quote:Hyundai ix35 2.0i CVVT StyleVersion
Terecht of niet, de term SUV staat tegenwoordig in een kwaad daglicht. Voor de ix35, de opvolger van de middenklasse-SUV Tucson, gebruikt Hyundai daarom liever de term ‘crossover’.
In de auto-industrie is de term crossover de aanduiding voor een mengvorm van verschillende autotypen. Bij de ix35 vertaalt dit zich in een hoog gebouwde stationcar, met trekjes van een terreinauto. Voor wie dat wil, zijn vierwielaangedreven exemplaren beschikbaar, maar in Nederland zullen we vrijwel alleen voorwielaangedreven varianten zien. Hij is lager, breder en langer dan zijn voorganger, maar gevoelsmatig blijft het een SUV.
Bij dit soort auto’s telt een stoer uiterlijk heel zwaar. (![]()
![]()
![]()
![]()
) Hyundai is daarin bij de ix35 prima geslaagd. Hij maakt indruk met zijn proporties en de lijnvoering is heel modern, met scherpe belijningen, toefje chroom in het front en ‘lange’ koplampen. De tweemaal onderbroken taillelijn maakt de flanken optisch lichter. De oplopende ruitlijn en de dikke raamstijlen gaan ten koste van het uitzicht. De testauto heeft een achteruitrijcamera, die feitelijk onmisbaar is.
Weinig variatie
De ix35 is ruim genoeg voor vier volwassenen, maar overtuigt niet met doordachte vondsten. De achterbankleuning kan in twee ongelijke delen vooroverklappen, maar zonder dat een vlakke laadvloer ontstaat. Verder zijn er geen mogelijkheden het interieur anders in te delen. De bagageruimte is heel redelijk, al lijkt in de opgegeven inhoud van 591 liter de ruimte waarin het reservewiel ligt te zijn meegenomen. De vloer ligt hoog, wat niet handig is als er zware bagage in moet worden getild. Het meubilair is wat vlak, maar wel ruim van afmeting. Het dashboard is modern van vormgeving, met opvallend fraaie klokken. Het navigatiesysteem laat wel eens een steek vallen, maar het meest verbaas ik me over de schakelaar met ‘front’ die geen effect heeft en in de handleiding niet wordt omschreven. De afwerking is op hier en daar wat hard plastic na best netjes.
Zestraps automaat
De testauto is voorzien van de enige nu leverbare benzinemotor, een 2,0 liter met liefst 120 kW/163 pk. Er zijn twee (minder krachtige) diesels in aantocht. De testauto heeft ook de optionele automatische transmissie – een zestraps, wat in de populaire prijsklassen bijzonder is. Wel zijn de verhoudingen van deze transmissie ‘te lang’, wat het theoretische brandstofverbruik drukt. Met 120 km/u op de cruise control schakelt de automaat bij de minste helling (brug, viaduct) al één of zelfs twee versnellingen terug.
De verbruiksmeter van de boordcomputer schiet dan omhoog en dus werken die lange versnellingen juist averechts op het verbruik. In dit verband verbaast het gemiddelde praktijkverbruik van zo’n 1 op 10,5 dan weer in positieve zin. Voor een auto van dit formaat en gewicht (1472 kg) is dat best acceptabel.
De afstemming van het onderstel is net niet fijn: de vering en demping van de voor- en achterwielen zijn niet mooi in balans. Daarbij is de besturing doods. Als het stuur een paar graden wordt verdraaid, lijkt het alsof er een weerstand moet worden overwonnen, wat strak sturen in lange bochten en bij kleine koerscorrecties vrijwel niet mogelijk maakt.
Conclusie
De Hyundai ix35 blinkt niet echt uit in opvallende eigenschappen, maar alle kritiek wordt van tafel geveegd door de prijsstelling. Hyundai maakt kwalitatief heel goede auto’s en de ix35 biedt al voor rond ¤ 25.000,- heel veel auto. Deze stoere Zuid-Koreaan is een beetje tot echt een stuk goedkoper dan zijn concurrenten.
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sex en Lada in één zin![]()
*mompelt iets over anticonceptieOp woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn nivaOp woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten
quote:@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Je hebt nog gelijk ookm'n rechter tiet is verrekt
vorige deeltjesquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou en. Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
Nou nee, ik heb een hele lieve vriendinquote:Op woensdag 15 september 2010 22:19 schreef Anne het volgende:
hallo mark
hoezo? kòmt er sex bij kijken dan?
Waarom wilde je het weten dan?quote:Op woensdag 15 september 2010 22:21 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Nou nee, ik heb een hele lieve vriendin
trouwens, ik kom niet bij je in de buurt, het gaat als het mee zit het vennebos worden. Of is dat wel bij jou in de buurt?
Nee. Jouw definitie van tof komt niet overeen met die van mij namelijk.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:23 schreef 2cv het volgende:
Mag er een keer een toffe auto in de OP ?
Nou straks had je er verkeerde ideeen en bedoelingen bij. Dacht effe tjekkenquote:Op woensdag 15 september 2010 22:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Waarom wilde je het weten dan?
Nee, dat is niet echt in de buurt. Wel in de buurt van mijn werk.
Ik heb er nog niet naar gekeken in daglicht, maar ik denk dat het zo wel blijft zitten zonder dat het verder verlept raakt of erg opvalt. Past wel bij de rest van de autoquote:
restaurant de Grote Bogen?quote:Op woensdag 15 september 2010 22:28 schreef Anne het volgende:
Ik denk niet dat jullie binnen komen.
Shit, tijdens mijn pauzes ben ik nooit binnen.
We komen je opzoekenquote:Op woensdag 15 september 2010 22:28 schreef Anne het volgende:
Ik denk niet dat jullie binnen komen.
Shit, tijdens mijn pauzes ben ik nooit binnen.
Denk de mac of zo?quote:
Mooi komen we met 18 iets wat drukke mensen je opzoeken in de macquote:
en dan zit er nu nog geen alcohol inquote:
Nóg drukker dan jij?quote:Op woensdag 15 september 2010 22:36 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Mooi komen we met 18 iets wat drukke mensen je opzoeken in de mac
Ja en ik schat aardig dronken dan alquote:
uhm nee zit geen alcohol in mij neequote:Op woensdag 15 september 2010 22:36 schreef lipje het volgende:
[..]
en dan zit er nu nog geen alcohol in![]()
je gaat door voor de kleurenmagnetron
Dat mag bijna nergens in Eindhovenquote:Op woensdag 15 september 2010 22:47 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ja en ik schat aardig dronken dan al![]()
eerder bejaard. Moet jij niet naar [OUD] ofzoquote:
je moeder doet meequote:
Nee, dan had er geen 'joehoe' gestaan.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Ach, wat leuk, je moeder gaat mee?
quote:
De dag dat jij volledig volwassen wordt, ga je zelf niet eens meemaken gok ikquote:Op woensdag 15 september 2010 22:47 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ja en ik schat aardig dronken dan al![]()
[..]
uhm nee zit geen alcohol in mij nee
ben 30 dus volwassen he
nou ja ben van plan mensen tot minimaal me 90ste te blijven vervelen, dus heb nog even de tijd om volwassen te wordenquote:Op woensdag 15 september 2010 22:55 schreef PeuRac het volgende:
[..]
De dag dat jij volledig volwassen wordt, ga je zelf niet eens meemaken gok ik
ja maar je merkt niet dat we dan dronken zijnquote:Op woensdag 15 september 2010 22:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat mag bijna nergens in Eindhoven.
ben nog geen vader gek!quote:Op woensdag 15 september 2010 22:51 schreef lipje het volgende:
[..]
eerder bejaard. Moet jij niet naar [OUD] ofzo
wie is marc?quote:Op woensdag 15 september 2010 22:56 schreef lipje het volgende:
opa gaat slapen.
Veel plezier met de kat en zijn gemiauwen een nuchtere marc
![]()
![]()
Wanneer gaat het gebeuren?quote:
Niet neuken dus.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik ook. En die van mijheeft GEEN fok account
hoeveel maanden nog?quote:
Ieuw?quote:Op woensdag 15 september 2010 23:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Peu heeft zich afgemelkd voor de puzzelrit
Inderdaad, ik zit waarschijnlijk in de regen in een sloepquote:Op woensdag 15 september 2010 23:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Peu heeft zich afgemelkd voor de puzzelrit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |