abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 september 2010 @ 17:04:03 #76
229392 Lemans24
d้ ervaringsdeskundige
pi_86679719
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:00 schreef Sokz het volgende:

[..]

Begrotingstekort is iets anders als staatsschuld.
Het Begrotingstekort moet al geen tekort meer zijn.
Ik weet dat het begrotingstekort iets anders is DAN staatsschuld ;-)

maar met een dergelijk klein tekort, doen we het niet al te slecht in Europa en zal de schuld maar relatief weinig groeien.

Trouwens: Galapagos staat in de plus in m'n portefeuille, voor het eerst sinds april dit jaar!
pi_86680075
Ik wil me ook wat meer gaan ori๋nteren op de beurs, maar zoek nog een goede online broker.

Ik wilde voor Alex gaan, maar kreeg vandaag een afwijzing omdat mijn handtekening niet 100% overeenkwam met die op mijn paspoort |:( . Alex gaat het dus uit principe al niet worden.

Mijn vraag is dus of er buiten Alex en Binck nog goede alternatieven zijn voor de (beginnende) beleggende Nederlander.
  dinsdag 21 september 2010 @ 17:17:26 #78
256829 Sokz
Livin' the life
pi_86680189
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

maar met een dergelijk klein tekort, doen we het niet al te slecht in Europa en zal de schuld maar relatief weinig groeien.

Trouwens: Galapagos staat in de plus in m'n portefeuille, voor het eerst sinds april dit jaar!
Nu mijn mittaltjes nog. ^.^ zit ook geen schot in.
En nee we doen 't niet slecht vergeleken met de rest wat meer zegt over de rest dan over ons.
  dinsdag 21 september 2010 @ 17:17:56 #79
256829 Sokz
Livin' the life
pi_86680200
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:14 schreef TheGame het volgende:
Ik wil me ook wat meer gaan ori๋nteren op de beurs, maar zoek nog een goede online broker.

Ik wilde voor Alex gaan, maar kreeg vandaag een afwijzing omdat mijn handtekening niet 100% overeenkwam met die op mijn paspoort |:( . Alex gaat het dus uit principe al niet worden.

Mijn vraag is dus of er buiten Alex en Binck nog goede alternatieven zijn voor de (beginnende) beleggende Nederlander.
Ben je 18? Lynx.
pi_86692762
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

het tekort lijkt klein maar is groot. 3,9% BBP is werkelijk ruim 10% tekort op de begroting. Als jij iedere maand 10% tekort komt dan is dat niet weinig.
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:35:14 #81
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_86693146
SE, weer de kassa horen rinkelen om kwart over 8?
The more debt, the better
pi_86693235
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:14 schreef TheGame het volgende:

Dat had ik toen ook met Binck. Wat een onzin idd.
pi_86694165
Novo Nordisk lijkt me best interessant om aandelen in te hebben trouwens.
Er komen steeds meer mensen met diabetes bij en kijkend naar het koersverloop van de afgelopen 5 jaar is dit zeker geen slechte optie geweest en zal het ook zeker niet zijn de komende jaren.

Wel een kanttekening hierbij, er komen steeds meer concurenten op deze markt.

[ Bericht 10% gewijzigd door RobertKunath op 21-09-2010 23:04:47 ]
pi_86694629
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:57 schreef RobertKunath het volgende:
Novo Nordisk lijkt me best interessant om aandelen in te hebben trouwens.
Er komen steeds meer mensen met diabetes bij en kijkend naar het koersverloop van de afgelopen 5 jaar is dit zeker geen slechte optie geweest en zal het ook zeker niet zijn de komende jaren.

Wel een kanttekening hierbij, er komen steeds meer concurenten op deze markt.

[ afbeelding ]
Gezien z'n koersontwikkeling heb je juist de boot gemist...
pi_86695118
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:07 schreef Denaamishaas het volgende:

[..]

Dat dacht ik van goud in $ ook 5 maanden terug. En toen bleek dat er vorige week weer nieuwe highs werden aangetikt. + zoals eerder vermeld zijn er de nodige ontwikkelingen betreft diabetes, wat de koers nog best hoger kan schoppen van NN komende jaren.
pi_86695633
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:35 schreef flyguy het volgende:
SE, weer de kassa horen rinkelen om kwart over 8?
De vraag moet eerder zijn of jij hebt meegedaan deze keer? :7 Ik ben groot fan van FOMC en dat was vandaag niet anders. Het was echt weer het zelfde patroon als al die andere keren voorheen. Bijna t้ easy toch? ^O^

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:07 schreef Denaamishaas het volgende:

[..]

Het aandeel is de laatste 22 jaar bijna in 1 rechte lijn omhoog gegaan. Je kon in wezen elk jaar wel instappen. Waarom zou dat nu anders zijn? Het bedrijf is vrij sterk in een zeer competitieve markt. Maar fundamenteel loopt het goed. Zolang men geen wondermiddel voor suikerziekte zal vinden zie ik dit aandeel zelf ook omhoog gaan. En het is ook nog een relatief klein bedrijf. Zou me niks verbazen mocht het nog een keer overgenomen worden door 1 van de grote farma jongens.

Ik sta open voor kritiek op NN hoor! Ik wil hier niet de gedachte wekken dat ik hier post om bedrijven omhoog te krijgen. :+
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_86695919
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:21 schreef RobertKunath het volgende:

[..]

Dat dacht ik van goud in $ ook 5 maanden terug. En toen bleek dat er vorige week weer nieuwe highs werden aangetikt. + zoals eerder vermeld zijn er de nodige ontwikkelingen betreft diabetes, wat de koers nog best hoger kan schoppen van NN komende jaren.
Ik moet niks van goud hebben maar NN kan denk ik zelf ook nog wel even omhoog. Er zit nog erg veel potentie in die markt. Mocht je het aandeel excessief volgen bekijk dan met name de goedkeuring van medicijnen van NN in Amerika. Op het moment dat dat misloopt kan hij wel even flink naar beneden.

Leuk feitje, NN zit op plek van 25 van de 100 beste bedrijven om voor te werken (bron Fortune) om 2010. :7
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_86696661
Over veiligheid bij brokers - streng is toch niet per s้ slecht? Als ik mijn paswoord blokkeer kan ik ook naar brussel gaan om 't persoonlijk te deblokkeren, maar dat stoort mij alleszinds niet. Anders kan iemand die handig is met een scanner of ballen heeft aan de telefoon misschien in je account...
  woensdag 22 september 2010 @ 01:18:04 #89
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_86698573
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De vraag moet eerder zijn of jij hebt meegedaan deze keer? :7 Ik ben groot fan van FOMC en dat was vandaag niet anders. Het was echt weer het zelfde patroon als al die andere keren voorheen. Bijna t้ easy toch? ^O^
[..]

Nee, had avonddienst... Meestal is FED-dag op woensdag en dan sta ik meestal wel klaar. Over acht weken weer feest en hopelijk is mijn nieuwsbot dan ook af.

Heb trouwens wel vaker op FOMC gehandeld, meestal forex alleen dan verschilt het enorm per paartje. Indices zijn toch net even wat doorzichtiger wat dat betreft.
pi_86698835
Ook al mag het perspectief voor NN lonkend zijn. Feit is dat je alleen aandelen van NN op de Amerikaanse beurs kunt kopen, die tegen de dollarkoers genoteerd wordt.

Aardig valuta-risico dus, waar men hier niet naar kijkt. :{.
pi_86703947
Ik ben gewend aan het feit dat men dingen altijd positiever wil voorstellen dan ze daadwerkelijk zijn, maar dit vind ik wel heel erg:

pi_86704651
Wat gaat ie doen vandaag?!
Wie dit leest is een lezer van dit.
  woensdag 22 september 2010 @ 11:23:25 #93
256829 Sokz
Livin' the life
pi_86704789
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik moet niks van goud hebben maar NN kan denk ik zelf ook nog wel even omhoog. Er zit nog erg veel potentie in die markt. Mocht je het aandeel excessief volgen bekijk dan met name de goedkeuring van medicijnen van NN in Amerika. Op het moment dat dat misloopt kan hij wel even flink naar beneden.

Leuk feitje, NN zit op plek van 25 van de 100 beste bedrijven om voor te werken (bron Fortune) om 2010. :7
haha ja 1/4 is toch Deloitte/pwc/ey/kmpg ? en Goldman is 5 of 6. Waarom is het chill om daar te werken
  woensdag 22 september 2010 @ 11:24:23 #94
256829 Sokz
Livin' the life
pi_86704820
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:19 schreef b4kl4p het volgende:
Wat gaat ie doen vandaag?!
Down down down, US opent lager en dan foppen ze ons als wij dicht zijn en eindigt USA net weer groen. Same shit different day.
  woensdag 22 september 2010 @ 11:31:17 #95
229392 Lemans24
d้ ervaringsdeskundige
pi_86705023
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:59 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben gewend aan het feit dat men dingen altijd positiever wil voorstellen dan ze daadwerkelijk zijn, maar dit vind ik wel heel erg:

[ afbeelding ]
de eerste vijf minuten hadden ze gelijk...
pi_86705431
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:37 schreef Rejected het volgende:

[..]

Dat had ik toen ook met Binck. Wat een onzin idd.
Hier hetzelfde! Heb uiteindelijk zitten priegelen om dat kleine ding dat ik 5 jaar terug op mijn paspoort heb gezet na te maken. Heel erg kansloos, mijn rapportcijfer tekenen was al niet zo hoog vroeger.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:55:33 #97
229392 Lemans24
d้ ervaringsdeskundige
pi_86719036
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:24 schreef Sokz het volgende:

[..]

Down down down, US opent lager en dan foppen ze ons als wij dicht zijn en eindigt USA net weer groen. Same shit different day.
tot nu toe gaat het volgens het boekje.
pi_86719676
Heb flink wat Novo Nordisk ingeslagen, beleggingshorzion van 2 แ 3 jaar.

Ook in tijden van crisis heb je altijd medicijnen tegen diabetes nodig.
pi_86720596
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:11 schreef Denaamishaas het volgende:

klopt, vooral in India en CHina. En die maken ze dus zelf wel, wat nou patent?
pi_86729408
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

klopt, vooral in India en CHina. En die maken ze dus zelf wel, wat nou patent?
Ze hebben het anders wel erg goed verspreid. NN heeft een marktaandeel van 42% in Noord Amerika, 54% van de insulinemarkt in Europa en 65% van de insulinemarkt in Japan&Korea. En met name op de insulinemarkt in Amerika groeit het marktaandeel vrij goed.

Ik zie dan ook eerder potentie voor NN in (dik) Amerika dan in India en China. Ook al is NN aan het uitbreiden in China. Gegevens heb ik van hun interim statement voor de 1e helft van het jaar.

NN komt met name in de problemen als de economie weer een dip zal kennen of dat een patent of medicijn aanvraag geweigerd wordt. Het blijft dus wel een risico.

quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:11 schreef Denaamishaas het volgende:

Misschien heb je net wel op een lullig moment gekocht. Aandeel is afgelopen maand 15% gestegen en tijdens de crisis is de helft (!) er af gegaan. Gezien de mogelijkheid dat we nog steeds een 2e dip kunnen verwachten is een grote positie toch misschien erg risicovol :P (ik zelf heb nooit grote aandelenposities qua percentage van de porto)
  woensdag 22 september 2010 @ 22:58:29 #101
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_86732806
Even een vraagje voor iedereen tussendoor: Waren jullie als kind ook zo gek op Monopoly? Denk dat voor mij daar wel het besef van spend money to make money vandaan kwam.

(Ja, vandaag weer eens gespeeld :p)
pi_86737046
Ik speelde liever het spel Diplomacy; verover de wereld op zijn Machiavelli's.
pi_86738845
Gaan we vandaag toch weer een stijger krijgen?
pi_86739391
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:58 schreef flyguy het volgende:
Even een vraagje voor iedereen tussendoor: Waren jullie als kind ook zo gek op Monopoly? Denk dat voor mij daar wel het besef van spend money to make money vandaan kwam.

(Ja, vandaag weer eens gespeeld :p)
Haha. Nee, ik hield niet van monopoly. Wel van typische bouwspelletjes vroeger op de pc. Transport Tycoon, Age of Empires. Expand, destruct and rule the world (:
pi_86739897
Monopoly en bouwspelletjes vond en vind ik nog steeds leuk. Vroeger maar al te vaak gespeeld.
pi_86740296
All Options gaat mensen ontslaan. Market making is dead. :'(
http://bit.ly/bbl5sd
Daar gaat mn geplande carriere. :'(
  vrijdag 24 september 2010 @ 17:45:43 #107
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_86797205
En de rally goes on :+

Ik denk niet dat aandelen de komende jaren nog goedkoop worden.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_86797602
NN nog wat gedaan na het Avandia debacle?
pi_86798111
Mijn kortlopende posities verkoop ik de laatste tijd met verlies, omdat ik de kt-trend verkeerd in blijf schatten. Hoe lang houden jullie je posities eigenlijk vast?
  vrijdag 24 september 2010 @ 18:45:59 #110
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_86799517
Opties meestal te lang.

Aandelen meestal te kort.
pi_86799618
Op opties zie ik m'n winst ook nog te vaak verdampen. I'm chasing profits ;(
  vrijdag 24 september 2010 @ 18:52:57 #112
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_86799811
Mijn dure les van dit jaar zal waarschijnlijk zijn dat ik bij de 90% hoor die geld verliezen met opties.

Transactiekosten, de spread, de tijd die niet in je voordeel werkt. Je bent gewoon redelijk snel de sjaak met opties.

Ik weet nu van mezelf dat ik niet geschikt ben voor de daghandel.

Mijn ding is meer solide bedrijven kopen (als ze goedkoop zijn) en er een tijd lang niet meer naar omkijken. Om er op een mooie dag achter te komen dat het betreffende bedrijf is overgenomen via de nieuws alert op de mail (true story).
pi_86800631
Zo zie ik het niet. Immers, het lukt me om (papieren) winst te realiseren. Het probleem zit hem in het feit dat ik dalingen niet in perspectief zie en zo bepaalde posities te lang vasthoud, waardoor m'n winst weer als sneeuw voor de zon verdwijnt. Dat moet te overkomen zijn en daarom blijf ik lezen etc.
pi_86802886
Ik lees steeds meer berichten dat de grote jongens zich terugtrekken uit de obligatiemarkt.
Voorbode van de volgende bubble ?
pi_86803065
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:12 schreef Dalliance het volgende:
Dat moet te overkomen zijn en daarom blijf ik lezen etc.
Als je iets niet in perspectief kan zien dan moet je een systeem aanhouden (ook al werkt het niet). Zolang je niet volgens een bepaalde set van regels handelt kun je namelijk altijd van alles gaan verwijten maar zul je nooit inzien waar je de fout in gaat. Als je misschien op psychologisch vlak meer steun zoekt (waar vrijwel alle traders vroeg of laat mee kampen) zou je misschien "The Disciplined Trader'' van Mark Douglas eens kunnen proberen. Hij gaat redelijk diep in op dat onderwerp.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_86803621
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 17:55 schreef Rejected het volgende:
NN nog wat gedaan na het Avandia debacle?
Avandia is van Glaxo, niet van NN. NN heeft bedrijfstechnisch alleen maar voordelen bij zoiets lijkt me. Voor de rest zijn NN en ook Glaxo vandaag rustig met de markt omhoog gegaan met al weer een year high voor NN.
pi_86803822
Bedrijfsobligaties?
pi_86803890
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Avandia is van Glaxo, niet van NN. NN heeft bedrijfstechnisch alleen maar voordelen bij zoiets lijkt me. Voor de rest zijn NN en ook Glaxo vandaag rustig met de markt omhoog gegaan met al weer een year high voor NN.
Ja dat bedoelde ik. :) Is NN nog (meer dan normaal) gestegen na de bekendmaking?
pi_86804876
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:06 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Als je iets niet in perspectief kan zien dan moet je een systeem aanhouden (ook al werkt het niet). Zolang je niet volgens een bepaalde set van regels handelt kun je namelijk altijd van alles gaan verwijten maar zul je nooit inzien waar je de fout in gaat. Als je misschien op psychologisch vlak meer steun zoekt (waar vrijwel alle traders vroeg of laat mee kampen) zou je misschien "The Disciplined Trader'' van Mark Douglas eens kunnen proberen. Hij gaat redelijk diep in op dat onderwerp.
Wat dat betreft sla je de spijker op zijn kop. Door een systeem consequent toe te passen is het makkelijker de vinger op de pols te leggen. 'Helaas' worden er echter zo veel theorie๋n, strategie๋n en perspectieven uit de doeken gedaan dat het soms moeilijk is er ้้n te kiezen en toe te passen.

Het boek wat je aanhaalt ga ik zeker opzoeken, vooral omdat psychologie (van de markt) volgens mij een veel grotere rol speelt bij korte termijn beslissingen en ik daar nog maar weinig van weet.
pi_86806059
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 18:52 schreef JimmyJames het volgende:
Mijn dure les van dit jaar zal waarschijnlijk zijn dat ik bij de 90% hoor die geld verliezen met opties.

Transactiekosten, de spread, de tijd die niet in je voordeel werkt. Je bent gewoon redelijk snel de sjaak met opties.

Ik weet nu van mezelf dat ik niet geschikt ben voor de daghandel.

Mijn ding is meer solide bedrijven kopen (als ze goedkoop zijn) en er een tijd lang niet meer naar omkijken. Om er op een mooie dag achter te komen dat het betreffende bedrijf is overgenomen via de nieuws alert op de mail (true story).
De enige keer dat ik opties heb gebruikt is om op een erg rode dag nog lager te kunnen kopen dan de huidige koers. (put geschreven dus)

De koers lag onder de strike dus ik moest ze kopen, maar op die manier had ik een lagere break. In de twee maand ertussen kon ik nog eens goedkoper instappen maar dat hield ik zelf toch niet uit (mentaal).

Voor de rest Umicore gekocht op speculatie van overname door Solvay. Als de laatstgenoemde hun 6,5 miljard cash gebruiken om een andere overname te doen verkoop ik ze. Onlangs stond ik de krant dat ze 'waarde vernietigden elke dag ze het geld ongebruikt lieten' en ze willen een bedrijf met duurzame chemie inlijven dus vandaar.
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:56:12 #121
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_86808208
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 18:09 schreef Dalliance het volgende:
Mijn kortlopende posities verkoop ik de laatste tijd met verlies, omdat ik de kt-trend verkeerd in blijf schatten. Hoe lang houden jullie je posities eigenlijk vast?
Over het algemeen is de factor tijd relatief onbelangrijk op korte termijn. Het gaat vooral om beweging. Tijdstops gebruik ik bijna alleen met handelen op nieuws of vlak voordat de reguliere sessie sluit.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 september 2010 @ 22:01:50 #122
862 Arcee
Look closer
pi_86808525
S&P weer op hoogste punt sinds mei.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86819147
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:02 schreef Blandigan het volgende:
Ik lees steeds meer berichten dat de grote jongens zich terugtrekken uit de obligatiemarkt.
Voorbode van de volgende bubble ?
Dit....
There is a danger that the US Treasury Bonds will sharply fall in value driving the long term interest rates high and delaying the US economic recovery with it. The long term interest rates are still low. So, if this does happen, there will be come time lag before the medium and long term interest rates start rising.

The causes of the US Bond marker collapse is the ballooning of the US Budget Deficit. Huge bailout of the private sector and big banks by the FED is also putting a lot of pressure on the bond market. So if you are in long term bonds markets, it’s time to get out.

Met meneer Bernanke aan de drukpersen ben ik benieuwd of dit gaat uitkomen en zo ja, hoe er van te proifiteren.
pi_86820540
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 08:05 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Dit....
There is a danger that the US Treasury Bonds will sharply fall in value driving the long term interest rates high and delaying the US economic recovery with it. The long term interest rates are still low. So, if this does happen, there will be come time lag before the medium and long term interest rates start rising.

The causes of the US Bond marker collapse is the ballooning of the US Budget Deficit. Huge bailout of the private sector and big banks by the FED is also putting a lot of pressure on the bond market. So if you are in long term bonds markets, it’s time to get out.

Met meneer Bernanke aan de drukpersen ben ik benieuwd of dit gaat uitkomen en zo ja, hoe er van te proifiteren.
Lijkt me aan de ene kant ietwat onwaarschijnlijk aangezien men bij het minste geringste negatieve nieuws in de treasury bonds duikt. Maar het blijft de vraag in hoeverre de inflatie zal oplopen door het drukken van geld. Hoe ervan profiteren? Nu de tbonds shorten en daarna kopen bij een mega hoge yield? Of gewoon in equities zitten, denk dat die de klap van inflatie wel kunnen opvangen.
Verder is er ook nog goud, maar daar weet ik te weinig van af.
pi_86852796
Wall Street the movie is trouwens echt slecht. Belachelijk zijverhaal. Als je iets over de crisis te weten wil komen lees je beter een paar artikels in mijn ogen...
pi_86861113
Mathijs Bouman zegt dat het een meidenfilm is. :P
pi_86871985
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:09 schreef Rejected het volgende:
ik vraag me af of willem middelkoop, kacob shoemaker , matijs bouman en robert ten brink eigenlijk forum bekijken . Dat zou grappig zijn want ze zijn toch bekende nederlanders voor mensen die in de beurs geinteresseerd zijn
pi_86873610
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:09 schreef Rejected het volgende:
Dat heb ik er niet in herkend, zou 't zelf een film voor veertigplussers noemen...
pi_86899695
Ik hoor steeds vaker dat je nu weer in moet stappen als je dit kunt?

Is dit werkelijk zo? of zit er nog een dip aan te komen?
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
  maandag 27 september 2010 @ 14:36:58 #130
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_86900088
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:28 schreef Swennus het volgende:

Niemand weet wat er gaat komen. Voor zowel een stijging als voor een daling zijn argumenten te verzinnen. Daarnaast maakt het natuurlijk enorm veel uit waar je dan instapt.
  maandag 27 september 2010 @ 14:38:46 #131
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_86900175
quote:

Als je zelf de afweging niet kunt maken, moet je niet in- of uitstappen.

Afgezien daarvan is met jou de hele wereld in afwachting of de dip komt ja of nee.

Ik zelf verwacht minimaal een vertraging of trage groei omdat er zoveel werklozen zijn en regeringen gaan bezuinigen.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 september 2010 @ 15:41:50 #132
862 Arcee
Look closer
pi_86902947
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86903759
lol ja...ik geloof nog eerder in Sinterklaas dan dat Saab winst maakt in 2012.
pi_86909920
quote:

Als dit zo was, was iedereen al ingestapt. Gevolg: te dure beurs waardoor je beter weer kunt uitstappen.

Les 1 voor jou: zekerheden heb je nooit. Ook kunnen we je dat niet geven, hooguit koffiedikke voorspellingen.
  dinsdag 28 september 2010 @ 01:13:33 #135
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_86928957
Dubbel dipje on the way?

[ Bericht 24% gewijzigd door iamcj op 28-09-2010 01:25:45 ]
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  dinsdag 28 september 2010 @ 12:36:15 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86937526
quote:

Hoe meer mensen het over die dip hebben, hoe kleiner de kans dat hij komt (imho)
Als je in wil stappen is het ene tijdstip niet beter of slechter dan het andere. Als je altijd langs de kant blijft staan dan zul je nooit meedoen.

Wat je kunt doen is voor 50% instappen. Mocht er dan nog een dip komen, probeer je op de bodem nogmaals voor 50% in te stappen, dan heb je in ieder geval spreiding.

Maar er zullen altijd, op ieder moment, mensen roepen dat je wel moet in stappen en mensen roepen dat je dit juist niet moet doen. Dat blijft zo.
The End Times are wild
  dinsdag 28 september 2010 @ 12:40:49 #137
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_86937653
Instappen!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door iamcj op 28-09-2010 15:15:01 ]
  dinsdag 28 september 2010 @ 12:41:09 #138
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_86937663
Oh nee, niet doen!!!
  dinsdag 28 september 2010 @ 13:07:23 #139
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_86938478
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe meer mensen het over die dip hebben, hoe kleiner de kans dat hij komt (imho)
Als je in wil stappen is het ene tijdstip niet beter of slechter dan het andere. Als je altijd langs de kant blijft staan dan zul je nooit meedoen.
2000 was een slechter instapmoment dan maart 2003.
Bedankt Hans.
pi_86939766
Iamcj :D
pi_86941132
Akzo -4%, lijkt me ietwat overdreven?
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:14:15 #142
256829 Sokz
Livin' the life
pi_86951616
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:21 schreef Rejected het volgende:
Akzo -4%, lijkt me ietwat overdreven?
Overdreven ja, negatief dat de winst niet mee stijgt met de omzetgroei. Dit trekt echter vanzelf wel bij. Als je beetje doorrekent is een koers van +- ค80 niet onrealistisch.
pi_86952440
Als ik -4% zie jeuken mijn handen om massaal in te stappen en er later weer uit te gaan met 500 euro in de pocket. Maar too chicken...
pi_86952951
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:36 schreef LXIV het volgende:
Als je altijd langs de kant blijft staan dan zul je nooit meedoen.
Deze mening propageer je altijd maar het blijft een inhoudsloze bewering aangezien men ook participeert aan de markt door rente te vangen over cashtegoeden, obligaties etc. Je starre visie op enkel de aandelenmarkt maakt je vatbaar voor dit soort uitspraken.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_86958844
Ben wel met LXIV, hoe harder men roept hoe minder iets gebeurt in deze markt...
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:47:21 #146
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_86959443
quote:
US Stocks Waver; Data Disappoint But Boost Stimulus Views
Dus het is goed nieuws dat het nieuws slecht is want dan moet er weer gestimuleerd worden :')
pi_86965072
Novo Nordisk heeft een K/W van 27! En toch stijgt de koers met de dag!
  woensdag 29 september 2010 @ 01:05:16 #148
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_86967521
euro bijna weer op 1,36 :)
pi_86971640
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:41 schreef Denaamishaas het volgende:
Novo Nordisk heeft een K/W van 27! En toch stijgt de koers met de dag!
Apple heeft ook een relatief hoog K/W en stijgt ook vaak. Maar ben het wel met je eens dat bovengenoemde nu wel weer wat overdreven stijgt. Voor het eerst sinds begin januari zit hij boven de 50% winst. Ook als je kijkt naar de concurrenten van NN zie je overal volatiele prijscurves die netto ong. het zelfde blijven. Terwijl sommige op basis van fundamentele data en een k/w van 10 misschien toch aantrekkelijker lijken.
  woensdag 29 september 2010 @ 10:49:28 #150
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_86972611
:W Ik kom me weer eens melden. Ik doe geen reet met beleggen de laatste maanden, houd een kleine saaie aandelenportefeuille aan, volg het economische en beursnieuws half, maar geloof niet dat ik veel mis. Wanneer slaat die landencrisis nou eens over naar pakweg Amerika :(!!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')