Heel kut ja. De ene keer lukt het beter dan de andere keer, maar ik heb ook geen belichtingsattributen ofzo. Ik doe het met het licht dat er is. Dan krijg je dit. Och ja.quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:05 schreef RobinOok het volgende:
Jammer van de belichting (kut is dat he, dit donkere weer en vroege avonden), Prinseszondererwt, maar je compositie is prachtig! Krijg er in ieder geval flink trek van.
Ik vind het juist wel sfeervolquote:Op zaterdag 13 november 2010 11:15 schreef prinseszondererwt het volgende:
Goed idee minilot, zelf maken is best makkelijk en vast veel goed koper ook nog.
Geen geweldige foto, maar wel lekkere pompoensalade.
[ afbeelding ]
dat ziet er érg lekker uit!quote:Op zondag 14 november 2010 17:42 schreef Bluezz het volgende:
Crosspost uit het broodtopic :
Een lowcarb broodje met veul zaden van de molen
[ afbeelding ]
Dat ziet er echt heel lekker uit. Heb je en receptje?quote:Op zaterdag 13 november 2010 11:15 schreef prinseszondererwt het volgende:
Goed idee minilot, zelf maken is best makkelijk en vast veel goed koper ook nog.
[ afbeelding ]
Jep, niet een heel precies receptje maar wel een recept. http://twuks.wordpress.co(...)kaas-en-wilde-rijst/quote:Op zondag 14 november 2010 22:52 schreef Bob. het volgende:
[..]
Dat ziet er echt heel lekker uit. Heb je en receptje?
Dank je! Dat is jouw website? Wat een lekkere dingen maak je!quote:Op zondag 14 november 2010 23:04 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Jep, niet een heel precies receptje maar wel een recept. http://twuks.wordpress.co(...)kaas-en-wilde-rijst/
Dank je Bob, ik doe mijn best!quote:Op zondag 14 november 2010 23:16 schreef Bob. het volgende:
[..]
Dank je! Dat is jouw website? Wat een lekkere dingen maak je!
quote:
Thx dames !quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:55 schreef prinseszondererwt het volgende:
Lekker! Zeker een goede combi.
jammer dat het een beetje kunstmatig eruitziet door de kleurverandering maar verder; ramenquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:28 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mijn versie van Ramen. (Japanse noodlesoep)
dat ziet er heerlijk uit!quote:Op woensdag 17 november 2010 10:30 schreef Nikos1986 het volgende:
Dit draadje gaat ik volgen! Dol op mooie food-pics.
Ik ben geen geweldige fotograaf, maar vond deze foto wel mooi:
[ afbeelding ]
BBQ Surf & Turf
mmmm ziet er heerlijk uit!quote:Op woensdag 17 november 2010 20:40 schreef HAL9000S het volgende:
Ook eens iets posten hier
[ afbeelding ]
Blini met zalm en roerei.
Oe, ziet er goed uit!quote:Op woensdag 17 november 2010 20:40 schreef HAL9000S het volgende:
Ook eens iets posten hier
[ afbeelding ]
Blini met zalm en roerei.
Ja, ik wou nog vragen, waarom is deze pompoen nou zoveel beter dan alle andere, door jou zo verfoeide pompoenen?quote:
Ziet er megagoed uit zegquote:Op zaterdag 20 november 2010 19:50 schreef minilot het volgende:
Aaah, blini! Heerlijk!
Avondeten van daarnet:
[ afbeelding ]
Geen bijzondere foto, maar het was héél erg lekker. Eerst zelf kippenbouillon getrokken. Vervolgens de gare kip in reepjes gescheurd.
Paddestoelen gebakken in een grote klont knoflookboter, scheut port erbij, en tijm, en zout en peper. Toen dat allemaal fijn ingekookt was een nieuwe klont roomboter, toen bloem, dus een roux. Kippenbouillon erbij, stukjes kip, grote schep crème fraîche, flink wat grove mosterd.. En toen was het soep!
Broodjes belegen kaas en mosterd erbij gegeten, en glaasjes port bij gedronken.
Dat ziet er lekker uitquote:Op zaterdag 20 november 2010 19:50 schreef minilot het volgende:
Aaah, blini! Heerlijk!
Avondeten van daarnet:
[ afbeelding ]
Geen bijzondere foto, maar het was héél erg lekker. Eerst zelf kippenbouillon getrokken. Vervolgens de gare kip in reepjes gescheurd.
Paddestoelen gebakken in een grote klont knoflookboter, scheut port erbij, en tijm, en zout en peper. Toen dat allemaal fijn ingekookt was een nieuwe klont roomboter, toen bloem, dus een roux. Kippenbouillon erbij, stukjes kip, grote schep crème fraîche, flink wat grove mosterd.. En toen was het soep!
Broodjes belegen kaas en mosterd erbij gegeten, en glaasjes port bij gedronken.
Hoe was dat gehaktbrood? Ziet er goed uit!quote:Op maandag 22 november 2010 18:47 schreef Purdey het volgende:
Gehaktbrood van Nigella en pompoensoep:
[ afbeelding ]
Ik had nu de pompoen kort gebakken met verse gember en flink wat kerrie. Water erbij, en kippenbouillontabletten. Later gepureerd, een blikje kokosmelk erbij, en klaar. Ik mistte alleen iets. De volgende keer sowieso een stukje rode peper toevoegen. Ik mistte de volle smaak.
Iemand tips?
De bonuspunten gaan sowieso naar mijn mams. Die is totaal gek van boerenbont. Hele kast vol vanquote:Op maandag 22 november 2010 18:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Hoe was dat gehaktbrood? Ziet er goed uit!
Bonuspunten voor hetzelfde servies als m'n oma vroeger had <3
Ringetjes prei er inquote:Op maandag 22 november 2010 18:47 schreef Purdey het volgende:
Gehaktbrood van Nigella en pompoensoep:
[ afbeelding ]
Ik had nu de pompoen kort gebakken met verse gember en flink wat kerrie. Water erbij, en kippenbouillontabletten. Later gepureerd, een blikje kokosmelk erbij, en klaar. Ik miste alleen iets. De volgende keer sowieso een stukje rode peper toevoegen. Ik miste de volle smaak.
Iemand tips?
Garam masala erin of komijn. Ook currypasta met kokosmelk en wat gember is heerlijk. Of rozemarijn...quote:Op maandag 22 november 2010 18:47 schreef Purdey het volgende:
Ik had nu de pompoen kort gebakken met verse gember en flink wat kerrie. Water erbij, en kippenbouillontabletten. Later gepureerd, een blikje kokosmelk erbij, en klaar. Ik miste alleen iets. De volgende keer sowieso een stukje rode peper toevoegen. Ik miste de volle smaak.
Iemand tips?
Ja, spaanse peper en ik zou zeggen misschien nog wat komijn en afmaken met limoen- of citroensap.quote:Op maandag 22 november 2010 18:47 schreef Purdey het volgende:De volgende keer sowieso een stukje rode peper toevoegen. Ik miste de volle smaak.
Iemand tips?
Sorry voor de late reactie maar:quote:Op donderdag 18 november 2010 11:27 schreef LieLie het volgende:
[..]
Oe, ziet er goed uit!
Hoe maak je de blini's?
Jaa dat serviesgoed hadden wij vroeger thuis ook (hadden mn ouders als trouwkado gekregen van mijn opa en oma, wat kan er toch veel veranderen in 30 jaarquote:Op maandag 22 november 2010 18:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Hoe was dat gehaktbrood? Ziet er goed uit!
Bonuspunten voor hetzelfde servies als m'n oma vroeger had <3
Je salade werkte inspirerend!quote:Op zaterdag 13 november 2010 11:15 schreef prinseszondererwt het volgende:
Het ziet er heerlijk uit! Recept?quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:29 schreef minilot het volgende:
No-knead bread, ofwel brood zonder kneedgedoe, was al een hypeje uit New York in 2006. Toen vaak gemaakt, met wisselend resultaat. Ik kwam het recept weer tegen in mijn nieuwst gekochte kookboek (Home Made van Yvette van Boven - best een aanrader!) en zij gooit nog bier en azijn door het basisrecept (bloem, water, gist en zout door elkaar roeren en een dag laten staan). Gisteren geprobeerd en hoera: fijn, korstig brood! Het was in een kwartier op.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Niet mijn hand, maar hand van lief)
Dat ziet er errug goed uit, minilotquote:Op zondag 28 november 2010 21:24 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Rotolo, wederom uit boek 'Home Made' van Yvette van Boven.
Zelfgemaakte pastavellen, gevuld met een gehakte mix van rivierkreeftjes en garnalen, en spinazie. Onder de rotolo een sausje op basis van witte wijn, laurier, rozemarijn, crème fraîche en heel veel roomboter!![]()
Was heel erg lekker, ware het niet dat ik blijkbaar een érg potent citroentje had, dus de citroenrasp in het garnalen- en kreeftjesmengsel overheerste nogal. Niettemin: smakelijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |