Maar zat je dan niet dag en nacht aan school? En kon je het ook tegelijk afronden?quote:Op donderdag 4 november 2010 20:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er is inderdaad een overgangsregeling voor mensen die aan de RuG al een graad hebben behaald in 2010/2011.
Als je nog geen graad hebt behaald - en dus twee tegelijk doet - is er niets aan de hand. Bij mij was alleen immers het probleem dat ik me niet voor de tweede kon inschrijven voordat ik formeel de eerste had afgerond
[..]
Het is veel werk als je daadwerkelijk 120 EC per jaar wilt gaan halen. Het is te doen, maar je moet er best wat voor opofferen.
Ik vond het een mooie uitdaging en interessant, maar ik zou het niet snel nog een keer doen![]()
Ok, des te beter voor Cortaxquote:Op donderdag 4 november 2010 20:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er is inderdaad een overgangsregeling voor mensen die aan de RuG al een graad hebben behaald in 2010/2011.
Als je nog geen graad hebt behaald - en dus twee tegelijk doet - is er niets aan de hand. Bij mij was alleen immers het probleem dat ik me niet voor de tweede kon inschrijven voordat ik formeel de eerste had afgerond
Zonder als een boos oud vrouwtje te willen klinken:quote:Op donderdag 4 november 2010 20:59 schreef Cortax het volgende:
In beginsel is dat geen overgangsregeling dacht ik, maar de politiek is zich wel bewust dat hiermee kan worden gespeeld door de studenten, door bijvoorbeeld van één van de opleidingen één vak of een scriptie open te laten, ik geloof dat men dat wel wilde aanpassen, maar dat lijkt me nogal ingewikkeld te worden.
Waar studiegenoten 3 weken van tevoren begonnen met studeren voor tentamenweken, begon ik 3 tot 4 maanden van tevoren aangezien ik 2 a 2,5x zoveel vakken had. Je leeft dan van tentamenperiode naar tentamenperiodequote:Op donderdag 4 november 2010 20:59 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Maar zat je dan niet dag en nacht aan school? En kon je het ook tegelijk afronden?
God, dan heb je ook twee scripties, wat een nachtmerrie!
Er zijn mensen die een scriptie leuk vindenquote:Op donderdag 4 november 2010 20:59 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Maar zat je dan niet dag en nacht aan school? En kon je het ook tegelijk afronden?
God, dan heb je ook twee scripties, wat een nachtmerrie!
Zo wil ik het doen, begin in februari aan mijn masters. Maar nog veel onduidelijkheid over de regeling, ook bij de Universiteit zelf.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:59 schreef Cortax het volgende:
In beginsel is dat geen overgangsregeling dacht ik, maar de politiek is zich wel bewust dat hiermee kan worden gespeeld door de studenten, door bijvoorbeeld van één van de opleidingen één vak of een scriptie open te laten, ik geloof dat men dat wel wilde aanpassen, maar dat lijkt me nogal ingewikkeld te worden.
Ik vind mijn onderwerp interessant, ik vind het gewoon lastig om me dit jaar nog te motiveren na het slopende afgelopen jaar. Zodra ik weer eenmaal in de scriptie zit gaat het prima (ik ben dus net weer begonnen).quote:Op donderdag 4 november 2010 21:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Er zijn mensen die een scriptie leuk vinden(zoals ikke..)
Pfff dat lijkt me wel heel lastig... Nou ik zie het wel, misschien is het over 2 jaar weer anders.. maar zou graag 2 masters willen doen, alleen al omdat het interessant is.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Waar studiegenoten 3 weken van tevoren begonnen met studeren voor tentamenweken, begon ik 3 tot 4 maanden van tevoren aangezien ik 2 a 2,5x zoveel vakken had. Je leeft dan van tentamenperiode naar tentamenperiode![]()
En ja, twee scripties is horror.
Ik vind het ook best wel debiel, iemand die een bacheloropleiding en daarna 2 masters doet en dat afrondt in 5 jaar zou dan dus voor die 2e master rond de 10.000 euro moeten betalen terwijl iemand die 6 jaar over z'n bachelor doet - niets daartegen hoor, moeten mensen zelf weten - kan elk jaar vrolijk wettelijk collegegeld overmaken. Vraag me dan af wat meer kost voor de maatschappij. Volgens mij heeft de maatschappij baat aan mensen die meerdere wetenschappen of opleidingsgebieden met elkaar verbinden.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:01 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Zonder als een boos oud vrouwtje te willen klinken:
het is ook een grof schandaal hoor, dat ze zo moeilijk doen. Waar in godsnaam haalt iemand 10000 euro oid vandaan? Je wordt afgestraft voor hard werken..
Daar zit ik inderdaad dus aan te denken.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:04 schreef Orbis het volgende:
Wat natuurlijk een optie is (of was, wie zal het zeggen) is met allebei tegelijk beginnen, maar van Master 1 alles doen op één vak na en van Master 2 niets doen op één vak na in het eerste jaar, en het tweede jaar andersom en de hele bups in één keer afronden.
Zo wil ik het doen, want twee masters echt volledig tegelijk is wel erg veel. Nouja, ik kijk wel hoe het te combineren valt.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:04 schreef Orbis het volgende:
Wat natuurlijk een optie is (of was, wie zal het zeggen) is met allebei tegelijk beginnen, maar van Master 1 alles doen op één vak na en van Master 2 niets doen op één vak na in het eerste jaar, en het tweede jaar andersom en de hele bups in één keer afronden.
Op zich is het ook niet verschrikkelijk, tenminste, je vindt het onderwerp vaak heel interessant, maar de stress x 2 is denk ik zwaar.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Er zijn mensen die een scriptie leuk vinden(zoals ikke..)
Ja inderdaad, ik vind de beslissing echt ondoordacht. Ik denk dat je beter consequenties kan stellen aan het niet op tijd afronden van de opleiding, maar ach... Wie ben ik?quote:Op donderdag 4 november 2010 21:05 schreef Cortax het volgende:
[..]
Ik vind het ook best wel debiel, iemand die een bacheloropleiding en daarna 2 masters doet en dat afrondt in 5 jaar zou dan dus voor die 2e master rond de 10.000 euro moeten betalen terwijl iemand die 6 jaar over z'n bachelor doet - niets daartegen hoor, moeten mensen zelf weten - kan elk jaar vrolijk wettelijk collegegeld overmaken. Vraag me dan af wat meer kost voor de maatschappij. Volgens mij heeft de maatschappij baat aan mensen die meerdere wetenschappen of opleidingsgebieden met elkaar verbinden.
Ik wel:quote:Op donderdag 4 november 2010 21:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik maak liever memo's/hele adviezen op het werk dan een scriptie, kweeni waarom.
Ik heb alleen nog op het hbo een scriptie geschreven,quote:Op donderdag 4 november 2010 21:09 schreef GDPP het volgende:
Ik vond het schrijven van de scriptie juist minder stressvol dan de gewone vakken..
Het werk gaat inhoudelijk minder diep? Niet zozeer. Ik ben nu bijvoorbeeld ook weer met een advies bezig (nuja, laten we zeggen dat ik een advies van een Big 4 kantoor aan het corrigeren ben) waarvoor ik echt alle jurisprudentie, besluiten, commentaren etc. voor nodig heb. Ik zou punt 1 dus niet zo stellig durven stellen.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik wel:
1) het werk gaat inhoudelijk veel minder diep
2) je doet werk niet voor jezelf, dus de gevolgen zijn minder erg als het mis gaat (ok carriere, maar dat is meer lange termijn)
3) als het mis gaat kun je het makkelijker corrigeren dan een scriptie oid
Waarom geen 60?quote:Op donderdag 4 november 2010 21:14 schreef Cortax het volgende:
Kan me voorstellen dat 60 ECTS bij Rechten in een semester echt best wel veel is. Volgend semester ga ik 44 EC doen, waaronder studentenrechtbank, ben benieuwd of ik dat allemaal red. Vind Rechten best wel intensief.
Gewoon knallen en alles tegelijk doen. Stiekem geeft het wel voldoeningquote:Op donderdag 4 november 2010 21:17 schreef Cortax het volgende:
Beetje ingewikkeld verhaal. Ben vorig jaar naar Berlijn geweest voor een semester en heb omdat het semester daar pas in april begint in semester 2a nog wat vakken kunnen doen, waardoor ik op 99 EC kwam. Toen leek het me wel nuttig om nog één vak te halen, omdat voor de studentenrechtbank minimaal 100 EC vereist is, dus toen heb ik vanuit Berlijn via videocollege het betrekkelijk makkelijke Rechtseconomie gevolgd. Vandaar dat ik nog maar een paar vakken erbij hoef te doen.
ad 1) Wat jij beschrijft vind ik inhoudelijk niet echt diep gaan eerlijk gezegd (geen filosofische, theoretische beschouwingen etc), het lijkt me wel veel en lastig werk dat wel. Maar ach, wat weet ik als broekkie eigenlijk van de rest van de studie?quote:Op donderdag 4 november 2010 21:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het werk gaat inhoudelijk minder diep? Niet zozeer. Ik ben nu bijvoorbeeld ook weer met een advies bezig (nuja, laten we zeggen dat ik een advies van een Big 4 kantoor aan het corrigeren ben) waarvoor ik echt alle jurisprudentie, besluiten, commentaren etc. voor nodig heb. Ik zou punt 1 dus niet zo stellig durven stellen.
2) De gevolgen zijn minder erg als het mis gaat? De gevolgen zijn juist veel erger t.o.v. je scriptie. Scriptie fout? Gewoon doorstrepen en overnieuw beginnen, je hebt toch tijd zat. Advies fout / fout uitgevoerd? Say hello to mr. aansprakelijkheidsverzekering.
3) Scriptie corrigeren is gewoon word openen, weghalen, er weer neerzetten. Je begeleider begeleidt je niet voor niets, hij corrigeert je dus ook. Een eenmaal uitgebracht en uitgevoerd advies moet gewoon helemaal hersteld worden
[..]
En ik ben nog steeds jaloers op dat videocollege!! Schijterds hier in Leiden!quote:Op donderdag 4 november 2010 21:17 schreef Cortax het volgende:
Toen leek het me wel nuttig om nog één vak te halen, omdat voor de studentenrechtbank minimaal 100 EC vereist is, dus toen heb ik vanuit Berlijn via videocollege het betrekkelijk makkelijke Rechtseconomie gevolgd.
Bij de internationale vakken snappen ze het idd, bij strafrecht hebben ze het nu 1 keer gedaan vanwege een overlap van het college met een ander vak. Maar ik blijf gewoon bij de vakgroepen zeuren of ze met digitale colleges gaan werken en waarom niet. Men is vrij bang dat studenten niet meer komen op college's, maar dat beeld klopt in feite niet.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:50 schreef Orbis het volgende:
Het wordt wel beter. Europees recht, strafrecht worden volgens mij beiden opgenomen, net zoals Internationaal recht dat werd.
1) Het gaat net zo diep dan wel soms dieper dan dat je op de uni krijgt. Filosofische krijg je sowieso vrijwel niet op de uni, laat staan in de praktijk.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
ad 1) Wat jij beschrijft vind ik inhoudelijk niet echt diep gaan eerlijk gezegd (geen filosofische, theoretische beschouwingen etc), het lijkt me wel veel en lastig werk dat wel. Maar ach, wat weet ik als broekkie eigenlijk van de rest van de studie?![]()
En misschien is Rechten wel veel meer een beroepsopleiding dan ik denk... Wat ik vertelde is wat ik merk bij vrienden die zijn gaan werken. Die doen veel meer korte adviesjes etc. die minder diep gaan.
ad 2) Ik trek dan de vergelijking dat je een onvoldoende voor je scriptie krijgt met een advies dat fout is.
ad 3) Op het werk zijn er veel meer momenten dat jij (of anderen) je werk kunnen corrigeren. Ik trek de vergelijking met dat als je een scriptie (of een lastige paper) hebt afgeleverd voor beoordeling en je hier een onvoldoende voor krijgt met een advies dat je aan je baas geeft. Bij de scriptie/lastige paper krijg je een cijfer en hoogstens een herkansing. Bij een advies krijg je het terug van je baas oid en is je baas hoogstens een beetje niet blij.
(scriptie is een beetje slecht voorbeeld want dat is een iteratief proces, maar toch)
Kwaliteit is altijd oke, service is goed, prijzen zijn ook niet verkeerd: ik kan het wel aanraden jaquote:Op vrijdag 5 november 2010 12:44 schreef mango_cream het volgende:
Oh en een vraag in het algemeen: Hebben jullie ervaring met het bestellen van tweedehands boeken via bol.com? Is dit aan te raden?
Lijkt me echt tofquote:Op vrijdag 5 november 2010 08:49 schreef Maharbal het volgende:
Je zou m'n bureau eens moeten zien. Aan de hand van commentaren, theorien, jurisprudentie etc. maak je je plan en ga je aan de slag. Maar nee, het is inderdaad lang niet altijd een heel wetenschappelijk betoog. Uiteindelijk moet het ook praktisch werkbaar / bruikbaar zijn![]()
Uiteindelijk moet je zelf ook overwegingen maken of iets - in het licht van de theorie etc - wel of niet kan. Het antwoord is - in tegenstelling tot een tentamen - in de praktijk helaas niet altijd meteen duidelijk en ingekaderd, er zijn vaak meerdere opties.
2,9? wtfquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:23 schreef Kimochi het volgende:
Bedrijfseconomie gehaald, 2,9 ECTS binnen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |