Yup, ik had op meer gehoopt dan een 7, eigenlijk.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:48 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Mijn internationaal rechtcijfer viel tegen, bij jou ook?
Wil ze allebei volgend jaar gaan doen, maar daar zal je weinig aan hebbenquote:Op donderdag 4 november 2010 18:00 schreef Complexiteit het volgende:
Iemand hier die de master Privaatrecht of de master Strafrecht (juridische variant) aan de RUG doet?
Kun je dat wel betalen dan?quote:Op donderdag 4 november 2010 18:19 schreef Cortax het volgende:
[..]
Wil ze allebei volgend jaar gaan doen, maar daar zal je weinig aan hebben
Als je ze tegelijk doet is er toch niets aan de hand qua extra kosten?quote:Op donderdag 4 november 2010 18:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kun je dat wel betalen dan?
Dat dacht ik inderdaad ook, maar mocht het anders zijn dan hoor ik dat graag.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:12 schreef GDPP het volgende:
[..]
Als je ze tegelijk doet is er toch niets aan de hand qua extra kosten?
Dat is raar, want je hebt dan nog geen graad.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:17 schreef Orbis het volgende:
In Leiden wel, hoor. Mag je mooi 14.900 euro aftikken voor de tweede master, ongeacht of ze gelijktijdig worden gevolgd.
Als ik het goed begrijp zeg je dat je volgend jaar met 2 masters gaat beginnen aan de UL. Van dat nog mogen afmaken wat je zegt, geldt alleen bij wijze van overgangsregeling in geval je nu al met een master bezig bent en niet als je gaat beginnen volgend jaar met een 2e master. Die overgangsregeling is per volgend jaar 2011-2012 dus afgelopen. Tenminste zoals het er nu naar uit ziet.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:22 schreef Cortax het volgende:
[..]
Dat dacht ik inderdaad ook, maar mocht het anders zijn dan hoor ik dat graag.
Ik betwijfel het heel erg. Maharbal weet dat nog beter, maar dat verhaal van 2 masters is bij de meest uni's alleen als overgangsregeling bedoeld om mensen die al een master deden de gelegenheid te geven toch die 2 master nog te doen.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:42 schreef Cortax het volgende:
Ik wil 2 masters aan de RUG gaan doen en ik dacht dat daar de regeling geldt dat je voor beide masters gewoon regulier collegegeld betaalt als je ze tegelijk start en nog geen andere master hebt afgerond.
Hier lijkt me toch duidelijk te staan dat dus gewoon het wettelijk collegegeld dient te worden betaald.quote:Artikel 7.45. Wettelijk collegegeld
*
1. Het wettelijk collegegeld is verschuldigd door een student die:
o
a. blijkens het Centraal register inschrijving hoger onderwijs, bedoeld in artikel 7.52, voor een inschrijving aan een bacheloropleiding niet eerder een bachelorgraad heeft behaald of voor een inschrijving aan een masteropleiding niet eerder een mastergraad heeft behaald,
Maar als je master 1 en 2 op exact hetzelfde moment afmaakt is er niets aan de hand. Het gaat er immers om of je al een graad hebt, en die heb je dan niet.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp zeg je dat je volgend jaar met 2 masters gaat beginnen aan de UL. Van dat nog mogen afmaken wat je zegt, geldt alleen bij wijze van overgangsregeling in geval je nu al met een master bezig bent en niet als je gaat beginnen volgend jaar met een 2e master. Die overgangsregeling is per volgend jaar 2011-2012 dus afgelopen. Tenminste zoals het er nu naar uit ziet.
quote:Vanaf het moment dat je de eerste bachelor- of masteropleiding afrond, moet je voor de tweede opleiding in principe het instellingscollegegeld II betalen. Behalve als je voor de eerste opleiding ook ingeschreven stond aan de Rijksuniversiteit Groningen. Je mag dan de tweede bachelor- of masteropleiding vervolgen tegen het instellingscollegegeld I (= gelijk aan het wettelijk collegegeld). Je moet dan voor de tweede opleiding wel ononderbroken ingeschreven blijven staan vanaf het moment dat je je (eerste) graad hebt behaald. 4
Ik kan er natuurlijk langer over doen, maar zal we dus wel tegelijk moeten starten om niet instellingscollegegeld te moeten betalen.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:55 schreef mango_cream het volgende:
Twee masters tegelijk, is dat wel te doen dan?
Er is inderdaad een overgangsregeling voor mensen die aan de RuG al een graad hebben behaald in 2010/2011.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik betwijfel het heel erg. Maharbal weet dat nog beter, maar dat verhaal van 2 masters is bij de meest uni's alleen als overgangsregeling bedoeld om mensen die al een master deden de gelegenheid te geven toch die 2 master nog te doen.
Ik zoek het wel ff op voor je
Edit: check dit draadje ook ff
Het grote 2 studies topic - deel IV
Edit 2: lees dit maar ff: http://www.rug.nl/student(...)rieven/dezelfdegraad
Het is veel werk als je daadwerkelijk 120 EC per jaar wilt gaan halen. Het is te doen, maar je moet er best wat voor opofferen.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:55 schreef mango_cream het volgende:
Twee masters tegelijk, is dat wel te doen dan?
Oke, blijft dat zo of is het een overgangsregeling? Aangezien ik pas over 2 jaar aan mijn master toe ben..quote:Op donderdag 4 november 2010 20:56 schreef Cortax het volgende:
[..]
Ik kan er natuurlijk langer over doen, maar zal we dus wel tegelijk moeten starten om niet instellingscollegegeld te moeten betalen.
Maar zat je dan niet dag en nacht aan school? En kon je het ook tegelijk afronden?quote:Op donderdag 4 november 2010 20:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er is inderdaad een overgangsregeling voor mensen die aan de RuG al een graad hebben behaald in 2010/2011.
Als je nog geen graad hebt behaald - en dus twee tegelijk doet - is er niets aan de hand. Bij mij was alleen immers het probleem dat ik me niet voor de tweede kon inschrijven voordat ik formeel de eerste had afgerond
[..]
Het is veel werk als je daadwerkelijk 120 EC per jaar wilt gaan halen. Het is te doen, maar je moet er best wat voor opofferen.
Ik vond het een mooie uitdaging en interessant, maar ik zou het niet snel nog een keer doen![]()
Ok, des te beter voor Cortaxquote:Op donderdag 4 november 2010 20:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er is inderdaad een overgangsregeling voor mensen die aan de RuG al een graad hebben behaald in 2010/2011.
Als je nog geen graad hebt behaald - en dus twee tegelijk doet - is er niets aan de hand. Bij mij was alleen immers het probleem dat ik me niet voor de tweede kon inschrijven voordat ik formeel de eerste had afgerond
Zonder als een boos oud vrouwtje te willen klinken:quote:Op donderdag 4 november 2010 20:59 schreef Cortax het volgende:
In beginsel is dat geen overgangsregeling dacht ik, maar de politiek is zich wel bewust dat hiermee kan worden gespeeld door de studenten, door bijvoorbeeld van één van de opleidingen één vak of een scriptie open te laten, ik geloof dat men dat wel wilde aanpassen, maar dat lijkt me nogal ingewikkeld te worden.
Waar studiegenoten 3 weken van tevoren begonnen met studeren voor tentamenweken, begon ik 3 tot 4 maanden van tevoren aangezien ik 2 a 2,5x zoveel vakken had. Je leeft dan van tentamenperiode naar tentamenperiodequote:Op donderdag 4 november 2010 20:59 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Maar zat je dan niet dag en nacht aan school? En kon je het ook tegelijk afronden?
God, dan heb je ook twee scripties, wat een nachtmerrie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |