abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 september 2010 @ 23:02:26 #52
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_86658378
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oftewel ik zit long _O-

Realistisch gezien acht ik de kans ook weer verschrikkelijk klein dat ze nu de rente omhoog gaan gooien. En mocht ik het mishebben zou ik het ook niet erg vinden. De afgelopen keren waren continu al kat in het bakkie en het kan niet altijd goed blijven gaan. En tot die tijd blijf ik continu long voor FOMC zitten.
Ach de laatste 10 jaar hebben analisten het rentepercentage in meer dan 95% van de gevallen goed voorspelt. En de bots zorgen vervolgens wel voor een leuke reactie als ze het bekend maken :)
The more debt, the better
pi_86663301
Als mister Bernanke niet bekend maakt dat er een tweede ronde van QE aankomt zouden de markten wel 's naar beneden kunnen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 september 2010 @ 11:41:52 #54
862 Arcee
Look closer
pi_86668600
Beurzen op hoogste punt sinds mei. w/
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86668908
Op naar het volgende hoogtepunt
  dinsdag 21 september 2010 @ 11:52:09 #56
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86668982
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:41 schreef Arcee het volgende:
Beurzen op hoogste punt sinds mei. w/
Je vergeet de 343,32 van 21 juni...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 september 2010 @ 11:56:37 #57
862 Arcee
Look closer
pi_86669134
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:52 schreef Lemans24 het volgende:
Je vergeet de 343,32 van 21 juni...
^O^ Inderdaad.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 21 september 2010 @ 11:57:42 #58
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_86669177
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:49 schreef WinningMood het volgende:
Op naar het volgende hoogtepunt
Dieptepunt.
Bedankt Hans.
pi_86669596
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:57 schreef bascross het volgende:

Dieptepunt.
Als je denkt dat de beurzen de komen de jaren nog structureel lagere waardes gaan opzoeken, dan loop je een hoop geld mis.
pi_86669750
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:10 schreef WinningMood het volgende:

[..]

Als je denkt dat de beurzen de komen de jaren nog structureel lagere waardes gaan opzoeken, dan loop je een hoop geld mis.
Hangt er van af welke beurzen je bedoelt.
Als je doelt op de beurzen in de USA en Europa, dan wil er er wel een goede fles wijn op inzetten.
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:24:04 #61
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_86669971
quote:

[..]

Bron?
Bedankt Hans.
pi_86670141
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:15 schreef Blandigan het volgende:

Hangt er van af welke beurzen je bedoelt.
Als je doelt op de beurzen in de USA en Europa, dan wil er er wel een goede fles wijn op inzetten.
Ik snap echt niet waarom mensen denken dat er binnen afzienbare tijd nog een crash gaat komen. Goed, er komen vast nog wel weken waarin de beurzen in de VS en Europa daalt, maar de algehele trend leidt omhoog. Werkloosheid zal de komende jaren langzaam maar zeker teruglopen, bedrijfswinsten nemen toe, landen gaan aan de slag met hun tekorten etc.

Het duurt volgens mij nog jaren voordat er weer een nieuwe crash komt.
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:53:09 #63
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_86670834
quote:

[..]

Op grond van welke waarden zouden de beurzen dan wel structureel omhoog moeten? De huizenmarkt en de werkloosheid van de VS is nog altijd zorgwekkend, de FED kan daar de rente ook niet meer omlaag gooien, in Europa is de rente op staatspapier van landen als Griekenland en Ierland de laatste tijd weer gestegen, hetzelfde Griekenland geeft info niet door aan de EU en stelt stresstests uit, Duitse banken moeten nog een bult aan kapitaal ophalen, in andere landen zoals Australië heb je nog bubbles in de huizenmarkt en vanaf ongeveer dit jaar beginnen de babyboomers met pensioen te gaan en die zitten zwaar in de beurzen en zullen langzaam, maar zeker gaan liquideren.

Natuurlijk zijn er ook nog wel tekenen die op een groei kunnen duiden, maar zeggen dat het vanaf nu alleen maar omhoog gaat is gewoon naïef.
pi_86672398
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:53 schreef flyguy het volgende:

De huizenmarkt en de werkloosheid van de VS is nog altijd zorgwekkend
Natuurlijk is de werkloosheid is niet van de een op de andere dag teruggebracht tot normaal niveau. Het zal langzaam maar zeker beter gaan.

quote:
De FED kan daar de rente ook niet meer omlaag gooien, in Europa is de rente op staatspapier van landen als Griekenland en Ierland de laatste tijd weer gestegen, hetzelfde Griekenland geeft info niet door aan de EU en stelt stresstests uit, Duitse banken moeten nog een bult aan kapitaal ophalen
Griekenland is een klein landje, waar we ons eigenlijk niet druk over hoeven te maken. Duitse banken zullen nog een flinke tijd nodig hebben om orde op zaken te stellen. Maar dat is helemaal niet erg. Iedere dag zijn er ergens op de wereld wel schokkende problemen te vinden, maar het gaat om de algehele tendens, en die is dat bedrijven en de economie aan de beterende hand is.

quote:
dit jaar beginnen de babyboomers met pensioen te gaan en die zitten zwaar in de beurzen en zullen langzaam, maar zeker gaan liquideren.
Ik denk dat het wel mee zal vallen hoeveel geld babyboomers onttrekken aan de beurs. Bovendien denk ik dat dat ruimschoots goedgemaakt wordt door welvaartsgroei in landen als China, India en andere emerging markets.

quote:
Natuurlijk zijn er ook nog wel tekenen die op een groei kunnen duiden, maar zeggen dat het vanaf nu alleen maar omhoog gaat is gewoon naïef.
Wat verwacht jij dan? Ga jij short op de beurs? Of hou je al je cash aan de zijlijn?
  dinsdag 21 september 2010 @ 13:42:41 #65
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_86672507
Griekenland is een klein landje, maar er zit wel veel geld van banken en pensioenfondsen in dat kleine landje.
Bedankt Hans.
pi_86672738
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 13:42 schreef bascross het volgende:
Griekenland is een klein landje, maar er zit wel veel geld van banken en pensioenfondsen in dat kleine landje.
Komop he, relatief zit er nog steeds maar weinig geld in dat kleine landje. Om de zoveel tijd wordt iedereen op de beurs heel erg bang van kleine landjes die om kunnen vallen, maar op lange termijn veroorzaakt dat slechts een kleine rimpeling.
  dinsdag 21 september 2010 @ 13:59:45 #67
317202 Schmucky
Do they talk English in What?
pi_86673032
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 13:49 schreef WinningMood het volgende:

[..]

Komop he, relatief zit er nog steeds maar weinig geld in dat kleine landje. Om de zoveel tijd wordt iedereen op de beurs heel erg bang van kleine landjes die om kunnen vallen, maar op lange termijn veroorzaakt dat slechts een kleine rimpeling.
Griekenland had anders toch een behoorlijke impact op de beurs en op de financials. Die waren wél in de problemen gekomen als Griekenland (hoe klein dan ook) geen bail out had ontvangen.

En wat betreft de tekorten op lossen. Het klinkt net even of dat zo gefixed zal worden. Griekenland wat al jaren met enorme werkloosheid kampt en die de EU regels aan hun kont lapt sinds mensenheugenis zie ik niet opeens in een gezond economisch welvarend land veranderen.
“Money is not the most important thing in the world. Love is. Fortunately, I love money.”
  dinsdag 21 september 2010 @ 14:07:59 #68
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86673307
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 13:59 schreef Schmucky het volgende:

[..]

En wat betreft de tekorten op lossen. Het klinkt net even of dat zo gefixed zal worden. Griekenland wat al jaren met enorme werkloosheid kampt en die de EU regels aan hun kont lapt sinds mensenheugenis zie ik niet opeens in een gezond economisch welvarend land veranderen.
Dat is op zich geen probleem (zie bv. Spanje), maar in combinatie met het aan de laars lappen van de regels natuurlijk wel.
  dinsdag 21 september 2010 @ 14:46:16 #69
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_86674468
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 13:39 schreef WinningMood het volgende:

[..]

Natuurlijk is de werkloosheid is niet van de een op de andere dag teruggebracht tot normaal niveau. Het zal langzaam maar zeker beter gaan.
[..]

Waarom? Wat moet banen opleveren?

[..]
Griekenland is een klein landje, waar we ons eigenlijk niet druk over hoeven te maken. Duitse banken zullen nog een flinke tijd nodig hebben om orde op zaken te stellen. Maar dat is helemaal niet erg. Iedere dag zijn er ergens op de wereld wel schokkende problemen te vinden, maar het gaat om de algehele tendens, en die is dat bedrijven en de economie aan de beterende hand is.
[..]

Griekenland is een landje wat de druppel kan zijn omdat iedereen er 'in' zit. En naast Griekenland hebben we ook nog andere zorgenkindjes in Europa.
Iedereen kijkt nu naar huidige cijfers afgezet tegen het slechte jaar 2009 dus ja, dan lijkt het wel beter. Onthoud dat veel van de huidige positieve cijfers voort komen uit reorganisaties, maar op het gebied van wereldwijde consumptie is het nog altijd niet oké. En ook de kredietmarkt is nog steeds niet jofel.

[..]

Ik denk dat het wel mee zal vallen hoeveel geld babyboomers onttrekken aan de beurs. Bovendien denk ik dat dat ruimschoots goedgemaakt wordt door welvaartsgroei in landen als China, India en andere emerging markets.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Baby_boomer#Size_and_economic_impact, Ze zijn belangrijker voor de economie dan je denkt. Het belang van opkomende markten is nog altijd ondergeschikt aan de gevestigde orde. Ze kunnen doorgroeien, maar het kan ook maar zo inklappen. Lees je maar eens in de huizenmarkt van de Chinezen bijvoorbeeld.

[..]
Wat verwacht jij dan? Ga jij short op de beurs? Of hou je al je cash aan de zijlijn?

[...]

Voor mij maakt het niet echt uit wat de beurzen doen. Ik zit bijna constant in de markt en dat kan zowel long of short zijn.
pi_86675887
volgens mij gaat er iets mis met je bericht
pi_86675988
"Voor mij maakt het niet echt uit wat de beurzen doen. Ik zit bijna constant in de markt en dat kan zowel long of short zijn."

In die quote zit denk ik de crux. Als je op detail niveau kijkt dan zie je heel veel schommelingen, en dan kan je het ene moment short gaan, en een moment later long etc. Ik ben nu bezig met aandelen aan het kiezen voor de komende vijf jaar, en dan gaat het niet om dagelijkse schommelingen. Het enige wat telt is de vraag of het nu een geschikt moment is om in te stappen, oftewel, gaan de beurzen de komende vijf jaar omhoog, of verwacht ik in het komende jaar een dip die zo groot is dat ik nu niet moet instappen.
pi_86676542
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:32 schreef WinningMood het volgende:
"Voor mij maakt het niet echt uit wat de beurzen doen. Ik zit bijna constant in de markt en dat kan zowel long of short zijn."

In die quote zit denk ik de crux. Als je op detail niveau kijkt dan zie je heel veel schommelingen, en dan kan je het ene moment short gaan, en een moment later long etc. Ik ben nu bezig met aandelen aan het kiezen voor de komende vijf jaar, en dan gaat het niet om dagelijkse schommelingen. Het enige wat telt is de vraag of het nu een geschikt moment is om in te stappen, oftewel, gaan de beurzen de komende vijf jaar omhoog, of verwacht ik in het komende jaar een dip die zo groot is dat ik nu niet moet instappen.
Als ik naar de Nederlandse situatie kijk dan ben ik niet zo optimistisch. Onze staatsschuld loopt hard op. Onze werkeloosheid ook. We vergrijzen in hard tempo. De pensioenfondsen hebben het zwaar.
Bedrijven maken (weer) winst, maar niet zo zeer door dat ze autonoom groeien of nieuwe markten aanboren; bedrijven groeien door kostenbesparingen (lees, ontslaan van personeel, afstoten van bedrijfsonderdelen of verplaatsen naar lage loonlanden). Consumenten houden de hand op de knip.
Onderwijs wordt uitgehold, en een lange termijn visie is er niet...En dan is er nog Europa, waar we netto betaler voor zijn.

Helaas is de AEX geen beurs op zich, maar voor meer dan 50% afhankelijk van de DJ. Maar gaat het daar zo goed?

Dit is je achterland als je moet beslissen voor lange termijn: of je nu instapt en aandelen koopt (let wel, dan denk je dus dat bedrijven het beter gaan doen dan in het verleden), of verwacht dat het minder zal gaan.
  dinsdag 21 september 2010 @ 15:51:03 #73
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86676619
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:48 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Als ik naar de Nederlandse situatie kijk dan ben ik niet zo optimistisch. Onze staatsschuld loopt hard op. Onze werkeloosheid ook.
volgens het CPB niet...

quote:
21-09-2010 15:08:00 CPB: werkloosheid gemiddeld 5,5% in 2011
21-09-2010 15:08:00 CPB: werkloosheid gemiddeld 5,5% in 2010
21-09-2010 15:08:00 CPB: begrotingstekort 3,9% bbp in 2011
21-09-2010 15:08:00 CPB: begrotingstekort 5,8% bbp in 2010
pi_86676839
Werkloosheid verder gedaald
De voor seizoeninvloeden gecorrigeerde werkloosheid daalt nu zes maanden op rij, met gemiddeld ruim 6 duizend per maand. In het daaraan voorafgaande halfjaar steeg de werkloosheid nog met gemiddeld ruim 9 duizend per maand.

Het aantal werklozen was nog wel hoger dan een jaar geleden. In augustus waren er 16 duizend werklozen meer dan in dezelfde maand vorig jaar. Onder jongeren van 15 tot en met 24 jaar was de werkloosheid daarentegen 9 duizend lager dan een jaar geleden.

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2010/2010-059-pb.htm
  dinsdag 21 september 2010 @ 17:00:56 #75
256829 Sokz
Livin' the life
pi_86679593
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:51 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

volgens het CPB niet...
[..]

Begrotingstekort is iets anders als staatsschuld.
Het Begrotingstekort moet al geen tekort meer zijn.
  dinsdag 21 september 2010 @ 17:04:03 #76
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86679719
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:00 schreef Sokz het volgende:

[..]

Begrotingstekort is iets anders als staatsschuld.
Het Begrotingstekort moet al geen tekort meer zijn.
Ik weet dat het begrotingstekort iets anders is DAN staatsschuld ;-)

maar met een dergelijk klein tekort, doen we het niet al te slecht in Europa en zal de schuld maar relatief weinig groeien.

Trouwens: Galapagos staat in de plus in m'n portefeuille, voor het eerst sinds april dit jaar!
pi_86680075
Ik wil me ook wat meer gaan oriënteren op de beurs, maar zoek nog een goede online broker.

Ik wilde voor Alex gaan, maar kreeg vandaag een afwijzing omdat mijn handtekening niet 100% overeenkwam met die op mijn paspoort |:( . Alex gaat het dus uit principe al niet worden.

Mijn vraag is dus of er buiten Alex en Binck nog goede alternatieven zijn voor de (beginnende) beleggende Nederlander.
  dinsdag 21 september 2010 @ 17:17:26 #78
256829 Sokz
Livin' the life
pi_86680189
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

maar met een dergelijk klein tekort, doen we het niet al te slecht in Europa en zal de schuld maar relatief weinig groeien.

Trouwens: Galapagos staat in de plus in m'n portefeuille, voor het eerst sinds april dit jaar!
Nu mijn mittaltjes nog. ^.^ zit ook geen schot in.
En nee we doen 't niet slecht vergeleken met de rest wat meer zegt over de rest dan over ons.
  dinsdag 21 september 2010 @ 17:17:56 #79
256829 Sokz
Livin' the life
pi_86680200
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:14 schreef TheGame het volgende:
Ik wil me ook wat meer gaan oriënteren op de beurs, maar zoek nog een goede online broker.

Ik wilde voor Alex gaan, maar kreeg vandaag een afwijzing omdat mijn handtekening niet 100% overeenkwam met die op mijn paspoort |:( . Alex gaat het dus uit principe al niet worden.

Mijn vraag is dus of er buiten Alex en Binck nog goede alternatieven zijn voor de (beginnende) beleggende Nederlander.
Ben je 18? Lynx.
pi_86692762
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

het tekort lijkt klein maar is groot. 3,9% BBP is werkelijk ruim 10% tekort op de begroting. Als jij iedere maand 10% tekort komt dan is dat niet weinig.
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:35:14 #81
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_86693146
SE, weer de kassa horen rinkelen om kwart over 8?
pi_86693235
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:14 schreef TheGame het volgende:

Dat had ik toen ook met Binck. Wat een onzin idd.
pi_86694165
Novo Nordisk lijkt me best interessant om aandelen in te hebben trouwens.
Er komen steeds meer mensen met diabetes bij en kijkend naar het koersverloop van de afgelopen 5 jaar is dit zeker geen slechte optie geweest en zal het ook zeker niet zijn de komende jaren.

Wel een kanttekening hierbij, er komen steeds meer concurenten op deze markt.

[ Bericht 10% gewijzigd door RobertKunath op 21-09-2010 23:04:47 ]
pi_86694629
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:57 schreef RobertKunath het volgende:
Novo Nordisk lijkt me best interessant om aandelen in te hebben trouwens.
Er komen steeds meer mensen met diabetes bij en kijkend naar het koersverloop van de afgelopen 5 jaar is dit zeker geen slechte optie geweest en zal het ook zeker niet zijn de komende jaren.

Wel een kanttekening hierbij, er komen steeds meer concurenten op deze markt.

[ afbeelding ]
Gezien z'n koersontwikkeling heb je juist de boot gemist...
pi_86695118
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:07 schreef Denaamishaas het volgende:

[..]

Dat dacht ik van goud in $ ook 5 maanden terug. En toen bleek dat er vorige week weer nieuwe highs werden aangetikt. + zoals eerder vermeld zijn er de nodige ontwikkelingen betreft diabetes, wat de koers nog best hoger kan schoppen van NN komende jaren.
pi_86695633
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:35 schreef flyguy het volgende:
SE, weer de kassa horen rinkelen om kwart over 8?
De vraag moet eerder zijn of jij hebt meegedaan deze keer? :7 Ik ben groot fan van FOMC en dat was vandaag niet anders. Het was echt weer het zelfde patroon als al die andere keren voorheen. Bijna té easy toch? ^O^

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:07 schreef Denaamishaas het volgende:

[..]

Het aandeel is de laatste 22 jaar bijna in 1 rechte lijn omhoog gegaan. Je kon in wezen elk jaar wel instappen. Waarom zou dat nu anders zijn? Het bedrijf is vrij sterk in een zeer competitieve markt. Maar fundamenteel loopt het goed. Zolang men geen wondermiddel voor suikerziekte zal vinden zie ik dit aandeel zelf ook omhoog gaan. En het is ook nog een relatief klein bedrijf. Zou me niks verbazen mocht het nog een keer overgenomen worden door 1 van de grote farma jongens.

Ik sta open voor kritiek op NN hoor! Ik wil hier niet de gedachte wekken dat ik hier post om bedrijven omhoog te krijgen. :+
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_86695919
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:21 schreef RobertKunath het volgende:

[..]

Dat dacht ik van goud in $ ook 5 maanden terug. En toen bleek dat er vorige week weer nieuwe highs werden aangetikt. + zoals eerder vermeld zijn er de nodige ontwikkelingen betreft diabetes, wat de koers nog best hoger kan schoppen van NN komende jaren.
Ik moet niks van goud hebben maar NN kan denk ik zelf ook nog wel even omhoog. Er zit nog erg veel potentie in die markt. Mocht je het aandeel excessief volgen bekijk dan met name de goedkeuring van medicijnen van NN in Amerika. Op het moment dat dat misloopt kan hij wel even flink naar beneden.

Leuk feitje, NN zit op plek van 25 van de 100 beste bedrijven om voor te werken (bron Fortune) om 2010. :7
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_86696661
Over veiligheid bij brokers - streng is toch niet per sé slecht? Als ik mijn paswoord blokkeer kan ik ook naar brussel gaan om 't persoonlijk te deblokkeren, maar dat stoort mij alleszinds niet. Anders kan iemand die handig is met een scanner of ballen heeft aan de telefoon misschien in je account...
  woensdag 22 september 2010 @ 01:18:04 #89
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_86698573
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De vraag moet eerder zijn of jij hebt meegedaan deze keer? :7 Ik ben groot fan van FOMC en dat was vandaag niet anders. Het was echt weer het zelfde patroon als al die andere keren voorheen. Bijna té easy toch? ^O^
[..]

Nee, had avonddienst... Meestal is FED-dag op woensdag en dan sta ik meestal wel klaar. Over acht weken weer feest en hopelijk is mijn nieuwsbot dan ook af.

Heb trouwens wel vaker op FOMC gehandeld, meestal forex alleen dan verschilt het enorm per paartje. Indices zijn toch net even wat doorzichtiger wat dat betreft.
pi_86698835
Ook al mag het perspectief voor NN lonkend zijn. Feit is dat je alleen aandelen van NN op de Amerikaanse beurs kunt kopen, die tegen de dollarkoers genoteerd wordt.

Aardig valuta-risico dus, waar men hier niet naar kijkt. :{.
pi_86703947
Ik ben gewend aan het feit dat men dingen altijd positiever wil voorstellen dan ze daadwerkelijk zijn, maar dit vind ik wel heel erg:

pi_86704651
Wat gaat ie doen vandaag?!
Wie dit leest is een lezer van dit.
  woensdag 22 september 2010 @ 11:23:25 #93
256829 Sokz
Livin' the life
pi_86704789
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik moet niks van goud hebben maar NN kan denk ik zelf ook nog wel even omhoog. Er zit nog erg veel potentie in die markt. Mocht je het aandeel excessief volgen bekijk dan met name de goedkeuring van medicijnen van NN in Amerika. Op het moment dat dat misloopt kan hij wel even flink naar beneden.

Leuk feitje, NN zit op plek van 25 van de 100 beste bedrijven om voor te werken (bron Fortune) om 2010. :7
haha ja 1/4 is toch Deloitte/pwc/ey/kmpg ? en Goldman is 5 of 6. Waarom is het chill om daar te werken
  woensdag 22 september 2010 @ 11:24:23 #94
256829 Sokz
Livin' the life
pi_86704820
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:19 schreef b4kl4p het volgende:
Wat gaat ie doen vandaag?!
Down down down, US opent lager en dan foppen ze ons als wij dicht zijn en eindigt USA net weer groen. Same shit different day.
  woensdag 22 september 2010 @ 11:31:17 #95
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86705023
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:59 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben gewend aan het feit dat men dingen altijd positiever wil voorstellen dan ze daadwerkelijk zijn, maar dit vind ik wel heel erg:

[ afbeelding ]
de eerste vijf minuten hadden ze gelijk...
pi_86705431
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:37 schreef Rejected het volgende:

[..]

Dat had ik toen ook met Binck. Wat een onzin idd.
Hier hetzelfde! Heb uiteindelijk zitten priegelen om dat kleine ding dat ik 5 jaar terug op mijn paspoort heb gezet na te maken. Heel erg kansloos, mijn rapportcijfer tekenen was al niet zo hoog vroeger.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:55:33 #97
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86719036
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:24 schreef Sokz het volgende:

[..]

Down down down, US opent lager en dan foppen ze ons als wij dicht zijn en eindigt USA net weer groen. Same shit different day.
tot nu toe gaat het volgens het boekje.
pi_86719676
Heb flink wat Novo Nordisk ingeslagen, beleggingshorzion van 2 á 3 jaar.

Ook in tijden van crisis heb je altijd medicijnen tegen diabetes nodig.
pi_86720596
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:11 schreef Denaamishaas het volgende:

klopt, vooral in India en CHina. En die maken ze dus zelf wel, wat nou patent?
pi_86729408
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

klopt, vooral in India en CHina. En die maken ze dus zelf wel, wat nou patent?
Ze hebben het anders wel erg goed verspreid. NN heeft een marktaandeel van 42% in Noord Amerika, 54% van de insulinemarkt in Europa en 65% van de insulinemarkt in Japan&Korea. En met name op de insulinemarkt in Amerika groeit het marktaandeel vrij goed.

Ik zie dan ook eerder potentie voor NN in (dik) Amerika dan in India en China. Ook al is NN aan het uitbreiden in China. Gegevens heb ik van hun interim statement voor de 1e helft van het jaar.

NN komt met name in de problemen als de economie weer een dip zal kennen of dat een patent of medicijn aanvraag geweigerd wordt. Het blijft dus wel een risico.

quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:11 schreef Denaamishaas het volgende:

Misschien heb je net wel op een lullig moment gekocht. Aandeel is afgelopen maand 15% gestegen en tijdens de crisis is de helft (!) er af gegaan. Gezien de mogelijkheid dat we nog steeds een 2e dip kunnen verwachten is een grote positie toch misschien erg risicovol :P (ik zelf heb nooit grote aandelenposities qua percentage van de porto)
  woensdag 22 september 2010 @ 22:58:29 #101
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_86732806
Even een vraagje voor iedereen tussendoor: Waren jullie als kind ook zo gek op Monopoly? Denk dat voor mij daar wel het besef van spend money to make money vandaan kwam.

(Ja, vandaag weer eens gespeeld :p)
pi_86737046
Ik speelde liever het spel Diplomacy; verover de wereld op zijn Machiavelli's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')