abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 november 2010 @ 21:02:32 #251
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_88341210
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 20:59 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Maar zat je dan niet dag en nacht aan school? En kon je het ook tegelijk afronden?

God, dan heb je ook twee scripties, wat een nachtmerrie! :P
Er zijn mensen die een scriptie leuk vinden :) (zoals ikke..)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_88341249
quote:
1.gif Op donderdag 4 november 2010 20:59 schreef Cortax het volgende:
In beginsel is dat geen overgangsregeling dacht ik, maar de politiek is zich wel bewust dat hiermee kan worden gespeeld door de studenten, door bijvoorbeeld van één van de opleidingen één vak of een scriptie open te laten, ik geloof dat men dat wel wilde aanpassen, maar dat lijkt me nogal ingewikkeld te worden.
Zo wil ik het doen, begin in februari aan mijn masters. Maar nog veel onduidelijkheid over de regeling, ook bij de Universiteit zelf.
pi_88341287
quote:
Op donderdag 4 november 2010 21:02 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik vind mijn onderwerp interessant, ik vind het gewoon lastig om me dit jaar nog te motiveren na het slopende afgelopen jaar. Zodra ik weer eenmaal in de scriptie zit gaat het prima (ik ben dus net weer begonnen).

Ik maak liever memo's/hele adviezen op het werk dan een scriptie, kweeni waarom.
pi_88341321
Wat natuurlijk een optie is (of was, wie zal het zeggen) is met allebei tegelijk beginnen, maar van Master 1 alles doen op één vak na en van Master 2 niets doen op één vak na in het eerste jaar, en het tweede jaar andersom en de hele bups in één keer afronden.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_88341401
quote:
Op donderdag 4 november 2010 21:02 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Waar studiegenoten 3 weken van tevoren begonnen met studeren voor tentamenweken, begon ik 3 tot 4 maanden van tevoren aangezien ik 2 a 2,5x zoveel vakken had. Je leeft dan van tentamenperiode naar tentamenperiode :P

En ja, twee scripties is horror.
Pfff dat lijkt me wel heel lastig... Nou ik zie het wel, misschien is het over 2 jaar weer anders.. maar zou graag 2 masters willen doen, alleen al omdat het interessant is.
pi_88341408
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:01 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Zonder als een boos oud vrouwtje te willen klinken:
het is ook een grof schandaal hoor, dat ze zo moeilijk doen. Waar in godsnaam haalt iemand 10000 euro oid vandaan? Je wordt afgestraft voor hard werken..
Ik vind het ook best wel debiel, iemand die een bacheloropleiding en daarna 2 masters doet en dat afrondt in 5 jaar zou dan dus voor die 2e master rond de 10.000 euro moeten betalen terwijl iemand die 6 jaar over z'n bachelor doet - niets daartegen hoor, moeten mensen zelf weten - kan elk jaar vrolijk wettelijk collegegeld overmaken. Vraag me dan af wat meer kost voor de maatschappij. Volgens mij heeft de maatschappij baat aan mensen die meerdere wetenschappen of opleidingsgebieden met elkaar verbinden.

quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:04 schreef Orbis het volgende:
Wat natuurlijk een optie is (of was, wie zal het zeggen) is met allebei tegelijk beginnen, maar van Master 1 alles doen op één vak na en van Master 2 niets doen op één vak na in het eerste jaar, en het tweede jaar andersom en de hele bups in één keer afronden.
Daar zit ik inderdaad dus aan te denken.
pi_88341480
quote:
1.gif Op donderdag 4 november 2010 21:04 schreef Orbis het volgende:
Zo wil ik het doen, want twee masters echt volledig tegelijk is wel erg veel. Nouja, ik kijk wel hoe het te combineren valt.
pi_88341524
quote:
Op donderdag 4 november 2010 21:02 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Op zich is het ook niet verschrikkelijk, tenminste, je vindt het onderwerp vaak heel interessant, maar de stress x 2 is denk ik zwaar.
pi_88341636
Ik vond het schrijven van de scriptie juist minder stressvol dan de gewone vakken. :P.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_88341710
quote:
Op donderdag 4 november 2010 21:05 schreef Cortax het volgende:

[..]

Ik vind het ook best wel debiel, iemand die een bacheloropleiding en daarna 2 masters doet en dat afrondt in 5 jaar zou dan dus voor die 2e master rond de 10.000 euro moeten betalen terwijl iemand die 6 jaar over z'n bachelor doet - niets daartegen hoor, moeten mensen zelf weten - kan elk jaar vrolijk wettelijk collegegeld overmaken. Vraag me dan af wat meer kost voor de maatschappij. Volgens mij heeft de maatschappij baat aan mensen die meerdere wetenschappen of opleidingsgebieden met elkaar verbinden.

Ja inderdaad, ik vind de beslissing echt ondoordacht. Ik denk dat je beter consequenties kan stellen aan het niet op tijd afronden van de opleiding, maar ach... Wie ben ik? :P
  donderdag 4 november 2010 @ 21:11:40 #261
124676 RobertoCarlos
pi_88341736
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:03 schreef Maharbal het volgende:

[..]
Ik maak liever memo's/hele adviezen op het werk dan een scriptie, kweeni waarom.
Ik wel:
1) het werk gaat inhoudelijk veel minder diep
2) je doet werk niet voor jezelf, dus de gevolgen zijn minder erg als het mis gaat (ok carriere, maar dat is meer lange termijn)
3) als het mis gaat kun je het makkelijker corrigeren dan een scriptie oid
pi_88341761
Ik ervaar de scriptie niet zozeer als stressvol. Het enige stressvolle eraan zijn mijn zelf-opgelegde deadlines die ik telkens overschrijd :P
pi_88341831
quote:
Op donderdag 4 november 2010 21:09 schreef GDPP het volgende:
Ik vond het schrijven van de scriptie juist minder stressvol dan de gewone vakken. :P.
Ik heb alleen nog op het hbo een scriptie geschreven,
en dat was echt stressen. Dat kwam ook omdat er gedoe was met de begeleiders hoor, de ene moest weg en de ander vond ineens alles wat ik had niet goed. Gelukkig is het goed gekomen, :P
  donderdag 4 november 2010 @ 21:13:54 #264
124676 RobertoCarlos
pi_88341857
Het meest klote aan een scriptie is de beginfase, waar je een plan moet hebben voor het onderzoek, zeg maar het research proposal. Als ik eenmaal een goed plan van aanpak heb, is het verder een kwestie van uitvoeren en af en toe bijstellen. Pagina's inkloppen lukt me wel :P

(gaat het draadje ineens snel he? :) )
pi_88341877
Kan me voorstellen dat 60 ECTS bij Rechten in een semester echt best wel veel is. Volgend semester ga ik 44 EC doen, waaronder studentenrechtbank, ben benieuwd of ik dat allemaal red. Vind Rechten best wel intensief.
pi_88341905
quote:
Op donderdag 4 november 2010 21:11 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik wel:
1) het werk gaat inhoudelijk veel minder diep
2) je doet werk niet voor jezelf, dus de gevolgen zijn minder erg als het mis gaat (ok carriere, maar dat is meer lange termijn)
3) als het mis gaat kun je het makkelijker corrigeren dan een scriptie oid
Het werk gaat inhoudelijk minder diep? Niet zozeer. Ik ben nu bijvoorbeeld ook weer met een advies bezig (nuja, laten we zeggen dat ik een advies van een Big 4 kantoor aan het corrigeren ben) waarvoor ik echt alle jurisprudentie, besluiten, commentaren etc. voor nodig heb. Ik zou punt 1 dus niet zo stellig durven stellen.

2) De gevolgen zijn minder erg als het mis gaat? De gevolgen zijn juist veel erger t.o.v. je scriptie. Scriptie fout? Gewoon doorstrepen en overnieuw beginnen, je hebt toch tijd zat. Advies fout / fout uitgevoerd? Say hello to mr. aansprakelijkheidsverzekering.

3) Scriptie corrigeren is gewoon word openen, weghalen, er weer neerzetten. Je begeleider begeleidt je niet voor niets, hij corrigeert je dus ook. Een eenmaal uitgebracht en uitgevoerd advies moet gewoon helemaal hersteld worden

:s)

quote:
Op donderdag 4 november 2010 21:14 schreef Cortax het volgende:
Kan me voorstellen dat 60 ECTS bij Rechten in een semester echt best wel veel is. Volgend semester ga ik 44 EC doen, waaronder studentenrechtbank, ben benieuwd of ik dat allemaal red. Vind Rechten best wel intensief.
Waarom geen 60?
pi_88342046
Beetje ingewikkeld verhaal. Ben vorig jaar naar Berlijn geweest voor een semester en heb omdat het semester daar pas in april begint in semester 2a nog wat vakken kunnen doen, waardoor ik op 99 EC kwam. Toen leek het me wel nuttig om nog één vak te halen, omdat voor de studentenrechtbank minimaal 100 EC vereist is, dus toen heb ik vanuit Berlijn via videocollege het betrekkelijk makkelijke Rechtseconomie gevolgd. Vandaar dat ik nog maar een paar vakken erbij hoef te doen.
pi_88342083
quote:
Op donderdag 4 november 2010 21:17 schreef Cortax het volgende:
Beetje ingewikkeld verhaal. Ben vorig jaar naar Berlijn geweest voor een semester en heb omdat het semester daar pas in april begint in semester 2a nog wat vakken kunnen doen, waardoor ik op 99 EC kwam. Toen leek het me wel nuttig om nog één vak te halen, omdat voor de studentenrechtbank minimaal 100 EC vereist is, dus toen heb ik vanuit Berlijn via videocollege het betrekkelijk makkelijke Rechtseconomie gevolgd. Vandaar dat ik nog maar een paar vakken erbij hoef te doen.
Gewoon knallen en alles tegelijk doen. Stiekem geeft het wel voldoening :Y
pi_88342176
Dat zeker, doe nu ook al een tweede studie, verzuip op sommige momenten in de studie, maar na de tentamenperiode ben ik toch altijd wel zeer opgewekt, en heb opzich nog voldoende tijd om andere dingen te doen en te werken.
  donderdag 4 november 2010 @ 22:37:41 #270
124676 RobertoCarlos
pi_88346183
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:14 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het werk gaat inhoudelijk minder diep? Niet zozeer. Ik ben nu bijvoorbeeld ook weer met een advies bezig (nuja, laten we zeggen dat ik een advies van een Big 4 kantoor aan het corrigeren ben) waarvoor ik echt alle jurisprudentie, besluiten, commentaren etc. voor nodig heb. Ik zou punt 1 dus niet zo stellig durven stellen.

2) De gevolgen zijn minder erg als het mis gaat? De gevolgen zijn juist veel erger t.o.v. je scriptie. Scriptie fout? Gewoon doorstrepen en overnieuw beginnen, je hebt toch tijd zat. Advies fout / fout uitgevoerd? Say hello to mr. aansprakelijkheidsverzekering.

3) Scriptie corrigeren is gewoon word openen, weghalen, er weer neerzetten. Je begeleider begeleidt je niet voor niets, hij corrigeert je dus ook. Een eenmaal uitgebracht en uitgevoerd advies moet gewoon helemaal hersteld worden

:s)
[..]
ad 1) Wat jij beschrijft vind ik inhoudelijk niet echt diep gaan eerlijk gezegd (geen filosofische, theoretische beschouwingen etc), het lijkt me wel veel en lastig werk dat wel. Maar ach, wat weet ik als broekkie eigenlijk van de rest van de studie? :)
En misschien is Rechten wel veel meer een beroepsopleiding dan ik denk.. :@ . Wat ik vertelde is wat ik merk bij vrienden die zijn gaan werken. Die doen veel meer korte adviesjes etc. die minder diep gaan.

ad 2) Ik trek dan de vergelijking dat je een onvoldoende voor je scriptie krijgt met een advies dat fout is.

ad 3) Op het werk zijn er veel meer momenten dat jij (of anderen) je werk kunnen corrigeren. Ik trek de vergelijking met dat als je een scriptie (of een lastige paper) hebt afgeleverd voor beoordeling en je hier een onvoldoende voor krijgt met een advies dat je aan je baas geeft. Bij de scriptie/lastige paper krijg je een cijfer en hoogstens een herkansing. Bij een advies krijg je het terug van je baas oid en is je baas hoogstens een beetje niet blij.
(scriptie is een beetje slecht voorbeeld want dat is een iteratief proces, maar toch)
  donderdag 4 november 2010 @ 22:41:13 #271
124676 RobertoCarlos
pi_88346363
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:17 schreef Cortax het volgende:
Toen leek het me wel nuttig om nog één vak te halen, omdat voor de studentenrechtbank minimaal 100 EC vereist is, dus toen heb ik vanuit Berlijn via videocollege het betrekkelijk makkelijke Rechtseconomie gevolgd.
En ik ben nog steeds jaloers op dat videocollege!! Schijterds hier in Leiden! :(
Ik vraag af en toe voor een collegereeks of ze videocolleges gaan doen, maar dat gaat allemaal heeel moeilijk..
pi_88346814
Het wordt wel beter. Europees recht, strafrecht worden volgens mij beiden opgenomen, net zoals Internationaal recht dat werd.
  donderdag 4 november 2010 @ 23:08:52 #273
124676 RobertoCarlos
pi_88347579
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:50 schreef Orbis het volgende:
Het wordt wel beter. Europees recht, strafrecht worden volgens mij beiden opgenomen, net zoals Internationaal recht dat werd.
Bij de internationale vakken snappen ze het idd, bij strafrecht hebben ze het nu 1 keer gedaan vanwege een overlap van het college met een ander vak. Maar ik blijf gewoon bij de vakgroepen zeuren of ze met digitale colleges gaan werken en waarom niet. Men is vrij bang dat studenten niet meer komen op college's, maar dat beeld klopt in feite niet.
pi_88347759
Oh, is het bij strafrecht geen vast ding? Balen, dat wordt dan aantekeningen bietsen volgende week :P .
pi_88353348
quote:
Op donderdag 4 november 2010 22:37 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

ad 1) Wat jij beschrijft vind ik inhoudelijk niet echt diep gaan eerlijk gezegd (geen filosofische, theoretische beschouwingen etc), het lijkt me wel veel en lastig werk dat wel. Maar ach, wat weet ik als broekkie eigenlijk van de rest van de studie? :)
En misschien is Rechten wel veel meer een beroepsopleiding dan ik denk.. :@ . Wat ik vertelde is wat ik merk bij vrienden die zijn gaan werken. Die doen veel meer korte adviesjes etc. die minder diep gaan.

ad 2) Ik trek dan de vergelijking dat je een onvoldoende voor je scriptie krijgt met een advies dat fout is.

ad 3) Op het werk zijn er veel meer momenten dat jij (of anderen) je werk kunnen corrigeren. Ik trek de vergelijking met dat als je een scriptie (of een lastige paper) hebt afgeleverd voor beoordeling en je hier een onvoldoende voor krijgt met een advies dat je aan je baas geeft. Bij de scriptie/lastige paper krijg je een cijfer en hoogstens een herkansing. Bij een advies krijg je het terug van je baas oid en is je baas hoogstens een beetje niet blij.
(scriptie is een beetje slecht voorbeeld want dat is een iteratief proces, maar toch)
1) Het gaat net zo diep dan wel soms dieper dan dat je op de uni krijgt. Filosofische krijg je sowieso vrijwel niet op de uni, laat staan in de praktijk.

Waarom het niet theoretisch zou zijn snap ik niet. Of denk je dat je tijdens het werk nooit weer een boek opentrekt? Je zou m'n bureau eens moeten zien. Aan de hand van commentaren, theorien, jurisprudentie etc. maak je je plan en ga je aan de slag. Maar nee, het is inderdaad lang niet altijd een heel wetenschappelijk betoog. Uiteindelijk moet het ook praktisch werkbaar / bruikbaar zijn :s)

Uiteindelijk moet je zelf ook overwegingen maken of iets - in het licht van de theorie etc - wel of niet kan. Het antwoord is - in tegenstelling tot een tentamen - in de praktijk helaas niet altijd meteen duidelijk en ingekaderd, er zijn vaak meerdere opties.

2) Als je een onvoldoende krijgt voor je scriptie ben je - pardon my french - lichtelijk verstandelijk beperkt. Je hebt legio mogelijkheden om het door je begeleider na te laten kijken / verbeteren alvorens je het inlevert :P.

3) Zelfde geldt voor scriptie. Nogmaals, het schrijven van een scriptie is niet iets dat je in 1x goed moet doen. Je begeleider bekijkt het grondig, geeft zonodig tips om het te verbeteren en bespreekt zelfs hoe je je cijfer wat kunt ophogen door het e.e.a. aan te vullen etc.

Mijn baas gaat er vanuit dat mijn advies goed doordacht is. Hij heeft niet de tijd om al mijn uitzoekwerk en gedachtes overnieuw na te gaan, daar ben ik voor. Dus tenzij het fundamenteel fout is, zal ik er van hem niet zoveel van horen. Maar als dat advies is uitgebracht en uitgevoerd en het is toch fout...dan gaat de klant zijn schade op mij willen verhalen :P

Ik heb het idee dat je denkt dat een scriptie heel erg zwart of wit voldoende of onvoldoende is (uiteindelijk wel ja). Maar het is echt een proces dat (als je begeleider niet verzaakt :P) grotendeels wordt bewaakt door je begeleider. Jij moet het wel doen, maar hij of zij kan je wel sturen. Natuurlijk heb ik dat ook met collega's, maar er is niemand die jou een onvoldoende dan wel voldoende geeft voor je eindresultaat.

Maar we hoeven elkaar niet te overtuigen. Laten we zeggen dat ik werken t.o.v. een scriptie/studie niet zo ervaar als jij :)
pi_88360527
Hee allemaal, zijn er nog derdejaars studenten van de UU? Of die in ieder geval Kernvak Privaatrecht 2 al hebben gehad? Krijg net een mail dat ik nog 2 boeken moet bestellen,
kosten: 73,- extra. Ik vraag me af of we die boeken wel uberhaupt allemaal gaan gebruiken?
De jurisprudentiebundel lijkt me logisch, maar lees je echt én Zwaartepunten van het vermogensrecht, én Rechtshandeling en overeenkomst én Verbintenissen uit de wet en schadevergoeding??

Oh en een vraag in het algemeen: Hebben jullie ervaring met het bestellen van tweedehands boeken via bol.com? Is dit aan te raden?

En nog een vraag (haha, sorry!) We mogen kiezen uit de 8e en 9e druk van het boek Zwaartepunten van het vermogensrecht, maar is het wel slim om dan de 8e te nemen?

Thanks so much alvast ;)
  vrijdag 5 november 2010 @ 16:23:11 #277
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_88368996
Bedrijfseconomie gehaald, 2,9 ECTS binnen. *O* :')
pi_88370755
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:44 schreef mango_cream het volgende:

Oh en een vraag in het algemeen: Hebben jullie ervaring met het bestellen van tweedehands boeken via bol.com? Is dit aan te raden?
Kwaliteit is altijd oke, service is goed, prijzen zijn ook niet verkeerd: ik kan het wel aanraden ja ;)
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_88370926
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 08:49 schreef Maharbal het volgende:
Je zou m'n bureau eens moeten zien. Aan de hand van commentaren, theorien, jurisprudentie etc. maak je je plan en ga je aan de slag. Maar nee, het is inderdaad lang niet altijd een heel wetenschappelijk betoog. Uiteindelijk moet het ook praktisch werkbaar / bruikbaar zijn :s)

Uiteindelijk moet je zelf ook overwegingen maken of iets - in het licht van de theorie etc - wel of niet kan. Het antwoord is - in tegenstelling tot een tentamen - in de praktijk helaas niet altijd meteen duidelijk en ingekaderd, er zijn vaak meerdere opties.
Lijkt me echt tof :D

Wat doe je?
pi_88370999
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 16:23 schreef Kimochi het volgende:
Bedrijfseconomie gehaald, 2,9 ECTS binnen. *O* :')
2,9? wtf :')
  vrijdag 5 november 2010 @ 18:39:00 #281
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_88373365
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:17 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

2,9? wtf :')
Rechtseconomie + bedrijfseconomie vormen samen het vak Economie van 10 ECTS. Aangezien Bedrijfseconomie voor 2/7 meetelt schijnt het vak zelf 2,9 ECTS waard te zijn... Only in Leiden. *O*
pi_88374582
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:09 schreef aardappel het volgende:

[..]

Kwaliteit is altijd oke, service is goed, prijzen zijn ook niet verkeerd: ik kan het wel aanraden ja ;)
Dus wel op tijd enzo? En denk je dat als er staat dat je de 8e druk of de 9e druk van een boek mag hebben, het toch af te raden is de oudere druk te nemen?
  vrijdag 5 november 2010 @ 19:30:51 #283
124676 RobertoCarlos
pi_88375157
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 08:49 schreef Maharbal het volgende:

[..]
Maar we hoeven elkaar niet te overtuigen. Laten we zeggen dat ik werken t.o.v. een scriptie/studie niet zo ervaar als jij :)
O maar het is niet de bedoeling om jou te overtuigen hoor, gewoon ideeën uitwisselen. Enne, ik werk niet (echt) maar heb wel van andere werkenden gezien dat zij 'simpeler' werk doen dan wat ze in de studie kregen. Maar het verschil van inzicht komt denk ik omdat ik werken vergelijk met politicologie, daar zit bijv. wel veel filosofie en theoretische beschouwingen in mijn papers. Misschien is rechten dan toch veel meer een beroepsopleiding ;) :O
Maar goed, genoeg hierover! :s)

@Kimochi: gefeli! w/
pi_88384393
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 19:14 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Dus wel op tijd enzo? En denk je dat als er staat dat je de 8e druk of de 9e druk van een boek mag hebben, het toch af te raden is de oudere druk te nemen?
Als het niet te substantieel veel scheelt qua prijs zou ik sowieso voor de nieuwe gaan. Zonde om het op die paar euro te laten aankomen, en het gaat over Brahn/Reehuis toch? Zou ik gewoon de 9e van nemen.
pi_88403866
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:39 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Rechtseconomie + bedrijfseconomie vormen samen het vak Economie van 10 ECTS. Aangezien Bedrijfseconomie voor 2/7 meetelt schijnt het vak zelf 2,9 ECTS waard te zijn... Only in Leiden. *O*
Oh oke vage sjit :P Heb dat vak zelf niet gehad (in Leiden).
pi_88409946
Mensen, kies gewoon de minor economie! Geen bedrijfseconomie, en voor rechtseconomie alleen maar een paper schrijven. Bovendien is het vak dan gewoon 5 ECTS waard, geen 2,9-onzin :P .
pi_88410584
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 19:28 schreef Orbis het volgende:
Mensen, kies gewoon de minor economie! Geen bedrijfseconomie, en voor rechtseconomie alleen maar een paper schrijven. Bovendien is het vak dan gewoon 5 ECTS waard, geen 2,9-onzin :P .
Lol maar dan heb je weer accounting en control en andere vage vakken, nein danke xD
pi_88416197
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 22:45 schreef Cortax het volgende:

[..]

Als het niet te substantieel veel scheelt qua prijs zou ik sowieso voor de nieuwe gaan. Zonde om het op die paar euro te laten aankomen, en het gaat over Brahn/Reehuis toch? Zou ik gewoon de 9e van nemen.
Het scheelt behoorlijk wat maar ik neem toch maar de nieuwe, heb nog niet eerder tweedehands boeken gehad en t lijkt me toch drama..
pi_88428209
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 19:46 schreef MiFi het volgende:

[..]

Lol maar dan heb je weer accounting en control en andere vage vakken, nein danke xD
Nee, alsjeblief niet. Dan zou ik er al lang mee gestopt zijn ;) . Het zijn meer algemeen economische vakken, allemaal theorie. Ik heb nog geen berekening hoeven doen in de afgelopen drie jaar.
pi_88456649
Zeg, stel dat je de master Strafrecht wil doen.

Welke universiteit in Nederland moet je dan hebben? Ik kan me voorstellen dat een bepaalde universiteit er goed voor aangeschreven staat, of juist niet. Misschien maakt het ook wel niet zoveel uit. Maar misschien ook weer wel. :D
pi_88465089
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:15 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Lijkt me echt tof :D

Wat doe je?
Ik ben Fiscalist :)

Over Bol.com:

Goede ervaringen mee. Vrijwel altijd op tijd, correcte afhandeling, boeken waren altijd wel netjes etc.
  maandag 8 november 2010 @ 17:05:04 #292
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_88478434
Ik moet even heel snel iets weten: weet iemand of verordening 1/2003 EG in de wettenbundel staat?
pi_88478787
quote:
2s.gif Op maandag 8 november 2010 17:05 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik moet even heel snel iets weten: weet iemand of verordening 1/2003 EG in de wettenbundel staat?
Nope, staat er niet in.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  maandag 8 november 2010 @ 18:18:32 #294
124676 RobertoCarlos
pi_88481110
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:33 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Over Bol.com:

Goede ervaringen mee. Vrijwel altijd op tijd, correcte afhandeling, boeken waren altijd wel netjes etc.
Hier ook goede ervaringen. Ik bestelde pas een Engelstalig boek bij amazon.com, maar dat kwam met een hernia aan. Het terugsturen kostte meer geld dan dat ik daarvoor terug kreeg en ik kan eigenlijk nergens daarover terecht. Van nu af aan dus gewoon maar bol.com
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:11:38 #295
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_88529418
Volgens mij heb ik mijn tentamen Europees recht gerockt vandaag! *O* Alleen heb ik de laatste vraag helemaal niet kunnen maken wegens tijdgebrek, echt doodzonde, eerste keer ooit dat ik dat had. Maarja... bij de rest iig overal vrij overtuigd wat ingevuld! Dus we wachten af :)
pi_88530352
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef Eva4Evah het volgende:
Volgens mij heb ik mijn tentamen Europees recht gerockt vandaag! *O* Alleen heb ik de laatste vraag helemaal niet kunnen maken wegens tijdgebrek, echt doodzonde, eerste keer ooit dat ik dat had. Maarja... bij de rest iig overal vrij overtuigd wat ingevuld! Dus we wachten af :)
Haha, goed zo!! Heb je al je meerkeuze vragen nagekeken?

[ Bericht 0% gewijzigd door mango_cream op 09-11-2010 21:02:18 ]
pi_88538453
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
pi_88541032
Heeft iemand de antwoorden van het tentamen van Verbintenissenrecht 2008 (Uni Leiden)? Zo niet, kan iemand mij even met deze opgaven helpen. Ik heb van deze vragen geen antwoorden.

Fabers, fabrikant van computers, wil zijn bedrijfspand laten schilderen en van nieuwe
waterleidingen laten voorzien. Op 2 maart 2008 ontvangt hij van Zeegers B.V. een
offerte. Fabers, die vier werknemers in dienst heeft, doet regelmatig zaken met
Zeegers.
Op 7 augustus start Zeegers de werkzaamheden. Op 13 augustus wordt door Post,
een werknemer van Zeegers, een foutieve handeling verricht bij het afsluiten van de
oude waterleidingen, waardoor een overstroming plaats vindt. Hierdoor raken
verscheidene computers van Fabers ernstig beschadigd. De schade aan de computers
bedraagt ¤ 32.000.Op de overeenkomst zijn de algemene voorwaarden van Zeegers van toepassing, die aan
Fabers ter hand gesteld zijn. ln deze algemene voorwaarden is het volgende beOing
opgenomen:
De aansprakelijkheid voor schade, ontstaan door werkzaamheden
van het bedríjf is beperkt tot de helÍt van het factuurbedrag.
Wanneer Fabers Zeegers aanspreekt tot vergoeding van zijn volledige schade ad ¤ 32.000,
beroept Zeegers zich op de bovengemelde exoneratie-clausule.
/
Vraag 3 "'
Op grónd van welk(e) artikel(en) kan Fabers zich verweren tegen het beroep Qp de
exoneratieratie-clausule en hoebeoordeelt u dit verweer van Fabers?Í

Ik zou zeggen dat via de reflexwerking hij beroep kan doen op 6:33a jo 6:237f en dat dus het exoneratieclausule geen werking heeft. Ze doen wel regelmatig zaken, heeft dat nog enige invloed?

Op 10 septeínber 2008, als de helft van de klus geklaard is, geeft Zeegers aan Fabers te
kennen dat hij de werkzaamheden tijdelijk moet staken vanwege een onoplosbaar
personeelstekort. Zeegers deelt mede, de werkzaamheden niet voor medio oktober te
kunnen hervatten. Fabers wenst vast te houden aan de datum van 30 september 200g
waarop het werk gereed zouzijn. Na diverse inspanningen vindt Fabers op 14 september
2008 het bedrijf Scholten bereid de werkzaamheden te voltooien. De inschakeling van het
bedrijf van Scholten kost Fabers echter ¤ 1.000 extra. Fabers wenst af te zien van de
overeenkomst met Zeegers voor zover deze nog niet is uitgevoerd en stelt Zeegers
aansprakelijk voor de ¤ 1.000 die hij extra dient te betalen aan scholten.
Vraag 4
Kan Fabers de overeenkomst met Zeegers op 15 september 2008 ontbinden?

Er is sprake van tijdelijke onmogelijkheid dus er is geen verzuim vereist, dus hij kan ontbinden via 6:265 (toch?).

Vraag 5
Kan Fabers met succes op 15 september¤ 1.000 schadevergoeding vorderen van Zeegers?

Ja via 7:74. Volgens mij komt hier geen overmacht om de hoek kijken, want dit is wel redelijk op te lossen door meer mensen aan te nemen?

De'schoonVader van Selier, Gelders, heéft onlangs èen grachtenpand gekocht. Het geeft de
binnenhuisarchitect Arends opdracht zijn woonkamer op te knappen en volgens de nieuwste
trends in te richten. Omdat Arends zich uitsluitend met het design van de woonkamer
bezighoudt, geeft Arends het schilder- en behangbedrijf Deecoo opdracht de kamer te
schilderen en te behangen. Deecoo laat het schilderwerk verrichten door zijn werknemers
Milan en Boris. Na een week gaat het mis. Wanneer Milan op de steiger van Deecoo staat,
stort deze in. Milan komt met de schrik vrij, maar de ingestorte stellage raakt een in de hoek
weggezet schilderij van Karel Appel toebehorend aan Gelders, dat onherstelbaar vernield
wordt. De schade aan het schilderij bedraagt ¤ 50.000.
Vasi komt te siaan dat de stellage is ingestort door verwijtbaar optreden van Boris, die
enkele veiligheidspennen niet heeft vastgezet.
Vraag 5
Gelders wil zijn schade vergoed zien. Wie kan hij daartoe met succes aanspreken? U kunt
volstaan met het noemen van de aansprakelijke persoon of personen en de relevante
buitencontractuele rechtsgrond (en).

Ik denk Deecoo ogv 6:170 en Boris ogv 6:162. Arends is toch niet aansprakelijk???

Alvast bedankt ^O^
pi_88541080
quote:
Haha ben kijken. Echt grappig
pi_88542227
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 00:07 schreef Warren het volgende:
Heeft iemand de antwoorden van het tentamen van Verbintenissenrecht 2008 (Uni Leiden)? Zo niet, kan iemand mij even met deze opgaven helpen. Ik heb van deze vragen geen antwoorden.

Fabers, fabrikant van computers, wil zijn bedrijfspand laten schilderen en van nieuwe
waterleidingen laten voorzien. Op 2 maart 2008 ontvangt hij van Zeegers B.V. een
offerte. Fabers, die vier werknemers in dienst heeft, doet regelmatig zaken met
Zeegers.
Op 7 augustus start Zeegers de werkzaamheden. Op 13 augustus wordt door Post,
een werknemer van Zeegers, een foutieve handeling verricht bij het afsluiten van de
oude waterleidingen, waardoor een overstroming plaats vindt. Hierdoor raken
verscheidene computers van Fabers ernstig beschadigd. De schade aan de computers
bedraagt ¤ 32.000.Op de overeenkomst zijn de algemene voorwaarden van Zeegers van toepassing, die aan
Fabers ter hand gesteld zijn. ln deze algemene voorwaarden is het volgende beOing
opgenomen:
De aansprakelijkheid voor schade, ontstaan door werkzaamheden
van het bedríjf is beperkt tot de helÍt van het factuurbedrag.
Wanneer Fabers Zeegers aanspreekt tot vergoeding van zijn volledige schade ad ¤ 32.000,
beroept Zeegers zich op de bovengemelde exoneratie-clausule.
/
Vraag 3 "'
Op grónd van welk(e) artikel(en) kan Fabers zich verweren tegen het beroep Qp de
exoneratieratie-clausule en hoebeoordeelt u dit verweer van Fabers?Í

Ik zou zeggen dat via de reflexwerking hij beroep kan doen op 6:33a jo 6:237f en dat dus het exoneratieclausule geen werking heeft. Ze doen wel regelmatig zaken, heeft dat nog enige invloed?

Op 10 septeínber 2008, als de helft van de klus geklaard is, geeft Zeegers aan Fabers te
kennen dat hij de werkzaamheden tijdelijk moet staken vanwege een onoplosbaar
personeelstekort. Zeegers deelt mede, de werkzaamheden niet voor medio oktober te
kunnen hervatten. Fabers wenst vast te houden aan de datum van 30 september 200g
waarop het werk gereed zouzijn. Na diverse inspanningen vindt Fabers op 14 september
2008 het bedrijf Scholten bereid de werkzaamheden te voltooien. De inschakeling van het
bedrijf van Scholten kost Fabers echter ¤ 1.000 extra. Fabers wenst af te zien van de
overeenkomst met Zeegers voor zover deze nog niet is uitgevoerd en stelt Zeegers
aansprakelijk voor de ¤ 1.000 die hij extra dient te betalen aan scholten.
Vraag 4
Kan Fabers de overeenkomst met Zeegers op 15 september 2008 ontbinden?

Er is sprake van tijdelijke onmogelijkheid dus er is geen verzuim vereist, dus hij kan ontbinden via 6:265 (toch?).

Vraag 5
Kan Fabers met succes op 15 september¤ 1.000 schadevergoeding vorderen van Zeegers?

Ja via 7:74. Volgens mij komt hier geen overmacht om de hoek kijken, want dit is wel redelijk op te lossen door meer mensen aan te nemen?

De'schoonVader van Selier, Gelders, heéft onlangs èen grachtenpand gekocht. Het geeft de
binnenhuisarchitect Arends opdracht zijn woonkamer op te knappen en volgens de nieuwste
trends in te richten. Omdat Arends zich uitsluitend met het design van de woonkamer
bezighoudt, geeft Arends het schilder- en behangbedrijf Deecoo opdracht de kamer te
schilderen en te behangen. Deecoo laat het schilderwerk verrichten door zijn werknemers
Milan en Boris. Na een week gaat het mis. Wanneer Milan op de steiger van Deecoo staat,
stort deze in. Milan komt met de schrik vrij, maar de ingestorte stellage raakt een in de hoek
weggezet schilderij van Karel Appel toebehorend aan Gelders, dat onherstelbaar vernield
wordt. De schade aan het schilderij bedraagt ¤ 50.000.
Vasi komt te siaan dat de stellage is ingestort door verwijtbaar optreden van Boris, die
enkele veiligheidspennen niet heeft vastgezet.
Vraag 5
Gelders wil zijn schade vergoed zien. Wie kan hij daartoe met succes aanspreken? U kunt
volstaan met het noemen van de aansprakelijke persoon of personen en de relevante
buitencontractuele rechtsgrond (en).

Ik denk Deecoo ogv 6:170 en Boris ogv 6:162. Arends is toch niet aansprakelijk???

Alvast bedankt ^O^
Alleen de eerste bekeken, maar ik denk niet dat hij zo snel via de reflexwerking onder dat exoneratiebeding uit kan komen, aangezien het geen partij is die als het ware als consument handelde.

Dan zal hij (uit m'n hoofd, dus check het zeker) op 6:248 een beroep moeten doen.
Geen referral hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')