Wazaaa!!quote:Op maandag 27 september 2010 23:48 schreef BB-Pieter het volgende:
Wazaaa!! Gister de Berlijn Marathon gelopen. Het was nat, heel nat! Maar ik heb de race van mijn leven gelopen. 3:19:19, en dat terwijl mijn PR stond op 3.42 en een beetje. En dus ben ik HEEL heel blij.
Misschien leuk om mijn hele verslag even te lezen op mijn weblog. (hierboven staat zo'n huisje waar je dan op moet klikken.)
Al met al een geweldige belevenis. Nu op naar de >3:15 marathon.
Daar heb ik ook wel eens gelopen. Zitten ook op maandagavond in Lunetten. Ik ben er uiteindelijk mee gestopt, omdat ik niet hou van verplicht te moeten gaan lopen. Ik wil gaan wanneer ik zin heb.quote:Op maandag 27 september 2010 22:44 schreef MarkaD het volgende:
[..]
Grappig, daar zit ik ook aan te denkenOm precies dezelfde redenen. Weet niet of je in Utrecht woont, maar een vriendin van m'n zusje raadde Peter Witteman aan: www.pwlc.nl. Zit ook een aantal studenten bij (althans in haar groepje), dus niet alleen maar ouderen
Ja die zocht ik ook in eerste instantie. Vooral omdat ik lekker het bos in wil, maar dat durf ik niet alleenquote:Op dinsdag 28 september 2010 08:55 schreef dyna18 het volgende:
Precies. Het liefst heb ik een loopgroepje dat lekker buiten gaat lopen in de avond.
Helaas spreken de meesten om 9 uur 's ochtends af. Of zoals de atletiek verenigingen op de baan.
Athletic point leek me wel wat, maar dat zit me net weer te ver weg.
Lastig om een geschikt groepje te vinden
Ik ging echt helemaal stuk in dat laatste uurquote:Op dinsdag 28 september 2010 09:41 schreef annoh het volgende:
@ beertender: ik hou het bij 30 km qua training. Als je verder traint dan dat schijn je meer kapot te maken dan op te bouwen (zeker zo kort voor de marathon). Ik heb niet echt een specifiek tijdsdoel voor de marathon, ik wil m vooral uitlopen, of beter: uitrennen zonder te wandelen. En dan zou ik wel ergens rond de 4.30 uit moeten kunnen komen.
@Jack4ya: Ik hoop dat, zoals e-runner zegt, ik wel een beetje kan doorstomen na die 30 km. Maar ik denk dat het goed is om rekening te houden met een pijnlijk laatste uur, zodat dat niet te hard aankomt. Op zich is dat best te doen. (haha, dat klinkt echt erg eigenlijk!).
@BB-pieter: leuk om je verslag te lezen. Ik wil ook volgend jaar in Berlijn lopen!!
Als ik je andere tijden zie dan moet je op de 10EM inderdaad wel een stukje harder kunnenquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:15 schreef wlsandman het volgende:
Ik ben al een tijdje lid van fok, maar niet echt actief in dit topic.
Mijn gegevens: M, 23, 195cm, 86kg
Ik loop nu een jaartje of 3 hard. Dit jaar begonnen met wedstrijden lopen. Ik heb het lijstje met PR's even aangevuld. Ik was toch vooral trots op mijn PR op de 5km, onder de 20 minuten. Dit jaar gelopen in Delft tijdens de Golden Ten Loop.
Afgelopen zaterdag heb ik in 's Gravenzande de 10em gelopen, 1:14:31. Ging wel lekker, maar ik had het gevoel dat er meer in zat. Door de harde wind heb ik lekker in een groepje gelopen dat eigenlijk te langzaam ging, maar goed anders moet je alleen die wind trotseren om hoogstens een minuut harder te lopen...
Planning komende tijd:
- 5km tijd verbeteren: doel <19 min
- 10km tijd verbeteren: doel <40 min
- 1/2 marathon: niet echt een doel, iets van 1:30:00
Pas als ik deze tijden heb verbeterd ga ik beginnen aan een marathon, doel: toch wel <3:30:00. Ik denk dat ik met mijn huidige conditie wel een marathon kan uitlopen (boven de 4uur), maar daar begin ik niet aan. Ik loop liever gelijk een goede tijd.
Ik weet hetquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:31 schreef thettes het volgende:
[..]
Als ik je andere tijden zie dan moet je op de 10EM inderdaad wel een stukje harder kunnen.
Bij mij is het juist andersom, heb in mijn hele leven 4 wedstrijden gelopen, 2 keer een 5km, nog een keer 10km en de damloop van 10EM. Op zowel de 10km als de damloop liep ik in ieder geval één 5 kilometer sneller dan mijn PR op de 5
Ik heb idd een beetje behoefte aan houvast, vandaar ook mijn vraag. Te veel druk lijkt me niet goed, loopgroepjes zijn hier niet in de buurt, behalve voor wanneer ik langere afstanden kan lopen (de enige loopgroep die ik in het Twiske kan vinden loopt ca 15 km per keer en dat is me te gortigquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:25 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zou je aanraden op je gevoel af te gaan. Gewoon doen wat je lekker vindt, geen druk, geen schema's, geen Evy, gewoon op het gevoel afgaan, dat zegt nl. vroeg of laat vanzelf dat je 'n groter rondje kunt nemen of wat harder kunt gaan. En dan ook kijken naar hoe je lichaam daar achteraf op reageert en je trainingen daarop aanpassen.
Als je dat te vrijblijvend vindt is de houvast/steun van 'n vast loopgroepje wellicht prettig? Veel van die groepjes hebben verschillende niveau's, je kunt dan voorzichtig beginnen op het laagste niveau en gaandeweg opschuiven.
Das misschien ook wel een idee iddquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:26 schreef jack4ya het volgende:
@Daph: Misschien eerst een loopje van een km of 3 om eens te kijken hoe het er voorstaat?
Dan kan je al veel beter inschatten wat je wilt/kunt, denk ik.
Ik heb in november een aanrijding gehad waardoor ik rugklachten heb gekregen. Het is dus niet veroorzaakt door het sporten. Ik heb in totaal nu bijna 13 maanden niet gelopen (of een andere sport gedaan, wel gezwommen zo nu en dan maar niks noemenswaardigs verder).quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:33 schreef wlsandman het volgende:
Via google zijn er genoeg sites te vinden die je helpen aan een hardloopschema. Dus daar ligt het niet aan.
Verder; je rugklachten, zijn die veroorzaakt door het hardlopen of door iets anders? (ongeluk o.i.d.).
Omdat je doelen (de wedstrijden die je wilt lopen) ver genoeg liggen zou ik gewoon rustig aan doen. 5 minuten lopen, 2 minuten wandelen. Dit uitbouwen naar 15 min lopen, 2 min wandelen etc. Dit omdat je toch 4 maanden niet hebt gelopen.
Als je blessure gevoelig bent, dan kun je beter andere sporten (wielrennen, hometrainer, zwemmen) erbij doen om je conditie op peil te houden dan wel te verbeteren.
Ik laat het weten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:27 schreef MarkaD het volgende:
[..]
Ja die zocht ik ook in eerste instantie. Vooral omdat ik lekker het bos in wil, maar dat durf ik niet alleenEn aangezien ik ook mn snelheid wil verbeteren, leek dat groepje van Peter Witteman me wel wat. Laat maar even weten als je nog wat vindt
@ caspervc: was het wel goed?
Ja het was opzich wel een goede loopgroep, veel intervaltrainingen en goed rekken strekken ed. Ik twijfel nog of ik toch niet wel met ze verder ga.... Heb alleen zo'n moeite met verplicht een avond lopen....quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:15 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik laat het weten.
Maar eerst ben ik op vakantie, dus dat wordt pas november.
Ja hoor, reken dat ook wel gewoon als PR. Komt ook gewoon doordat ik net begin dus nog rap verbeterquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:47 schreef wlsandman het volgende:
[..]
En trouwens; als je tijdens een 10em / 10km je snelste 5km loopt dan is dat toch gewoon een PR?
Gefeliciteerd! Dat is een forse verbetering. Op de sportschool kon ik de marathon een beetje zien (zonder geluid). Het zag er vooral erg nat uit. Ik heb je verslag gelezen en gedurfd gelopen, maar dat is denk ik ook een beetje de ervaring die je na enkele marathons hebt.quote:Op maandag 27 september 2010 23:48 schreef BB-Pieter het volgende:
Wazaaa!! Gister de Berlijn Marathon gelopen. Het was nat, heel nat! Maar ik heb de race van mijn leven gelopen. 3:19:19, en dat terwijl mijn PR stond op 3.42 en een beetje. En dus ben ik HEEL heel blij.
Misschien leuk om mijn hele verslag even te lezen op mijn weblog. (hierboven staat zo'n huisje waar je dan op moet klikken.)
Al met al een geweldige belevenis. Nu op naar de >3:15 marathon.
Dat ik deze tijd loop is een combinatie van factoren. Ik zal proberen uit te leggen waar voor mij dit grote verschil vandaan komt. Voor zover ik dat weet natuurlijk.quote:Op woensdag 29 september 2010 08:52 schreef e-runner het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Dat is een forse verbetering. Op de sportschool kon ik de marathon een beetje zien (zonder geluid). Het zag er vooral erg nat uit. Ik heb je verslag gelezen en gedurfd gelopen, maar dat is denk ik ook een beetje de ervaring die je na enkele marathons hebt.
Ben wel benieuwd waar deze verbetering vandaan komt? Is dat van je lange duurlopen?
Zeg dat nou niet!!!quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:46 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik ging echt helemaal stuk in dat laatste uurIk had al spierpijn voor ik gefinished was
Volgende marathon iets beter opbouwen
Fijn om te horen! Die dinsdagavond in het Griftpark komt mij echt goed uit, ik loop namelijk ook vaak op zondagquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:36 schreef caspervc het volgende:
[..]
Ja het was opzich wel een goede loopgroep, veel intervaltrainingen en goed rekken strekken ed. Ik twijfel nog of ik toch niet wel met ze verder ga.... Heb alleen zo'n moeite met verplicht een avond lopen....
(en ze gaan maandag, terwijl ik vaak zondag een duurloop doe, en dan maandag toch echt geen zin heb...)
Bij de AH (in Den Haagquote:Op woensdag 29 september 2010 19:24 schreef beertenderrr het volgende:
oew waar?en is het een functioneel iets?
Heb hetzelfde probleem namelijk. Gister liep ik in korte broek + shirt, vroor zowat dood
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Als jij loopt gaat hij op de fiets naast jou fietsen, en als hij loopt jij op de fiets ofzo en weer andersom?quote:Op woensdag 29 september 2010 22:12 schreef jack4ya het volgende:
Vanavond een 1km run-bike-run gedaan met mijn Lief. Erg leuk!
Hij kan voluit gassen (14km) en ik kan in mijn tempo... zowaar 9km/h gehaald.
Ein-de-lijk eens een positief gevoel na afloop. Ik weet dat het niet helemaal meer hardlopen is. Maar ik kan het aanraden als een soort van interval en om met iemand te kunnen lopen die een ander ritme heeft.
Nadeel is natuurlijk dat je langer bezig bent. Maar ik denk dat we van het weekend gelijk weer gaan.
gggrrrrrrr ik denk bij Jack niet aan een meisjequote:Op maandag 27 september 2010 22:57 schreef jack4ya het volgende:
Hehe... Ik draag die al, aangezien ik daarvoor wel kwalificeer ;-)
goed hoor. Er zitten hier ook manspersoontjes met een vrouwen avatar, raak ik ook van in verwarringquote:Op woensdag 29 september 2010 23:03 schreef jack4ya het volgende:
Dat was vroegah ook de bedoeling niet. Back in the old days, met chatrooms![]()
Ik werd veel onheus bejegend, dat werd ik zat. Vandaar.
je bent toch geen man he?quote:Op woensdag 29 september 2010 23:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
goed hoor. Er zitten hier ook manspersoontjes met een vrouwen avatar, raak ik ook van in verwarring![]()
![]()
100 km in de week, ik deed voor de marathon iets meer dan de helft ervan. 3 uur is ook mijn streven op de marathon. Dan zal ik wel wat meer km's in de week gaan maken.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:12 schreef BB-Pieter het volgende:
[..]
Dat ik deze tijd loop is een combinatie van factoren. Ik zal proberen uit te leggen waar voor mij dit grote verschil vandaan komt. Voor zover ik dat weet natuurlijk.![]()
Heb als eerst dit jaar een grote verandering in duurtraining gedaan. Veel meer, langer en vooral langzamer! Ik heb mijn kilometers per week verhoogd van ongeveer 60 naar ongeveer 100 per week. Maar wel in een veel rustiger tempo. Gevolg is dat ik mijn PR op de 10 km verbeter met 6 minuten, op de 10 EM met ruim 6 minuten en nu dus op de hele marathon met 23 minuten.
Een andere verandering is vooral de intervaltrainingen die ik geïntensiveerd heb. Dus al met al heb ik met een grotere focus getraind. Ik ben er van overtuigd dat dit slechts het begin is en dat er nog meer in zit. Doel zal dan ook zijn richting de 3 uur te kruipen op de marathon binnen het aankomende jaar. Als ik daar 2 jaar over doe vind ik het overigens ook prima.
Maar om even een lang verhaal kort te maken, ik ben er van overtuigd dat, wanneer je echt prestatiegericht wil trainen, dat je dan wel moet trainen met een schema op maat gemaakt.
100 kilometer kom ik ook bij lange na niet aan, maar wat rustiger trainen doe ik ook wel.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:34 schreef e-runner het volgende:
[..]
100 km in de week, ik deed voor de marathon iets meer dan de helft ervan. 3 uur is ook mijn streven op de marathon. Dan zal ik wel wat meer km's in de week gaan maken.
Leuk om te lezen hoe je het bereikt hebt. Van ultra-lopers hoor ik ook dat je vooral rustig moet trainen.
Sinds ik met een hs meter train loop ik enkele keren in de week ook erg rustig. Was eerst wel even wennen, maar nu gaat het wel lekker. Muziekje erbij en lopen maar!
Ik ga me proberen te plaatsenquote:Op donderdag 30 september 2010 23:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Doet er hier nog iemand mee met de loterij voor de iNG halve marathon in New York? (in Maart 2011)
Hopen dat het lukt maar ben vaak erg ongelukkig met dat soort dingen
Wacht even, reisburo startbewijs? Vertelquote:Op donderdag 30 september 2010 23:34 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik ga me proberen te plaatsen
Als dat niet lukt (grote kans) koop ik gewoon zo'n reisburo startbewijs
Er zijn een bepaald aantal startbewijzen uitgegeven aan verschillende landen. Deze startbewijzen worden weer verkocht via speciale reisburo's (vaak de speciale marathonreizen, google is your friendquote:Op donderdag 30 september 2010 23:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wacht even, reisburo startbewijs? VertelAls er een manier is om die irritante shitloting te skippen dan hoor ik het graag. Nu loop ik met een vraagteken in mn hoofd of het wel of niet door gaat. Zat zelf ook nog te denken aan Rome om daar de marathon te lopen in Maart. Maar NY spreekt meer aan (:
Ik zal even zoeken (:quote:Op donderdag 30 september 2010 23:47 schreef kepler het volgende:
[..]
Er zijn een bepaald aantal startbewijzen uitgegeven aan verschillende landen. Deze startbewijzen worden weer verkocht via speciale reisburo's (vaak de speciale marathonreizen, google is your friend)
Het is wel 2 keer zo duur(en ik weet niet eens zeker of je wel een los startbewijs kan kopen
)
Londen in April? Ik woon in Londen en welke race is er in April nog meer behalve dan de Marathon (die vol zit)?quote:Op donderdag 30 september 2010 23:48 schreef kepler het volgende:
Ik wil dus volgend jaar ook NY lopen, en zit te denken over London (ergens in april)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |