Uhu.. en ik denk dat het onderwerp voor sine juist weer persoonlijk is vanwege het allerlaatste stukje dat hij schreef.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:06 schreef Northside het volgende:
Ik had nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen, maar in mijn ogen geeft Lightning_NL gewoon vanuit zijn persoonlijke ervaring informatie over het gedrag van heli's zonder staartrotor. Ik zie het probleem ook niet zo.
Ik heb het helemaal niet over prestaties, maar gewoon over mijn theoretische kennis over helikopters. Jij als klont mag best vraagtekens zetten bij hoe een helikopter vliegt, als een vlieger dat maar niet doet.quote:Op donderdag 16 september 2010 10:06 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja ik raak mischien ook wel gefrustreerd door lieden zoals jij. En ik begin niet over jou prestaties, dat doe je zelf. Ik zet er enkel hele grote vraagtekens bij. Want als ik bv. zaken als dit lees;
[..]
Als ie geen voorwaartse snelheid heeft wel jaquote:vraag ik me toch echt af in hoevere jij een luchtmacht piloot bent. Jij weet dus niet dat een helicopter die zijn staart rotor mist om de eigen as gaat draaien?
Als je goed begrijpend Nederlands had gelezen, had je gezien dat ik er later pas achter kwam dat er 2 heli's neer gingen tijdens betreffende actie, ik heb namelijk nog nooit de hele film gezien....quote:En kom me niet weer aanzetten met je voorwaardse snelheid want daar kom je eerst later mee aankaken (als dat al klopt).
Er gaan zoveel heli's neer. Waarom zijn deze twee zo bijzonder?quote:En als luchtmacht piloot heb jij nog nooit gehoord dat er twee helicopters boven de dish zijn neer gehaald door RPG7's?
Zie bovenstaande opmerking. Waarom zou een vlieger in godsnaam van alle crashes de oorzaak en gevolgen moeten weten. Zolang je maar goed weet hoe je systemen werken en hoe je met noodsituaties om moet gaan hoef je niet elk individueel geval tot in detail te kennen, dat is behoorlijk nutteloos. Maar het kan best zijn dat ze dat in Amerika zo leren hoor. Daar wordt je meer volgepropt met ver batim kennis, dan kunde.quote:Of met andere woorden jou baas die jou volgens eigen zeggen zo veel beter opleid dan welke andere piloot dan ook stuurd je op pad zonder te vertellen wat de eventuele gevaren kunnen zijn?
Ik zeg dat helemaal niet, opnieuw zul je beter Nederlands moeten lezen. Ik zeg dat de film niet realistisch is en dat het zoals het geportretteerd wordt in de film zo is dat de vlieger door had kunnen vliegen. Als hij dit niet zou hebben gedaan, dan zou het dus wel een foute reactie geweest zijn, maar daar weet ik niks over, ik beoordeel de film, niet de vlieger.quote:Maar zelfs als je dat niet zou weten, zou je toch moeten weten dat het bij de film over een waar gebeurd actie gaat. Ik vind het meer dan ongepast dat jij hier even propagandeerd dat als het zo gebeurt was ze wel even dood leuk hadden kunnen doorvliegen en het dan om een fuck up van de piloten handelen moet.
Mijn commentaar heeft alles te doen met het beschrijven van het realisme... Ik profileer niks van mezelf, ik heb het gewoon over basis kennis van het helikoptervliegen. Laag en arrogant van me dat ik aangeef dat ik niet genoeg van de materie afweet? Kerel, niet alleen is dat hypocriet, ik geef bovendien alleen maar aan dat ik de film niet helemaal heb gezien, en gisteren heb ik een paar fragmentjes op YouTube opgespoord. De verdere theorie over de helikopter weet ik wel.quote:Jou commentaar heeft in mijn ogen dus ook niks meer te doen met het beschrijven van het wel of niet realistisch zijn van de film, maar veel meer met het je zelf willen profileren als super piloot. En ik vind het dan ook nogal laag en arrogant als je zelf al aangeeft dat je niet genoeg van de materie weet,
Ik profileer mezelf helemaal niet als iets dat ik niet ben, en ik beweer helemaal niet dat ik het wel effe gefixed zou hebben.quote:hier (indirect) het kunnen van collega piloten in vraag trekt en jezelf profileerd als de man die het wel even gefixed zou hebben.
Ik schep helemaal niets op kereltje... Ik zeg alleen wat er niet helemaal klopt qua realisme in de film. Moet je zien hoe jij hier op mij reageert, als een losgeslagen debiel.quote:Hoe dan ook je bent in mijn ogen enkel een puber die veilig vanachter zijn computer geen moment onbenut laat om op te scheppen hoe geweldig hij toch wel niet is. Jammer genoeg doe je het dan ook nog eens in dit topic waar ik toevalliger wijze nogal bekend met de materie ben, en de omgekomen piloten kon en Mike Durant ken.
probleem is dat sine pari absoluut geen kritiek duld op zijn 160whatsitnot squadron, zelfs niet de hollywood variant ervan want anders wordtie heel erg boosquote:Op donderdag 16 september 2010 13:06 schreef Northside het volgende:
Ik had nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen, maar in mijn ogen geeft Lightning_NL gewoon vanuit zijn persoonlijke ervaring informatie over het gedrag van heli's zonder staartrotor. Ik zie het probleem ook niet zo.
klopt ook niet natuurlijkquote:Op woensdag 15 september 2010 12:27 schreef DroogDok het volgende:
Vette film inderdaad.
Is toch ook in deze dat de NAVO / Blauwhelmen niet in willen / mogen / kunnen grijpen terwijl ze een paar km verderop in zo'n stadion zitten?
je kunt je zelf makkelijker verstoppen in 'the open' hequote:Op donderdag 16 september 2010 15:08 schreef Lightning_NL het volgende:
Zó fucking cosmic top secret spiffy peppy dat Sine_Pari het nergens onder stoelen of banken verstopt en zijn avatar het zelfs 'verklapt'.
Ligt eraan hoe het beschadigd is. Maar je moet niet de rest van de dag rond blijven vliegen. Zoals je al dacht, de kans is groot dat er meer beschadigd is, zoals een olie leiding die lekt. Als al je olie weggelekt is kun je het wel shaken in een Blackhawk, want dan kun je niet meer sturenquote:Op donderdag 16 september 2010 15:45 schreef Rave_NL het volgende:
Nou ben ik een absolute helikopterleek,
maar als een staartrotor buiten werking wordt gesteld, heeft dat geen invloed op benzinetoevoer, oliedruk etc. etc. of is dat allemaal losgekoppeld van elkaar?
Kwestie van je klassiekers kennen. Dit verhaal heeft nogal wat gevolgen gehad, maar daar zullen we hier maar niet op in gaan.quote:Er gaan zoveel heli's neer. Waarom zijn deze twee zo bijzonder?
Tja, qua oorlogshandeling is het harstikke interessant. Qua helikoptercrash niet echt, denk ik.quote:Op donderdag 16 september 2010 16:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Kwestie van je klassiekers kennen. Dit verhaal heeft nogal wat gevolgen gehad, maar daar zullen we hier maar niet op in gaan.
Hoe kennis over dit gebeuren jou een betere piloot zou maken weet ik ook niet.
hoezo verbergen? Iedereen heeft daar praktische en AK.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:11 schreef hcwp het volgende:
[..]
Doen ze dat zodat ze hun AK makkelijker onder de kleding kunnen verbergen? Of is dat gewoon iets dat 'hip' is onder die gasten?
Ah okquote:Op woensdag 15 september 2010 17:51 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Rubjee ik dien niet bij het Regiment noch heb ik hier ooit deel vanuit gemaakt, ik heb "enkel" de Ranger School doorlopen. De acteurs die Rangers spelen hebben in Ft. Benning een RIP achtige "opleiding" gehad, waar zij zaken hebben geleerd om geloofwaardig over te komen als Rangers. Andere zijn hier op Ft. Bragg geweest met hetzelfde doel voor hun respectiefelijke rol. Daarom en omdat defensie alswel ex-militaire die aanwezig waren bij de battle of the black sea aan de film meegewerkt hebben, heeft de film een hoog realiteits gehalte.
ah ,dus speciaal voor de film is eigenlijk van alles wat genomen en bij elkaar gezet om er zo een eenheid van te maken die dan onder 1 commando opereert.? en ook 1 naam heeft terwijl het dus uit meedere specialistische onderdelen bevatte?quote:Rubjee er zijn maar 7 Special Forces "units" (groups), en wel de 1st, 3rd, 5th, 7th, 10th, 19th en 20th Special Forces Group (Airborne). Jij vraagt eigelijk wat het verschil is tussen de verschillende Special Operation Forces (SOF). Hoeveel SOF eenheden of delen daarvan samenwerken hangt geheel af van de doortevoeren taak. Bij Task Force Ranger (TFR) om welke het in deze film gaat ging het om delen van eenheden die Joint Special Operations Command (JSOC) ondersteld zijn en Rangers van het 3rd Battalion (Bn). Rangers van 3rd Bn maakt deel uit van TFR om de JSOC elementen te ondersteunen. Andere Joint Task Forces (JTF) worden net als bij TFR het geval was afgestemd op de taak en met SOF eenheden gevuld welke het best voor deze taak geschrikt zijn.
Ranger school is dus een soort van "leadership course" waar je de Ranger tab kan halen, enigste wat je daarna krijgt als je het haalt is dus die tab voor op je schouder, that's it.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:52 schreef rubje het volgende:
[..]
Ah ok![]()
Toch nog deze vraag: Wat is dan het specifieke verschil tussen het doorlopen van de ranger school (waar is dat voor Nl maatstaven mee te vergelijken?) en die van de green barets of hangt dat nauw samen?
I
Nee. De operatie die in de film wordt weergegeven werd door zowel Rangers als Delta uitgevoerd. Je ziet het het duidelijkst in het begin, waarin de taakverdeling wordt opgezet in de briefing: De Rangers zorgen ervoor dat de perimeter veilig is en zullen de grondevacuatie doen, de D-Boys en 160th zorgen voor luchtondersteuning en doen de inval zelf.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:52 schreef rubje het volgende:
ah ,dus speciaal voor de film is eigenlijk van alles wat genomen en bij elkaar gezet om er zo een eenheid van te maken die dan onder 1 commando opereert.? en ook 1 naam heeft terwijl het dus uit meedere specialistische onderdelen bevatte?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |