Ik weet dat het begrotingstekort iets anders is DAN staatsschuld ;-)quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:00 schreef Sokz het volgende:
[..]
Begrotingstekort is iets anders als staatsschuld.
Het Begrotingstekort moet al geen tekort meer zijn.
Nu mijn mittaltjes nog. ^.^ zit ook geen schot in.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik weet dat het begrotingstekort iets anders is DAN staatsschuld ;-)
maar met een dergelijk klein tekort, doen we het niet al te slecht in Europa en zal de schuld maar relatief weinig groeien.
Trouwens: Galapagos staat in de plus in m'n portefeuille, voor het eerst sinds april dit jaar!
Ben je 18? Lynx.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:14 schreef TheGame het volgende:
Ik wil me ook wat meer gaan ori๋nteren op de beurs, maar zoek nog een goede online broker.
Ik wilde voor Alex gaan, maar kreeg vandaag een afwijzing omdat mijn handtekening niet 100% overeenkwam met die op mijn paspoort. Alex gaat het dus uit principe al niet worden.
Mijn vraag is dus of er buiten Alex en Binck nog goede alternatieven zijn voor de (beginnende) beleggende Nederlander.
het tekort lijkt klein maar is groot. 3,9% BBP is werkelijk ruim 10% tekort op de begroting. Als jij iedere maand 10% tekort komt dan is dat niet weinig.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik weet dat het begrotingstekort iets anders is DAN staatsschuld ;-)
maar met een dergelijk klein tekort, doen we het niet al te slecht in Europa en zal de schuld maar relatief weinig groeien.
Trouwens: Galapagos staat in de plus in m'n portefeuille, voor het eerst sinds april dit jaar!
Dat had ik toen ook met Binck. Wat een onzin idd.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:14 schreef TheGame het volgende:
Ik wil me ook wat meer gaan ori๋nteren op de beurs, maar zoek nog een goede online broker.
Ik wilde voor Alex gaan, maar kreeg vandaag een afwijzing omdat mijn handtekening niet 100% overeenkwam met die op mijn paspoort. Alex gaat het dus uit principe al niet worden.
Mijn vraag is dus of er buiten Alex en Binck nog goede alternatieven zijn voor de (beginnende) beleggende Nederlander.
Gezien z'n koersontwikkeling heb je juist de boot gemist...quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:57 schreef RobertKunath het volgende:
Novo Nordisk lijkt me best interessant om aandelen in te hebben trouwens.
Er komen steeds meer mensen met diabetes bij en kijkend naar het koersverloop van de afgelopen 5 jaar is dit zeker geen slechte optie geweest en zal het ook zeker niet zijn de komende jaren.
Wel een kanttekening hierbij, er komen steeds meer concurenten op deze markt.
[ afbeelding ]
Dat dacht ik van goud in $ ook 5 maanden terug. En toen bleek dat er vorige week weer nieuwe highs werden aangetikt. + zoals eerder vermeld zijn er de nodige ontwikkelingen betreft diabetes, wat de koers nog best hoger kan schoppen van NN komende jaren.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:07 schreef Denaamishaas het volgende:
[..]
Gezien z'n koersontwikkeling heb je juist de boot gemist...
De vraag moet eerder zijn of jij hebt meegedaan deze keer?quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:35 schreef flyguy het volgende:
SE, weer de kassa horen rinkelen om kwart over 8?
Het aandeel is de laatste 22 jaar bijna in 1 rechte lijn omhoog gegaan. Je kon in wezen elk jaar wel instappen. Waarom zou dat nu anders zijn? Het bedrijf is vrij sterk in een zeer competitieve markt. Maar fundamenteel loopt het goed. Zolang men geen wondermiddel voor suikerziekte zal vinden zie ik dit aandeel zelf ook omhoog gaan. En het is ook nog een relatief klein bedrijf. Zou me niks verbazen mocht het nog een keer overgenomen worden door 1 van de grote farma jongens.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:07 schreef Denaamishaas het volgende:
[..]
Gezien z'n koersontwikkeling heb je juist de boot gemist...
Ik moet niks van goud hebben maar NN kan denk ik zelf ook nog wel even omhoog. Er zit nog erg veel potentie in die markt. Mocht je het aandeel excessief volgen bekijk dan met name de goedkeuring van medicijnen van NN in Amerika. Op het moment dat dat misloopt kan hij wel even flink naar beneden.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:21 schreef RobertKunath het volgende:
[..]
Dat dacht ik van goud in $ ook 5 maanden terug. En toen bleek dat er vorige week weer nieuwe highs werden aangetikt. + zoals eerder vermeld zijn er de nodige ontwikkelingen betreft diabetes, wat de koers nog best hoger kan schoppen van NN komende jaren.
Nee, had avonddienst... Meestal is FED-dag op woensdag en dan sta ik meestal wel klaar. Over acht weken weer feest en hopelijk is mijn nieuwsbot dan ook af.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De vraag moet eerder zijn of jij hebt meegedaan deze keer?Ik ben groot fan van FOMC en dat was vandaag niet anders. Het was echt weer het zelfde patroon als al die andere keren voorheen. Bijna t้ easy toch?
![]()
[..]
haha ja 1/4 is toch Deloitte/pwc/ey/kmpg ? en Goldman is 5 of 6. Waarom is het chill om daar te werkenquote:Op dinsdag 21 september 2010 23:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik moet niks van goud hebben maar NN kan denk ik zelf ook nog wel even omhoog. Er zit nog erg veel potentie in die markt. Mocht je het aandeel excessief volgen bekijk dan met name de goedkeuring van medicijnen van NN in Amerika. Op het moment dat dat misloopt kan hij wel even flink naar beneden.
Leuk feitje, NN zit op plek van 25 van de 100 beste bedrijven om voor te werken (bron Fortune) om 2010.
Down down down, US opent lager en dan foppen ze ons als wij dicht zijn en eindigt USA net weer groen. Same shit different day.quote:
de eerste vijf minuten hadden ze gelijk...quote:Op woensdag 22 september 2010 10:59 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben gewend aan het feit dat men dingen altijd positiever wil voorstellen dan ze daadwerkelijk zijn, maar dit vind ik wel heel erg:
[ afbeelding ]
Hier hetzelfde! Heb uiteindelijk zitten priegelen om dat kleine ding dat ik 5 jaar terug op mijn paspoort heb gezet na te maken. Heel erg kansloos, mijn rapportcijfer tekenen was al niet zo hoog vroeger.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:37 schreef Rejected het volgende:
[..]
Dat had ik toen ook met Binck. Wat een onzin idd.
tot nu toe gaat het volgens het boekje.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:24 schreef Sokz het volgende:
[..]
Down down down, US opent lager en dan foppen ze ons als wij dicht zijn en eindigt USA net weer groen. Same shit different day.
klopt, vooral in India en CHina. En die maken ze dus zelf wel, wat nou patent?quote:Op woensdag 22 september 2010 18:11 schreef Denaamishaas het volgende:
Heb flink wat Novo Nordisk ingeslagen, beleggingshorzion van 2 แ 3 jaar.
Ook in tijden van crisis heb je altijd medicijnen tegen diabetes nodig.
Ze hebben het anders wel erg goed verspreid. NN heeft een marktaandeel van 42% in Noord Amerika, 54% van de insulinemarkt in Europa en 65% van de insulinemarkt in Japan&Korea. En met name op de insulinemarkt in Amerika groeit het marktaandeel vrij goed.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
klopt, vooral in India en CHina. En die maken ze dus zelf wel, wat nou patent?
Misschien heb je net wel op een lullig moment gekocht. Aandeel is afgelopen maand 15% gestegen en tijdens de crisis is de helft (!) er af gegaan. Gezien de mogelijkheid dat we nog steeds een 2e dip kunnen verwachten is een grote positie toch misschien erg risicovolquote:Op woensdag 22 september 2010 18:11 schreef Denaamishaas het volgende:
Heb flink wat Novo Nordisk ingeslagen, beleggingshorzion van 2 แ 3 jaar.
Ook in tijden van crisis heb je altijd medicijnen tegen diabetes nodig.
Haha. Nee, ik hield niet van monopoly. Wel van typische bouwspelletjes vroeger op de pc. Transport Tycoon, Age of Empires. Expand, destruct and rule the world (:quote:Op woensdag 22 september 2010 22:58 schreef flyguy het volgende:
Even een vraagje voor iedereen tussendoor: Waren jullie als kind ook zo gek op Monopoly? Denk dat voor mij daar wel het besef van spend money to make money vandaan kwam.
(Ja, vandaag weer eens gespeeld :p)
Als je iets niet in perspectief kan zien dan moet je een systeem aanhouden (ook al werkt het niet). Zolang je niet volgens een bepaalde set van regels handelt kun je namelijk altijd van alles gaan verwijten maar zul je nooit inzien waar je de fout in gaat. Als je misschien op psychologisch vlak meer steun zoekt (waar vrijwel alle traders vroeg of laat mee kampen) zou je misschien "The Disciplined Trader'' van Mark Douglas eens kunnen proberen. Hij gaat redelijk diep in op dat onderwerp.quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:12 schreef Dalliance het volgende:
Dat moet te overkomen zijn en daarom blijf ik lezen etc.
Avandia is van Glaxo, niet van NN. NN heeft bedrijfstechnisch alleen maar voordelen bij zoiets lijkt me. Voor de rest zijn NN en ook Glaxo vandaag rustig met de markt omhoog gegaan met al weer een year high voor NN.quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:55 schreef Rejected het volgende:
NN nog wat gedaan na het Avandia debacle?
Ja dat bedoelde ik.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Avandia is van Glaxo, niet van NN. NN heeft bedrijfstechnisch alleen maar voordelen bij zoiets lijkt me. Voor de rest zijn NN en ook Glaxo vandaag rustig met de markt omhoog gegaan met al weer een year high voor NN.
Wat dat betreft sla je de spijker op zijn kop. Door een systeem consequent toe te passen is het makkelijker de vinger op de pols te leggen. 'Helaas' worden er echter zo veel theorie๋n, strategie๋n en perspectieven uit de doeken gedaan dat het soms moeilijk is er ้้n te kiezen en toe te passen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:06 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Als je iets niet in perspectief kan zien dan moet je een systeem aanhouden (ook al werkt het niet). Zolang je niet volgens een bepaalde set van regels handelt kun je namelijk altijd van alles gaan verwijten maar zul je nooit inzien waar je de fout in gaat. Als je misschien op psychologisch vlak meer steun zoekt (waar vrijwel alle traders vroeg of laat mee kampen) zou je misschien "The Disciplined Trader'' van Mark Douglas eens kunnen proberen. Hij gaat redelijk diep in op dat onderwerp.
De enige keer dat ik opties heb gebruikt is om op een erg rode dag nog lager te kunnen kopen dan de huidige koers. (put geschreven dus)quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:52 schreef JimmyJames het volgende:
Mijn dure les van dit jaar zal waarschijnlijk zijn dat ik bij de 90% hoor die geld verliezen met opties.
Transactiekosten, de spread, de tijd die niet in je voordeel werkt. Je bent gewoon redelijk snel de sjaak met opties.
Ik weet nu van mezelf dat ik niet geschikt ben voor de daghandel.
Mijn ding is meer solide bedrijven kopen (als ze goedkoop zijn) en er een tijd lang niet meer naar omkijken. Om er op een mooie dag achter te komen dat het betreffende bedrijf is overgenomen via de nieuws alert op de mail (true story).
Over het algemeen is de factor tijd relatief onbelangrijk op korte termijn. Het gaat vooral om beweging. Tijdstops gebruik ik bijna alleen met handelen op nieuws of vlak voordat de reguliere sessie sluit.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:09 schreef Dalliance het volgende:
Mijn kortlopende posities verkoop ik de laatste tijd met verlies, omdat ik de kt-trend verkeerd in blijf schatten. Hoe lang houden jullie je posities eigenlijk vast?
Dit....quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:02 schreef Blandigan het volgende:
Ik lees steeds meer berichten dat de grote jongens zich terugtrekken uit de obligatiemarkt.
Voorbode van de volgende bubble ?
Lijkt me aan de ene kant ietwat onwaarschijnlijk aangezien men bij het minste geringste negatieve nieuws in de treasury bonds duikt. Maar het blijft de vraag in hoeverre de inflatie zal oplopen door het drukken van geld. Hoe ervan profiteren? Nu de tbonds shorten en daarna kopen bij een mega hoge yield? Of gewoon in equities zitten, denk dat die de klap van inflatie wel kunnen opvangen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 08:05 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Dit....
There is a danger that the US Treasury Bonds will sharply fall in value driving the long term interest rates high and delaying the US economic recovery with it. The long term interest rates are still low. So, if this does happen, there will be come time lag before the medium and long term interest rates start rising.
The causes of the US Bond marker collapse is the ballooning of the US Budget Deficit. Huge bailout of the private sector and big banks by the FED is also putting a lot of pressure on the bond market. So if you are in long term bonds markets, it’s time to get out.
Met meneer Bernanke aan de drukpersen ben ik benieuwd of dit gaat uitkomen en zo ja, hoe er van te proifiteren.
ik vraag me af of willem middelkoop, kacob shoemaker , matijs bouman en robert ten brink eigenlijk forum bekijken . Dat zou grappig zijn want ze zijn toch bekende nederlanders voor mensen die in de beurs geinteresseerd zijnquote:Op zondag 26 september 2010 15:09 schreef Rejected het volgende:
Mathijs Bouman zegt dat het een meidenfilm is.
Dat heb ik er niet in herkend, zou 't zelf een film voor veertigplussers noemen...quote:Op zondag 26 september 2010 15:09 schreef Rejected het volgende:
Mathijs Bouman zegt dat het een meidenfilm is.
Niemand weet wat er gaat komen. Voor zowel een stijging als voor een daling zijn argumenten te verzinnen. Daarnaast maakt het natuurlijk enorm veel uit waar je dan instapt.quote:Op maandag 27 september 2010 14:28 schreef Swennus het volgende:
Ik hoor steeds vaker dat je nu weer in moet stappen als je dit kunt?
Is dit werkelijk zo? of zit er nog een dip aan te komen?
Als je zelf de afweging niet kunt maken, moet je niet in- of uitstappen.quote:Op maandag 27 september 2010 14:28 schreef Swennus het volgende:
Als dit zo was, was iedereen al ingestapt. Gevolg: te dure beurs waardoor je beter weer kunt uitstappen.quote:Op maandag 27 september 2010 14:28 schreef Swennus het volgende:
Hoe meer mensen het over die dip hebben, hoe kleiner de kans dat hij komt (imho)quote:Op maandag 27 september 2010 14:28 schreef Swennus het volgende:
2000 was een slechter instapmoment dan maart 2003.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe meer mensen het over die dip hebben, hoe kleiner de kans dat hij komt (imho)
Als je in wil stappen is het ene tijdstip niet beter of slechter dan het andere. Als je altijd langs de kant blijft staan dan zul je nooit meedoen.
Overdreven ja, negatief dat de winst niet mee stijgt met de omzetgroei. Dit trekt echter vanzelf wel bij. Als je beetje doorrekent is een koers van +- ค80 niet onrealistisch.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:21 schreef Rejected het volgende:
Akzo -4%, lijkt me ietwat overdreven?
Deze mening propageer je altijd maar het blijft een inhoudsloze bewering aangezien men ook participeert aan de markt door rente te vangen over cashtegoeden, obligaties etc. Je starre visie op enkel de aandelenmarkt maakt je vatbaar voor dit soort uitspraken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:36 schreef LXIV het volgende:
Als je altijd langs de kant blijft staan dan zul je nooit meedoen.
Dus het is goed nieuws dat het nieuws slecht is want dan moet er weer gestimuleerd wordenquote:US Stocks Waver; Data Disappoint But Boost Stimulus Views
Apple heeft ook een relatief hoog K/W en stijgt ook vaak. Maar ben het wel met je eens dat bovengenoemde nu wel weer wat overdreven stijgt. Voor het eerst sinds begin januari zit hij boven de 50% winst. Ook als je kijkt naar de concurrenten van NN zie je overal volatiele prijscurves die netto ong. het zelfde blijven. Terwijl sommige op basis van fundamentele data en een k/w van 10 misschien toch aantrekkelijker lijken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:41 schreef Denaamishaas het volgende:
Novo Nordisk heeft een K/W van 27! En toch stijgt de koers met de dag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |