Haha. Nee, ik hield niet van monopoly. Wel van typische bouwspelletjes vroeger op de pc. Transport Tycoon, Age of Empires. Expand, destruct and rule the world (:quote:Op woensdag 22 september 2010 22:58 schreef flyguy het volgende:
Even een vraagje voor iedereen tussendoor: Waren jullie als kind ook zo gek op Monopoly? Denk dat voor mij daar wel het besef van spend money to make money vandaan kwam.
(Ja, vandaag weer eens gespeeld :p)
Als je iets niet in perspectief kan zien dan moet je een systeem aanhouden (ook al werkt het niet). Zolang je niet volgens een bepaalde set van regels handelt kun je namelijk altijd van alles gaan verwijten maar zul je nooit inzien waar je de fout in gaat. Als je misschien op psychologisch vlak meer steun zoekt (waar vrijwel alle traders vroeg of laat mee kampen) zou je misschien "The Disciplined Trader'' van Mark Douglas eens kunnen proberen. Hij gaat redelijk diep in op dat onderwerp.quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:12 schreef Dalliance het volgende:
Dat moet te overkomen zijn en daarom blijf ik lezen etc.
Avandia is van Glaxo, niet van NN. NN heeft bedrijfstechnisch alleen maar voordelen bij zoiets lijkt me. Voor de rest zijn NN en ook Glaxo vandaag rustig met de markt omhoog gegaan met al weer een year high voor NN.quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:55 schreef Rejected het volgende:
NN nog wat gedaan na het Avandia debacle?
Ja dat bedoelde ik.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Avandia is van Glaxo, niet van NN. NN heeft bedrijfstechnisch alleen maar voordelen bij zoiets lijkt me. Voor de rest zijn NN en ook Glaxo vandaag rustig met de markt omhoog gegaan met al weer een year high voor NN.
Wat dat betreft sla je de spijker op zijn kop. Door een systeem consequent toe te passen is het makkelijker de vinger op de pols te leggen. 'Helaas' worden er echter zo veel theorieën, strategieën en perspectieven uit de doeken gedaan dat het soms moeilijk is er één te kiezen en toe te passen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:06 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Als je iets niet in perspectief kan zien dan moet je een systeem aanhouden (ook al werkt het niet). Zolang je niet volgens een bepaalde set van regels handelt kun je namelijk altijd van alles gaan verwijten maar zul je nooit inzien waar je de fout in gaat. Als je misschien op psychologisch vlak meer steun zoekt (waar vrijwel alle traders vroeg of laat mee kampen) zou je misschien "The Disciplined Trader'' van Mark Douglas eens kunnen proberen. Hij gaat redelijk diep in op dat onderwerp.
De enige keer dat ik opties heb gebruikt is om op een erg rode dag nog lager te kunnen kopen dan de huidige koers. (put geschreven dus)quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:52 schreef JimmyJames het volgende:
Mijn dure les van dit jaar zal waarschijnlijk zijn dat ik bij de 90% hoor die geld verliezen met opties.
Transactiekosten, de spread, de tijd die niet in je voordeel werkt. Je bent gewoon redelijk snel de sjaak met opties.
Ik weet nu van mezelf dat ik niet geschikt ben voor de daghandel.
Mijn ding is meer solide bedrijven kopen (als ze goedkoop zijn) en er een tijd lang niet meer naar omkijken. Om er op een mooie dag achter te komen dat het betreffende bedrijf is overgenomen via de nieuws alert op de mail (true story).
Over het algemeen is de factor tijd relatief onbelangrijk op korte termijn. Het gaat vooral om beweging. Tijdstops gebruik ik bijna alleen met handelen op nieuws of vlak voordat de reguliere sessie sluit.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:09 schreef Dalliance het volgende:
Mijn kortlopende posities verkoop ik de laatste tijd met verlies, omdat ik de kt-trend verkeerd in blijf schatten. Hoe lang houden jullie je posities eigenlijk vast?
Dit....quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:02 schreef Blandigan het volgende:
Ik lees steeds meer berichten dat de grote jongens zich terugtrekken uit de obligatiemarkt.
Voorbode van de volgende bubble ?
Lijkt me aan de ene kant ietwat onwaarschijnlijk aangezien men bij het minste geringste negatieve nieuws in de treasury bonds duikt. Maar het blijft de vraag in hoeverre de inflatie zal oplopen door het drukken van geld. Hoe ervan profiteren? Nu de tbonds shorten en daarna kopen bij een mega hoge yield? Of gewoon in equities zitten, denk dat die de klap van inflatie wel kunnen opvangen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 08:05 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Dit....
There is a danger that the US Treasury Bonds will sharply fall in value driving the long term interest rates high and delaying the US economic recovery with it. The long term interest rates are still low. So, if this does happen, there will be come time lag before the medium and long term interest rates start rising.
The causes of the US Bond marker collapse is the ballooning of the US Budget Deficit. Huge bailout of the private sector and big banks by the FED is also putting a lot of pressure on the bond market. So if you are in long term bonds markets, it’s time to get out.
Met meneer Bernanke aan de drukpersen ben ik benieuwd of dit gaat uitkomen en zo ja, hoe er van te proifiteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |