quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:27 schreef Ayca het volgende:
Als ik een buitenlandse overboeking doe, hoelang duurt het dan tot diegene het geld heeft?
quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:29 schreef Disko.Krali het volgende:
Zo, net een presentatie gedaan. Ging lekker vlot, overtuigend etc.![]()
quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:30 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan naar welk land je het stuurt, hè.
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:46 schreef msnk het volgende:
Ik maak wel 's geld over naar Amerika en dat duurt 3-4 (werk)dagen. Denk dat Duitsland dan iets sneller is
Turkum, 23 jaar.quote:
Oke! Kom je oorspronkelijk ook uit Karaman?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:32 schreef MenVeer het volgende:
[..]
Turkum, 23 jaar.
Woont in Karaman (net geemigreerd).
Heb MBO gedaan groothandel/internationale handel.
bu kadar
Moet nog militaire dienst. Maar moet wel toevoegen dat familie al hier was. Alleen mijn jongere broer blijft nog in NL, mijn vader komt ook binnenkort.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:36 schreef Ayca het volgende:
[..]
Oke! Kom je oorspronkelijk ook uit Karaman?
Wat voor werk doe je nu in Turkije?
Bevalt het?
Ah oke.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:40 schreef MenVeer het volgende:
[..]
Moet nog militaire dienst. Maar moet wel toevoegen dat familie al hier was. Alleen mijn jongere broer blijft nog in NL, mijn vader komt ook binnenkort.
Weten jullie wat 45+ regeling is? Heeft met dat te maken.
Iets tussen 500-600 euro.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:47 schreef Ayca het volgende:
Hoeveel krijg je dan?
Lekker weer hier! Gisteren wat minder
nee, 500 - 600 euro per maand.quote:
En dat is voor een periode van hoelang?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:53 schreef MenVeer het volgende:
[..]
nee, 500 - 600 euro per maand.
Dat is dus ongeveer 1000 lira per maand hier. En als je ook een eigen huis hebt, kun je prima leven.
Per persoon?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:53 schreef MenVeer het volgende:
[..]
nee, 500 - 600 euro per maand.
Dat is dus ongeveer 1000 lira per maand hier. En als je ook een eigen huis hebt, kun je prima leven.
Alleen degene die zich voor aanmeldt. Bij ons is dat mijn vader. Ik lever niks in. Mijn broertjes en moeder ook niet.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:51 schreef msnk het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met minderjarigen. Moeten die ook hun paspoort inleveren?
En mensen die geboren zijn in Nederland?
En ga je Nederland niet missen denk je als je niet zomaar terug mag?
voor altijd.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:53 schreef msnk het volgende:
[..]
En dat is voor een periode van hoelang?
Dus als jullie zouden besluiten terug te keren moet dat zonder je vader? Nou ja, wellicht een optie nadat je trouwt / relatie begint ofzo.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:56 schreef MenVeer het volgende:
[..]
Alleen degene die zich voor aanmeldt. Bij ons is dat mijn vader. Ik lever niks in. Mijn broertjes en moeder ook niet.
Maar deze regeling zal niet meer zo lang duren, denk ik.
Er zijn natuurlijk dingen die ik mis van Nederland: Vrienden, gewoontes, pindakaas.
Maar als ik opweeg tegen dingen hier, ben ik blij dat ik hier ben.
Mijn vader zal dit geld ontvangen. Zonder te werken.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:53 schreef Ayca het volgende:
Als het 500-600 euro is vind ik het niet zo raar dat er weinig gebruik van wordt gemaakt.Niet echt een bedrag wat je over de streep zou trekken.
Meer lekker als je toch al zeker weet dat je weg wilt.
Tuurlijk maakt dat wel uit, verschillende landen hebben verschillende regelingen wat betreft bankieren.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:20 schreef Ayca het volgende:
[..]
@IHVK beterschap
@msnk Dat zou toch niet uit moeten maken? Gewoon via internetbankieren..
Nee sorry dacht dat het eenmalig was.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:00 schreef MenVeer het volgende:
[..]
Mijn vader zal dit geld ontvangen. Zonder te werken.
Dus als je wilt kan je nog altijd werken.
Ik ga sowieso werken.
Sorry hoorquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:00 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Tuurlijk maakt dat wel uit, verschillende landen hebben verschillende regelingen wat betreft bankieren.
Ben je 45+ ?quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:02 schreef msnk het volgende:
[..]
Maar da's fucking veel gek. Ik ga meteen naar Kayseri, kan ik lekker rentenieren
Natuurlijk moeten ze het wel verwerken etc. maar waarom moet dat dagen duren.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:01 schreef msnk het volgende:
Ayca denkt dat geld automatisch ergens heen kan zonder dat er iets mee gebeurt.
Emigreren vind ik een super-belangrijk keuze. Dus dat moet je goed doordenken. En niet half.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:58 schreef msnk het volgende:
[..]
Dus als jullie zouden besluiten terug te keren moet dat zonder je vader? Nou ja, wellicht een optie nadat je trouwt / relatie begint ofzo.
yapamassin. Hadi bi dene.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:02 schreef msnk het volgende:
[..]
Maar da's fucking veel gek. Ik ga meteen naar Kayseri, kan ik lekker rentenieren
Zij kunnen geld ontvangen, AOW mi oyle bisey. Dat is iets anders.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:07 schreef msnk het volgende:
[..]
Mijn oma wel. We kunnen vast iets regelen.
Verbaast me niks, het is flink wat geld - al helemaal als er nu miljarden bezuinigd moeten gaan worden. 7000 euro per jaar is bijna even veel als het GDP/capita van turkije - meer dan genoeg dus om het er even lekker te van nemen...quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:11 schreef MenVeer het volgende:
[..]
Zij kunnen geld ontvangen, AOW mi oyle bisey. Dat is iets anders.
En 45+ regeling gaat stoppen waarschijnlijk.
Of je nou geld ontvangt of niet. Turkije vind ik beter dan NL.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:13 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Verbaast me niks, het is flink wat geld - al helemaal als er nu miljarden bezuinigd moeten gaan worden. 7000 euro per jaar is bijna even veel als het GDP/capita van turkije - meer dan genoeg dus om het er even lekker te van nemen...
Dan heb je een goede keuze gemaakt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:16 schreef MenVeer het volgende:
[..]
Of je nou geld ontvangt of niet. Turkije vind ik beter dan NL.
Als je al dertig jaar voor een Nederlands salaris hebt gewerkt, heb je als het goed is op zijn minst aardig wat kunnen sparen en anders een huis dat in die tijd flink in waarde is gestegen. Daar koop je in TR een mooi appartement of huis voor en je kan lekker met vervroegd pensioen. Maar niet iedereen zal er zo makkelijk aan kunnen wennen, denk ik. Is toch weer een cultuurschok, alhoewel dat voor de eerste/tweede generatie nederturken wel wat minder zal zijn.quote:
We hebben al een mooi huis in Turkijequote:Op vrijdag 17 september 2010 15:17 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Als je al dertig jaar voor een Nederlands salaris hebt gewerkt, heb je als het goed is op zijn minst aardig wat kunnen sparen en anders een huis dat in die tijd flink in waarde is gestegen. Daar koop je in TR een mooi appartement of huis voor en je kan lekker met vervroegd pensioen. Maar niet iedereen zal er zo makkelijk aan kunnen wennen, denk ik. Is toch weer een cultuurschok, alhoewel dat voor de eerste/tweede generatie nederturken wel wat minder zal zijn.
Mwah... Ik kan wel íets bedenken maar het is niet realistisch. Thans, niet nu. In Kayseri bijvoorbeeld is ook geen moer te doen de hele dagquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:17 schreef Ayca het volgende:
[..]
Je kan je geen situatie bedenken waarin je liever in Turkije dan in Nederland zou wonen?
YouTube gaat primaquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:20 schreef IHVK het volgende:
Je kunt altijd nog fokken in Kayseri. YouTube gaat al wat lastiger
23, binnenkort.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:17 schreef IHVK het volgende:
Hoe oud ben je trouwens en wanneer ga je op dienstplicht?
Nee daarom vroeg ik het niet.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:22 schreef MenVeer het volgende:
[..]
23, binnenkort.
Ama vallaha niet discussieren waarom ik wel of niet naar dienstplicht ga, ben ik onderhand wel beu.
Ja dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:22 schreef Ayca het volgende:
[..]
YouTube gaat primaWel wat omslachtig.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik.
Wel grappig dat Erdogan zelf ook zegt op YT te surfen ondanks het verbod
ja, maar sommige zeggen ga terug doe 21 dagen en kom weer terug. Maar zo makkelijk is het dus niet zoals iedereen denkt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:22 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee daarom vroeg ik het niet.
Je moet sowieso wel toch...
Okadar degil. Maar, ja je moet wel een bedrag betalen om in 3 weken te doen.quote:
5000 á 6000.quote:
quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:32 schreef MenVeer het volgende:
[..]
Okadar degil. Maar, ja je moet wel een bedrag betalen om in 3 weken te doen.
En ik heb gelezen en gehoord dat het 9 maanden wordt. Voor iedereen, of je nu in het buitenland bent gestudeerd hebt maakt niet uit.
Zoek op google: 9 ay askerlik
quote:Yurtdışında yaşayanlar ise 28 günlük paralı eğitimle askerliklerini tamamlayabiliyor. Gündemdeki bedelli askerlikte ise parayı yatıranlar 28 günlük eğitim alıyor.
21quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:33 schreef MenVeer het volgende:
Hoe oud zijn jullie trouwens?
Om een beeld van jullie te scheppen.
Daar staat ook 28 dagen voor buitenlanders hoor.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:35 schreef IHVK het volgende:
Het is nog serieus ook
http://www.ntvmsnbc.com/id/25126607/
Koerdistan aan de grens met Kayseri dus.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:45 schreef Ayca het volgende:
Ik ga lekker moeilijk doen met GoogleMaps: 39.96454,44.031283![]()
quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:49 schreef msnk het volgende:
Fucking hell. Ayca kom je echt daarvandaan
Ik krijg ook altijd een sms dat in Armenie zit.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:52 schreef msnk het volgende:
Kan het nóg meer in een gedouwd hoekje? Ik zie dat er nog een klein beetje ruimte is tegen de grens met Armenië aan.
Zozoquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:54 schreef msnk het volgende:
Echte bazen wonen hier
36.968314, 44.304399
WTFquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:56 schreef IHVK het volgende:
Ohh , ik heb aangetrouwde familie uit inköy/inkissla
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |