abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86892597
Ow... en even wat tegenwicht in bovenstaand geklaag:
Mind you, ik ben altijd een trage loper, 't is meer joggen wat ik doe, en heb een hoge hartslag.
Als ik getraind ben loop ik nog steeds maar nauwelijks 9km/h... Zo is het nu eenmaal met mij ;)

wo 22 sept: 4,5 km met 3 wandelbreakjes van ca 15mtr in 32min <-- Eerste loop in 4 maanden!
vr 24 sept: 6,6 km met 3x 200mtr wandelen in 50min <-- redelijk netjes
zo 26 sep: 7,5 km met 3x 200mtr wandelen in 60min <-- was ook meer bedoeld om de afstand in de benen te krijgen, en er even uit te zijn.

en ik moet op 17 oktober de 8km lopen.

Werk aan de winkel. (Maar het zou zo veel leuker zijn zonder dat ge-eikel.)
  maandag 27 september 2010 @ 10:55:58 #177
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_86892843
Iedereen gefeliciteerd met de mooie tijden! Leuk om te lezen allemaal.
Ik heb zelf gisteren mijn 3e 30 km gelopen. Ik had behoorlijk stramme benen (door de dam tot dam nog?) waardoor het wat zwaar was, maar verder ging t prima. Vanacht 10 uur geslapen, dus hopelijk stort ik vanmiddag niet in (zoals de vorige keren de dag na de 30). Ik vind het echt fantastisch dat ik zo'n afstand kan lopen, maar ben wel een beetje bang voor de 12 km die daarop nog gaan volgen! Ik heb er wel ook superveel zin in!!! Nog 3 weken!!
I'm just a girl in the world.
  maandag 27 september 2010 @ 10:59:32 #178
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_86892943
@Jack4ja, ik kan je niet echt helpen, ik heb zelf bijna nooit blaren en als ik ze heb heb ik er nooit zo'n last van (ik loop ze kapot, hoop bloed in mijn schoen maar verderniks aan de hand). Wat voor sokken gebruik je? Ik heb wel ook zo'n nagel die er waarschijnlijk voor/tijdens/na mijn marathon af gaat vallen, maar daar heb ik ook niet zoveel last van (ziet er alleen niet uit).
I'm just a girl in the world.
pi_86893389
@annoh:
Denk je dat van 30km naar 42km nog zal uitmaken? Makkelijk lullen voor iemand die nog geen 7km fixt, maar zit je bij 30km al niet in een soort van trein die door dendert?

OffT:
Blaren had ik ook nooit in mijn oude schoenen. Ik zou een moord begaan om die weer te kunnen bemachtigen (Cumulus 7 2A)
Ik liep normaal op gewone dunne sokjes. Van die enkel dingen, niks 'sport' aan. Ook CoolMax geprobeerd. Dikkere hiel en tenen, maar daar waar de blaar zit, is het net niet beschermd. Aan de andere kant denk ik werkt dat misschien juist als een bescherm ring/rand.

Note2myself: sokken halen die héle mediale zijde beschermen.

Nu ik erover nadenk: Ik verdenk de doorgestikte 'striping' aan de mediale zijde...

De blauwe teennagel komt denk ik doordat de teen (door de doorgezakte voorvoet i.c.m. de te wijde schoen) naar buiten 'rolt'. De bovenkant wijst dan naar buiten... :') En dan drukt het wel op de zijkant van de nagel ja. }:|

[ Bericht 10% gewijzigd door jack4ya op 27-09-2010 11:29:58 ]
pi_86893945
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:55 schreef annoh het volgende:
Iedereen gefeliciteerd met de mooie tijden! Leuk om te lezen allemaal.
Ik heb zelf gisteren mijn 3e 30 km gelopen. Ik had behoorlijk stramme benen (door de dam tot dam nog?) waardoor het wat zwaar was, maar verder ging t prima. Vanacht 10 uur geslapen, dus hopelijk stort ik vanmiddag niet in (zoals de vorige keren de dag na de 30). Ik vind het echt fantastisch dat ik zo'n afstand kan lopen, maar ben wel een beetje bang voor de 12 km die daarop nog gaan volgen! Ik heb er wel ook superveel zin in!!! Nog 3 weken!!
Dat instorten herken ik wel, alleen had ik het op dezelfde dag eigenlijk al. Maar na een keer of 6 die afstand te hebben gelopen was ik er aan gewend. Tijdens de marathon ben je natuurlijk goed uitgerust en dat scheelt een heel stuk. Bij mij ging de eerste 30 km heel erg makkelijk, heel anders dan in de trainingslopen.
Tijdens de marathon is er de sfeer en ben je als het goed is topfit.
Dan lukt die andere 12 km ook nog wel.

@Beertender, top gelopen zeg. En dat terwijl je eigenlijk niet eens in vorm bent. Of juist wel?
Soms komen die pr's juist als het niet verwacht.
Zag hier nog meer goede tijden, wordt tijd dat ik zelf weer eens wat in vorm kom. Het lijkt er vooralsnog niet op ;)
Vanochtend 12 km gedaan en ik wilde wat tempo maken, maar het ging niet echt. Daarom maar rustig uitelopen. Dat ging wel lekker. Probeer het aantal km's in de week weer wat op te voeren.
pi_86895631
Ik vond de Singelloop erg leuk gister! Veel mensen langs de weg en goed weer om te lopen. Had het af en toe wel zwaar, maar heb er uiteindelijk 1:00:57 over gedaan, helaas net niet onder het uur. Nu wel behoorlijk zere benen en heb vannacht ook ontzettend goed geslapen, was toch wel moe ;)
  maandag 27 september 2010 @ 16:14:09 #182
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_86904376
Annoh en e-runner, thnx ^O^ Durf niet te zeggen of ik op mn piek zit nu, maar ik ga er eigenlijk niet vanuit. Hoop natuurlijk van niet :P Is de blessure nu helemaal verleden tijd trouwens?

En annoh, echt super hoor, 30km lopen _O_ Hoelang ga je over de hele marathon doen denk je? En hoeveel km ga je als verste afstand in de training lopen, 40? Dan weet je iig wel wat je te wachten staat :)

@jack4ya, al overwogen om eventueel een andere winkel om hulp te vragen? Klinkt niet echt professioneel daar :/

@MarkaD, gefeliciteerd ^O^ volgende keer onder het uur :)

Trouwens, heb nog een vraagje. Zijn er mensen die hier hun medailles ophangen? Ik wilde dit wel gaan doen, maar vroeg me af wat de makkelijkste manier was om dit te doen. Vind het zonde om het in een doos te leggen :)
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 27 september 2010 @ 16:26:36 #183
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_86904899
ja, ophangen is heel simpel :P

ik heb een klein schemerlampje in het stopcontact. Daar hang ik ze over heen :+
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_86905125
@beertender: ik ben bij 2 winkels geweest. De eerste was een hardloop winkel met dynamische analyse over een plaat. Voor zover ik kan inschatten, adequate zaak.
De tweede is een sport/prothese zaak die zeer goed aangeschreven staat in het midden van het land. Heb ik me laten vertellen althans.
Probleem lijkt me voornamelijk de smalte van mijn voet.
Culumus (2A) is smaller dan de GT-2150 (2A) maart de Cumulus mist dus de correctie...
Alle andere merken (Saucony, Brooks, Nike, NB) waren vaak breder.

En smallere schoen kan ik dus vergeten. Ik moet het anders zien op te lossen denk ik.

2 lagen sokken misschien...

Medailles liggen in een doos. Ik heb er niet zo veel mee. Startnummers vind ik wel leuk. Inlijsten ofzo :)
  maandag 27 september 2010 @ 16:31:22 #185
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_86905140
ja dat heb ik nu ook, maar dat is lame :') wil het aan de muur hebben hangen van mn kamer, zo boven mijn pc. Net zoals een kop van een hert :7

Ok dan kan ik je niet verder helpen helaas. Misschien een normale podoloog die een zool voor je kan maken op maat? De startnummers heb ik ook nog allemaal ja, wil ik ook nog gaan inlijsten :) Probleem is dat het in een studentenkamer denk ik net even teveel ruimte gaat innemen.
pi_86905991
Ik ben al bij 2 podologen geweest. Ik heb verdeurie zelfs (maatwerk) sportzolen. Die lijken in orde, de stand van voeten/benen/knieen lijkt in orde en daar mee ook geen klachten (knock on wood)
Het blijft emmeren geloof ik.

Vandaar dat ik hier even kwam buurten. (Ik had jullie al gewaarschuwd ;) )

Al googled kwam ik deze tegen:
Mizuno Wave Inspire 6 (2A) Misschien toch maar zelf weer gaan prutsen...
Behalve geld heb ik niet veel te verliezen... (en kastruimte)

Morgen dus weer een run inplannen. Weet nog niet of ik een lange tragere, of een kortere intensievere moet plannen.
  maandag 27 september 2010 @ 18:20:11 #187
34586 kepler
No bounce, no play
pi_86909749
Gewoon langs je dokter gaan die je kan doorverwijzen?
The line is a dot to you!
  maandag 27 september 2010 @ 18:20:42 #188
34586 kepler
No bounce, no play
pi_86909773
Ik heb trouwens wel spierpijn na mn duurloop gisteren :')
Beetje vreemd, want ik ben niet helemaal tot de limiet gegaan :?
The line is a dot to you!
pi_86913525
jack4ya, heb je wel eens overwogen blootsvoets te lopen? Gezien je historie heel rustig opbouwen en als het niet gaat gelijk stoppen.

Mijn insteek is namelijk dat hulpstukken, speciale schoenen namelijk problemen niet oplossen en soms zelfs erger maken. Als je voeten bijv doorzakken zou je juist minder ondersteuning moeten hebben om je voeten sterker te maken (daarom ook rustig opbouwen) ipv dat je ze nog passiever maakt. Als je dit volhoudt kan je eventueel minimaal schoeisel als Vibram Fivefingers gebruiken als het wat kouder wordt.
pi_86916193
Zojuist 45min op de crosstrainer 'gelopen'... mooi herstelloopje voor gisteren. ^O^

Mmm... ik snap die visie op zich wel, maar het lijkt me weinig werkbaar.

Bovendien het punt wil dat vorige jaar zomer mijn voeten redelijk versneld verslechterd zijn (doorgezakt en zenuwbeknellingen) en eigenlijk zonder aanleiding (was voor het beginnen met hardlopen). Blootvoets in huis en gewoon plat en eigenlijk te weinig steun in schoeisel. (all stars en slippertjes enzo) En dat voor vele jaren.

Ik heb derhalve niet de illusie dat het bij de 'natuurlijke' benadering het juist weer in orde zal komen.
Of maak ik nu een denkfout? Alleen hardlopen lijkt me zinloos, en de hele dag op blote voeten is geen optie. Je mag me anders wel pm-en als dit te veel off topic gaat.

Overigens ben ik het traject wel doorlopen: huisarts -> podoposturaal therapeut -> huisarts -> fysiotherapeut -> huisarts -> podoloog (chirurg) -> foto's -> orthopeed. Allemaal leuk en aardig, maar ik zoek nu maar even buiten dit traject.
pi_86919825
Gefeliciteerd beertenderrr, mooi gelopen.
Heb je die haas nou nog ingehaald? Zou toch wel als je 1.29 hebt gelopen, anders was die haas een beetje te snel.

Ik zit er trouwens aan te denken om te kijken of een loopgroep niet wat is.
Misschien dat die mij kunnen helpen mijn snelheid wat omhoog te krijgen.
Tot nu toe heb ik alleen maar op uithoudingsvermogen / duurloop getraind. Wel zo mooi van 5km naar 10km gegaan, maar mijn snelheid is gelijk gebleven (zo rond 9km/u).

En misschien is het nog gezellig en leuk ook.
  maandag 27 september 2010 @ 22:07:36 #192
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_86921752
nee, die haas heb ik niet meer in kunnen halen. Ik startte echter flink wat later dan deze haas, waardoor ik uiteindelijk wel onder de 1:30 ben geëindigd.

Is een atletiekvereniging anders niet wat? Daar zitten de mensen met kennis om je snel te verbeteren :) bij een loopgroep heb ik toch vaak het idee dat het meer iets is om oude mensen aan het rennen te krijgen en houden. Ik kan het ook fout hebben, maar ik kom voornamelijk in het achterveld veel loopgroep t-shirts tegen :P
pi_86924012
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:38 schreef dyna18 het volgende:
Gefeliciteerd beertenderrr, mooi gelopen.
Heb je die haas nou nog ingehaald? Zou toch wel als je 1.29 hebt gelopen, anders was die haas een beetje te snel.

Ik zit er trouwens aan te denken om te kijken of een loopgroep niet wat is.
Misschien dat die mij kunnen helpen mijn snelheid wat omhoog te krijgen.
Tot nu toe heb ik alleen maar op uithoudingsvermogen / duurloop getraind. Wel zo mooi van 5km naar 10km gegaan, maar mijn snelheid is gelijk gebleven (zo rond 9km/u).

En misschien is het nog gezellig en leuk ook.
Grappig, daar zit ik ook aan te denken :) Om precies dezelfde redenen. Weet niet of je in Utrecht woont, maar een vriendin van m'n zusje raadde Peter Witteman aan: www.pwlc.nl. Zit ook een aantal studenten bij (althans in haar groepje), dus niet alleen maar ouderen ;)
pi_86924032
jack4ya, ik weet niet hoe groot jouw voeten zijn, maar vrouwenschoenen zijn smaller dan de manneversie
pi_86924657
Hehe... Ik draag die al, aangezien ik daarvoor wel kwalificeer ;-)
pi_86925820
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:44 schreef MarkaD het volgende:

[..]

Grappig, daar zit ik ook aan te denken :) Om precies dezelfde redenen. Weet niet of je in Utrecht woont, maar een vriendin van m'n zusje raadde Peter Witteman aan: www.pwlc.nl. Zit ook een aantal studenten bij (althans in haar groepje), dus niet alleen maar ouderen ;)
Ah die kende ik nog niet. Ik zat al wel bij Hellas of Phoenix te kijken.
Echter gek genoeg associeer ik recreatielopen buiten totaal niet met atletiek.
Ik woon inderdaad in Utrecht.

Wel gekke plek om af te spreken in Transwijk... Daar zit toch niets moois in de buurt om te lopen?
  maandag 27 september 2010 @ 23:37:31 #197
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_86926271
Mijn Motto is:
Training hoeft niet altijd een METING,
maar moet met name een MEETING zijn

:') het is toch geen praatgroep.

Als ik jou was zou ik voor Hellas of Phoenix gaan :P
pi_86926646
Wazaaa!! Gister de Berlijn Marathon gelopen. Het was nat, heel nat! Maar ik heb de race van mijn leven gelopen. 3:19:19, en dat terwijl mijn PR stond op 3.42 en een beetje. En dus ben ik HEEL heel blij.

Misschien leuk om mijn hele verslag even te lezen op mijn weblog. (hierboven staat zo'n huisje waar je dan op moet klikken. :W )

Al met al een geweldige belevenis. Nu op naar de >3:15 marathon.
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:05:17 #199
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_86927202
Heb je verslag gelezen, respect _O_ !! Wel bizar dat je daar gewoon een PR op de halve marathon afstand haalt :D

Alleen jammer van die rare vlag bij je profielfoto :@ :P
pi_86931240
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:24 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ah die kende ik nog niet. Ik zat al wel bij Hellas of Phoenix te kijken.
Echter gek genoeg associeer ik recreatielopen buiten totaal niet met atletiek.
Ik woon inderdaad in Utrecht.

Wel gekke plek om af te spreken in Transwijk... Daar zit toch niets moois in de buurt om te lopen?
Ik zou dan waarschijnlijk bij het Griftpark afspreken, lekker dichtbij. Ze trainen ook gewoon in het park, volgens mij doen ze geen duurloopjes in het bos ofzo. Maar Phoenix doet dat ook alleen maar af en toe, de rest is op de atletiekbaan volgens mij. Ik ga binnenkort een keer meelopen met het groepje van die vriendin, eens kijken of het bevalt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')