Hmmm, die snap ik niet. De zorgen over de formatie lijken me een stuk groter dan die over het bestaansrecht. Een middenpartij met duidelijke beginselen hebben we verder niet in Nederland, dus dat bestaansrecht is er zeker.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:20 schreef eriksd het volgende:
Ik zou mij als CDA'er ook zorgen maken over de partij. Niet vanwege deze formatie, maar het gebrek aan bestaansrecht.
Er is altijd een weg, het vereist alleen dat mensen zich kwetsbaar opstellen. Verhagen en co hebben zich zo ingegraven dat zij er zonder schade niet meer uit kunnen komen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:31 schreef Mike het volgende:
[..]
Hmmm, die snap ik niet. De zorgen over de formatie lijken me een stuk groter dan die over het bestaansrecht. Een middenpartij met duidelijke beginselen hebben we verder niet in Nederland, dus dat bestaansrecht is er zeker.
Deze formatie duwt het CDA (lijkt het nu iig) te ver naar rechts, waardoor een groep mensen zich niet meer kan herkennen in de middenpositie. Dat is op zich makkelijk op te lossen, maar de vraag is of er nu nog een weg terug is.
Daarom zeg ik ook dat er amper een weg terug is. Als het congres niet zou instemmen met deze route, dan zijn ze hun politieke leiding kwijt en ik verwacht dat juist een deel van de rechterkant zo kwaad zal zijn dat ze overstappen naar bv de VVD.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:36 schreef ethiraseth het volgende:
Verhagen en co hebben zich zo ingegraven dat zij er zonder schade niet meer uit kunnen komen.
Dat zou ik ook denken. Misschien een handige tactiek om een congres te overtuigen? Een prominent politicus die eerst zijn bedenkingen uit maar dan toch magisch door het geweldige akkoord overgehaald wordt om 'ja' te stemmen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
EHB moet zijn vingers toch aflikken bij de repressieve kanten van dit kabinet denk ik.
http://www.telegraaf.nl/b(...)scherp__.html?p=16,1quote:De geruchten over een mogelijke carrièrestap van CDA-nummer twee Bijleveld zijn opmerkelijk, omdat ze, sinds Klink vertrok als CDA-onderhandelaar, de nieuwe secondant van fractievoorzitter Verhagen werd bij de besprekingen over het vormen van een rechtse coalitie. Ingewijden meldden dat Bijleveld altijd grote bezwaren tegen de PVV heeft gehad en plaatsten openlijk vraagtekens bij de mogelijkheid of de politica wel in een kabinet zou willen zitten dat door gedoogsteun van de PVV overeind gehouden moet worden. Met de overstap naar Overijssel zou ze die keuze niet meer hoeven te maken.
Pikant is dat Bijleveld als huidig staatssecretaris van Binnenlandse Zaken zelf gaat over de benoemingen van commissarissen van de Koningin. Demissionair minister Hirsch Ballin is in dit geval aangesteld als de politiek verantwoordelijke
En dat laatste snap ik dus niet, want ze kunnen prima samenwerken met een partij die etnisch registreert, een partij die euthanasie en vrij drugsgebruik bepleit, een partij die godslastering uit het wetboek van strafrecht wil halen, zelf roepen ze op tot deportatie van minder aangepaste burgers.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:54 schreef Mike het volgende:
Daarnaast zullen er weinig CDA-ers straks tegen de inhoud van het akkoord zijn. Het gaat alleen om het principe of je wel of niet met de PVV kunt samenwerken.
Het feit dat je dat niet snapt zegt wel genoeg over je eigen morele kader.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:17 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
En dat laatste snap ik dus niet, want ze kunnen prima samenwerken met een partij die etnisch registreert, een partij die euthanasie en vrij drugsgebruik bepleit, een partij die godslastering uit het wetboek van strafrecht wil halen, zelf roepen ze op tot deportatie van minder aangepaste burgers.
Wat is er moreel gezien dan zo vreselijk onderscheidend aan de PVV?
En weer eens concreet hé.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het feit dat je dat niet snapt zegt wel genoeg over je eigen morele kader.
Sorry, ik heb geen zin om voor de 100e keer iets te typen wat niet alleen ik, maar vele anderen ook al hebben getypt.quote:
Ook al. Die gasten zijn allemaal wel muziekaal héquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Mooi dat Ernst Hirsch Ballin ook op het orgel gaat.
Inderdaadquote:Op vrijdag 24 september 2010 13:17 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
En dat laatste snap ik dus niet, want ze kunnen prima samenwerken met een partij die etnisch registreert, een partij die euthanasie en vrij drugsgebruik bepleit, een partij die godslastering uit het wetboek van strafrecht wil halen, zelf roepen ze op tot deportatie van minder aangepaste burgers.
Wat is er moreel gezien dan zo vreselijk onderscheidend aan de PVV?
Inderdaad, het congres zal een intern referendum worden over dat principe en daarmee voor de positie van Verhagen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:54 schreef Mike het volgende:
Daarnaast zullen er weinig CDA-ers straks tegen de inhoud van het akkoord zijn. Het gaat alleen om het principe of je wel of niet met de PVV kunt samenwerken.
Nog afgezien van het feit dat er al eerder gezegd is, dat de mening van het congres niet doorslaggevend zal zijn, alleen maar zwaar zal wegen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad, het congres zal een intern referendum worden over dat principe en daarmee voor de positie van Verhagen.
Hij heeft al spreektijd aangevraagd op het congres: Verhagen wacht toespraak Hirsch Ballin af.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Mooi dat Ernst Hirsch Ballin ook op het orgel gaat.
Ja, leuk.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:50 schreef remlof het volgende:
Ik hoop dat er nog vele volgen, dan wordt het een leuke zaterdag op de bank met Politiek24 aan.
En mooie tv op zal leveren.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nog afgezien van het feit dat er al eerder gezegd is, dat de mening van het congres niet doorslaggevend zal zijn, alleen maar zwaar zal wegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |