abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86931321
Precies. Het liefst heb ik een loopgroepje dat lekker buiten gaat lopen in de avond.
Helaas spreken de meesten om 9 uur 's ochtends af. Of zoals de atletiek verenigingen op de baan.
Athletic point leek me wel wat, maar dat zit me net weer te ver weg.

Lastig om een geschikt groepje te vinden :)
pi_86931455
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:48 schreef BB-Pieter het volgende:
Wazaaa!! Gister de Berlijn Marathon gelopen. Het was nat, heel nat! Maar ik heb de race van mijn leven gelopen. 3:19:19, en dat terwijl mijn PR stond op 3.42 en een beetje. En dus ben ik HEEL heel blij.

Misschien leuk om mijn hele verslag even te lezen op mijn weblog. (hierboven staat zo'n huisje waar je dan op moet klikken. :W )

Al met al een geweldige belevenis. Nu op naar de >3:15 marathon.
Wazaaa!! _O- (Dat wordt hier ook veel gebezigd...)

Heb je verslag niet gelzen, maar van 3:42:xx naar 3:19:19 is erg, érg netjes. _O_
  dinsdag 28 september 2010 @ 09:03:17 #203
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_86931464
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:44 schreef MarkaD het volgende:

[..]

Grappig, daar zit ik ook aan te denken :) Om precies dezelfde redenen. Weet niet of je in Utrecht woont, maar een vriendin van m'n zusje raadde Peter Witteman aan: www.pwlc.nl. Zit ook een aantal studenten bij (althans in haar groepje), dus niet alleen maar ouderen ;)
Daar heb ik ook wel eens gelopen. Zitten ook op maandagavond in Lunetten. Ik ben er uiteindelijk mee gestopt, omdat ik niet hou van verplicht te moeten gaan lopen. Ik wil gaan wanneer ik zin heb.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_86931907
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 08:55 schreef dyna18 het volgende:
Precies. Het liefst heb ik een loopgroepje dat lekker buiten gaat lopen in de avond.
Helaas spreken de meesten om 9 uur 's ochtends af. Of zoals de atletiek verenigingen op de baan.
Athletic point leek me wel wat, maar dat zit me net weer te ver weg.

Lastig om een geschikt groepje te vinden :)
Ja die zocht ik ook in eerste instantie. Vooral omdat ik lekker het bos in wil, maar dat durf ik niet alleen :P En aangezien ik ook mn snelheid wil verbeteren, leek dat groepje van Peter Witteman me wel wat. Laat maar even weten als je nog wat vindt :)

@ caspervc: was het wel goed?
  dinsdag 28 september 2010 @ 09:41:58 #205
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_86932202
@ beertender: ik hou het bij 30 km qua training. Als je verder traint dan dat schijn je meer kapot te maken dan op te bouwen (zeker zo kort voor de marathon). Ik heb niet echt een specifiek tijdsdoel voor de marathon, ik wil m vooral uitlopen, of beter: uitrennen zonder te wandelen. En dan zou ik wel ergens rond de 4.30 uit moeten kunnen komen.
@Jack4ya: Ik hoop dat, zoals e-runner zegt, ik wel een beetje kan doorstomen na die 30 km. Maar ik denk dat het goed is om rekening te houden met een pijnlijk laatste uur, zodat dat niet te hard aankomt. Op zich is dat best te doen. (haha, dat klinkt echt erg eigenlijk!).
@BB-pieter: leuk om je verslag te lezen. Ik wil ook volgend jaar in Berlijn lopen!!
I'm just a girl in the world.
pi_86939850
Stoer hoor, 'n hele marathon! Succes alvast!

Ik hou ook niet van verplicht te moeten lopen op bepaalde tijden. Heb m'n lidmaatschap van een atletiekvereniging opgezegd omdat ik steeds na m'n werk zin had en dan tot half 8 moest wachten voor de training. Tegen die tijd was het donker, was het soms beginnen te regenen of had ik gewoon geen zin meer en dacht: "was ik om zes uur maar gegaan".
pi_86942984
Ik ben al een tijdje lid van fok, maar niet echt actief in dit topic.

Mijn gegevens: M, 23, 195cm, 86kg

Ik loop nu een jaartje of 3 hard. Dit jaar begonnen met wedstrijden lopen. Ik heb het lijstje met PR's even aangevuld. Ik was toch vooral trots op mijn PR op de 5km, onder de 20 minuten. Dit jaar gelopen in Delft tijdens de Golden Ten Loop.

Afgelopen zaterdag heb ik in 's Gravenzande de 10em gelopen, 1:14:31. Ging wel lekker, maar ik had het gevoel dat er meer in zat. Door de harde wind heb ik lekker in een groepje gelopen dat eigenlijk te langzaam ging, maar goed anders moet je alleen die wind trotseren om hoogstens een minuut harder te lopen...

Planning komende tijd:
- 5km tijd verbeteren: doel <19 min
- 10km tijd verbeteren: doel <40 min
- 1/2 marathon: niet echt een doel, iets van 1:30:00

Pas als ik deze tijden heb verbeterd ga ik beginnen aan een marathon, doel: toch wel <3:30:00. Ik denk dat ik met mijn huidige conditie wel een marathon kan uitlopen (boven de 4uur), maar daar begin ik niet aan. Ik loop liever gelijk een goede tijd.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:46:47 #208
34586 kepler
No bounce, no play
pi_86948575
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 09:41 schreef annoh het volgende:
@ beertender: ik hou het bij 30 km qua training. Als je verder traint dan dat schijn je meer kapot te maken dan op te bouwen (zeker zo kort voor de marathon). Ik heb niet echt een specifiek tijdsdoel voor de marathon, ik wil m vooral uitlopen, of beter: uitrennen zonder te wandelen. En dan zou ik wel ergens rond de 4.30 uit moeten kunnen komen.
@Jack4ya: Ik hoop dat, zoals e-runner zegt, ik wel een beetje kan doorstomen na die 30 km. Maar ik denk dat het goed is om rekening te houden met een pijnlijk laatste uur, zodat dat niet te hard aankomt. Op zich is dat best te doen. (haha, dat klinkt echt erg eigenlijk!).
@BB-pieter: leuk om je verslag te lezen. Ik wil ook volgend jaar in Berlijn lopen!!
Ik ging echt helemaal stuk in dat laatste uur :') Ik had al spierpijn voor ik gefinished was :D

Volgende marathon iets beter opbouwen :D
The line is a dot to you!
pi_86950170
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:15 schreef wlsandman het volgende:
Ik ben al een tijdje lid van fok, maar niet echt actief in dit topic.

Mijn gegevens: M, 23, 195cm, 86kg

Ik loop nu een jaartje of 3 hard. Dit jaar begonnen met wedstrijden lopen. Ik heb het lijstje met PR's even aangevuld. Ik was toch vooral trots op mijn PR op de 5km, onder de 20 minuten. Dit jaar gelopen in Delft tijdens de Golden Ten Loop.

Afgelopen zaterdag heb ik in 's Gravenzande de 10em gelopen, 1:14:31. Ging wel lekker, maar ik had het gevoel dat er meer in zat. Door de harde wind heb ik lekker in een groepje gelopen dat eigenlijk te langzaam ging, maar goed anders moet je alleen die wind trotseren om hoogstens een minuut harder te lopen...

Planning komende tijd:
- 5km tijd verbeteren: doel <19 min
- 10km tijd verbeteren: doel <40 min
- 1/2 marathon: niet echt een doel, iets van 1:30:00

Pas als ik deze tijden heb verbeterd ga ik beginnen aan een marathon, doel: toch wel <3:30:00. Ik denk dat ik met mijn huidige conditie wel een marathon kan uitlopen (boven de 4uur), maar daar begin ik niet aan. Ik loop liever gelijk een goede tijd.
Als ik je andere tijden zie dan moet je op de 10EM inderdaad wel een stukje harder kunnen :).

Bij mij is het juist andersom, heb in mijn hele leven 4 wedstrijden gelopen, 2 keer een 5km, nog een keer 10km en de damloop van 10EM. Op zowel de 10km als de damloop liep ik in ieder geval één 5 kilometer sneller dan mijn PR op de 5 :D
pi_86950699
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:31 schreef thettes het volgende:

[..]

Als ik je andere tijden zie dan moet je op de 10EM inderdaad wel een stukje harder kunnen :).

Bij mij is het juist andersom, heb in mijn hele leven 4 wedstrijden gelopen, 2 keer een 5km, nog een keer 10km en de damloop van 10EM. Op zowel de 10km als de damloop liep ik in ieder geval één 5 kilometer sneller dan mijn PR op de 5 :D
Ik weet het :{ . Tijdens een 10em zou ik de eerste 5km eigenlijk in iets van 21min moeten kunnen lopen, maar ik ben bang dat ik daarna een te groot verval heb. Daarom ga ik maar op safe, loop ik rond de 23min per 5km. Misschien moet ik maar een keer gokken, proberen om 21min vast te houden en kijken hoe ver ik kom.

Eerst maar eens de 10km verbeteren, binnenkort in Rdam (9 okt) heb je de maasstadloop. Een rondje om de kralingseplas, misschien dat ik daar aan mee ga doen. Dus even wat meer interval de komende tijd :)

En trouwens; als je tijdens een 10em / 10km je snelste 5km loopt dan is dat toch gewoon een PR?
pi_86951622
Ik hoor eigenlijk meer in het beginnerstopic thuis, maar misschien hebben jullie een idee hoe ik het beste weer kan opbouwen.

Heb hardgelopen, eerst 5k opgebouwd met evy en vervolgens zelf uitgebouwd naar de 10k. Meer dan 10/10,5 k heb ik eigenlijk niet gelopen. Ik heb door ziekte (Pfeiffer) en blessure (rugklachten, 4 maanden fysio) niet kunnen hardlopen het afgelopen jaar. Pfeiffer is nu zo goed als weg (ca 95 - 100% weg voor hoe ik het nu aanvoel) en ik wil dus weer beginnen met hardlopen. Mijn doel is om in mei de Marikenloop 10k te lopen, en hopelijk de DtD in september dan. Ik wil eigenlijk niet weer met Evy opnieuw starten en een eigen opbouwschema vind ik niks. Wat zouden jullie aanraden (ook ivm mijn lichamelijke gesteldheid van afgelopen jaar :P ) ?
pi_86952026
Zo. Net 5km gelopen en de afspraak dat ik traag zou beginnen. 8km/h en dan opbouwen naar 9km/h. (Ik ben een slakje,) 40 minuten lang foeteren op mezelf dat ik toch echt harder moet. Geen spat, he!

En toen begonnen de tegeltjes te dansen... Ben maar gaan lopen. -O-

Morgen een cardio loopje op de crosstrainer, donderdag kijk ik wel naar sport, en dan vrijdag weer 7/8km op een sukkeldrafje met mijn lief. (Die mij er vet uitloopt uiteraard, maar braaf mij er doorheen sleurt.)

En dan nog maar een week. Van 0 tot 8km in 3 weken is echt geen doen. :N
pi_86952092
Ik zou je aanraden op je gevoel af te gaan. Gewoon doen wat je lekker vindt, geen druk, geen schema's, geen Evy, gewoon op het gevoel afgaan, dat zegt nl. vroeg of laat vanzelf dat je 'n groter rondje kunt nemen of wat harder kunt gaan. En dan ook kijken naar hoe je lichaam daar achteraf op reageert en je trainingen daarop aanpassen.

Als je dat te vrijblijvend vindt is de houvast/steun van 'n vast loopgroepje wellicht prettig? Veel van die groepjes hebben verschillende niveau's, je kunt dan voorzichtig beginnen op het laagste niveau en gaandeweg opschuiven.
pi_86952138
@Daph: Misschien eerst een loopje van een km of 3 om eens te kijken hoe het er voorstaat?

Dan kan je al veel beter inschatten wat je wilt/kunt, denk ik.
pi_86952436
Via google zijn er genoeg sites te vinden die je helpen aan een hardloopschema. Dus daar ligt het niet aan.

Verder; je rugklachten, zijn die veroorzaakt door het hardlopen of door iets anders? (ongeluk o.i.d.).

Omdat je doelen (de wedstrijden die je wilt lopen) ver genoeg liggen zou ik gewoon rustig aan doen. 5 minuten lopen, 2 minuten wandelen. Dit uitbouwen naar 15 min lopen, 2 min wandelen etc. Dit omdat je toch 4 maanden niet hebt gelopen.

Als je blessure gevoelig bent, dan kun je beter andere sporten (wielrennen, hometrainer, zwemmen) erbij doen om je conditie op peil te houden dan wel te verbeteren.
pi_86954486
Bedankt voor jullie antwoorden!

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:25 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zou je aanraden op je gevoel af te gaan. Gewoon doen wat je lekker vindt, geen druk, geen schema's, geen Evy, gewoon op het gevoel afgaan, dat zegt nl. vroeg of laat vanzelf dat je 'n groter rondje kunt nemen of wat harder kunt gaan. En dan ook kijken naar hoe je lichaam daar achteraf op reageert en je trainingen daarop aanpassen.

Als je dat te vrijblijvend vindt is de houvast/steun van 'n vast loopgroepje wellicht prettig? Veel van die groepjes hebben verschillende niveau's, je kunt dan voorzichtig beginnen op het laagste niveau en gaandeweg opschuiven.
Ik heb idd een beetje behoefte aan houvast, vandaar ook mijn vraag. Te veel druk lijkt me niet goed, loopgroepjes zijn hier niet in de buurt, behalve voor wanneer ik langere afstanden kan lopen (de enige loopgroep die ik in het Twiske kan vinden loopt ca 15 km per keer en dat is me te gortig :+ ) het enige wat ik dus wel graag heb is een handvat, zo van dan en dan wil ik dat bereiken.

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:26 schreef jack4ya het volgende:
@Daph: Misschien eerst een loopje van een km of 3 om eens te kijken hoe het er voorstaat?

Dan kan je al veel beter inschatten wat je wilt/kunt, denk ik.
Das misschien ook wel een idee idd :)

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:33 schreef wlsandman het volgende:
Via google zijn er genoeg sites te vinden die je helpen aan een hardloopschema. Dus daar ligt het niet aan.

Verder; je rugklachten, zijn die veroorzaakt door het hardlopen of door iets anders? (ongeluk o.i.d.).

Omdat je doelen (de wedstrijden die je wilt lopen) ver genoeg liggen zou ik gewoon rustig aan doen. 5 minuten lopen, 2 minuten wandelen. Dit uitbouwen naar 15 min lopen, 2 min wandelen etc. Dit omdat je toch 4 maanden niet hebt gelopen.

Als je blessure gevoelig bent, dan kun je beter andere sporten (wielrennen, hometrainer, zwemmen) erbij doen om je conditie op peil te houden dan wel te verbeteren.
Ik heb in november een aanrijding gehad waardoor ik rugklachten heb gekregen. Het is dus niet veroorzaakt door het sporten. Ik heb in totaal nu bijna 13 maanden niet gelopen (of een andere sport gedaan, wel gezwommen zo nu en dan maar niks noemenswaardigs verder).
pi_86954531
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 09:27 schreef MarkaD het volgende:

[..]

Ja die zocht ik ook in eerste instantie. Vooral omdat ik lekker het bos in wil, maar dat durf ik niet alleen :P En aangezien ik ook mn snelheid wil verbeteren, leek dat groepje van Peter Witteman me wel wat. Laat maar even weten als je nog wat vindt :)

@ caspervc: was het wel goed?
Ik laat het weten.
Maar eerst ben ik op vakantie, dus dat wordt pas november.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:36:54 #218
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_86955633
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:15 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik laat het weten.
Maar eerst ben ik op vakantie, dus dat wordt pas november.
Ja het was opzich wel een goede loopgroep, veel intervaltrainingen en goed rekken strekken ed. Ik twijfel nog of ik toch niet wel met ze verder ga.... Heb alleen zo'n moeite met verplicht een avond lopen....
(en ze gaan maandag, terwijl ik vaak zondag een duurloop doe, en dan maandag toch echt geen zin heb...)
pi_86955772
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:47 schreef wlsandman het volgende:

[..]

En trouwens; als je tijdens een 10em / 10km je snelste 5km loopt dan is dat toch gewoon een PR?
Ja hoor, reken dat ook wel gewoon als PR. Komt ook gewoon doordat ik net begin dus nog rap verbeter :) Volgend jaar ga ik voor 1:15 op de 10EM, moet lukken als ik nu wel ga trainen :D
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:57:25 #220
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_86959936
Oude tijden aan het bekijken en man wat baal ik dat ik niet ben blijven hardlopen. 1500m in 4:48 terwijl mijn trainingsmaatjes die nu sub 34/35 op de 10k lopen er 20-30 seconde langer over deden. Gaat nog lang duren voordat ik überhaupt onder de 40 kom op de 10k. :(
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_86969896
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:48 schreef BB-Pieter het volgende:
Wazaaa!! Gister de Berlijn Marathon gelopen. Het was nat, heel nat! Maar ik heb de race van mijn leven gelopen. 3:19:19, en dat terwijl mijn PR stond op 3.42 en een beetje. En dus ben ik HEEL heel blij.

Misschien leuk om mijn hele verslag even te lezen op mijn weblog. (hierboven staat zo'n huisje waar je dan op moet klikken. :W )

Al met al een geweldige belevenis. Nu op naar de >3:15 marathon.
Gefeliciteerd! Dat is een forse verbetering. Op de sportschool kon ik de marathon een beetje zien (zonder geluid). Het zag er vooral erg nat uit. Ik heb je verslag gelezen en gedurfd gelopen, maar dat is denk ik ook een beetje de ervaring die je na enkele marathons hebt.
Ben wel benieuwd waar deze verbetering vandaan komt? Is dat van je lange duurlopen?
pi_86979667
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:52 schreef e-runner het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Dat is een forse verbetering. Op de sportschool kon ik de marathon een beetje zien (zonder geluid). Het zag er vooral erg nat uit. Ik heb je verslag gelezen en gedurfd gelopen, maar dat is denk ik ook een beetje de ervaring die je na enkele marathons hebt.
Ben wel benieuwd waar deze verbetering vandaan komt? Is dat van je lange duurlopen?
Dat ik deze tijd loop is een combinatie van factoren. Ik zal proberen uit te leggen waar voor mij dit grote verschil vandaan komt. Voor zover ik dat weet natuurlijk. :)

Heb als eerst dit jaar een grote verandering in duurtraining gedaan. Veel meer, langer en vooral langzamer! Ik heb mijn kilometers per week verhoogd van ongeveer 60 naar ongeveer 100 per week. Maar wel in een veel rustiger tempo. Gevolg is dat ik mijn PR op de 10 km verbeter met 6 minuten, op de 10 EM met ruim 6 minuten en nu dus op de hele marathon met 23 minuten.

Een andere verandering is vooral de intervaltrainingen die ik geïntensiveerd heb. Dus al met al heb ik met een grotere focus getraind. Ik ben er van overtuigd dat dit slechts het begin is en dat er nog meer in zit. Doel zal dan ook zijn richting de 3 uur te kruipen op de marathon binnen het aankomende jaar. Als ik daar 2 jaar over doe vind ik het overigens ook prima.

Maar om even een lang verhaal kort te maken, ik ben er van overtuigd dat, wanneer je echt prestatiegericht wil trainen, dat je dan wel moet trainen met een schema op maat gemaakt.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:46:51 #223
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_86981006
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:46 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik ging echt helemaal stuk in dat laatste uur :') Ik had al spierpijn voor ik gefinished was :D

Volgende marathon iets beter opbouwen :D
Zeg dat nou niet!!! :D
  woensdag 29 september 2010 @ 16:54:39 #224
34586 kepler
No bounce, no play
pi_86986462
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:46 schreef annoh het volgende:

[..]

Zeg dat nou niet!!! :D
Sorry :P Ik heb wel mn doel gehaald (<3:30) :D
pi_86988741
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:36 schreef caspervc het volgende:

[..]

Ja het was opzich wel een goede loopgroep, veel intervaltrainingen en goed rekken strekken ed. Ik twijfel nog of ik toch niet wel met ze verder ga.... Heb alleen zo'n moeite met verplicht een avond lopen....
(en ze gaan maandag, terwijl ik vaak zondag een duurloop doe, en dan maandag toch echt geen zin heb...)
Fijn om te horen! Die dinsdagavond in het Griftpark komt mij echt goed uit, ik loop namelijk ook vaak op zondag :) Ben benieuwd naar de eerste training.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:09:50 #226
34586 kepler
No bounce, no play
pi_86991424
Voor het eerst hardloopkleding gekocht :o Voor 10 euro een shirt met lange mouwen :P

Begint toch wat frisjes te worden en deze keer wil ik in de winter wel blijven doorlopen :')
pi_86992092
oew waar? :o en is het een functioneel iets? :P Heb hetzelfde probleem namelijk. Gister liep ik in korte broek + shirt, vroor zowat dood ;(
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  woensdag 29 september 2010 @ 20:02:39 #228
34586 kepler
No bounce, no play
pi_86993788
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:24 schreef beertenderrr het volgende:
oew waar? :o en is het een functioneel iets? :P Heb hetzelfde probleem namelijk. Gister liep ik in korte broek + shirt, vroor zowat dood ;(
Bij de AH (in Den Haag :P)

Ik moet hem nog uittesten, maar voor 10 euro kan het nooit veel zijn :') Wel iets warmer dan mn t-shirts die ik normaal draag :D
pi_86994921
ik ga eens kijken of ze hier in Groningen ook wat hebben dan ^O^ heb nu wel een soort trainingsvest van de lidl al :D ook iets van 12 euro :')
  woensdag 29 september 2010 @ 21:07:13 #230
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_86997330
Ach die dingen zijn best okee naar mijn ervaring, t houdt me lekker warm in koude dagen :D
  woensdag 29 september 2010 @ 21:51:01 #231
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_86999737
Thermoshirt van de HEMA doet ook wonderen. Zelfs met temperaturen onder 0 nog lekker warm.
pi_87001206
Vanavond een 1km run-bike-run gedaan met mijn Lief. Erg leuk!
Hij kan voluit gassen (14km) en ik kan in mijn tempo... zowaar 9km/h gehaald. (Weliswaar maar 4x 1km, maar toch.)

Ein-de-lijk eens een positief gevoel na afloop. *O*
Ik weet dat het niet helemaal meer hardlopen is. Maar ik kan het aanraden als een soort van interval en om met iemand te kunnen lopen die een ander ritme heeft.

Nadeel is natuurlijk dat je langer bezig bent. Maar ik denk dat we van het weekend gelijk weer gaan.

Ow en ik heb de blaren maar eens doorgeprikt. Die werden alleen maar groter. :{
En ik heb mijn tenen maar aan elkaar getaped. :X Lijkt voorzichtig te werken, maar dat weet ik pas bij meer km.
  woensdag 29 september 2010 @ 22:17:18 #233
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87001435
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:12 schreef jack4ya het volgende:
Vanavond een 1km run-bike-run gedaan met mijn Lief. Erg leuk!
Hij kan voluit gassen (14km) en ik kan in mijn tempo... zowaar 9km/h gehaald.

Ein-de-lijk eens een positief gevoel na afloop. Ik weet dat het niet helemaal meer hardlopen is. Maar ik kan het aanraden als een soort van interval en om met iemand te kunnen lopen die een ander ritme heeft.

Nadeel is natuurlijk dat je langer bezig bent. Maar ik denk dat we van het weekend gelijk weer gaan.
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Als jij loopt gaat hij op de fiets naast jou fietsen, en als hij loopt jij op de fiets ofzo en weer andersom?
Normaal bedoelt men met Run-bike-run een wedstrijd waarbij je eerst een afstand hardloopt, daarna fietst en dan weer een stuk moet hardlopen.

edit: jij pakt tussendoor een stukje de fiets zodat je partner een stuk wat harder kan?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_87001459
1km interval ja...
Tijdens zijn rennen, kon ik fietsen, en tijdens mijn rennen, kon hij fietsen.
Dus 1 fiets en dan per km wisselen.

Waarbij ik dus vanwege zijn harde rennen, beduidend minder fietstijd had. :D
Het fietsen is dan dus gewoon ontspannen, iets van 14km p/h voor mij en voor hem is het nog 'ontspannender'.

Trouwens, bij de Lidl binnenkort ook kleding...

[ Bericht 62% gewijzigd door jack4ya op 29-09-2010 22:24:41 ]
pi_87003719
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:57 schreef jack4ya het volgende:
Hehe... Ik draag die al, aangezien ik daarvoor wel kwalificeer ;-)
gggrrrrrrr ik denk bij Jack niet aan een meisje :6 ;)
pi_87003920
Dat was vroegah ook de bedoeling niet. Back in the old days, met chatrooms ;)
Ik werd veel onheus bejegend, dat werd ik zat. Vandaar.
pi_87004640
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:03 schreef jack4ya het volgende:
Dat was vroegah ook de bedoeling niet. Back in the old days, met chatrooms ;)
Ik werd veel onheus bejegend, dat werd ik zat. Vandaar.
goed hoor. Er zitten hier ook manspersoontjes met een vrouwen avatar, raak ik ook van in verwarring ):O _O-
pi_87008103
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

goed hoor. Er zitten hier ook manspersoontjes met een vrouwen avatar, raak ik ook van in verwarring ):O _O-
je bent toch geen man he? :o
pi_87012860
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:12 schreef BB-Pieter het volgende:

[..]

Dat ik deze tijd loop is een combinatie van factoren. Ik zal proberen uit te leggen waar voor mij dit grote verschil vandaan komt. Voor zover ik dat weet natuurlijk. :)

Heb als eerst dit jaar een grote verandering in duurtraining gedaan. Veel meer, langer en vooral langzamer! Ik heb mijn kilometers per week verhoogd van ongeveer 60 naar ongeveer 100 per week. Maar wel in een veel rustiger tempo. Gevolg is dat ik mijn PR op de 10 km verbeter met 6 minuten, op de 10 EM met ruim 6 minuten en nu dus op de hele marathon met 23 minuten.

Een andere verandering is vooral de intervaltrainingen die ik geïntensiveerd heb. Dus al met al heb ik met een grotere focus getraind. Ik ben er van overtuigd dat dit slechts het begin is en dat er nog meer in zit. Doel zal dan ook zijn richting de 3 uur te kruipen op de marathon binnen het aankomende jaar. Als ik daar 2 jaar over doe vind ik het overigens ook prima.

Maar om even een lang verhaal kort te maken, ik ben er van overtuigd dat, wanneer je echt prestatiegericht wil trainen, dat je dan wel moet trainen met een schema op maat gemaakt.
100 km in de week, ik deed voor de marathon iets meer dan de helft ervan. 3 uur is ook mijn streven op de marathon. Dan zal ik wel wat meer km's in de week gaan maken.
Leuk om te lezen hoe je het bereikt hebt. Van ultra-lopers hoor ik ook dat je vooral rustig moet trainen.
Sinds ik met een hs meter train loop ik enkele keren in de week ook erg rustig. Was eerst wel even wennen, maar nu gaat het wel lekker. Muziekje erbij en lopen maar!
pi_87013188
Mijn nieuwe schoenen gisteren binnengekregen. Had ze via hardloopaanbiedingen besteld.

Overigens hebben ze deze week bij Actiesport lange runningtights van Puma en Nike in de aanbieding. Kosten slechts ¤ 25 en ¤ 30.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_87020430
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:34 schreef e-runner het volgende:

[..]

100 km in de week, ik deed voor de marathon iets meer dan de helft ervan. 3 uur is ook mijn streven op de marathon. Dan zal ik wel wat meer km's in de week gaan maken.
Leuk om te lezen hoe je het bereikt hebt. Van ultra-lopers hoor ik ook dat je vooral rustig moet trainen.
Sinds ik met een hs meter train loop ik enkele keren in de week ook erg rustig. Was eerst wel even wennen, maar nu gaat het wel lekker. Muziekje erbij en lopen maar!
100 kilometer kom ik ook bij lange na niet aan, maar wat rustiger trainen doe ik ook wel. :) Vandaag @ 168 BPM ruim 70 minuten gelopen, ging echt heerlijk. Net niet te koud, lekker veel zuurstof in de lucht door vochtigheid/regen. :)
Jack does it in real time...
pi_87038426
Ik ben zo blij dat ik op atletiek ben gegaan, volgens mij wordt ik elke week een stuk sneller :o het lopen gaat nu echt heerlijk, fietsers beginnen al te klagen dat ze zo hard moeten trappen om er langs te kunnen :D

dinsdag clubkampioenschappen cross, ben benieuwd. Nog nooit een cross gedaan en heb geen flauw idee hoe goed iedereen is. Het is 8km, dus eigenlijk net wat te kort voor mij, maar ik vermaak me er wel mee :)
pi_87040847
quote:
Op donderdag 30 september 2010 01:20 schreef beertenderrr het volgende:

je bent toch geen man he? :o
nee hoor ;)
pi_87045230
Doet er hier nog iemand mee met de loterij voor de iNG halve marathon in New York? (in Maart 2011)
Hopen dat het lukt maar ben vaak erg ongelukkig met dat soort dingen ;(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 30 september 2010 @ 23:34:09 #245
34586 kepler
No bounce, no play
pi_87045496
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Doet er hier nog iemand mee met de loterij voor de iNG halve marathon in New York? (in Maart 2011)
Hopen dat het lukt maar ben vaak erg ongelukkig met dat soort dingen ;(
Ik ga me proberen te plaatsen 8-)

:')

Als dat niet lukt (grote kans :D ) koop ik gewoon zo'n reisburo startbewijs :)
pi_87045738
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:34 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik ga me proberen te plaatsen 8-)

:')

Als dat niet lukt (grote kans :D ) koop ik gewoon zo'n reisburo startbewijs :)
Wacht even, reisburo startbewijs? Vertel :P Als er een manier is om die irritante shitloting te skippen dan hoor ik het graag. Nu loop ik met een vraagteken in mn hoofd of het wel of niet door gaat. Zat zelf ook nog te denken aan Rome om daar de marathon te lopen in Maart. Maar NY spreekt meer aan (:
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 30 september 2010 @ 23:47:22 #247
34586 kepler
No bounce, no play
pi_87046020
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wacht even, reisburo startbewijs? Vertel :P Als er een manier is om die irritante shitloting te skippen dan hoor ik het graag. Nu loop ik met een vraagteken in mn hoofd of het wel of niet door gaat. Zat zelf ook nog te denken aan Rome om daar de marathon te lopen in Maart. Maar NY spreekt meer aan (:
Er zijn een bepaald aantal startbewijzen uitgegeven aan verschillende landen. Deze startbewijzen worden weer verkocht via speciale reisburo's (vaak de speciale marathonreizen, google is your friend :) )

Het is wel 2 keer zo duur :D (en ik weet niet eens zeker of je wel een los startbewijs kan kopen :? )
  donderdag 30 september 2010 @ 23:48:49 #248
34586 kepler
No bounce, no play
pi_87046068
Ik wil dus volgend jaar ook NY lopen, en zit te denken over London (ergens in april) :)
pi_87046231
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:47 schreef kepler het volgende:

[..]

Er zijn een bepaald aantal startbewijzen uitgegeven aan verschillende landen. Deze startbewijzen worden weer verkocht via speciale reisburo's (vaak de speciale marathonreizen, google is your friend :) )

Het is wel 2 keer zo duur :D (en ik weet niet eens zeker of je wel een los startbewijs kan kopen :? )
Ik zal even zoeken (:
pi_87046273
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:48 schreef kepler het volgende:
Ik wil dus volgend jaar ook NY lopen, en zit te denken over London (ergens in april) :)
Londen in April? Ik woon in Londen en welke race is er in April nog meer behalve dan de Marathon (die vol zit)? :P Of weet je dat je daar ook nog plekken voor kunt krijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')