http://www.dhnet.be/infos(...)de-4-ans-egorge.htmlquote:Lijk van kind (4) met doorgesneden keel gevonden in Eigenbrakel
22:30 In het Waals-Brabantse Eigenbrakel werd het levenloze lichaam van een 4-jarig jongetje met doorgesneden keel aangetroffen. De politie is op zoek naar twee verdachten die zich verplaatsen met een donkere BMW met Poolse nummerplaat.
De verdachten reden weg via de Nijvelsesteenweg, in de richting van Waterloo. Het voertuig is internationaal geseind.
Het waren joggers die het kinderlijkje rond 20 uur vonden op een braakliggend terrein, in de buurt van de rue Ernest Laurent. Dat meldt La Dernière Heure en bevestigt burgemeester Vincent Scourneau (MR).
Het zou maar je kind zijnquote:Op donderdag 16 september 2010 00:05 schreef Parkinson_XTC het volgende:
volgens het bronartikel is de moord ter plaatse gebeurd, enkele minuten voordat het lijkje werd gevonden...
op een plaats waar frequent mensen voorbij komen...
Ooh, twee keer een donkere auto! Dat moeten wel dezelfde zijn.quote:Op donderdag 16 september 2010 00:05 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
OMG
echt ziek dit...
en
die donkere auto ...net als bij Mirco?
..ben je niet de enige.quote:Op donderdag 16 september 2010 00:06 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
jemig het grijpt me heel erg aan dit...
pfff
Er zijn miljarden donkere auto's maar wie weet...zijn het wel dezelfden...quote:Op donderdag 16 september 2010 00:07 schreef Skv het volgende:
[..]
Ooh, twee keer een donkere auto! Dat moeten wel dezelfde zijn.
Dwangverpleging?quote:Op donderdag 16 september 2010 00:19 schreef superdrufus het volgende:
Zieke mensen de daders horen levenslang dwangverpleging te krijgen met tbs
Word waarschijnlijk een taakstrafje met een symbolische boete. Mogelijk met een cursus erbij of iets dergelijks.quote:Op donderdag 16 september 2010 00:19 schreef superdrufus het volgende:
Zieke mensen de daders horen levenslang dwangverpleging te krijgen met tbs
In elk ander land buiten Europa zouden dit soort mensen de doodstraf krijgen, maar helaas is tbs met dwangverpleging het maximale wat een rechter kan opleggen. Bij hoge uitzondering zouden de daders levenslang krijgen maar dan zouden ze ook kans kunnen hebben op vrijlating.quote:Op donderdag 16 september 2010 00:24 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Word waarschijnlijk een taakstrafje met een symbolische boete. Mogelijk met een cursus erbij of iets dergelijks.
inderdaad gruwelijk en dat zal je ook niet snel loslatenquote:Op donderdag 16 september 2010 02:30 schreef Jojoortje het volgende:
Damn... Lijkt me ook verschrikkelijk voor degene die het kind heeft gevonden
Trauma for life.quote:Op donderdag 16 september 2010 02:37 schreef piepie het volgende:
[..]
inderdaad gruwelijk en dat zal je ook niet snel loslaten
Ga lekker in Iran wonen dan. En nooi meer schelden op de barbaarse gewoonten daar hè!quote:Op donderdag 16 september 2010 00:20 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Dwangverpleging?
Nee stenigen lijkt me een prima straf voor dat vieze achterlijke volk
Dit is nou precies een delict dat ik niet associeer met een Marokkaan. Dit is van een totaal andere orde dan straattuig, berovingen etc.quote:Op donderdag 16 september 2010 02:40 schreef Ratso het volgende:
Op de frontpage zouden ze er nu al van overtuigd zijn dat de dader wel Marokkaan moet zijn.
Want autochtonen doen immers zoiets niet
Ze zijn anders gewoon op zoek naar een BMW met een Pools kenteken, dus dat gezever kun je wel achterwege laten.quote:
Doe even normaal!quote:Op donderdag 16 september 2010 02:41 schreef Ratso het volgende:
[..]
Ga lekker in Iran wonen dan. En nooi meer schelden op de barbaarse gewoonten daar hè!
Levenslang is levenslang tegenwoordig in Nederland. Dus géén vervroegde vrijlating. Maar jij wilt kindermoordenaars dus eigenlijk liever de doodstraf geven?quote:Op donderdag 16 september 2010 00:31 schreef superdrufus het volgende:
[..]
In elk ander land buiten Europa zouden dit soort mensen de doodstraf krijgen, maar helaas is tbs met dwangverpleging het maximale wat een rechter kan opleggen. Bij hoge uitzondering zouden de daders levenslang krijgen maar dan zouden ze ook kans kunnen hebben op vrijlating.
Hoezo heb jij er iets mee te maken oid?quote:Op donderdag 16 september 2010 02:43 schreef Ratso het volgende:
[..]
Levenslang is levenslang tegenwoordig in Nederland. Dus géén vervroegde vrijlating. Maar jij wilt kindermoordenaars dus eigenlijk liever de doodstraf geven?
Ga even praten met de twee van Putten joh. Okee?
Die twee werden er ook niet van verdacht dat ze een kind hadden vermoord.quote:Op donderdag 16 september 2010 02:43 schreef Ratso het volgende:
[..]
Levenslang is levenslang tegenwoordig in Nederland. Dus géén vervroegde vrijlating. Maar jij wilt kindermoordenaars dus eigenlijk liever de doodstraf geven?
Ga even praten met de twee van Putten joh. Okee?
Nie alleen onschuldige mensen hoor.quote:Op donderdag 16 september 2010 02:43 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Doe even normaal!![]()
Ik zeg dat ik dat soort mensen die dat doen dit wel toewens ja!
niet hetgeen Iran uitvoert tegen onschuldige mensen!
Christel leeft nog???? Damn, dat is goed nieuws voor de ouders danquote:Op donderdag 16 september 2010 02:44 schreef Stirner het volgende:
[..]
Die twee werden er ook niet van verdacht dat ze een kind hadden vermoord.
HUH??? Jou ontgaat geloof ik even iets. Maar laat verder maar zitten.quote:Op donderdag 16 september 2010 02:44 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Hoezo heb jij er iets mee te maken oid?
Heb je wel kinderen dan lul je echt wel minder stupide dan dit hoor!
Ze is helaas wel dood, maar ze was wel gewoon een volwassen, zelfstandige vrouw van 23. Natuurlijk nog steeds afschuwelijk.quote:Op donderdag 16 september 2010 02:46 schreef Ratso het volgende:
[..]
Christel leeft nog???? Damn, dat is goed nieuws voor de ouders dan![]()
Maar okee, het was geen kind meer nee.
quote:
quote:Het kinderlijkje lag in de buurt van de rue Ernest Laurent. Dat wordt bevestigd door burgemeester Vincent Scourneau (MR). In de nacht van woensdag op donderdag liet substituut Christian Vanschuytbroeck van het parket van Nijvel nog weten dat de dood in "specifieke omstandigheden" plaatsvond. Hij wil de bevolking geruststellen: er loopt nergens een geweldenaar rond. "Het onderzoek loopt en er moeten nog zaken nagetrokken worden", klonk het. Verdere commentaar wordt er voorlopig niet gegeven om het onderzoek niet te schaden.
Younes
Het kind woonde samen met zijn mama en zijn oma. Het gaat om buitenlanders die hier al een tijdje wonen. De jongen was eerder als vermist opgegeven. Zeker is dat het kind de keel werd overgesneden. Maar eerst werd hij mishandeld, zo blijkt uit de verwondingen die hij opliep. Of er ook sprake is van seksueel misbruik kon gisteravond nog niet met zekerheid worden gezegd.
De zaak herinnert onvermijdelijk aan de mysterieuze dood van de kleine Younes Jratlou (4), volgende maand een jaar geleden
Het zou idd raar zijn als iedereen het ging doenquote:Op donderdag 16 september 2010 07:56 schreef NBT het volgende:
ZIEKELIJK! gewoon ziek! zoiets doe je toch niet! ggrmmmppfflll!!
Als het in het midden oosten gebeurt is iedereen er volledig tegen, en is het barbaars, en nu gaan we wel voor stenigen?quote:Op donderdag 16 september 2010 00:20 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Dwangverpleging?
Nee stenigen lijkt me een prima straf voor dat vieze achterlijke volk
Precies, wat kan een kind van 4 nou fout doen? Helemaal niks toch!quote:Op donderdag 16 september 2010 08:20 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Ziekelijk gewoon zeg..
Pff wat voor rotlui er wel niet op de wereld wonen..
oke als je slaande ruzie hebt en je daagt elkaar zo uit "en je gaat geen vriendjes er bij halen, okee"
maar net als dit, kindje van 4, t heeft nergens wat mee te maken :S
stenigen is altijd barbaars, het proces wat in landen die steniging hanteren vooraf gaat is vaak niet eerlijk.quote:Op donderdag 16 september 2010 08:21 schreef NietTeVolgen het volgende:
[..]
Als het in het midden oosten gebeurt is iedereen er volledig tegen, en is het barbaars, en nu gaan we wel voor stenigen?
Ja, het is alleen onomkeerbaar en daarom zou ieder weldenkend mens al tegen moeten zijn. Er bestaat niet zoiets als onomstotelijk vast (althans, niet voor 100%). De kans op fouten is er dus altijd.quote:Op donderdag 16 september 2010 09:11 schreef notagain het volgende:
[..]
stenigen is altijd barbaars, het proces wat in landen die steniging hanteren vooraf gaat is vaak niet eerlijk.
wanneer de daders hier na een eerlijk proces schuldig zijn bevonden en dit onomstotelijk vast staat dan mogen in deze gevallen van mij de doodstraf worden uitgevoerd maar dan wel op een humane manier, laten inslapen.
eigenlijk is de doodstraf humaan, als je dat vergelijkt met levenslange oplsuiting.
Neh, dan zou het normaal zijn en niemand er wat van zeggen!quote:Op donderdag 16 september 2010 08:16 schreef Loedertje het volgende:
Het zou idd raar zijn als iedereen het ging doen
Ik vind het meer op een wraakactie van papa lijkenquote:Op donderdag 16 september 2010 09:19 schreef bloodymary het volgende:
Lijkt me eerder iets maffia-achtigs of zo.
Zonder dat ik wil vooroordelen, maar keel doorsnijden zijn bepaalde bevolkingsgroepen goed in. Polen weet ik niet...quote:Op donderdag 16 september 2010 09:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik vind het meer op een wraakactie van papa lijkenHet kind woonde met zijn moeder en oma samen, van een vader wordt niets gezegd. Kind is van buitenlandse afkomst, er is een Poolse auto gezien. Het wekt op mij meer de indruk van een familiedrama (maar dan zonder dat de betreffende ouder zelfmoord pleegt).
Dat is het zelfs altijd geweest.quote:Op donderdag 16 september 2010 02:43 schreef Ratso het volgende:
[..]
Levenslang is levenslang tegenwoordig in Nederland. Dus géén vervroegde vrijlating.
Dat mensen zich nog steeds verbazen over wat mensen elkaar aan kunnen doen....quote:Op donderdag 16 september 2010 10:26 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Dat een mens überhaupt in staat is een keel van een onschuldig kind door te snijden......
Als het een schuldig kind was geweest dan was het minder erg geweest?quote:Op donderdag 16 september 2010 10:26 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Dat een mens überhaupt in staat is een keel van een onschuldig kind door te snijden......
Was het eerste waar ik aan dacht. Ontvoering met dodelijk afloop.quote:Op donderdag 16 september 2010 06:32 schreef DrDentz het volgende:
De autoriteiten meldden dat de moord verband houdt met een ''bijzondere context''. Met deze verduidelijking willen ze aangeven dat het publiek niet hoeft te vrezen dat er een geweldenaar in de buurt rondloopt. Wat de bijzondere context behelst, is niet duidelijk.
Dus een afrekening ofzo? Voor z'n pappie dan. Of afpersing? Zoals ik het hier lees is het geen willekeurig slachtoffer.
Wat mij betreft kan je deze dader ook niet als mens bestempelen, en hoeft daarom dan dus ook niet te rekenen op wat voor universeel mensenrecht dan ook.quote:Op donderdag 16 september 2010 10:26 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
quote:Op donderdag 16 september 2010 10:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wat mij betreft kan je deze dader ook niet als mens bestempelen, en hoeft daarom dan dus ook niet te rekenen op wat voor universeel mensenrecht dan ook.
quote:Op donderdag 16 september 2010 10:26 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Mishandeling kan ik niet plaatsen, waarom zou een ontvoerder eerst een kind gaan slaan (hij kan toch geen dingen bekennen o.i.d.?)quote:. Zeker is dat het kind de keel werd overgesneden. Maar eerst werd hij mishandeld, zo blijkt uit de verwondingen die hij opliep. Of er ook sprake is van seksueel misbruik kon gisteravond nog niet met zekerheid worden gezegd
Iemand die in staat is dit een 4 jarig kind aan te doen redeneert niet logisch vermoed ik.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Mishandeling kan ik niet plaatsen, waarom zou een ontvoerder eerst een kind gaan slaan (hij kan toch geen dingen bekennen o.i.d.?)
Helemaal niet. Een kindermoordenaar mogen ze wmb ook in het MO stenigen.quote:Op donderdag 16 september 2010 08:21 schreef NietTeVolgen het volgende:
[..]
Als het in het midden oosten gebeurt is iedereen er volledig tegen, en is het barbaars, en nu gaan we wel voor stenigen?
Ze weten niets want onderzoek loopt, maar kunnen wel zeggen dat er geen geweldenaar rond loopt? Wat verstaan ze dan onder geweldenaar? Omdat het misschien niets te maken heeft met het geval wat even verder in dat bericht genoemd werd? Hoe kunnen ze dat nu weten terwijl het onderzsoek nog loopt? En de daad nog maar kort plaats heeft gevonden?quote:. Hij wil de bevolking geruststellen: er loopt nergens een geweldenaar rond.
Verschrikkelijk om je dit af te vragen wanneer je de ouders bent van dat kindquote:Op donderdag 16 september 2010 07:56 schreef Merel het volgende:
Och dat jongetje, wat moet hij doorstaan hebben
Hm, dat is zeker waar máár, stel het is een ontvoering door familie, dan kan ik mij voorstellen dat je uit woede een moord pleegt. Stel het is een ontvoering als dreigement naar de achterblijvers, dan kan ik mij voorstellen dat je overgaat tot mishandeling om het kind te laten gillen en dit aan de achterblijvers te laten horen. Máár..eerst een kind mishandelen en vervolgens op zo'n brute wijze ombrengen lijkt mij niet iets wat zich in familiekring voordoet (dus geen vader die dat, volgens mij, op deze manier zou doen)quote:Op donderdag 16 september 2010 11:35 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Iemand die in staat is dit een 4 jarig kind aan te doen redeneert niet logisch vermoed ik.
Ben ik helemaal met je eens. Die lui zouden ze dan ook moeten steriliseren.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:40 schreef paddy het volgende:
Ik ben nog steeds niet voor de doodstraf, maar hoop werkelijk dat die man geen kinderen heeft. Iemand die zomaar willens en wetens een kind kan vermoorden hoort niet bij kinderen in de buurt te kunnen komen.
Zo, Polen zijn het dus niet.quote:In functie van het verloop van het onderzoek geeft het parket van Nijvel vanmiddag om 12u bijkomende informatie op een persconferentie.
De VRT berichtte woensdagavond dat de politie op zoek was naar twee verdachten die zich verplaatsen met een donkerblauwe of zwarte BMW met Poolse nummerplaat. Maar die wagen heeft niets met het drama te maken, de politie kon gisteren nog met de eigenaar spreken.
Goed dat ze die wagen al achterhaald hebben. Kunnen ze zich op andere aanwijzingen concentreren.quote:
bronquote:In Eigenbrakel is woensdagavond rond 20 uur het lichaam van een vierkarig kind gevonden met de keel doorgesneden. De krant Le Soir bericht op haar website dat het om een jongetje van Syrische afkomst gaat dat Rashid zou heten. Nog volgens de krant zou zijn moeder depressief zijn en zou het om een familiedrama kunnen gaan.
De politie en het parket van Nijvel wilden woensdagavond ongerustheid vermijden over de eventuele aanwezigheid van een moordenaar in de regio. Het parket weigerde in detail te treden. 'Het onderzoek loopt en er moeten nog zaken nagetrokken worden', aldus de substituut, die benadrukte dat hij niets meer kwijt kon om het onderzoek niet in gevaar te brengen.
Vanmiddag geeft het parket meer uitleg op een persconferentie.
Het parket wilde voorlopig enkel de gekende feiten bevestigen. De jongen werd woensdag rond 19.30 uur gevonden door joggers, in een wegje vlakbij het stadion Gaston Reiff dat de Rue Ernest Laurent verbindt met de Chaussée de Nivelles (près du stade Gaston Reiff). Politie en parket waren snel te plaatse. Rond de plaats waar het lichaampje gevonden werd is een veiligheidsperimeter afgebakend. Die blijft voorlopig behouden
De VRT berichtte woensdagavond dat de politie op zoek was naar twee verdachten die zich verplaatsen met een donkerblauwe of zwarte BMW met Poolse nummerplaat. Maar die wagen heeft niets met het drama te maken, de politie kon gisteren nog met de eigenaar spreken.
Woede.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:02 schreef Loedertje het volgende:
Wurging én messteken aldus de Belgische radio.
Dan kan het weer wel in de familiekring zijn
Iddquote:
Zelfs de mafia zou zich niet verlagen tot zoiets als dit.quote:Op donderdag 16 september 2010 09:19 schreef bloodymary het volgende:
Lijkt me eerder iets maffia-achtigs of zo.
De redenen van die 2 voorbeelden zijn hetzelfde, wanhoop.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:18 schreef Gia het volgende:
Toch vind ik de ernst van de daad ook wel afhankelijk van de reden. Als een vader een kind doodt, omdat hij zijn ex de voogdij niet gunt, vind ik dat erger dan een moeder die niet rond kan komen, depressief raakt en haar kind naar eigen mening 'uit zijn lijden verlost'.
Ik zie afgunst toch niet als wanhoop.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:22 schreef Loedertje het volgende:
De redenen van die 2 voorbeelden zijn hetzelfde, wanhoop.
Bij beide redenen ben je niet helemaal lekker in je hoofd.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zie afgunst toch niet als wanhoop.
Ik zie geen afgunst als de ene ouder bezig is om de andere ouder het recht om de kinderen te zien als levenstaak heeft.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zie afgunst toch niet als wanhoop.
quote:Op donderdag 16 september 2010 12:55 schreef Rewimo het volgende:
Zowel de moeder als de vader worden verhoord: http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100915_110
quote:Wie de brutale moord pleegde is nog onduidelijk, maar het parket volgt voorlopig het spoor van een familiedrama. De moeder en vader zijn politiek vluchtelingen en hebben verder geen familie in België. Het koppel is ook gescheiden, de vader woont in Brussel
Marokkaansquote:Op donderdag 16 september 2010 12:49 schreef risussardonicus het volgende:
younes
is dat turks voor jannes?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |