ik zou maar een significant deel op je spaarrekening laten staanquote:Op maandag 4 oktober 2010 16:06 schreef TheGame het volgende:
Ik ben net begonnen met beleggen en wil een significant deel van mijn portfolio in de internationale markt beleggen. Wat is volgens jullie op dit moment het verstandigst, het USD gedeelte van mijn portfolio meteen salderen of het voorlopig een lening laten blijven tegen 2,7% per jaar?
Dat snap ik nou nooit.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:06 schreef TheGame het volgende:
Ik ben net begonnen met beleggen en wil een significant deel van mijn portfolio in de internationale markt beleggen. Wat is volgens jullie op dit moment het verstandigst, het USD gedeelte van mijn portfolio meteen salderen of het voorlopig een lening laten blijven tegen 2,7% per jaar?
Ik vraag ook niet om specifiek beleggingsadvies. Ik vraag alleen maar hoe het zit met valutarisico, omdat ik daar (nog) te weinig kijk op heb.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:36 schreef iamcj het volgende:
[..]
Dat snap ik nou nooit.
Mensen beginnen met beleggen en gaan dan aan anderen vragen wat ze moeten doen.
Volgens mij moet de volgorde zijn: Ik heb een bepaald idee, een visie over de ontwikkeling van een sector of de wereld en ga daar in beleggen.
Maar om antwoord te geven op je vraag:
Mijn portefuille is\wordt als volgt:
Nu olie voor de komende 5-10 jaar, ga ik steeds wat van inslaan.
Klein deel goud om mee te liften op de bubble.
Klein deel fysiek zilver thuis, just in case.
Ik verwacht een neergang van de beurs de komende tijd.
Als die voorbij is, olie (bedrijven) bijkopen + aandelen in emerging economies, een ritje maken op verwacht economisch herstel.
US equities en staatsobligaties ben ik alergies voor geworden.
In jouw schoenen zou nu m'n US deel verkopen en langs de zijlijn zetten, tot er nieuwe kansen zijn. Alles wat het hoger gaat, zal de dollar tov de euro waarschijnlijk in waarde dalen, dus je schiet er niets mee op.
Maar ja er zullen ook mensen zijn die hier volledig contrair aan handelen, je zult dus eerst je eigen visie moeten ontwikkelen naar mijn mening.
Nou als men het heeft over het stijgen of dalen van de prijs van een vat olie dan gaat het meestal over het volgende futurescontract: http://www.cmegroup.com/t(...)l#prodType=undefinedquote:Op maandag 4 oktober 2010 23:59 schreef Rejected het volgende:
Hoe moet ik het kopen van commodities voor me zien? Als ik nu bijv. een vat olie koop voor de huidige prijs: is dat dan een futurecontract met een vaste expiratiedatum? Hoe wordt de expiratiedatum bepaald?
Dan moet je alsnog mensen hebben die het van je afnemen tegen de door jou verhoogde prijs anders gaat je investering wegrotten. Heb je die mensen niet dan zit je met een enorm verlies. Daarnaast kan je niet simpelweg blijven kopen omdat er door de overheid maximale positie-groottes zijn opgelegd.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 01:40 schreef TeringHenkie het volgende:
Tenzij je een knettergekke speculant bent die cacaofutures laat expireren en fysiek laat leveren, om daarmee kunstmatig de prijzen omhoog te stuwen.
Hehe. Inderdaad. Japan heeft steeds minder mogelijkheden om hier uit te komen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:31 schreef Blandigan het volgende:
http://www.marketwatch.co(...)kei-rises-2010-10-05
Nog even en je krijgt er geld bij als je leent.
Bij Lynx. Als je daar aandelen in USD koopt is dat in eerste instantie met geleend geld (als je nog geen dollars op je rekening hebt staan) tot dat je saldeert en de dollars daadwerkelijk koopt met de euro's op je rekening.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:15 schreef flyguy het volgende:
Bewaarloon van 2,7% of wat? Waarom dan die broker of als het geleend vermogen is; waarom er mee beleggen?
Ik weet wat het is maar zie het nut er niet zo van in. Ik heb liever gewoon een CFD of een sprinter/turbo op een aandeel in plaats van een future met een aandeel als onderliggende waarde.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:14 schreef flyguy het volgende:
Eenrichtingsverkeer vandaag. Voor het eerst in 2 weken verlies geleden.
S_E, heb jij trouwens ervaring met single stock futures? Zit me er een beetje in te verdiepen, maar alleen de volumes vind ik erg matig. Maar voor de rest vind ik ze wel interessant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |