SGP to the rescue!quote:Op donderdag 23 september 2010 21:13 schreef -jos- het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)abinet-met-PVV.dhtml
CDA-Kamerlid Kathleen Ferrier zal tegen samenwerking van haar partij met de PVV stemmen. Dat meldt journalist Kaj Leers op zijn weblog. Het minderheidskabinet van CDA en VVD met gedoogsteun van de PVV zou in dat geval in de Tweede Kamer geen meerderheid hebben.
Misschien wordt dit land dus toch nog gered van de ondergang.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:13 schreef -jos- het volgende:
CDA-Kamerlid Kathleen Ferrier zal tegen samenwerking van haar partij met de PVV stemmen. Dat meldt journalist Kaj Leers op zijn weblog. Het minderheidskabinet van CDA en VVD met gedoogsteun van de PVV zou in dat geval in de Tweede Kamer geen meerderheid hebben.
http://www.kajleers.nl/in(...)r-gaat-tegenstemmen/
Correct, daar zal de SGP zorg voor dragen.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:39 schreef Ratso het volgende:
[..]
Misschien wordt dit land dus toch nog gered van de ondergang.
Heel goed. Trek de stekker er maar uit, dan kan er maandag een nieuwe informateur aan het werk.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:13 schreef -jos- het volgende:
http://www.kajleers.nl/in(...)r-gaat-tegenstemmen/
quote:Op donderdag 23 september 2010 21:41 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Correct, daar zal de SGP zorg voor dragen.
Ben ook wel benieuwd in hoeverre Verhagen echt op zijn fractie kan bouwen.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:23 schreef ethiraseth het volgende:
Er was eerder al sprake van nog een aantal stille dissidenten ja. Benieuwd of die ook tegen zullen stemmen. Nog een tegenstander en zelfs de steun van de SGP is niet genoeg meer.
Ik ook.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd in hoeverre Verhagen echt op zijn fractie kan bouwen.
ehhh, hoe dan? en over welke plicht heb je het?quote:Op donderdag 23 september 2010 21:32 schreef eriksd het volgende:
Dan moet Ferrier ook maar terzijde geschoven worden. Maxime, je kent je plicht.
Lees verder op:quote:De VVD en het CDA naderen een akkoord over een rechts minderheidskabinet met gedoogsteun van de PVV. De partijen hopen volgende week dinsdag of woensdag hun plannen te presenteren.
Het zuiveren van de CDA-fractie natuurlijkquote:Op donderdag 23 september 2010 23:46 schreef Toad het volgende:
[..]
ehhh, hoe dan? en over welke plicht heb je het?
Gaat gewoon door. Rutte koopt desnoods zijn schoonmoeder op marktplaats.quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:02 schreef Ratso het volgende:
Maar goede hoop dus dat dit nachtmerrie-kabinet er toch niet gaat komen. Tijd voor een klein feestje
Nee hoor. Er is zeker al 1 CDA tegenstemmer en dan houdt het dus op.quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gaat gewoon door. Rutte koopt desnoods zijn schoonmoeder op marktplaats.
Nog meer versplintering, daar zitten we op dit moment echt op te wachten.quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:55 schreef Jojoke het volgende:
Ferrier, Koppejan en andere dissidenten hebben niks te vrezen. Als ze vreselijk onder druk worden gezet om ze te breken, dan kunnen ze gewoon uit de partij stappen en hun zetel meenemen. Er is ondertussen ruimte ontstaan in het politieke bestel om een partij op te richten die principiële ex-CDA'ers kan opvangen, een gezinspartij in het midden.
De versplintering is het probleem niet, het echte probleem op dit moment is de onwil van het CDA en de VVD om met links samen te werken. Politiek is in Nederland altijd al een kwestie van geven en nemen geweest, maar als je alleen nog maar wilt nemen houdt het natuurlijk snel op.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
Nog meer versplintering, daar zitten we op dit moment echt op te wachten.
Een partij als de PvdA stond ook niet echt te springen om met het CDA en de VVD aan de slag te gaan kan ik mij nog herinneren van deze formatie. Die optie werd ook al vroegtijdig afgeschoten. Nu komen ze er wellicht weer bij uit.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:45 schreef Jud1th het volgende:
[..]
De versplintering is het probleem niet, het echte probleem op dit moment is de onwil van het CDA en de VVD om met links samen te werken. Politiek is in Nederland altijd al een kwestie van geven en nemen geweest, maar als je alleen nog maar wilt nemen houdt het natuurlijk snel op.
Door de "piketpaaltjes" die de VVD opwierp tijdens paars was er inderdaad weinig reden tot onderhandelen met het CDA.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Een partij als de PvdA stond ook niet echt te springen om met het CDA en de VVD aan de slag te gaan kan ik mij nog herinneren van deze formatie. Die optie werd ook al vroegtijdig afgeschoten. Nu komen ze er wellicht weer bij uit.
Het probleem is dat de tegenstellingen inmiddels zo groot zijn dat bij elke formatie er zoveel concessies gedaan moeten worden dat er slechts een slap aftreksel van de plannen overblijft.
Hmmm, die snap ik niet. De zorgen over de formatie lijken me een stuk groter dan die over het bestaansrecht. Een middenpartij met duidelijke beginselen hebben we verder niet in Nederland, dus dat bestaansrecht is er zeker.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:20 schreef eriksd het volgende:
Ik zou mij als CDA'er ook zorgen maken over de partij. Niet vanwege deze formatie, maar het gebrek aan bestaansrecht.
Er is altijd een weg, het vereist alleen dat mensen zich kwetsbaar opstellen. Verhagen en co hebben zich zo ingegraven dat zij er zonder schade niet meer uit kunnen komen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:31 schreef Mike het volgende:
[..]
Hmmm, die snap ik niet. De zorgen over de formatie lijken me een stuk groter dan die over het bestaansrecht. Een middenpartij met duidelijke beginselen hebben we verder niet in Nederland, dus dat bestaansrecht is er zeker.
Deze formatie duwt het CDA (lijkt het nu iig) te ver naar rechts, waardoor een groep mensen zich niet meer kan herkennen in de middenpositie. Dat is op zich makkelijk op te lossen, maar de vraag is of er nu nog een weg terug is.
Daarom zeg ik ook dat er amper een weg terug is. Als het congres niet zou instemmen met deze route, dan zijn ze hun politieke leiding kwijt en ik verwacht dat juist een deel van de rechterkant zo kwaad zal zijn dat ze overstappen naar bv de VVD.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:36 schreef ethiraseth het volgende:
Verhagen en co hebben zich zo ingegraven dat zij er zonder schade niet meer uit kunnen komen.
Dat zou ik ook denken. Misschien een handige tactiek om een congres te overtuigen? Een prominent politicus die eerst zijn bedenkingen uit maar dan toch magisch door het geweldige akkoord overgehaald wordt om 'ja' te stemmen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
EHB moet zijn vingers toch aflikken bij de repressieve kanten van dit kabinet denk ik.
http://www.telegraaf.nl/b(...)scherp__.html?p=16,1quote:De geruchten over een mogelijke carrièrestap van CDA-nummer twee Bijleveld zijn opmerkelijk, omdat ze, sinds Klink vertrok als CDA-onderhandelaar, de nieuwe secondant van fractievoorzitter Verhagen werd bij de besprekingen over het vormen van een rechtse coalitie. Ingewijden meldden dat Bijleveld altijd grote bezwaren tegen de PVV heeft gehad en plaatsten openlijk vraagtekens bij de mogelijkheid of de politica wel in een kabinet zou willen zitten dat door gedoogsteun van de PVV overeind gehouden moet worden. Met de overstap naar Overijssel zou ze die keuze niet meer hoeven te maken.
Pikant is dat Bijleveld als huidig staatssecretaris van Binnenlandse Zaken zelf gaat over de benoemingen van commissarissen van de Koningin. Demissionair minister Hirsch Ballin is in dit geval aangesteld als de politiek verantwoordelijke
En dat laatste snap ik dus niet, want ze kunnen prima samenwerken met een partij die etnisch registreert, een partij die euthanasie en vrij drugsgebruik bepleit, een partij die godslastering uit het wetboek van strafrecht wil halen, zelf roepen ze op tot deportatie van minder aangepaste burgers.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:54 schreef Mike het volgende:
Daarnaast zullen er weinig CDA-ers straks tegen de inhoud van het akkoord zijn. Het gaat alleen om het principe of je wel of niet met de PVV kunt samenwerken.
Het feit dat je dat niet snapt zegt wel genoeg over je eigen morele kader.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:17 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
En dat laatste snap ik dus niet, want ze kunnen prima samenwerken met een partij die etnisch registreert, een partij die euthanasie en vrij drugsgebruik bepleit, een partij die godslastering uit het wetboek van strafrecht wil halen, zelf roepen ze op tot deportatie van minder aangepaste burgers.
Wat is er moreel gezien dan zo vreselijk onderscheidend aan de PVV?
En weer eens concreet hé.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het feit dat je dat niet snapt zegt wel genoeg over je eigen morele kader.
Sorry, ik heb geen zin om voor de 100e keer iets te typen wat niet alleen ik, maar vele anderen ook al hebben getypt.quote:
Ook al. Die gasten zijn allemaal wel muziekaal héquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Mooi dat Ernst Hirsch Ballin ook op het orgel gaat.
Inderdaadquote:Op vrijdag 24 september 2010 13:17 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
En dat laatste snap ik dus niet, want ze kunnen prima samenwerken met een partij die etnisch registreert, een partij die euthanasie en vrij drugsgebruik bepleit, een partij die godslastering uit het wetboek van strafrecht wil halen, zelf roepen ze op tot deportatie van minder aangepaste burgers.
Wat is er moreel gezien dan zo vreselijk onderscheidend aan de PVV?
Inderdaad, het congres zal een intern referendum worden over dat principe en daarmee voor de positie van Verhagen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:54 schreef Mike het volgende:
Daarnaast zullen er weinig CDA-ers straks tegen de inhoud van het akkoord zijn. Het gaat alleen om het principe of je wel of niet met de PVV kunt samenwerken.
Nog afgezien van het feit dat er al eerder gezegd is, dat de mening van het congres niet doorslaggevend zal zijn, alleen maar zwaar zal wegen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad, het congres zal een intern referendum worden over dat principe en daarmee voor de positie van Verhagen.
Hij heeft al spreektijd aangevraagd op het congres: Verhagen wacht toespraak Hirsch Ballin af.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Mooi dat Ernst Hirsch Ballin ook op het orgel gaat.
Ja, leuk.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:50 schreef remlof het volgende:
Ik hoop dat er nog vele volgen, dan wordt het een leuke zaterdag op de bank met Politiek24 aan.
En mooie tv op zal leveren.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nog afgezien van het feit dat er al eerder gezegd is, dat de mening van het congres niet doorslaggevend zal zijn, alleen maar zwaar zal wegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |