selloffs gebeuren natuurlijk altijd heel gecontroleerd. Liquideren en dan simultaan een grote OTC positie innemen op een daling... :9~

Als ik toch eens met zoveel kapitaal mocht spelen O-)
The more debt, the better
pi_86999642
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:56 schreef flyguy het volgende:

[..]

Grote selloffs gebeuren natuurlijk altijd heel gecontroleerd. Liquideren en dan simultaan een grote OTC positie innemen op een daling... :9~

Als ik toch eens met zoveel kapitaal mocht spelen O-)
A la Nick Leeson ?
pi_87000141
Het zou me niets verbazen als we over 'n maand 10% lager staan. Tenzij QE round two wordt aangekondigd. Dan duurt het alleen wat langer.
  woensdag 29 september 2010 @ 21:59:04 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87000301
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:44 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Deze mening propageer je altijd maar het blijft een inhoudsloze bewering aangezien men ook participeert aan de markt door rente te vangen over cashtegoeden, obligaties etc. Je starre visie op enkel de aandelenmarkt maakt je vatbaar voor dit soort uitspraken.
obligaties is ook beleggen en die heb ik ook. Cashtegoeden en zelfs sparen kost momenteel geld. Dat is een feit.
Ik heb mi helemaal geen starre visie op de markten, ben niet eens een bull. Al vanaf begin dit jaar speculeer ik op een gelijkblijvende beurs binnen een bandbreedte van 300/360.
Natuuurlijk kun je op een goed instapmoment wachten met je cash langs de zijlijn. Maar als dat nu eens heel lang op zich laat wachten dan kun je beter gewoon instappen, zelfs al kan er (zoals altijd) een dipje aankomen.

Ik heb een paar vrienden die met uitgaan altijd bleven wachten totdat ze vanzelf een meisje zouden krijgen. Die zijn nu nog single. Moraal: maak je overwogen plan, voer dat bewust uit. Stilstand is achteruitgang.
The End Times are wild
pi_87002232
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik heb een paar vrienden die met uitgaan altijd bleven wachten totdat ze vanzelf een meisje zouden krijgen. Die zijn nu nog single. Moraal: maak je overwogen plan, voer dat bewust uit. Stilstand is achteruitgang.
Goed voorbeeld wat ook toe te passen is op je beleggingen. Maar de vraag is nu natuurlijk of ze op jouw afstapte of jij op haar :P? Lucky of bewuste keuze?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 30 september 2010 @ 01:12:40 #158
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87007967
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:49 schreef Blandigan het volgende:

[..]

A la Nick Leeson ?
Nee straddle-en zonder stoploss is niet mijn ding :P
pi_87014170
http://www.bloomberg.com/(...)as-19-6-billion.html

Allemaal naar Ierland op vakantie !
pi_87014614
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:59 schreef LXIV het volgende:
Ik heb mi helemaal geen starre visie op de markten,
Ik vind van wel omdat geredeneerd vanuit jouw beweringen er geen risico-component is tussen hoge en lage koersen. Om die reden vertel je dat ieder moment een goed instapmoment is terwijl je dan geen rekening houdt met de risico's op andere markten, cash bv. Als nu instappen tot gevolg heeft dat je reele rendement maar 1 tot maximaal 2 procentpunt boven de rentestand staat met een substantieel risico om aanzienlijk verlies te kunnen draaien dan kan iemand er voor kiezen om dat risico voor een klein beetje rendement niet te lopen. In jouw optiek staat dat gelijk aan niet meedoen wat ik opmerkelijk vind aangezien niet instappen ook gewoon een onderdeel van een plan is.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  donderdag 30 september 2010 @ 12:46:15 #161
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87017089
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:31 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik vind van wel omdat geredeneerd vanuit jouw beweringen er geen risico-component is tussen hoge en lage koersen. Om die reden vertel je dat ieder moment een goed instapmoment is terwijl je dan geen rekening houdt met de risico's op andere markten, cash bv. Als nu instappen tot gevolg heeft dat je reele rendement maar 1 tot maximaal 2 procentpunt boven de rentestand staat met een substantieel risico om aanzienlijk verlies te kunnen draaien dan kan iemand er voor kiezen om dat risico voor een klein beetje rendement niet te lopen. In jouw optiek staat dat gelijk aan niet meedoen wat ik opmerkelijk vind aangezien niet instappen ook gewoon een onderdeel van een plan is.
Het verschil in visie heeft denk ik ook te maken met waar je instapt. Aandelen bijvoorbeeld zijn vrij logge producten (in mijn ogen) waarmee je in een neerwaartse markt, op eventueel dividend na, niet of nauwelijks rendement mee haalt. Stapt iemand in staatsobligaties op dit moment, dan is het weer een heel ander verhaal. Hetzelfde gaat op voor trackers, cash blijven en elk ander product.

Maar als je het mij vraagt is op een willekeurig moment instappen met een gebrek aan kennis veel risicovoller dan 'gewoon instappen'.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 september 2010 @ 15:39:00 #162
862 Arcee
Look closer
pi_87023465
S&P boven 1150.

Hoogste punt sinds mei weer.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 30 september 2010 @ 22:26:31 #163
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87042299
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:39 schreef Arcee het volgende:
S&P boven 1150.

Hoogste punt sinds mei weer.
Maar toch mooi in het rood geëindigd.
pi_87043394
Gaan we nu eindelijk die 300 zien?
Ik verwacht van wel.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  donderdag 30 september 2010 @ 22:53:59 #165
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_87043725
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:47 schreef fedsingularity het volgende:
Gaan we nu eindelijk die 300 zien?
Ik verwacht van wel.
Nee.

We gaan de 400 zien :Y

Q3-cijfers zullen zeer meevallend zijn.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_87044443
Ja die zullen wel mooi zijn, maar wat is de outlook?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:57:40 #167
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_87053633
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:53 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Nee.

We gaan de 400 zien :Y

Q3-cijfers zullen zeer meevallend zijn.
Q3 2010-cijfers is t.o.v. Q3 2009. Ik ben benieuwd, omdat dit eigenlijk het eerste kwartaal 'na de recessie is'. Vorig jaar werd er jubelend over gedaan, maar toen werd dus de vergelijking Q3 2008 vs. Q3 2009 gemaakt (grote winsten, maar geen omzetgroei)...

De omzetten zullen ongeveer gelijk zijn gebleven (her en der een plus, her en der een min), de kostenreductie is echter wel uitgewerkt (minder mensen, voorraden afbouwen, investeringen uitstellen etc.). Méér winst (ofwel winstgroei) zal er m.i. niet/nauwelijks inzitten, eerder een winstdaling.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:29:53 #168
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_87054691
Q3 was voor ons bedrijf zeer zwak.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:44:09 #169
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_87055182
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:57 schreef Goverman het volgende:

[..]

Q3 2010-cijfers is t.o.v. Q3 2009. Ik ben benieuwd, omdat dit eigenlijk het eerste kwartaal 'na de recessie is'. Vorig jaar werd er jubelend over gedaan, maar toen werd dus de vergelijking Q3 2008 vs. Q3 2009 gemaakt (grote winsten, maar geen omzetgroei)...

De omzetten zullen ongeveer gelijk zijn gebleven (her en der een plus, her en der een min), de kostenreductie is echter wel uitgewerkt (minder mensen, voorraden afbouwen, investeringen uitstellen etc.). Méér winst (ofwel winstgroei) zal er m.i. niet/nauwelijks inzitten, eerder een winstdaling.
imho gaat het puur om de perceptie.

De verwachtingen zijn alweer omlaag bijgesteld zodat de meeste resultaten beter zullen zijn dan verwacht ( :') ). Dus kan de media straks weer jubelend gaan doen met dikke koppen "beats forecast _O_ ", "better than expected :9~ " etc
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:45:31 #170
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_87055241
^^ da's idd. een punt... Maar - zoals Kees de Kort het dan zo mooi zegt - "het is niet verboden om verder te lezen dan de persberichten van de PR-chickies". :Y :')
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 03:23:15 #171
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87089198
Thuis wonen heeft zo zijn nadelen als je moeder een schoon-maak-tik heeft. Bot loopt lekker terwijl ik aan het werk ben, drukt mijn moeder de pc/moneycow uit en blijven posities open... Gelukkig liep het vrolijk af maar maandag laat ik eerst een akte opstellen om mijn misgelopen inkomsten en eventuele schade in de toekomst veilig te stellen.

Oudere mensen met emotionele verbintenis...
pi_87092031
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 03:23 schreef flyguy het volgende:
Thuis wonen heeft zo zijn nadelen als je moeder een schoon-maak-tik heeft. Bot loopt lekker terwijl ik aan het werk ben, drukt mijn moeder de pc/moneycow uit en blijven posities open... Gelukkig liep het vrolijk af maar maandag laat ik eerst een akte opstellen om mijn misgelopen inkomsten en eventuele schade in de toekomst veilig te stellen.

Oudere mensen met emotionele verbintenis...
Ik spreek uit ervaring, die akte stopt ze niet. Mijn ouders beseffen niet wat ze doen als ze weer maar eens bij mij 'inbreken'. (heel ons huis is kraaknet, in geen 5 jaar is er decoratief iets veranderd (toen waren we verhuisd), ik moet alles van mij in mijn kamer proppen (op een nette manier uiteraard), en aangezien mijn ouders vast zitten aan 't idee van 1 bed, 2 nachtkastjes, bureau,... heb ik geen plaats voor al mijn spullen en erger nog, de enige plek waar ik wel 'iets' zelf kan regelen heb ik niet volledig zelf in de hand); moraal - binnen 2 jaar studeer ik af en ik ben weg van zodra ik 6 maand vast werk heb.
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:52:15 #174
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87154756
En we gaan bijna weer beginnen :)
pi_87158716
Vanmiddag om 16.00u worden de fabrieksorders van augustus uit de VS bekendgemaakt en vrijdag de werkeloosheid van september.
pi_87163267

_O- _O- _O-
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:29:58 #177
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87166981
haha LEET.
pi_87168497
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:29 schreef Sokz het volgende:
haha LEET.
En nog bij ASML ook :')
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:59:20 #179
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87170088
De dollar is de week goed begonnen. Staat in de plus tegen de euro/yen/Canadese dollar/Zwitserse frank/Australische dollar.
pi_87171008
Futures US kraken, 1135 lijkt belangrijke weerstand. Gaan we er doorheen?

Edit: nee, we klimmen door :)

[ Bericht 48% gewijzigd door Dalliance op 04-10-2010 15:39:18 ]
pi_87172523
Ik ben net begonnen met beleggen en wil een significant deel van mijn portfolio in de internationale markt beleggen. Wat is volgens jullie op dit moment het verstandigst, het USD gedeelte van mijn portfolio meteen salderen of het voorlopig een lening laten blijven tegen 2,7% per jaar?
pi_87173127
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:06 schreef TheGame het volgende:
Ik ben net begonnen met beleggen en wil een significant deel van mijn portfolio in de internationale markt beleggen. Wat is volgens jullie op dit moment het verstandigst, het USD gedeelte van mijn portfolio meteen salderen of het voorlopig een lening laten blijven tegen 2,7% per jaar?
ik zou maar een significant deel op je spaarrekening laten staan
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:36:23 #183
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_87173696
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:06 schreef TheGame het volgende:
Dat snap ik nou nooit.

Mensen beginnen met beleggen en gaan dan aan anderen vragen wat ze moeten doen.

Volgens mij moet de volgorde zijn: Ik heb een bepaald idee, een visie over de ontwikkeling van een sector of de wereld en ga daar in beleggen.

Maar om antwoord te geven op je vraag:

Mijn portefuille is\wordt als volgt:

Nu olie voor de komende 5-10 jaar, ga ik steeds wat van inslaan.
Klein deel goud om mee te liften op de bubble.
Klein deel fysiek zilver thuis, just in case.

Ik verwacht een neergang van de beurs de komende tijd.

Als die voorbij is, olie (bedrijven) bijkopen + aandelen in emerging economies, een ritje maken op verwacht economisch herstel.

US equities en staatsobligaties ben ik alergies voor geworden.

In jouw schoenen zou nu m'n US deel verkopen en langs de zijlijn zetten, tot er nieuwe kansen zijn. Alles wat het hoger gaat, zal de dollar tov de euro waarschijnlijk in waarde dalen, dus je schiet er niets mee op.

Maar ja er zullen ook mensen zijn die hier volledig contrair aan handelen, je zult dus eerst je eigen visie moeten ontwikkelen naar mijn mening.

[ Bericht 4% gewijzigd door iamcj op 04-10-2010 16:46:13 ]
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_87175601
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:36 schreef iamcj het volgende:

[..]

Dat snap ik nou nooit.

Mensen beginnen met beleggen en gaan dan aan anderen vragen wat ze moeten doen.

Volgens mij moet de volgorde zijn: Ik heb een bepaald idee, een visie over de ontwikkeling van een sector of de wereld en ga daar in beleggen.

Maar om antwoord te geven op je vraag:

Mijn portefuille is\wordt als volgt:

Nu olie voor de komende 5-10 jaar, ga ik steeds wat van inslaan.
Klein deel goud om mee te liften op de bubble.
Klein deel fysiek zilver thuis, just in case.

Ik verwacht een neergang van de beurs de komende tijd.

Als die voorbij is, olie (bedrijven) bijkopen + aandelen in emerging economies, een ritje maken op verwacht economisch herstel.

US equities en staatsobligaties ben ik alergies voor geworden.

In jouw schoenen zou nu m'n US deel verkopen en langs de zijlijn zetten, tot er nieuwe kansen zijn. Alles wat het hoger gaat, zal de dollar tov de euro waarschijnlijk in waarde dalen, dus je schiet er niets mee op.

Maar ja er zullen ook mensen zijn die hier volledig contrair aan handelen, je zult dus eerst je eigen visie moeten ontwikkelen naar mijn mening.
Ik vraag ook niet om specifiek beleggingsadvies. Ik vraag alleen maar hoe het zit met valutarisico, omdat ik daar (nog) te weinig kijk op heb.

Stel ik heb $5000 in beleggingen. Als ik dit als lening laat staan kost me dit $135 op jaarbasis.
Dit betekent dat de verhouding 1USD-0.73EUR met minimaal ¤0.02 eurocent moet dalen binnen nu en een jaar om de lening rendabel te maken.

Als ik verwacht dat dit gaat gebeuren is het dus veel verstandiger om nu niet te salderen, of denk ik nu te simpel en zie ik dingen over het hoofd?
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:15:06 #185
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87188381
Bewaarloon van 2,7% of wat? Waarom dan die broker of als het geleend vermogen is; waarom er mee beleggen?
pi_87192999
Hoe moet ik het kopen van commodities voor me zien? Als ik nu bijv. een vat olie koop voor de huidige prijs: is dat dan een futurecontract met een vaste expiratiedatum? Hoe wordt de expiratiedatum bepaald?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 01:38:29 #187
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87195631
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:59 schreef Rejected het volgende:
Hoe moet ik het kopen van commodities voor me zien? Als ik nu bijv. een vat olie koop voor de huidige prijs: is dat dan een futurecontract met een vaste expiratiedatum? Hoe wordt de expiratiedatum bepaald?
Nou als men het heeft over het stijgen of dalen van de prijs van een vat olie dan gaat het meestal over het volgende futurescontract: http://www.cmegroup.com/t(...)l#prodType=undefined

Je koopt dan op margin dus 1000 vaten per keer. Zoals je verder kunt lezen kan je kiezen wat de expiratiedatum is voor jou contract. Als je bijvoorbeeld BZZ10 als ticker code pakt, dan heb je het contract voor december. Wat de maand/tickerletter is kan je wel vinden met google.

Als je die 1000 vaten fysiek geleverd moet hebben dan mag je de rest bovenop de marge natuurlijk bijleggen. Maar als particulier heb je niets aan een levering omdat olie maar beperkt houdbaar, dus dan zal je het toch door moeten verkopen aan een keten oid.
pi_87195659
Tenzij je een knettergekke speculant bent die cacaofutures laat expireren en fysiek laat leveren, om daarmee kunstmatig de prijzen omhoog te stuwen.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 01:53:34 #189
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87195801
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 01:40 schreef TeringHenkie het volgende:
Tenzij je een knettergekke speculant bent die cacaofutures laat expireren en fysiek laat leveren, om daarmee kunstmatig de prijzen omhoog te stuwen.
Dan moet je alsnog mensen hebben die het van je afnemen tegen de door jou verhoogde prijs anders gaat je investering wegrotten. Heb je die mensen niet dan zit je met een enorm verlies. Daarnaast kan je niet simpelweg blijven kopen omdat er door de overheid maximale positie-groottes zijn opgelegd.

En het kan goed fout gaan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Corner_the_market
pi_87196825
http://www.marketwatch.co(...)kei-rises-2010-10-05

Nog even en je krijgt er geld bij als je leent.
pi_87200950
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:31 schreef Blandigan het volgende:
http://www.marketwatch.co(...)kei-rises-2010-10-05

Nog even en je krijgt er geld bij als je leent.
Hehe. Inderdaad. Japan heeft steeds minder mogelijkheden om hier uit te komen. ;(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:02:56 #192
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87209455
Amerika lijkt flink hoger te openen.
pi_87211307
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:15 schreef flyguy het volgende:
Bewaarloon van 2,7% of wat? Waarom dan die broker of als het geleend vermogen is; waarom er mee beleggen?
Bij Lynx. Als je daar aandelen in USD koopt is dat in eerste instantie met geleend geld (als je nog geen dollars op je rekening hebt staan) tot dat je saldeert en de dollars daadwerkelijk koopt met de euro's op je rekening.

Mocht de dollar dus sterk dalen de komende jaren, dan kan je op het dollar dieptepunt salderen en je aandelen t.z.t. liquideren op een dollar hoogtepunt (waardoor je dus valutawinst maakt + (hopelijk) winst op je aandelen - de debetrente van 2.7% per jaar). Maar ik vraag me dus af of dit verstandig is om te doen en of mensen er hier ervaring mee hebben.
pi_87212513
pi_87214445
Ik vind deze nog beter: :)
pi_87215295
_O-
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:14:01 #197
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87227772
Eenrichtingsverkeer vandaag. Voor het eerst in 2 weken verlies geleden :'( .

S_E, heb jij trouwens ervaring met single stock futures? Zit me er een beetje in te verdiepen, maar alleen de volumes vind ik erg matig. Maar voor de rest vind ik ze wel interessant.
pi_87232895
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:14 schreef flyguy het volgende:
Eenrichtingsverkeer vandaag. Voor het eerst in 2 weken verlies geleden :'( .

S_E, heb jij trouwens ervaring met single stock futures? Zit me er een beetje in te verdiepen, maar alleen de volumes vind ik erg matig. Maar voor de rest vind ik ze wel interessant.
Ik weet wat het is maar zie het nut er niet zo van in. Ik heb liever gewoon een CFD of een sprinter/turbo op een aandeel in plaats van een future met een aandeel als onderliggende waarde.

En zoals je zelf al zei, volume is laag. Amerika heeft het product destijds in de kiem gesmoord en zijn er in die zin gewoon betere alternatieven. Of je moet gaan handelen via de zuid-afrikaanse beurs. Om wat voor reden dan ook is daar de grootste handel.
pi_87233211
En voor iedereen die zo lovend was over NN. Analisten denken er toch echt anders over.

Sinds begin van het jaar zit hij eigenlijk al over de consensus verwachting. Terwijl er bij Apple bijv. (wat net zo'n soort koersverloop laat zien als NN) meer dan 40 buys zijn en slechts 3 hold!

En nog even een bevestiging van onze zijwaartse beweging vanuit het oogpunt van de koper.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:48:41 #200
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87240307
Wat is dat voor programma dat je gebruikt S_E?
Ik zie een gehyped aandeel als Apple (nouja, NN ook wel beetje) dat het ook nog eens moet hebben van het creeëren van 'hypes' eerder in elkaar zakken dan NN.
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')